No, jednoho taxikáře znám, mám ho doma :D. Myslím, že nemají na výběr. Jestli myslíte Ty AAA a 111, tak oni musí mýt mít vozy VW/Škoda, kromě pár vyjímek. A myslím, že jich možná bude více nespokojených, podle toho co jsem slyšel, někteří přemýšlí, že si koupí 1,6 v benzínu, protože TDI na to nějak nemá. Za celou dobu co jezdím, jsem táhl auto na laně 2x. Jednou si kamarád prorazil na Feldě vanu a jednou nešlo nastartovat, taky Felda. Ale za poslední asi 3 měsíce jsem všemocný VW Passat od třech jedniček táhl 4x. A podle toho co strejda vypráví, tak ty taxikáře lituju. Každej tejden mi hlásí nějakou kuriozitu s Passatem, od kolegů nebo od sebe. Dokonce jsou tam i frajeři, který v kufru vozej vstřiky a mění je za pochodu. Těch problémů je strašně moc, psát to sem by byl seznam jak hovado. Asi mezi nimi ale budou i spokojení řidiči.
Tak konečně se nám zde objevuje dlouho avizovaný motor z produkce spol. Renault.... máme zde opět červeně blikající alarm v továrnách konkurence a není se čemu divit.... označení dCi získalo za posledních 10 let minimálně takový respekt, jaký mělo označení TDI v 90. letech. 1.5 dCi je dříč, 1.9 dCi byl nejprodávanější motor v Evropě po několik let a nyní....kombinace těchto motorů dává vzniknout podle mne fenomenální 1.6 dCi, která kombinuje výkony konkurenčních 2.0 turbodieslů se spotřebou 1.4-1.6 dieslů. Opět již po několíkáte se musejí inženýři zamýšlet nad tím, jak tento motor alespoň dohnat... Jestli dneska někdo umí dieslové motory opravdu dobře, je to Renault...a dneska to již ví celý svět. Samozřejmě papírové vše vypadá vynikajcně, ale pouze léta provozu ukážou, zda se tento motor zapíše po bok takových legend jako byl 2.0 dCi a 1.5 dCi. Jo hold někdo vyvíjí nové technologie (piezoelektrické sodíkové vstřikovače, comon-raill atd) a někdo dál vesele prodává traktory ;-)
Za mě bravo Renault :yes:
Ani si raději nechci představit jakou spotřebu bude mít tento motor v Meganu.
Ty máš technické vzdělání ve vysílačkách a slaboproudu, to nemá nic společného s motory. I když i tom silně pochybuju, viz tvé tvrzení, že Renaulta nenastartuješ kvůli karty u televizního vysílače >:-[] >:D
Víš kolik milionu km najezdí ročně kamioňáci? A myslíš, že tím každý z nich získá titul z konstrukce nákladních aut?
Ádo, říkám to já, neboť ho mám. Magisterské. Stejně jako lékař bezpečně po prvních větách pozná amatéra hovořícího o medicíně, ajťák okamžitě pozná laika, hovořícího o výpočetní technice, tak i inženýr pozná netechnika v daném oboru. Kdy jsi ujel svých prvních 100 tis. km je v tomto případě naprosto irelevantní. A fotku z Ruzyně, kde stojí několik Fluence vedle sebe jsi v reakci na jeden ze svých příspěvků obdržel. A nedělej, že o tom nevíš ;-)
Ps. Právě tvé argumenty o tvých nájezdech, taxících v Praze apod. mi opět potvrzují, že mám pravdu.
Tak predevsim: kdo rika, ze nemam technicke vzdelani? A svych prvnich 100 tis km jsem mel ujeto, kdyz vetsina z vas jeste nebyla na svete... Proto ze mne mluvi m.j. i nejaka zkusenost. Ze TDI vydrzi mene nez rendlikovsky Dci? nenechte se vysmat! Taxikari v Praze na TDI bezne najizdeji 450 tis km po meste. Hadejte, proc nejezdi s rendlikem? :-!
Kamarád teĎ dostal nového Megana s 1,5 dCi jako služebáka poté, předtím měl taky Megana, ale II. generace taky 1,5 dCi. Co vím, tak tak s ním najel kolem 300tis. km a abych řekl pravdu, tak nejen, že to auto nešetřil, ale spíše naopak, jízda s ním byla sebevražda. Nicméně za celou tu náročnou službu byly jen zanesené trysky a jinak nic. 1,5 dCi se podařil. A jestli někomu chrastí dCi, tak to asi bude tím, že místo jemného ševelení, které 1,5 dCi umí perfektně dává přednost bouchání traktoru TDI, což mylně považuje za etalon.
Ja mam megana grandtour 1.5dci 100k r. 2005 mam 215tis km bez toho aby som mal nejaku poruchu. A to mam este chiptuning a motor vobec nesetrim! Treba tam liat kvalitny olej /v tomto pripade Elf 5w/40 / a odporucam skratit vymeny oleja na 15tis km. Pouzivat raz za 15tis km nejake cistice trysiek a tankovat na slusnych pumpach. Vstrekovace Delphi su uz na konci zivotnosti ale pri tych km by boli aj PD. Niekedy buduci rok ich dam vycistit. A nie je to nahoda je to moje druhe 1.5dci predtym som mal Kangoo a bolo tiez ok. .
Normálně bych to přešel ale nedá mi to....mám megana s motorem 1.5dCi a na něm najeto přes 138000km a s jediným co ty tu popisuješ jsem se setkal je onen vrzající interier-no ale na silnicích jaké máme se tomu vůbec nedivím-na druhou stranu je to rok výroby 2003-přičemž nynější vozy se s tím kvalitativně rovnat nedají. Na motor 1.6 dCi čekám dlouho,také na to až jej budou montovat do meganu. Kdysi jsem o škodovce uvažoval-ale vše schladí pohled do ceníků. A to ani nekoukám na design škodovek,který je úděsný-ale co čekat od někoho kdo patří pod křídla VW :-)
TDI? To je ten motor, co i zahřátý spolehlivě přehluší studený dCi? >:D
Ale teď vážně. Postav si vedle sebe třeba Roomster a Scénic a Škodovka se bude cítit jako chudý příbuzný.
K comu je dobry poruchovy 2.0TDI PD ked si mohol mat vinikajuci a spolahlivy 2.0DCI >:-[] Sorry ale porovnavat 1.6TDI s 1.6DCI to nie je vobec vtipne. Koncern VW je tymto velmi pocteny a daruje ti za to jeden nahradny filter pevnych castic.
Pochopím lidi, kteří, někdy až fanaticky, adorují svou oblíbenou značku. V podstaně se jedná o pozitivně zaměřený proces myšlení, s občas veselými výstupy. Ale nepochopím tebe a jednoho tvého nejmenovaného kolegu - fungovat na stránkách pro fanoušky aut několik let na bázi nenávisti k jedné značce, s absencí pozitivního myšlení, s velmi, ale velmi hloupými příspěvky o vozech této značky (technické vzdělání se ti vyhnulo obloukem a jako zatvrzelý "nenávistivec" to ani nepotřebuješ dohánět, že?), to je skutečně výjimečný úkaz.
Ale jen tak dál, pokračuj, královsky se bavím (a zjevně nejsem sám)
Budu daleko od pravdy, když povim, že na tvojí radu tam dal tédéí a k tomu si to vzal v 4x4. Každopádně ať mu slouží.
Teď dovol můj příběh, jednoho dne mi zazvonil telefon, to mi volal otec, abych pro něj přijel, páč jeho služební Octavia II, podotýkám, že se jedná o značku Škoda, s motorem 2.0 tdi měla malou poruchu. Ano, je to ten motor,chodem připomínající Zetor 3045 -skutečně tam je velmi podobný zvukový projev, ověřil jsem si když stála nastartovaná otcova O2 vedle dědovo Zetoru. Nicméně tenhle tdi byl známý paskvil, kdy mu často a ochotně praskala hlava. Stejný problém nastal u motoru v jmenované O2 po necelých dvou letech stáří auta, které mělo najeto 55tkm.
Teď se otec služebně vozí v Peugeotu 5008 1.6THP a Škodu, potažmo VW neche nikdy vidět.
zapoměl jsi dodat, že ještě před tím než jsi ho kolegovi odvezl do bazaru jste to stočili o 150tkm.. jinak se divím, že kolega dával do bazaru auto s oddělanou spojkou (určitě to někdo s radostí koupí) a vyšoupanými sedadly (po 50tkm? kolega nejspíš pod 100kg nejde).. :no:
Jeho novym vozem je skodovka. A je tak to si moc nepomohl ne? Kamarad ma taky skodovku a uz ji taky nechce do smrti videt. Zavady:
16000km ze sedadla ridice se stalo houpaci kreslo (doslova a do pismene houpalo se to +/- 4cm)
22000km zkroucena olejova vana, tekl z toho olej "proudem"
34000km v nekam se ztratila 4 (asi z prevodovky emigrovala-treba k renaultu :P)
56000km druha vana v haji
61000 prodej auta, myslim ze sla do AAA tak good luck pristimu majiteli >:D
K čemu je dobrý 1,6 DCI s naprogramovanou nízkou životností, když si lidé mohou koupit mnohem kvalitnější vůz s motorem 1,6TDI...?
Byl jsem donucen odvézt kolegovi do bazaru rendlíka s motorem 1,5 DCi a konstatuji, že po směšných 56 tisicich km tenhle motor řachtal jako škodovácká 1.3 ve Favoritu, na které bylo 300 tisíc km... (no a o oddělané spojce, vrzajícím interiéru a vyšoupaných sedadlech ani nemluvě). Prostě francouzská kvalita... :no::no::no:
Však také jeho novým vozem je škodovka a o rendlíku nechce až do smrti už nic slyšet.