Co je klasický interiér ameriky je hodně diskutabilní téma, s těmi motory, převodovkou a exteriérem máš pravdu, ted jde jen o to, zda to není na klasickou ameriku trochu málo...
Nějak ale nechápu, proč je kolem tohoto modelu na auto.cz tolik povyku. Tohle je už druhá zpráva o konci jeho života. Jasně, je úkolem tohoto webu poskytovat informace z dění kolem aut, ale tenhle DTS se v Evropě neprodával a je tímto pro Evropu bezvýznamný. Kdyby se měly oznamovat všechny konce automoilů z celého světa, tak by v tom byl asi pěkný guláš. Ale tohle není výtka, jen se nad tím pozastavuji. Rozhodně lepší nějaká informace, než žádná.
Poslední amerika se přestane vyrábět na začátku září tohoto roku. Jedna se o Ford Crown Victoria, který zatím vyjíždí hlavně jako policejní tzv. interceptor a možná i nějaké ty fleetové vozidla. Pro veřejnost byl do poslední chvíle určen jeho derivát Mercury Grand Marquez. Avšak poslední kus vylezl 4.ledna 2011. 3. nejdražší verze této platformy je Lincoln Town Car, ale u toho nevím jaká je situace.
Toto auto se dá považovat jako poslední amerika. Náhon na zadní tuhou nápravu, řazení pod volantem, 4 kvalt automat, absence středového panelu, takže dopředu se vlezou 3 osoby. A v neposlední řadě motor s objemem 4,6 V8 a výkonem "pouhých" 224k. Zde zmiňovanej Northstar je jeho silnější varianta.
Konec amerik se dá rozdělit na dvě etapy. 1. etapa je konec výroby velkých sedanů u koncernu GM, resp. platforma B-body v roce 1996. Mezi ně pařil např: Chevrolet Caprice nebo Buick Roadmaster. A druhá etapa bude právě teď v září, kdy definitivně skončí výroba platformy Ford Crown Victoria. Dnešní americké sedany by se z velké části daly charakterizovat jak větší evropy. Jedinou image amerik si udržely akorád pickupy, od třídy 1500 a vejš, a sportovní vozy, např: Mustang.
No CrownVicotira není pro běžné zákazníky, tu bych nepočítal, Mercury skončilo a tak posledním zástupcem je Lincoln TownCar, ten končí letos.
Pak už bude klasickým zástupcem amerických sedanů prakticky jen Chrysler 300C a Dodge Charger.
V8 OHV
pohon zadních kol
5 metrů
no převodovky 5tistupnové od MB a podvozek částečně taky, i když už výrazně upraven
Ale pořád to splnuje charakteristiku klasického amerického křižníku dálnic.
A díky výkonům motoru, podovozku a výbavě mnohem víc než forodvy, no řekněme dosluhující vykopávky....
Do kterých Ford během 15ti let skoro nic nenivestoval.
Právě tu Victorii počítám. Je mi úplně jedno kam to jde. Jde mi o auto jako celek, proto ta Victorie tyto požadavky splňuje daleko víc jak 300C nebo Charger. Když do toho dlouhý roky nic neinvestovaly, tím se to potvrzuje.
S tebou zmiňovanejma autama máš částečně pravu. Ale jen částečně, už to je hold moderna.