Natíska sa otázka, akým spôsobom muž, ktorý sa realizoval vo VW a má za sebou, čo píšu, zvládne emotívny dizajn pre Alfu. Možno skepsa nie je na mieste, ale neviem...
Napadlo mne úplně to stejné...
Na druhou stranu se uklidňuji tím, že je to spíše než designer manager, což rakušáci bývají dobří. Takže pokud jde jen o vedení a řízení a nebude kibicovat ostatním do práce, pak to může být člověk na pravém místě...
Jinak ty auta co v článku uvedli jsou z mlého pohledu na blití. V interiéru 100%, z vnějšku stojí za něco snad jen ta kvaška.. >:-[]:yes:
...pokud chtěj vědět, jak má vypadat typická Alfa, ať se kouknou na AR 75! Problém všech Alf po pětasedmdesátce vidim ve špatný poháněný nápravě... ;-\ Osobně bych uvítal, kdyby se v Miláně vrátili k zadokolkám. :yes:
Práve Alfa 75 bola dosť rozpačitým krokom, keď po Alfasude, prípadne 33 nevedeli ako ďalej a s hranami a klinovitosťou to už kapánek prehnali. Vybral si ten najmenej vydarený voz. Znaky typických AR musíš hľadať v hlbšej minulosti, a zároveň nadviazať na súčasný dizajn, ktorý je rozhodne na úrovni.
to věc názoru, mě se "klínový design" libil a modely Giulietta a 75 považuju za jedny z nejhezčích aut, který kdy kdo vyrobil... a k tomu ten zadní náhon a celkově promyšlenej podvozek - prostě dokonalost! :yes:
[odkaz]
Zadní náhon je te správný, ale uživatelsky má předek víc výhod.
Problém je, že jsme měli najednou Toyotu a Alfu. Byla to nádhera Alfu řídit, ale už nikdy bych si ji nekoupil. Snad 50 závad. No a v dnešní době vykulené Mito nejde zepředu vedle 159ky ani postavit.
Povedal by som, že MiTo vyzerá dobre z každej strany (asi vec názoru). Na môj vkus je na AR so športovým akcentom príliš vysoké, ale to je tak všetko, čo sa dá dizajnu vytknúť.
Mám to stějně... Na fotkách sem ho považoval za disproporční, nehezké, nefotogenické, přiznám se, mě sem z toho trochu hrůzu... a pak v reálu... Neskutečný mazel... Stejná odezva u lidí co autům rozumí i nerozumí.. Slečny se mne chodí ptát, co to je za alfu taková ta malá hezká... a podobné reakce mám stále v okolí... V Itálii dokázala působit v mnoha provedeních jako drahokam a takové Mini působí jak chudý příbuzný... Napsat, že je ošklivé a hnusné atd... může jen ten co ji fakt na živo neviděl..., stejně tak, že má průměrný podvozek (to tak leda, kdo v ni ani neseděl, natož ji řídil) Ještě v takové té zelené, nebo jaké barvě nevypadá úplně nejlíp.. ale v bílé, červené, černé a modré.. je to neskutečný mazel... :yes:
Tak to máš naprostou pravdu, zrovna Toyota a AR představují naprosté protipóly kvality, taky jsme měl tu čest a následující Mazda 6 se Alfě vyrovnala v jízdních vlastnostech, brzdách (pouze motoro mám slabší, uznávám), ale jinak ve všech směrech ji zásadně předčila - kvalitou počínaje a spotřebou konče.
Mito - souhlas, mně připadá, jako když tohle auto dělal někdo doma na koleně - ta karoserie na tom podvozku sedí nějak tak divně....
Já Mito zkoumal nedávno a první co mne napadlo bylo: Fabia dostává čočku za svoji úzkou a vysokou kastli a z Mita jsou všichni odvaření? Ten samý problém. Mito je úzké a vysoké. Čekal jsem nižší karoserii.
Asi by s Tebou souhlasila většina Alfistů, ale třeba já bych Alfu zadokolku nechtěl, tedy pokud se bavíme o výkonech někam do 300 koní...
AR 75 byla fantastická co do jízdních vlastností a kupodivu i mechanické spolehlivosti motorů, převodovek atd. Problémem byla kvalita použitých plechů.
To je prohlášení jen poplatné faktu, že to auto, na kterés zatím dosáhnul (myslím GT) je předokolka. Nezlob se, ale to rozhodně není podvozek schopný se vypořádat se ctí s čímkoliv nad 200 natož s výkonem kolem 300koní. Vůbec jeden z nejhorších zážitků co mám se silnou předokolkou je se 147 GTA, to byla jízdně naprostá tragedie právě pro neschopnost alespoň trochu efektivně přenést výkon na silnici (a ta nedotáčivost), nebýt toho opravdu nádherného zvuku motoru, nestálo by to auto ani za zmínku.
Buď budu mít konvenční materiály a nebo použiju nové, odlehčené materiály, ale naroste mi cena, pokud budu muset zachovat stejnou úroveň bezpečnosti (což bue u alfy trochu problém, jinudy cesta nevede). Alfa byla sice těžká a předokolka, ale stále lépe ovladatelná, než souputnické BMW řady 3, mimochodem + - stejně těžké, ale se zadním náhonem. To, že má už dnes 159 svůj Zenit za sebou je jasné..., ale to, že o něco schudla, že byla osazena celkem hodně dobrým samosvorem (se kterým se ovšem musí člověk naučit jezdit, chce-li ho využít) a že ji nový motor 1,75 T-Jet sedí mnohem víc, než původní 6V původem od Holdenu, už jaksi nenapíšeš a neakceptuješ... Ale budiž...
Jinak uznávám, že chtít konkurovat BMW s motorem od GM ve vrcholné verzi byla marketingová hovadina...
To, že 159 např. s motorem 1,9 JTS byla lepším autem než 320.. o tom nepochybuji dodnes ani na okamžik... :yes:
U 159 chyběla verze GTA..., u Mita to zatím bude zachraňovat aspoň čtyřlístková verze.
Já mám GTV, rovných 200 koní, bez jakékoliv elektroniky kromě ABS (žádné ASR, žádné ESP) a nemám problém.
Se 147 GTA jsem jezdil, ovšem především po suchém Masarykově okruhu a tam jsem taky přední náhon nevnímal nijak negativně. Předpokládám, že na rozbité okresce nebo na vodě/sněhu/ledu by to asi vypadalo jinak, ale já jezdím rychle vlastně jen za sucha, zatímco za mokra a v zimě bývám dost opatrný. A samosvor (který 147 GTA nemá) by taky pomohl. A když 300 koní přenese přední náprava Focusu RS, proč by to neměla umět i Alfa?
Mimochodem, řídil jsem i dost silných zadokolek (BMW, Corvettu, 350Z, Jaguara...) a čtyřkolek (Imprezu WRX, nakonec i Breru V6 Q4) takže mám i jakési srovnání.
Každýmu vyhovuje něco, ale já mám zadní náhon nejradši ;-) To je taky ostatně důvod, proč jsem nedávno odmítnul nabídku na pěknou AR 166 místo bavora... Jestli je něco, co vim jistě, tak je to fakt, že moje další auto musí být ital s náhonem za zadek a karoserií sedan. :yes: Vzhledem k tomu, že ty italský auta znáš, tak už jistě tušíš, na jaký auto narážim... ;-)
správně :yes: Kterou? to je jednoduchý...:-) první už je veterán, druhou jsem ani nikdy neviděl a prej jich bylo strašně málo, třetí generace a Biturbo už jsou taky na normální ježdění starý a současná pátá je zatim ještě moc drahá... Takže bych to viděl na 4. generaci po modernizaci 3.2 Evoluzione ;-)
Gratuluji k vynikajícícmu vkusu, Gandiniho karoserie je nádherná a verze Evo pod dohledem Ferrari je technicky lepší než ta původní. :yes:
Mimochodem o českém (docela aktivním) Maserati klubu asi víš...
Druhá generace Quattroporte se snad ani sériově nevyráběla, bylo myslím jen pár prototypů nebo tak.
jj, slyšel jsem, že by nástupce 166 měl mít podvozek z Maserati Quattroporte, karoserii "čtyřdvéřového kupé alá CLS" a jako vrcholná motorizace pro verzi GTA by měl být taky 8mi válec ze "čtyřdvéřáka"... to zní slibně, ale uvidíme, co nakonec bude a nebude...
"Naše auta by také měla být lehká a hbitá. Vždyť přeci nepotřebujeme obří motory k tomu abychom si užili jízdu. V naší historii jsme postavili mnoho takových aut."
:yes::yes::yes: (následuje asi 250 dalších :yes: )
Tyhle věty by měly stát metrovými písmeny před vchodem do továrny v Miláně!
Beaumonte, na to pozor. To "... auta by měla být" to je právě ten problém. U aut se počítá jenom to, co je. Současně ta oslava minulosti s odkazem na to, že tehdy vyráběla alfa auta lehká a hbitá... no, takhle to (v té minulosti) dělal takřka každý výrobce sportovních aut. Lehké už ovšem alfy nebudou nikdy.
Speciálně u tebe mě překvapuje, že vyznáváš teorii - do 300 vpředu, nad 300 vzadu. Co to je prosím tě za postoj? Přední náhon má výhodu jenom pro výrobce v podobě jednodušší zástavby, pro řidiče je přední náhon nevýhodný vždy. Pomineme-li severské rallye jezdce, kteří světu předvedli, jak se řídí předokolky (to samozřejmě není naším tématem) je pro požitek z jízdy sportovního amatéra nutný především zadní náhon. Do stylu jízdy se zadním náhonem se totiž koncentruje veškerá rozkoš jízdy v autě. Tedy ideálem je zadní náhon, motor na zadních sedadlech, pak je zadní náhon, motor vpředu, pak je (zejména pro praktičnost každodenního užívání od ledovců po saharu) čtyřkolka, a až na konci je náhon přední.
Dnešní technika, velikosti karoserií umožňují provést takové rozložení hmot, že i s předním náhonem lze vytvořit slušné jízdní podmínky. Tohle ale není charakteristika Alfy romeo, nýbrž charakteristika AUDI.
Alfa má stále aureolu sportovních vozů. Ovšem, co je na stopadesát devítce s těžkou naftou vpředu sportovního? To mi napiš.
Takže Alfa Romeo má problém. Chce atakovat prémiový segment, vymezuje se proti BMW (bože...) avšak ani pohonné jednotky, ani jízdní schopnosti nepředstavují pro to BMW žádnou konkurenční hrozbu. Dnes totiž je největším konkurentem kupíček od alfy produkce nikoliv prémiová, nýbrž produkce od Renaultu (Megane-coupé, případně Laguna-coupe), přičemž elitu v malých coupe/hatch tvoří samozřejmě nám dobře známý Volkswagen se svým ROCCO.
Já naopak Alfu velmi chválím za takový počin jakým je Míťa. To je pro mne ideální Alfa. Malé auto, nijak drahé, se standardními jízdními vlastnostmi a ovšem s živým, jiskrnným designem. Chceš-li sportovní auto za příznivou cenu, kup si caymanna nebo Z4.
P.S. Považuji tvojí "úvahu" o - do a nad 300 - za ryze garážově účelovou, v podstatě za nesmyslnou a mezi pravověrnými sportovními jezdci za úsměvnou.
Bóže.. Já bych ti doporučil už nepiš...
Už i ty ztrácíš slovosled (skrzevá ty kakance v hlavě se ani nedivím)...
Měl by si začít místo psaní kravin tady konečně něco dělat... Arbeit macht frei... to je ti jistě dobře známé heslo..., tak se jím začni řídit, nebo ti tvoji chlebodárci přestanou platit... Už jim totiž lezeš do zadku moc okatě... Začni psát beletrii, tady už, co předvádíš je fakt tragédie... :no::no:
P.S. A běž si na okruh zazávodit s 80 koňovým Audi se sprtovním akcentem v naftě.. to ti ukáže, jak umí audi dělat super motory a extra podvozky.
Zase kvákání.
I ta Alfa ma slabý nafťáky. Ale Audi tu má - teď a právě tady - několik sportovních modelů S a RS. Proti nim Alfa nepostaví prakticky nic, co by konkurovalo. Tak mi tady ještě chvíli vykládej, kdo je jak sportovní. Alfa sportovní byla - teď má kulový a jen slibuje.
Ale žádné to sportovní (ani "sportovní") Audi nemá přední náhon. Čili pokud chceš kombinaci sportovního charakteru, výkonu alespoň kolem 200 koní a předního náhonu, Audi nic takového nemá. Musíš k Alfě, Fordu, Renaultu, Hondě nebo možná Mazdě.
"je pro požitek z jízdy sportovního amatéra nutný především zadní náhon" - nesouhlasím. Je to věc názoru, chuti, zkušeností a způsobu jízdy. Někoho baví driftovat, někdo (já) o to nestojí. Zadní náhon (nebo 4x4) jsou zásadně nutné až tam, kde přední náhon není schopen výkon rozumě přenést na silnici. Jak dokazuje Focus RS a další (Mégane R26R, Volvo, Saab...), tak dnes ta hranice leží někde kolem 300 koní.
"i s předním náhonem lze vytvořit slušné jízdní podmínky. Tohle ale není charakteristika Alfy romeo, nýbrž charakteristika AUDI." - první věta souhlas, té druhé se hlasitě směju >:D Nejnovější generace Audi bez quattra se jízdně možná (!) dotahuje na úroveň těch lepších předokolek (tj. Alfy, Hondy, Fordu...), ale určitě mají daleko k nějakému etalonu jízdních vlastností, tím méně sportovnímu charakteru (myslím samozřejmě mezi předokolkami, quattro je o něčem jiném, zejména v poměru 40:60).
"Alfa má stále aureolu sportovních vozů. Ovšem, co je na stopadesát devítce s těžkou naftou vpředu sportovního? To mi napiš." - milerád: rychlé a přesné řízení; silné a dobře dávkovatelné brzdy; podvozek, který sice naní tak hravý jako u minulé generace Alf, ale pořád umožňuje velmi vysoké rychlosti průjezdu zatáčkou. A zrovna 2.4 JTDm je na poměry naftových motorů (!) celkem točivý a s pěkným zvukem.
Myslím že o vzájemných pozicích Alfy a BMW jsme tu už popsali dost místa a asi bychom se jen opakovali. Pro mě jsou ty značky přímými konkurenty už někdy od 60.let nepřetržitě.
"Považuji tvojí "úvahu" o - do a nad 300 - za ryze garážově účelovou, v podstatě za nesmyslnou a mezi pravověrnými sportovními jezdci za úsměvnou." - to je mi (jak to říct slušně...) naprosto JEDNO. :-!:-!
V diskuzi nejde o to, zda ty rád driftuješ, či nedriftuješ, jde o předokolky a zadokolky. Ano, tvé tvrzení je ryze účelové. Upřednostňuješ nyní předoolku, protože ji vlastníš. Kdyby zítra přešla Alfa Romeo důsledně na zadní pohon, budeš tu od pozítří tvrdit, že přední pohon je na nic. Jsi zatím jediný jezdec s nímž jsem se v životě potkal, jezdec prioritně orientovaný na sportovní jízdu, který upřednostňuje přední náhon před náhonem zadním.
Zkus být příště na diskuzi alespoň upřímný, když jsi rezignoval na to být objektivní.
ALE TO TY TADY DĚLÁŠ BĚŽNĚ A ZCELA PROGRAMOVĚ (jen tak mezi nama)...
P.S. Baumont narozdíl od tebe účelový nebyl a není. Jen napsal názor, že Alfa umí udělat do 300 koní dobrou předokolku, která je rychlejší, než tebou uváděná zadokolka... a mimoto ti vyvrátil tvoji lež, že snad audi umí udělat sportovní předokolku...
Zůstaň raději u těch tvých vlkohradských kakanců...
A proč myslíš, že jsem si tu Alfu koupil...? Kdybych chtěl zadokolku, tak bych si ji pořídil, ne? Bavoráky z první poloviny 90. let se mi ještě tvarově líbí, klidně bych v některém jezdil. Ale vadilo mi na nich pár věcí, mj. i ten zadní pohon, takže vyhrála Alfa.
Mimochodem u starých aut ten zadní náhon mám a akceptuji, jen ho nechci u moderního auta.
1) Kdo si teda kupuje všechny ty Focusy ST a RS, Golfy GTI a R, Mégany Sport, Alfy GTA, Hondy Integra Type-R, Scirocca a Alfy GT? To nikdo z těch lidí neví, že by za stejné peníze mohli mít zadokolku (BMW 1er, Nissana Z, Mazdu MX-5...) nebo 4x4 (třeba Subaru)? To s těmi HH a kupátky NIKDO nechce jezdit sportovně? :-O
2) A proč se tedy v tolika amatérských (a ostatně i profi) závodech zúčastňují i jezdci na autech s předním náhonem i v kategoriích, kde existují i zadokolky?
3) A i kdybych náhodou BYL jediný - můžu snad za to?!? >:-[]
Tak znova: za cenu své Alfy GTV jsem klidně mohl mít zadokolku (BMW 3er i kupé, Nissana 200 SX, Toyotu MR2...) nebo i čtyřkolku (Calibru 4x4 Turbo, Golfa VR6 4x4, Peugeota 405 Mi16 4x4, nebo nějakou Imprezu či Celicu). Proč jsem si tedy podle tebe vybral Alfu? Jenom abych tě tady po pěti letech mohl přesvědčovat o něčem, čemu podle tebe sám nevěřím?!? >:D
A proč si třeba spousta veteránistů i na závody (od amatérských po mistráky) pořizuje Mini Coopery, Lancie Fulvia Coupé, Fiaty 128 nebo Saaby, když by za STEJNÉ peníze mohli vybírat z desítek zadokolek a když se na to ta auta podle tebe tak nehodí?
Prostě spousta (asi většina) sportovně založených řidičů má raději zadní náhon nebo 4x4, ale existuje nás i dost takových, kteři v autě na běžné (byť rychlejší) ježdění raději volí předokolky - zdají se nám čitelnější a bezpečnější za měnících se podmínek na normálních silnicích a mnohem snáze odpouštějí řidičské chyby.
A někteří volí předokolky dokonce i na závody nebo na rallye. (Pořád se bavíme o výkonech někde kolem těch max. 250 až 300 koní).
Mimochodem přečti si třeba tohle, zejména závěr:
[odkaz]
Ani netřeba, aby je měli metrová před továrnou, spíš ať se toho alespoň trochu drží, je bída, když sportovní kupé od Alfy nedokáže slušně rozhýbat ani víc než třílitrový V6 právě kvůli váze.
Obrovská legenda automobilismu a v současné době slušně etablovaná malá značka, která svým stávajícím (dožívajícím) portfoliem doplácí na ekonomické potíže Fiatu z první půlky tohoto desetiletí, kdy místo své vlastní skvělé techniky (s kterou slavila úspěchy v dobách modelu 156) byla nucena vyrábět auta na základě sdílených komponent.
Z těchto sdílených komponent technici Alfy "vydupali" to nejlepší, co se z nich vydupat dalo (a předčili tak všechny ostatní výrobce, kteří tyto komponenty používali), a podařilo se jim postavit velmi slušné, leč po technické stránce mírně "unisex" vozy (159, Brera), které postrádají vytříbenost charakteru, byť úchvatný design to částečně zachraňuje. A nyní jsme v situaci, kdy se čeká na... ne na Godota (byť v mnohém je to čekání podobné), ale na novou generaci Alfiček. Fiat je zdá se silnější, než byl kdy předtím. Alfa se vrací opět s vlastní špičkovou technikou (nová platforma, multiair) a s filozofií lehkých sportovně nadaných aut napříč třídami, a udržuje si svůj velmi osobitý a odvážný design, který si NIKDO jiný nemůže absolutně dovolit. Alfa a konzervativnost? Ne, děkuji, MiTo nám ukazuje, že filosofií Alfy je změna, žádná jemná evoluce stávajícího (skvělého) designu se nekoná.
Uvidíme, s čím v následujících několika letech Alfa příjde. Buď si udrží a vyšperkuje chřadnoucí, byť stále živé portfolio plnoformátového hráče, nebo zůstane stát na jednom dvou modelech, a to by byl začátek konce.
Fiat svůj boj o život už (snad) nadobro vyhrál. Teď je řada na Lancii a Alfě. Ale Alfa je na balancování na hraně propasti zvyklá, koneckonců za dob jejího vlastnictví ze strany italského státu na tom chvílemi byla podstatně hůř než dnes.
Jen na okraj: portfolio Alfy obvykle stálo na jedné nebo dvou "platformách", z nichž se pak odvozovaly další modely.
Koneckonců 75 byla vlastně vyvrcholením řady Alfetta / Alfetta GT / Giuiletta Nuova / 75 / 90, čili vše s převodovkou vzadu a zadní nápravou de Dion. Spousta dílů těchto modelů je zaměnitelná, ta auta jsou jako lego. Vedle toho byla samozřejmě řada předokolek sahající od Alfasudu až po 33 resp. 145/146 (jak se to vezme).
O desetiletí předtím to zase byla generace Giuila / 1750 (2000) / Giulia Sprint (Bertone, GTV) / Spider.
Lancia je dneska automobilka okrajového a provinčního významu... A modelová politika tomu napomáhá, dá se říct, že se každým novým modelem Mini přestane Lancia jeden svůj vyrábět >:D
Já v tom vidím hlubší problém... když se zamyslím nad historií Lancie tak marně vzpomínám na úspěšný model, který by dostal neméně úspěšného nástupce. Vždy to tam šlo do ztracena, nepočítám-li Ypsilon, což je dneska prakticky jediný model té značky ;-\