Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai i40: Nový sedan v Passat-klasse

283 komentářů

Shelby
kedy konecne korencania spravia cisty design bez tych blbych kriviek
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nikdy. Buď to bude jak rozeklá kostka másla, nebo splácanina zjevu nová Sportage či prorážedlo na zátarasy kia piccanto, kde přední nárazník tvoří půl auta.
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A proč? Aby zapadli jako tuctová značka?
lukas13
Myslíš korejce Petera Schreyera pracujícího se svým (korejským) týmem v německém Rüsselsheimu? Toho Petera Schreyera, který pracoval na designu Golfu IV, Audi TT, Audi A3 a A6 (z konce 90. let), WV Eos? No tak tenhle korejec "cisty design bez tych blbych kriviek" nespraví asi nikdy, že?

A teď vážně - opravdu by mě zajímaly reakce na tento design, kdyby to auto mělo na kapotě to "správné" logo (toto NENÍ narážka na fandy VW) 😉 . Osobně bych měl výhrady k některým detailům, ale apriory vycházet z postoje - "no jo, zas ti korejci", to už je opravdu až trapné.
Shelby
hej ale to by Peter Schreyer nemohol pracovat v dizajnovom centre v nemecku pre "KIU"...

a teraz vazne, aj keby si ho zakryl plachtou tak je takmer iste, ze ide o korejca...

Mimo misu: a pokial Peter Schreyerovi zacalo chutit Kim-Chi (velmi navykove) tak je jasne, ze jeho dizajnovy cit je uz uplne zabity 😄
lukas13
Já uznávám, že ten design je hodně dělaný pro americký trh, kde korejci docela válejí. S tou plachtou nesouhlas. Nicméně bych korejce již rozhodně nepodceňoval - jejich pokrok je neoddiskutovatelný a ohromný.

S Kim-Chi souhlas, velmi návykové 😉 Ale jeho designový cit to určitě nezabije.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
přesně tak, je to trapné....
GTI
A je to tady, tomuhle se utéci nedá. Nadpis článku dokonale odráží současnost, koneckonců i nadcházející budoucnost. Člověk jezdí a jezdí, ví sice o tom, že je nový Apoštol, ale novinek je více, a tak lehce ukolébán dokonalým povrchem naší déjedna mu provoz znenadání nabídne takový zásek, že se málem zakousne do věnce vlastního volantu - jistě, předjíždí tě nový PASSAT, VOLKSWAGEN PASSAT. A přesně v ten okamžik si uvědomíš, jak to opět ti mistři od VW dokonale střihli.

Totiž jásat nad každým novým obrázkem auta umí kdejaký prosťáček. To jiné je to v reálu. Tam se ta správná "klasse" pozná vždy až časem. Tedy nikoliv prvotní poblouznění, nýbrž postupné prorůstání tvé estetiky. A přesně takto se to má s novým Passatem. Jo, přiznám to, včera mě jeden říznul. A sláva mu, neboť už vím, co jsem podvědomě tušil - nový PASSAT je mistrovským designovým kouskem střední (super)mainstreamové třídy na dalších pět let.

Až uhrančivá designová příslušnost (zejména v zadních partiích) k tomu nejlepšímu, co svět aut nabízí, k Mercedes-Benz, k E-klasse. Dnes jinde nevídaná passatovská elegance na pomezí vzpomenutého éčka a Phaetonu, drtí (přizneme si) i superba.

Styl a elegance, styl a elegance, styl a elegance, to je slogan Apoštola sedmého, sličného. Kdo zatím neměl tu čest, brzy někde na silnici prozří.

P.S. Jo, a k tomu nahoře... no asi takhle nějak měla vypadat záď pětsetosmičky. Někdo se holt může učit u Hyundaie, jinej to zase tluče v kódu Mercedes...

BRAVO PASSAT :yes:
webpaja
>😁 Superba není snadné designově utlouci, minimálně ne v sedanu 😉
GTI
Čekal jsem, kdo se chytí... No jo, paja... 😉 Jinak ale tvrdím co píšu a píšu co tvrdím - fakt mě předjížděl a tak jsem si ho pohledově vychutnával, a normálně jsem tu klasu pochopil, došlo mi to. Absolutní třídní trefa. Podívej se kolem na ty třídní bachratice... 😄 Ta zád je doslova fantastická. Je to opět eso třídy.
Avatar - Dinar
Dinar
Já si zas při podobné příležitosti vždycky říkám, kdy už bude facelift, honem, honem... 😄 😉
webpaja
Jeseník jsem hodil na zítra, dnes jsem to nedál, ale Karlova studánka zažije mazec 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Tak hlavně ať tam něco nepokácíš. 😄 😉
webpaja
Je to pardál! 😄
Franke
V Karlově studánce se budu pohybovat z pátka na sobotu, nejedeš tam náhodou nějakým zajímavým autem?
webpaja
Zítra dopo a je to spíš dnes už klasika 😉
GTI
Akorát trochu čoudí, ale tohle se u Wartburga přehlíží... 😉
webpaja
To je přímo žádaný! 😄
webpaja
Já jsem byl dnes shodou okolností v saloonu dvou véček, tentokrát rozdíl až absurdní, tedy v rámci naší republiky na pochvalu.
Ano, byl tam černý kombík a na velkých kolech mu to seklo 😉 .
Přece by jsi nechtěl, abych tu super(bovskou) provokaci nevotřel >😒] , Superbu se nedaří stárnout s grácií. Phaeton se pravda nekupuje, ale tvary má úplně někde jinde.
GTI
To jo.
GS
Jak hodnotíš Avensise, GTI ? Myslím současného.
GTI
Jak tě mohl v předmětných diskuzních souvislostech napadnout avensis?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Protože je lepší než passat....? Přemýšlej...
Michal Stehnij
Designově určitě, (hlavně kombi), spolehlivost na roveň, ne - li lepší u Avensis.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Je to tak, Avensis v kombi je kus krásného vozu narozdíl od Passatu. I interiér je na vyšší úrovni než Passat. Ale jsme čr a síla koncernu je veliká, navíc podporovaná objektivními "novináři", kteří vytváří žvásty typu "passat klasse".
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jj, Avensis v kombiku je krasne auto. :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš pravdu, zásek... Mysl se mi zasekne nad tím, jak je možné, že zase Passat a za jeho volantem ***...
MariAchi
Neber to tak tragicky, az budes jednou mit pod pravou nohou vic, nez pet koni na tunu, taky budes moct predjizdet a nedelat ze sebe ***a jen v diskusi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ten byl slabý, zkus to znovu. Třeba se nakonec i zasměju.
briza
Je to jiste subjektivni zalezitost, ale me design soucasneho Passatu prijde jako promarnena prilezitost. To auto neni rozhodne osklive, ale prijde mi jakoby rikalo "muj majitel sazi na jistotu a zadne ambice uz nema". Pravda ale je, ze se mi ze vsech znacek koncernu (tedy tech pro obycejne smrtelniky) libi tak 4 auta ta a tep mi zveda pouze jedno z nich - A7.
GTI
A7 je jiná liga, ale ten Passat, no právě to co zmiňuješ, ta sázka na jistotu má fantastickej obsah, dokonale to totiž sedí. Do roku se krása Passata rozvine naplno. Podívej se s čím přichází konkurence...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No ty se nám rozvíjíš neustále... Jen mě tak napadá, proč si tuhle krabici, Passat, nekoupíš a jen tady mlátíš prázdnou slámu....
Michal Stehnij
Protože na ni nemá-), podle mně jsou u nás hrozně nedoceněná auta jako Accord, Mazda 6 atd. Nemyslím si že by české zastoupení těchto značek nebylo schopné poskytnout nějakou slevu, kdyby se několik firem rozhodlo mít Japonce jako fleety. Současná korejská produkce, (už se alespoň co se spolehlivosti týká mocně dotahuje), jen je jí na škodu, že v Evropě nemá image.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ano, je pravda, že prodeje v čr nejdříve zabíjela nedostatečná paleta motorů a teď jejich zastoupení, které se tváří, že jim u nás na prodejích vlastně až tak nezáleží. I když z jejich pohledu se ani nedivím.
😉
GTI
Kdybych chtěl jezdit střední (super)mainstream, nic jiného bych nezvažoval. Nic nemlátím. Podle tvé logiky bych si měl také pořídit Fabii a Polo a Golfa a ROCCO a TIGIho a Phaetona, a... a... člověče, to nemůžu stihnout 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Keď tak pozerám, vymenoval si asi všetky triedy, kde VW niečo vyrába a nič z toho Ti nie je dosť dobré? No pekne... 😉
MariAchi
Vidis, mne vcera riznul jakysi kabriolet od Lexusu.
Asi se jmenuje SC_nejake_cislo.
Z ty jeho zade mi malem zvlhly pampersky :no:
lukas13
Neměl být tento příspěvek pod nějakým jiným článkem? 😉

Ale jinak ohledně nového passatu souhlas - naživo mu to velmi sluší. Na mě je to sice stále moc chladné a usedlé, ale taková už prostě německá mainstreamová škola je. Ale k E klasse se opravdu dle mého neblíží, to je fakt zbožné přání.
shark11
Čo viem tak "nový" Passat B7 je tak akurát faceliftovaný B6 - ináč povedané - starý voz s novým kabátom ....

Nevyzerá zle, ale vyhodiť toľko peňazí za starú techniku mi nepripadá veľmi rozumné ...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
GTI, tyhle sra.čky musíš psát, protože tě jednou nechali povozit v gtičku nebo to děláš pouze ze zištných, vlezdozádelnických důvodů doufaje v to, že tě zase nechaj povozit v další krabce? Ach jo, ach jo.....
GTI
Píšu to proto, že je to pravda. Skutečnost, že to nevíš, mi nepřičítej k tíži.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Tak další reakce: Passat je jedno z nejnudnějších, designově naprosto bez nápadu sterilních a uboze předražených aut. Ty kulatý zadní světla, to je ke zvracení. Sorry, ale Passat skutečně nééé :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - Mira328i
Mira328i
:yes:
Chcel si povedat: Rok Prasata....
GTI
Nikoliv, to bych tu musel pak psát o tobě...
Typicky GTI. Argumentacne na tej menej stabilnej strane, apostol strednej triedy mu zmsyel pre humor nezvestoval, ani schopnost spoznat, kedy by mal zostat ticho. Takze ked mu dojdu argumenty, co sa stava pravidelne, alebo nedekoduje sarkazmus, tak automaticky prechadza do urazok.
Avatar - white label
white label
Bez ohledu na kritiku GTIho, pokud skutečně za "sarkazmus" považuješ podobné "primitivismy", jako je Prasat, nebo Ochcávka apod., pak jsi dost nenáročný... 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Bez ohľadu na cit pre sarkazmus u Me Myselfa musím smutne konštatovať, že GTI si pre primitivizmy nemusí chodiť ďaleko... 😉
Avatar - white label
white label
Jen jak to souvisí s tím, na co jsem reagoval? 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Úplne rovnako, ako Tvoja odpoveď Myselfovi - Ty si si z jeho textu vybral Prassata, ja konštatovanie o argumentačných spôsoboch kolegu 😉
Avatar - white label
white label
Tak GTI si v tomto případě pro ty "pimitivismy" (typu Prasat) opravdu nemusel chodit daleko, byly mu totiž naservírovány přímo na "smeč".... 😉
Avatar - Mira328i
Mira328i
Tobě fakt hrabe, to nemá smysl ani rozebírat....
:no:
GTI
Ani se o to nepokoušej, souhlas, proti pravdě se těžko útočí.
XTad
Noveho Passata jsem zatim z blizka videl jenom, jako zlute taxi a myslim si, ze tak je mu nejlip. Modlou tech panu v oblecich, co si vozi sako vedle zadnich sedadel, zustava Superb. A nahradit ho muze pouze a jedine dalsi generace.
Jinak tenhle pokus Hyundaie o doplneni modelove rady je pochopitelny, bohuzel auto samotne vypada, jako kdyz do sebe naboura Latitude a 5GT.
webpaja
Celkový tvar evokující Mondeo liftback s příměsí asijské kultury nevypadá až tak zle. Motorová paleta sahá spíš na spodní okraj nabídky střednětřídních sedanů a výkonnější nafta s automaty zatím chybí.
Při rozumně nastavené ceně však nemusí být slušné prodeje i40 mimo mísu. Ford a VW mají svojí základnu víceméně jistou, u ostatních tomu však již tak není, takže umístění v první desítce není nereálné.
Navíc, s přesunem části výrobního programu do Evropy nejsou vyloučeny ani fleety...ono se na přejednání kontraktu s odběratelem špatně jezdí vozem jiné značky než právě jeho 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Já nevím, když se na to dívám zepředu, přijde mi to jak nějaká obrovská oliheň vyvržená na břeh. Celkově má to auto strašně urputný design, absolutně tomu chybí "lehkost bytí". :no:
Shelby
:yes: :yes:
webpaja
Mě přijde příjemnější než většina japonské produkce a než třeba Laguna. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Japonsko má takový ten unisex, všechno stejné, takové plechové, hlavně proamerické, ale obecně se mi na to dívá líp než na korejskou vlnovou zběsilost. A ještě musím říct, že pokud jde o interiery, dnes moc nepoznám, jestli je to hyundai nebo ford, podle mě ty vnitřky dělá jeden chlap. 😉
MariAchi
Spis transvestit.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tomu s tou Lagunou přece sám nevěříš >😒] 😉
GTI
Oliheň sedla :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
Střízlivý pohled Pájo 😉
Avatar - white label
white label
První co mě napadlo bylo, že kdyby Ford dělal nové Mondeo podle Focusu III, dopadlo by to v mnohém velmi podobně.
Tohle sice celkově (designově) dopadlo líp, než zmiňovaný Focus III, ovšem ne tak přední partie, který je pro mě zcela neakceptovatelná, překombinovaná/"převlnkovaná"... 8-s
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To víš, to není mírně přišlápnutá krabice.... kterou jezdíš. >😁 >😒] >😒]
Avatar - white label
white label
Já tu žádné auto v profilu nemám (takže netuším, ze kterým z nich máš "problém"), ale nemám ani potřebu hrát si tu na majitele virtuální 911ky s "vyčerpávající" recenzí... :😉 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Je mi ctí, že tak sleduješ můj profil >😁 😉 . K recenci: ta "vznikla" proto, abychom si mohli s jedním řídičským kolegou poslat foto. No ale mi to moc nešlo vložit, tak nakonec fotky putovaly mailem. A jezdíš s GTI..... myslím auto... s tím druhým máte krásný vztah 😉 >😁 ...... mám dotaz: kolik ti to a s jakým motorem vezme při běžném provozu? Nemyslím olizování počítače na palubce,ale taková jízda normálka. Díky. 😉
Avatar - white label
white label
Jak myslíš to: "...a s jakým motorem..."? Golf GTI má přece jen jednu motorizaci. Nebo myslíš rozdíl mezi GTI5 a GTI6?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
jj. nechtěl jsem se ptát na ročník, páč tu je všecko na 1.
Avatar - white label
white label
Co s tím má společného případný dotaz na ročník?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....ach jo. Tak kolik ti to bere při běžném provozu?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Kooolik, koooolik? ....
hihihi
Zrychleni je tedy bida, uvidime jaka bude pruznost v realu. Na 130kW motor tedy nic moc, to uz i Avensis s 2.0 112kW ma zrychleni za 9.3s. Uvidime naostro...
webpaja
Pravda, ty 4 desetiny jsou jako vesmír 😉 Jak píšeš, důležitá bude provozní pružnost.
hihihi
No ono to je vlastne v sedanu rozdil 0.7s 😉 , spis ze chteji natrhnout konkurentum zadek, maji papirove o dost silnejsi motor, ale skutek utek...on papir snese vsechno... >😁
No proste na to, ze je to novinka, nic moc.
Avatar - Arnie J
Arnie J
Souhlas, je to tragické. Samotné výkony nejsou nic moc (nemyslím litrový výkon, ale absolutní, v rámci třídy) a navíc i na daný výkon to jede vysloveně špatně. Přesně stejnou maximálku (20😄 a zrychlení (9,7) měla kdysi moje Mazda 6 se 104 kW!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak, 1.6T-GDI 154kW a 2.0T-DI 191 kW jsou za dvermi a i40 by je mel v brzke dobe dostat.

0-100 za 9.7 neni zadna tragedie, i tak je vsak tento udaj nepodstatny - dulezitejsi je pruznost za jizdy. Pockal bych na test pripadne realne svezeni.
Avatar - Arnie J
Arnie J
Na stejnou dynamiku potřebuje Hyundai o 25% vyšší výkon, to neokecáš.

Dalo by se to vysvětlit delšími převody, ale pak by byla zase vyšší maximálka.
Xawier
Z venku pěkné auto. Uvidíme co ten zbytek. Pokud neudělali korejci stejný pokrok jako u designu i u techniky a materiálů,tak jim vzhled vozu k ničemu nebude ;-\ Obzvlášť v této třídě...
Franke
Označení Golf - klasse naprosto chápu, protože VW Golf byl zakladatrel této kategorie a je i nyní jejím ztělesněním. Ale Passat - klasse tu drsně zavání Axel Springerem. To označení zvoilil autor díky aktuálním prodejům? Pak jsme v ČR a měli bychom označovat tuto třídu jako Superb - klasse, nemyslíš, autore?
GTI
Passat je nejprodávenějším středním sedanem Evropy. Roky. Co bys čekal, Sonata-klasse? >😁 😉
MariAchi
C5-HDI-Business-edition-classe
Franke
Čekal bych označení "střední třída". Passat není v žádném případě ve své třídě v takové pozici jako golf ve své. Mě to připadá tendenční. A prosím tě, z kterého zdroje si čerpal, že v Evropě je Passat roky nejprodávanější? Například zde: [odkaz] uvádí, že v roce 2007 se prodalo 313tis Passatů (ano, je nejprodávanější), avšak 2. BMW3 má 298tis, což je 4,8% rozdíl. Nechceš mi tvrdit, že rozdíl 4,8% mezi etalonem střední třídy (BMW3) opravňuje k označení celé kategorie podle jednoho nedominujícího výrobce?
Avatar - white label
white label
K tvé argumentaci rokem 2007, jednak byl Passat opět nejprodávanější v Evropě, což je mnohem podstattnější, než fakt, o kolik procent byl druhý za ním horší, ale hlavně druhé BMW (řady 3 ) je prémie která do meinstreamové střední třídy ani přímo nepatří... Asi těžko bys řekl, že i40 patří do 3er třídy...
Polkud ti v principu nevadí označení Golf třída (v evropském kontextu), pak nevím proč s tím máš problém u Passatu, Golf přece taky nebyl historicky vždy nejprodávanější vozem Evropy, bez přerušení konkurencí...
Franke
Právě, že Golf je zakladatel své třídy a bez ohledu na prodeje byl a je etalonem, proto se ta třída takto označuje. Passat žádnou kategorii nezaložil, pouze je tu fakt, že v poslední době (zaslouženě) dominuje. Nikdy jsem ještě neslyšel, že by tuto kategorii někdo označoval jako Passat - klasse.
Avatar - white label
white label
Viz 00:16
Kdyby Golf nebyl v Německu, potažno v Evropě dlouhodbě prodejně tak úspěšný, jako je, nikoho by logicky označení Golf-klasse ani nenapadlo! 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Dovolím si nesúhlasiť, niektoré etalóny vytvorili triede meno a ich predaje sú - povedzme to jemne - v rámci triedy poslabšie 😄 Mne ako prvý napadol taký džíp, alebo Jeep, ako sa hovorí u nás doma? 😉
Avatar - white label
white label
Nesouhlasit můžeš, jen by to chtělo srovnávat srovnatelné. U Jeepu, na rozdíl od Golfu, nejde a typ vozu, ale přímo o značku!
Navíc Jeep je určité obecnější "synonymum" pro térénní osobní vůz, podobně jako třeba LUX pro vysavač, nic takového ovšem u Golfa není, asi těžko někdo bude mluvit třeba o kompaktním Opelu, nebo Fordu, a použije pro ně označení Golf, což u JEEPu, nebo zmiňovaného LUXu (běžně se používá třeba "vyluxovat") naopak klidně funguje, přičemž aktuální prodeje s tím nemají moc co dělat. Kolik % (z celkového objemu) se asi tak v Evropě prodá vysavačů značky LUX a kolik Offroadů a SUV značky JEEP...? 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Nechce sa mi to hľadať a až tak starý nie som, aby som si to pamatal, ale tipoval by som, že v čase, keď sa toto označenie zaviedlo, tak Jeep vyrábal možno práve ten jeden model, ako vravím, je to výstrel do tmy, ale keď si odmyslíme prototypy a military modely, tak asi tých modelov toľko nemalli. Nech je ako chce, pravda je taká, že v článku pod Hyundaiom sa riešia pikačovwiny 😄
Avatar - white label
white label
JEEP je nejstarší značka offroadu vůbec, proto ta proslulost, která se v tomto ohledu nedá s Golfem srovnávat...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
ty si prostě k obhajobě vw debility najdeš vždycky nějaký levný argument. No máš to v té hlavwě pěkně vwymyto.... 8-s >😁 😉
figurka
V čem je VW debilní ? Že umí prodat to, co vyrobí ?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ne, debilitou myslím tu "passat klasse". Uznej sám, tohle je donebes volající debilita. Já proti koncernu nic nemám, samozřejmě. Passat se mi celkem líbí, Golf má něco do sebe..... prostě nic míň, nic víc, než ostatní auta. Klidně bych si i pass koupil, no problemo, ale jsou tu i jiní hráči, stejně, ne-li silnější - to na základě preferencí a potřeb. asi tak. proto ta debilita.
figurka
Ááá... chápu. OK.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😉 😄
Avatar - white label
white label
Takže sám píšeš, že Golf je: "...prostě nic míň, nic víc, než ostatní auta.", ale označení Golf-klasse ti vůbec nevadí, naopak Passat-klasse je podle tebe "VW-debilita". Zkus si to nejprve trošku sám srovnat ve své hlavě... 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Psal jsem něco o jakékoliv .....klasse? Nepsal, v hlavě to mám srovnané .... v tomhle nejsou žádné .... klasse, protože je to opravdu debilita. A prodejnost nevidím jako dogma, to by pak mohla být 'Avensis klasse" jako etalon kvality a spolehlivosti atd..., proto to beru jako debilitu, a je upa jedno, jestli je tam název toho či onoho auta.
Avatar - Andromeda
Andromeda
:yes:
Avatar - white label
white label
Měl by se konečně rozhodnout proč to u Golfu bereš a u Passatu ne. Pokud je pro tebe i Golf jen průměrný, potom zbývá jediný hlavní důvod a to jsou právě prodeje ve kterých je ovšem podobně úspěšný i Passat (někdy globálně dokonce lepší, než Golf).
Proč by najednou mělo být u "Avensis-klasse" místo prodejů, hlavním hlediskem údajná mimořádná kvalita, když tu i u Golfu popíráš a přesto souhlasíš s Golf-klasse?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
ach jo. TAK TEDY: NEBERU TO U ŽÁDNÉ ZNAČKY, CHÁPEŠ NEBO JEN ŠPATNĚ VIDÍŠ? VWHITE, nádech, výdech, ručník, kolečko kolem baráku a pak si to po sobě a i po mě přečti.
Avatar - white label
white label
Takže pokud to nebereš ani u Golfu, nemám s tím žádný problém, rozumíme si?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Neberu to u nikoho.... ach jo, někdy je to s tebou těžké ty popleto jeden.
PS:
koolik?
😉
Avatar - white label
white label
Popleta si ty, ale přiznal sis to alespoň nepřímo.
Spotřeba má hodně velký rozsah podle stylu jízdy, u GTI5 zhruba tak 7-12 litrů, u GTI6 o cca 0,5-1,5 l méně.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Díky. 😉
Avatar - white label
white label
Ale ten větší rozdíl může být částečně i "optimističtějším" palubním počítačem v GTI 6, apsoń občas mám podobné menší podezření v tomto směru..., jinak jsou ale obě GTI s DSG a třídveřové, jen GTI6 má už adaptivní podvozek...
Avatar - white label
white label
Já mám aspoň argumenty, a proto je nemusím nahrazovat těmi tvými "debilitami". Ale chápu, že k těm argumentům ohledně prodejů Passatu nic nemáš, takže se zmůžeš jen na podobně trapnou křeč... :😉 😉

P.S. viz figurka 8:24
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ne white, není argument k obhajobě DEBILITY typu Passat klasse. Uznej sám, třeba i soukromě, at si tu zachováš tvář, že tohle heslo je levnější než vylítaný trábo.
Avatar - white label
white label
Neřeším tu vůbec nějakou úroveň toho "hesla" a vůbec to "heslo" nepovažuju za skutečně podstané (mnohem větší výpovědní hodnotu má fakt, kolika lidem to tu vadí), stejně! jako to nepovažuju za extra důležité u Golfa...
Trvám jen na tom, že jeho použití má stejný základ a logiku, jako v případě Golfu..., což jsem podložil věcnými argumenty a marně čekám na podobně věcné protiargumenty.
Jinak mě tohle slovíčkaření, kdy se tu většina snaží až paranoidně najít i na článku o Hyundai cokoli tendenčně prokoncernového velmi baví. A neboj, i ty patříš mezi mé oblíbení hlavní aktéry této místní "crazycomedy" ... :😉 >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
super, tak to jsme kolegové 😉 no paranoia...... pokud u článku o Hyu najdeš nadpis Passat..... není to tvá slepota? ...nevwím nevwím vwhite 😉 >😁
Avatar - white label
white label
No právě o tom to je, stačí jediná nepřímá připomínka koncernu a podívej kolik paranoidních reakcí vyvolala, včetně tebe. Kdo má nějaký koncern skutečně na háku, tak tyhle nepodstatné detaily (slovíčkaření!) vůbec neřeší a řeší informace k vozu o kterém je článek...
Jenže nekonečné téma "koncern" je pro mnohé zjevně mnohem "atraktivnější", než nějaký nový Hyundai, tak tu raději začnou řešit to jedno slovo, než podstatu celého článku... 😉
BeranK
:yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
Labele, a pak pište kucí, že je na tomto serveru koncernu hrozně ubližováno a většina mu nepřeje onen úspěch... 😉 . K dokonalosti chybí pojmenovat rovnou všechno cu grunt po VW ať je jasno a ende.
Avatar - white label
white label
Zbytečně mě "napadáš" a možná to vidíš i trochu "rudě", opravdu tady 90 % diskuse musí mít tento "koncernový/antikoncernový" podtext? Zkus si přečíst (stejně jako ostatní) mou reakci s klidnou hlavou a snad ti dojde, že nikde netvrdím, že je obecně správné nazývat střední třídu Passat-třídou. Jediné nad čím se v reakci pozastavuju, že někomu na jednu stranu vůbec! nevadí označení Golf-třída, ale Passat-třída naopak zásadně ano. V principu v tom totiž žádný zásadní rozdíl není a jestli máš/máte právě k tomu nějaké logické argumenty, se zájmem si je přečtu, ale nechoď na mě, prosím tě, s podobnou koncernovou demagogií... Myslím, že už se chvilku diskusně známe a nemusíme se vzájemně podobně podceňovat... 😉
A k "argumentu" Frankeho, že Golf je, na rozdíl od Passatu, "zakladatelem kategorie" asi tolik: Jaká je ta kategorie, jejímž "zakladatelem" měl být právě Golf? Nižší střední třída byla i před ním a zástupce tzv. kompaktní třídy už také 9 let existoval (Opel Kadett B). První hatchback to taky nebyl, v tomto ohledu byly průkopníky Autobianchi Primula , Simca 1100 a hlavně Renault 16. Kdyby tedy Golf nebyl dlouhodobě/historicky na trhu (zejména německém a evropském) tak mimořádně úspěšný, určitě by se v Německu a půozději i v Evropě "jeho" třídě neříkalo Golf-třída, ani kdyby měl jako první auto na světě cokoli, třeba vodotrysk na kapotě... takže by to možná chtělo myslet rychleji, než psát... :😉

P.S. Pokud bude podobně (jako GOLF/PASSAT) dlouhodobě na trhu úspěšné jakékoli auto na jakémkoli území/kontinentu, je použití ve stylu Golf-třída v principu naprosto stejné i u něj, v zámoří by to mohla být např. třída Corolly, která mimochodem přišla už 8 let před údajným "zakladatelem" Golfem...
Provocateur
Takže dle této teorie nám za chvíli vznikne v B-segmentu Fiesta klasse >😁
Avatar - white label
white label
Proč ne, chce to jen čas a hlavně vydržať...! >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, tak to abych si zatím postavil betonovou čekárnu. >😒]

Každopádně těším se na výsledek vaší sázky....
Avatar - Andromeda
Andromeda
Já Tě nenapadám - toho jsem dalek, jen jsem sarkasticky reagoval jednak na podle mne mimózně a servilně autorem pojmenovanou třídu a jednak na snahu ten název i údajnou "logiku" jeho použití obhájit.
Mně vysvětlovat důvod vzniku a použití výrazu tzv. třídy Golf nemusíš a na tentýž recept u Passatu mám prostě jiný názor a zavání to místní adorací.
Jediné rýpnutí bylo ohledně stesků na "zdejší napadání" koncernu , což mi přišlo ve světle výše zmíněného jako opravdu úsměvné 😉 - živě jsem si představil, jaká by byla reakce na podobné snahy ze strany konkurence >😒] ...
Avatar - white label
white label
Na tentýž recept u Passatu mít jiný názor pochopitelně můžeš/te, ale to nic nemění na faktu, že jde v princiou o to samé, ale hlavně pokud chci redakci něco vytýkat u jednoho vozu a v jiném (v princiou stejném) případě mi to nevadí (viz třeba má reakce z 1:07), mělo by to být podpořeno věcnými argumenty, které mi tady jaksi schází a ani v této tvé reakci je k tomu nevidím.
Já jsem si tady teď někde stýskal nad zdejším napadání koncernu? Naopak jsem psal, že je tu poslední dobou často poukazováno na prokoncernovost (redakce) webu a web snad není koncern. Ohledně konkurence, samozřejmě, že v prvé řadě musí mít dlouhodobě podobné prodeje, jako ten Golf/Passat, pak v tom vůbec žádný problém nevidím, označení Golf-klasse vzniklo v Německu "mezi lidmi" a určitě nebylo direktivně nařízeno VW. 😄
Takže ještě jednou, pokud někomu vadí označení Golf-klasse i Passat-klasse má to svou logiku a beru to, pokud mu vadí jen jedno z nich, zajímájí mě jasné argumenty proč...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Nechme toho - pro mne zase nejsou věcným argumentem věci týkající se Pašíka -> třeba za x let to bude jinak. Nejsem zdaleka sám, komu znaménko = ( rovná se ) ve smyslu tříd + typů Golf a Pašík nesedí. Nakonec Golfa vůbec neřeším . Jsi zbytečně přecitlivělý na nejen můj nesouhlas 😄 .
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes:
Avatar - white label
white label
Nikde taky netvrdím, že to za x let nemůže být jinak, stejně jako u Golfu, ale tohle nemá s argumentem k tomu co teď řešíme v podstatě nic společného, řešíme tu snad minulost a přítomnost, nebo ne?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...přesně tak. VWenku krásně svwítí sluníčko, asi půjdu k vwodě. Vezmu polo triko, zahraju golf, snad sbalím i nějakou foxínu. VWečer, bude-li VWát ten správwný passat a ten fox se změní v tiguana a ze mě bude na chvíli tuareg, přijde odměna v podobě amaroka. ....... >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Vidíš, co už ses tu všechno naučil, ale co to dalo práce... 😲 >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Napíšu ti to do památníčku 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
>😁 :yes: Báječný den, jen tam chybí éterický Phaeton...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....ten až po dosažení 5. mety 😉 >😁 >😁 :yes:
Avatar - Andromeda
Andromeda
Hm, tak že podle prodejů jednou Fiesta klasse,pak třeba Polo klasse,před lety mohla být Megane klasse,atd... Kravina
Avatar - white label
white label
Logicky se tohle označení dá použít jen pro opravdu dlouhodobé a stabilní lídry své třídy na (evropském) trhu, ve třídě malých vozů není v Evropě žádný podobně "jedinečný" (myšleno ohledně dlouhodbějších evropských prodejů) zástupce, jako je Golf, nebo Passat...proto ani tady na údajně "prokoncernovém" webu např. pojem POLO-klasse nikde nenajdeš..
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ale no tak, vždyť šlo v nadsázce o použití pojmenování třídy podle prodejů - nic víc. Polo klasse byl zmíněn právě kvůli nim v kontrastu s nyní neprodávanější Fiestou, klidně můžu přidat a tvrdit, že to je UNO klasse (podle prodejů v minulosti) 😉 .
A dle mého skromného odhadu se zanedlouho v určitých textech ona kombinace Polo klasse objeví >😒] ...Si dovolím laicky tipnout ...
Avatar - Dinar
Dinar
Prostě to moc prožíváš.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Já >😁 ?
Avatar - Krispos
Krispos
Já úplně žeru lidi jako Andromeda nebo Rohypnol, kteří jsou strašně nad věcí, ale spojení ze "Passat klasse" jim praskaj žilky... kdyby se ovšem použilo spojení "Mondeo klasse", tak je vše v pořádku. Čili jsem nad věcí, dokud nejde o koncern >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Myslím si, že zrovna Andromedě by nebylo po chuti ani spojení Mondeo klasse, stejně jako mně by nebylo po chuti spojení Laguna klasse. 😉 A tvrdit, že zrovna Andromeda je antikoncernář? 😲
Avatar - Krispos
Krispos
Já nevím, ale dělá se tu z komára velbloud... pro mě osobně je mnohem informativnější spojení "passat klasse" než "vyšší střední", protože hned vím konkrétní model a jsem doma. To stejné kdyby tam bylo "Mondeo klasse"... A že autor použil zrovna passata? Určitě bych v tom nehledal působení temných sil z Wolfsburgu ani spiknutí redaktorů proti ostatním značkám. Ale některým lidem koncern evidentně nedá spát a tak se chytaj kdejakýho slovíčka... celá tahle debata je o hov....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Chtěl jsi říct asi střední 😉
Spiknutí sil z Vlkohradu v tom nehledám, spíše snahu o jakousi senzaci a ta tady nějak poslední dobou je častěji a častěji na úkor konkrétních dat. Možná je to jen můj pocit, ale takových těch designových srovnání (i když budiž, to se dá), článků co koupit a xkrát Lacina je opravdu dost, přitom v článku k 1,6 dCi jsem se nedočetl třeba které jsou ty patenty, co Renault u tohodle motoru použil a i třeba by mě zajímalo jaký typ filtru pevných částic použije...
O hov.. je, ale ještě že jsi přidal svůj vzorek, nejsme v tom sami >😒] >😁 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ano - trefa kolego 😉 .Nadsázku beru a mám rád a i moje reakce byla míněna tímto způsobem ( bohužel asi pro někoho špatně formulováno). Nevadí mi zevšeobecnění, pokud je trefné a s citem pro věc ( jo, když to trefí třeba webpája, tak jde na komoru ) - někdy je výstižnější než plané dlouhé diskuze.Nevadilo by mi to v diskuzi, ale co by nadpis,nota bene pod konkurenční novinkou to není to pravé ořechové ( a můžu si o novince nebo značce myslet cokoli ) - autor, novinář by na onen nadhled a nestrannost ( neberu nikomu kladný vztah k jakémukoliv vozu, značce) měl zohlednit a respektovat - je v jiné pozici než diskuzní smečka -> toť můj názor 😉 .
Avatar - Krispos
Krispos
Kolik je u nás nestranných novinářů s nadhledem? ;-\
Avatar - Andromeda
Andromeda
To je bohužel na velmi krátké povídání ;-\ ( a skutečně se nejde zavděčit všem, nebo být sterilně bez názoru ) , ale napříč touto komunitou se dá vysledovat stoupající tendence považovat profesionální nestrannost za přežitek nebo zbytečnost...
Avatar - Krispos
Krispos
To je fakt... myslím, že jsem na tebe dneska zbytečně vyjel, protože jsme se nepochopili, tak se Ti za to moc omlouvám... tak zatím...
Avatar - Andromeda
Andromeda
V pohodě, já to nebral osobně a občas se prostě zajiskří - ostatně i já si rýpnul 😉 ... Nikdo není dokonalý
Avatar - white label
white label
V principu je to tak, jen zrovna u Andromedy je to v rozumných mantinelech a jeho diskusní úroveň je s velkou rezervou v místním nadprůměru... 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
Labele, já tušil, že musím dát do placu pořádnou perníkovou chaloupku ( z Pardubického perníku >😒] ), a za tu "rezervu" přihodit třeba perníkovou podkovu ( ta samá surovina ) 😉
Avatar - white label
white label
S tím "perníkem" raději opatrně, tady i (virtuální) stěny mají (reálné) uši... >😒]
Avatar - Andromeda
Andromeda
To jsem rád, že mě "žereš" , ale ikony jsou pod jinými nicky . Koukám, že nesouhlasit s koncernovými fans je šlapání na hada bosou nohou . Ale nešť, alespoň že nevyhrožuješ svojí nestranností, to bych se zase za břicho popadal já 😉
Avatar - Krispos
Krispos
Jenže já nejsem koncernista, to je výplod tvé choré fantazie... jenom se mi nelíbí, když tady lidi, co se prohlašují za nestranné, šijou do koncernu kvůli každému slovíčku. Moje příští auto bude čistokrevný Švéd...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Krisposi, pravidelny navstevnik vi, jak neskryvane tady adorujes vsechno od koncernu a kritizujes vsechno mimo nej. Neohrabane se to snazis zakryt C30kou, kterou uz cca rok "kupujes."

Nezkuseneho ctenare mozna oklames, zkuseny te prokoukne za pet minut. Staci mrknout na historii tvych prispevku. :no:
Avatar - Krispos
Krispos
Á, můj první stalker... asi je čas založit blog >😁 >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
To si moc fandis Krisposi - jak jiste vis, diskuse ctu pravidelne, takze mam celkem prehled o tom, kdo co pise. :-!
Avatar - white label
white label
Objevit se tu možná může ledacos, ale "Polo-klasse" se (na rozdíl od Golfu/Passatu) dlouhodobými prodeji prostě obhájit nedá... 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....ono se to obhájit nedá ani u toho passatu. :-! To uznej, passat klasse je jen výplod mokrého snu jednoho pisálka, který tu swůj šálek kávwy "rozjel" už vícekrát.
Avatar - Krispos
Krispos
Passat klasse je příměr, který mě osobně třeba řekne víc než vyšší střední... prostě vím model, vím kam ho zařadit a jsem v obraze... a že autor použil zrovna koncernový passat a ne třeba mondeo? No tak ho ukřižujem, ne? Nebo to vezmem s nadhledem, aby nám nepraskla žilka?
Avatar - Andromeda
Andromeda
Pokud ti passat řekne více než daná třída ( ještě špatně uvedená >😒] ) , tak to se skutečně nedivím - co takhle piktogramy neby modifikované smajlíky podle tříd (pojmenované cu grunt podle třídní produkce koncernu aby jsi měl jasno ), ty jsou ještě přehlednější, jednoznačnější a já fakt protestovat nebudu - já se totiž bavím >😒] ... Tak kluci pokračujte :yes:
Avatar - Krispos
Krispos
Nikde jsem neřekl, že musím mít třídy pojmenované podle koncernu. Holt nejsem takovej e😜ert na auta jako ty, a tak holt když se řekne nižší střední, tak mi to chvíli šrotuje... kdežto když se řekne Passat nebo Mondeo, tak jsem prostě v obraze rychleji. No a za tenhle názor jsem byl označen za koncernistu 😊
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kripsosi, za koncernistu te tad nikdo neoznacil za to, ze nejsi schopen se zorientovat ve tridach. Za knocernistu te tady lidi pro tve prispevky, v kterych vse mimo koncern kritizujes. A jeste tady ze sebe udelas debilka, ktery neni schopen si zapamatovat, ktery vuz do ktere tridy patri.
Zkus pro priste treba nejaky detsky web, tam pouzivaji nazorne obrazky, to by ti mohlo pomoct pochopit o cem se pise. Autum radeji dej pokoj.
Avatar - Krispos
Krispos
Opět ti nebudu oplácet tím, že bych komolil tvé jméno, to je pod mou úroveň... a vidím že naučit se to je zase nad tvou rozlišovací úroveň. Když vidím jednostranné příspěvky, nezaložené ani zdaleka na pravdě, tak mě to štve a reaguji na to... ne, nemám problém pochválit Fiat 500 ani zkrititzovat Fabii II nebo poslední FL Passata. Ovšem pokud je diskuse k tématu a ne výkřiky typu "co je od Škody je špatný, všechno od VW je nuda etc..."...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nebud tak precitlively, Krisposi, normalni preklep, takze klid... 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
To, že se obhájit nedá, neznamená, že se neobjeví >😒] .
Avatar - white label
white label
To, že se tu "něco" může objevit (ať v článku, nebo v diskusi) ještě automaticky neznamená, že to bude mít logiku, nebo že to bude pravda... 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
To, že se zde "něco" chytlavého objeví, ještě automaticky neznamená, že je zrovna zde logika či pravda k nalezení a hledání 😉 ...
Avatar - white label
white label
To je pravda, viz zdejší chytlavé reakce na jedno slovo v nadpisu... 😄
Avatar - Andromeda
Andromeda
😉
lukas13
Naprostý souhlas. Stejně tak s Tvou reakcí ze 17:15.

Jsme prostě (logicky) ve sféře vlivu našeho západního souseda. Stejně tak velmi početná a aktivní skupina fanoušků koncernu na tomto webu se nějak musí projevit v podvědomí některých autorů. Nicměně např. francouzský novinář by tohoto obratu patrně nikdy nepoužil, ani ve smyslu Passat-klasse ani např. C5-klasse. Holt jiná nátura.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Tak tak
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Mno, co na to říci. Asi mají kucí v redakci vwýbornou kávwu.....
Avatar - white label
white label
Už tady, v úvodním příspěvku vlákna, si ukázkově protiřečíš.
Označení Golf- klasse ti u nás nevadí, přesto, že se jedná o dlouhodobě nejprodávanější vůz nižší střední třídy v Evropě, ale nikoli v ČR.
U dlouhodobě nejprodávanějšího evropského vozu střední třídy ti ovšem naopak podobné označení velmi vadí a argumentuješ třídními prodeji v ČR.
Proč u nás stejně "netrváš" i na Octavia-klasse, místo té Golf-klasse? :😉 😉
Mimochodem i pojem Golf-klasse se logicky nejdřív objevil v Německu...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Protože nejen, že Golf má aktuálně nejvyšší prodeje ve své třídě, ale zároveň třídu kompaktů víceméně založil, to Passat má aktuálně jen o pár kusů větší prodeje, ale rozhodně žádnou svou třídu ani zdaleka nezaložil a kraluje tak možná jenom u nás.
Co je na tom tak nelogického a nepochopitelného? Já mám spíše jen pocit, že si nechceš přiznat, že neumíš tentokrat porovnat, že dva argumenty jsou více než jeden 😉
Avatar - white label
white label
Kdyby sis pročetl celou diskusi, určitě bys narazil na mé argumenty (hlavně dnešní reakce z 00:16) k faktu, že ani Golf žádnou třídu nezaložil, ale jestli se ti to nechce hledat, klidně napiš, jakou třídu a čím Golf (podle tebe) založil?

P.S. Právě naopak, v prodejích Passat třídně kraluje v Evropě, u nás je to Superb. podobné je to i s Golfem a Octávkou
Avatar - Ronault.
Ronault.
Právě, že jsem si to přečetl, jenže "První hatchback to taky nebyl, v tomto ohledu byly průkopníky Autobianchi Primula , Simca 1100 a hlavně Renault 16", první hatchback byl dokonce Citroen Avant [odkaz]
Jenže jak Renault 16, tak Citroen Traction Avant nebyli zástupci nižší střední třídy, která v té době ani neexistoval. Kadett sice tady byl dříve, ale kompakt jak ho chápe většina Evropy přišel (ať chceme nebo ne) s Golfem. Takže shrnuto, hatchback jak ho chápeme dnes je dílem Renaultu, kompakt VW.

Proto to označení je přijatelné.

Podobně by si to zasloužil např. P205, který ve své době taky bylo jedno z těch prvních malých aut, které posunulo malý vůz tam, jak jej dnes známe, jen se přejmenovalo od té doby 2x.

Zatímco u Passata postrádám jak článek zakladatele standartního vzhledu karoserie, tak třídy, tak po dlouhá léta i lídra prodejů.

Samozřejmě, tohle pojmenování oficiálně nemá oprávnění ani u Golfu, proto tady spousta lidí protestuje o to více u Passatu. A i mně se to moc nelíbí, protože to zavání bulvárem a snahou o co nejvíce příspěvku a klikání při co nejnižším obsahu.
Avatar - white label
white label
Já tu "bulvárnost" vůbec neřeším, řeším jen stejný princip u Golfu i Passatu.
Passat je v Evropě dlouhodobě nejprodávanějším zástupcem středního meinstreamu , ať se ti to líbí, nebo ne (a když tak uveď aspoň jednoho zástupce, který je v tomto ohledu dloudoběji úspěšnější) a třeba loni globálně předstihl i toho Golfa.
V době Renaultu 16, který je oficiálně považován za první plnohodnotný hb se sklopnými zadními sedadly, už existoval i zmiňovaný "kompakt" Kadett B, stejně jako menší hb Renault 4 (1961).
Golf tedy oficiálně žádnou třídu nezaložil a označení Golf-klasse pochází z Německa především! na základě tamního velkého rozšíření/popularity Golfu na místním trhu a později se částečně rozšířilo (spolu s dlouhodobě vysokými evropskými prodeji) i do Evropy.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ty zaměňuješ nebo přehlížíš, jak jsem nahoře psal, některá fakta, která padla. Kompakt neznamená hatchback. R16 a R4 je jiná třída, R4 je malý vůz, předchůdce R5, R16 střední třída.

Kadett, ač od roku 1962, čili nějakých 8 let před Golfem ale ve své době byl menším autem a taky zastupoval na trhu i Corsu, jakožto zástupce B-segmentu, protože ta přišla až v roce 1983. Polo se v té době už 8 let vyrábělo. Jinými slovy, právě ten Kadett sice tady již 8 let byl, když přišel Golf, ale v té době ještě nebyl tak striktně rozdělený trh a spíše to byla "odpověď" na lidového brouka, tedy ne nižší střední třída.

Passat B1 v roce 1974 už se jen zařadil do střední třídy, kde už 9 let např. vyráběl Renault onu R16 atd. Plus od samotného začátku nebyl tak úspěšný, ať už absence titulu auta roku či prodeje.

Samozřejmě, pojem Golf classe vznikl v německu, ale z Golfu se stal fenomén nejen tam, ale po celé Evropě a dnes válcuje i domácí značky mimo domovinu. Passat má problém aby jej v kusech nepředběhla prémiová BMW 3 a např. v Anglii má lepší jméno Mondeo či Vectra.
Avatar - white label
white label
To spíš ty selektuješ info jak se ti to zrovna hodí. Když už, tak Passat přišel rok před Golfem, tedy v r. 1973 a ani příchod Golfu (1974) nebyl! oceněn titulem vozu roku (proč, když byl podle tebe tak "revoluční"?), ten získal až Golf III, který např. jako první v dané třídě nabízel airbag.
Ale hlavně, když už tu "šermuješ" třeba angl. trhem v souvislosti s Passatem, nezapomeň i na tobě jistě dobře známý francouzský trh, v souvislosti s Golfem. Passat je (ve své třídě!) dlouhodobě nejčastějším evropským lídrem trhu, aktuálně ja to např. jediný zástupce své třídy v evr. Top 10. To že není/nebyl všude tak úspěšný jako Golf (jehož třída je v Evropě mnohem žádanější) na tom nic nemění, i když globálně třeba loni předběhl i Golfa.
Logická otázka: Proč není podobný etalon první hb ve třídě mini, první hb ve třídě malých vozů, první hb ve střední třídě atd.
Logická odpověď: Protože to pro takové "označení" není podstatné, na rozdíl od dlouhodobého tržního úspěchu/popularity vozu.
Mimochodem první VW s koncepcí vše vpředu byl právě Passat (nikoli Golf), vodou chlazené motory a koncepci vše vpředu "převzal" tehdy VW od dceřiné společnosti VW Audi NSU Auto Union, která jej měla už delší dobu v programu, tedy opět žádná "revoluce" ani v rámci "koncernu VW".
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pokud ale budeme hledat důvody k pojmenování třídy dle Golfu nebo Passatu, tak nebudeme srovnávat Golfa a Passata navzájem, ale co který ve své třídě dokázal.
A Passat, bohužel nemám hodnoty prodejů za celou dobu výroby, rozhodně ve své třídě nekraloval s takovým přehledem jako brách Golf. Když už bychom i srovnávali techniku ve starších modelech ve srovnání s konkurencí, tak Passat nebyl nějakým přeborníkem.
To Golf získal onen titul auto roku, přinesl do třídy tvar karoserie, který je jakýmsi etalonem a vzorem, prodává se dlouhodobě nejen v TOP 10, ale rovnou TOP3.
Nic takového Passat ve své třídě nedokázal, nic vizionářského, nic neobvyklého a nic pokrokového.
Už tady padlo ono srovnání s Jeepem, ať už jde o značku nebo model, což je v podstatě jedno, to sedí.
Avatar - white label
white label
Srovnání Golfa s Jeepem naprosto pokulhává, jednak byl Jeep první "offroadem" vůbec (nic ani podobného se Golfu přičítat nedá) a pak byl/je Jeep jakýmsi synonymem pro offroad/SUV, dodnes se lidově říká offroadu/SUV džíp, bez ohledu o jakou značku se konkrétně jedná a opět nic podobného u Golfu vůbec neexistuje/nefunguje, nebo už si někdy slyšel aby někdo mluvil o Golfu a myslel tím Astru, Focuse, Megana, Bravo...?
Jeep/džíp co by obecný název pro teréní vůz má obdobu u LUXu jako obecné pojmenování vysavače - luxovat.
Úplně mimo je ovšem tvé srovnání v evropské Top 10 napříč! třídama, tos psal vážně střízlivý? 😉 Psal jsem o Passatu jako aktuálně jediném! zástupci střední! třídy v evr. TOP 10, jaký větší úspěch v rámci této třídy ještě chceš. Přece nemůžeš přímo srovnávat prodeje ve střední třídě spolu s malými vozy a vozy nižší střední třídy. To je jako kdybys v boxu zrušil váhové kategorie.
Navíc stále řešíš jen míru, ale mě jde od začátku především o stejný princip tohoto označení jak u Golfu tak u Passatu. Že si to Golf "zaslouží" o poznání větší mírou je jiná věc, ale po Golfu má k tomuto označení jednoznačně nejblíž Passat (nebo mi napiš kdo jiný je hned po Golfu v Evropě podobně dlouhodběji "jednoznačný" lídr své třídy) z důvodů, které uvádím.
Navíc, jak Golf, tak Passat jsou i jakousi evropskou třídní "refenrencí" ve srovnávacích testech evropských zástupců jejich tříd. Novinky jsou nejčastěji srovnávány právě s nimi a jsou nejčastěji označovány jako horší/lepší, menší/větší, levnější/dražší atd.... než! Golf/Passat.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vemu to ve zkratce.
Ano slyšel, několikráte od laiků, kteří prohlásili kup si něco jako Golfa, čili funguje už často jako synonymum pro hatchback nižší střední.
Passat rozhodně není synonymum pro sedan střední třídy, ani zdaleka.
Pokud chceš něčemu nějaké pojmenování přiřazovat, tak musíš hodnotit míru, jako ostatně ve všem.
Těch lídrů je ve třídě více, ale jen Passat se za celou dobu ani jednou nepřejmenoval, zatímco např. úspěšný Ford se přejmenovat několikrát ve své třídě, stejně jako např. Peugeot či Opel.
A pokud bychom hledali alespoň nějakou prodejní stálici mu blízkou, tak klidně můžeme sáhnout po ať už 3-er nebo MB C, ať už jde o prémii.

Shrnuto, prostě se neshodneme, teda ty a my ostatní >😒] >😁 😉
Avatar - white label
white label
Golf žádné podobné "synonymum" jako Jeep není, to bys mu fandil nesrovnatelně víc, než já. "Něco jako Golf" (stejně jako případně "něco jako Passat") je úplně jiný případ, než říct třeba : "přijel džípem", aniž by to byl vůz značky Jeep.
Už si někdy slyšel o někom říct, že má golfa a přitom měl reálně třeba Astru? Myslím, že máš dost rozumu na to, abys tenhle zásadní rozdíl pochopil, jiná věc ovšem je, přiznat si to... :😉 😉
Jinak pochopitelně, že jednou z naprosto základních podmínek pro použití pojmenování typu "Golf-klasse" je i dlouhodobě! stejné označení modelu, ale to je snad tak logické, že je zcela zbytečné se o tom dál rozepisovat.
3er a MB-C jsou prémie a i proto jsou jejich celoevropská čísla dloudoběji nižší, než u Passatu, i když např. na německém trhu je třeba zrovna 3er velmi zdatným konkurentem i neprémiového Passatu...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Koukám, že nejspíš nemáte co dělat a plýtváte psaným slovem.... >😁

Tak si taky přisadím. Souhlasím že Golf se nestal stejným synonymem pro určitý výrobek jako již zmiňovaný džíp, lux nebo žiletky. Proto výraz Golf-klasse neuznávám, ačkoliv jeho vznik celkem chápu jako důsledek dlouhodobě výborných prodejů zavánějících dominancí a hlavně "stálosti" a "trvanlivosti". Ostatní výrobci modely mění, Golf zůstává.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Vidíš, na "žiletky" bych málem zapoměl. >😒]
Rozšíření výrazu "Golf-klasse" z Německa do Evropy může být vnímáno sporadicky a pokud jej někdo neuznává, nemám s tím sebemenší problém.
Hlava mi ale nebere skutečnost, že někdo tento výraz bezvýhradně uznává a zároveň jej irituje v principu velmi podbný výraz "Passat-klasse"... 😉 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nj, však i tady na bezvýhradně prokoncernovém 😉 auto.cz použili při představování Focusu II nadpis Focus-klasse. V této souvislosti bych měl dodat, že takové výrazivo považuju prostě za novinařinu a dál se tím nezabývám.

Golf-klasse či Passat-klasse
hlavně že mám prachy v kase... >😁
Avatar - white label
white label
Vidíš, tak Focus-klasse mi buď utekl, nebo mě jen nijak nezvedl ze židle, mám na to podobný názor jako ty, jen bych se rád podíval do diskuse pod ním, jestli tam zvedl podobné ohlasy nevole, jako tady Passat-klassse, řekl bych, že spíš nikoli, holt to není ten klasický "koncern", působící jak červený hadr na býky... 😉 >😒]

edit: Tak jsem se díval a Focus-klasse (taky v nadpisu) použil tehdy stejný autor, jaoko v tomto případě, takže ta údajná tendenční prokoncernovost redakce má opět velké trhliny... 😄
XTad
Jenomze Passat-klasse asi nema znamenat, ze Passat ma vlastni tridu, nebo ze alespon definuje stredni, ale spis ze bude hlavnim konkurentem i40.
Avatar - white label
white label
Pak ještě o to víc by byly zdejší podrážděné reakce (na Passat-klasse v nadpisu) zbytečné/bezpředmětné... 😉

Na druhou stranu, pokud bys musel vybrat jediného zástupce evropského středního meinstreamu, který má dlouhodoběji k definici této třídy nejblíž (včetně prodejů), který by to byl?
XTad
SUPERB!!! >😒]
Avatar - white label
white label
Vidíš, takže zase (jen převlečený) Passat... 😉 😄
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
... za mě teda 1. Na Hyundai to vypadá opravdu dobře.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Zoufalá snaha korejců vymezit se vůči špičce třídy. Nemáš na Passat, tak si kup i40 z lídlu... Lapnou pár mizerných řidičů, kteří nejsou schopni rozpoznat kvalitu vozu. Pamatuji, mizerní řidiči kupují mizerná auta. Lapnou pár prostáčků, kteři při nákupu auta uplatňují rovnici za málo peněz velké auto. Oznámených šedesát tisíc prodaných kusů? Nechť se zeptají na prodejní výsledky u Avensisu, nebo Accordu... >😁

Huyndai :no:
GS
Včera tady byly tabulky prodeje v USA, Hyundai a jiní rýžovníci si tam nevedou zle, myslím, že hlavní prodej se bude orientovat právě na Ameriku a Asii, každý ví, že evropský trh je vlastně už rozdělený a že se tady blbě proniká. Jinde to není tak husté.
Na druhé straně, vzpomeňte si všichni na starou Sonatu, ještě ji uvidíte v baziši. Proti tomu je I 40
kosmos.
Učí se rychle, kluci ušatí, bohužel. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Nepodceňuj Korejce. Podívej se na prodeje i30, Aurisu a Civicu. Korejci jsou na tom už lépe než Japonci. Pokud nabídnou auto s evropským designem, japonskou kvalitou a korejskou cenou, můžou uspět.
hihihi
"Pokud nabídnou auto s evropským designem, japonskou kvalitou a korejskou cenou, můžou uspět..."

TO NEMYSLIS VAZNE, TO PRECI NEMAJI >😁 >😁 >😁
ponco84
Poloz si otazku, preco ludia kupuju korejske auta?
-kvoli kvalite? - marketing v podobe 7 rocnej zaruky asi na udicu dokaze chytit vela naivnych rybiciek...
-kvoli image ? - historia znacky defacto ziadna, uspechy v motorsporte nulove, vlastne technologicke know how ziadne, len kopiruju co ostatni vytvorili, nebyt inych tahunov automobilizmu asi by korejci este dodnes v pusane ryzu sadili...
-kvoli dizajnu? - hokus pokus a Schreyerov v oraculume namixovany dizajn je na svete....
-kvoli cene? - presne tak, kvoli cene. nic ine ako len cena nemoze byt racionalny dovod na kupu takehoto auta.....
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Každý není takový borec jako ty....
BeranK
A to je KIA, přesně, Hyundai je víc americký a asijský, ale tohle jsi podle mně napsal naprosto přesně....
honzamo
Upřímě, nechápu nadšení některých z passatu. Momentálně jsem testoval pro nákup cca 8 aut střední třídys požadavky - diesel, automat, hlavně komfort a cena okolo 800 000. Z Passatu jsem byl velmi zklamaný, stejně tak jako z Mondea. (Forda jsem měl půjčeného na den a po 300km jsem jim ho velmi rád vrátil.)

Třeba v přímém srovnání se superbem nemá passat v komfortu žádnou šanci. Za volantem superbu si připadám jako v o třídu vyšším autě. A to nemluvím třeba o citroenu C5, který je až na ten šílený volant absolutní špička v komfortu.

Co se týká mizerných řidičů, už mám až po krk těch marketingových řečí o skvělých jízdních vlastnostech a sportovních podvozcích. Střední třída v téhle kategorii není auto na zábavu, spíš na dlouhé cesty. A k čemu mi je, že s passatem dokážu projet zatáčku o 5km/h rychleji a s jistějším pocitem než s citroenem, když se stejně 80% cest budu jen drncat po D1 a podobných silnicích...
puko
:yes:
hihihi
S Fordem a C5 souhlas, ale SuperB tedy nevim nevim, Passat ma podle mne lepsi a pohodlnejsi podvozek, zrejme dost zalezi na pneu...profilu...to dela opravdu divy, rozhodne na nase silnice ne 18", strop je 17" a profil 55. Zkus jeste Avensis/Legacy, jako kompromis neni spatny...
honzamo
Jel jsem ve všem, Avensis celkem v pohodě. Ten docela šel, i když je nejvyšší výbava na 18" a nejde dát 17". Je možný, že u Passatu bude hrát velkou roli příplatkový adaptibilní podvozek který má navíc i režim komfort. Ten na předváděcím neměli. Superb měl o palec menší profil kol, ale jde i o osobní dojem jak velké auto řídím. Jinak zvenku se mi sedan moc nelíbí a kombi nechci, takže superba jsem taky vyloučil.
Legacy jsem taky vyzkoušel, pokud se přenesu přes design palubní desky, který se mi moc nelíbí tak je to skvělé auto. Ale bohužel nesplňuje jeden z mých základních požadavků - k dieselu není možnost automatu stejně jako u mazdy 6.

Byl jsem zkusit i renault lattitude, který nabízí za dobrou cenu dieselový šestiválec, ale kromě skvelého motoru a sedaček nic moc. Opět nemožnost volby menších kol než 18" asi i kvůli těžkému motoru je auto dost tvrdé a taky má mizerné odhlučnení (aerodynamicky a valivý hluk co byl v mondeu ve 180 je tady od 140).
Nejlépe tedy opravdu vychází C5, která je kromě lattitudu jediná v této třídě s V6 dieselem a hydraulika vyhladí všechno.
Za co oceňuju passat, mondeo a avensise je nabídka adaptivního tempomatu, který byl donedávna jen v limuzínách a vyšší střední.
hihihi
Zalezi kolik toho najedes, ja uvazuji jedine o benzinu, tam je Legacy 2.5 OK, Ave 2.0 take (i kdyz bych sel spis do stareho 2.4, skoda ze uz se nedela). Pneu moc neresim, 100% dam misto 18" 17" a ty 18" zkusit strelit, jen preci u auta kolem 700 tisic je tato polozka cca 20.000Kc zanedbatelna a pohodli na dalsich x let o dost lepsi 😉 Ale priznam se, ze kdyby byl v necem V6 diesel urcite bych mozna zmenil nazor, napr. Mercedes ma vynikajici motory ! Skoda ze ty auta nejde poskladat mezi znackami >😁
POZOR na adaptivni tlumice, vydrzi cca 80.000km a pak kazdy stoji 20.000Kc, takze na to fakt bacha, alespon mi to rikali servisaci u Fordu, ze adapt. podvozek nebrat, ze to za to nestoji...
honzamo
Díky za info, to s adaptivními tlumiči jsem nevěděl. Takže nakonec ta hydraulika vyjde na údržbu levněji než tyhle srandičky, které stejně nepřinesou zdaleka takový komfort.
Právě občas jezdím s mercedesem E320 CDI ve skoro plné výbavě (vzduchový podvozek, kožené masážní odvětrávané sedačky, adaptivní tempomat atd) a dieselový 6ti válec ve spojení se sedmistupňovým automatem je výborný. Bohužel tohle auto vychází s cenovkou přes 2 mega 😒.

Jak říkáš, kdyby se z každého auta ve střední třídě dalo vzít jen to dobré a poskládat dohromady tak by to bylo ideální. Takhle se musí vybrau auto, kde postrádám nejmíň věcí 😄. Kdybych mohl do C5 dát volant bez pevného středu, adaptivní tempomat z mondea a masážní sedačky z Lattitudu, tak je bezkonkurenční >😁 Pro plánovaný nájezd okolo 50 000km ročně už benzín moc cenu nemá.
hihihi
50 tisic rocne to je uz sakra hodne, to bych mozna uz fakt volil to Ecko 😉 Mozna bych ozelel i tu vybavu a nechal jen ten motor V6...
honzamo
Taky jsem si to říkal, ale vzhledem k tomu, že éček jsem řídil celkem asi 7 různých výbav současné a minulé generace, tak si říkám, že základní model se čtyřválcem a polstrovanými sedadly by se moc nehodil, navíc nemám zapotřebí dělat dojem mercedesem. Chci auto kde se budu cítit dobře a pohodlně... Pokud by se bralo s V6, tak jsme cca 1 400 000 a stejně bez výbavy. Osobně si myslím, že o éčku a jeho přímých konkurentech má cenu uvažovat tak minimálně od 1 500 000 a to tam ještě chybí hodně věcí. (to se které jsem zmiňoval v předchozím příspěkvu je ceníkově něco přes 2 000 000). A to už je víc než dvojnásobek ceny C5 s V6 a ztráta hodnoty mercedesu po 3-4 letech a daném nájezdu bude taky obrovská.

Jinak jsem donneska jel posledního z kandidátů - Hondu Accord. A opět tvrdé, strašně tvrdé. 18 kola, sice pěkné kožené sedačky, ale byla cítit každá nerovnost i na pěkném úseku D1 u průhonic a na rozbitých okreskách to byla hrůza.
hihihi
...no jo proste uz je vse evropske 😉 Bohuzel...chtelo by to americkou karu >😁 Tak asi vem tu C5, ja zrejme pujdu do Ave, uvidime co vyvede facelift, mne tam vadi jen ze nejsou odvetravane sedacky...
honzamo
Jo, taky už jsem pro ni v podstatě rozhodnutý. Ještě ale chvíli počkám (teď na nákup tolik nespěchám), protože kvůli problémům v Japonsku mají o cca 60 000 dražší automaty a není takový prostor pro slevy. Ale to se snad brzo srovná...

Odvětrávání je moje podmínka pro kožené sedačky, ale pokud jsou jen polokožené, tak jsem taky spokojený. Spíš potřebuju dobrou anatomii opěradla, protože mám trochu problémy se zádama a v některých autech je to na dlouhých cestách znát (třeba mondeo, tam mě začaly bolet už po 200km).
hihihi
Jo jo jo, ja uz cekam tak dva roky, protoze vsechny auta jsou na mne fakt dost tvrdy, ta C5 je dobra, ale mne moc nesedi, take se trochu bojim francouzske kvality 😉 Takze stale jezdim v 10 let stare Ave >😁 Sice je uz na ni vek znat, ale proti novemu Mondeu zehli nerovnosti o dost lepe 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Nedelas nahodou ve SkoFinu? 😄
Pouzivat obraty "Zoufalá snaha", "Lapnou pár mizerných řidičů" a "mizerní řidiči kupují mizerná auta" s vyrobcem, kterej ma dvouciferny narusty prodeju, to je hodne odvazny... Podcenovani konkurence se tomu rika. Navic Korejci se velmi dobre chytli v USA, kde zatim VW group hraje az tricate housle a vlastne krom Jetty se prakticky neprodava.
Avatar - Mira328i
Mira328i
ty si další * viď, podejte si s GTI ruce.... :no:
chester
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

tak co??? ktore sa ti najviac pozdava? :-!
toomovich
Jak píše Kryshna. 1. Peugeot, 2. Hyundai, 3. VW, 4. Škoda.
A s velkými odstupy hlavně mezi prvním a druhým.
toomovich
A ještě dodám, že z předu

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Z předu by bylo pořadí také jasné😒br />
1. Peugeot
2. dlouho dlouho nic
3. Superb
4. Hyundai a Passat - jedno hnusnější než druhé

>😁
BeranK
Jo, taky to tak vidím, peugeot je jasná jednička, v designu určitě....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já bych se nebál tvrdit, že pokud pomineme i40, kterou jsme ještě nikdo nejeli, tak i v jiných oblastech se 508 opravdu podařila.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Peugeot - Passat - Superb - i40
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
1. Peugeot 508, pak i40, potom Passat a poslední Superb. Hele, nepsal to tu už někdo? >😁
1. Peugeot, 2. Folcvágen ... ďalej to už je jedno
Avatar - gld
gld
Peugeot a druhé miesto hyundai 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Zadek..? Passat.
ljube
ačkoli jsou to dva rozdílné designové světy, tak i40 a passat mají oba něco do sebe. až na ty některé křivky vepředu navíc je i40 pěkně vyvážená, dotažená. passat v tomhle vydání mi taky vyloženě sedí - správná konzerva - k VW to patří.
508 - nechápu, co se vám na tomhle autě tak líbí, ani setkání naživo mě nepřesvědčilo. tvarový nepodarek, zepředu i zezadu je to takový slepý... to už ten superb má snad větší koule.
takže za mě - výběr mezi passatem a i40.
Gangrel
Pejout, Hujdaj, Folcwagn, Schadovka
Postavte tie auta vedla seba. A zistite, ze Passat vyzera ako prepravny kontajner pre i40.

Okrem Mazdy 6 je i40 prakticky jedine auto v triede, o ktorom sa da povedat, ze MA dizajn. Ostatne auta maju tvar.
honzamo
No tady bych trochu nesouhlasil, momentálně v této třídě vybírám, takže si ji procházím hodně podrobně. Povedený design má i Insignie, celkem zajímavý je Citroen C5 a povedená bude i Kia Optima, která dorazí taky koncem roku. Špatný není designově ani Peugeot 508.
Avatar - gld
gld
508 vyzerá naživo naozaj pôsobivo :yes😒br />
Z fotiek by to človek nehádal, ale je to kus krásneho auta
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Házet M6 do jednoho koše s i40 a tvrdit, že obojí "má design" je tak trochu nefér, vůčí M6 pochopitelně. Hyun není ošklivý, ale nikdo ho naživo neviděl a zas nějaká úžasná nádhera to taky nebude. A dle tvého označení bych raději jezdil v tom kontejneru.
Avatar - white label
white label
Souhlas!
Provocateur
V případě i40 nevím jestli je pro ni výhra, že "má design"...

P.S. Dle mě se o opravdovém designu se dá hovořit např. u V60/S60. To korejské designové vlnobití jde mimo vkus většiny Evropanů
Avatar - white label
white label
Naprostý souhlas, zejména se to týká přední partie...
_patrik
Takže Hyundai pro Evropu ještě trochu očistil design exteriéru, ale jinak bez pýření podržel globální jednotu se spřízněnými modely Sonata, Elantra a i45. Můžeme si z toho odvodit, jak asi bude revidovat design i30 pro novou generaci. Design je tedy daný a na ostatních hlavních trzích Huyndaie - v Americe, JV Asii+Oceánii, Číně i Přední Asii - funguje, takže proč ne. Důležitější než design bude evropská prodejní strategie, protože evropský domácí klub si zakládá na svých kastovních pravidlech. Bude zajímavé, jestli Hyundai (a jemu v patách Kia) půjde například cestou odsávání klientů z horních pater nižší střední třídy, které bude chtít naučit trochu luxusnějším manýrům střední třídy za dobře stravitelnou cenu. Odpovídala by tomu celkem skromná motorizace i40 - větší objemy a přeplňované motory si nechal Hyundai někde za plentou. Je otázka, odkud vychází mediální provokování VW, jestli od splašených evropských novinářů nebo je to nějaký naschvál samotného Hyundaie. Hyundai bude v Evropě přece chtít opět zatopit především japonským přistěhovalcům, francouzsko-italské armádě, Škodě, Fordu, derivátům GM a obecně levnějšímu mainstreamu (včetně té nižší střední, předpokládám), nemá důvod obtěžovat se přímým tlučením hlavou do zdi vlčího hradu. Je tu ještě jedna okolnost, která nejspíš zamává cenovou mapou: od 1. července začne platit dohoda o volném obchodu mezi EU a Jižní Koreou, padne tím 99% různých celních tarifů. Tedy: i když se i40 nebude vyrábět v EU, bude sem importovaná víceméně jako domácí produkt. Alespoň takhle tomu rozumím - jestli sem chodí někdo z obchodní branže, může k tomu říct svoje odborné věci, díky. Nasazení i40cw od června asi přesně na tuhle strunu hraje. Další moment je zájem na společném utěsňování evropského trhu proti tsunami čínské e😜anze. Protože, ať si to kdo hodnotí, jak chce, Hyundai už je (jedním svým chapadlem) evropská značka a má v tomhle směru naprosto stejné zájmy jako rodilí Evropané.
chester
:yes:
velmi slusne napisane...

Patriku, docela ma zaujala zalezitost o volnom obchode s JK.
Netusis aky je predpoklad znizenia cien.
Pytam sa preto, lebo chcem v blizkej dobe objedant Genesis Coupe a nerad by som zistil, ze v Juli bude o par % lacnejsi 😄
Hvarcz
no já jsem zvědavý třeba na podvozek, i30 a kia ceed teda nic moc, ale jako auto pro manželku proč ne, ale na D1 se podvozek ukáže .....

jinak cena je asi velké lákadlo, teď jsem projížděl německem a spousty insignií, i když viděl jsem bezva bmw 5 sedan za 48 000 euro, počítám ale že za to budou dvě i40
Michal Stehnij
Podvozek i 30 by měl být lepší, má vzadu multilink, kdežto Ceed klasickou zkrutnou příčku.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ceed ma stejny multilink jako i30.
_patrik
No i40 je jiná kategorie a jiná platforma než i30, těžko z i30 vyvozovat nějaké předpoklady... Pokud ale jde přímo o i30, dávám sem odkaz na zprávu z Barcelony, kde se kromě i40 sdn představuje taky Elantra, o které tu byla nedávno řeč. Čili - Elantra je skutečně pro Evropu potvrzená. Já to chápu tak, že Hyundai si bude mimo jiné sondovat, jak bude v Evropě přijaté naladění podvozku Elantry - právě proto, aby ještě před premiérou nové generace i30 mohl udělat její úpravy. [odkaz]
Bernhardt
Bohužel s tarify na auta to není tak jednoduché.

V FTA EU-KR (free trade agreement) je velká skupina výrobků, která má takzvané překlenovací období pro úplné odstranění celních tarifů. Momentální výše cla pro auta importovaná do EU je 10%. Překlenovací kategorie pro vozidla je (dle FTA) číslo 5. To znamená, že se tarify budou odbourávat pět let a každý rok tedy budou sníženy o 1/5.

K 1.7.2011 tedy poklesne clo na vozidla z Koreje z 10% na 8%, 1.7.2012 na 6%, atd...

Do cen aut se tedy ještě smlouva výrazněji neprojeví. Po snížení na nulu to však bude doopravdy zajímavé.
Bernhardt
Pokud by někdo chtěl znát plné znění dohody...

[odkaz]
_patrik
Díky :yes: za vysvětlení. Takže reálný prospěch v prvním okamžiku bude u kategorie i40 v řádu desítek tisíc kaček na (jednom či dvou) prstech jedné ruky. Jako prodejní argument by z toho ale tak jako tak něco vydolovat šlo, uvidíme, jak s tím Hyundai naloží - jestli třeba dá v té hodnotě nějakou výbavu "zdarma" apod. Po těch pěti letech už to opravdu bude zajímavější, čím dražší model, tím líp. Jsem docela zvědavý na realitu, Korejci jsou jako obchodníci vynalézaví, pokud to české zastoupení nezbabrá.
BeranK
Dobře napsaný, konečně si někdo všiml ( a je skoro příznačné, že to není nějaký novinář o té společné strategii proti Číně....). Jinak jsme zvědav, jestli zrušení tarifů povede taky k možnosti koupit si v Jižní Koreji evropské auto, ty stávající bariéry jsou ještě větší než v Japonsku - přitom svého času nejvíc in v Japonsku bylo Audi nebo BMW, to byl znak luxusu největší.

A že korejské značky ubírají hlavně třeba Fiatu je jasný taky, to není budoucnost, to je současnost, stačí se podívat na prodejní čísla.Francouzi se drží a asi to ustojí, ale s Fiatem to vypadá bledě,s Hyundaiem se nemůže srovnávat ani technikou ani portfoliem. A že Japonci vyklízejí Evropu se začíná promítat i do prodejů a nejen u nás. Nahoře někdo píše, že vyhraje ten, kdo nabídne evropský design,s japonskou kvalitou a korejskou cenou (ta korejská cena nejsou už desítky procent) a mně to sedí na KIU.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Souhlas. i40 je hodne zajimava ale Optima bude pro evropskeho zakaznika atraktivnejsi. Vyhra v IF design awards Best of the Best leccos naznacuje. Schreyera by si v KIA meli vyvazovat zlatem. :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
64
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
která pomalu začíná přecházet v klony útočí :yes: Když porovnám pokrok VW za posledních 10 let a to, co předvádí Kia/Hyundai, tak mi lidový koncern těžce připomíná spící krasavici. Jen připomíná proto, že té krásy v koncernu zrovna nazbyt není.
Skvělý globální model s naprosto vyváženým a přitom zcela originálním designem :yes: To se povedlo. K tomu jinak pojatá Kia a je tu opět rázná dvojka.
Avatar - gld
gld
Pri navrhovaní dizajnu v tejto triede môže😒br /> a) hyundai iba získať
b) VW iba stratiť

A podľa toho potom tie autá vyzerajú 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Souhlas, spolu s Optimou to budou silni hraci ve stredni tride. :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pokud se ve střední třídě začne hrát třeba lukostřelba, na tu jsou korejci dobří.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, srovnávat pokrok.

Jinak se dobíhá, když máš zpoždění jak sviňa... to jen kopíruješ, něco přidáváš a dorovnáváš... a jinak se jde v čele, vedeš a udáváš směr. A pokud korea doteď jen dobíhala, tak jí to šlo rychle, ale převzít vedení už tak snadné není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas. Ale taky se hodí, aby leader občas otočil hlavu dozadu a podíval se, jestli někdo jiný není mnohem rychlejší.
Občas se dá vyhrát i z posledního místa 😉
Avatar - white label
white label
Výstižné! :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Nic si z toho nedělej, nic jiného, než "scestné dristy bez znalosti", tu už od tebe stejně nikdo nečeká, "zdravy rozume"... 😉
rockhopper
Je zvláštní, že kdykoliv se tady objeví nový model od Hyundaie, vyvolá to tolik příspěvků, snad víc, než Superb a Passat dohromady. To svědčí o jediné věci - příznivci korejských aut se přesvědčují, že Hyundai už dotáhl evropskou top konkurenci, odpůrci se přesvědčují, že ještě zdaleka ne.
Hyundai se ale nesnaží přiblížit se někomu. Dnes už je to natolik svébytná automobilka, že prostě chrlí modely podle hesla líbí-kup, nelíbí-nekup.
Jak tady správně zaznělo, Hyundai asi bude chtít sebrat zákazníky především nižší střední třídě, lidi, kteří se budou rozhodovat za jaké auto utratit 500 - 600 tisíc. Co za tyhle prachy máte? Oktávku ve slušné výbavě, což je Golf s kufrem a nebo raději kombík střední třídy s plnou výbavou, běžnou v autech za mega, byť od méně "zvučné" značky? Případně sice Mondeo ze střední, ale v základu s podobnými motory, jako nabízí Hyundai.
A můj názor na i40? Na první pohled se mi nelíbila, ale čím častěji koukám na fotky, tím mi přijde zajímavější a atraktivnější. Neříkám, že to bude moje příští auto, ale taky neříkám, že nebude.
_patrik
Dávám sem odkaz na statické video sedanu i40 z barcelonské premiéry, ve spodních oknech jsou pak ještě další videa s cw. Čili, kdo si to chce udělat trochu lepší 3D představu: [odkaz]
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Mastodontní hromada plechu, změť křivek a patvarů. Ty kola se v té hmotě ztrácejí. Obludné auto :no: :😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Strejdo, my se tu bavime o videu, na ktere odkazuje _patrik.
Na tve pocity pri pohledu do tve vlastni garaze, pokud nejakou vubec mas, tady nikdo neni zvedavy. >😒]

PS: Nazorova konzistence je sice hezka vlastnost, ale ne za kazdou cenu a pouze pokud clovek ze sebe nedela vyslovene hlupaka. Podivej se na vysledky ankety 😉
GS
:yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Na druhou stranu je tu aspoň občas nějaká sranda, když už to poslední dobou "fláká" i takový Ada... >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
To jo, ten uz se tady delsi dobu neukazal. No jo, auto.cz pise malo o firme rendlik a syn...
A nebo se zblaznil, koupil rendlika a ted travi vetsinu casu v servisu, takze nema cas psat >😁
Avatar - white label
white label
Otázka je, co by bylo dřív, jestli to, že by se zbláznil (a proto pak koupil rendlíka), nebo to, že by si koupil rendlíka (a z toho se pak následně zbláznil).
Ale na to by byla odpověď stejně "snadná" jako na to, jestli bylo dřív vejce, nebo slepice... >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
>😒] :yes:
kyklop
suhlas, ada toho moc v poslednej dobe nevytvoril >😒]
Avatar - Krispos
Krispos
Ale tak je tu zdravy rozum, to je kvalitni nahrada
Avatar - Krispos
Krispos
... že se mi líbí i poslední Oktávka (neřeším cenu, výbavu, bezpečnost etc. aby tu někoho nekleplo), tak nevidím jediný důvod proč si třeba nekoupit Mondeo... tomu autu to v liftbacku sedne. :yes:
Avatar - white label
white label
Současnému Mondeu v liftbacku, že to vzhledově sedne? Tak zrovna s tím opravdu souhlasit nemůžu... 😉
Avatar - Krispos
Krispos
U nás parkuje jeden dostříbrna, v nejvyšší výbavě a je to pěknej kousek... Fakt jsem si ho prohlížel dost dlouho...
Avatar - Ronault.
Ronault.
No ale ošklivý není. Podle mě je pořád hezčí než např. Insignia.
Provocateur
Nespletl ses při psaní a nezaměnil Insignii s Lagunou? >😁
Avatar - white label
white label
>😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jakékoliv srovnání s etalonem krásy Lagunou je naprosto bezpředmětné. Taky tě asi nikdo nesrovnává s Belmondem, ne? >😒] 😉
Avatar - white label
white label
Tak vyloženě "ošklivý" možná není, ale dál než Insignia k tomu (podle mě) nemá... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mondeo je děláno prvoplánovitě líbivé a je dozdobené pár cinkrlátky aby vypadal jako Ford, takže hodně rychle zestárl a zevšedněl.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Vidíš, u Renaultu tak blbí nejsou. Lagunu udělaj nejprve prvoplánově příšernou a postupně trochu ubíraj a za každej facelift je odbornej tisk pochválí. Těm to pálí... >😁

Ale drobný retuše pomohly i tomu Mondeu, je fakt že nejvyvedenější je asi kombi, tam se ta designová tíha a neohrabanost celkem rozpustí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak tak, nepodceňujme strategii Carlose, ten to má všechno v malíku! Mrkni co udělal s Nissanem, kdo by čekal, že jeho plán zrušit Primeru a udělat Kvašku zabere, stejně jako úspěch té zrůdy Juka.. >😒]

Jak jsem tady psal už x-krát převzatý názor😒br /> Laguna svým příchodem vůbec nerozpoutala diskuze o senzačním designu plném drsných tvarů, jako Mondeo. Vlastně schytala hned od 80% veřejnosti jen kritiku a to dosti tvrdě. V žádném případě se ale neokoukala. Můj osobní pocit při prvních fotkách bylo zklamání. Osobní setkání a řádné prohlídnutí můj pohled na věc zlepšilo. Pohled na design Laguny je typickým zráním, ne jako u Mondea, kdy jsme unešeni těmi prvoplánovitými křivkami.

Prostě není to taková ta prvolíbivá vizáž laciné * z titulní stránky úpadkového pornočasopisu, ale oduševnělý výraz inteligentní ženy, kterou čím déle znáte tím víc vás dostává.
Avatar - white label
white label
Teda to jsou metaforické obraty, za které by se nemusel stydět ani GTI... >😒]
Přirovnání "krásy" Laguny ke kráse ženy vzbuzuje až mírné podezření na nějaký "problém", jen nevím jestli spíš problém se ženama, nebo s "Lagunama"... >😁
rockhopper
Přistál mi v mailu oficiální ceník kombíku, tak studujte. Základní cena mi přijde přestřelená, ale v plné výbavě za 750 tisíc to je bomba, když se vezme v úvahu, co všechno to má. Zájemci sosejte zde😒br /> [odkaz]
Avatar - Shr3k
Shr3k
Ceny strašný. Ne že bych nějak fandil fordům, ale za ceny výbavy Style je Mondeo ve výbavě Enterprise (kůže, bixenony).
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Slušný >😁 pětsetpade za dejchavičnou atmo 1.6 v tesilu, na plecháčích a s mechanickou klimou. Když si tento zoufale troufalý ceník porovnám s teoriemi spoludiskutérů, o lovení potencionálních zákazníků z luxusnější nižší střední, tak se musím usmívat.

Konkurence může být v klidu, počkám si prodaných 60k kusů i40 v roce 2012...

Výborně, Huyndai :yes:
Provocateur
Ten ceník je víc než optimistický. Pokud se bude Hyundai alespoň trochu prosadit v Evropě, tak bude muset se základem i s plnou výbavou min. o 100 tis. níž. Jinak nevidím důvod, proč upřednostit Hyundai před evropskou, popř. japonskou konkurencí
Avatar - gld
gld
Hyundai a Kia sa v už dlhšiu dobu snažia vymaniť z pozície cenových "podliezačov". Áno, zvlášť keď chceš dobre vybavené auto tak ti spravia rozumnú cenu, ale nízka cena už dávno nie je jediný kórejský ťah na bránku.

Čo je logický ťah, úrovňou sa dnes kórejci smelo môžu postaviť európskemu "mainstreamu", takže strielať ceny rádovo o státisíce nižšie ako konkurencia- to snáď nečakal nikto. Plus budú mať priestor na manévrovanie s cenami a rôzne akciové ponuky.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Presne tak. Nastavit ze zacatku nizkou cenu je ekonomicky nesmysl. Early adopters si radi priplati a firme zustava prostor pro upravu ceny v budoucnu. Navic Hyundai/Kia dnes nabizeji auta srovnatelna a v nekterych vecech prekonavajici vetsinu mainstreamove konkurence - nemaji potrebu se podbizet tak, jako v minulosti.. Ceny vypadaji rozumne, kdyz vezmes v uvahu vybavu, ktera je v cene, nevidim zadny problem. Trh ukaze, je vsak jasne jiz ted, ze nizsi uvadeci cena by nebyla dobrym krokem - nahoru se jde spatne, dolu to jde udelat klidne mesic po zacatku prodeje.
Provocateur
Korejci se můžou evropskému mainstreamu postavit akorát v základních modelech do nižší střední třídy a v malých SUV. Ale pokud je zákazník náročnější, tak si u Korejců nevybere. Stejné to je s i40, absence silnějších motorů, pohonu 4x4, dvojspojkové převodovky atd atd. V této třídě už nestačí bodovat jen zárukou až "do důchodu". A říkám, že za cenu na úrovni evropských modelů si o top 5 můžou leda tak zdát a budou mít problém se dostat do top 10. A to ani nepříhlížím k tomu, že v této tříde už většina zákázníků požaduje určitou image (tradici), kterou korejci dosud v této třídě postrádají. Nějak si nedokážu představit, že by někdo přesedlal z Passatu, Mondea, Insignie a spol. do i40.

P.S. Za rok si povíme o "úspěších" i40 s cenovkou pod úrovni Laguny 😉
Avatar - gld
gld
i40 ešte ani neprišla do showroomov ale už je "neschopná konkurencie" :-!

Kórejci sa neustále zlepšujú, a momentálne sú na takej úrovni, že oproti klasickému mainstreamu nepotrebujú podliezať cenu..aspoň nie o toľko, akoby si možno čakal.

A len tak mimochodom, nakonfiguruj mi peugeot 508 s dvojspojkou a mondeo s 4x4 😉

p.s. osobne nečakám extrémny úspech i40-ky na európskom trhu. Na to je príliš "globálna". Ale stačí keď nadviaže na slušne sa predávajúcu sonatu.
Provocateur
A s čím teda chtějí alespoň některou evropskou konkureci porazit, když ne cenou? Designem? >😒]

Jistě, Mondeu chybí 4x4, 508 dvojspojka, ale i 40 chybí jaksi všechno. Málokterej zákazník bude požadovat model na 300 koních s dvojspojkou a 4x4. Ale někdo chce 4x4, nekdo dvojspojku, někdo 250 koní a ti všichni vyškrtnou i40 hned na počátku...

Slušně prodávající Sonatu? Ta je v Evropě v prodejích na chvostu, takže aspoň i40 už hůř dopadnout nemůže 😄
Avatar - gld
gld
Tá poznámka k dizajnu mala byť ironická? Lebo mne príde dizajn i40 ako podarený a určite sa nájde dosť ľudí, čo bude súhlasiť. Je to zaujímavá alternatíva k automobilkám čo momentálne preferujú ostro "rezaný" dizajn. Každému čo sa ľúbi.

A k porážaniu konkurencie- nevieme ako i40-ka jazdí, akú má dynamiku, koľko žerie v reálnej premávke, koľko je v nej subjektívn😲bjektívne miesta pre pasažierov a batožinu etc etc..takže v čom môže byť (je) lepšia od konkurencie ešte netuší nikto. Verím, že test na auto.cz to objasní 😄

Ponuka extras- prvky čo si vymenoval tvoria len istú (menšiu) časť zákazníckeho spektra. Veľká časť zákazníkov bude rozmýšľať medzi 100 kw turbonaftou alebo podobne výkonným moderným GDI motorom. Väčší motor časom zrejme pribudne, dvojspojka je tiež (aspoň v rámci koncernu) avizovaná. 4x4 nebude- ale jedná sa o globálny model a veľa konkurentov túto položku tiež neponúkne.

Sonatu hodnotím ako vcelku podarený model..pravda, tvorí skôr druhú polovicu tabuliek predajov, no osobne ju na cestách vídavam veľmi často, dokonca ako taxíky čo sa predtým u kórejských áut nemohlo stať. Takže asi to bude dobré auto, ak bude i40 pokračovať v podobnom duchu, máme sa na čo tešiť.