Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 SW vs Ford Mondeo: Designový duel

Jaké jsou tvarové nuance mezi reprezentanty vozidel střední třídy Fordem Mondeo Turnier a Peugeotem 508 SW?
Zpět na článek
15. 5. 2011 08:51
15. 5. 2011 12:03
15. 5. 2011 10:15
15. 5. 2011 10:41
15. 5. 2011 11:14
16. 5. 2011 14:54
15. 5. 2011 11:25
15. 5. 2011 17:59
15. 5. 2011 19:00
15. 5. 2011 08:51
jasná voba
no já nevím ale vítěz je asi je asi jasnej, Peugeot 508 SW je jedno z nejnádhernějších kombi vubec :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2011 08:56
Re: jasná voba
ono mondeo ma uz svoje najlepsie roky za sebou ale je fakt ze peugeot je tak ci tak najlepsi :yes:

peugeoty mi opat robia radost ako za cias 406 coupe a 306 cabrio, konecne opat paradne auta s levom v znaku :yes:
Avatar - kari.laz
16. 5. 2011 09:47
Re: jasná voba
Bohužel u Peugeotu měli černější období, kde 307, 407 mě moc nenaplňovali stejně jak jak před fl 308. Starší modely byly podle mě úžasný. 406,306,106, 607. Ale nyní mi zase dělají velkou radost s modely 5008 a 508.
15. 5. 2011 12:03
Re: jasná voba
Naopak. 508 je strasnej mutant a v kombiku dvojnasob. Mondeo vypada porad dobre, bohuzel ve skutecnosti potrebuje velka kola, jelikoz mensi jsou zasunuta do utrob monstroznich blatniku a cele auto jakoby preteka. Pred Superbem musi obe chte nechte uskocit do prikopu.
15. 5. 2011 10:15
razvor 508
v tabulke rozmerov mate chybu. razvor 508-cky je 2817 mm
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2011 10:22
Funkční duel....
upřímně řečeno bych spíš uvítal "fuknční duel", čili srovnávací test.... ;-)
508 se mi určitě líbí víc, ale v celkovém srovnání pro mě vyhrává Mondeo, protože je prostě zásadně levnější a tím pádem je jeho poměr cena/výkon někde úplně jinde....

A navíc, pánové, už jsem taky zahlíd 508SW živě a ono to není taková sláva, jak se zdá z fotek.... Líbí se mí víc jak Mondeo, ale zdaleka ne tak moc, jak jsem čekal....
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2011 12:14
Re: Funkční duel....
Přesně tak. Srovnáním vlastností (třeba s motorizací 1,6 turbo benzíny) a srovnatelné výbavě by byl vítěz jasný- Mondeo. Osobně bych vzal mondeo kombi, v daný okamžik nejlepší volba ve třídě. Uzrálo jak dobré víno. :yes:
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2011 10:41
508
Jednoznačně. Oproti Mondeu vypadá lépe, moderněji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rojin
15. 5. 2011 11:14
Frantíci,
klobouk dolů před Váma ! Mondeo se mi vždycky líbilo a v sedanu [odkaz] má podle mě větší šťávu než peugeot. Kombi je ovšem jiná káva. Tam to vyhrává pro mě peugeot - a to jsem anti-franta :-) to už ale pomalu neplatí u značek peugeot a citroen, ti dokazují velký posun vpřed jak designově tak technicky.
Teď jen rozmýšlet nad tím, zda si koupit za 900,000,- peugeota ve výbavě GT nebo VW + jinou značku..
To nejspíš rozhodne dlouhodobější test 508-čky.
:yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 12:38
Re: Frantíci,
GT není jediná existující verze, stejně jako má více verzí každý jiný vůz. Cena půjde dolů, zatím jsou ochotní slevit z cenníku, ale do roka by měla 508 klesnout na úroveň konkurence.
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2011 16:53
Re: Frantíci,
přesně tak, Mondeo sedan/liftback, to je o něčem jiným :-)
EDIT dneska mi ty vlákna nějak dělají problém :-) , je to na Rojina
Avatar - Rojin
16. 5. 2011 14:54
Re: Frantíci,
Jasně, i 508-čka s 1,6HDi je slušným autem. Nemusím mít kůži a pár dalších záležitostí z GT. Stejně nikdo nepozná jestli mám GT nebo ne - rozdíl je jen v nápisu na mříšce?
Pokud klesne, bude to jedině dobře a může se stát, že 508-čku uvidíme na silnicích minimálně tak jako Superba. Zatím jsem ji viděl pouze v obchodních domech
15. 5. 2011 11:25
Zajimavy...
... a pro me jednoznacny - z vnejsku vyhrava na plny care Mondeo, uvnitr pak celkem presvedcive 507. A to rikam jako vlastnik soucasneho Mondea (pred faceliftem)...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 12:36
Re: Zajimavy...
Tak vidíš, že tvůj názor není nestranný... navíc kdyby u tebe v interiéru na plné čáře vyhrálo Mondeo, tak by to bylo na chocholouška ;-)
15. 5. 2011 17:59
Re: Zajimavy...
Já taky netvrdil, že můj názor je nestranný :-) Ale s tím interierem pozor - před faceliftem (tedy to, co mám já), se mi mondeácký interiér líbil víc, i když i tak by to asi v přímém srovnání s 507 projel. Ale ne tak jednoznačně... Jinak co se interieru týče, tak se mi víc než Mondeo líbí třeba i vnitřek Laguny. Jenže její vnějšek je v mých očích tak odporný, že už to by stačilo jako vyřazovací kriterium...
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 12:40
Kde nastává zlom
Zlom jinak vyrovnaného souboje nastane v exteriéru na téhle fotce: [odkaz]

Tady z tohodle úhlu snad musí vylekat Mondeo pomalu každého. No a samozřejmě interiér, to je ale už jiná píseň a jiná liga. Navíc se obávám, že pokud Ford půjde ve stopách Focusu, tak ani v další generaci nebude interiér srovnatelný s mistrovským dílem v 508.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - white label
15. 5. 2011 12:48
Re: Kde nastává zlom
Kvalita interiéru Focusu III se významně zlepšila, bohužel ne tak jeho design, zejména celá palubka...
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 13:33
Re: Kde nastává zlom
No, zlepšila, budiž, já tedy svým poklepovým testem moc nadšený nebyl, (i když na svezení se teprve chystám) nicméně design se jak píšeš, zhoršil, resp. posunul někam do Číny 8-s To 508 je v interiéru opravdu povedené a některé partie svým zpracováním a meteriály konkurují prémii, lépe řečeno současná dosluhující 3-er nemá naprostou šanci.
Avatar - woody-alien
15. 5. 2011 22:17
Re: Kde nastává zlom
Ronaulte, ty si koleduješ o....ránu od Arťuchina. >:D

508 se celkem vzato povedla, naživo mě ale za srdce nechytla. Vnitřek je moc hezkej, to jo, ale já bych se radši těžce smiřoval s tou "konkurenceneschopnou" 3-er. ;-)
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 23:47
Re: Kde nastává zlom
Já taky nemůžu říct, že by mě 508 chytla za srdce. Ono totiž exteriér v kombíku pohoda, interiér bez jakýchkoliv výhrad, řazení manuálu výborné, motor 2,0 HDI více jak postačující mému naturelu, odhlučnění špičkové... ALE proč sakra to udělali tak tuhé, když já chci pohodlný kočár... a tam to zajiskřilo 8-s To Laguna GT je pohodlnější a přitom agilnější. 3-er je fajn, ale tak trochu kulhá na své stáří, čili interiér a prostornost, jinak bez výhrad, to jo ;-)
Avatar - woody-alien
16. 5. 2011 00:10
Re: Kde nastává zlom
Jo, jo - projel jsem se s 508 na tý Peugeot Tour, necelou půlhodinku. Jak píšeš, naprostý zlom v řazení, špičkové odhlučnění, krásnej vnitřek, s tím vnějškem se úplně neshodnem, motor v pohodě...vylezl jsem ale nějak bez dojmů, chyběl mi pocit radosti z jízdy a vzpoměl na tu glosu o řidičích co jsou z nich jen další pasažéři. Nevím, nějak jsme nebyli na stejné vlnové délce.
Avatar - Ronault.
16. 5. 2011 00:17
Re: Kde nastává zlom
Tak je to takové... prostě Caterham ani Favorit to není, prostě je to střední třída a krom té Laguny GT marně tápu, kdy jsem se dobře bavil, to chceš při všech těch izolantech, které požadujeme, moc, oni totiž dokonale odizolovaly. Ale možná jako dostavník na dlouhé cesty bude lepší žehlička C5.
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2011 16:48
Re: Kde nastává zlom
------špatné vlákno-----
15. 5. 2011 13:27
Re: Kde nastává zlom
Je to tak, ale na fotkach, kde je Mondeo jako bilej sedan Peugeot nema sanci. A ten obrazek u nadpisu clanku, vzdyt to auto vypada jak tapir.
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 13:34
Re: Kde nastává zlom
Bílá Mondeu sluší, to se musí nechat. Ono každé auto "má svou barvu". Celkově pak ale v reálu 508 vypadá elegantněji, hlavně v tmavých odstínech.
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2011 16:51
Re: Kde nastává zlom
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Právě z tohoto úhlu se mi Mondeo líbí, zatímco 508 má takový zvláštní "čumák". U mě zvítězila spíš díky profilu a zadní části. A taky díky interiéru.
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 17:13
Re: Kde nastává zlom
No to nevím. Podívej se na kapotu 508, jak lev krásně na ní leží, pod ním stylový nápis Peugeot a dva chromované pruhy jak se sluší a patří pro Peugeot a decentní mlhovky.
U Fordu jde kapota dynamicky do V, světla místo aby je následovaly, tak tak činí spodní linkou a horní linka ve snaze o zajímost nerespektujíce celek se jaksi kroutí a do celku nezapadají. Když to člověk nějak přejde, tak koukeneš na masku, která je OK, ale pod ní opět nez návaznosti tlama nasávání na nárazníku... inu budiž, ale co to PROBOHA je ta chromovaná linka dookola? To dělal někdo tou nalepovací z tuzing obchodu, že v rozích je tak nevkusně a bez smyslu pro detail přerušená? 8-s Ne-e, u mě příď Mondea kazí zbytek auta... stejně jako u Focusu III
15. 5. 2011 18:44
Re: Kde nastává zlom
[odkaz] Ja si nemuzu pomoct...
Avatar - Ronault.
15. 5. 2011 23:48
Re: Kde nastává zlom
Nádherné zvíře, ne? ;-) To mě zase připadá, že Mondeo má zobák a pod ním tlamu, což je zvláštní. Nicméně říše aut není říší zvířat ;-)
16. 5. 2011 13:14
Re: Kde nastává zlom
>:D , máš uplnou pravdu! Tapír jak vymalovaný! Interiérově se mě víc líbí 508, hodně dělá ale světlé čalounění-vypadá to luxusněji poté oproti černé v Mondeu. Exteriérově pro mě Mondeo, ten čumák 508 je sice hezčí zepředu, z jiných úhlů pohledu se mě moc nelíbí a vskutku vypadá jak výše zmíněný tapír...a naživo je rozdíl v exteriéru ještě propastnější. Mondeo liftback,bílá barva,folie a 18kola je pecka!
Avatar - ryman
16. 5. 2011 21:44
Re: Kde nastává zlom
ještě, že tady máme nejen výborné testéry, ale taky výborné fotografy, jejichž snímky vše vracejí na správnou míru >:D
[odkaz]
mondeo je holt starší navíc je na něm znát globální orientace fordu, kdežto 508 je typicky evropská francouzská elegance..
Avatar - white label
15. 5. 2011 12:45
Mondeo vs 508
Oba vozy vypadají lépe v provedení kombi, ale 508 vypadá celkově podstatně lépe (navíc jeho interiér působí "prémiovějším" dojmem), i když řešení zadní partie kombi u Mondea je praktičtější/prostornější...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Katikakus
15. 5. 2011 13:18
Re: Mondeo vs 508
Souhlas, design Mondea se mi libi, ma vsak uz sve roky. 508 je prece jen dotazenejsi a modernejsi. Navic neni tak extravagantni, coz konzervativnejsi zakaznik oceni. U interieru je Peugeot na tom podstatne lepe, i kdyz facelift pomohl i Mondeu - kdo sedel ve vybave Ghia pred FL, vi o cem mluvim.
Avatar - woody-alien
15. 5. 2011 22:07
Re: Mondeo vs 508
Snad ti nevadil ten decentní dekor z pravého dřeva.... :-O >:D
Avatar - white label
15. 5. 2011 23:31
Re: Mondeo vs 508
Tak ten je u Fordu tradičně "libovej"... 8-s >:-[]
Avatar - Katikakus
16. 5. 2011 00:07
Re: Mondeo vs 508
Presne ten. Kdyz jsem do toho sedl poprve, myslel jsem, ze jde o nejaky nepovedeny homemade "tuning" interieru...
Avatar - woody-alien
16. 5. 2011 00:13
Re: Mondeo vs 508
Tohle přece musí projít nějakým schvalovacím řízením. Můžeš jako designér navrhnout úplně jakoukoli zhovadilost, ale copak jsou u Fordu cáklí úplně všichni ? 8-s >:-[]
Avatar - Ronault.
16. 5. 2011 00:18
Re: Mondeo vs 508
Pořád je to americká firma, ne? A tam napodobeniny dřeva válí, ne? ;-)
15. 5. 2011 19:00
508 MONDEÍ
Tady už je o čem přemýšlet, tady už je o čem psát. Tak především, právě tato konfrontace odhaluje, proč je Mondeo tak populárním autem. Karoserie Mondea (kombi) je čistá, uhlazená, akcentovaná jen tam, kde je to třeba. Auto na silnici "sedí", u okolí vzbuzuje respekt. A jakkoliv je tento souboj s odkazem na rok zrodu nevýhodný pro Mondeo, v konečném součtu odchází nejen se ctí, ono to Mondeo vychází jako přesvědčivý designový vítěz.

Na diskuzi čtu argumentační slova na podporu pětsetosmičky, která lze shrnout do na první pohled úchvatné věty - ještě kousíček a sedíš v prémii. Nikoliv, pánové, takhle to ve světě aut nechodí. Manšestr na šále řadičky z tebe prémiového mistra kabin nedělá. Možná by sis měl zkusit ten pomocný displej v pětsetosmičce, a hned bys změnil své postoje. V komplexu pak je prémiový kokpit tvořen jinými estetickými, ergonomickými a materiálovými nuancemi než v případě peugeota. V konfrontaci můžeš využít také zcela nový (dokonce "jen" subprémiový) model S60 od Volva. Rychle pochopíš, čemu se říká vkus, pohledová a materiálová kvalita.

Popravdě je však nutno napsat, že kabina pětsetosmičky je velmi důstojným prostorem středního mainstreamu. Nic méně a také ovšem nic více. V těchto souvislostech bych poprosil ctěné kolegy, aby nesetrvávali diskusně na povrchní falešněsobí umanutosti v podobě předznačených prvků prémiovosti. Mnozí zájemci o jízdu by tak mohli zažít až nečekané rozčarování. A pak, pamatuj - nejlepší kabina je ta, která jede na čistých nekomplikovaných a symetrických tvarech. Referencí v mainstreamu je kabina Passata. Měl bys to vědět. Pokud váháš, posaď se do Mercedes-Benz C-Klasse, tam ti to všechno dojde - jednoduchost, přehlednost, čistota tvarů, čistota stylu.

Posuzujeme však design karoserií, tedy dnes velmi zřetelně chvalme Ford. Zcela přirozený vůz, jehož designová převaha velmi zřetelně drtí peugeota například na těchto snímcích - [odkaz]

Peugeot zaslouží pochvalu za povedenou novou příď. Mondeo pak za karoserii celou.
Rozbalit vlákno
2
16. 5. 2011 08:40
Re: 508 MONDEÍ
Ještě bych doplnil, že (alespoň v mém oku) se u těchto dvou aut ukazuje ošidnost fotogeničnosti a reálného pohledu. Mondeo mne na fotkách nikterak neuchvacuje. Naopak u 508 jsem u sebe zaznamenal dokonce nadšení, že Peugeot konečně "trefil tu správnou ránu". Bohužel (pro 508), na živo Mondeo prostě "sedí" (za předpokladu použití dostatečně velkých disků) a jak postupně stárne, tak sedan mě vyloženě dostává a kombi je takové nevýrazně výborné. Proti tomu 508 mě na živo zklamala. Působí na mne disproporčně štíhle.
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2011 09:05
Re: 508 MONDEÍ
Ten nový peugeoťácký čumák mi připadá stejně podivný jako ten starý a navíc bez znaku na kapotě by nikdo nepoznal, co to je za auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku