Zářijové registrace nových osobních a lehkých užitkových aut zůstaly na úrovni těch srpnových. V časovém srovnání toto číslo znamená výrazně menší prodej než v minulém roce, ale současně vyšší než v roce 2006.
Hochu hochu, ty seš stracenej případ. Jednou jdeš pro prospekty k Astonům, chlapi v hospodě ti pak dobře poradí Oktávku Tour TDI, a ty přesto koupíš Astona, dokonce rovnou tři.... >:-[]
vole.jsem marek.g >:-[]
a teď k tématu >:D ale,že ten Aston jede co?Už v nich jezdí půlka rodiny >:-[] já vím chlapi v hospodě i před Lídlem mi radili Oktávku v Tdi,ale já mám furt pocit,že jsem ještě nedozrál :-(
Jinak musím pochválit značku mého srdce:velmi nahlas- skvěle Ferrari :yes:
tak vidíš, jak jsem ještě nevyzrálý, i ty malý písmenka se mi pletou, hluboce se omlouvám ;-)
Celá rodina v Astonech? Nejste vy ňák moc hogo-fogo. Hlavně nejezděte společně na nákupy do Lidlu v Reichu - mohli by si vás splést s nějakým nelegálním závodem a zabavit vám káry i s nákupem >:-[]
Tak jestli ani nevíš co jsou ty "koule", tak to je s tebou hodně špatnééé...
Doufám, že aspoň ty "baby" u vás nemají nějaká moc "hanácká" ňadra... >:-[]
A trzni podil Skody pada a pada. Ac jsem kritikem chovani Skody na ceskem trhu, tak takovy pad si snad ani nezaslouzila. Nicmene potvrzuje se to co jsem rikal. Jak jednou Skoda nas..re sve tradicni a dlouhodobe zakazniky, a donuti je svou obchodni politikou poohlidnout se i u jinych znacek, nebude mit pad konce a na jeho zastaveni bude potreba velke usili. Jestli se vam tech par let prepalenych cen vyplatilo, hosi?
pád Škody mě zas tak nějak nepřekvapuje vzhledem k její cenové politice,ale i kontroverznímu desingu Fabie a podle mnohých zmršenému faceliftu Octavie...
Spíš mě zaujal pád Mercedesu a Mazdy.Tomu říkám sešup. :-!
Ono vsetci japonski vyrobcovia mali silny pokles: Mazda, rovnako ako Toyota, Honda, aj Mitsubishi alebo Suzuki. Len Subaru a Nissan si mierne polepsili...
Hoši, hoši... Trh je v tomto období více než kdy jindy deformovaný. Nelze z toho vyvozovat dalekosáhlé závěry s platností pro budoucnost. Počkejte chvilku, ono se to bude ještě měnit. ;-)
A opět s tebou nebudu souhlasit...
Škodovka padá, protože:
a) za dané peníze nanabízí adekvátní produktové portfolio (a bigfoot na tom nic nezmění, není to auto, co by dělalo tržní prodeje, stejně jako Roomster)
b) byť portfolio rozšiřuje, zásadní model prodejů zmršila (Fabie je prostě nepoužitelná tragédie a výběr jediné barevné kombinace tak aby to auto trošku vypadalo, to auto totálně zabilo myslím tím červená s bílou střechou, snad ještě taková ta oranž co bývala v začátcích v reklamách vypadala pěkně)
c) už ani Octavie není v rámci konkurence takové zejména fleetové terno (zejména stálá nabídka pouze zastaralých motorů, což se tď trochu, změnilo, ale podle mne už příliš pozdě), jako tomu bylo v minulosti, ceny se dorovnaly a za cenu Octavie se dá u konkurence koupit střední třída (a nebo technologicky mnohem lépe provedená nižší střední)
Ještě z logiky věci vychází, že nejsilnější hráč na trhu by měl být také nejlépe připraven na případnou krizi...
Např. francouzi na Francouzském trhu posílili a Fiat na italském už dva roky roste a roste (z nejakých původních 25% na současných téměř 33%)... všichni mají výrazně silnější pozici na trhu než už dnes škodovka u nás.
Jediné co objektivně zasáhlo škodovku víc, než ostatní značky je odklad nákupu fleetových vozidel, což, ale ve finále opět jen dokazuje, že škodovka už mezi lidmi není tak oblíbená jako v minulosti a většina lidí co je řídí, je řídit musí, neb jim ji někdo z nepochopitelných důvodů koupil. ;-)
Tak já škodárně moc nefandim,ale ta FII zas taková tragédie není a navíc bych řekl,že jim trn z pr...e vytáhne sup v kombiku,dost lidí co znám se na něj třese.
Prodeje Fabie šli totálně do kytek (v porovnání s předchozím modelem), výpadek prodeje touru bude taky znát... a Superb? I když se dvojka prodává výrazně líp, než jednička, reálné čísla než jsou dnes o moc nestoupnou... Spíš kombi zapříčiní, že se prodeje Supu udrží na této celkem rozumné (spíše přijatelné) hladině... Ale i tak se prodá a vyrobí ročně i s kombajnem max 30 000 aut, což je pro normální automobilky pod hranicí rentability a celkové prodejní čísla to v podsatatě neovlivní (jsou v podstatě totožné, jaké jsou prodejní čísla u nás zatracované Cromy)...
P.S. Řekněte mi jediný důvod, proč by si majitel 4 - 6 let ojeté Fabie I měl kupovat Fabii II. To je zásadní problém, proč se Fabie II neprodává. Fabie II není krokem kupředu, tak jako tomu bylo mezigeneračně mezi Felicí a Fabií I. Já mít dnes 4 letou Fabii I s klimou, tak mě ani ve snu nenapadne koupit dvojku.. a myslím, že to je celkem střízlivý pohled. To auto není v ničem nějak objektivně lepší.
ad A:srovnávat prodeje cromy a superba,to chce odvahu,jak říká klasik:To neděláš dobře,Jaromíre(s tou sirkou),to se ti jednou vymstí >:-[]
ad PS:jak znám fabie,tak 4 roky jsou tak na hranici životnosti a když ji milujou a FI už novou nekoupí,proč ne novou FII?
No právě že se rozhlížim a když vidim co může prolézt na stk tak bych vrhnul.Byla to trochu nadsázka,navíc konkrétně u FI se nejhorší dělo tak mezi 20000-40000,tudíž ty čtyř-pětiletý mají to nejhorší za sebou.
Já osobně jsem s Fabií v kombíku s 1,4 motorem najel za 4 roky, než jsem ji prodal, 110tis. km bez závady. Před ní jsem měl 4 roky Felicii s 1,3 a ani ta se nekazila, prodána s najetými 52tis. km.
No s feldou jsem moc nenajezdil,kdysi se služební pár stovek km,ale taky proti ní nemůžu říct ani popel,zato fabie 3x služební a jedna v rodině kolem těch 30000 všechny do servisu s ložiskama a kostma na nápravě.
Tak uznávám, že Cromy se celkem prodá víc než Superbu, ale i tak ty prodeje nejsou žádný zázrak... Proto sem říkal, že prodeje Superbu škodu v celkových číslech nezachrání
Aby se nedivil, kde by byla Octavia bez kombíku...
a hlavně "venku"...
Prodeje Superbu s kombíkem budou podstatně jinde, i když si to třeba zrovna ty, osobně nemyslíš...
Croma a Superb? Dva různé světy...
A ten tvůj velmi skromný odhad prodejních čísel Superbu včetně kombíku!, je zrovna u tebe docela pochopitelný... ;-)
O jaké "jediné barevné kombinaci" (u Fabie) tu píšeš?
Co to je zase za nesmysl? 8-s
To jako máme řešit, že zrovna tobě se líbí/nelíbí červená s bílou, nebo oranžová?
P.S. A pokud náhodou náražích na Fabii Magic, tak ta se dělá i v 10 metalických odstínech (bez příplatku) a žluté Sprint...
[odkaz]
A víš, že je mi jedno, jestli se mnou souhlasíš nebo ne? >:D
Člověk, který tu ještě včera prohlašoval, že mění (zvyšuje) jmenovitý výkon svého auta stisknutím továrního tlačítka "SPORT", toho v hlavě moc mít nebude. >:D
Pro škodovku je zásadní model Octavia, nikoli Fabia. ;-) Viz jejich mnohočetná tisková prohlášení a prodeje.
Vlčku, tohle není Fiat, aby škodovka stavěla na nejmenším modelu.
K cenám Octavie nevíš vůbec nic, což opět potvrzuješ. Za cenu Octavie rozhodně nekoupíš střední třídu, jak se tu sám sebe snažíš přesvědčit.
K trhům se vyjadřovat nemá smysl, bereš to účelově a pos vém, nikoli dle reality. Škodovka taky roste prakticky neustále, každý rok trhá rekordy v počtu vyrobených aut. Z malé automobilky se stala střední, které vyrobí ročně téměř třičtvrtěmilionu aut. Což je sakra úspěch.
PS: Já ve svém původním příspěvku rozhodně neobhajoval škodovku. Zkus se naučit číst. ;-)
myslím, že velký dopad na tyhle čísla má výrazné snížení nákupů pro firemní sektor, kde právě Škoda umísťovala značné množství prodejů. Uvidíme, jestli se jí povede vrátit na stará čísla po obživnutí ekonomiky. Firmám je totiž šumák jestli je Fabka vyšší než širší >:-[]
A jakou ty máš zkušenost s Italama? Mě připadne, že pracují ob měsíc a přes léto vůbec. Neboli: vyřídit cokoli obchodně v Itálii od května do září se rovná nadlidskému úkonu a zázraku v přímém přenosu. :-!
Máš trochu zkreslené představy, nejsem student práv v Plzni ;-) Ráno vstávám v 5:50, v 7:30 už běhám po různorodých klinikách, končím v půl jedný a pak přichází na řadu učení v knihovně tak do desíti ;-)
můj šéf je Ital - ale asi nějakej neortodoxní, protože je pedantní, pracovitý a i celkem dochvilní
jinak naposled jsem byl u nich klasicky v Bibione v ´94, jejich fotbal nemám rád, ale auta co jsme měli máme v rodině/táta v práci tak jsou bezproblémová :yes:
"Pedantní" je šéf, "pracovitý" je taky šéf a "dochvilní" jsou jako všichni..., nebo jak si to s tím měkkým dlouhým "í" na konci myslel? ;-)
P.S. Nelze zobecňovat nikoho, nic, nikde a nikdy... kdo opravdu "trochu" zná Itálii a Italy" dobře ví, že např. jen sever a jih jsou naprosto, ale naprosto rozdílné světy, jejichž rozdílnost nemá ve vyspělé Evropě prakticky obdoby..., pomineme-li tedy např. násilné rozdělení Německa po 2.světové válce...
O tom mi povídej. Byl jsem zařizovat něco pro moje "famiglia" v Palermu. Místní "consiglieri" byl naprosto nedůtklivej, žádnej "uomo di rispetto". O podílech nechtěl vůbec slyšet a furt mlel něco o zalehnutí na matrace. Nejspíš je to vedro dost zmáhá.
Modlil jsem se, abych ráno na hotelu v posteli nenašel koňskou hlavu.
Tak to už jsem uplnej František Nebojsa. V pařížským metru jsem se taky projel. Trochu smrádek, trochu černo, ale nic tak strašnýho. Jen ti Arabová furt tahaj nějakou modelínu a haldu drátů. >:D
Proboha, chvíli od běj byl pokoj, ale zase se nám rozjel. Hoďte na něj síť a zavřete ho zpátky....
Pánbůh nás ochraňuj. Včera v diskuzi o uniklém videu s nástupcem nového Golfu stačil naplkat takovou horu pitomostí, že diskuzi, která po dlouhé době měla hlavu a patu zaplevelil hůř než virus počítač.
Jinak ten škodolibý povyk kvůli poklesu podílu škodovky na našem trhu ukazuje, jak jsou někteří diskutující "rozhledění". Časký trh není sice pro škodovku nevýznamný, ale podle počtu prodaných vodů je až pátý nebo dokonce šestý, nejdůležitějším trhem je dnes Německo, kde se prodá třikrát tolik aut, co u nás. Víc aut se prodá i v dalších zemích a mně osobně připadá normální, že u nás nebude do budoucna ze dvou aut jedno škodovka i přes dneska už docela širokou paletu vozů a vybavení. Nakonec, máme tady některé evropské "velkovýrobce" s "ikonami", které na auta velikosti Superba, typu Yetiho ani modifikace Fabie combi nemají, a maskují to přeplechováváním jednoho a toho samého auta a obšíváním volantů speciálními kůžemi v domnění, že jim na to někdo skočí. A soudě podle pár jedinců tady, hejl se vždycky najde.
Mimochodem, psal jsem to tady již několikrát - naivní představy, že škodovka musí být v tuzemsku nejlevnější auto nebo že propad pár tisíc kusů v tuzemsku (nebo dokonce na Slovensku) představuje fatální ránu se tady opakují pořád. Soudný člověk porovná třeba oktávii s domácí konkurencí a vidí, kde ten rozdíl v ceně prostě je. V západní Evropě (třeba na tom trhu, co tak trvale "deformuje" prodeje v Evropě) to vědí a vidí a škodovka je tam dneska pokládána za mnohem lepší auto než korejci, ale také francouzi a italové. A nakonec, i když ne v poslední řadě - ve Švédsku Saab ani Volvo nejsou nejpočetněji zastoupené vozy a švédský trh je živí možná ještě méně, než škodovku ten český... :-)
Trochu zbytečná reakce,nemyslíš?Osobně je mi jedno,kolik se čeho prodá,všechny 4 značky co máme jsou v propadu a je mi to docela.Ale když tu žiju,nebudu se zbytečně navážet do šáde či jiných tzv. "domácích výrobců" vč.Kije.Naše auta nám jezdí,tak co...poruchy nula,pohoda.Wolf fandí fiatu,jiní zase jiným,tak se hoši zkuste poposunout z klučičí puberty do dospělosti.Blbé je,že budou ještě prodeje za říjen,listopad,prosinec a pak za celý rok.Redakce by pod to už nemusela dávat prostor pro názory,zaznělo už vše a za dva roky bude znít totéž....Soukr.potřebuji,aby se syn kamaráda vylízal z onkolog. onemocnění( dvouleté dítě) a kamarád se vrátil do práce a zase kopal pro firmu.Prodeje aut jsou z tohoto pohledu a naše názory na to, když ne trapně dětinské,pak úsměvné určitě,nebo se pletu?Snad ne.Hezký den úplně všem :-!
Zbytečné tu není vůbec nic. Komu fandí Wolf je mi srdečně jedno. Když už se tu spolupodílím na diskuzi, pak nesmysly typu bravo schroupne áčtyřku jako malinu nenchávám zpravidla bez odpovědi. I když v případě Wolffa jsme tu všichni velmi velkorysí. To je tu jeden z nesmutnějších případů sebeklamu z neznalosti.
Onemocnění kohokoliv je bolestnou záležitostí, hlavně sem netahej soukromé problémy, to bys tu z toho udělal cukrárnu pro blondýny.
Pleteš se nyní úplně ve všem. Možná je to pod tlakem toho privátního traumatu z nemoci, ale na to jsem ti již odpověděl.
Tedy závěr - a platí to všude. Nenaplňujme na diskuzi mou známou tézi o tom, že tohle století je stoletím amatérů... Zde jsme od toho, abychom disktuovali o autech světa a o světě aut. To, a nic jiného, je zde zadáním. A tedy z tohoto pohledu je prodej brav v červenci ve Slovinsku až fatálně důležitý. Pro někoho... ;-)
Diskuse jsou stále o tom samém,jedni chválí to,druzí ono,každý něčemu fandí,jen už je to nuda.Měcíc co měsíc,stejné urážky,výpady.Nyní poučen moudrým už vím,že prodeje aut v pidi česku jsou klíčovou záležitostí.Proto jsem pinkl,co je skutečný problém bez uvozovek a byl zvědav na reakci.Podle toho se dá leccos odhaznout.Té vědě se říká psychologie.V extrému bych mohl říct,že fandění jedné značce je také soukr. problém fanouška.Přeji hezký zbytek dne.
Dobře, existuje spousta jiných problémů - v Africe lidi umírají hlady, Severní Korea možná má jadernou zbraň atd. Onkologická choroba je jistě také závažná záležitost (taky doufám, že to malému dobře dopadne), ovšem v čem musím dát za pravdu GTI - auto.cz je web o autech.
Článek je o prodejích vozidel v naší zemi. Takže reakce by se měly týkat především prodeje aut a ne třeba světového míru. Byť připouštím, že touhle debatou nevyřešíme nic z uvedeného. A taky souhlasím, že většina debaty jsou celkem zbytečné invektivy. Více věcných příspěvků bych uvítal.
Berane Berane, já vím že jsi ostrý chlápek, ale někdy trošku pokory by nezaškodilo, aby jsi pak místo poučování jiných, nemusel být poučován sám...
Porovnávat trhové postavení Škodovky, s jejím modelovým portfoliem, a pozici Saab/Volvo ve Švédsku (i když bohatém, ale přesto i tam je pár sociálně slabších ;-) ) je trošku, hmm, metodologicky nesprávné? Přebouchané plechy a obšité volanty raději ani nebudu rozebírat, to jsi určitě myslel yronycky, že? ;-)
Máš pravdu s těmi "sociálně slabšími", na druhou stranu by šel srovnat poměr celkově prodaných aut zn. Volvo v celé Evropě a pouze ve Švédsku s prodeji Škodovek v Evropě a v samotné ČR. Samozřejmě by se také musel zohlednit případný rozdílný počet obyvatel v těchto dvou státech, přepočtem prodaných aut v jednotlivém státě na obyvatele...
Labele, neděláš ty taky do do nějakých statistik, průzkůmu a pod? Navrhuješ tady přesně fígle, které užívám při vydělávání oběživa každodenně, ale myslím si o těch číslech pak svoje >:-[]
Určitě bychom našli pro srovnání se Škodulou nějakého méně znásilňovaného soupeře, ale přece jen Volvo je hodně nasilu. :-!
No já přesně vím, co mu leží v žaludku... Myslel Deltu se svým 1,8 T-Jetem a dynamicky nastavitelným podvozkem a s rozvorem 2,7 m délky... Jen sem jaksi nepochopil, co že to vlastně je přešité a udělané, když žádné jiné auto v koncernu podobné parametry nemá... A možnost provedení přístrojové desky a celého interiéru v kůži má taky málokdo.. Tady je vidět, kdo nám leží v žaludku..., že Beranaku...
Jo imho ten propad na našem trhu je pro skodovku velice nepříjemný z toho hlediska, že ten nejvýznamější trh zaznamená po skončení šrotovného velký propad... A pro každou automobilku je
Mohl by si tu svoji agitaci poslat zaměstnancům do Bolky..., možná pro ty tvoje výpady budou mít víc pochopení...
To jsou zase plky. Buď absolutně nevíš, co "koncern" vyrábí, nebo se snažíš ze sebe udělat ještě většího kastráta, než by sis byl, kdy vůbec schopen připustit.
Delta má sice 1.8 TJet s dvěstě koňmi, ale i obyčejná česká Škodovka ma Octavii RS traké s dvěma sty koníky. Ano, auta jsou to neporovnatelná. Ale co jsi tím chtěl říct? Že nikdo ze značek nenabízí dvěstě koní v turbobenzínu s el. stavitelným podvozkem? Nechápu... Lancia zase nemá pořádný velký auto, což je mnohem větší problém, než honění milimetrů na rozvoru, nebo dohadování se o decilitrech objemu.
Vzhledem k tomu, že vím, že nejsi úplně dementní, chtělo by si dát věci do souvislostí, zamyslet se, přečíst si příZpěvek tvého soukmenovce BeranaKa... pak by si na mne nejspíš nereagoval...
Vzdy mne znovu a znovu prekvapi ta lehkost, s jakou priznivci znacky mavnou rukou nad propadem ceskeho trhu, ktery byl pro Skodu dlouho druhy nejvetsi a ted je treti nejvetsi za Nemeckem a Cinou (kde se mimochodem predloni prodalo jen o par procent vice nez v CR). Dokonce v celem obrovskem Rusku proda Skoda mene nez v CR. Uz to vidim, jak za 10 let Skoda spadne v CR z 10ti procent na 9 a priznivci napisou, ze to Skode muze byt uplne jedno. No a to uz konecne budou mit i pravdu.
Jedno jí to nebude nikdy a hlavně nikde. Ale každopádně byl někdejší "porevoluční" celkový tržní podíl (v dobách jeho "největší slávy") Škodovky, na pouze jednu! "skorodomácí" značku, (minimálně na běžné evropské poměry) docela anomální...
Ano i ne. Vidime, ze podil pres 30% neni nic neobvykleho - viz jak tu nekdo pise Italie. Ale treba v Japonsku, coz je vysoce konkurencni trh, ma samotna Toyota pres 50%. Takze jak je videt, neni to nic, co by nemohlo byt. Kdyz se k tomu historicky doslo a firme na tom zalezi, da se to udrzet. Anomalni spis je, ze uz leta ten podil pada jako meteor a s firma to sleduje se zalozenyma rukama.
Nechci je hájit,ale vč. letoška dají v pěti letech do vývoje nových modelů asi 150 mld Kč.Tak co je pak počínání ČSA,které mají hodnotu 1 mld minus dluhy a jsou zadara?To jsou založené ruce,navíc státní firma. Šáde je privátní,je to jejich věc. :-!
Ja nerikam, ze Skoda ma zalozene ruce. Ja rikam, ze Skoda z nepochopitelnych duvodu sleduje se zalozenyma rukama deni na CESKEM trhu. Vidim velky rozdil mezi tim, jak Skoda pracuje na zahranicnich trzich a jak pracuje doma. Zatimco v zahranici usiluje o kazde prodane auto a vozi je po jednom treba na Maltu, v cechach ji zakaznici ubyvaji po tisicich a reakce zadna.
A proc mi to vadi. No protoze, i kdyz to je samozrejme soukroma firma a muze si delat co chce, tak je to VELMI VELKA firma. Jeji chovani ma dopad na trh aut u nas. Od ni odvozuje vetsina znacek sve aktivity. Kdyby Skoda zacala jednat na ceskem trhu jen o malicko ofenzivneji, bylo by to jiste prinosem pro kazdeho zakaznika. Jak se zmeni trh, kdyz prijde nekdo aktivni jsme mohli sledovat kdyz prisla KIA. Nechces mi snad tvrdit, ze nevidis tu zmenu, ktera se tu za 3 roky odehrala a ze ktere profituji zakaznici vsech znacek. Dokonce i Skody.
Už dávno ne, najdi si to. Nakonec, těch loňských přes 600 tis aut a 50 tis prodaných v Česku hovoří samo za sebe. Alke to chce umět počítat, myslet a pamatovat si občas něco ze statistiky....
A já věřím že soudný člověk nechá Škodovku zbankrotovat, když se jí nebude dařit a naivní představy, že se jí musí pomoct nikdo ve své vlastní soudnosti nevysloví. A už vůbec ne někdo ze Škodovky. Takové naivní představy přece oni nepěstují.
To jsou žvasty. Pochybuji že škodovce nezaleži aby měla na našem trhu větši podil než jaky ma. To je ale zazrak jak je možne že volvo a saab tak dobře neživy švedsko. Že by to bylo tim že to nejsou škodověnky ?
Pokud chceš porovnávat ceny, podívej se raději na UK trh. Tam uvidíš kam Škodovka cenově patří. Pokud jim jejich ceny V ČR někdo akceptuje, proč ne. Každý chce prodat za co nejvíc. Zatím jim stále dost lidí věří, že za tu cenu dostane odpovídající hodnotu.
Předem chci varovat všechny, kdož nemohou rozdýchat vítězné tažení Golfa Evropou, aby nečekali na výsledky nižší střední a rovnou se připravili na nepříjemné zprávy.
Jo,s tím se dá souhlasit.Pokud bych si kupoval Golfa,pak proto,že vypadá jako Golf.Ale to platí i pro design Mercedesů obecně,ovšem VW to s Golfem dotáhl k preciznosti.Přesto jsem jej dceři nekoupil,protože chtěla Toyotu,která také nebyla úplně zadara....Ale kdybych jako investor byl diktátor,pak to byl G6 a basta.Cena mne zase až tak netrápí.Spíš je třeba se po 35. letech výroby smířit s tím,že lidé chtějí Golfa co vypadá jak Golf a proto Golf musí být invektivou postupný "facelift".Mně se líbil tehdy i dnes,byť doma nikdy nebyl.Komu se nelíbí,má mraky modelů od jiných výrobců,nevidím problém ;-)
ale vždyť víš, že tohle škádlení probíha každý měsíc, někdy se někdo víc rozohní, někdy zavítá nějaký diskuzní panic a je z toho paf, toho si pak vychutná Pierro se škodylakem, ale pak se večer všichni vrátím do svých domovů, řekneme si - dnes to byl dobrý mač a usínáme spokojeně, vyventilovaně a s vědomím, že nejlepším autem je stejně Saab :-!;-)
Tady sem si dal práci a vyhledal si článek o prodejích škodovky. Z toho článku je patrné, že co sem napsal je pravda... Škodovka stojí na Fabii a na Octavii (ne jen na Octavii, Octavie není jediným stěžejním modelem, ale stejně stěžejní je i Fabie - a řekl bych že v době krize ještě o něco víc) a dlouhou dobu byla Fabia nejprodávanějším modelem (nebudu-li počítat tour, pak je nejprodávanějším modelem stále). Zatímco prodeje Octavie neklesaly, prodeje Fabie klesly celkem prudce...
A prodeje Superbu? V absolutních číslech nestojí za řeč, resp. Suprerb I se neprodával vůbec, Superb II se prodává mnohem líp, ale furt hůř než u nás podceňovaná Croma (té se jen v Itálii prodá na 45 000). Tečka.. A teď si tady můžete plkat co chcete... A argumentovat a ospravedlňovat taky jak chcete... Imho prodeje Roomsteru jsou taky o ničem a jestli prodeje Yetiho nebudou lepší, tak to taky není spásný model... atd..
Viz.:
[odkaz]
Jo a ještě k tomu kombiku od Superbu... Já mu přeji ať se prodává dobře, ale když se dívám obecně na čísla kolik procent se prodává kombíku, tak to vypadá na 20 000 ks ročně..., to sme opět an hranici rentability a ne na nosném modelu...
>:D To už jsi na tom fakt tak blbě, že onu bývalou mini automobilku z východní Evropy chceš srovnávat s "perlou" italského průmyslu? >:D
To zní, jako by šel Fiat do kytek, že se na něho Škoda (v některých segmentech) tak mohutně dotahuje >:D A ona půjde i přes Fiat v segmentu vyšší/nižší střední nepochybně.
Zkus to brát v absolutních číslech. Škodovka prodá šestkrát více než Alfa Romeo nebo Lancia. To je na postkomunistickou automobilku za patnáct let docela dobrý číslo, ne? ;-):-!
PS: Přečetl sis tu tabulku vůbec? Jednoznačně z ní vyplývá, že se Octavie za rok 2008 i 2009 prodalo více než Fabie. A i dle prohlášení samotné Škody je pro ně Octavia stěžejní model. ;-)
Lancia a Alfa dá dohromady asi nějakých 200 tis? Škoda je za rok 2008 na 674 tis. Takže bych to viděl tak na 3x. ;-)
Jinak bych se srovnání italského low endu a low endu VW zas tolik nebál. Na škodovce je vidět, že má chuť dělat velký auta i s moderní technikou (DSG, Hladex, turbo..) a celkem se jí to daří. Fiat je v tomto směru tragéd.
Letošek ještě není u konce a taky je to zkreslený šrotovným. Na výsledek si počkejme, ale tak veselý pro nikoho nebude, všichni padali dolů, snad krom Taty. >:D
Nauč se prosím číst.. Když ne mne, tak aspoň článek.. já to imho v mém článku píšu...
Jinak používání argumentů ti jde na jedničku (byť v tom trochu očividně plaveš)... teď najednou je škodovka bývalá automobilka z východního bloku (teda snad jen původním sídlem). Ale já už moc nehodlám s tebou dál diskutovat..., když dokážeš takhle hezky okomentovávat i nezvratné údaje..., kde máš mimo jiné přesně rozepsané jak je na tom Octavie s tourem a bez toura... a prohlášení škody, to je směroplatný údaj... to je jasné... A urovnej si prosím v hlavě zejména to, kdo tady považuje škodovku za něco co prostě není a už z principu být nikdy nemůže... Škodovka už jedním boomem prošla a teď už se ji budou prodejní čísla zvedat už jen a jen pomalu..., neboť na svých klasických trzích dosáhla maxima a na nových se bude už prosazovat jen horkotěžko... Bohužel to si někteří zde diskutující neuvědomují...
Fiat sem furt netahej... Fiat je tam kde je, na všech zásadních trzích má nárůst prodeje a je to 3. evropská největší automobilka (a 4. největší světový automobilový koncern). Vyhrabal se úspěšně ze sraček (nemalých)... Stejně tak rostou prodeje AR i Lancie... tak to sem enmotej... Komu prodeje začaly klesat a kdo bdue amsivně propouštět je škodovka....
Škodovka a prakticky celý koncern se orientují na trhy, které automobilový boom teprve čeká (Čína, Indie... což je trh přes 2 miliardy), tak neměj obavu, že by Škodovka nezaskórovala. ;-)
Ono se s tebou fakt kvalifikovaně diskutovat snad o ničem nedá. Patříš mezi sortičku lidiček, kteří mají v některých věcech opravdu - ale opravdu - velký mezery a nedovedeš si to připustit. Viz nedávná diskuze o tvém tlačítku "Sport" které zvyšuje jmenovitý výkon auta a před tím to bylo tuším o kvalitě, normalizaci a ISO standardech. ;-) Vždycky sem přijdeš, ztrapníš se až na půdu, pak zapneš hate list a myslíš si, jak si to všem nandal. >:D:yes:
Já mám úplně stejný pocit, bude lepší, když na sebe nebudeme reagovat..
Mám pocit, že neumíš číst..., takže tímto prosím an mne nereaguj. nemám tolik času se neustále kvuli jdnomu člověku neustále opakovat...
Blbý je, že ten jeho hate list nevidíme - ten bude setsakra plnej. Bude to asi ten nejplnější list všech diskutujícíh tady. Tedy, diskutujících - tady jsou diskutující, přispěvovatelé, glosátoři a pak je tady wolff, nejhloupější a nejnesympatičtější demagog, kterému lze doporučit jediné - aby dal na hate list sám sebe.
Jinak - ono se Alf a Lancií dělá skutčně tak málo? Vždyť Saab se 120 tis. aut byl údajně pod hranicí rentability s tuším dvěma základními modelovými řadami, pokud si to nepletu. V tom směru mně starost o rentabilitu třeba Phaetonu nebo Superbu nechává skutečně velice, ale velice v klidu. Jinak mám takový dojem, že například v Itálii se prodá mnohem víc škodovek než u nás fiatů a ostatních Italů, bohužel nejsem schopen to nikde najít. Statistiku vývozu škodovek bych docela rád zase někde dohledal - a nejen kvůli vrchnímu a největšímu demagogovi.
Bravo, porovnávat absolutní čísla prodejů u nás a v Itálii, to může jen machr...
Tak věz, že škodovka je skoro nejhorší značkou zastoupenou na italském trhu. Její roční prodeje jsou na úrovni 10 tisíc kusů, což je 1/4 toho co prodá Fiat za měsíc. Ano 10 000 je skutečně víc než 3000... Bravo...
Jinak procentuální zastoupení škodovky na italském trhu je 0,67%, pokles oproti loňskému roku (i díky kvalitě současných aut) je 27%.
Jinak horší než škodovka tam je jen Mitsubishi, Land Rover, Daihatsu a Chrysler.
Za srpen skodovka v Itálii prodala 1100 ! aut... Bravo...
Fiat pro tvou informaci (jen zančka Fiat, přes 45 000) a Lancie téměř to co škodovka za rok...
Vzhledem k tomu, že škodovka využívá dealerskou síť VW, která i v Itálii je celkem hodně rozsáhlá, řekl bych, že tyto výsledky jsou OSTUDA a něco vypovídá o těch autech.
Vždycky mě dojme, jak na svý prokazatelný lži, který ti člověk připomene absolutně nereaguješ a pouštíš se zase někam, kde cítíš, že bys mohl zabodovat. >:D
Pro Škodovku opravdu není italskej trh směrodatnej ani nikdy nebyl. ;-) Fakt je ten, že škodovka prodala min rok téměř 700 tisíc vozů, což se Alfě ani Lancii nikdy v historii nepovedlo. ;-):-!
Vlček ten hate list zaplý měl, ale asi si v diskuzích četl jen svý příspěvky, páč všechny ostatní se nezobrazovaly, tak ho to přestalo bavit a tak to vypnul. >:D
Ano, Alf se udělá snad necelých 100 tisíc Lancií o pár tisíc víc. Pro každou jinou automobilku by to bylo na hranici rentability, ale ne pro Fiat. On už ti to Vlček vysvětlí, jakej hustej vejvar má Fiat na každý Lancie. >:D
No tak hlavně si myslíš, jak chytrý diskutér si a při tom s každým tvým příspěvkem je vidět, že si úplnej blbec. :yes:
Takže máš pravdu, že ty ani lhát nemůžeš, protože k věci nenapíšeš vůbec nic, protože tvoje příZpěvky jsou ve stylu... Superb je větší než Panda a dokaž, že je to naopak (na větší informativní vypovídací hodnotu tvých gagů se nezmůžeš - bohužel)... Porovnávat objemy prodejů mainstreamové značky se značkou, která se snažila profilovat někde jinde a u které je cena tvořena v zahraničí taky úplně jinak může opravdu jen blbec... Samozřejmě ty prodejní čísla co tady uvádíš pravda nejsou, není problém je dohledat... Imho nikdo tady netvrdí, že Lancia či AR má nějaké extra velké prodeje. Jak to v koncernu Fiat je ví každý, to že měl problémy ví taky každý, to, že podobné problémy může mít brzy VW může být taky pravda. A to, že má Lancia vývar na jednom Ypsilonu 3x větší než škodovka na Fabii, je bohužel pro tebe taky pravda. renabilita výroby jednoho modelus e udává na počtu cca 40 000, a už i to je dnes problematické.
Imho... prodejní cíl je pro AR někde na hranici 350 000 vozů. Víc umístit bude asi problém u takto profilované značky. Stejné je to u Lancie. Imho Lancie je nově spojena v koncernu s Chryslerem a Dodge s AR. MYslím, že i tato spolupráce něco přinese. Z podobné spolupráce už Škodovka těží 15 let. Takže nic není lživějšího, než ji uvádět jako chudinku samotnou automobilku z východu, proptože škodovka má v evropě hustší prodejní síť než Fiat, Renault a PSA dohromady.
A pokud neumíš slušně diskutovat, tak to nedělej, enhodlám opravdu s tebou ztrácet čas, protože si vědomostmi na úrovni nula. Na tebe platí v mém případě heslo... házeti perly sviním....
wolff:No víš,ale tady lidí spíš zajímají prodeje Croma vs SII v ČR než v Itálii.Což tady není žádní sláva a u Brava taky ne.Kolik se jich prodá v Itálii,to tady nikoho nezajímá.To samé jak Itala nezajímájí kolik se u nás prodá SIITakže za září 2009 se neprodala žádná Croma a 244 SII v ČR.Jinak je daná ve tříě s octávkou.Hodně toho najdeš na [odkaz] .
A víš ty co? Mne je to o u zadku...
I kdyby se tady prodalo 5000 Superbů, tak o tom autě to za a) nevypovídá vůbec nic
b) to Superb nezachrání...
Celou dobu řešíme odbyt škodovky v rámci celosvětového trhu, neboť... u nás se škodovce přestává dařit.. A tak jak nám zde moudré hlavy napsaly, škodovce prý na českém trhu zase až tak moc nezáleží.. bylo zajímavé vzít celkové prodeje. A z celkových prodejů vytušíš, zda-li je produkt pro automobilku rentabilní a nebo ne... To jestli se tady prodá ročně 2500 Superbů automobilku co? Automobilkuá nevytrhne... ;-)
P.S. Ten pokles trhu má škodovka s výjimkou Ruska a číny a německa všude... A není rpavda, že ostatní to tak mají taky... Nemají. například Fiat roste stejně v Německu ajko škodovka, roste v Itálii, roste ve Francii, v Anglii atd... A stejně tak dobře se daří amteřskému koncernu. Prostě.. já zatím vidím uměle ničené portfolio značky škoda na úkor koncernového VW. Pokud to nevidí ostatní, je mi to líto. ;-) Takže přeji škodovce hodně štěstí..., u mne ho však mít asi nikdy nebude. >:-[]
Tak celosvětově to s Fiatem zase taková sláva není.Nemá DSG,DVD navigaci,aut.parkovací asistenty,zpětné kamery,GSM III,adaptabilní tempomat.Ten sice byl ve Stilu,ale na principu laseru,na Dopllerově principu ne.Takový Lane a Side assit to taky o tom neslyšeli.Navíc u modelů zastaraly podvozky,kde se jenom změní karosérie a přidá trochu novější technika.Navíc spolupráce s MS,vím co dělá Windovsy,u těch záleží,jak se vyspí,tak v autě bych to něchtěl.Občas zatuhnou,tvrdý reset,atd.A když se na to zeptáš u prodejce,tak na tebe hledí jak na zjevení,co to jako je.Se mě už párkrást stalo,že jsem jim musel vysvětlit co je DSG a jiné systémy :-!
No tak Dixiku, hlavně DSG je obchodní název..., takže pokud se ptáš na DSG u Fiatu a u Fordu, pak chápu, že na tebe civí jak blázní... 90% toho co si napsal samozřejmě není pravda...
Tak Ford má dvojspojku u Focusu II. ;-) Volvo u V50 a S40.No to pravda je.Bravo II na podvozku z roku 1997.Asi máš Aplle,jinak by jsi věděl co okna dělají.Pro Fiat je to hodně vzdálený sci-fi tyhle systémy,to by musel Volkswagen koupit Fiat,aby byli u Fiatu. ;-) Jinak Bravu jsem ujížděl v zatáčkách,na rovince mě stíhal protože měl 120 koní,ale v zatáčkách neměl šanci. :-) Croma a Bravo má DVD navigaci,že jsem ji tam neviděl ??? Jeden nejmenovanej prodejce dělá z lidi blázny tím,že parkovací asistent jde i dopředu,když některé značky umí samy i skoro zaparkovat samy. :-!
Tvůj problém je v tom, že chceš se mnou diskutovat (resp. se o to snažíš) a nemáš argumenty... Já taky nebudu tvrdit, že má Fiat všechno... On má například věci o kterých se VW ani nezdá, např. plně funkční systém KERS. Otázkou jen je, kam ty systémy dát a kdo je zaplatí. Windows v Bravu funguje líp, než obdobný systém ve škodovce, aspoň co sem měl možnost slyšet, tak to například i v autosalonu na primě kritizovali (tím neříkám, že Ble and me občas nezablbne,a le není problém ho aktualizovat a vychytat a případně přizpůsobovat). V dnešní době mít DVD navigaci není věc, která by určovala technologii pokroku... A co se automatického parkovacího systému týká. Lancia ho například v Deltě má... a dokonce na toto měla pěknou reklamu se kterou v Cannes vyhrála hlavní cenu (to jestlis e tady nabízí a nebo ne, nevím). To, že si někomu ujížděl a nebo ne je jaksi mimo mísu. Nemůžeš srovnávat dvě možná různé podmínky... Člověk například vezl v autě vajíčka... Když vezu například kvas do pálenice, taky s tím nejedu jak magor do zatáček, ale na rovině na to třeba šlápnu, když mne nějaký koncernový auto nebrzdí... Takže tak... Dovzdělej se... a pak můžeme debatovat. Jediné co mohu uznat je, že zatím nemá Fiat v seriovém autě dvojspojku,a le to se má co nevidět změnit. A imho ta dvojspojka bude jejich vlastní (vývoj), ne odkup od někoho jiného jak to dělá Ford a VW... Takže tak..
Imho, neznám moc hatch střední třídy, které by mě měly v zatáčkách deklasovat, měl - li ybch letní gumy... ;-)
Ve škodovce žádný okna nejsou.Navíc to nemá češtinu,nejde to ovládat přes rádio.No Deltu tu prodává jenom pár prodejců.No tak Autosalon na Primě neber zase tak vážně,z tama se dá použít jenom něco,ono když si to sám nevyzkoušíš sám,tak to není ono.Třeba testy ohledně P 3008,tam jsem zjistil,že to naklánění v zatáčkách není,jak psali a řezat zataáčky jdou.Jeli v tom 4 v tom Bravu,žádný sudy tam neměl a jel za mnou,protože tam jde já jsem jel do zatáčky na trojku,tak on jel na dvojku,jsem to viděl v zrcátkách.Tak když to má Delta,že to nedají do Brava..O té dvojspojce to Fiat slibuje 2-3 roky a pořád nic,takže asi tak. ;-) Jako jestli není DVD navigace pokrok,tak to je jako kdyby sis v době MP3 pouštěl desky z gramofonu.Já jsem vzdělanej hodně,neboj. ;-)
U té Delty je nastavitelnej podvozek,side assit a aut.parkovací asistent,v tom máš právdu,ještě ALfa Mito,ta má taky nastavitelnej podvozek.
Odkaz na SDA je fajn, děkuji. Ostatní taky, je zajímavý, jak někdo cítí nutkavou potřebu napsat pětkrát tolik žvástů, aby vyvrátil dost jednozančná fakta.... :-)
Alespon na Mondea ano, na Kugu mývá kolem 25%. Proto ma za cely rok pozitivni skore oproti roku 2008. Ono naprosto vyborne vybavene mondeo v nafte vyjde od 500 do 600 tisic. To jsme na cenach Koktavky, ale o tridu vys.
Zato Toyota slevu neda. A podle toho vypadaji jeji prodeje.
U skody se projevily vyrazne vyprodeje modelu pred faceliftem v zari 2008, proto mela velkou zakladnu a do konce roku budu oproti lonskym vyprodejovym mesicum v minusu.
Ted je idealni cas koupit auto. Ovsem ne za cenikove ceny. Kdo na auto uplne nechvata, ma moznost vyjednavat s dealery a poridit opravdu dobre