Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Car of the Year 2010: Konečná nominace má 33 modelů

Definitivní počet nových modelů, které se zúčastní celoevropského hlasování v anketě Car of the Year 2010, je 33. Nechybí mezi nimi prakticky žádná z letošních velkých novinek.
Zpět na článek
8. 10. 2009 08:19
8. 10. 2009 09:22
8. 10. 2009 09:56
8. 10. 2009 10:00
8. 10. 2009 10:10
8. 10. 2009 10:14
8. 10. 2009 10:16
8. 10. 2009 10:29
8. 10. 2009 10:15
8. 10. 2009 10:20
8. 10. 2009 10:24
8. 10. 2009 10:28
8. 10. 2009 10:29
8. 10. 2009 10:36
8. 10. 2009 11:16
8. 10. 2009 11:22
8. 10. 2009 10:43
8. 10. 2009 10:24
8. 10. 2009 10:28
8. 10. 2009 10:34
8. 10. 2009 10:38
8. 10. 2009 10:44
8. 10. 2009 14:50
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 08:40
8. 10. 2009 09:19
8. 10. 2009 09:37
8. 10. 2009 09:43
8. 10. 2009 09:58
8. 10. 2009 10:00
neregistrovaný "kubiii"
8. 10. 2009 10:01
8. 10. 2009 10:28
8. 10. 2009 10:33
8. 10. 2009 10:40
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:32
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:46
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 10:59
8. 10. 2009 11:09
8. 10. 2009 14:03
8. 10. 2009 11:41
8. 10. 2009 11:54
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:49
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 13:24
neregistrovaný "kubiii"
8. 10. 2009 14:58
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 13:51
8. 10. 2009 20:16
8. 10. 2009 15:02
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 22:25
8. 10. 2009 22:26
8. 10. 2009 20:17
8. 10. 2009 14:59
neregistrovaný "507--"
8. 10. 2009 15:11
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:41
neregistrovaný "507--"
8. 10. 2009 19:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 22:30
8. 10. 2009 22:33
8. 10. 2009 15:04
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:28
neregistrovaný "piereeannnnn"
8. 10. 2009 15:36
neregistrovaný "piereeannnnn"
8. 10. 2009 20:58
neregistrovaný "Falcon1651"
12. 10. 2009 08:39
Avatar - iudex
8. 10. 2009 08:19
Tak znova
Tak si skúsim tipnút znova, i ked minulý rok mi to moc nevyslo (Insigniu som netipoval ani na prvú trojku; stále pritom zastávam názor, ze okrem dizajnu na tom aute nie je nic extra).
Medzi finalistov tipujem:
C3 Picasso: neotrelý dizajn a hlavne maximálne efektívne vyuzitie obostavaného prietoru, tiez slusná technika (VTi motory)
Yeti: originálny dizajn, jeden z prikopníkov malých SUV s prijatelnou cenou, spicková technika (výhradne priamovstrekové turbomotory, DSG), jeden z mojich favoritov
Toyota iQ: originálny ideový nástupca Smartu s jedinecnou koncepciou 3+1, pokrokovou technikou bez zanedbania bezpecnosti
Toyota Prius: 3. generácia prvého pouzitelného hybridu, vychytané muchy, spotrebe/emisie pri vysokom výkone, praktická vyuzitelnost, naviac v dnesných casoch i istá "politická korektnost"
VW Polo: dizajn, velký posun oproti predoslej generácii (oproti inak vydarenému Golfu bez pochýb nová generácia), viacmenej nespochybnovaný etalón v triede (vypracovanie, jazdné vlastnosti, moderná technika - TSI, 7°DSG)
Rozbalit vlákno
24
8. 10. 2009 09:15
Re: Tak znova
Koukám na to obdobně. :-! :yes:
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 09:22
Re: Tak znova
vybral bych Yeti :yes:
ale mám obavu,že zas se svým modelem nevyhraje nějaká automobilka,která je po krk ve srač.kách a je třeba jí trochu pomoci... :-!
8. 10. 2009 09:29
Re: Tak znova
Yeti půjde (dle mého) hodně nahoru, ale na to, aby vyhrál...tomu fakt nevěřím. Mne by to jistě potěšilo. :yes:
Avatar - T613
8. 10. 2009 09:56
Re: Tak znova
myslíš na Seat? >:D
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 10:00
Re: Tak znova
loni to byl Opel a Insignii to myslím dost pomohlo.Seat by byl na řadě >:D ,ale s přestrojenou starou Audinou nevím nevím... >:-[]
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:10
Re: Tak znova
jo Insignie .. rval jsem do ní vlčka. Ochotně skočila na zadní sedadla jak je zvyklá. Zavřel jsem za ní dveře, načež se chtěla posadit. Uhodila se hlavou o strop, dostala klaustrofobický záchvat a proskočila, jak Rex, zadním sklem >:-[]
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 10:14
Re: Tak znova
>:-[] podle mě jí sedne Sup v kombajnu.Auto pro převoz vlčků jak dělané >:D
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:16
Re: Tak znova
Ta je nejspokojenější, když čučí z okna a na tachometru je devadesát. Jak je míň nebo víc tak projevuje nevoli hlasitým brbláním >:D
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 10:29
Re: Tak znova
>:D říkáš,že má tu rychlost ve voku... >:-[]
8. 10. 2009 10:15
Re: Tak znova
Já jsem se teda o strop hlavou v sedanu a liftbacku neuhodil a to mám 191cm ;-). Zase tak šíleně malé mi to nepřišlo. Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde ;-)
I když souhlasím, že na tu délku to mohlo být lepší.
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:20
Re: Tak znova
zvláštní, když jsem se posadil do Insignie v Brně, tak jsem měl na zadní sedačce dost stísněný pocit. A to mám pouhých 177.
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 10:24
Re: Tak znova
no jo,ale to nesmíš vážit 130kg >:-[]
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:28
Re: Tak znova
o 45kilo vedle >:D
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 10:36
Re: Tak znova
tak bacha, 613-ka na mňa vždy pôsobila štíthlo, až atleticky...bez zbytočných bublín... ;-)
8. 10. 2009 11:16
Re: Tak znova
To jsou ale podrobnosti kluci :-))))
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 11:22
Re: Tak znova
>:D
šmárjá, som zase prezradil niečo viac...tak ale jasné je, že pri mierach 177 a 85 to "modelka" zase nebude... >:-[]
8. 10. 2009 10:24
Re: Tak znova
Já tento pocit nesdílel. Ale je pravda, že být v autě takto obklopen mě nevadí, ba naopak. Asi jsem vyjímka ;-)
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:28
Re: Tak znova
proti gustu ;-) ale fajné auto to jinak je
8. 10. 2009 10:34
Re: Tak znova
Navíc jezdím z 99% vepředu, tak by mi to bylo jedno.
Ale je fakt, že pár mých kamarádu (a jsou to "opláci", čili to auto nechtěli jen tak hanit) se tam nevešli. Jeden to radši ani nezkoušel, neboť se bál, že už ho nikdy nevyndáme. Pravda, je trošku větší >:D
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 10:38
Re: Tak znova
zase, keď je "Oplák", tak by si Insigniu mohol kúpiť namiesto užších nohavíc a snažiť sa do nej schudnúť...Oplu by to pomohlo a jemu možno tiež... >:D ;-)
8. 10. 2009 10:44
Re: Tak znova
To je ale otázka, zda by za takovýto zhubňující prostředek byl ochoten vynaložit tolik peněz. >:D Dost o tom pochybuju. ;-)
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 14:50
Re: Tak znova
Mno joo, ale kdyby zas do toho ty prachy vložil, tak by mu to bylo líto pak to vzdát. Když by do toho vrazil tolik (oproti těm kalhotum myslim) >:D
Avatar - theolli
8. 10. 2009 08:40
muj tip
Toyota
C3
Honda
nové Polo
Lexus
absolutně vechápu co tak mělá Seat s "vyběhlou" audinou!!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - marek.g
8. 10. 2009 09:19
Re: muj tip
to auto prostě dostalo druhou šanci >:-[]
8. 10. 2009 09:37
Re: muj tip
Exeo v tomto rebricku mi pripada, jak 30-rocna vysluzila prostitutka na sutazi krasy Miss World...
8. 10. 2009 09:34
srdce, rozum, inovace
Při pohledu na nominaci mě napadá několik vozů, které by si (aspoň za mě) zasloužili horní příčky. Bohužel se mi setkávají jak volba srdcem, tak i rozumem a ocenění za jakousi inovaci.
Kia Soul - v podstatě první "velká stylovka" by Korea.
MB E - další posun, jak pro MB, tak ve třídě.
370Z - zábava, zábava, originální design za výbornou cenu
Panamera - "král" sedanů. Nedávno jsem měl možnost kochat se na dálnici a člověku je hned jasné, že jede něco nadstandartního.
Yeti - dle mne pro Škodu možná větší "revoluce" než Superb
Avensis - velmi nenápadný, ale pracovitý hráč, který nemá zapotřebí strhávat pozornost "lacinými triky"
Polo - Špička segmentu, která novým pojetím nově "definuje" VW.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 10:23
Re: srdce, rozum, inovace
snáď len pri tej Panamere by som tie úvodzovky prehodil na kráľ "sedanov" alebo radšej celé dal do úvodzoviek...pretože pojatím karosérie to sedan ani nie je, skôr liftback. Pre mňa osobne nie je ani kráľom v rámci svojej triedy, akokoľvek to je technicky dobré auto, tak je to ohava, a pri stretnutiach na ceste, to na mňa pôsobí ako Quasimodo, nemôžem si pomôcť, dizajnovo je to u mňa trefa úplne mimo terča...Cayenne je oproti Panamere krásavec...mimo to, Panamera nemá v Car of the year čím zaujať a pre pojatie tejto ankety nemá čo vo finále hľadať, auto, ktoré vnáša novoty do Porsche, veľmi hrubo povedané, iba tým, že je to štvordverové "kupé" v rámci výrobného programu, ale inak nič...370Z má na to, aby vyhrávalo ankety medzi športovými vozidlami, pre COTY je to zase nezaujímavé, takže skôr beriem Iudexov výber s Tebou nominovanou Kiou a možno Avensisom, ktorý však prebíjajú modely z vlastnej stajne - IQ a Prius, takže tiež neviem, neviem...MB E sa možno dostane do finále ako zástupca áut vyššej strednej triedy, ale tým sa jeho úloha v COTY skončí...
každý sa však môžeme mýliť... ;-)
8. 10. 2009 10:36
Re: srdce, rozum, inovace
Ten svůj seznam neberu jako tip na umístění, ale jako vlastní preference z nominovaných aut.
Nechci polemizovat o Panameře a vlastně ani o jiném z těch aut. Každý máme jiný vkus, oko a také vlastní preference. Když bych trochu odbočil od nominací a použil vlastní emocionální nominaci a volbu, tak je pro mne jednoznačným králem roku Murcielago LP670-4.
Abych řekl pravdu, tak na COTY v podstatě kašlu, protože na volbu auta roku jde nahlížet ze spousty úhlů. Za mne osobně by auto roku mělo definovat něco nového, nebo posouvat hranice segmentu a nebo prostě jen vzbudit spoustu emocí a posadit lidi na zadek.
Avatar - iudex
8. 10. 2009 10:37
Re: srdce, rozum, inovace
Presne, titul COTY má u mna pri výbere auta nulovú hodnotu.
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 10:40
Re: srdce, rozum, inovace
nedovolím si nesúhlasiť...len som sa to snažil poňať z pohľadu COTY...voči vkusu a názorom iných nemôžem mať výhrady, len pridať svoj pohľad ;-)
8. 10. 2009 10:52
Re: srdce, rozum, inovace
Také si nedovolím nesouhlasit a chápu tvůj pohled ;-) :yes:
Avatar - iudex
8. 10. 2009 10:36
Re: srdce, rozum, inovace
Tak tak, COTY nie je anketa o tom, co sa vacsine páci ci co by chceli (kde je potom Rapide?), ale co je vhodné ocenit, co "frcí" (ekológia, malé vonkajsie rozmery, pomer ceny a hodnoty, inovatívnost a koho treba titulom podporit). I moj výber je skor pokusom trafit sa do vkusu clenov poroty ako absolútnym vyjadrením sympatií (i ked Yeti i Polo moje sympatie majú).
BTW v pohlade na Panameru sa zhodneme. Neprinása nic prudko inovatívne a je to najskaredsie "stvordvedové kupé" (AM Rapide, ale i obycajný Passat CC jej dajú dizajnovo na frak).
Avatar - Plautus
8. 10. 2009 10:51
Re: srdce, rozum, inovace
presne, zhodneme sa v pohľade na vec i vo výbere adeptov na finále, ale tak ako píšem vyššie, možno sa mýlime a budeme všetci milo prekvapení, i keď s tým príliš nerátam, veď vieme o čom to je a Ty si to zhrnul... :yes:
myslím, že Škoda má tentokrát šancu prvýkrát výraznejšie zabodovať /snáď i vyhrať/, tak ako si napísal úplne na úvod...
8. 10. 2009 12:43
Re: srdce, rozum, inovace
Rapide tam není, protože na účast v anketě COTY je nutno dosáhnout určitého počtu vyrobených kusů za rok popř. předpokladu takové výroby.

V anketě COTY tudíž nenajdeš žádného Astona (Maserati, Bentleye, Ferrari...) ani v minulosti.

S Panamerou a vlastěně i tím ostatním souhlas. :yes:
8. 10. 2009 09:43
Můj tip.
Bez velkých řečí bych to z toho co je na výběr viděl na VW POLO.
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2009 09:58
moj tip
myslim že prvé miesto bude patrit VW polo.. vsádzam na ódy GTI :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kubiii"
8. 10. 2009 10:00
final five
Yeti - minimálně na finále rozhodně má, přál bych mu titul...

Polo - minietalonek konečně v atraktivním hávu

Mazda 3 - to auto je strašně sexy

C3 Picasso - nelíbí, nemám rád, ale frantík tam nesmí chybět a to auto je zajímavý

RX 450h - za inovativní přístup
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2009 10:01
Prostor
Tipuji buď C3 (které bych to přál) nebo Toyotu iQ, která si to asi zaslouží. Obě ta auta vynikají ve využití obestavěného prostoru.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - T613
8. 10. 2009 10:27
A vítězem se stává ..
Média si to žádají, politici si to přejí, lid to potřebuje(?). Rozhoduje se mezi Hondou Insight a Toyotou Prius.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
8. 10. 2009 10:38
Re: A vítězem se stává ..
Súhlas, ekologická korektnost káze minimálne do finále dat jedno z uvedených. A ak uz, tak Prius je technicky ovela dalej ako mild-hybrid Insight.
8. 10. 2009 10:28
PETKA
Letosni nabidka je oproti lonske ponekud slabsi. S nadzvizenym obocim vidim automobily, ktere bych do sirsiho vyberu ani nezaradil, o kterych si myslim, ze tam nepatri. Diky tomu je vyber me finalove petky letos dosti jednoduchy.
1. Jednoznacne famozni Toyota IQ.
2. Velice povedena, ac politicky nekorektni Skoda Yeti.
3. Stalice technicke vytribenosti Toyota Prius.
4. Ucitel "noveho" stylu rizeni Honda Insight.
5. (Podle meho) nejlepsi evropsky hatch dneska Opel Astra.
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2009 10:33
CO TY NA COTY?
Tak jako tradičně i letošní anketa COTY předznamenává listopadové klání o prestižní motoristickou světovou anketu - ZLATÝ VENTILEK. Ale zpět k předmětné anketě. Skutečně to chápu jako anketu, nebo se tu snad někdo domnívá že může nastat regulerní diskuze o tom, jestli dát na první místo Panameru nebo Káčko?

Nejlepším nominovaným autem je samozřejmě PO....anamera ;-) o tom tu snad budou spekulovat jen plejstejšni. Na dalších místech jsou E-klasse, už jen ten název zařazuje to auto tam, kdy by chtěl bejt každej, tedy mezi elitu. 5 Gran Turismo, ten je od BMW a velmi elegantně ti naznačuje limity BMW a limity tvé. Konečně...jasně, X1, taky od BMW, ti umí.

V reálu to bude jinak, počítám, že evropští hlávkoví saláti už stanujou před sídlem COTY, tekže elitní vysokovýkonné vozy nemají šanci. Naštěstí letos ještě nemají šanci ani volské potahy, takže snad to v tomto roce vyhraje ještě auto na motor.

Tak kdo vyhraje... všichni. Na nás je, abychom si už zítra vybrali. Stačí vybrat jednoho. Ten bude určitě tím nejlepším autem vesmíru...
Rozbalit vlákno
2
8. 10. 2009 11:38
Re: CO TY NA COTY?
pises p_icoviny...
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 10:40
Německo - Itálie 8:0
To letos Italům nevyšla žádná novinka, nebo se jen nedostala do nominace ?

Můj tip: BMW 5GT - (znovu)objevitel kategorie Gran Turismo pro 21. století.
Rozbalit vlákno
8
8. 10. 2009 12:04
Re: Německo - Itálie 8:0
A tušíš alespoň, co to "Gran Tourismo" v motorismu znamená?
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:32
Re: Německo - Itálie 8:0
Asi narážíš na to, že název GT je tradičně spojen s karoserií kupé, proto píšu: GT pro 21. století.
Nebylo by to poprvé, kdy BMW definovalo nový (pod)segment.

Mně ta bavorská GTpětka přijde na velké cesty jako stvořená, co říkáš?
8. 10. 2009 12:39
Re: Německo - Itálie 8:0
Jo, tak jsem to myslel. GT se čtyřmi dveřmi je IMHO stejný nesmysl jako dietní sádlo. ;-)

A nenapadá mě žádná činnost, na kterou bych si dobrovolně vybral 5er GT... :no:
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:46
Re: Německo - Itálie 8:0
Zákazníci za nás tohle dilema jistě vyřeší.
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 14:28
Re: Německo - Itálie 8:0
Tak si zkus odpovědět na ono slavné zadání, "ve čtyřech na služebku to Paris" :-) ;-)
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:26
Re: Německo - Itálie 8:0
EuroCity? Pendolino? >:D
8. 10. 2009 15:47
Re: Německo - Itálie 8:0
BMW 7er?
Mercedes R-Klasse?
Lancia Phedra? [odkaz]
...
Cessna Citation :-) [odkaz]
Avatar - euro89
8. 10. 2009 17:19
Re: Německo - Itálie 8:0
:yes:
akorát místo erka bych tam dal čtyřdvéřák :-)
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 10:59
Tipovačka
Jednoznačného vítěze zatím nevidím, mezi finalisty tipuju, Yeti, IQ, Polo, P3008, Astra, Insight, Z4, i když ta Z4ka je s otazníkem, dost závisí na dostatku koulí v porotě. ;-)
Rozbalit vlákno
5
8. 10. 2009 11:09
Re: Tipovačka
>:D To IQ je naživo úplně jiný kafe než na snímcích, navíc nazrál čas na úlitbu hlávkovejm salátům, vidím to jako železo v ohni. Ani ty koule nebudou zapotřebí... ;-)
8. 10. 2009 12:33
Re: Tipovačka
Já to vidím taky na vítězství IQ. Takovýhle auta má porota COTY ráda. Dál už si moc tipovat netroufám, snad jen Polo na finále. Yetimu moc šancí nedávám. SUVéčka nikdy moc nebodovala.
8. 10. 2009 12:49
Re: Tipovačka
Třeba mě připadá iQ příliš malé a příliš drahé.
8. 10. 2009 13:48
Re: Tipovačka
Mě tyhle pidivozítka sice taky moc neoslovují, ale oceňuju, že je IQ chytře vymyšlené a cena se časem trochu srovná, navíc v kontextu cen 500 nebo Smartu zas tak drahé není. Hlavní ovšem je, co si o tom bude myslet porota a ta podle mě má tyhle vozítka v oblibě.
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 14:03
Re: Tipovačka
Taky moc nevidím smysl těch miniautíček, ale v jejich rámci je na tom IQ podobně jako Yeti ve své třídě, nejsou první, ale zatím nejvíce domyšlení. Navíc, jak říkáš, kapotované koloběžky jsou momentálně ecoIN.
8. 10. 2009 11:13
OT: dalsi obrazky G VII.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
8. 10. 2009 14:32
Re: OT: dalsi obrazky G VII.
Pekné, ale stále mám proste pocit, že to tu už raz (a možno nie iba raz)bolo - v podaní iných značiek...
8. 10. 2009 11:41
YETI? YEbe TI?
No to bude uplny des ked to vyhra henta krabica od pracky... ;-\ mna by sialene zaujimalo__keby s takymto niecim prisla nejaka korejska automobilka..ako by ste to prijali__vy VW swingers ;-) a ruku na srdce....je to humuuuuus... :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 11:54
Re: YETI? YEbe TI?
Tak tomu říkám kvalitní příspěvek - žádné "p_icoviny"
Jen tak dál a díky za počtení.
8. 10. 2009 12:17
Re: YETI? YEbe TI?
Tak Hjůndaj se svými modely zapadl do podprůměru a sám se pasoval na outsidera. Čestr to nese špatně. >:D
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
8. 10. 2009 12:49
Re: YETI? YEbe TI?
Že ty sis nedal před napsáním příspěvku ruku na srdce ??
;-)
8. 10. 2009 13:22
Re: YETI? YEbe TI?
Srdce? Kde to je? >:D ;-)
neregistrovaný "kubiii"
8. 10. 2009 13:24
Re: YETI? YEbe TI?
Hele, taky umím smajlíky :-) ;-) :-| ;-\ :-( :'-( :-O :*) >:D :-! 8-s >:-[] :no: :yes:
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 14:58
Re: YETI? YEbe TI?
:-) hehe, tvůj příspěvěk mi rozhodně přijde smysluplnější >:D
8. 10. 2009 13:12
Jeste jedno OT: tentokrat Passat v zupanu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2009 13:26
bez blekotání
eeeeee - vítězem se stává benzojic nová třída E - alespoň pro mne. Kdo se diví, že u mne nevyhrává nový outback - divit se může, ale je to logická volba.....
Pro ekology, jakoekology a různé milovníky čehokoliv - do nového éčka si domyslete různé start/stopy, hybroidní udělátka a články a volte s čistou hlavou ;-)
Rozbalit vlákno
2
8. 10. 2009 13:30
Re: bez blekotání
:-) E... jako... Eco-klasse.
8. 10. 2009 13:51
TVŮJ VÍTĚZ
Když to vezmeme kolem dokola, pak jestliže z velké míry vybíráš peněženkou, současně i poměrně slušně vyděláš, řekněme, že máš rodinu... a pohybuješ se někde kolem nižší střední třídy a nechceš Octavii, tak v podstatě ten škodováckej YETI to tu všechno trumfnul. Nemáš vlastně jinou volbu. Nad všemi totiž ční fantastická praktičnost yetiho - solidní místo pro čtyři osoby (resp. z toho dvě děti), dobře dimenzovaný kufr a pak... ta schopnost všude a za každé povětrnostní situace dojet, to je opravdu, jak se říká - bez konkurence. Nikdo se tu yetimu v tomhle nemůže postavit.

Mé přesvědčení ještě umocnilo to, když jsem yetiho obhlédl naživo. Design je z rodu Range Roverů, tedy nebude stárnout, kokpit až nečekaně luxusní, tradičně ergonomicky špičkový, na prvotřídních materiálech. Ano, je to prostě ŠKODA.

A pak... má ještě jednu přednost. Stárnutí bude Yetimu přidávat jenom na přitažlivosti, je to dříč z rodu drzků.

Dávám proto Yetimu (pro potřeby zdejších jezdců) deset z deseti možných.

BRAVO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 13:59
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Souhlas, chtít po vítězi, aby přinášel něco převratného je při současném stupni technologické rozvinutosti aut prakticky nemožné, vítězem by mělo být auto nějak definující svou třídu souhrnem všech vlastností, a to nejvíce z nominovaných sedí na yetiho či éčko, které ale handicapuje v tomto klání jeho premiový původ. Moje sympatie největší má, pochopitelně ;-) , Z4ka, která definuje pojetí roadsteru pro 21. století.
8. 10. 2009 20:16
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Souhlas. A to o Z4... to je myšlénka měsíce :yes:
8. 10. 2009 14:06
Re: TVŮJ VÍTĚZ
To máš sice pravdu, ale SUVéčka tuhle anketu nevyhrávají, ani v ní moc nebodují, takže šance Yetiho vidím jako malé. Ale možná se pletu a tentokrát to dopadne jinak.
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 14:26
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Yeti je spíš crossover než SUV jako kvaška, a tyhle nové kategorie distancující se od zlých mastodontních SUV, jsou politicky korektní. ;-)
neregistrovaný "Stillborn"
8. 10. 2009 15:02
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Taky bych to tak viděl. Yeti má podle mě docela slušné šance...
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:23
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Presne, a pre zelených má argumenty v úsporných TSI a TDI, malých rozmeroch a slusnej hmotnosti a pri dvojkolkách i slusnej cene.
8. 10. 2009 14:28
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Jak vnímáš v této třídě Soul ? Dle mne je to totiž stejně "důležitý" pro Kiu, jako Yeti pro Škodu (a podobně "revoluční"). Díky těmto modelům vlastně obě automobilky vystupují z řady "běžně uživatelských" modelů a přihazují ve větší míře image a styl.
8. 10. 2009 22:25
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Souhlasím. Ovšem v případě Škody je ten Yeti vizuálně přeci jen konformnější model. Soul je uliční... uličník, řekl bych pro extrémní (mladé) jedince. Kiu musíme pochválit za odvahu, za novátorství. Osobně mi styl soulu neříká nic.
8. 10. 2009 14:36
Re: TVŮJ VÍTĚZ
No vidíš, u mňa zase vyhráva tradične Renault. Grand Scenic je dokonalou symbiózou sympatických tvarov, priestoru, variability a praktického využitia. Preborník v odkladacích priestoroch a mäkkej, plavnej pohodlnej jazdy. >:D
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 14:52
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Ono s tím priestorem je to diskutabilní, dáš-li do auta sedačky jejichž opěradla končí vyšším postavám pod lopatkami, bude ti vždycky interier připadat velmi vzdušný ve srovnání s čímkoliv co má pořádná sedadla. ;-)
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:11
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Aby si Klaudia správne chápal, Scénic je pre neho to, co pre Teba budúca 5ka, t.j. zlepsenie toho modelu, s ktorým si uz v súcasnej generácii velmi spokojný.
8. 10. 2009 20:55
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Pekne vysvetlené, ďakujem. :-)
8. 10. 2009 21:03
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Potom asi nepatrím medzi "vyššie postavy". Resp. myslíš asi zadné sedadlá. Tam ma to netrápi, pretože tam idú ešte detské sedačky, a pár rokov ešte pôjdu. Príležitostní pasažieri to občas znesú, a nakoniec, tie sedadlá sú mi každopádne pohodlnejšie než v mnohých iných, aj luxusnejších autách. ;-)
Inak ten priestor Scenic skutočne má, aj keď čísla pocit voľnosti nevystihnú. Plus je v kabíne riadne množstvo odkladacích priestorov, akými sa väčšina áut klasických tried pochváliť nemôže. Nemalý kufor poslúži hoci na krátky výlet, keď potrebujem zobrať športový kočík, a takisto na letné dovolenky, keď beriem množstvo batožiny. Tiež si na ňom cením pomerne vysoký posed s vynikajúcim výhľadom a nadhľadom nad cestou. Vyššie ťažisko a mäkký podvozok nesľubujú športové zážitky, ale uprednostňujem pohodlie, takže O.K. proste to auto plne vyhovuje mojim potrebám. Jedna malá výtka - nechápem prečo zrušili prídavné zrkadielko na pozorovanie detí v druhej rade. V súčasnom Scénicu ho mám a je to výborný a praktický detail.
Avatar - Dinar
9. 10. 2009 10:10
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Dozadu jsem se ani nevešel, hlava ve stropě, (ale byla to krátká verze) a max. vytažená opěrka hlavy předního sedadla mi končila na krku, v případě bouračky bych si o ni čistě a hladce zlomil vaz. Ale jinak je to jak říkáš, auto má vyhovovat konkrétnímu člověku, měl-li bych brát něco v této třídě, musel bych sáhnout jinam, už jen kvůli těm sedačkám, proto jsem trochu proti všeobecnému tvrzení o prostornosti scenicu, je to prostě na úkor něčeho. Odkládací prostory jsem nesledoval, ale předpokládám, že rodinná MPV s tím vesměs nemají problém.
8. 10. 2009 22:26
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Bodejť by u tebe tradičně nevyhrál Renault. Jenomže, Klaudie, to je pouhá "garážová sebezáchovná píseň", s tím na mne nechoď.
9. 10. 2009 08:23
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Nie, to je uplatnenie pravidla "každému vyhovuje a páči sa niečo iné" v praxi. ;-) A nejde momentálne ani tak o Renault, ako konkrétne o Scenic. Na budúci rok už nominovaný nebude a aj tak si nájdem niečo, čo mi bude najbližšie, a nemusí to byť akurát Renault. Pri kúpe Scenica dokonca Renault ani nebol vo výbere, ja som bol rozhodnutý pre Tourneo Connect, ale prehlasovali ma. Teda nie že by som teraz nebol s ním spokojný.
Tento rok sa Renault trafil priamo do čierneho.
8. 10. 2009 14:41
Re: TVŮJ VÍTĚZ
hm - tak tady nebudu souhlasit s tvrzením, že je pro rodinu - materiály a ergo - souhlas, ale ten kufírek je tragédie. zkusím si rýpnout - kdys měl naposledy v ruce kočátek a dával ho do auta? - Tohle kdybys zkusil u yetiho, tak Ti brzy klepne - výška je ok - ale hloubka je trága - a i když vezmeš golfky - tak to bude muset být nějaký sociální úzký typ, protože normální do toho taky na ležáka nenerveš. Být to o deset čísel delší, tak by to bylo v pohodě.... Tady to je ale asi ústupek modernímu designu, ale minus v praktičnosti. Jakmile Ti ale děti odrostou z kočárkových orgií, tak je to pak v pohodě....
Avatar - Dinar
8. 10. 2009 14:55
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Mluvíš o autě délky 4,2m tam je problém narvat kočárek do čehokoliv. Yeti má na daném půdorysu interier z hlediska prostornosti dotažen do maxima právě díky výbornému designu, který ač moderní není daní praktičnosti.
8. 10. 2009 15:14
Re: TVŮJ VÍTĚZ
to souhlas - já nerozporuji obestavěnost prostoru - ta je na daném rozvoru maximálně dotažená - ale nesouhlasím s tvrzením, že je to ideál pro mladou rodinu- když to srovnám s octávií, která je vyhovujícím stěhovákem.... pro mladou rodinu s dvěma malými svišti rozhodně lepší oII kombi 4x4 - polemizuji tedy s tím tvrzením....
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:18
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Viem dokonale, o com hovorís. Ked sme kupovali kocík, dizajnové predstavy manzelky museli íst stranou a rozhodujúcim testom bolo, ci sa dá zlozit celý do kufra. Preto som sa rozhodol, ze najblizsie auto prisposobím kocíku. :-)
Avatar - Dinar
9. 10. 2009 10:11
Re: TVŮJ VÍTĚZ
ok, rozumím. ;-)
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:17
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Ozawasan mieril na to, ze Yeti má tie litre skor vo výske ako dĺzke kufra a pre moderný kocík s "terénnymi" kolesami potrebujes hlavne sírku a dĺzku. Ja si inak tiez myslím, ze Yeti nealternuje kombi a tých vyse 400 l v takom krátkom aute je viac ako slusných (pre porovnanie Golf s podobnou dlzkou má 350l). Pre kocikárov je kombi, pre kocikárov s terénnymi ambíciami skor Octavia Scout.
8. 10. 2009 15:31
Re: TVŮJ VÍTĚZ
přesně tak - můj forester má třeba jen papírových 380 litrů - ale je to o něčem úplně jiném - je to totiž objem založený na dlouhém, širokém, ale mělkém prostoru. Takže se tam v pohodě vše vejde.....Pro představu - moderní kočárek trojkolka jako kráva, odrážedlo pro prcka, mobilní postýlka, dvě igelitky hraček, dvě cestovní kabely s věcmi nezbytně nutnými pro prcky na týdenní pobyt na horách >:-[] . moje krosna a v neposlední řadě i můj noťas..... sice až po střechu, ale pohoda....
8. 10. 2009 21:06
Re: TVŮJ VÍTĚZ
V tomto by som Ti trošičku oponoval, a pre príklad netreba ísť ďaleko - Roomster vezme kočík vpohode. S dĺžkou asi 4.2 metra, ak sa nemýlim. Pre mladú rodinu je určite praktickejší, aj keď toto auto zrovna nemusím.
Avatar - Dinar
9. 10. 2009 10:14
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Já jsem yetiho nijak nezkoumal, ale měl jsem zato, že to prostorově bude roomsteru podobné, ale asi u kufru hraje roli i prostor pro zástavbu čtyřkolky.
8. 10. 2009 20:17
Re: TVŮJ VÍTĚZ
No, kočárek, já už se pozvolna spíš ohlížím po invalidním vozejku... >:D Nezapomeň o čem píšeme, Yeti není střední třída.
neregistrovaný "507--"
8. 10. 2009 14:59
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Dnes súhlasím. Takže môja poznámka nie je proti tomu príspevku. Ibaže minule, na tvojom blogu, ktorý hovoril o tom, čo je v ktorej triede dobrá voľba si mi na otázku prečo GL a RANGE ROVER už nie odpovedal: "Stárne." S tím, samozrejme, nemôžem súhlasiť, lebo ako skutočne veľká výnimka nestarne nie len po technickej a technologickej stránke, ale hlavne po tej dizajnovej. A myslím, že to stárne smerovalo práve na dizajn. A teraz mi povieš, že RANGE ROVER nestarne?! Plne s tým súhlasím, ale ako to je?

Čo sa týka priamo k veci, Yetimu fandím aj ja, ale myslím, že skôr má u poroty, podľa ktorej je Fiat 500 najlepšie auto Európy šance nový mový mini model, ktorý Škodu krásne Up!ne alebo nová Octavia. A dúfam, že to nevyhrá Insight... To by vedľa E, Panamery, Pola či 5 GT bolo o ničom.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:11
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Zpravidla nevyhrávají luxusní a sportovní vozy. Proto z Tebou jmenovaných automobilů je nejpravděpodobnější vítěztví Pola. I přes to, že Panamera znamená pro Porsche určitý průlom...

Na závěr malý dotaz - zajímalo by mě, co si myslíš o estetickém ztvárnění exteriéru BMW 5 GT. Neptám se Tě na interiér, ani na technické a provozní vlastnosti. Jen na vnější design.

V případě Tvé odpovědi na můj příspěvek bych prosil - bez urážek a stupidních poznámek.
Děkuji.
neregistrovaný "507--"
8. 10. 2009 15:41
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Tú poslednú vetu nechápem. Pardon, predposlednú. Nikde si nepísal, že Avantime bol pre svet aut väčšou ikonou ako DS, takže sa žiadne komentáre k tebe nekonajú.

Raz vyhral model PORSCHE 928. A Panamera je úplna iná, ako všetky ostatné luxusné autá, cítim, že teraz tu šanca je.

5 GT? Ešte som ho nevidel naživo. Nepýtaš sa na interiér, no práve ten je úžasný. Celý exteriér strčí do vrecka tak, že sa tam zmestí ešte aj usoplený papier. Niet divu, navrhol ho ten istý muž, ktorý navrhol skvostný interiér modelov X5 a X6, Oliver Heimler.
Exteriér nie je zlý. Ale zadok dopláca na to, že chceli, aby kupé poskytovalo vzadu priestor ako bussines-class. Príliš vysoký, ostro urezaný, hranatý, o ničom. A tie nezdarené svetla ho ešte viac kazia. Najviac mi vadí tá horná línia. Zadok vyzerá, akoby bol vyrobený z jedného poschodia, a potom ešte z horného. To je tá malá časť nad striebornou lištou. Podľa mňa sa to dalo aj inak. [odkaz]
[odkaz]
A inak je to krásne auto. Škoda, že jeho tvorca nosí jeansy ešte aj pri tvorbe BMW a na odhalenie si dal oblek, so zlatobežovou kravatou a v rovnakom odtieni aj topánky. Totálny nevkus. Ten muž sa volá Christopher Weil. Je tak starý ako Jozef Kabaň.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 19:21
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Ten závěr byl preventivní. Preferuji klidné diskuse bez podpásovek a výmyslů. A s tím Avantime a DS to byl pouze někým překroucený příspěvek.

K tomu BMW 5 GT - o to tu jde. Interiér je skvělý. Ale mě zajímal Tvůj názor (za který děkuji) na exteriér, který je, pravda, poněkud nezvyklý. Osobně nemohu přijít na chuť tvarování zádě, které podivné svítilny nasazují korunu.

Co se týká X6, jsem spíše na straně příznivců. Je to velmi osobitý a působivý vůz... ano, to je to slůvko - působivost. Tou překypuje i 5 GT, kterému ale schází líbivost.
8. 10. 2009 22:30
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Yeti (píši) "je z rodu RR", tedy má stylistické prvky. Range Rover v mých očích pozvolna stárne. Já samozřejmě cítím tu designovou sílu, ale zdá se mi, že zejména to zadní podseknutí v partiích pod nárazníkem z RR dělá dnes již příliš koráboidní produkt. Tedy v tomoto smyslu jsem to tehdy cítil. A naopak, Disco je parádní.
Avatar - bubucci
8. 10. 2009 15:02
Re: TVŮJ VÍTĚZ
No já ti nevím s tím Yetim. Design...paráda, interiér též, prostornost ideální, ale ta schopnost všude dojet, tam přestřelils. Většina lidí, co si chce Yetiho koupit čeká na provedení 1.2 TSI a 1.4 popř 2.0 TDI s předním náhonem. S motorem 2.0 TDI 125kW a 4x4 je cena někde kolem 600 tisíc a za ty prachy si to koupí málokdo, za to můžeš mít Forestera a to je jiná liga. Jinak ale povedéné auto od západních sousedů.
8. 10. 2009 22:33
Re: TVŮJ VÍTĚZ
Já nevím, na co lidé čekají, mé doporučení je 4x4. Cena je přiměřená. Škoda je evropský kvalitní mainstreamový výrobce, který díky Volkswagenu požívá takových technických i technologických výhod, o nichž se konkurenci ani nezdá. Takže ano, Yetiho musí člověk zaplatit. Cena ovšem koresponduje s tím, co dostane.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:04
Věřím v IQ
Dnes jen stručně - nemalý počet bodů jistě získá Toyota IQ. Tak má vypadat reprezentant svého segmentu :yes:
Když nebudu hovořit o designu, jedná se o opravdu skvělé auto. Samozřejmě, s ohledem na příslušný segment...

Kartami řádně zamíchá Polo, které se opravdu povedlo (řečeno objektivně - nehodlám ho pasovat do supermainstreamu).

... a kdybych nepřál Scenicu, nebyl bych to já ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
8. 10. 2009 15:20
Re: Věřím v IQ
Scénic uz jeden titul COTY má, takze asi bohuzial...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 10. 2009 15:29
Re: Věřím v IQ
Double není nemožný. Získalo ho Clio (1991 a 2006).

Ale Scenic to asi nebude. I přes to, že své poslání plní na výbornou.
neregistrovaný "piereeannnnn"
8. 10. 2009 15:28
!!!!!! AMERIKA !!!!!!!!
Bohužel zase žádná pořádná amerika. Jestli to letos vyhraje kia soul nebo toyota prius, tak se stěhuju na Isle of man.
Kdyby tam bylo něco takového: https://www.kodiaq.cz/…rvette-c6-na-vik… na zkoušku bych to bral hned !!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "piereeannnnn"
8. 10. 2009 15:36
Re: !!!!!! AMERIKA !!!!!!!!
KodiaQ.cz opravdu výbornej. já do toho určitě jdu !!
8. 10. 2009 18:37
Re: !!!!!! AMERIKA !!!!!!!!
Teda radim vám neklikat spamer jak vyšitej ;-\ :no: ...
Avatar - theolli
8. 10. 2009 20:33
GTi tak copak je ty 17-cti letej hajzlíku.
nějak necháváš bez odpovědi otázky co Ti nevoní.
Tak co tu dáš uživatelům za rady ze svých bohatých dlouholetých zkušeností???? :yes: :yes:
Rady si necháme poradit od zkušenějších >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dylan McKay
8. 10. 2009 22:56
Re: GTi tak copak je ty 17-cti letej hajzlíku.
Proč mi podle tvého příspěvku přijde že máš nějaký problém?
Avatar - white label
9. 10. 2009 00:24
Re: GTi tak copak je ty 17-cti letej hajzlíku.
Oline, Oline..., obsah, ale především forma! tvých "příspěvků" klesla až na úplné dno...
U tebe už lépe ani nedoufat...
Hodně štěstí všem kolem tebe..., budou ho určitě potřebovat...
neregistrovaný "Falcon1651"
8. 10. 2009 20:58
No tak
osobne sa mi dost paci nova Astra a kedze je kandidat na moje nove auto tak som zvedavy ako ju ohodnotia. Ten seat tam fakt nema co robit. A Yeti je urcite dobre SUV, ale dat za skodovku 700 az 800 litrov to vazne nie. No a na hybridoch sa len smejem, pretoze pri ich cenach sa jednoducho neoplatia a ked skonci zivotnost bateriek tak ho mozem rovno zahodit. Najlepsie je ako dokazalo BMW pri svojich motoroch skresat spotrebu takmer na uroven hybridov. Hybridy su len trendova zalezitost a pokial budu pri moci amici a sejkovia z kuvajtu tak sa to urcite nezmeni. Radsej si pockam na vychytane elektromobily.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pierro
9. 10. 2009 10:09
shrnovačka ano či ne???
Hoši hoši, to je zase řečí... ;-) Nedáme radši pořádnou shrnovačku?? Ostatně pochlubte se (vy tázaní víte) kohopak byste šoupli jako vágn roku?? Hádejte co jsem volil já?? Kdo uhodne, ten má u mě předváděčku v Exeu... >:-[]
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2009 14:33
Auto roku ČR a svět
V ČR bude autem roku zřejmě Yeti, je to pro Škodovku přelomový výtvor. Ale celosvětově? Srovnatelnou koncepci i velikost jako novinka Yeti měla třeba i Honda HR-V vyráběná od roku 1998 (dělala se taky jako 2WD i 4WD)...

Celosvětově možná Honda Insight. Má podobnou spotřebu jako Prius a nepotřebuje k tomu tolik drahých a na výrobu a emise náročných baterek. Rozhodně si nemyslím že vyhraje třeba C3 Picasso, to auto není nic moc, zase tak velké není vzhledem k délce, je vysoké, těžké, má mizernou aerodynamiku, dost žere.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2009 08:39
len usmev :o)
o co stavka ze autom roka v CR bude SKODA??? :-) sa da len pousmiat...... ale sa mi paci ta narodna hrdost...... aj ked je to uz len VW s logom SKODA >:D
Rozbalit vlákno
0