Tak to opět máme hezky pěkně seřazeno. Vskočme do jícnu - AUDI A1 předvádí míťovi, jak to chodí mezi prémiovými subkompaktními kovboji na sever od Alp. Tak mě napadá, opravdu jen na sever od těch Alp? AUDI zaslouží velkou pochvalu - auto, které si nehraje na prvoplánovou krásku, auto, které tak jako vždy jen ti nejlepší, tichounce našlapuje a postupně získává body.
Za krátkou úvahu stojí vzájemný souboj citroenu c3 a jeho luxusně rozdivočelého břatříčka, totiž DS3. Pravdu najdeš nahoře a na silnicích. Deeskou si citroen možná zadělal na vskutku zajímvý marketingový problémek...
Z pohledu regulerního špičkového evropského mainstreamu, včetně (super)mainstreamu má tabulka výborné rozložení sil:
1. Fabia (jistě, nebo ty snad v hokeji fandíš Italům?)
2. Ibiza
3. POLO
4. Fiesta
Co auto to trefa.
Vyberme dnes absolutního vítěze, započítejme techniku, design, materiály, ergonomii, jízdu, image. Jednoznačným vítězem je VOLKSWAGEN POLO. Pokud se tu najde nějaký jedinec s jiným názorem, poprosil bych v případné argumentaci uvádět konkrétní důvody. Cenová dumpingová zvěrstva však ponech na intimní rozhovor se svým bankéřem... zde se diskutuje o autech nikoliv o tvé peněžence.
Není o čem psát. Tabulka křičí do světa především jednu zásadní věc - nabídka modelů je zásadně podhodnocená, v podstatě jsme ve stadiu -. klid před tabulkovou bouří. Lze čekat, že do tohoto segmentu v dohledné době silně zasáhnou velcí hráči, vždyť subkompaktní crossover, sakra to by bylo žrádlo. Vizuální potenci na to samozřejmě má POLO-CROSS, ale tam by to chtělo trochu hrábnout i do spodku. Musíme počkat až jako čtyřkolka vyjede AUDI A1, potom to všechno začne.
Co dělá Thalia mezi auty netuším...a toho Fusiona dělá Ford asi už jen pro český trh jako pamětní dotovanou edici pro seniory... >:-[]
Teď zase vážně, nejvíc mě překvapilo vysoké umístění Ibizy, která předběhla nejen Fiestu a 207ičku (která je taky před Fiestou, stejně jako Polo), ale i samotné Polo.
Thalia je pro ty, podobně jako Fusion, i když ten přecejen o něco méně, co jaksi nepochopili, že již nejsme rozvojová země 8-s >:-[] A rozumíš, ta chromovaná lišta vzadu, to je prostě poloopravdová limuzína >:D
Mám tušení, že Ibiza je současně za velmi dobrou cenu, stejně jako 207 SW se nabízela teď za cenu krátké verze.
Oni si ji všimli, jen pak nastoupí a řeknou "raději zůstanu venku" >:D A jarní cenová akce proběhla. Jsou to ale jen kusové rozdíly. Hlavně je cítit, že se Seat pomalinku vrací na trh po pár trochu méně úspěšných letech, alespoň u nás.
Ono to jde ale ruku v ruce. To máš jako u té i30. Taky z venku vypadá relativně hezky, tedy pokud si ji nespleteš s téměř identickou Corsou, ale uvnitř máš pocit... takový... "jé, ty budíky vypadají ještě hůře než v mé R19 před 20 lety" :-| A i když se na interiér nejezdí, tak za své vynaložené peníze bych se v autě rád cítil příjemně.
První tři bych odpustil ale 207 ne. Svezl sem se v ní a je to paráda! Teda minimálně po stránce komfortu a ergonomie.... tohle autíčko bych si dovedl představit v garáži. Naopak třeba i20 je hroznej kostitřas. Kamarád ji má, všechno po technické stránce pohoda ale všechno tvrdý.... plasty, sedačky, podvozek... já bych 207 klidně dal přednost před Polem.
Tak tak, i20 je sice zajímavá, ale prostě já se uvnitř cítím tak nějak... prostě plastově ta Indie jde znát. To přímé srovnání s naším baby allroadem je někde jinde, interiér, pohodlí i sedačky jsou lepší a i podvozek pohodlnější a to je na 16" kolech, zatímco kamarád ho má na 14". Ale z druhé strany ono i to Clio není vůbec špatně a možná má i krapet lépe naladěný podvozek.
Clio je v pohodě a i když exteriér většiinou neřeším tak ten facelift bych nepřekousnul. Fiestu i Polo bych nechtěl dávám přednost komfortu... Clio ne, C3 ano ale v barvě která ho nebude degradovat na čistě ženské vozítko a 207 ano. Z té trojice francouzů je to nej volba. Ibiza má otřesný interiér, lesklé plasty, velké prázdné plochy, grafika a rudé podsvíceni displayů. Fabie nemí žádný zázrak ale je dobrou volbou, drží si cenu.
Z druhé strany jsem teď byl v Renaultu se na něco zeptat z příslušenství a měli tam Clio v základnější výbavě a přecejen 207 má jak lépe tvarovaná sedadla, tak teba nemá tak kreténsky tvrdý volant, navíc zbytečně jakoby sportovně ztluštělý, navíc v kombinaci s motory vTi není moc co řešit.
I když jsem asi zastánce té menšiny, které se facelift líbí více
207 už má svá odkroucené, dnes už to je spíše průměr své třídy a čeká pomalu do dvou let na nástupce, takže zázraky bych nečekal, i když určitě neurazí.
Marně hledám která generace Peugeotu je ta generace, která se hází ze skály. Nesmrtelná 205? V milionových seriích prodávaná a dodnes vyráběná a stále oblíbená 206?
307 měla problémové jen auta první roku výroby, stejně jako mnoho jiných výrobců. Po faceliftu patřila ve své třídě k nadprůměrně spolehlivým, stačí se podívat na různá fora, kde si majitelé pofaceliftové 307 pochvalují.
Rozhodně nebyly změny jen co se designu týče! A každý výrobce průběžně více či méně obměňuje dodavatele dílů, technologii výroby a kontrolu kvality a to ne jen s faceliftem nebo dokonce novým modelem. Představa, že se jednou zapne výrobní linka a jede nonstop bez jediné úpravy celou dobu výroby je úsměvná.
Jdes na to dobre, ale stale si me nepresvedcil. Kdyz vidim, jak vypada Peugeot po trochu namahavejsich letech, tak o nejake nesmrtelnosti, nebo spolehlivosti ve srovanni se skodovkami opravdu nemuze byt rec. **7 na tom mohou byt lepe, netvrdim ze ne, ale olej tekouci z turba, bordel v turbu, ktery vymlatil co mohl, jednou rucni brzda zatuhla, po druhe nefungovala kvuli vychyleni a ohoblovani zubu, nefungujici tlacitka na palubce, neustale praskajici zarovky atd. Pravda je, ze vsechny tyhle zavady se nevyskytly u jednoho auta (nybrz u dvou), ale i tak.
A tyhle věci s turbem ať už samotným nebo váhou vzduchu se u Oktávky nevyskytují? Na 150 tis. km odešla 2x, plus alternátor, do jednotky centrálu nateklo, auto se nedalo odemknout, celý podvozek vrzal na nerovnostech, v interiéru stále něco chrastilo atd. atd.... To je jen jedno auto ;-) Samozřejmě jeho majitel byl spokojený, že auto je spolehlivé, protože to je přece spolehlivá Octavia ;-)
Jasne, ale Peugeoty po tech 150 000 odchazeji takrka sborove, alespon nektere modely. Oktavka klidne 350 000 s puvodnim turbem udela (1.9 TDI). Ale ono to neni jenom o turbu.
Nekecam. Znamy mechanik rikal ( ;-) ), ze k nemu jezdi chlap s octavkou s takovym najezdem a porad puvodni turbo. A to s tim hazenim Peugeotu ze skaly rekl sam ten... takovej ten chlap, co ti povi, ze na tyto ozavady se zaruka neposkytuje, pane.
Tyhle mechaniky znám, jeden říká to a druhý teohle. Resp. ten co umí opravovat jen VW říká tohle a ten co je natolik schopný, že opraví cokoliv, říká že je to jedno ;-) Záruka je vždy k rokům a km, nad 150 000 km neposkytuje dnes ani Kia ;-) Pravidla o dieselech jsou stejné skoro všude, jízda, údržba, palivo, samozřejmě, jsou odchylky, třeba 2,0 TDI PD. Většinou pláčou jen ti, co lejí Unicorn, Ono, No name ze sudu.
Popravdě já mám pocit, že najít schopný autorizovaný servis a tím myslím opravdu schopný a ne jen ten, co řeší veškeré opravy jen vyměňováním dílů tak dlouho až je to OK, je opravdu málo.
Jestli ty vysoké prodeje 206ky nebudou tím, že se je Peugeotu nevyplatí opravovat, a proto je háže raději ze skály a zákazníkům za ně dává rovnou nový kus... :-O:*) >:D
Pouze přechod na spolehlivější/trvanlivější pohonné jednotky by servisní problémy 206ky stejně vyřešil jen částečně. S trochou nadsázky by se navíc jednalo o pověstné "házení perel sviním"... :-O >:D
Ano, kdyby došlo ke změně pohonných jednotek jak jsem naznačil, tak by servisní problémy nastaly a to by se pak Peugeot musel u VW poptat jak řešit tak velký nával záručních oprav. ;-) Buďme proto rádi, že se PSA drží u tohodle modelu své osvědčené a spolehlivé techniky jako je např. 1,4 HDI ;-)
Co myslíš u HDI a kterého? Problém u 1,6 HDI je ten, že vyžaduje pro turbo velmi kvalitní olej a určitě ne měnit po 30 tis. km jak doporučuje výrobce. Stejně tak doplácí na šlendrián autorizovaných servisů, které olej mění klidně na studeném motoru, dokonale jej nevysají a na spodku olejové vany se pak usazuje bordel, který pak ucpává sítko k přívodu oleje pro mazání turba, cpž má fatální následky. Bohužel, je to o údržbě, ostatně jako každý diesel.
A1 - smesne predrazene pidivozitko na nic oproti charizmaticke alfe, alespon u me, dost ztraci, i kdyz se A1 prodava lepe. Fabia naprvnim miste nikoho neprekvapi, maximalne tak rozcili (ridic Hyundaie), nebo naopak potesi (muj pripad). Polo je nejpovedenejsi z novych Volkswagenu, takze pozice nekde kolem pateho mista mu slusi. Ale kde jsou ty Ibizy a Thalie? To s nimi jejich majitele nejezdi, nebo jak? Ibiza se parkrat videt necha, ale Thalii jsem nevidel ani nepamatuju. Jinak DS beru u Citroenu jako chytry tah. Je to neco mezi sportovni verzi a samostatnym modelem. To nic nemeni na tom, ze kazdy vuz miri na jine skupiny zakazinku. U C3 to budou zensky, no a u DS zajemci o malej zivej hatch. A v tom je prave ten problem, jelikoz tahle skupina byva dost vybirava. DS3 jsem ale parkrat potkal, takze svoje misto by si nakonec mel najit. Ted me tak napada, jestli neskonci zase u zen ;-)
Promiň, ale fabia byla dobrá v I. generaci, máme doma sedan a fakt podařené auto, ale od II. generace, kdy z toho udělali tramvajové vozy, by opravdu potřebovaly trocchu poladit, ne-li předělat... to už radši tu designově povedenou Corsu nebo hravého Swiště...
No zrovna v sedanu byla Fabia I ošklivější než dnešní hatchback, ale opravdu nejpěknější byla v Fabia I v kombíku, ta se podařila :yes:
Z druhé strany po faceliftu a se správnou barvou a koly ta Fabia II nemusí vypadat až tak hrozně. Ještě ale přidejme k dobru Fabii 1,2 TSI ;-) Nicméně pravdu díš, že jsou dnes i lepší volby ve třídě a hlavně dneska už se dá koupit za slušné peníze i nižší střední.
No kdyz uz se tam zvladnes posadit, tak uz jsi rad i za calouneny sedacky... >:-[]
Prosimte nerikej ve spojeni s Fabii nic o genialnim hospodareni s prostorem. Konkurence je na tom lip. Fabia holt doplaci na zastaralou podlahovou plosinu, kdyz chybi zaklad, zazraky se delat nedaji...
Doplnil bych ještě Clio.
Již od 154.900,- >:D
Ve vyšších výbavách už na špici trochu ztrácí, přece jen není nejnovější. Ale bohatě to vynahrazuje uživatelskou přívětivostí, na poskakování do města je jak dělané. Oproti Fabii, která má takové "hranaté" jízdní vlastnosti je Clio pohodovější a pohodlnější.
Fabia na Ibizu/Polo ztrácí jak po vzhledové stránce, tak po té uživatelské. Holt starší konstrukce se nezapře.
Ale stejně bych neváhal ani sekundu a šel bych k VW.
Ale mezi HTP a 1.2 16V je objektivne dost veliky rozdil. Porad tam bude nejakych sedesat tisic mezera a to je tolik benzinu, ze to cilova skupina neprojezdi za celou zivotnost auta. :-)
No ja ted koukal do ceniku a nejlevnejsi Clio vidim za 199 resp. 188 po sleve. Na tech 150 se mozna dostanu po vyuziti Renault finance, nebo jak tomu rikaj, ale to jsou zlodeji a podvodnici, lepsi je platit cash. Suma sumarum - rozdil ani ne deset tisic. Oboje ma svoje pro a proti (HTPcko na 16V ztraci, to je fakt).
Nevím co všichni blázníte s tím turbem. Foto turba zde:[odkaz]
Ja mám původní turbo, najeto 365 000 a moje turbo, na rozdíl od 1,2tsi, není chlazené vodou.
čau[odkaz]
Mam sam ze sebe radost, nakonec jsem tu tvoji sifru rozlustil! Takze znovu. Objevuji se dohady o rapidnim zvysovani emisi po 150 000 u techto motoru a pockat musime, az se objevi dostatecnej pocet kousku s 200 000+ bez poruch, jako tomu bylo (je) u 1.9.
k tvojej vysnenej tabulke len tolko, ze ak zhanas male auto pre zenu (vacsina jazd po meste), chces k nemu automaticku prevodovku a benzinovy motor a nebodaj karoseriu kombi (na vpratanie kocika, predsalen ho budeme este nejaku dlhsiu dobu tahat so sebou), tak je vysoko pravdepodobne, ze sa budes rozhodovat medzi fabiou a ibizou z tvojej tabulky >:D .
Kazdy z nich ma svoje pre a proti (u jedneho divny exterier a u druheho nie prilis oslnivy interier....)
To je fakt...ale stejne si myslim, ze ty "prodane" A1 jsou reexporty a predvadecky, protoze jsem od pocatku prodeje potkal jednu jedinou na ceskych znackach. ;-\
Taky jsem viděl jen jedno červené a nemůžu říct, že by se mi líbilo. Je zbytečně opět přerostlé na malé auto do města a o ceně se raději bavit nebudeme.
Nechápu co tolik lidí táhne k té Thálii. Interiér velikostí odpovídá tak dnešní třídě mini vozů, nepraktická karoserie sedan... přitom za stejné peníze je třeba Sandero nebo 206+. Podle mě je Sandero nedoceněné auto, které má mezi lowendy co nabídnout.
Už jsem nahoře psal, že se jedná díky té chromované liště vzadu o poloopravdovou limuzínu a ještě dodávám, že litrově ten kufr atakuje pomalu vyšší střední třídu, co chceš více? >:-[]
vidis, ja zas nechapem tu fabiu... asi najskaredsia skatula na kolesach na trhu... urcite by som radsej bral hocico ine ako fabiu. To by som grcal kazdy den predtym ako si do toho sadnem....
No já bych asi měl problém dát přednost i20 před Fábií. Cena už je dost podobná, plus si odpočti nižší pokles ceny a jsi na stejno. Interiér je přívětivější ve Fabii a s 1,4 63 kW to je celkem spolehklivý pracant.
Stejně je hyundai levnější a rozhodně úspornější motor sice o něco línější ale to neva. Taky nechápu proč tolik lidí pomlouvá thalii, už se tomu jen směju protože půlka z nich si ji stejně koupí. Ale ten kdo si ji koupí a nadává na to že je sedan je u mě *
Já bych dal přednost Sanderu ta Thalia je opravdu hrozný prcek. Určitě se tomu autu nesměju ale z vlastní zkušenosri vím, že je sedan na prd. Jediná výhoda u sedanu je že když si v zimě otevřeš kufr nevyženeš si teplej vzduch z interiéru.