Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic 1,6 dCi: Nový motor za 469.900,- Kč

Diskuze (28)
Zcela nový turbodiesel Renault 1,6 dCi přichází na český trh. Debutuje v MPV Scénic, stojí od 469.900,- Kč.

Pod názvem Energy dCi 130 prezentuje Renault nový agregát 1,6 dCi o výkonu 96 kW. Nejprve se objevuje v MPV Scénic/Grand Scénic, kde výhledově nahradí dosud nabízený 1,9 dCi (také 96 kW).

Proti konstrukčně staršímu agregátu je 1,6 dCi o 10 tisíc korun dražší. Na rozdíl od 1,9 dCi se nový 1,6 dCi může pochlubit také zelenou značkou eco2. Zasloužil se o ni nízkými emisemi: jen 115 g CO2 na kilometr.

Renault při vývoji Energy dCi aplikoval 15 nových patentů. Dále zde máme již známé úsporné postupy jako Stop&Start nebo regenerativní brzdění. Výsledkem je nejnižší spotřeba paliva mezi kompaktními MPV – 4,5 l/100 km.

Novinkou je přechod na šestnáctiventilový rozvod, kterým se mohou pochlubit i větší agregáty 2,0 dCi. Samozřejmostí při splnění normy Euro 5 je instalace filtru pevných částic.

Renault Scénic - technická data a ceny na českém trhu
Motor1,6 16V 1101,4 TCe 1301,5 dCi 1101,9 dCi 1301,6 dCi 130
Převodovka6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]15981397146118701598
Válce/ventily4/44/44/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600096/550081/400096/375096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250190/2250240/1750300/1750320/1500
Max. rychlost [km/h]190190180195195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,512,310,610,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,15,25,44,4
Cena Autentique [Kč]339.900,-----
Cena Advantage [Kč]374.900,--434.900,-459.900,-469.900,-
Cena Dynamique [Kč]399.900,-424.900,-459.900,-484.900,-494.900,-
Cena Privilege [Kč]-464.900,-499.900,-524.900,-534.900,-

Výbava Advantage nabízí například rádio, kožený volant, šest airbagů a dvouzónovou klimatizaci. Dynamique přidává litá kola, tempomat, zadní parkovací senzory a Privilege ještě mimo jiné navigaci a bi-xenonové světlomety.

Příplatek za dvouspojkovou převodovku EDC pro 1,5 dCi je 30.000,- Kč, ostatní motorizace mohou mít jen manuální převodovku. Prodloužený Renault Grand Scénic je o 10.000,- Kč dražší než Scénic.

Diskuze (28)
Avatar - Andromeda
4. 11. 2011 19:10
Re: 1.6 dCi - le diesel
Léčit by se měla především vsugerovaná paranoia 8-s ...
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2011 07:53
Re: 1.6 dCi - le diesel
Jestli nekdo umi diesely, jsou to Nemci. Koupit si francouzsky vyrobek - to by se melo lecit... :no:
14. 6. 2011 11:17
Re: K čemu je dobrý?
No, jednoho taxikáře znám, mám ho doma :D. Myslím, že nemají na výběr. Jestli myslíte Ty AAA a 111, tak oni musí mýt mít vozy VW/Škoda, kromě pár vyjímek. A myslím, že jich možná bude více nespokojených, podle toho co jsem slyšel, někteří přemýšlí, že si koupí 1,6 v benzínu, protože TDI na to nějak nemá. Za celou dobu co jezdím, jsem táhl auto na laně 2x. Jednou si kamarád prorazil na Feldě vanu a jednou nešlo nastartovat, taky Felda. Ale za poslední asi 3 měsíce jsem všemocný VW Passat od třech jedniček táhl 4x. A podle toho co strejda vypráví, tak ty taxikáře lituju. Každej tejden mi hlásí nějakou kuriozitu s Passatem, od kolegů nebo od sebe. Dokonce jsou tam i frajeři, který v kufru vozej vstřiky a mění je za pochodu. Těch problémů je strašně moc, psát to sem by byl seznam jak hovado. Asi mezi nimi ale budou i spokojení řidiči.
16. 5. 2011 14:54
Re: Bravo
Zase si krátíš čekání na odtah toho tvýho zázraku z nějaké knajpy s wifi připojením a hojíš si mindráčky?
16. 5. 2011 14:43
1.6 dCi - le diesel
Tak konečně se nám zde objevuje dlouho avizovaný motor z produkce spol. Renault.... máme zde opět červeně blikající alarm v továrnách konkurence a není se čemu divit.... označení dCi získalo za posledních 10 let minimálně takový respekt, jaký mělo označení TDI v 90. letech. 1.5 dCi je dříč, 1.9 dCi byl nejprodávanější motor v Evropě po několik let a nyní....kombinace těchto motorů dává vzniknout podle mne fenomenální 1.6 dCi, která kombinuje výkony konkurenčních 2.0 turbodieslů se spotřebou 1.4-1.6 dieslů. Opět již po několíkáte se musejí inženýři zamýšlet nad tím, jak tento motor alespoň dohnat... Jestli dneska někdo umí dieslové motory opravdu dobře, je to Renault...a dneska to již ví celý svět. Samozřejmě papírové vše vypadá vynikajcně, ale pouze léta provozu ukážou, zda se tento motor zapíše po bok takových legend jako byl 2.0 dCi a 1.5 dCi. Jo hold někdo vyvíjí nové technologie (piezoelektrické sodíkové vstřikovače, comon-raill atd) a někdo dál vesele prodává traktory ;-)
Za mě bravo Renault :yes:
Ani si raději nechci představit jakou spotřebu bude mít tento motor v Meganu.