U Fordu se zrovna tem prodejum nedivim. Doprodava se stara verze a jsou na ni slevy i 150 tisic. Shanet nove auto, tak ted taky pujdu pro Focuse II. :-!
U toho Fordu to vidím oboustranně. Tedy, že se doprodává stará verze za bezkonkurenční cenu a na druhou stranu nabíhá nová verze, kde taky spoustu lidí dychtí po novince. Takže se není čemu divit. Jak to bude pak dále se ukáže, ale s nynějšími přeplňovanými motory je focus zase o něco zajímavější, na druhou stranu to toálně zazdívá designem jak interieru, tak exterieru. Na nějaké srovnání by jsem počkal alespoň do podzimu. Každopodně si myslím, že si Focus s Golfem nic nedarují a bude to dost vyrovnané.
s tym dizajnom je to dost subjektivna vec... to, ze sa dopredava FFII a FFIII je tak trosku alibizmus. ked sa predavala (a predava) Octavia Tour, tak to nejak nikomu nevadilo, vsakze ;) a o Astre ani nehovorim ;)
těm číslům od vw a fordu už nevěřím
a cenovou válku proti korejcům u mě stále vede renault
je to jen otázka času kdy se korejci unás dotáhnou na škodovku
Pro srovnání je zajímavé podívat se taky na celková čísla podle značek (Škodu na 1. místě jako anomálii nechme stranou), bez ohledu na segmenty. Ukazuje se, že pro lepší umístění v první pětce dovozců za 1-4/2011 bylo nutné dostat nad hranici 4500 prodaných kusů všech tříd, což je magická čára, kterou si lídři Ford (4529) a VW (4685) udržují i ve srovnání s minulým rokem. Poskočit až mezi ně a přeskočit je se proti loňsku podařilo Renaultu (4850). Hyundai na pátém místě dosáhl 3797, šestá Kia 2568. Zdálo by se, že tedy mezi silnou trojkou Renault-VW-Ford a Korejci je nepřekonatelný odstup. Ale Hyundai vykazuje silnou dynamiku růstu (+43,39% pro loňsku), zatímco VW a Ford mezi +3 až 4%. Kia také necelá +3%. Pokud by to takhle šlo dál, bude Hyundai koncem roku svádět boj s uvedenými tradičními evropskými značkami, zatímco Kia bude laškovat ve 2. lize s Peugeotem (2347, necelých +8%)... a možná Citroenem (1791, -5,64%) či spíš Dacií (1487, +62,87%). Pokud jde o vztah Hyundai - Kia, zdá se, že se definitivně na trhu ČR potvrdil obrat klientů k Hyundai jako "domácí" značce oproti Kie jako "cizí". Na druhé straně se jejich stávající poměr výrazně nevymyká tomu, jak si vzájemně stojí na jiných trzích mimo ČR.
Když se díváme pouze na nižší střední, zdá se, že cee'd i i30 zcela přirozeně dojíždějí ke konci své první generace, nastavené trochu faceliftem. Takže nová generace v r. 2012 přijde jako na zavolanou.
Obavam se, ze obrat kupujicich v zemich ceskych se netyka patriotismu (ke skoroceskemu vyrobku), ale spis toho, ze Hyundai nasadil proti KII vyborny pomer cena/vybava. A to je oc tu bezi - do 300tis v ramci jednoho koncernu a s takovymi rozdily (pro me brutalnimi).
Vidim presne jak to je - kupujici si rekne: Sakra proc bych si mel koupit prekabateneho korejce s mensi vybavou a vykonem? Jdu pro Hyundai...
Pro me by z hlediska designu zvitezil Ceed (i kdyz ho tu spousta lidi hani za vzhled - buh vi proc), ale z hlediska "muziky" bych se otocil na Hyundai - skoda jen toho interieru i30, ktery je proste "hnusny" :-)
No, interiér i30 je stejně ošklivý jak u Ceeda, možna ještě více. Korejci prostě interiéry neumí. Jinak já bych volil Ceeda, menší výkon proti i30 by mi nevadil, motor Ceeda v testech celkem chválí, spotřeba bude proti i30 lepší. Za mě Ceed...
No, je to na uhlu pohledu... me se Ceed libi v interieru vice, pze ma skutecne pekny volant a stredovy panel je ostre rezany... ;-) u i30 me tyto dve casti palubky vyslovene vadi... ;-\
Nemyslel jsem tím žádný uvědomělý patriotizmus. Prostě tady Hyundai má fabriku, takže veřejnost nad- i podprahově oslovuje nejen síť prodejců, ale i přímo samotný výrobce. Pěstování vztahů s "lokální komunitou" je dávno osvědčený způsob, jak vylepšit marketingové dopady. Řekni "i30" a naskočí ti "zelí, Nošovice, Beskydy, doma". Řekni "cee'd" a naskočí ti "slovenčina, Žilina, za hranicemi", někomu možná ještě i "Váh, Fatra". Hodnocení ceny už patří mezi racionální argumenty a bude se měnit podle momentální sezónní úpravy prodejcem a podle preferencí kupce. Do těch ale zase budou znovu silně zasahovat i emocionální, tedy neracionální důvody - viz tvoje a Nerezovy úvahy o designu.
Nevím, kdyby tvoje filosofie fungovala tak jak píšeš, pak by podobná situace musela nastat i v případě dvojice golf - leon (stejná technika, výbava, ošklivý interiér ale o dost nižší cena ve prospěch leona) a přesto tomu tak není.
Už věřím, že FOFO se bude prodávat dobře i s takovým designem. Ne každý rád klasiku, co v podstatě vypadá pořád stejně. Ty trojúhelníky v nárazníku a zadní světla jsou fakt bizardní.
Ono když se Focusu odmyslí ty tuzingové trojúhleníky v nárazníku, ta odporná zadní světla a nechutná krytka nádrže, tak je to v podstatě hodně pěkné auto... Jen si to odmyslet. 8-s >:-[]
to s tym odmyslanim si nejakych detailov na FF uz zacina byt dost nudne... ked prisiel FFI, vsetci saleli, lebo to bolo nieco ine. Ked prisiel FFII zase tu bola vlna totalnej radosti a sklamania... a nakoniec je tu FFIII a je to to iste v modro-bielom... nazivo vyzera FF velmi dobre. spracovanie mu moze zavidiet nejedno auto aj v strednej triede.
Neboj, na živo jsem FF3 viděl, dokonce v kombinaci bílá s černou střechou a jaksi to nic nezměnilo. Podařený profil, podařené linky, zvrzané detaily, klasika u Fordu. Totéž např. Mondeo nebo Kuga. Globální design je globální a nejde aby se zavděčil všem kulturám, jak si Ford myslí.
Interiér jako konkurent střední třídy? No podívej se na nejnovější střední třídu 508. To je nebe a... dudy... ;-)
Zatím se moc neprodává.Dubnový čísla zkresluje naskladňování dealerů předváděčkama a doprodej FOFO II.Počkejme co se vyvrbí za květen.Jinak je to samozřejmě výborný auto a naživo vypadá líp než na fotkách,ale to už se opakuju.
Zajímavostí je, ze se v dubnu neprodal ani jeden Logan ve verzi sedan - tech 120 ks jsou ve verzi MCV a Pick-up. Lide davaji prednost sice mensi, ale lepe vybavene Thalii.
Obdobne me prekvapuji nizke prodeje nove Jetty - prodává se 50x mene nez Fluence nebo Cruze. Jetta je jiste pekny a pomerne dobre vybaveny vuz, ale je videt, co udela 100 tis. rozdil v cene.
Propad Octavie jsem predpovidal uz minuly rok, Octavia Tour bez TDI proste uz prodeje netahne.
spis pockejme, az Skoda za nekolik mesicu ukonci Edition CZ, o cemz nahlas mluvi, tim se jeji cena vyhoupne o 10-15% nahoru a to v nasi male zemicce muze s cisly zahybat... holt proc dotovat cechacky, kdyz v nemecku a jinde bez problemu prodaji za plnou cenu
SDA bohužel jednotlivé generace nedělí, třeba slovenské ZAP je má v tomto ohledu podrobnější. Čísla k dispozici nemám, ale vzhledem k cenám Classicu bych té Vaší myšlence i docela věřil.
To nebylo ani tak na vás, jako na některé automobilky co "podvádějí".Ale co, je to bussines, tvrdej...ale chválit to nebudu.
Tady je DE trh...zajimávé:
Tak u Cruze se výraznému nárustu nedivím. Pokud si do toho auta sednu, tak to má atmosféru, narozdíl např. od interiéru I30 nebo ceedu. Až se občas divím, jak majitelé I30 interiéry I30 chválí... To nezkusili nikdy jiné auto?
Interiér Cruzu vypadá dobře pouze ve vyšších výbavách. V těch nižších je to příšerné - vlastní zkušenost z autosalonu. To patrně bude prodeje tohoto, jinak vcelku povedeného vozu, dost srážet.