Hodně mě překvapila cena Golfu... se stejnou, né-li vyšší výbavou je cena stejně o pár korun menší než u konkurentů. To mu hodně nahrává do kare jalikož je to taková ta ikona kvality. Hodně lidí to tak vnímá, přestože realita tak slavná není.
U Astry je to jednoznačně design v čem vyniká. A opravdu se jí to mezi Focusem a Golfem daří, Opel ani ty dva konkurenty bych osobně nevolil, ale to jen z toho důvodu, že jsem naprosto věrný francozům :-) Spousta lidí Opelum nedůvěřuje co se týče kvality a spolehlivosti, já ale znám mnoho uživatelů, kde v rodině jezdí například Octavia TDI a Zafira Dti.... a autem které funguje není ta Škodovka. Takže ta Astra je velice zajímavé auto...
No a Focus?! Odpuste mi pár sprostých slov a předsudků... ale nejprve realita.... designér tohoto vozu se snad *** když si myslel, že se to bude lidem líbit... je neskutečně odporný. Co se týče motoru tak Ford nikdy nevyrobil funkční diesel proto bych se i tohoto bál... to jest první předsudek a druhý je vlastně totéž.... Fordem tam a vlakem zpět :D:D:D
Jsi mimo.
Motor je kooperační PSA-FORD a nemám problém.
A pokud jsi fanda Renaultu, tak sice nejsem Áda, ale měl bys být ve svých výrocích sakra opatrnější. Myslím že lidí, kteří jeli Renaultem tam a vlakem zpátky bude i víc než těch co jeli Fordem.
Tak to je nejspíš to jediné, proč ten diesel má šanci fungovat--- že ho dělali s PSA. Všichni dobře víme o kvalitách dieselů, které předtím vypouštěli do světa jako například 1,8TDCI, 1,8TD... tak ať ti dlouho funuje ;-)
A o těch Renaultech...vím co se povídá a nemám ty řeči rád. Používali jsme doma Škodovky a Rencky a zůstal jsem u Rencka ;-) Nepochopím tyhle názory lidí...mě nikdy nikde nenechal ;-) A právě Fordy mi na servis jezdí hodně často jako opravdové "špíčky"... vždycky se dojde k závěru že už v konstrukci vznikla chyba a né majitelem... ostatně to kvůli majitelům mají Renaulty tu pověst ;-)
J Design: U renaultu hodně záleží na kusu a pak taky na ročním proběhu kilometrů. Osobně jsem měl ve firmě 4 renaulty espace a brácha má taky jeden. Co se týče závad jsem nikdy horší auta neměl. Ale nedovolil bych si z toho dělat nějaké statistiky. Je fakt že nás taky nikde nenechal. Ale servis byl nákladný a nekonečný. Odcházející turba, serva, palubní displeje ( nový stál 27 tis ), diskotéka na palubní desce, neustálá nezdůvodná chybová hlášení...
Jak říkáš záleží na kusu...to ostatně u každé automobilky ;-) Já mám skušenosti tedy opačné, ale vůbec to neberu jako štěstí... spíše mi přijde že je to samozřejmost a mělo byt tak pracovat každé auto. Nevětší problém je s koupí auta z druhé nebo X té ruky... to bývájí většínou ti majitelé co si potom stěžují ;-)
Já sám mám druhý Espace a pokud bude další generace tak zase pujdu do Espace ;-) Především člověk musí trochu tu fabriku znát a pak vědět do které motorizace jít ;-)
Jo a k tomu displayi... také mi u trojkového začala zlobit... nová je jak říkáš drahá pak je možnost displa opravit...existuje na to docela šílený postup ale u mě zafungoval ;-) Podle těch turb tipuji že jsi jezdil 2,2Dci viď? :)
Vidím že si takovej ten pravej fanoušek renaultu. Na všech Espáčích se stále dokola vyskytovali stejné závady. S motorem má porucha serva a blikající kontrolky pramálo společného. Všechna auta byla nová a měla motor 3.0. Potom jsem vše nahradil produkcí VW a nikdy žádný problém. Teď jsem se rozhodoval zda koupit novou lagunu a nakonec jsem z těchto důvodů vybral mondeo. Tak ať ti to dlouho jezdí.
Tak to jsi mě vystihl naprosto přesně >:D Velkej fanda to jsem a jsem ochoten kvuli tomu autu i odpustit nějaké neduhy ;-) Jen nemám rád urážky na tyhle auta protože jiné auto má zase jiné neduhy ;-)
Neříkám že tvuj názor je špatný, ale nedávno sem četl článek, ve kterém se psalo, že francouzští taxikáři si oblíbili octávie právě kuli jejich kvalitě...a jistě všichni víme jací vlastenci na svá auta právě francouzi jsou a navíc právě náma dosti opovrhujou...takže logicky.....rozdíl k occtáviím oproti domácí produkci musí být asi výrazný......a to už se nejedná o posouzení na základě hodnocení jednoho kusu, který si majitel hýčká nebo naopak jednoho kusu, kterému křivdí jeho druhý majitel......
To m se mi tam připletlo, motor 1,6 TDCi nemám. Měl jsem Mondeo s Fordím mortorem 2,0 TDCi najeto 250 tkm bez nějakých výraznějších problémů. EGR v záruce, prasklá hadice od turba, jeden snímač.
Ostatní spotřební materiál. Takže jsi mimo a když nechceš aby Ti na Renault nekydali, nekydej na ty ostatní, pokud to nemáš podloženo.
Pokud by jsem si měl vybrat z těchto tří konfigurací a motorizací tak beru jako první Golf. Ceny jsou si dost podobné. U opelu by mě dost zarážel malý motor na nejtěžší auto. To už mi přijde trochu moc málo ta 1,3 CDTI. Jinak po designové stránce se mi nejvíce líbí střídmý golf. Pak následuje astra a na konci je FoFo. Ten je opravdu divný zvenku a interiérem to ještě umocňuje. Pro něj mi hovoří asi jenom šetikvalt. Jinak mě nenapadá jiný důvod pro FoFo. U astry mě interier tak zvláště neoslovuje, ale je o značný kus před FoFo. Sice trpí přeplácáním, ale není to intergalaktická loď. Golf z venku nijak neurazí, jeho design se nijak nepodbízí a v čase bude nejpomaleji stárnout. Interier je taky nejstřídmější, ale nejpřehlednější a opět bude důstojný i za pět let.
Takže ve zkratce by se dalo říct, že hlavním problémem je u mě malý motor Astry a přeplácaný interier, u FoFo to je design úplně kompletní. u Golfa je to střídmost ve všech směrech, která se ale ukázala nakonec jako rozhodující faktor pro mé první místo. (Ale radši by jsem do srovnání přidal ještě zástupce odjinud než z německa 308 po fl, C4...)
kari, čo Ty vlastne oceňuješ na francúzskych autách, najmä Peugeote, ktorý máš aj v profile? Akýkoľvek Tvoj príspevok čítam, je vždy silne VW pozitívny, a to mi akosi nejde dohromady s fandovstvom francúzskej značke, akcentujúcej presne opačné hodnoty (najmä dizajnové), ako VW. 8-s
Nevím jestli čteš jenom diskuze, nebo si čteš i články, pod kterými jsou vedený, ale v článku žádné francouzské auto není. Takže jen velice zarytý jedinec by si z této trojice dokázal vybrat Francouzské auto.
A co se týká Francouzů, tak to že ho mám a skoro vždy jsem měl, neznamená, že pro mě nic jinýho neexistuje. Navíc až teď začíná tvořit Peugeot podle mého gusta. řada 307, 308 přr fl, 407 mě neoslovovala. Takže díky bohu, že nyní má Peugeot 508,5008 které se trefili do mého vkusu. (3008 je tak na hraně, zvenku mi tolik atraktivní nepřipadá)
Neber to útočne, samozrejme z danej trojice sa akosi Francúz vybrať nedá ;-) , len už dlhšie pozorujem, že u Teba je takmer vždy víťazom VW, a to mi akosi nepasuje k fanúšikovi Peugeotu, aj s ohľadom na dosť odlišnú filozofiu značky.
Když si vybírám ve srovnání, tak si vyberu to co se mi líbí. A jak jsem psal Peugeot do nedávna neměl pro mě moc co nabídnout. Díky bohu vystřízlivěli a začínají zase tvořit pohledný auta. Když si porovnám 406 a 407, tak není pochyb co bylo hezčí. I dnes má 406 po designové stránce co nabídnout. Takže jsem rád, že se vracejí k pohledným autům. Zatím mi stačí 607 a jsem rád, že kdyby jsem jí měnil, tak je u Peugeotu za co, protože 508 je v mých očích důstojný nástupce.
Halvně jsem si dovolil mít v avataru znak Peugeotu a dovolil jsem si z uvedené trojice (Astra, Golf, Focus) nevybrat Francouze. Fak jsem se snažil jak to šlo, ale z té trojice jsem prostě Francouze vybrat nemohl >:D
Ale ten avatar si si vyberal s poukazom na určité emócie k značke, niečo to vyjadruje a predznamenáva isté postoje. U Teba to ale moc neplatí, to akoby si dinar dal do avataru Lexus. ;-)
Vito, to s tim Peugeotem ti tady uz nikdo nezere. Nestyd se za svuj nazor a napis naplacato, ze pro tebe jedine VW a nikdy jinak. Vsichni to uz stejne vedi. Priznat barvu neni ostuda, Vito...
Koukám, že s iudexem máte stejný handicap co? Ale pro tvé uspokojení se pokusím vybrat si z trojice Golf, Astra, Focus nějaké Francouzské auto inteligente.
Vito, jeste jednou si precti muj i iudexuv prispevek. Zjevne si to nepochopil - my nemluvime pouze o tomto clanku, ale o vsech tvych prispevcich v diskusich. Priznat barvu neni ostuda, proc se stydis za vlastni nazor, Vito?
Vito, jeste jednou a naposled, protoze porad nerozumis. Mne je jedno, ze sis vybral Golfa, nikdo tady od tebe nic jineho ani neocekava. Prave proto to neokecavej francouzema.
Ne já, ale ty prostě nechceš pochopit, že když jsem se zůčastnil diskuze pod jinými než francouzskými auty, tak jste mě hned obvinili, že s Francouzi nemám nic společného. Nebo chceš říct, že když vložím přispěvěk někam jinam, než pod článek o Francouzích, tak mi vždycky budeš psát, že s Francouzema nemám nic společného a přesvědčovat mě, že jsem na úplně jinou značku? Pokud to tak není, tak v tom případě nechápu tvou reakci na to, že jsem napsal svůj názor a své pořadí. Ty máš prostě problém s tím, že slepě neobhajuji jen jednu značku, kterou mám v avataru, ale že si přihodím pochvalu i jinam. Nebo mi vysvětli, proč jsi ihned, jako bezprostřední reakci na můj příspěvek, vyrukoval s tím, že "to s tim Peugeotem ti tady uz nikdo nezere" ikdyž jsem se držel článku a porovnával jen uvedená auta. Máš nutkání u všech vypichovat, že mají v avataru nějakou značku a dovolí si reagovat jinde, nebo napsat kladnou věc k jiné značce?
Netrpím ztrátou paměti, aby jsem si nepamatoval, co jsem psal před třema hodinama. Přesto jsem si to přešetl, aby jsem se pokusil přiblížit tvým myšlenkovým pochodům, ale stále mi není jasné tvé tvrzení "to s tim Peugeotem ti tady uz nikdo nezere" Tak mi to přibliž.
No nic ve zlém, ale já bych také řekl, že kdyby byl ve výběru francouz, tak vítězem bude VW ;-) Když sem si přečetl názor iudexem, napadlo mě to samé :-)
Záleží na modelu. Když bude porovnání Passat a 508, tak vítězem bude určitě 508. Kdyby to bylo se 407, tak vítěz bude Passat. Kdyby bylo v téhle čtveřici 308 po fl, tak by jsem si vybral jí. Kdyby tu bylo 308 před fl, tak by jsem opět zvolil Golfa. To, že jezdím Peugeoty neznamená, že je musím prosazovat zuby nehty i tam, kde nechyci, jen pro to, aby jsem dokázal, že jsem "peugeoťák"
V posledni vete je ale problem - Vita zadnej Peugeotak neni, on si jenom na Peugeotaka hraje, ale vsechny jeho prispevky nekriticky obdivuji VW. To by taky bylo v poradku, ma pravo na svuj nazor, ale at to nazakryva Peugeotem.
Ty hele, neprehanite to trosku? Ta nervozita z VW uz tady leze vsem na mozek, tohle uz je trosku prehanka ne? Me osobne se taky prici adorovani VW, takze jej moc nemusim, asi bych jej nikdy nekoupil uz jen kvuli kecum, resp lidem, ktere VW obhajuji (nejen tady), ale z teto nabidky mi taky Golf prijde jako jednoznacny vitez a dokonce bych o nem i zacal uvazovat, mozna ho i vzal, kdyby jemnocit fungoval uz pred dvema roky :-)
Ale takhle se do nekoho zacit navazet, to uz je trosku prehanka. Chapu, venku je parno, ale zas tak by tu VW krev v zilach penit nemel, uz je to trosku prehnane
S tím se bohužel nedá nesouhlasit..., jen nevím kolik lidí mu něco podobného ještě musí napsat, aby se konečně zamyslel i nad sebou a nejen nad tím jeho "Víťou"...
Relativně solidní počet přispěvovatelů si stěžuje na protěžování a přeceňování koncernu. Diskuze probíhala v naprosto korektní rovině, bez žádného adorování VW. V celém vlákně nemáš jedinou zmínku k předmětnému porovnání, ale za každou cenu hledáš pozadí VW. Je vidět, že to VW je opravdu diagnóza. To, co tady předvádíš je směšné.
Souhlas a hlavně to není poprvé, pár dní zpátky jsem tu k tomu Katikakusovi psal něco v obdobném duchu.
S tím "Víťou" (stále dokola) je to trapné až únavné... 8-s
Hlavně když Kariho první příspěvek dneska končí větou v závorce, že by k těmhle německejm autů přidal taky něco francouzskýho, třeba 308 po FL nebo C4.....
Holt jeden neumí pořádně číst a chápat, druhej si tady léčí nějakej mindrák a chce se za každou cenu hádat a třetí se přidá - známá firma. Katikatus, iudex (je vidět, že extrémní horka zasáhla i Slovensko) a Lůďa Baxoic. Holt některý jedinci mají problém hlavně s tím, že někdo může hodnotit ostatní auta a značky objektivněji a to, že má favority ještě neznamená, že musí nenávidět a hlavně špinit všechny ostatní.
To teda neshodli. Mně na jeho reakcích občas vadí jen jistá forma jeho psaní, např. že někdy příliš zobecňuje majitele určité značky/typu vozu. To že má sám Peugeota, ale přitom není na větvi jen z této značky, mu klidně věřím (což jsem psal už minule)...
Jde o to, že mu stále urputně předhazuješ nějaké údajné pokrytectví, ohledně jeho vozu a názorů ve zdejších diskusích, žádný důkaz o tom ale nemáš, jen ty své domněnky...
No autoři tohoto článku jistě umí dobře vyčíst tabulky, ale realita.. věřím, že příjdu-li do autosalónu Ford nebo Opel dostanu lepší než ceníkovou nabídku (byť akční) u VW jsem se s tím nesetkal a to nemluvím jen tak do větru, protože v nedávné době jsme v rodině kupovali dvě nová auta a přístup značek Škoda a VW je trošku jiný :-( škoda pro ně. Další věcí je financování, které mluví také do pořízení vozu například u Fordu dostanu nulový úvěr u Opelu mám taky alternativu s nulovým navýšením a VW no koukněte sami do nabídky "financování lehké jako pírko" a uvidíte sami, kdy dosáhnete na nulové navýšení....
Osobně mám lepší zkušenost z VW než ze Škodovky. Ve VW byli přece jen více ochotní smlouvat o ceně, takže ve finále kamarádovi nabídli Golfa s vyšší výbavou za cenu nižší než Škodovka Octavii při stejné motorizaci.
Tak to je možné že v minisouboji těchto dvou značek je na tom VW líp, ale šlo mi o globál, podle tvého auta (Opel Astra) asi víš jak přistupujou prodejci konkrétně této značky... při pořizování nové astry jsem při srovnávání Golfu a Opelu při stejné výbavě byl někde na rozdílu 50tisíc a nevím, zda by mi VW dal slevu, aby se to srovnalo a pořád jde i o možnosti financování.
Ako u kazdej znacky aj u vw samozrejme zalezi, na akeho dealera narazis, ale v globale u tejto znacky naozaj zjednavanie o cene nie je tak zabavne. Otec pri kupe noveho auta uvazoval nad novym touaregom a max ochota zlavit bola 1500e. U viacerych predajcov sa o nejakej zlave ani nechceli bavit a to sme mali zaujem hned o dva kusy naraz. V bmw nam pri odbere dvoch x5 spravili nejaku zmluvu akoze o hromadnom odbere a tam sa zlava na jedno auto dostala na uroven napriklad toho golfa v zaklade :-)
Menší motor sice podá dnes výkony toho většího, ale někdy si tu daň vybrat musí... Většinou to bývá mnohem nižší spolehlivost a nákladnost při servise ;-)
Statistiku sice nemám...pouze tu zkušenost, že jsem měnil už dost turbodmychadel na takových "ekonomických" motorech dříve než bych očekával... malé diesely i TSI apod ;-)
Statistika bude k dispozicii o 5-6 rokov, ked reprezentativny pocet tychto downsizingovych motorov bude mat nabehane 150-200 tisic. Potom sa uvidi, ako su na tom so spolahlivostou. Ale nebudem asi daleko od pravdy ked poviem, ze kazda nova technologia potrebuje isty cas na to, aby sa odladila...
ale uz teraz je jasne, ze tie male motory su viac tepelne namahane, ako rovnako vykonne motory vyssieho objemu. Do chladenia ide +/- rovnake mnozstvo tepla (kedze ucinnost motora sa isto nezdvihne o 20%), a to teplo prechadza cez mensiu plochu (dane priemerom valca a zdvihom). To je skratka fakt, s tym sa neda nic robit...
K voľbe dízlu vo Focuse: každý, opakujem každý test nového Focusu jednoznačne uvádza, že nový Focus funguje s benzínmi o polovicu lepšie, ako s dízlami. Dízle zabíjajú povestnú agilitu Focusa a stavajú ho na úroveň iba lepšieho priemeru triedy. V situácii, ako veľmi sa vydarili benzíny EcoBoost (a to aj v spotrebe) je úvaha o dízli vo Focuse reálna len pre firemnú lietačku a potom je lepšou voľbou jeden z dvoch konkurentov.
K voľve dízlu v Golfe: 1,6TDI má iba 5st. manuál, čo je pre dízel s jeho predpokladaným spôsobom využitia handicap. Rozhodne by som sa pozrel na 1,2 TSI, ktorý má rovnaký výkon, ako silnejší 1,6TDI a naviac 6st. prevodovku v sérii. Plus spotreba vie byť tiež veľmi slušná. Teda aj pri Golfe by som volil benzín.
K voľbe dízlu v Astre: väčšina testov nových Oplov s CDTi dízlami potvrdzuje, že ide o starú naftovú školu, a to čo do kultivovanosti, priebehu krútiaceho momentu, naviac ani ich spotreba rekordy neláme. Naviac motor 1,3 je pre objemnú a ťažkú Astru zúfalo nedostatočný, viď zrýchlenie v porovnaní s nominálne slabším Golfom. Opäť aj tu by som sa poobzeral po benzíne, najlepšie 1,4Turbo.
Jen poupravím, že u Golfa 1,2 TSI je šestistupňová převodovka až od silnější verze 77KW. Slabší verze (63KW) má jen pětikvalt. Na druhou stranu cena 1,2TSI 77KW 6st. (392700 trendline) je podobná právě té 1,6TDI 66KW 5st. (406400 trendline)
Víceméně souhlas. Jen bych možná oponoval v tom dieslu u Opelu. Nevím proč je ve všech testech vytknuta kultivovanost motoru, já mám zkušenosti pouze s dieslovými motory od opelu (benzíny jsem popravdě pořádně neokusil) a jsem velice spokojený. Po přesednutí z TDi motorů to nemělo chybu, je pravdou že se jedná o starou dieslovou školu, ale kultivovanost a hlučnost bych rozhodně neřadil z nejhorším. Po nastartování jsou sice hlučnější, ale po zahřátí nádherně ztichnou. Dle mého názoru i nová TDi mají ke kultivovanosti opeláckých dieslů daleko, ty neztichnou ani po zahřátí a jejich zvukový projev je otřesný.
Zalezi od toho, ako to auto budes pouzivat. Ked niekto robi 90% kilometrov po dialnici a najazdi rocne aspon 30 tisic km, tomu sa oplati diesel aj v nizsej strednej. A pokial ide o tu agilitu, podla tabulky to asi nebude s Focusom az take zle. To skor Astra je na tom biedne, s rovnako vykonnym motorom o 2s pomalsie zrychlenie...
Inak 1.2TSI je skvely motor to musim uznat aj ked nie som zrovna fanusik koncernovej produkcie, ale nech mi nikto nevravi ze Golf s nim pojde po dialnici 130-140km/h za 5 litrov na sto...
Noo... Astra s tou 1.3 je pro mě out, dynamicky zaostává. 20k za 1.7CDTI vypadá jako rozumná investice.
Motor ve Focusu je lepší než slabší TDI, na druhou stranu je ale Golf (díky tomu) v součtu mírně levnější. Focus je v každém směru o kousek větší auto, uvnitř to ale zase tolik poznat není.
Tempomat i autoklimu bych asi oželel, litá kola už ne. Na druhou stranu, USB konektor pro rádio u Focusu je moc milá věc. Golf má zase navíc jeden pytel a elektrická okna vzadu. Za mě - věcně remíza, z hlediska image je mi bližší Focus.
preco , no presne pret oco uz napisal vyssie kolega s nickom iudex
astra je tazka ako krava na nu treba aspon 1.4 turbo a 110kw, golf je v 1.6tdi verzii len 5kvalt a navyse vykonovo tiez nic moc a ford s dizlo mtka to uz vobec nie.
Čo z tejto trojice kúpiť? Ja som podobnú dilemu nedávno riešil. Síce bolo kandidátov ešte viac, no nakoniec mi v garáži parkuje Astra ST a ja som viac ako nad mieru spokojný - [odkaz]
Ale v tomto porovnaní by som nevybral ani jedno a vždy by som šiel do silnejších motorov. Moje poradie z tohto tria by dopadlo takto:
1. Astra
2. Focus
3. Golf
No ale Ty si vyberal z úplne iného konca, rozdiel medzi tu uvádzanou 1,3CDTI a Tvojou 2,0CDTI je rozdiel vesmíru. Pri Astre sú tie silnejšie ako základné motory proste nutnosť, jedine ten Golf ustojí s dôstojnosťou aj 1,2TSI a ide slušne.
Výber motora vždy záleží od preferencií a využitia auta kupujúcim a potom aj na peňaženke a ochote si priplatiť.
Ak by som mal brať do úvahy motorizácie v tomto článku, tak by som nekúpil ani jedno z uvedených. Ten výkon by mi asi chýbal. Netreba ho na športovanie, ale ja vravím že z hľadiska bezpečnosti by pod tou kapotou aspoň pár tých kobyliek navyše malo byť...
No u nového Focusu mám problém s designem, Astra je krásná a je to můj favorit, no a Golf... ten už má to nejlepší za sebou a 10 let vypadá víceméně stejně, prostě taková šedá myška, co neurazí. K porovnání mi zde ovšem chybí Megane 3 1.5 dCi 81 kW, 240 Nm. Kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 Km s cenovkou o něco nižší, než u konkurence, teď sem to hodil do konfigurátoru a za 398 tis. mám 2zonovou klimu, parkovací senzory vzadu, alu kola, automatický sklopná zrcátka. Ve francii bych za stejné auto dalo 100 tis. víc (takto vybavené). Pro mě jasná volba :yes:
Tak samozřejmě, ten mě napadl první...máme tady C4, 308, Civic, korejskou jízdu. Když sleduju prodeje na našem trhu, více lidí by uvítalo srovnání naft mezi Golfem, Meganem, Ceedem, I30kou. Jestli by šlo o prodejnost v Evropě, pak je výše uvedené srovnání v pořádku jen ho doplnit právě o Megana... nebo třeba francouzskou trojku mezi sebou samotnou..no námětů je spousta milá redakce ;-)
Tak aby se zavděčili všem, tak by tam museli dát těch aut najednou více. Alespoň Golf, Octavia, Astra, Focus, i30, Ceed, C4, 308, Megane, Imprezu, Auris a třeba Civic. Tam už by si asi vybral každý. Ale zase by to bylo na delší lokte a některá auta by se v podobné konfiguraci sháněla jen těžko.
Bylo by to náročné, ale možné to je. viz počin jednoho německého automobilového serveru, který uvedl dost rozsáhlý test střední třídy (myslím, že se zúčastnilo snad 12, nebo dokonce 14 výrobců). Takto se "nabažil" opravdu téměř každý.
Novou Astru jsem jízdně nezkoušel, ale ve FoFo jsem se byl projet a Golf znám. To, co tu spoustě lidí nevyhovuje, tedy design Focusu mě naživo vůbec nevadí a interiér mi přijde jak kvalitní na danou třídu, tak i příjemný. Focus tedy dávám na první místo i přes méně místa na zadních sedadlech.
Golf vidím na druhém jako takovou absolutní jistotu.
Astra se mi líbí, ale subjektivně mám k Opelu nejdále, proto ji umístím na třetí místo.
Je potřeba přiznat, že Golf má velkou výhodu v jednotkách 1,2TSI, která zvlášť v silnější verzi s 6° manuálem bohatě zajistí příměstský provoz i sem tam nějaký ten výlet. Základní jednotky Fordu a Opelu jsou horší minimálně z hlediska jízdního komfortu daného točivým momentem.
Jenže design interieru i exterieru je subjektivní záležitostí. Měl jsem stejný názor jako ty, na fotkách se mi nový focus opravdu nelíbil. Pak jsem ho viděl na živo, sedl sem si do něj a najednou jsem zjistil, že zvenku je to opravdu stylové auto a ani interier není vůbec špatný. Myslím, že si najde spoustu kupců.
O tom, že si najde spoustu kupců nepochybuji. Ale mě ani naživo neokouzlil. Předpokládám, že zy chvíli buu mít stejně tu čest se s ním seznámit, protože ve firmě je dost používáme. Takže čekám, kdy se tu objeví.
To zalezi na uhlu pohledu :-) Ja bych prave kvuli interieru byl schopen Focusu odpustit i ten hnusny zevnejsek, protoze ten interier mi prijde naprosto genialni.
K Astre by som doplnil, že podľa mňa jazdí prekvapivo dobre, podvozkovo sa napriek handicapu absencie multilinku drží statočne a je lepšia, ako priemer s multilinkom (Ceed, Octavia).
Ja by som paradoxne videl Focus (momentálne) ako voľbu vo vyšších špecifikáciách a motorizáciách, atmo 1,6ky predsalen pocitovo nemôžu konkurovať TSIčkam, teda treba ísť vyššie k EcoBoostom. Golf naopak boduje nižšie, 1,2TSI stačí absolútnej väčšine záujemcov o kompaktný hatch. Naopak vyššie už na Focus nestíha, tam preberá vedenie FoFo s preplňovanými 1,6kami (FoFo až 134 kW, Golfe len 118 kW; nehovorím o GTI samozrejme).
333.800 v akční nabídce je dost slušná nabídka... nicméně za podobné peníze se dají sehnat různá auta, namátkou Bravo 1.4T-Jet nebo C4 1.6 VTi jsou taky do 350k.
Astra nemá špatný podvozek, ale lepší než octavia není, je komfortnější, ale pokud na její podvozek zatlačíš, ztratí glanc o kus dříve než ten v octavii.
Ke zmíněnému trojboji, s focusem 1,6d jsem jezdil dva dny, a v této motorizaci bych ho rozhodně před golf nepostavil. Motor je línější, elektronický plyn funguje otřesně, nezatáčí líp než golf a jestli mezi nastavením posilovače a tudíž schopnosti zpětné vazby v řízení ve focusu a golfu dokáže někdo najít rozdíl, resp. vůbec ho popsat, pak musí mít mezi lopatkami vytetované logo fordu, protože v reálu to jsou dnes už jen plky. Jiné motorizace můžou dopadnout jinak, ale volba v těchto malých dýzlech by měla padnout na golf, pokud se hodnotí kvality. Astra musí s danou motorizací při své váze nutně tahat za nejkratší konec.
Jezdil jsem tu silnější atmo 1,6, motor nic moc. Přece jen má co tahat, ale jízdně moc příjemný auto. poprvý na mě Ford působil jako odlitý z jednoho kusu.
Možno moje porovnanie nebolo úplne objektívne, jazdil som krátku Astru a oproti nej je Octavia so svojím veľkým previsom mierne v nevýhode; objektívnejšie by asi boli kombíky. Každopádne Astra umožňuje ísť celkom ďaleko za úroveň bežnej jazdy, s Octaviou by som si pocitovo nedovolil prechádzať zákruty tak rýchlo, ako som si dovolil s Astrou, plus pri "prehadzovaní" z oblúku do oblúku je Astra mrštnejšia. Nezanedbateľný ale iste bude aj vplyv pneu, Astra má v bežných konfiguráciách 17ky, zatiaľ čo Octavia je so 16kami relatívne zriedkavá.
S pohľadom na motory súhlasím, škoda len, že 1,6TDI má len päťkvalt.
Hodně tu nadáváte na ty motory s menším objemem. Já k nim taky nemám důvěru a le jak jsem již psal v diskuzi u c-maxe...svezl jsem se minulý týden motorem 1.6 eco boost v mondeu a je to paráda ( samozřejmě v rámci dané kategorie ). Tichý, úsporný a na daný objem a výkon má slušnou dynamiku. Důležité je že se nemusí vytáčet.
Poté, co jsem dnes odečetl ze stojanu cenu nafty v podobě číslovky "přes 36" mi v članku nadhozené potenciální dilema připadá velmi neživotné. Proč si nepořídit benzínovou verzi?
Pokud přijmeme tézi o tom, že neexistuje dilema v podobě benzín x nafta, že jen existuje dilema jaký motor, pak se můžeme přenést tam, kde je to nejdůležitější, to jest do kabiny a kolem vozu.
ASTRA - z boku anorektický profil přídě, trpce vyvažovaný bachorem na zadním hrbu, absolutně nezvládnutá pohledová vyváženost.
FOCUS - designová trefa do nadcházejících let, a to včetně toho všeho, co jsme tu již mnohokráte kritizovali, tedy včetně nozder a zadních lamp. Focus působí jako rozvážný (pes) boxer, připravený do ostré akce. Tedy vlastně je potřeba Ford pochválit za to, že po knedlík stylu se posunul dále, a to posunutí je směrem k designovým sympatiím velmi zřetelné.
GOLF - zde není co psát, dokonalá, harmonická, vybalancovaná karoserie, nejkrásnější posaz na silnici, auto pro chytré lidi se vkusem.
Racionálně vzato existuje u těch, co o tom něco ví dvojjediné dilema - Focus nebo GOLF. A popravdě přiznejme, že pokud nebudeš chtít i kabinovou dokonalost v podobě kabiny Golfu, potom zvol co je tvému srdci bližší, třeba právě Focus.
Z hlediska image však kraluje třídě samozřejmě GOLF, na to nezapomínej, takže pokud ti jde o to, mít auto na referenčních jízdních vlastnostech, na světových motorech, na nejlepší kabině, to všechno v nejvyšší míře image, bereš GOLF.
P.S. Abys tomu dobře rozuměl, vezmi si za příklad něco, v čem se dokonale orientuješ, třeba jeansy, neboť nemáš-li slušné jeansy, v tomto světě, jako bys nebyl. A to ty moc dobře víš. Můžeš se nakrásně snažit nožíkem ze školní jídelny pižlat si na stehnech jeansů od rákosníka či od replay umělé jizvy, můžeš mít na kapsách třeba třicet zipů, esem jsi jedině v leviskách za pár šmrdlíků.
Jenomže abys tohle věděl, na to ti nestačí tupé civění do monitoru, musíš do světa, musíš vymést chodby hotelu Chelsea, musíš si na své cestě stopnout alespoň jednoho Kerouaca, a musíš se na Toulkách s Charleym přebrodit až do svého nitra. Jinak se navždy odsuzuješ do klasické role než tesilového Ramba, teplákového kosmonauta, machra na propečené stejky z globusu a neználka, co je schopen si za levé ucho pověsit přijímač mobilního telefonu, jako markantu komunikačního pinokia jednadvacátého století... Tedy má rada - Levi´s, GOLF, na levačku švýcarskej tikající ementál a po pravici nějakou slušnou kočku. Pak to nemá chybu. Ale to ty také moc dobře víš...
Ještě bych dodal, že Golfu ohromě sedí 3-dveřová varianta. Je to v dněšní době v podstatě poslední klasický 3-dveřový kompakt. Všichni ostatní produkují jakási pseudokupé.
tak tvrdenie ze astra je "absolutne nezvladnuta pohladova vyvazenost" chce naozaj silny zaludok. podobne silny ako tvrdit ze bocna linia okien golfa pripomina autobus karosa :-)
Kolko ludi tolko chuti. Mne sa tiez Astra zda akasi divna. Ten masivny posledny stlpik a klesajuca horna linka okien ju robia opticky tazkou v zadnej partii. Aky kontrast oproti prednej, vzdusnej a lahkej casti. Ako keby to od stredneho stlpika bolo ine auto...
jediny problem golfu je ze ma jednu zlu vlastnost. A to ze do 5 minut od sadnutia si za volant to auto unudi. Samozrejme pokial nemas R verziu. Je to take obycajne auto kde nie je co objavovat. Ma cisto funkcny dizajn. Z tohto pohladu je to najhorsie z tychto troch.
No tak ja jsem vzal (ne jakože, ale doopravdy) toho golfa v dieslu 77 kw, s těma paketama, comfort a all in, k tomu lepší radio, mlhovky, zatmavený okna a dostal sem se na 420 000. v červenci bude doma :-) příští jaro dostane pěkný 17tky a budu spokojenej :-)
no ja se nakonec rozhodl pro ten silnejší diesel 77kw, jezdim delší trasy a dost po dálnici, za rok tak 25000 km (vím Apoštol byse hodil líp, ale musim k němu ještě dospět, jak duševně tak finančně) A cena Golfa? no u dvou prodejcu v Brně mi jej spocitali na cca 450 a pak v porsche brno na mě vytahli cenu 420, tak sem jej hned objednal abysi to nahodou nerozmysleli (20 byla sleva VW a 25 mi dal prodejce - platil sem hotově
). Jinak jsem "normální" fyzicka osoba co si po letech bazarovejch "zazraků" dopřála nový vůz, takže to nemam ani na nejakou firmu, ani přes známého...
Prostě sem přišel do autosalonu a řek: "Dobrý den, rád bych jednoho golfa"
Z dieselu ani jeden, úspornost už zmizela, vyšší ceny zůstaly, smrad zůstal i v nových autech a chrochtání taky zůstalo ať je to 1,3 nebo 3 litr,vše chrochtá stejně. A o něco dražší údržba, pro mě co najedu kolem 20 000km se nevyplatí. Jinak vzhledově VW je na prvnim místě pak Focus a pak Opel >:-[]
Tak kdybych si měl dnes vybrat nějaký dieselový kompakt, tak by to byl (v prvé řadě) Golf GTD s dsgéčkem a adaptivním podvozkem, na origo 17". Poměr/mix jeho designu/výkonu/výbavy/spotřeby ale k tomu všemu vlastně i ceny, mi u něj vychází (v této třídě) momentálně nejlépe...
S této trojice bych bral jednoznačně Forda po zkušenostech s Passatem už od všude přechváleného VW nic nechci ať si strčí ty křápy do špic. Jsetli se chvástali spolehlivostí tak spolehlivě spadli na úroveň Fiatu neli níž.Navíc vzhledově mi už přpadnou všechny VWgny super nudné a okoukané vyjímka je Passat CC a Sciroko ale nenabízí nic co by neměla konkurence proto Forda jinak ale Alfinu to je jasná volba. :yes: