BMW X1, nejmenší SUV německé automobilky, přichází na český trh. První cena za verzi sDrive20d je 775 tisíc Kč, příplatek za pohon xDrive činí 51 tisíc Kč. Jediný benzinový motor – xDrive28i – vyjde na rovný milion korun.
Opět auto z rukou těch nejlepších mistrů. Aktuální příď, ten akcentovanej vzdor, to je teda trefa. Nehodláš-li se v autě rozvalovat za volantem, toužíš-li po superpraktickém autě, v němž budeš automaticky řazen mezi elitu silnic, v němž dojedeš kamkoliv a v němž bude pro tebe každý ujetý kilometr jen rozkoší, bereš ixjedničku.
Cena je fantastická. Teď už jen záleží na tom, jestli ji dáš pěti či padesáti násobkem své mzdy. Na druhou stranu, je nutno pochopit, že tohle auto prostě není spotřebák, je to klenot. Ve všem. Ostatně, nemáš-li zatím auto, podívej se na své boty. Takové boty jaké nosíš, tak v takových autech budeš celý život jezdit. Tos nevěděl?
No kárka je to opravdu povedená. Ale když ji tak trošku dovybavím, tak je to něco přes 1mio a to už je, nezlob se na mě, celkem prda za takového chroustíka. ;-\
sem si ze srandy otevřel M-B GLK 220CDI 4 Matic a základní cena s DPH přesahuje milion o celých 65 tisíc... Za tuhle cenu si pořídím X1 xdrive23d a dovybavím se za 150 klaciku a spokojeně lítám...Myslim že cena je opravdu na to auto správně nastavená
teoreticky ano, prakticky bych se asi rozhodoval třebas mezi těmito dvěma...Beru to z pohledu co bych kupoval kdybych kupoval...v GLK jsem absolvoval testovací jízdu a bylo perfektní ale myslím si že X1 by úplně vystačila :-)
to teda není a člověk by se dokázal i uskromnit, nebo oželet těch dalších 70 a hodit 23d
edit: pro zajimavost jsem prohnal konfiguratorem Tiguana...byly položky které jsem nezvolil ale ne mnoho. Fakt hodně výbavy. 2.0TDI( nutno podotknout "jen" 140k) 4x4, Automat...výsledna cena 1.163 000,-...myslim že toto nepotřebuje komentář...
O něco menší je, pár cm, ale určitě má líp vyřešeno obestavění vnitřního prostoru, rozhodně v ní není míň místa a je podvozkově komfortnější. Vyšší posaz, resp. hlavně vyšší poloha zadních sedaček umožňují i jakéstakés použití míst vzadu dospělými lidmi, tj. na úrovni většiny kombíků nižší střední a některých střední třídy. Kufr je taky dobře řešený, prakticky kombík, celkově na BMW z hlediska praktického, tj. prostornosti, nebývale dobře řešené a použitelné auto. Dá se s klidem zaměnit za nějaký menší kombík střední třídy, kde pak při porovnání cen, už to zas taková drahota není. A navíc jsou tu jízdní vlastnosti, které, pozor! ne, že jsou dobré na SUV či crossover, ale v klidu strčí do kapsy většinu kombíků střední třídy. A to je pořád v záloze 4x4 nebo vyšší světlost, tj. použitelnosti i mimo silnici. Podle mého, tohle auto může zatopit sportovně orientovaným kombíkům stř. třídy. (Jel jsem zatím jen dýzlový dvoulitr v manuálu). ;-)
Bude o kus větší, nezapomeň o kolik se mezigeneračně zvětšila X5, je tam dostatečná mezera. Ale konkurence to určitě bude i v rámci značky, vzít o něco menší X1 např. s lepším motorem nebo X3 s větším prostorem? To bude dilematično, ale tak to výrobci chtějí, aby to dilematično zůstalo v rámci značky, ne aby zákazník dumal, jestli nevzít nabušeného tiguana místo X3ky, například. ;-)
Kdyz se na X1 koukam, pomalu vypada jako logicka nahrada X3, tezko si predstavit, kdo bude kupovat stavajici obstarozni generaci. Pokud tedy nedojde k jejimu vyraznemu zlevneni a tim padem trochu popreni vlastni tridnosti.
Nicmene X3 byla vzdy vizualne slabym odvarem krasne puvodni X5 o nove generaci ani nemluve. Pomalu mi nedochazi, proc BMW bude v Detroitu predstavovat facelift. Dnes jsem setkaval s jednim z prodejcu, ten prave rady X5 a X6 velebi, jsou pro nej tahouny prodeju a samozrejme zisku.
Tak X3, současná, prostě jen doslouží, že bude docházet k překrývání je jasné, když X3 přišla, byla zase skoro stejně velká jako soudobá X5, a protože modernější, brala jí prodeje. Je to koloběh. ;-)
Taky byla podstatne levnejsi, bohuzel ale dosti viditelne. Pro me byla X3 jednim z nejvetsich jizdnich zklamani. cekal jsem vlastnosti kombiku a jel jsem gazikem. At si kazdy pise co chce. V X5 je proste pocit jiny, lepsi ;-)
od začiatku sa hovorilo o tom, že X1 bude len kapánek menšia od X3...nová X3 sa potom zákonite o nejaké tie centimetre nafúkne, aby vyplnila medzeru medzi X1 a X5...na tohto "prcka" som zvedavý, Dinarova skúsenosť vyvoláva vo mne zvedavosť...
Co mi dělá radost je i interier, X1 potluče cokoliv ve třídě, zatím nejdokonalejší variace na současný BMW styl, od X5/6 dál jsou vnitřky opravdu paráda. ;-)
Že, mě ten současný interierový styl BMW dost bere, proto jsem už nechtěl další E60, takže ty cca dva roky než nastoupí F10 a než ji výrobně vychytají "přetluču" v něčem jiném, co mě vnitřkem taky uspokojuje, resp. už tluču, mrkni do SZ. ;-)
Zatimco ledvinky vidim jako klasicke, byt se postupem casu snizuji a naopak rozsiruji, pak tlamy Peugeotu jsou obcas reminiscenci na prehistoricke jestery ;-)
Je to přece naopak. Umíš si představit, kdyby takovýhle pořez jezdil s našpulenou pusinkou? Právě v případě BMW je ten nárůst přesně v intencích celkového vyznění auta. U sedmy to samé. Jakmile se přidává "maso" na karoserie, je nutno úměrně k tomu zvětšit i přední masku. Proporce jsou u BMW ideální.
To, co ovšem v posledních pěti letech předvedl Peugeot, zejména s odkazem na jeho výbornou designovou minulost je neodpustitelné.
Masky všech tří německých prémií, tedy BMW, M-B, AUDI jsou absolutní dokonalostí. Učebnicovým příkladem harmonie, stylu a obsahu.
V uvedeném kontextu je bezradnost předků aktuálních saabů až dojemná. Zde porovnej s dokonalostí Volva.
Az na drobnosti souhlas. Vetsi tlama u P308 hb pusobi nevyvazene, u SW uz ladi s delsi karoserii. P 207 vypada vyborne.
U Saabu bych videl novou 9-5 jako nejsvedstejsi Saab posledni dekady, tedy od doby predstaveni puvodni 9-5. Volva prisla s uzasnym designovym konceptem u X60, ktery dava najevo silny seversky akcent a zaroven pusobi jak pratelsky, tak dynamicky. A na rozdil od Saabu ma svebytne a pritom nekontroverzni interiery.
hoši hoši, 30letá válka už skončila, takže nemusíte brát Švédy hlava nehlava ;-)
V čem se ti zdá interiér SAABu kontroverzní? Konzervativní? To ano.
Předky jsou taky úplně v pohodě. Nová 9-5 je zajímavá, kombinuje to dobré z historie a přidáva nový rozměr, no a 9-3 po F/L pro mně osobně nejhezčí Saab, samo v kombajnu.
Zpět do Mnichova - ano, možná je to správně, prostě kapota a celý předek je masivní, přesto mi tam ty velké ledviny jednoduše nesedí.
interiery Saabu se mi zdaji planovite komplikovane, ale nemyslim si, ze jakykoliv ridic chce mit pocit usazeni v kabine Boeingu 777 s miliony tlacitek.
je nás málo, ale čudlíkový ouchylové ještě jsou >:-[]
OK, jasně, to je věc ergonomického vkusu, někdo raději ovláda všechno přes jeden joystick, někdo raději na každou funkci vlastní čudlík. Oni už to ale taky redukovali, přece jenom u těch navigací, nastavování podvozku a nevím čeho všeho by museli dát čudlíky nejen před řidiče a spolujezdce, ale i před zadní sedačky a nějaké i do kufru >:-[]
Jediný způsob, který pokládám za rozumnou náhradu tlačítek, je dotyková obrazovka. Nemusíš nic "lovit", prostě ťukneš na to, co chceš. Jen to chce vyladit tu povrchovou vrstvu, aby na ní nebyly vidět otisky prstů... ;-)
Dobře vyřešeno to má třeba Jaguar.
Tak buď to myslíš ironicky, nebo jsi mimořádně skromný člověk, nebo bylo na stánku BMW ve Frankfurtu vystaveno nějaké jiné auto... :-O
Ta X1 ve které jsem seděl já (OK, asi to byl naprostý základ) byla uvnitř opravdu naprosto zoufalá. :no:
Najdi aspoň ještě dva tvrdící totéž, ať můžete založit fanclub. Ale jinak, já celkem chápu, že pokud obdivuješ vnitřky alfy, bmw se ti nemůže líbit, je to jiný svět. ;-)