Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Car of the Year 2010: Konečná nominace má 33 modelů

123 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak si skúsim tipnút znova, i ked minulý rok mi to moc nevyslo (Insigniu som netipoval ani na prvú trojku; stále pritom zastávam názor, ze okrem dizajnu na tom aute nie je nic extra).
Medzi finalistov tipujem😒br /> C3 Picasso: neotrelý dizajn a hlavne maximálne efektívne vyuzitie obostavaného prietoru, tiez slusná technika (VTi motory)
Yeti: originálny dizajn, jeden z prikopníkov malých SUV s prijatelnou cenou, spicková technika (výhradne priamovstrekové turbomotory, DSG), jeden z mojich favoritov
Toyota iQ: originálny ideový nástupca Smartu s jedinecnou koncepciou 3+1, pokrokovou technikou bez zanedbania bezpecnosti
Toyota Prius: 3. generácia prvého pouzitelného hybridu, vychytané muchy, spotrebe/emisie pri vysokom výkone, praktická vyuzitelnost, naviac v dnesných casoch i istá "politická korektnost"
VW Polo: dizajn, velký posun oproti predoslej generácii (oproti inak vydarenému Golfu bez pochýb nová generácia), viacmenej nespochybnovaný etalón v triede (vypracovanie, jazdné vlastnosti, moderná technika - TSI, 7°DSG)
jossalito
Koukám na to obdobně. :-! :yes:
Avatar - marek.g
marek.g
vybral bych Yeti :yes:
ale mám obavu,že zas se svým modelem nevyhraje nějaká automobilka,která je po krk ve srač.kách a je třeba jí trochu pomoci... :-!
jossalito
Yeti půjde (dle mého) hodně nahoru, ale na to, aby vyhrál...tomu fakt nevěřím. Mne by to jistě potěšilo. :yes:
Avatar - T613
T613
myslíš na Seat? >😁
Avatar - marek.g
marek.g
loni to byl Opel a Insignii to myslím dost pomohlo.Seat by byl na řadě >😁 ,ale s přestrojenou starou Audinou nevím nevím... >😒]
Avatar - T613
T613
jo Insignie .. rval jsem do ní vlčka. Ochotně skočila na zadní sedadla jak je zvyklá. Zavřel jsem za ní dveře, načež se chtěla posadit. Uhodila se hlavou o strop, dostala klaustrofobický záchvat a proskočila, jak Rex, zadním sklem >😒]
Avatar - marek.g
marek.g
>😒] podle mě jí sedne Sup v kombajnu.Auto pro převoz vlčků jak dělané >😁
Avatar - T613
T613
Ta je nejspokojenější, když čučí z okna a na tachometru je devadesát. Jak je míň nebo víc tak projevuje nevoli hlasitým brbláním >😁
Avatar - marek.g
marek.g
>😁 říkáš,že má tu rychlost ve voku... >😒]
RRAAFF1
Já jsem se teda o strop hlavou v sedanu a liftbacku neuhodil a to mám 191cm 😉. Zase tak šíleně malé mi to nepřišlo. Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde 😉
I když souhlasím, že na tu délku to mohlo být lepší.
Avatar - T613
T613
zvláštní, když jsem se posadil do Insignie v Brně, tak jsem měl na zadní sedačce dost stísněný pocit. A to mám pouhých 177.
Avatar - marek.g
marek.g
no jo,ale to nesmíš vážit 130kg >😒]
Avatar - T613
T613
o 45kilo vedle >😁
Avatar - marek.g
marek.g
175? 😲 >😒]
Avatar - Plautus
Plautus
tak bacha, 613-ka na mňa vždy pôsobila štíthlo, až atleticky...bez zbytočných bublín... 😉
webpaja
To jsou ale podrobnosti kluci 😃))
Avatar - Plautus
Plautus
>😁
šmárjá, som zase prezradil niečo viac...tak ale jasné je, že pri mierach 177 a 85 to "modelka" zase nebude... >😒]
Avatar - T613
T613
>😒] :yes:
RRAAFF1
Já tento pocit nesdílel. Ale je pravda, že být v autě takto obklopen mě nevadí, ba naopak. Asi jsem vyjímka 😉
Avatar - T613
T613
proti gustu 😉 ale fajné auto to jinak je
RRAAFF1
Navíc jezdím z 99% vepředu, tak by mi to bylo jedno.
Ale je fakt, že pár mých kamarádu (a jsou to "opláci", čili to auto nechtěli jen tak hanit) se tam nevešli. Jeden to radši ani nezkoušel, neboť se bál, že už ho nikdy nevyndáme. Pravda, je trošku větší >😁
Avatar - Plautus
Plautus
zase, keď je "Oplák", tak by si Insigniu mohol kúpiť namiesto užších nohavíc a snažiť sa do nej schudnúť...Oplu by to pomohlo a jemu možno tiež... >😁 😉
RRAAFF1
To je ale otázka, zda by za takovýto zhubňující prostředek byl ochoten vynaložit tolik peněz. >😁 Dost o tom pochybuju. 😉
Mno joo, ale kdyby zas do toho ty prachy vložil, tak by mu to bylo líto pak to vzdát. Když by do toho vrazil tolik (oproti těm kalhotum myslim) >😁
Avatar - theolli
theolli
Toyota
C3
Honda
nové Polo
Lexus
absolutně vechápu co tak mělá Seat s "vyběhlou" audinou!!!!
Avatar - marek.g
marek.g
to auto prostě dostalo druhou šanci >😒]
_Teddy_
Exeo v tomto rebricku mi pripada, jak 30-rocna vysluzila prostitutka na sutazi krasy Miss World...
figurka
Při pohledu na nominaci mě napadá několik vozů, které by si (aspoň za mě) zasloužili horní příčky. Bohužel se mi setkávají jak volba srdcem, tak i rozumem a ocenění za jakousi inovaci.
Kia Soul - v podstatě první "velká stylovka" by Korea.
MB E - další posun, jak pro MB, tak ve třídě.
370Z - zábava, zábava, originální design za výbornou cenu
Panamera - "král" sedanů. Nedávno jsem měl možnost kochat se na dálnici a člověku je hned jasné, že jede něco nadstandartního.
Yeti - dle mne pro Škodu možná větší "revoluce" než Superb
Avensis - velmi nenápadný, ale pracovitý hráč, který nemá zapotřebí strhávat pozornost "lacinými triky"
Polo - Špička segmentu, která novým pojetím nově "definuje" VW.
Avatar - Plautus
Plautus
snáď len pri tej Panamere by som tie úvodzovky prehodil na kráľ "sedanov" alebo radšej celé dal do úvodzoviek...pretože pojatím karosérie to sedan ani nie je, skôr liftback. Pre mňa osobne nie je ani kráľom v rámci svojej triedy, akokoľvek to je technicky dobré auto, tak je to ohava, a pri stretnutiach na ceste, to na mňa pôsobí ako Quasimodo, nemôžem si pomôcť, dizajnovo je to u mňa trefa úplne mimo terča...Cayenne je oproti Panamere krásavec...mimo to, Panamera nemá v Car of the year čím zaujať a pre pojatie tejto ankety nemá čo vo finále hľadať, auto, ktoré vnáša novoty do Porsche, veľmi hrubo povedané, iba tým, že je to štvordverové "kupé" v rámci výrobného programu, ale inak nič...370Z má na to, aby vyhrávalo ankety medzi športovými vozidlami, pre COTY je to zase nezaujímavé, takže skôr beriem Iudexov výber s Tebou nominovanou Kiou a možno Avensisom, ktorý však prebíjajú modely z vlastnej stajne - IQ a Prius, takže tiež neviem, neviem...MB E sa možno dostane do finále ako zástupca áut vyššej strednej triedy, ale tým sa jeho úloha v COTY skončí...
každý sa však môžeme mýliť... 😉
figurka
Ten svůj seznam neberu jako tip na umístění, ale jako vlastní preference z nominovaných aut.
Nechci polemizovat o Panameře a vlastně ani o jiném z těch aut. Každý máme jiný vkus, oko a také vlastní preference. Když bych trochu odbočil od nominací a použil vlastní emocionální nominaci a volbu, tak je pro mne jednoznačným králem roku Murcielago LP670-4.
Abych řekl pravdu, tak na COTY v podstatě kašlu, protože na volbu auta roku jde nahlížet ze spousty úhlů. Za mne osobně by auto roku mělo definovat něco nového, nebo posouvat hranice segmentu a nebo prostě jen vzbudit spoustu emocí a posadit lidi na zadek.
Avatar - iudex
iudex
Presne, titul COTY má u mna pri výbere auta nulovú hodnotu.
Avatar - Plautus
Plautus
nedovolím si nesúhlasiť...len som sa to snažil poňať z pohľadu COTY...voči vkusu a názorom iných nemôžem mať výhrady, len pridať svoj pohľad 😉
figurka
Také si nedovolím nesouhlasit a chápu tvůj pohled 😉 :yes:
Avatar - iudex
iudex
Tak tak, COTY nie je anketa o tom, co sa vacsine páci ci co by chceli (kde je potom Rapide?), ale co je vhodné ocenit, co "frcí" (ekológia, malé vonkajsie rozmery, pomer ceny a hodnoty, inovatívnost a koho treba titulom podporit). I moj výber je skor pokusom trafit sa do vkusu clenov poroty ako absolútnym vyjadrením sympatií (i ked Yeti i Polo moje sympatie majú).
BTW v pohlade na Panameru sa zhodneme. Neprinása nic prudko inovatívne a je to najskaredsie "stvordvedové kupé" (AM Rapide, ale i obycajný Passat CC jej dajú dizajnovo na frak).
Avatar - Plautus
Plautus
presne, zhodneme sa v pohľade na vec i vo výbere adeptov na finále, ale tak ako píšem vyššie, možno sa mýlime a budeme všetci milo prekvapení, i keď s tým príliš nerátam, veď vieme o čom to je a Ty si to zhrnul... :yes:
myslím, že Škoda má tentokrát šancu prvýkrát výraznejšie zabodovať /snáď i vyhrať/, tak ako si napísal úplne na úvod...
Beaumont.
Rapide tam není, protože na účast v anketě COTY je nutno dosáhnout určitého počtu vyrobených kusů za rok popř. předpokladu takové výroby.

V anketě COTY tudíž nenajdeš žádného Astona (Maserati, Bentleye, Ferrari...) ani v minulosti.

S Panamerou a vlastěně i tím ostatním souhlas. :yes:
geroc I.
Bez velkých řečí bych to z toho co je na výběr viděl na VW POLO.
jirka1203
myslim že prvé miesto bude patrit VW polo.. vsádzam na ódy GTI :-!
Yeti - minimálně na finále rozhodně má, přál bych mu titul...

Polo - minietalonek konečně v atraktivním hávu

Mazda 3 - to auto je strašně sexy

C3 Picasso - nelíbí, nemám rád, ale frantík tam nesmí chybět a to auto je zajímavý

RX 450h - za inovativní přístup
Beaumont.
Tipuji buď C3 (které bych to přál) nebo Toyotu iQ, která si to asi zaslouží. Obě ta auta vynikají ve využití obestavěného prostoru.
Avatar - T613
T613
Média si to žádají, politici si to přejí, lid to potřebuje(?). Rozhoduje se mezi Hondou Insight a Toyotou Prius.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, ekologická korektnost káze minimálne do finále dat jedno z uvedených. A ak uz, tak Prius je technicky ovela dalej ako mild-hybrid Insight.
marianek
Letosni nabidka je oproti lonske ponekud slabsi. S nadzvizenym obocim vidim automobily, ktere bych do sirsiho vyberu ani nezaradil, o kterych si myslim, ze tam nepatri. Diky tomu je vyber me finalove petky letos dosti jednoduchy.
1. Jednoznacne famozni Toyota IQ.
2. Velice povedena, ac politicky nekorektni Skoda Yeti.
3. Stalice technicke vytribenosti Toyota Prius.
4. Ucitel "noveho" stylu rizeni Honda Insight.
5. (Podle meho) nejlepsi evropsky hatch dneska Opel Astra.
GTI
Tak jako tradičně i letošní anketa COTY předznamenává listopadové klání o prestižní motoristickou světovou anketu - ZLATÝ VENTILEK. Ale zpět k předmětné anketě. Skutečně to chápu jako anketu, nebo se tu snad někdo domnívá že může nastat regulerní diskuze o tom, jestli dát na první místo Panameru nebo Káčko?

Nejlepším nominovaným autem je samozřejmě PO....anamera 😉 o tom tu snad budou spekulovat jen plejstejšni. Na dalších místech jsou E-klasse, už jen ten název zařazuje to auto tam, kdy by chtěl bejt každej, tedy mezi elitu. 5 Gran Turismo, ten je od BMW a velmi elegantně ti naznačuje limity BMW a limity tvé. Konečně...jasně, X1, taky od BMW, ti umí.

V reálu to bude jinak, počítám, že evropští hlávkoví saláti už stanujou před sídlem COTY, tekže elitní vysokovýkonné vozy nemají šanci. Naštěstí letos ještě nemají šanci ani volské potahy, takže snad to v tomto roce vyhraje ještě auto na motor.

Tak kdo vyhraje... všichni. Na nás je, abychom si už zítra vybrali. Stačí vybrat jednoho. Ten bude určitě tím nejlepším autem vesmíru...
chester
pises p_icoviny...
OndraH
:yes:
To letos Italům nevyšla žádná novinka, nebo se jen nedostala do nominace ?

Můj tip: BMW 5GT - (znovu)objevitel kategorie Gran Turismo pro 21. století.
Beaumont.
A tušíš alespoň, co to "Gran Tourismo" v motorismu znamená?
Asi narážíš na to, že název GT je tradičně spojen s karoserií kupé, proto píšu: GT pro 21. století.
Nebylo by to poprvé, kdy BMW definovalo nový (pod)segment.

Mně ta bavorská GTpětka přijde na velké cesty jako stvořená, co říkáš?
Beaumont.
Jo, tak jsem to myslel. GT se čtyřmi dveřmi je IMHO stejný nesmysl jako dietní sádlo. 😉

A nenapadá mě žádná činnost, na kterou bych si dobrovolně vybral 5er GT... :no:
Zákazníci za nás tohle dilema jistě vyřeší.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak si zkus odpovědět na ono slavné zadání, "ve čtyřech na služebku to Paris" 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
EuroCity? Pendolino? >😁
Beaumont.
BMW 7er?
Mercedes R-Klasse?
Lancia Phedra? [odkaz]
...
Cessna Citation 😄 [odkaz]
Avatar - euro89
euro89
:yes:
akorát místo erka bych tam dal čtyřdvéřák 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Jednoznačného vítěze zatím nevidím, mezi finalisty tipuju, Yeti, IQ, Polo, P3008, Astra, Insight, Z4, i když ta Z4ka je s otazníkem, dost závisí na dostatku koulí v porotě. 😉
GTI
>😁 To IQ je naživo úplně jiný kafe než na snímcích, navíc nazrál čas na úlitbu hlávkovejm salátům, vidím to jako železo v ohni. Ani ty koule nebudou zapotřebí... 😉
zlysoused
Já to vidím taky na vítězství IQ. Takovýhle auta má porota COTY ráda. Dál už si moc tipovat netroufám, snad jen Polo na finále. Yetimu moc šancí nedávám. SUVéčka nikdy moc nebodovala.
jossalito
Třeba mě připadá iQ příliš malé a příliš drahé.
zlysoused
Mě tyhle pidivozítka sice taky moc neoslovují, ale oceňuju, že je IQ chytře vymyšlené a cena se časem trochu srovná, navíc v kontextu cen 500 nebo Smartu zas tak drahé není. Hlavní ovšem je, co si o tom bude myslet porota a ta podle mě má tyhle vozítka v oblibě.
Avatar - Dinar
Dinar
Taky moc nevidím smysl těch miniautíček, ale v jejich rámci je na tom IQ podobně jako Yeti ve své třídě, nejsou první, ale zatím nejvíce domyšlení. Navíc, jak říkáš, kapotované koloběžky jsou momentálně ecoIN.
webpaja
[odkaz]
Klaudius
Pekné, ale stále mám proste pocit, že to tu už raz (a možno nie iba raz)bolo - v podaní iných značiek...
chester
No to bude uplny des ked to vyhra henta krabica od pracky... ;-\ mna by sialene zaujimalo__keby s takymto niecim prisla nejaka korejska automobilka..ako by ste to prijali__vy VW swingers 😉 a ruku na srdce....je to humuuuuus... :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Tak tomu říkám kvalitní příspěvek - žádné "p_icoviny"
Jen tak dál a díky za počtení.
jossalito
Tak Hjůndaj se svými modely zapadl do podprůměru a sám se pasoval na outsidera. Čestr to nese špatně. >😁
Že ty sis nedal před napsáním příspěvku ruku na srdce ??
😉
jossalito
Srdce? Kde to je? >😁 😉
Hele, taky umím smajlíky 😄 😉 😐 ;-\ 😒 😢 😲 :😉 >😁 :-! 8-s >😒] :no: :yes:
😄 hehe, tvůj příspěvěk mi rozhodně přijde smysluplnější >😁
webpaja
[odkaz]
ozawasan
eeeeee - vítězem se stává benzojic nová třída E - alespoň pro mne. Kdo se diví, že u mne nevyhrává nový outback - divit se může, ale je to logická volba.....
Pro ekology, jakoekology a různé milovníky čehokoliv - do nového éčka si domyslete různé start/stopy, hybroidní udělátka a články a volte s čistou hlavou 😉
GTI
😄 E... jako... Eco-klasse.
Avatar - theolli
theolli
GTI
Když to vezmeme kolem dokola, pak jestliže z velké míry vybíráš peněženkou, současně i poměrně slušně vyděláš, řekněme, že máš rodinu... a pohybuješ se někde kolem nižší střední třídy a nechceš Octavii, tak v podstatě ten škodováckej YETI to tu všechno trumfnul. Nemáš vlastně jinou volbu. Nad všemi totiž ční fantastická praktičnost yetiho - solidní místo pro čtyři osoby (resp. z toho dvě děti), dobře dimenzovaný kufr a pak... ta schopnost všude a za každé povětrnostní situace dojet, to je opravdu, jak se říká - bez konkurence. Nikdo se tu yetimu v tomhle nemůže postavit.

Mé přesvědčení ještě umocnilo to, když jsem yetiho obhlédl naživo. Design je z rodu Range Roverů, tedy nebude stárnout, kokpit až nečekaně luxusní, tradičně ergonomicky špičkový, na prvotřídních materiálech. Ano, je to prostě ŠKODA.

A pak... má ještě jednu přednost. Stárnutí bude Yetimu přidávat jenom na přitažlivosti, je to dříč z rodu drzků.

Dávám proto Yetimu (pro potřeby zdejších jezdců) deset z deseti možných.

BRAVO ŠKODA :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, chtít po vítězi, aby přinášel něco převratného je při současném stupni technologické rozvinutosti aut prakticky nemožné, vítězem by mělo být auto nějak definující svou třídu souhrnem všech vlastností, a to nejvíce z nominovaných sedí na yetiho či éčko, které ale handicapuje v tomto klání jeho premiový původ. Moje sympatie největší má, pochopitelně 😉 , Z4ka, která definuje pojetí roadsteru pro 21. století.
GTI
Souhlas. A to o Z4... to je myšlénka měsíce :yes:
zlysoused
To máš sice pravdu, ale SUVéčka tuhle anketu nevyhrávají, ani v ní moc nebodují, takže šance Yetiho vidím jako malé. Ale možná se pletu a tentokrát to dopadne jinak.
Avatar - Dinar
Dinar
Yeti je spíš crossover než SUV jako kvaška, a tyhle nové kategorie distancující se od zlých mastodontních SUV, jsou politicky korektní. 😉
Taky bych to tak viděl. Yeti má podle mě docela slušné šance...
Avatar - iudex
iudex
Presne, a pre zelených má argumenty v úsporných TSI a TDI, malých rozmeroch a slusnej hmotnosti a pri dvojkolkách i slusnej cene.
figurka
Jak vnímáš v této třídě Soul ? Dle mne je to totiž stejně "důležitý" pro Kiu, jako Yeti pro Škodu (a podobně "revoluční"). Díky těmto modelům vlastně obě automobilky vystupují z řady "běžně uživatelských" modelů a přihazují ve větší míře image a styl.
GTI
Souhlasím. Ovšem v případě Škody je ten Yeti vizuálně přeci jen konformnější model. Soul je uliční... uličník, řekl bych pro extrémní (mladé) jedince. Kiu musíme pochválit za odvahu, za novátorství. Osobně mi styl soulu neříká nic.
Klaudius
No vidíš, u mňa zase vyhráva tradične Renault. Grand Scenic je dokonalou symbiózou sympatických tvarov, priestoru, variability a praktického využitia. Preborník v odkladacích priestoroch a mäkkej, plavnej pohodlnej jazdy. >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Ono s tím priestorem je to diskutabilní, dáš-li do auta sedačky jejichž opěradla končí vyšším postavám pod lopatkami, bude ti vždycky interier připadat velmi vzdušný ve srovnání s čímkoliv co má pořádná sedadla. 😉
Avatar - iudex
iudex
Aby si Klaudia správne chápal, Scénic je pre neho to, co pre Teba budúca 5ka, t.j. zlepsenie toho modelu, s ktorým si uz v súcasnej generácii velmi spokojný.
Klaudius
Pekne vysvetlené, ďakujem. 😄
Klaudius
Potom asi nepatrím medzi "vyššie postavy". Resp. myslíš asi zadné sedadlá. Tam ma to netrápi, pretože tam idú ešte detské sedačky, a pár rokov ešte pôjdu. Príležitostní pasažieri to občas znesú, a nakoniec, tie sedadlá sú mi každopádne pohodlnejšie než v mnohých iných, aj luxusnejších autách. 😉
Inak ten priestor Scenic skutočne má, aj keď čísla pocit voľnosti nevystihnú. Plus je v kabíne riadne množstvo odkladacích priestorov, akými sa väčšina áut klasických tried pochváliť nemôže. Nemalý kufor poslúži hoci na krátky výlet, keď potrebujem zobrať športový kočík, a takisto na letné dovolenky, keď beriem množstvo batožiny. Tiež si na ňom cením pomerne vysoký posed s vynikajúcim výhľadom a nadhľadom nad cestou. Vyššie ťažisko a mäkký podvozok nesľubujú športové zážitky, ale uprednostňujem pohodlie, takže O.K. proste to auto plne vyhovuje mojim potrebám. Jedna malá výtka - nechápem prečo zrušili prídavné zrkadielko na pozorovanie detí v druhej rade. V súčasnom Scénicu ho mám a je to výborný a praktický detail.
Avatar - Dinar
Dinar
Dozadu jsem se ani nevešel, hlava ve stropě, (ale byla to krátká verze) a max. vytažená opěrka hlavy předního sedadla mi končila na krku, v případě bouračky bych si o ni čistě a hladce zlomil vaz. Ale jinak je to jak říkáš, auto má vyhovovat konkrétnímu člověku, měl-li bych brát něco v této třídě, musel bych sáhnout jinam, už jen kvůli těm sedačkám, proto jsem trochu proti všeobecnému tvrzení o prostornosti scenicu, je to prostě na úkor něčeho. Odkládací prostory jsem nesledoval, ale předpokládám, že rodinná MPV s tím vesměs nemají problém.
GTI
Bodejť by u tebe tradičně nevyhrál Renault. Jenomže, Klaudie, to je pouhá "garážová sebezáchovná píseň", s tím na mne nechoď.
Klaudius
Nie, to je uplatnenie pravidla "každému vyhovuje a páči sa niečo iné" v praxi. 😉 A nejde momentálne ani tak o Renault, ako konkrétne o Scenic. Na budúci rok už nominovaný nebude a aj tak si nájdem niečo, čo mi bude najbližšie, a nemusí to byť akurát Renault. Pri kúpe Scenica dokonca Renault ani nebol vo výbere, ja som bol rozhodnutý pre Tourneo Connect, ale prehlasovali ma. Teda nie že by som teraz nebol s ním spokojný.
Tento rok sa Renault trafil priamo do čierneho.
ozawasan
hm - tak tady nebudu souhlasit s tvrzením, že je pro rodinu - materiály a ergo - souhlas, ale ten kufírek je tragédie. zkusím si rýpnout - kdys měl naposledy v ruce kočátek a dával ho do auta? - Tohle kdybys zkusil u yetiho, tak Ti brzy klepne - výška je ok - ale hloubka je trága - a i když vezmeš golfky - tak to bude muset být nějaký sociální úzký typ, protože normální do toho taky na ležáka nenerveš. Být to o deset čísel delší, tak by to bylo v pohodě.... Tady to je ale asi ústupek modernímu designu, ale minus v praktičnosti. Jakmile Ti ale děti odrostou z kočárkových orgií, tak je to pak v pohodě....
Avatar - Dinar
Dinar
Mluvíš o autě délky 4,2m tam je problém narvat kočárek do čehokoliv. Yeti má na daném půdorysu interier z hlediska prostornosti dotažen do maxima právě díky výbornému designu, který ač moderní není daní praktičnosti.
ozawasan
to souhlas - já nerozporuji obestavěnost prostoru - ta je na daném rozvoru maximálně dotažená - ale nesouhlasím s tvrzením, že je to ideál pro mladou rodinu- když to srovnám s octávií, která je vyhovujícím stěhovákem.... pro mladou rodinu s dvěma malými svišti rozhodně lepší oII kombi 4x4 - polemizuji tedy s tím tvrzením....
Avatar - iudex
iudex
Viem dokonale, o com hovorís. Ked sme kupovali kocík, dizajnové predstavy manzelky museli íst stranou a rozhodujúcim testom bolo, ci sa dá zlozit celý do kufra. Preto som sa rozhodol, ze najblizsie auto prisposobím kocíku. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
ok, rozumím. 😉
Avatar - iudex
iudex
Ozawasan mieril na to, ze Yeti má tie litre skor vo výske ako dĺzke kufra a pre moderný kocík s "terénnymi" kolesami potrebujes hlavne sírku a dĺzku. Ja si inak tiez myslím, ze Yeti nealternuje kombi a tých vyse 400 l v takom krátkom aute je viac ako slusných (pre porovnanie Golf s podobnou dlzkou má 350l). Pre kocikárov je kombi, pre kocikárov s terénnymi ambíciami skor Octavia Scout.
ozawasan
přesně tak - můj forester má třeba jen papírových 380 litrů - ale je to o něčem úplně jiném - je to totiž objem založený na dlouhém, širokém, ale mělkém prostoru. Takže se tam v pohodě vše vejde.....Pro představu - moderní kočárek trojkolka jako kráva, odrážedlo pro prcka, mobilní postýlka, dvě igelitky hraček, dvě cestovní kabely s věcmi nezbytně nutnými pro prcky na týdenní pobyt na horách >😒] . moje krosna a v neposlední řadě i můj noťas..... sice až po střechu, ale pohoda....
Avatar - iudex
iudex
:yes:
Klaudius
V tomto by som Ti trošičku oponoval, a pre príklad netreba ísť ďaleko - Roomster vezme kočík vpohode. S dĺžkou asi 4.2 metra, ak sa nemýlim. Pre mladú rodinu je určite praktickejší, aj keď toto auto zrovna nemusím.
Avatar - Dinar
Dinar
Já jsem yetiho nijak nezkoumal, ale měl jsem zato, že to prostorově bude roomsteru podobné, ale asi u kufru hraje roli i prostor pro zástavbu čtyřkolky.
GTI
No, kočárek, já už se pozvolna spíš ohlížím po invalidním vozejku... >😁 Nezapomeň o čem píšeme, Yeti není střední třída.
Dnes súhlasím. Takže môja poznámka nie je proti tomu príspevku. Ibaže minule, na tvojom blogu, ktorý hovoril o tom, čo je v ktorej triede dobrá voľba si mi na otázku prečo GL a RANGE ROVER už nie odpovedal: "Stárne." S tím, samozrejme, nemôžem súhlasiť, lebo ako skutočne veľká výnimka nestarne nie len po technickej a technologickej stránke, ale hlavne po tej dizajnovej. A myslím, že to stárne smerovalo práve na dizajn. A teraz mi povieš, že RANGE ROVER nestarne?! Plne s tým súhlasím, ale ako to je?

Čo sa týka priamo k veci, Yetimu fandím aj ja, ale myslím, že skôr má u poroty, podľa ktorej je Fiat 500 najlepšie auto Európy šance nový mový mini model, ktorý Škodu krásne Up!ne alebo nová Octavia. A dúfam, že to nevyhrá Insight... To by vedľa E, Panamery, Pola či 5 GT bolo o ničom.
Zpravidla nevyhrávají luxusní a sportovní vozy. Proto z Tebou jmenovaných automobilů je nejpravděpodobnější vítěztví Pola. I přes to, že Panamera znamená pro Porsche určitý průlom...

Na závěr malý dotaz - zajímalo by mě, co si myslíš o estetickém ztvárnění exteriéru BMW 5 GT. Neptám se Tě na interiér, ani na technické a provozní vlastnosti. Jen na vnější design.

V případě Tvé odpovědi na můj příspěvek bych prosil - bez urážek a stupidních poznámek.
Děkuji.
Tú poslednú vetu nechápem. Pardon, predposlednú. Nikde si nepísal, že Avantime bol pre svet aut väčšou ikonou ako DS, takže sa žiadne komentáre k tebe nekonajú.

Raz vyhral model PORSCHE 928. A Panamera je úplna iná, ako všetky ostatné luxusné autá, cítim, že teraz tu šanca je.

5 GT? Ešte som ho nevidel naživo. Nepýtaš sa na interiér, no práve ten je úžasný. Celý exteriér strčí do vrecka tak, že sa tam zmestí ešte aj usoplený papier. Niet divu, navrhol ho ten istý muž, ktorý navrhol skvostný interiér modelov X5 a X6, Oliver Heimler.
Exteriér nie je zlý. Ale zadok dopláca na to, že chceli, aby kupé poskytovalo vzadu priestor ako bussines-class. Príliš vysoký, ostro urezaný, hranatý, o ničom. A tie nezdarené svetla ho ešte viac kazia. Najviac mi vadí tá horná línia. Zadok vyzerá, akoby bol vyrobený z jedného poschodia, a potom ešte z horného. To je tá malá časť nad striebornou lištou. Podľa mňa sa to dalo aj inak. [odkaz]
[odkaz]
A inak je to krásne auto. Škoda, že jeho tvorca nosí jeansy ešte aj pri tvorbe BMW a na odhalenie si dal oblek, so zlatobežovou kravatou a v rovnakom odtieni aj topánky. Totálny nevkus. Ten muž sa volá Christopher Weil. Je tak starý ako Jozef Kabaň.
Ten závěr byl preventivní. Preferuji klidné diskuse bez podpásovek a výmyslů. A s tím Avantime a DS to byl pouze někým překroucený příspěvek.

K tomu BMW 5 GT - o to tu jde. Interiér je skvělý. Ale mě zajímal Tvůj názor (za který děkuji) na exteriér, který je, pravda, poněkud nezvyklý. Osobně nemohu přijít na chuť tvarování zádě, které podivné svítilny nasazují korunu.

Co se týká X6, jsem spíše na straně příznivců. Je to velmi osobitý a působivý vůz... ano, to je to slůvko - působivost. Tou překypuje i 5 GT, kterému ale schází líbivost.
GTI
Yeti (píši) "je z rodu RR", tedy má stylistické prvky. Range Rover v mých očích pozvolna stárne. Já samozřejmě cítím tu designovou sílu, ale zdá se mi, že zejména to zadní podseknutí v partiích pod nárazníkem z RR dělá dnes již příliš koráboidní produkt. Tedy v tomoto smyslu jsem to tehdy cítil. A naopak, Disco je parádní.
Avatar - bubucci
bubucci
No já ti nevím s tím Yetim. Design...paráda, interiér též, prostornost ideální, ale ta schopnost všude dojet, tam přestřelils. Většina lidí, co si chce Yetiho koupit čeká na provedení 1.2 TSI a 1.4 popř 2.0 TDI s předním náhonem. S motorem 2.0 TDI 125kW a 4x4 je cena někde kolem 600 tisíc a za ty prachy si to koupí málokdo, za to můžeš mít Forestera a to je jiná liga. Jinak ale povedéné auto od západních sousedů.
GTI
Já nevím, na co lidé čekají, mé doporučení je 4x4. Cena je přiměřená. Škoda je evropský kvalitní mainstreamový výrobce, který díky Volkswagenu požívá takových technických i technologických výhod, o nichž se konkurenci ani nezdá. Takže ano, Yetiho musí člověk zaplatit. Cena ovšem koresponduje s tím, co dostane.
Dnes jen stručně - nemalý počet bodů jistě získá Toyota IQ. Tak má vypadat reprezentant svého segmentu :yes:
Když nebudu hovořit o designu, jedná se o opravdu skvělé auto. Samozřejmě, s ohledem na příslušný segment...

Kartami řádně zamíchá Polo, které se opravdu povedlo (řečeno objektivně - nehodlám ho pasovat do supermainstreamu).

... a kdybych nepřál Scenicu, nebyl bych to já 😉
Avatar - iudex
iudex
Scénic uz jeden titul COTY má, takze asi bohuzial...
Double není nemožný. Získalo ho Clio (1991 a 2006).

Ale Scenic to asi nebude. I přes to, že své poslání plní na výbornou.
Bohužel zase žádná pořádná amerika. Jestli to letos vyhraje kia soul nebo toyota prius, tak se stěhuju na Isle of man.
Kdyby tam bylo něco takového: https😐/www.kodiaq.cz/…rvette-c6-na-vik… na zkoušku bych to bral hned !!
KodiaQ.cz opravdu výbornej. já do toho určitě jdu !!
OndraH
Teda radim vám neklikat spamer jak vyšitej ;-\ :no: ...
Avatar - theolli
theolli
nějak necháváš bez odpovědi otázky co Ti nevoní.
Tak co tu dáš uživatelům za rady ze svých bohatých dlouholetých zkušeností???? :yes: :yes:
Rady si necháme poradit od zkušenějších >😒]
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Proč mi podle tvého příspěvku přijde že máš nějaký problém?
Avatar - white label
white label
Oline, Oline..., obsah, ale především forma! tvých "příspěvků" klesla až na úplné dno...
U tebe už lépe ani nedoufat...
Hodně štěstí všem kolem tebe..., budou ho určitě potřebovat...
osobne sa mi dost paci nova Astra a kedze je kandidat na moje nove auto tak som zvedavy ako ju ohodnotia. Ten seat tam fakt nema co robit. A Yeti je urcite dobre SUV, ale dat za skodovku 700 az 800 litrov to vazne nie. No a na hybridoch sa len smejem, pretoze pri ich cenach sa jednoducho neoplatia a ked skonci zivotnost bateriek tak ho mozem rovno zahodit. Najlepsie je ako dokazalo BMW pri svojich motoroch skresat spotrebu takmer na uroven hybridov. Hybridy su len trendova zalezitost a pokial budu pri moci amici a sejkovia z kuvajtu tak sa to urcite nezmeni. Radsej si pockam na vychytane elektromobily.
Avatar - Pierro
Pierro
Hoši hoši, to je zase řečí... 😉 Nedáme radši pořádnou shrnovačku?? Ostatně pochlubte se (vy tázaní víte) kohopak byste šoupli jako vágn roku?? Hádejte co jsem volil já?? Kdo uhodne, ten má u mě předváděčku v Exeu... >😒]
megacruiser
V ČR bude autem roku zřejmě Yeti, je to pro Škodovku přelomový výtvor. Ale celosvětově? Srovnatelnou koncepci i velikost jako novinka Yeti měla třeba i Honda HR-V vyráběná od roku 1998 (dělala se taky jako 2WD i 4WD)...

Celosvětově možná Honda Insight. Má podobnou spotřebu jako Prius a nepotřebuje k tomu tolik drahých a na výrobu a emise náročných baterek. Rozhodně si nemyslím že vyhraje třeba C3 Picasso, to auto není nic moc, zase tak velké není vzhledem k délce, je vysoké, těžké, má mizernou aerodynamiku, dost žere.
TESLA
o co stavka ze autom roka v CR bude SKODA??? 😄 sa da len pousmiat...... ale sa mi paci ta narodna hrdost...... aj ked je to uz len VW s logom SKODA >😁