ještě, že tady máme nejen výborné testéry, ale taky výborné fotografy, jejichž snímky vše vracejí na správnou míru >:D
[odkaz]
mondeo je holt starší navíc je na něm znát globální orientace fordu, kdežto 508 je typicky evropská francouzská elegance..
Jasně, i 508-čka s 1,6HDi je slušným autem. Nemusím mít kůži a pár dalších záležitostí z GT. Stejně nikdo nepozná jestli mám GT nebo ne - rozdíl je jen v nápisu na mříšce?
Pokud klesne, bude to jedině dobře a může se stát, že 508-čku uvidíme na silnicích minimálně tak jako Superba. Zatím jsem ji viděl pouze v obchodních domech
>:D , máš uplnou pravdu! Tapír jak vymalovaný! Interiérově se mě víc líbí 508, hodně dělá ale světlé čalounění-vypadá to luxusněji poté oproti černé v Mondeu. Exteriérově pro mě Mondeo, ten čumák 508 je sice hezčí zepředu, z jiných úhlů pohledu se mě moc nelíbí a vskutku vypadá jak výše zmíněný tapír...a naživo je rozdíl v exteriéru ještě propastnější. Mondeo liftback,bílá barva,folie a 18kola je pecka!
Bohužel u Peugeotu měli černější období, kde 307, 407 mě moc nenaplňovali stejně jak jak před fl 308. Starší modely byly podle mě úžasný. 406,306,106, 607. Ale nyní mi zase dělají velkou radost s modely 5008 a 508.
Ještě bych doplnil, že (alespoň v mém oku) se u těchto dvou aut ukazuje ošidnost fotogeničnosti a reálného pohledu. Mondeo mne na fotkách nikterak neuchvacuje. Naopak u 508 jsem u sebe zaznamenal dokonce nadšení, že Peugeot konečně "trefil tu správnou ránu". Bohužel (pro 508), na živo Mondeo prostě "sedí" (za předpokladu použití dostatečně velkých disků) a jak postupně stárne, tak sedan mě vyloženě dostává a kombi je takové nevýrazně výborné. Proti tomu 508 mě na živo zklamala. Působí na mne disproporčně štíhle.
Tak je to takové... prostě Caterham ani Favorit to není, prostě je to střední třída a krom té Laguny GT marně tápu, kdy jsem se dobře bavil, to chceš při všech těch izolantech, které požadujeme, moc, oni totiž dokonale odizolovaly. Ale možná jako dostavník na dlouhé cesty bude lepší žehlička C5.
Tohle přece musí projít nějakým schvalovacím řízením. Můžeš jako designér navrhnout úplně jakoukoli zhovadilost, ale copak jsou u Fordu cáklí úplně všichni ? 8-s >:-[]
Jo, jo - projel jsem se s 508 na tý Peugeot Tour, necelou půlhodinku. Jak píšeš, naprostý zlom v řazení, špičkové odhlučnění, krásnej vnitřek, s tím vnějškem se úplně neshodnem, motor v pohodě...vylezl jsem ale nějak bez dojmů, chyběl mi pocit radosti z jízdy a vzpoměl na tu glosu o řidičích co jsou z nich jen další pasažéři. Nevím, nějak jsme nebyli na stejné vlnové délce.
Já taky nemůžu říct, že by mě 508 chytla za srdce. Ono totiž exteriér v kombíku pohoda, interiér bez jakýchkoliv výhrad, řazení manuálu výborné, motor 2,0 HDI více jak postačující mému naturelu, odhlučnění špičkové... ALE proč sakra to udělali tak tuhé, když já chci pohodlný kočár... a tam to zajiskřilo 8-s To Laguna GT je pohodlnější a přitom agilnější. 3-er je fajn, ale tak trochu kulhá na své stáří, čili interiér a prostornost, jinak bez výhrad, to jo ;-)
Ronaulte, ty si koleduješ o....ránu od Arťuchina. >:D
508 se celkem vzato povedla, naživo mě ale za srdce nechytla. Vnitřek je moc hezkej, to jo, ale já bych se radši těžce smiřoval s tou "konkurenceneschopnou" 3-er. ;-)
Tady už je o čem přemýšlet, tady už je o čem psát. Tak především, právě tato konfrontace odhaluje, proč je Mondeo tak populárním autem. Karoserie Mondea (kombi) je čistá, uhlazená, akcentovaná jen tam, kde je to třeba. Auto na silnici "sedí", u okolí vzbuzuje respekt. A jakkoliv je tento souboj s odkazem na rok zrodu nevýhodný pro Mondeo, v konečném součtu odchází nejen se ctí, ono to Mondeo vychází jako přesvědčivý designový vítěz.
Na diskuzi čtu argumentační slova na podporu pětsetosmičky, která lze shrnout do na první pohled úchvatné věty - ještě kousíček a sedíš v prémii. Nikoliv, pánové, takhle to ve světě aut nechodí. Manšestr na šále řadičky z tebe prémiového mistra kabin nedělá. Možná by sis měl zkusit ten pomocný displej v pětsetosmičce, a hned bys změnil své postoje. V komplexu pak je prémiový kokpit tvořen jinými estetickými, ergonomickými a materiálovými nuancemi než v případě peugeota. V konfrontaci můžeš využít také zcela nový (dokonce "jen" subprémiový) model S60 od Volva. Rychle pochopíš, čemu se říká vkus, pohledová a materiálová kvalita.
Popravdě je však nutno napsat, že kabina pětsetosmičky je velmi důstojným prostorem středního mainstreamu. Nic méně a také ovšem nic více. V těchto souvislostech bych poprosil ctěné kolegy, aby nesetrvávali diskusně na povrchní falešněsobí umanutosti v podobě předznačených prvků prémiovosti. Mnozí zájemci o jízdu by tak mohli zažít až nečekané rozčarování. A pak, pamatuj - nejlepší kabina je ta, která jede na čistých nekomplikovaných a symetrických tvarech. Referencí v mainstreamu je kabina Passata. Měl bys to vědět. Pokud váháš, posaď se do Mercedes-Benz C-Klasse, tam ti to všechno dojde - jednoduchost, přehlednost, čistota tvarů, čistota stylu.
Posuzujeme však design karoserií, tedy dnes velmi zřetelně chvalme Ford. Zcela přirozený vůz, jehož designová převaha velmi zřetelně drtí peugeota například na těchto snímcích - [odkaz]
Peugeot zaslouží pochvalu za povedenou novou příď. Mondeo pak za karoserii celou.
Já taky netvrdil, že můj názor je nestranný :-) Ale s tím interierem pozor - před faceliftem (tedy to, co mám já), se mi mondeácký interiér líbil víc, i když i tak by to asi v přímém srovnání s 507 projel. Ale ne tak jednoznačně... Jinak co se interieru týče, tak se mi víc než Mondeo líbí třeba i vnitřek Laguny. Jenže její vnějšek je v mých očích tak odporný, že už to by stačilo jako vyřazovací kriterium...
No to nevím. Podívej se na kapotu 508, jak lev krásně na ní leží, pod ním stylový nápis Peugeot a dva chromované pruhy jak se sluší a patří pro Peugeot a decentní mlhovky.
U Fordu jde kapota dynamicky do V, světla místo aby je následovaly, tak tak činí spodní linkou a horní linka ve snaze o zajímost nerespektujíce celek se jaksi kroutí a do celku nezapadají. Když to člověk nějak přejde, tak koukeneš na masku, která je OK, ale pod ní opět nez návaznosti tlama nasávání na nárazníku... inu budiž, ale co to PROBOHA je ta chromovaná linka dookola? To dělal někdo tou nalepovací z tuzing obchodu, že v rozích je tak nevkusně a bez smyslu pro detail přerušená? 8-s Ne-e, u mě příď Mondea kazí zbytek auta... stejně jako u Focusu III
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Právě z tohoto úhlu se mi Mondeo líbí, zatímco 508 má takový zvláštní "čumák". U mě zvítězila spíš díky profilu a zadní části. A taky díky interiéru.
No, zlepšila, budiž, já tedy svým poklepovým testem moc nadšený nebyl, (i když na svezení se teprve chystám) nicméně design se jak píšeš, zhoršil, resp. posunul někam do Číny 8-s To 508 je v interiéru opravdu povedené a některé partie svým zpracováním a meteriály konkurují prémii, lépe řečeno současná dosluhující 3-er nemá naprostou šanci.
Souhlas, design Mondea se mi libi, ma vsak uz sve roky. 508 je prece jen dotazenejsi a modernejsi. Navic neni tak extravagantni, coz konzervativnejsi zakaznik oceni. U interieru je Peugeot na tom podstatne lepe, i kdyz facelift pomohl i Mondeu - kdo sedel ve vybave Ghia pred FL, vi o cem mluvim.
Oba vozy vypadají lépe v provedení kombi, ale 508 vypadá celkově podstatně lépe (navíc jeho interiér působí "prémiovějším" dojmem), i když řešení zadní partie kombi u Mondea je praktičtější/prostornější...
Zlom jinak vyrovnaného souboje nastane v exteriéru na téhle fotce: [odkaz]
Tady z tohodle úhlu snad musí vylekat Mondeo pomalu každého. No a samozřejmě interiér, to je ale už jiná píseň a jiná liga. Navíc se obávám, že pokud Ford půjde ve stopách Focusu, tak ani v další generaci nebude interiér srovnatelný s mistrovským dílem v 508.
GT není jediná existující verze, stejně jako má více verzí každý jiný vůz. Cena půjde dolů, zatím jsou ochotní slevit z cenníku, ale do roka by měla 508 klesnout na úroveň konkurence.
Přesně tak. Srovnáním vlastností (třeba s motorizací 1,6 turbo benzíny) a srovnatelné výbavě by byl vítěz jasný- Mondeo. Osobně bych vzal mondeo kombi, v daný okamžik nejlepší volba ve třídě. Uzrálo jak dobré víno. :yes:
Naopak. 508 je strasnej mutant a v kombiku dvojnasob. Mondeo vypada porad dobre, bohuzel ve skutecnosti potrebuje velka kola, jelikoz mensi jsou zasunuta do utrob monstroznich blatniku a cele auto jakoby preteka. Pred Superbem musi obe chte nechte uskocit do prikopu.
... a pro me jednoznacny - z vnejsku vyhrava na plny care Mondeo, uvnitr pak celkem presvedcive 507. A to rikam jako vlastnik soucasneho Mondea (pred faceliftem)...
klobouk dolů před Váma ! Mondeo se mi vždycky líbilo a v sedanu [odkaz] má podle mě větší šťávu než peugeot. Kombi je ovšem jiná káva. Tam to vyhrává pro mě peugeot - a to jsem anti-franta :-) to už ale pomalu neplatí u značek peugeot a citroen, ti dokazují velký posun vpřed jak designově tak technicky.
Teď jen rozmýšlet nad tím, zda si koupit za 900,000,- peugeota ve výbavě GT nebo VW + jinou značku..
To nejspíš rozhodne dlouhodobější test 508-čky. :yes:
upřímně řečeno bych spíš uvítal "fuknční duel", čili srovnávací test.... ;-)
508 se mi určitě líbí víc, ale v celkovém srovnání pro mě vyhrává Mondeo, protože je prostě zásadně levnější a tím pádem je jeho poměr cena/výkon někde úplně jinde....
A navíc, pánové, už jsem taky zahlíd 508SW živě a ono to není taková sláva, jak se zdá z fotek.... Líbí se mí víc jak Mondeo, ale zdaleka ne tak moc, jak jsem čekal....