Novinky
takhle nějak vypadá reálná cena plechovejch krabiček..holt je to jako s džínama, v americe 20 dolarů, v evropě 50 euro, žádnej rozdíl.. >😁
Přál bych ti viděl ty džíny co tam prodávaj. Takový Wranglery co u nás stojí tisíc korun tam mají za 10 dolarů... s tim rozdílem, že bys v tom nešel ani kopat mrkev na zahradu 😉
No nevím jak ty...
Ale já si tam koupil Calvin Klein, stály už si to přesně nepamatuju nějakých 18 USD, přičemž Levis 501 tam stály nějakých 20 USD (byly o chlup dražší,a le nesedly mi tak). Tehdá ještě při kurzu možná 36 Kč. Jen podotknu byl to aktuální model, vyroben byl made in USA a narozdíl od riflí kupovaných u nás mi seděly naprosto bez úprav. Podotýkám bylo to v lepším obchodním domě, žádný SEARS, či Tesco...
Zatímco tady ten samý typ stál, když sem se díval o pár let později ve Freeportu (což je outlet) nějakých 2800 a bylo to dotažené z Turecka... Ve standardním obchodu alá Vaňkovka se bavme spíše o cenách 3500 Kč a výš.
Taže.. já ti nevím, ale s riflema sem byl spokojený, neb ty Turecký bych si musel nechat ještě zkrátit, jinak by mi nepasovaly a k tomu cena někde úpně jinde (a troufl bych si říct i kvalita).
Takže můj závěr... SME TADY PĚKNĚ OJEB....!!! (ale už neřeším jestli státem a nebo obchodníky, mám pocit, že to bude tak půl na půl). A do toho zdravotnictví bych se moc nepouštěl... Ono to není tak černý ani bílý jak se to tady někdo snaží prezentovat.
Ale já si tam koupil Calvin Klein, stály už si to přesně nepamatuju nějakých 18 USD, přičemž Levis 501 tam stály nějakých 20 USD (byly o chlup dražší,a le nesedly mi tak). Tehdá ještě při kurzu možná 36 Kč. Jen podotknu byl to aktuální model, vyroben byl made in USA a narozdíl od riflí kupovaných u nás mi seděly naprosto bez úprav. Podotýkám bylo to v lepším obchodním domě, žádný SEARS, či Tesco...
Zatímco tady ten samý typ stál, když sem se díval o pár let později ve Freeportu (což je outlet) nějakých 2800 a bylo to dotažené z Turecka... Ve standardním obchodu alá Vaňkovka se bavme spíše o cenách 3500 Kč a výš.
Taže.. já ti nevím, ale s riflema sem byl spokojený, neb ty Turecký bych si musel nechat ještě zkrátit, jinak by mi nepasovaly a k tomu cena někde úpně jinde (a troufl bych si říct i kvalita).
Takže můj závěr... SME TADY PĚKNĚ OJEB....!!! (ale už neřeším jestli státem a nebo obchodníky, mám pocit, že to bude tak půl na půl). A do toho zdravotnictví bych se moc nepouštěl... Ono to není tak černý ani bílý jak se to tady někdo snaží prezentovat.
hezky napsané, vnímám to stejně, dokud tady budem kupovat za 2-3x předražené ceny, budou to za tyhle ceny prodávat, a ve vyspělém "západním" světě jdou lidi tvrdě po cenách, cena je až na prvním místě, tady si lidi těch peněz tolik neváží
Osobně by mne zajímalo, jaký vyspělý západní svět myslíš a co je tam 2-3x lacinější. :-!
USA ale i zapadni evropa, elektornika, moda, hadry, vsechno levnejsi, v EU hodnekrat o 20-30%, a v americe klidne i 2krat levnejsi...
Zkus být konkrétní, západ od našich hrnic (evropa) znám velmi dobře, ale že by se tam něco vyplatilo kupovat kvůli extra levným cenám (natož tebou uváděná elektronika to snad platilo někdy před deseti lety), oblečení jak kde, jak jaké, většinou se užívají ceny z visaček, kde jsou vedeny pro většinu trhů a jsou po přepočtu cca stejné. O nějakém 2-3 lacinějším nemůže být ani řeč. Nepsat sem bludy.
No v nemecku mas relativne lacne nahradne diely 😄 aspon s porovnanim s SK alebo CH
Díly pro koncern se vypočítavají z aktuálního kurzu Eura. Co stojí 10 Éček v rajchu, to stojí 250 Kč u nás (dnes).
tvoje teórie začínajú mať trhliny - jak to, že v tom CH ktoré je na západ, a ktoré by malo byť vyspelé a ľudia by se nemali nechať os...ť sú drahé náhradné diely?
Lebo v CH stoji wiener schnitzel 40 CHF :yes: je tam velka kupna sila. Viem ze nahradne diely na auta, svetla na trailery atd. su v CH drahsie nez v nemecku. Zato je tam sakra lacna elektronika (ktora je tam aj kvalitnejsia napr. moj fon sa dodava v CH s HDMI kabelom, v CR a NJ ne). Svajciarsko je co sa tyka aut v celku dost specificke ale to je nadlho to tu nechcem riesit, radsej mi zisti preco aj M3 je v usa za cenu passata
Tak co se hadru tyce, ale klidne sem dej i obuv, USA je bezkonkurencni... V Nemecku treba, znacky typu Tommy, Polo, Lacoste, atd jsou levnejsi nez u nas, a ty jednotne ceny z vysacek funguji mozna tak v Zare, H&M a v podobnych obchodech.
A o outletovych cenach uz ani nema smysl mluvit, pac u nas se outlet bere jako sklad 5 let stary kolekce za "neskutecnou" 30% slevu... kdezto v outletech v Rakousku, Nemecku, ale i v takovem Madarsku (kde pres ty sracky ve ktere jsou, nebo i prave diky tomu jsou v tech ***, je ta spolecnost mnohem vic konzumni, nez v CR, kde ke spokojenosti vetsiny lidi staci jedna kvalitni karimatka, batoh, a ty kostkovany kalhoty...) teda vratme se k outletum na zapade, tam maji na konci leta uz letni kolekci za 70% slevy...
A o outletovych cenach uz ani nema smysl mluvit, pac u nas se outlet bere jako sklad 5 let stary kolekce za "neskutecnou" 30% slevu... kdezto v outletech v Rakousku, Nemecku, ale i v takovem Madarsku (kde pres ty sracky ve ktere jsou, nebo i prave diky tomu jsou v tech ***, je ta spolecnost mnohem vic konzumni, nez v CR, kde ke spokojenosti vetsiny lidi staci jedna kvalitni karimatka, batoh, a ty kostkovany kalhoty...) teda vratme se k outletum na zapade, tam maji na konci leta uz letni kolekci za 70% slevy...
Nikde tam nenajdeš nic, co by bylo 2-3 lacinější a stálo za řeč. Většinou to hodí možná tak 20-30%. Věci, které jsou opravdu laciné, mají povětšinou extrémní velikosti a jedná se o ty, kterých se nemůžou dlouho zbavit. A to nesrovnávám nejdražší krám tady a nejlevnější tam. Co mě spíš překvapilo, je, že některé značky jsou tam obecně méně ceněny než u nás. Ale opět se nejedná o žádný cenový extrém.
Píšu o tom, protože jsem tam nedávno pár věcí nakupovat byl, takže to mám v živé paměti.
Píšu o tom, protože jsem tam nedávno pár věcí nakupovat byl, takže to mám v živé paměti.
No 2-3krat ne, ale za polovicni cenu se daji sehnat ty stejny veci. Ale to co pises o znackach je pravda, hlevna v pripade Tommy Hilfiger, vem si ze v USA se prodava TH tricko za par supu, ale obecne tam ma ta znacka asi podobnou uroven jako tady Zara, ale tohle plati i pro Guess, v americe je to modni znacka, za normalni ceny, jen u nas se na to divaji pipinky jako na luxus. ( Jinak cenove to u nas luxus byt muze, ale premiove zbozi urcite ne 😉 )
Ale presne i tohle plati na auta, VW je v reichu opravdu volkswagen, a mainstream je v USA opravdu jen mainstream a tak je lidi i berou a tak si je i kupujou.
Ale presne i tohle plati na auta, VW je v reichu opravdu volkswagen, a mainstream je v USA opravdu jen mainstream a tak je lidi i berou a tak si je i kupujou.
Než jsem tam byl, myslel jsem si taky, že tam udělám nákupy. Velký kulový. V NYC jsme prolezli desítky krámů a nějaký slušný džíny pod 50 dolarů nešly... to si je můžu koupit za stejný peníz tady v krámu a nemusím s nimi lítat 10tkm.
Ta cena je zcela adekvátní, VW si těžko může dovolit nasadit nějaké astronomické ceny vzhledem k postavení na trhu, zcela obyčejné, lidové značky. Takže tím pádem musí stát obyčejné, lidové peníze. Těžko tomu může být jinak.
Jenom blázen ji může (značku VW) stavět někam výš.
Genesis taky není F458.
Jenom blázen ji může (značku VW) stavět někam výš.
Genesis taky není F458.
Nepovedal by som postaveniu značky, nemecké autá tam majú dobrý image, ide tam o presadenie Passata v danej triede lebo doteraz tam hral Passat outsidera danej triedy. VW tvrdí, že na US Passate nezarobí nič, ide im o zlepšenie čísel a silnejšom etablovaní sa na trhu. V nízkej cene treba hľadať aj domácu výrobu - žiadne clo, žiadne kurzové straty, nízke náklady na prepravu...
sak jasne, rozdavaju tam passaty ako rohliky, to len aby je ludia videli na cestach... >😁 Proste to stoji tak isto ako konkurenti, a nemecke auta maju dobry image, BMW, Mercedes a Porsche... ae rozhodne nie VW, prave preto sa moc nepredava, lebo za relativne vysoku cenu si ludia nekupuju VW... To je prave ten zasadny roztiel na trhu, u nas to beru podaktori ako skoropremiu, tam to je bezny mainstream, a bezny american nema dovod zaplatit zbytocne viac za nieco, co dostane v predajni vedla lacnejsie...
Nepřijde vám ta maximálka u 3.6 v6 - 209 km/h nějak málo???
To co tu miestny blbecek hovori o renaulte a jeho dumpingu cien robi presne v amerike VW s passatom a golfom. Na to aby vobec predal nieco musi ist s cenou "proklete nizko".. Tento link doporucujem vstekym renaultistom ulozit a naplut mu to hned pod jeho prispevky pod clankami na renault latitude a podobne..
mylis si to...toto je cenovy jemnocit >😒]
Kvalitu rendliku svym hysterickym vylevem nezlepsis >😒] >😒] >😒]
Zapamatuj si to dobre, rendlik je jen trapna kreatura pro socky >😒] >😒] >😒]
Apropos ceny v USA - neni tam DPH, dane jsou v ruznych statech unie ruzne a proto se cena obvykle uvadi bez dane. Nevim, jak casto jezdis do USA, ja obcas ano a vim, ze Passaty tam videt jsou - ne tak casto, jako v EU, ale kazdy den nekolik. Zato rendlika jsem tam nikdy nevidel ani jedineho. A muzes premyslet proc asi >😒] >😒] >😒]
Zapamatuj si to dobre, rendlik je jen trapna kreatura pro socky >😒] >😒] >😒]
Apropos ceny v USA - neni tam DPH, dane jsou v ruznych statech unie ruzne a proto se cena obvykle uvadi bez dane. Nevim, jak casto jezdis do USA, ja obcas ano a vim, ze Passaty tam videt jsou - ne tak casto, jako v EU, ale kazdy den nekolik. Zato rendlika jsem tam nikdy nevidel ani jedineho. A muzes premyslet proc asi >😒] >😒] >😒]
Tak teraz som na vážkach, zobrať fluence v holote alebo amerického passata? Ťažké to rozhodovanie..
Asi sa zavesím na dvere a rozhodnem sa podľa výsledku..
Asi sa zavesím na dvere a rozhodnem sa podľa výsledku..
Důvodů proč je Passat v Americe levnější než v EU je hned několik. 1) Větší trh 2) Jiná pozice VW v EU a USA. Většina lidí totiž v USA kupuje japonské a korejské značky, pro ty majetnější není VW tak atraktivní, a tak pokud chtějí evropské auto, koupí si BMW nebo MB, které jsou přece jen jinak vnímány než Passat. Potom také jde o nižší daňové zatížení v USA jako takových. Např. zdrav. pojištění tam není ze zákona, daň typu DPH tam existuje, ale je nižší než v EU. Potom jde také o to, že vozy co se v USA vyrábí, jsou prostě méně kvalitní, (dost by mi vadilo, kdyby už nové auto vrzalo atd.) Navíc modely prodávané v USA mají vzadu často klasickou zkrutnou příčku místo víceprvkové nápravy, (což je řešení, které je jednodušší a levnější), plasty v interiérech jsou horší atd. Těžko by VW v Evropě prošlo, aby vzadu byla náprava vedena torzní tyčí. VW prostě musí vycházet z reálií US trhu, kde v prodejích nehraje ani 3. housle, navíc je v Americe auto bráno více bráno jako spotřební věc a méně jako vyjádření společenského statutu, u značek BMW, MB, Lexus, které už určitým způsobem společenské postavení vyjadřují, je to samozřejmě jinak. Jediné, co je na tomto autu sympatické je 2.5 atmosféra. Toliko pro Schnitzela..
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud by mne neco na tom aute bralo, tak urcite ne benzinovy dvouapullitr :no:
Tak tak, VW je v USA vnímán jako průměrná značnak, nikdo si tam z něj na pr*el nesedá a navíc tomuhle modelu konkurjí asi 4 kojreci, 8 domácích modelů a několik japonců, ceny konkurence při shodné výbavě stejné či levnější.
No a prim zcela jasně hrají v USA jiné modely.
Třeba taková Camry, Chevy Malibu, Sonata, Chrysler 200C/dodge avenger atd.
Stačí se podívat třeba na dubnové nebo za pár dnů na kvěntnové prodeje v USA 😄
Tohle bude VW získávat těžko, tyhle čísla kolem 10-18 tis ks měsíčně....
No a prim zcela jasně hrají v USA jiné modely.
Třeba taková Camry, Chevy Malibu, Sonata, Chrysler 200C/dodge avenger atd.
Stačí se podívat třeba na dubnové nebo za pár dnů na kvěntnové prodeje v USA 😄
Tohle bude VW získávat těžko, tyhle čísla kolem 10-18 tis ks měsíčně....
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zatímco na Slovensku by si to nikdo nekoupil, že-) Trapné.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Říká se, že vlastním vtipům se směje jenom ***, možná byste se nad tím mohl zamyslet. >😁 >😁
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Americká cena je pěkná, za tu bych už zvažoval nákup nového auta této kategorie. Jinak jedině bazarové. A i to bych si hodně rozmyslel.
V autě totiž vidím žrouta benzínu, peněz a místa před domem. Nejdřív za něj vypláznu nekřesťanské peníze, potom mi začne reznout, musím do toho lejt olej, benzín, jezdit na emise, technickou, shánět známky na dálnici, bát se, kdo mi to ukradne nebo nabourá atd. Nic příjemného. Jako mladšího člověka mě neláká představa financovat věc, která je tak náročná na údržbu. Proto auto momentálně nechci, ikdyž by se občas hodilo.
Nechci auto vlastnit = muset něco řešit.
Kdyby automobilky nabídly jiný způsob využívání aut - jejich pronájem s tím, že za auto dám 50-100 tis ročně podle modelu a o nic, vůbec o nic se nebudu starat, plus v případě jakýchkoli problémů nebo závad auto do 24h vymění, pak o tom budu přemýšlet. Jsem ochoten do toho lít benzín. Ostatní mě otravuje.
V autě totiž vidím žrouta benzínu, peněz a místa před domem. Nejdřív za něj vypláznu nekřesťanské peníze, potom mi začne reznout, musím do toho lejt olej, benzín, jezdit na emise, technickou, shánět známky na dálnici, bát se, kdo mi to ukradne nebo nabourá atd. Nic příjemného. Jako mladšího člověka mě neláká představa financovat věc, která je tak náročná na údržbu. Proto auto momentálně nechci, ikdyž by se občas hodilo.
Nechci auto vlastnit = muset něco řešit.
Kdyby automobilky nabídly jiný způsob využívání aut - jejich pronájem s tím, že za auto dám 50-100 tis ročně podle modelu a o nic, vůbec o nic se nebudu starat, plus v případě jakýchkoli problémů nebo závad auto do 24h vymění, pak o tom budu přemýšlet. Jsem ochoten do toho lít benzín. Ostatní mě otravuje.
v Americe mají levnější auta - jsme chudáci.......... Jsme? Fakt? Ano - ale oběti systému a sebe sama - Vždyť přece každý si můžeme to auto dovézt.... Dokonce i bez cla a Dph.... Abych nelhal - tuším, že platilo, pokud ho tam člověk vlastní déle než půl roku........ Tak, co Vám brání? Zaplatíte pouze kontajner.... když seženete dobře - dostanete se na 800doláčů plus nějaké poplatky za vyřízení(myslím tím místo v kontajneru, ne celý kontík). Jenže máme přece spousty překážek, které nám to nedovolí zrealizovat, že? No a tak je na místě špatný systém EU, případně naší země(jelikož nejsem zrovna fanouškem EU). Řeči o tom, že auta v USA jsou horší technicky..... No jak bych to ehm........ Auto je tam spotřební předmět - v plném pojetí toho výrazu - ale na druhou stranu - chcete tvrdit, že v USA neprší? Nesněží? Není vedro? Přídavný chladič oleje si můžete zpravidla dokoupit, pokud si myslíte, že auto "uženete". Jestli mají nápravu takovou či makovou - no - oni povětšinou(někdy také ne) dodržují předpisy, protože tam se s nimi policie, potažmou soudce moc nemaže(to jenom tady je takový národní sport něco očůrat - slušně řečeno, či uplatit). A když jsme u toho soudu - myslíte, že v USA, kde odsoudí Toyotu za to, že si řidič splete plyn a brzdu, by jim prošlo nekvalitní auto? Ale no tááák.....
Ad to, že máme drahá auta jako daň za systém zdravotnictví apod.... Svým způsobem ano - daň to jistě je - ale naší pohodlnosti. Jinak ad zdravotní systém -ten, kdo tu, s prominutím plácá, o vyspělosti zdravotníctví v USA - je s prominutím odkojenec House(btw. velmi hezký seriál), ale o skutečné úrovni a fungování tam, nemá ani páru. Všechno je tam o penězích - nemáte pojištění - máte smůlu - individuální odpovědnost - pojistíš se - máš - nepojistíš - nemáš.... Navíc nežijte v představě, že je to jednoúrovňové pojištění za pár kaček - pěkně složitý systém a pojišťovny nejsou dojné krávy jako tady...... Jen to shrnu - tady se máme, jako pověstná prasata v žitě a ještě na to nadáváme.......
Jistě - mohla by tu být levnější auta - ale proboha, proč by to automobilky dělaly? Když jim to baštíme? Mimochodem před drahnou dobou dostala dealerství Mercedesu a tuším, že i Audi v USA neoficiální "doporučení", aby neree😜ortovala vozy ze Států do Evropy - protože tam jsou samozřejmě šíbři, kteří si všimli rozdílu 😉 .
Takže závěrem - amíci maj děsně levné spotřební věci, protože systém je založen na neustálé spotřebě, ale poměrně mastné služby a sociální "výhody", které mi považujeme za standard - nelze mít tady obojí............. Lze se s tím pouze nějak vyrovnat a případně se víc snažit............
A stejně jim ty levný auta závidím.............Takovej Dodge Ram za 700000 v plný palbě........ách jo...........
Ad to, že máme drahá auta jako daň za systém zdravotnictví apod.... Svým způsobem ano - daň to jistě je - ale naší pohodlnosti. Jinak ad zdravotní systém -ten, kdo tu, s prominutím plácá, o vyspělosti zdravotníctví v USA - je s prominutím odkojenec House(btw. velmi hezký seriál), ale o skutečné úrovni a fungování tam, nemá ani páru. Všechno je tam o penězích - nemáte pojištění - máte smůlu - individuální odpovědnost - pojistíš se - máš - nepojistíš - nemáš.... Navíc nežijte v představě, že je to jednoúrovňové pojištění za pár kaček - pěkně složitý systém a pojišťovny nejsou dojné krávy jako tady...... Jen to shrnu - tady se máme, jako pověstná prasata v žitě a ještě na to nadáváme.......
Jistě - mohla by tu být levnější auta - ale proboha, proč by to automobilky dělaly? Když jim to baštíme? Mimochodem před drahnou dobou dostala dealerství Mercedesu a tuším, že i Audi v USA neoficiální "doporučení", aby neree😜ortovala vozy ze Států do Evropy - protože tam jsou samozřejmě šíbři, kteří si všimli rozdílu 😉 .
Takže závěrem - amíci maj děsně levné spotřební věci, protože systém je založen na neustálé spotřebě, ale poměrně mastné služby a sociální "výhody", které mi považujeme za standard - nelze mít tady obojí............. Lze se s tím pouze nějak vyrovnat a případně se víc snažit............
A stejně jim ty levný auta závidím.............Takovej Dodge Ram za 700000 v plný palbě........ách jo...........
Som zvedavy co na americkych auto-servroch pisu o europanoch a jak sa nam vysmievaju ze jak sme ochotny dat za tu istu karu 2x tolko.
Automobilky Europanom seru na hlavu a kupci novych aut sa v tych *** radi valaju a su na seba hrdy ze zaplatili 2x viac ,za ten isty sund, nez zvysok sveta. Takze vazeny a mili co si kupujete len nove auta, pekne sa valajte v hovnach automobiliek, kym sefovia europskych koncernov si lyzu navzajom ***ky na baliku vasich penazi a smeju sa vasej stupidite...
EU IS JUST A BIG FAIL :no: :no: :no:
Ti co žijí zde - má v péči např. šest lidí po transplantaci ledviny nebo jater,dva jsou podnikatelé ve vatě, léčba stojí(léky skrz imunitu) měsíčně 40-50tis-a bude to doživotní náklad.
Mám dva spolupracovníky, u tříletých dětí roční onkologická léčba vč. Gama nože stála 1,2 - 1.5 mil., děcka žijí,jedno zcela OK, druhé-ještě se neví....
Holt každá civilizace má jiné hodnoty.Tam prachy, zde třeba díky pojištění nezgebneš,ale máš dražší auto.Tam nemusíš být pojištěn, ale pak si cvakáš cash v USA tržních cenách, ne ty směšné české, kdy za výkon transplantace ledviny je 7500 bodů po koruně. Léky stojí ranec. Už vidím, jak si každý ochotně cvaká měsíčně 50 táců za léky. Národ ječel skrz cenu 1/2 ceny krabičky cigaret.
Prostě si vyber,není problém tam žít a mít levné auto.Nemocní na cenu auta fakt se*** z vysoka.Tolik poznatek za 30 let praxe.
Hezký den
Celkově rozdíly jsou značné, ale jsou také dány velikostí trhu. Celé USA jsou výrobci považovány za jeden velký trh. Kdežto jednotlivé země EU jsou brány jako trhy samostatné. To se na cenách podepíše.
EU ma mrdku 1.4 Turbo s 90 kW zvitnostou tak mozno 5 rokov
USA ma 5 valec s vykonom 125kw ktoreho zivotnost bude jednoznacne vyssia kedze zrejme nie je ani preplnovany a ked je tak tie tlaky atd tam budu nizsie.
pre jednoduchsie porovnanie vydem z toho ze obe auta su asi rovnako spatne vybavene
Takze😒br /> Europsky passat je o 67% drahsi nez americky. Ma o 40% nizsi vykon a o 14 % nizsiu spotrebu.
Podla tvojej logiky musi *kvalita* (ked nieco take v dnesnom automobilovom priemysle) mat hodnotu 14 025 USD. SORRY ALE ZA TU CENU SI KUPIS V USA DALSI JEMNE JAZDENY PASSAT . Da sa predpokladat ze 2 Passaty vydrzia dlhsie nez jeden, myslim si ze rozdiel kvality nebude az tak priepastny ze jeden sa ti rozsype po 5 dalsi po 10 rokoch. Zrejme si asi nikdy nesedel v amerike, samozrejme plasty tam nie su to co v EU, ale v EU 2011 nie su plasty to co v EU 2003.
V celku je to len stupidita ludu a stret ponuky a dopytu. kedze ekvilibrium tychto kriviek lezi nizsie nez v europe su americke auta lacnejsie. Co z toho vypliva: Zakaznici co si kupuju v EU nove auta su absolutny * ktory akceptuju uplne astronomicke a neprimerane ceny automobilov, tym si drzia nove automobili v EU vysoku cenu. Koniec koncov skoncime pri tom co som tvrdil na zaciatku. Hlupy europan si kupuje drahe sracky automobiliek ktorych sefovia sa mu vysmievaju s cenami do ksichtu. Bohuzial si to maloktory europsky obcan ktory kupuje nove auta neuvedomuje, respektive uvedomit nechce. Lebo keby si to uvedomil tak polo stoji 200k, golf 250k, passat 400k a touraeg mozno 700k (v zakladnej vybave). Ale nastastie mame ludi co za nizsi vykon, nizsiu zivotnost a "mäkkcie" plasty su ochotny priplatit 67% ceny auta. CONGRATULATIONS!
:-!
To abys věděl, na co všechno si při cenotvorbě zapomněl.
Inac to iste je aj v japonsku, tam su imprezy a ine auticka omnoho lacnejsie nez v EU.
Kamarat s finska mi tvrdil ze znacna cast finov si svoje 4x4 Rally auticka dovaza prave z japonska lebo su tam co? lacnejsie...presne tak...
Já se úplně divím, že ty si přes tu svou "chytrost" nevidíš do huby.
Píšeš jeden prostomysl za druhým a cítíš se jako bys nad všema vyzrál a prokouknul systém.
Pravda je ovšem taková, že z ceníkové ceny nejsi schopen rozeznat z čeho je tvořena. Divím se, že máš odvahu zde prezentovat svou duševní jednoduchost. 8-s
Potom si započítej nákup vozu v JPY, cenu dopravy, doplacení daně, nákup dílů pro konverzi, času, který bude nutný pro realizaci, cenu v servisu, protože když si to dobastlíš sám v garáži, tak ti na to nikdo záruku nedá, povinné schvalovací prohlídky, přihlášení, stk a emise a ve finále si oceň svůj čas, který si na tuto nesmyslnou akci minul.
Já vím, co ti vyjde, ty si to ovšem spočítej, abys věděl, co za nesmysl si vypotil. V tomhle konkrétním případě, je totiž stále výhodnější si to auto dotáhnout z USA. :-!
1. Za zdravotnictvo platis s kazdou vyplatou niekolko tisic mesacne
2. Zdravotnictvo v CR nie je zadarmo, hradi sa to z inych prjmov ako DPH etc.
3. Trzne ceny umoznuju ze nemocnice v USA su 100000x lepsie vybavene, vyzkum je uplne niekde inde a liecba tiez. Nenajdes na stenach pliesen a nebehaju tam poktany po nemocniciach a vybavenie nie je z cias cerno
4. Lieky v CR tiez nie su zadarmo, a to jak sa ludia v CR dopuju liekmi je absolutne chore. Ked v CR ta boli brucho a ides k lekarovi tak ti da 5 druhov liekov, jedne na to aby si mal prujem, druhy proti a este 3 rozne na travenie. Neviem jak je v to v USA ale v SUI ti povie lekar: Chod na benzinku, kup si nechladenu Colu a pomali ju pi. Zajtra nejedz nic, pozajtra si daj banan a ryzu a bude to ok.
Jeden ekonom raz povedal: Myslite si ze zdravotnictvo je drahe? Pockajte az bude zadarmo...
České zdravotnictví je na absolutní světové špičce jak dostupností, tak úrovní a vybavením (až budeš mít nádor na mozku, iPady při vizitách ti budou fakt ukradené).
Jestli se ti nelíbí předávkování léky, jdi za specialistou. A navíc to je také hlavně stereotyp, který v sobě moc pravdy nemá...
Ja nemusim ist za ziadnym specialostom, chory nebyvam, zijem zdravo, nezerem klobasy a ine kravoviny, nechlastam, nefajcim a mam dobru genetiku po rodicoch . Vyrastal som v CH kde ked som bol chory do mna lekari necpali tonu liekov ale nechali ma chorobu "vylezat" preto niesom skoro nikdy chory a ked tak 2dni max (ktore vylezim) a mam vynikajucu imunitu. Tam nieco ako "chripkove prazdniny" kde chyba 20% ziakov neexistuje, prave kvoli tomu ze lekari cloveka nebombarduju liekmi ktore sice pomozu, ale dlhodobo znizuju imunitu. Ale o zdravotnictve sa bavit nechcem, staci sa pozriet na vysledky vo vyzkume, nobelovky etc. a prides na to ze americke je niekde uplne inde nez ceske.
FYI: Apple neznasam, mam rad android 😉
Až si půjdeš operovat ten nádor na mozku do švajcu, nezapomeň si do kufrů přibalit pár éček, protože cestovní pojištění ti na to stačit nebude...
PS: Zkus si spočítat, co všechno musí výrobce toho passatu/hyundaie/hondy atd zaplatit když vyrábí v EU nebo v USA.
2. výrobné náklady - priamo v US, žiadne výkyvy kurzov, nová fabrika takže určite dostala nejaké investičné zvýhodnenia (daňové úľavy a pod.)
3. daňové zaťaženie na zamestnancov - myslíš, že za montérov v US fabrike odvádzajú rovnaké nemocenské/penzijné/sociálne poistenie?
4. daňové zaťaženie tovaru - hovorí ti niečo DPH?
Daňové bláboly sú bláboly maximálne pre teba - z akého dovodu je x-tisíc firiem z EU registrovaných na Kypre? Myslíš že je tam lacný prenájom kancelárskych priestorov?
Prikla😜 M3 USA Total MSRP as Built 61k USD = 42k €, M3 na www.bmw.de 68.750,00. Takze M3 v USA je o skoro 50% lacnejsie, AMG je na tom rovnako.
Teoria nejak nevychadza....
edit: pod špatným příspěvkem
krasa, ze v tom svajciarsku frci prirodna liecba, ale nieco ti poseptam, ani u nas nemusis zrat lieky, vies staci ak ma dieta horucku, a nepojde hned k lekarovi a vylezi to do dvoch dni tiez. 😉
Nejde nahodou technicka vybavenost, vyzkum atd. rukou v ruke s peniazmi? Cim viac penazi do toho nacpes tym viac sa vrati. Zaroven si myslim ze v USA kde je zdravotnictvo viac menej "trzne orientovane" sa s peniazmi naklada efektivnejsie nez napr v CR, ale to je len moj nazor nemam ho nicim potvrdeny.
V kazdom pripade nic to nemeni na fakte ze europsky zakladny passat je o 67% drahsi nez americky a o 40% nizsi vykon.
A co sa Passatu tyka, nechcel by som ani ten europsky a uz vobec nie ten americky. Ale az tu tiez bude 80% populacie vymienat auta kazde dva roky, a budeme mat podbne nizke naroky na kvalitu mainstreamu, tak tie ceny pojdu dole aj tu...
Loptos
Jenže poté, co Julínek nastavil komerční kurz ve zdravotnictví a je jasné, že současné a budoucí figurky se těžko uhnou z kurzu (vyšší poplatky, tzv. nadstandardní péče atd.) a dostupná péče už pro úplně všechny.
Myslím, že není od věci si uvědomit, že právě největší americké pojišťovny byly podniky, které "vážený" ministr přizval k privatizaci zdejších nemocnic.
Systém prostý: malá domů, us pacienti tu vyjdou levněji než doma a na český spodině přece nikomu nezálěží (kromě oné spodiny).
Myslím, že typická rodina, která dá dnes za návštěvu u lékaře v nemocnici i přes pojištění 1 000Kč řeší úplně jinou kategorii aut, než passat.
Co naplat, trikolor jede, a pojede....
trošku se nad tím zamyslete, než stanovíte takové závěry. Už teď existuje v ČR spousta firem, které se zabývají dovozem aut z US (nové, předváděčky, lehce jeté, veteráni, co si řeknete to vám přivezou). Ceny, které si za to účtují jsou v porovnání s vlastní námohou+časem investovanou do papírování velice zajímavé.
A přesto - jaký je poměr třeba Porsche Cayenne prodaný v ČR a dovezených z US? Čím dražší auto, tím víc člověk ušetří. Takže by ten poměr měl být výrazně v prospěch US, že? Proč nám to ale nesedí....
A to jsem vybral ještě velice lehký příklad, kdy většina Cayennů jsou benziňáky.
Ale z US si prakticky naftu nepřivezete. A jaké je procento nafťáků ve vyšší střední/velkých SUV? Dominantní Halíku, dominantní!!!
Další věc - chcete utratit 1,5-2mega za novou káru. Kolik lidí to bude řešit virtuálně a kolik raději zajde do showroomu, projede se, nechá si zapůjčit vůz na víkend, dostane kompletní balík služeb, nakonfiguruje si věci které by třeba pro US trh nešli objednat a pod.
levnější vozy pak skoro nikdo vozit nebude. Vždyť jen ve střední je podíl nafťáků stabilně nad 90%, + v US se často ani kombi mutace neprodávají.