Ekonomika
A ktorá zahraničná fabrika VW neťaží z miestnych nízkych mzdových nákladov? A ktorá fabrika vôbec neťaží maximum z regiónu, kde je postavená?
Len aby sa tie nízke mzdové náklady nepreniesli do kvality výsledného produktu. Mexiko by mohol byť varovný prst (viď test Jetty).
VW je dlouhodobě ve statistikách spokojenosti zákazníků v dolní TOP3 / v USA/. Tady už není co zhoršit, tak ať to alespoń nese.
Akcionáře potěšily skvělé výsledky za uplynulý rok, kdy koncern vydělal přes sedm miliard eur čistého ( Toyota 1,6 miliard eur, GM 4,4 miliard eur) Díky razantnímu startu v letošním roce zvýšil podíl na světovém trhu z 11,5 na 12 procent.
"Vycházíme z toho, že letos dosáhneme ještě vyššího obratu a prodáme ještě více vozů než v loňském rekordním roce," uvedl na valné hromadě Winterkorn.
Volkswagen loni po celém světě prodal skoro 7,3 milionu aut, včetně nákladních, a zaujal tak v globálním žebříčku třetí místo za americkým General Motors (8,39 milionu aut) a vedoucí japonskou Toyotou (8,42 milionu aut).
"E😜andující Volkswagen má v 15 zemích už 62 výrobních závodů. "Struktura koncernu zahrnující 391 dceřiných firem je již natolik složitá, že se mnohým e😜ertům jeví jako těžko řiditelná," upozornil zpravodajský server Spiegel Onlline."
"Letos dosáhneme vyššího obratu i lepšího prodeje než v rekordním lonském roce."
Martin Winterkorn
predseda představenstva a výkonný reditel VW