teraz ste jazdili za realtivne priaznivych podmienok a bolo to 80km. Nechcem vediet ake to bude v zime ked treba kurit, rozmrazovat okienka, popripade v lete ked ide klimatizacia. A uz vobec nechcem vediet ako to bude po 3 resp. 5 rokoch. Kazdy notebook ma na zaciatku kapacitu okolo 5 hodin, a po 3 rokoch je clovek stastny ze mu vydrzi aspon 2 hodky. Uvidime ake to bude mat iOn
od nekoho kdo jel s elektromobilem zrejme prvne v zivote, nebo zadne elektro vozidlo denne nepouziva jako sve bych cekal ze ten dojezd bude mit dokonce jeste nizsi nez 80km
typuju ze uchvaceni z akcelerace do 50-60km/h si Michal Fokt nalezite uzival a vyuzival ho, cos na spotrebe u elektro vehiklu dela docela dost
S výjimkou již zmíněné dálnice, kdy na tom člověk opravdu musí "stát", jsem první čtyři dny jezdil tak, jak předpokládám, že s ním bude jezdit jeho uživatel (s výjimkou majitelů Tesly Roadster ;-) ). Tedy spíše v hybridním stylu, předvídavě a plynule, i když ne pomalu, ale v souladu s okolním provozem.
Svou těžkou AUTOFUN nohu jsem uplatnil až následně, kdy jsem dojezd přestal monitorovat. >:-[] Musím říci, že to bylo hned příjemnější ježdění. :*) I tehdy to ale směřovalo k těm 70 km. Předpokládám, že při jízdě čistě ve městě, tedy 50-60 by dojezd malinko poskočil, ale na více než 90 km bych to určitě neviděl.
no divil by jste se kolik me stoupl dojezd u elektroskutru, kdyz jsem se s nim naucil spravne jezdit :-)
z tech papirovich 85km ktere by me mel udelat jsem prvni mesic sotva dolejzal na 50, ted po 3 mesicni zkusenosti (dohromady, 2 mesice jeste loni) se dostavam s dojezdem na 75-80km na nabiti >:D ale holt to ma svoje pravidla jak se na takove cifry dostat
a myslim ze kdo o elektroaute uvazuje, mel by si to nejdriv zkusit par mesicu prave treba na skutru, sak zacinaj dnes na smesnych cenach okolo 35 tisic :-)
Je mi jasné, jak to myslíte. Také znám většinu lidí, co neumí jezdit s hybridem. Mně třeba přijde ježdění s elektromobilem snazší, ale déletrvající zkušenost může ukázat něco jiného. ;-)
Mě by strašně zajímalo, jestli se při ubrání plynu rozsvítí také brzdová světla, když to tak vehementně samo zpomaluje. Jestli ne, přijde mi to zrovna ve městě jako průšvih...čekal bych každou chvíli polibek zezadu ;-\
Jinak za mě má celé auto a zelená propaganda (teď nemyslím tento test) :no:
ockaval som ze aspon 100km to urobi na jedno nabitie (co je -33% oproti papierom) a 80 je strasne malo...
a ako tu nietko spomenul, to nie je vonku -10 alebo -15 kde potrebujes kurit, ohrievat okna a podobne a kde baterie maju nizsiu kapacitu....
alebo +35 a pustena klima (co je v meste a kolone nevyhnutnost)
je to auto do mesta (predpokladam ze velkeho, kedze v malom to zmysel nema) a ledva to zvladne jeden nakup tam a spat...
CEZ ma sice nejakych 95 g CO2/km, ale Prius nebo jakekoliv jine auto ma ty svoje cifry jen ze sveho provozu, takze v kazdem km neni zapocteno treba to, ze se nekde tezi ropa, prevazi ropa, z te ropy se nekde udela benzina a ten benzin se musi dovest do tech cerpacek, to jsou dalsi desitky mozna stovky g CO2/km ktere se zapocitavaji do emisi prumyslu a nikoliv samotnych aut, a jak vime prumysl tvori drtivou vetsinu emisi :-)
nehlede nato ze nekteri z nas maji kuprikladu solarni, vetrne ci vodni elektrarny a nejaky CEZ (a dalsi energo spolecnosti) nas zajima jen tehdy, kdyz se nam vyplaci zeleny bonus za spotrebovanou/dodanou energii, v takovem pripade je provoz elektromobilu dokonce ziskovej jen samotnou jizdou >:-[] samozdrejme na ukor tech co energii pouze odebiraji a tedy plati
To máte pravdu, ale elektřina je pro elektromobil pohonné médium a měla by tedy patřit do jejich emisí stejně, jako patří spálený benzin do emisí aut. Obojí je odebráno z průmyslu. Do rozpočítávání jednotlivých nákladů nemá pochopitelně cenu se pouštět.
a sak tam patri, ale aby to bylo spocteno spravne, tak by se do kazdeho litru benzinu/nafty/jineho paliva melo zapocist i to jak dane palivo zvniklo, tedy to co tam jakoby zapocitavate i elektriny, tedy onech 95g CO2/km v pripade eletriny od CEZu
tech 95g CO2/km u elektriny jsou emise vzniku dane elektriny, u benzinu/nafty a dalsich paliv se ale pocita pouze s emisema kdy se dane palivo spotrebovava k pohonu auta
No jo, je to v zásadě pravda, ale to uhlí se taky musí vykutat a převést, takže ta 0 nebude 0, ale bude to o trochu menší číslo než u Priusu. Jinak ta čísla se u Priusu nebudou sčítat, ale spíš násobit nějakým koeficientem, protože to číslo, které je potřeba přičíst k emisím priusu, bude k těmto emisím přímo úměrné.
Takže ta rovnice bude vypadat například takto:
Prius: 90g CO2/100km * 2.4
ION: 95g CO2/100km * 1.6
(koeficienty jsem si vymyslel)
Automobil o hmotnosti 1000 kg spotřebuje 10 kWh/100 km, pokud se jezdí úsporně, asi tak, jako když měřej spotřebu u čmoudů. Pak nevím, jak pan redaktor spočítal těch 95g. Pravdou je, že elektromobily mohou jezdit na obnovitelnou energii a my to také tak propagujeme a jezdíme převážně na tuto energii. Šaman má pravdu, že se nikdo ze zastánců spalovačů nezmiňuje o tom, jak se nafta dostane do "kohoutku". Pokud jde o energetický mix ČEZu, tak se emise uvádějí pouze pro vyrobenou elektřinu a nikoli pro vyrobené teplo, to emisemi zatíženo není.
V našich vozech se na topení používá bufík, kde se spotřebuje cca 0,1 l paliva za hodinu a to pouze v zimě. Účinnost zde je mnohem vyšší, než ta, kterou má spalovací motor v praxi -cca 20%. Nezdá se Vám to mrhání cennou surovinou, která tady už možná nikdy nezbude? Dejte se k nám! www.elektromobily-os.cz
Pokud nemáte ve flotile Vašich rodinných vozů elektromobil, můžete se domnívat, že elektromobil je to druhé auto. Je to pravda pouze podle doby pořízení, jinak podle frekvence jízd to je to první vozidlo , o které se budou všichni hádat, protože jede hned, okamžitě je schopno podat plný výkon, ovládá se tak jednoduše, že to zvládne i chlap, nepotřebuje tankovat drahý benzín atd. atd..
U mých vozidel se při povolení proudového pedálu, kdy vůz začne rekuperovat a zpomalovat, rozsvítí brzdové světlo aniž by se musel zmačknout pedál brzdy. Toto se dá zajistit po malé úpravě i u ostatních vozidel.
Přijďte se podívat v sobotu - jedeme Rallye večerní Prahou