Auto mám 5 dní, musím udělat aspoň pár fotek. Na MACZ samozřejmě myslím, už teď by pár zajímavých postřehů bylo:-) Během týdne bych sem mohl něco hodit... ;-)
paradoxní je, že právě tahle Xsara byla auto na kterém začínala (zároveň s P307), a v té době na ní pěla jen samou chválu. Holt 10 let zmizelo v minulosti a čo bolo bolo, terazky....
Já začínal ještě na dědově škodylaku Š120L, takže si věcí jako fungující synchrony, posilovač řízení, fungující chlazení a pod. skutečně vážím >:-[]
Zaujímavé, nikto nespomínal tie nové LED svetielka a tie sú pritom úplne fenomenálne podľa mňa mu úplne pasujú. Jediné čo sa mi nepáči je tá farba a tá blbá lišta vzadu. Inak s tými prevodovkami neviem ako to je, ale keď porovnam moju 308Hdi a Alhambru tak samozrejme Peugeot má nie až tak jednoznačné dráhy, občas sa mi stane že sa v kulise dakde zaseknem, ale je to otázkou zvyku. Oproti 5 stupňovej pri ktorej sa dajú rýchlosti miešať ako v hrnci je však extra pevná.
A nový start stop musí to byt fajn,ale v meste veľa nenajazdím tak by som to nevyužil a do zápch si to neviem predstaviť. Mne by sa skôr hodili tie nové dlhšie prevody, aj keď pri 130kmh sa znížili len o 100 otáčok, aj to je fajn.
No z toho krátkého seznámení, co jsem absolvoval, jsem si nějaký velký pocit prostornosti vzadu neodnesl, v sobotu na autosalonu to snad porovnám alespoň staticky lépe ;-) Dokonce bych řekl, že ten Focus I na tom byl možná i lépe, dvojka určitě.
Ona ta čísla v prostornosti jsou měřitelná veličina. Samozřejměpak záleží třeba na výšce posazu, na prostoru pro nárty, na tvaru výplně dveří, jestli opěrka pro loket spíše nezavazí... Ale vzhledem ke svažující se střeše se nesedí vysoko, na délku nic moc, alespoň šířka to kompenzuje.
U mne vzadu aktuálně prostornost dost znamená, ale i tak bych potřeboval kombíka a tam už jsou volby postavené jinak, např. Megane GT s 2,0 tCe nebo dCi, Octavia Combi (i když ta cena je přehnaná), atd.
No jenomže čisla jsou jedna věc a real druha. Ja na čisla až tak nedam protože ne vždy se slučuji s tou skutečnosti. Nicmeně Focus určitě neni prostorovy přebornik ale myslim si že prostorm vzadu bude na tom o něco lip než jedničkovy Focus a ten byl na tom pocitově lepe než pravě ten Megan. Co ale určitě zamrzi je jak pišeš malo mista pro narty pro zadni cestujici. Jinak samozřejmě je pro mě prioritni misto ve předu a tam nebude problem v žadnem z těchto aut. ;-)
Prostornost vzadu taky není předností, ale záporem Meganu, stejně jako záporem Focusu. I když já např. v rámci třídy neměl ani v "krátkém" Meganu problém, jen se tam člověk pocitově cítí stísněně díky dost vysoké hraně oken.
Číselně 308xMeganexFocus je to asi takto:
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 910 x 610 / 890 x 630 / 880
(k tomu připočítej, že v 308 sedíš nejvýše a nohy máš tedy nejkolměji, což ti přidává ještě více prostoru, podobný princip jako u Fabie II nebo MPV, ve Focusu se sedí nejníže)
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970 x 950 x 930
(porovnávej s tím, že od pasu nahoru je to jen polovina těla, takže 2 cm rozdílu je klidně je problém pro o 5 cm vyššího člověka)
a nakonec Focus nemá místo pod předním sedadlem na nohy... Takže to už je docela dost problémů. Jen šířka, ta je skoro tak dobrá jako u 308.
i30 nebo Ceed z mého pohledu až tolik Golfa neválcuje, muselo by se to proměřit ;-)
Tak určitě neni pro mě prostornost prioritou to bych nekoupil Golfa ale např. i30,Ceed nebo Auris. Spiše ocenim to že auto je o dost lehči což ma zasadnějši vliv jak na jizdu a spotřebu. A myslim si že prostorove možnosti Focusu napatři do minusu. To že je některe auto ve třidě o něco prostornějši mě nechava chladnym. Kde jsem byl menši prostornosti zaskočen tak to bylo u Megana vzadu vzlašť když jsem před salon přijel jedničkovym Focusem a prvni jsem si prolezl Clio a skončil pravě v Meganu kde to bylo min. pocitově nejhorši.
V tomhle ohledu je zajímavá D11 za sjezdem na Český Brod - tam je taky beton, je tam už docela dávno, a přitom naprosto v pohodě a nezhoršuje se to. Tak bych si to představoval všude.
Neříkej mi, že prostornost se nehodí... Každé auto má své plusy a mínusy, 308 už je tady pár let, přišel facelift, za pár let bude další. O tom, jestli je Focus tižší, to jsem nikde nečetl a dost bych se bál zrovna tohle potvrdit, protože 308 je v tomhle opravdu dobrá, už jen v nadpisu máš 3x napsáno ticho. ;-)
Neřikej mi že kvalitni podvozek se nehodi. Podle testu to vypada že je Focus jak komfortnějši tak tišši a to při lepšich jizdnich vlastnostech což ukazuje na dobrou praci u Forda a naopak špatnou u frantiku. Ani bych neřekl že je ve Focusu malo mista prostě pruměr třidy takže zde taky problem nevidim. Problem muže byt menši kufr ktery by mě osobně stačil ale chapu že někdo potřebuje vic. Takže jedine co ja cenim na 308 je povedeny interier. Z toho mi Focus vychazi jako podstatně lepši auto.
Nevíte někdo, jak je to s těmi předními světlomety? Myslel jsem si, že po faceliftu už budou jen (pro mne ošklivé) černé, a v tomto testu jsou zase klasické se stříbrným podkladem...
neviem kolko stoja, takze rozdiel cena/vykon neviem porovnat...
ja som sa na tych autach vozil, ale ceny neviem :-)
v kazdom pripade, ak mam prachy len na VTi, radsej kupim ine auto
co sa tyka spolahlivosti - klasika francuz, co kus to original >:D
Já jako nový uživatel C4 II můžu posoudit s koncernovými vozy, s kterými jsem jezdil do teď...Ano, řazení není tak krátké a přesné jako třeba ve F I nebo OII, ale zvykl jsem si a už mi to nepříjde divné.
Jediný problém mám i teď (auto mám velmi krátce), když přeřazuju ze 4 na 5 - tam opravdu někdy trochu "lovím"...
Na druhou stranu za ten nádherný interiér C4, komfort a ticho v kabině ta kvedlačka stojí...a to se nebavím o ceně, na kterou můj "sísífór" přišel (srovnával jsem OII) ;-)
Však ano, pokud budu srovnávat období, kdy se 308 už vyráběla, tak i tak patří ke špičce a vzhledem k tomu, že je před třeba M-B B, který má "plusky" po celou dobu, tak asi ty symboly v tabulce nebudou zrovna přesným vyjádřením.
Jinak docela překvapivé je umístění např. i30 kdesi dole.
Nedělej za sebe nechápavého. Přece tabulky jsou tady pro porovnání s ostatními. A pokud se u konkurentů počítají i starší generace, tak musíš starší generace započítat u 308. Nebo se i u konkurentů dívej jen na poslední 3 roky / i v tomto případě na tom bude 308 hůř než konkurence /.
Ale i v ADACU se dostala 308 na špičku jen proto, že své modely pořád přejmenovává. Pokud by se započítavala i 307 / stejně jako u Focuse, Golfu, Megane /, tak 308 končí na chvostu třídy. 308 nemá tím pádem údaje za roky 2005, 2006 a 2007. A je jasné, že u starších aut je závad víc. Někdy prostě nestačí jen pohled na tabulku
Tak ono ty betonové schody už myslím 2x přebrušovali, na nějakou dobu to pomohlo. Ale za poslední dlouhou dobu na to nikdo ani nesáhl. Jestli už nemůžou brousit, protože by byl betonový kryt příliš tenký, nevím.
Je to až s podivem, že ředitelství silnic a dálnic s tím nic nedělá. A o moc lepší to není ani směrem na Blavu po D2. To se pak jen člověk diví, že homokyneťáky Fanouše odcházely jak na běžícím páse. Teď už s novým sice tohle není, ale přesto raději pokud nemusím, volím okresku.
Smutnější je, že jsem jel teď novou D47 z Ostravy a na některých místech jsem cítil podobné, sice opravdu jemné, nerovnosti, jak na D1. A to je prosím nová dálnice, přitom mezery mezi betonovými dílci jde už cítit.
Nejsem stavař, proto netuším, jestli to bude ještě horší, protože kde kdo tvrdí, že beton déle vydrží, jen pokud se poškodí asfalt, tak co vím, stačí nahodit nový koberec a jede se dál, jako třeba všude po Evropě. Jsem zvědav, jestli ona D47 po 10 letech bude tak rovná, jako při otevření... asfaltový úsek z Hranic do Olomouce je zatím perfektní a ačkoliv starší, tak rovnější než D47.
Nejdýl jsem jel tento úsek cca 2,5 hod (po dálnici).
No nesmíš na ní zastavit. To se pak nestačíš divit, po čem to vlastně jezdíš. Ale rychlý pruh se ještě celkem dá. Jenže to jedeš 140 tacho a jsi brzda provozu ;-\
Na to, že se jedná o nejmladší kousek "původní" D1, tak je v snad nejhorším stavu. Soudruzi už asi věděli, že to jde do kytek, tak na to při výstavbě házeli bobek ;-\
Víš co, měl jsem ti prodat pěkně Fanouša, ať se panička trochu otrne, žádné posilovače, surový stroj, to by ji proškolilo a ještě by s láskou toužila po "zženštilé" Xsaře >:-[]
....to mi je uplne jasne. Ale na stranke peugeotu je to napisane idiotsky. Je tam objem v litroch a potom v dm3 - rozdielne cisla, takze blbost. Tak tam napisem napr. celkovy objem a objem vyplnitelny celymi dm3 alebo nieco podobne, dam tam nejaky komentar pod ciaru a je to vybavene. Takto to vyzera ze ten kto to daval dokopy, vedel uz na ZS ze fyziku (resp. matematiku) v zivote potrebovat nebude ...... ukazuje sa, ze by sa zisla.
já jsem si už zvykl, prostě jedu a točím šaltpákou >:-[]
ale nedávno musela jet Xsarou moje drahá manželka, zvyklá na slušnou převodovku Megana (a totálně rozmlsaná automatem v nástupcovi) a to jsem si pak doma vyslechl... že prý už nikdy víc, a že raději pojede autobusem >:-[]
ano, ostřikovače mám taky na starou belu, stěrače originální z výroby byly supr, teď co kupuji jsou nic moc, protože už mají ten přítlak jen centrálně a na okrajích to prostě nestírá....
No, na stránkách Peugeotu jsou dobře napsané dva objemy, jen není uvedeno, podle které metodiky jsou měřené. První, menší, je dle VDA vkládáním krychliček objemu 1 dm3 (krychle se přitom nedělí na menší díly), druhý dle "prostého" prostorového výpočtu s využitím všech míst, která už nepokryjí krychličky.
Jo, Mazda 6 je někde jinde s řazením, stejně jak mnou jmenovaná Honda. Šestikvalt je zase o kus dále, jsem zvědavý na tu v RCZ, jestli je to ještě lepší, neb dle některých testů ano. :-O
Samozřejmě, je to motor s turbem, dobře odladěný atd., jen ta spolehlivost je pro mne překvapením. Neříkám, že je nespolehlivý, v porovnání s jinými turby jako 1,4 TSI tam rozdíly nejsou, ale právě ta VTi je dosti spolehlivý motor, alespoň tedy co jsem pátral, tak si nikdo nestěžoval.
Ako Ti už písali vyššie, 1 l = 1 dm3 (Fyzika, 6 ročník ZŠ). ;-)
Problém je odlišná metodika, zjednodušene ak počítaš, koľko litrov tekutiny by si "nalial" do kufra, dostaneš väčšiu hodnotu, ako ukladanie kociek 10x10x10 cm, ako sa to počíta pri VDA, kde Ti na okrajoch vždy nejaký plac zostane.
k THP ... tento motor v porovnani s VTi je vyrazne pruznejsi, ma mensiu spotrebu, dodava sa k nemu 6kvalt, auto ma lepsie nastavene riadenie
jazdil som s viacerymi 308 a na moje prekvapenie su medzi nimi dost velke rozdiely...
....rôzna metodika merania je v poriadku, ale tak idiotsky ako je to napisane na stranke peugeotu som to este nikde nevidel, takže:
1. 1dm3 je presne ten isty objem ako 1 liter
2. Objem nejakého telesa, v tomto pripade batozinoveho priestoru, je dany rozmermi a tvarom telesa. Je to jedna velicina, ktorá má relatívne presne stanoviteľnú a navyše konštantnú hodnotu (za konštantných podmienok).
Takze uvadzat objem niecoho v litroch a potom dm3 a udat dve rozne hodnoty je uplna blbost.
Takisto zastávam názor, že VTi v pohode stačí, ale 1,6. 1,4 je pre relatívne veľkú a ťažkú 308 nedostačujúca. 120 koní u jedna-šestky je už o hodne lepších.
Problém je, že dm3 a litr je tatáž objemová jednotka. Spíš jde o to, že první objem je krabicový a druhý s využitím všech nejdrobnějších zákoutí vnitřku. Tedy kvádr o objemu 348 litrů, ale celkem by se vešlo více.
pružné zrychlení a pohodovou jízdu bez nutnosti furt řadit ocení každý..... Já bych po svých zkušenostech už do 1.6 atmo nešel. Hledal bych nějakou 1.4T klidně jen 120k apod....
obcas jazdim na tejto verzii (bez e-HDI) ale predpokladam ze prevodovka je rovnaka...
ako pises, je neporovnatelne lepsia ako 5 kvalt, ale brat ma Mazdu6 a to je oproti tuto testovanemu autu ina dimenzia :-)
radenie je vyrazne presnejsie, kratsie, lahsie, vies kde je neutral atd. atd.
Základní 1,4 VTi je opravdu trochu slabá na takové auto, ale 1,6 VTi je pro klidnějšího řidiče naprosto postačující. Pokud mluvíš o spolehlivosti, tak se podívej na Peugeot forum, kde se častěji řeší THP než VTi a to je VTi daleko více. Samozřejmě v případě Peugeotu je v případě většího nájezdu logické volit HDI.
ked kupis VTi tak to slapnes teda hodne vedla... nic horsie stretnut nemozes
velka spotreba, mala spolahlivost a NA*** prevodovka... radsej si priplat za akykovek diesel alebo THP
neviem preco to tak je, ale 308 s tymto motorom (1.6HDI) ma vyrazne lepsie nastavene riadenie ako VTi
Dobrá, tak o 10 minut, více ne. Kolik bys taky chtěl na 30 km nadehnat?
Nemusíš při té rychlosti hlídat jen fotografy, jen si musíš uvědomit, že v situaci, kdy to tlumiče nezvládají a ty "letíš", tak v případě brždění a ovládání bude tvá brzdná vzdálenost o dost delší, takže je jen na tobě, jestli jsi ochoten toto riskovat.
Zkratka není zkratkou. 5 minut je zcela unreal. Teda pokud dodržuješ 50/70/90 na cestě.
Nicméně D1 Vyškov-Brno NEexistuje. Tento úsek je nahrazen testovacím polygonem pro trvanlivost tlumičů, kvality plastů v interiéru a celkové mechanické odolnosti vozidla. Je přitom zcela logické, že tato jedinečná možnost otestovat si kvalitu svého vozu musí být zpoplatněna.
Když po dálnici v tomto úseku, tak 160+, to pak nerovnosti "přeletíš" nebo zkrátka frekvence kmitů se zvýší na takovou úroveň, že rázy nejsou tak citelné. Jenže to zas musí člověk hlídat fotografy.
Z pohledu sladění mechanických komponent golf-klasse, z pohledu designu, stylu, provedení interiéru 308-classe. Přitom cena se drží na rozumných částkách.
Facelift tohoto lvíčka nemohl dopadnout lépe :yes: a jestli stopstart systém funguje tak sofistikovaně, pak je to zřejmě první vůz, který pozvedl úroveň tohoto systému na použitelnou úroveň.
No, výborná bych netvrdil, použil bych výraz "v pořádku". Řazení rozhodně stále nepatří mezi silné stránky francouzů, ale zlepšení v této generaci je velmi znát. Což nemění nic na tom, že ta dvojka je opravdu otravná, na druhou stranu je to jediná věc, která mi na mém voze vážně vadí. Ostatní je překousnutelné (ostřikovače) nebo snadno řešitelné (stěrače).
Ta 1,6 VTi není špatná taky, navíc co jsem tak procházel peugeot Forum, tak u THP byly občas nějaké potíže, u VTi ani zmínka. Přecejen komplikovanější motor... i když kdo ví. Podle TUV 2010 to 207 i 308 dotáhli až na špičku...
K té D1. Já dospěl do takové situace, že úsek D1 Vyškov - Brno jezdím už jen po souběžné silnici. Je to asi o 5 minut delší, ale ten pocit, že mé tlumiče nepláčou, je k nezaplacení ;-)
Ty to špatně chápeš. To je převodovka s funkcí Knee Touch, která umožňuje po zařazení převodového stupně jednoduše a nenápadně přejít na koleno spolujezdkyně >:-[] Francouzi jsou známí milovníci, proto nepřekvapí v 308 i sklopné sedačky bez růžice >:-[] >:D
Hmm... spíš skončím u základní VTi, aby zbylo taky na dvě nové sady koleček na brusle, závodní sezónu a další podobné vybavení, které sežere více peněz, než to auto >:D
já mám Megana 2 s 5st. a musím souhlasit s tou dlouhou dvojkou - hlavně v kombinaci s krátkou jedničkou když chce pak člověk rychle řadit za dva je to hodně limitující. Jinak ale už v té době byla ta převodovka takový lepší průměr, a v nové generaci (zkoušel jsem teda spíš Lagunu) se mi zdála už výborná :yes:;-)
staré převodovky PSA jsou fakt tragédie (jezdím denně Xsarou, takže vím >:-[] ). S přesností až tak problém nemám, ale chvíli trvalo než jsem si na ní přivykl, ale přesto mě neustále fascinuje ta možnost kvedlání o +/- 5cm všemi směry i při zařazeném rychlostním stupni. To jsem nikde jinde neviděl... Ale ty nové mi přišli skutečně o několik tříd lepší.
Tak pre dôchodcov nie je o čom, aj moji rodičia išli do Peugeotu. Ja mám ale zatiaľ do dôchodkového veku ďaleko, tak to hodnotím svojím uhlom pohľadu a priority mám inde. ;-)
To je sice pravda, ale je otázkou, co např. padesátiletý pár nebo důchodci ocení více, jestli prostornost a lepší nastupování, ticho a větší sedačky, nebo tvrdší odpružení. V momentě, kdy se prodejce snažil rodiče přesvědčit, že Focus je lépe "ovladatelný" než 308, matka div nezačala ječet >:-[] >:D
S tím řazením mám pochybnosti už i v textu testu. Pětikvalt žádná Hondí cvakačka není, to je pravda, ale šestikvalt je o několik světelných let dále, takže mě překvapuje hodnocení pisatele. V testech šestikvaltu u RCZ dokonce padlo, že je přesnější než u Scirocca, 508 v manuálu taky pokročilo o kus dál a jelikož jsem 308 SW zkoušel právě s tímhle motorem (ještě bez e-HDI), tak jsem taky nějaké problémy s řazením neměl.
S tou hlučností to je těžké, neb motor a hluk od kol jsou natolik odizolovány, že celkově pak rány od výmolů jdou více slyšet, to u Focusu II např. je přesně naopak.
Ano. A paradoxně je v překonávání nerovností ten "tvrdší" Megane lepší. V této disciplíně je naprosto vyrovnaným soupeřem nejlepšímu podvozku C segmentu, kterým disponuje Golf.
Je fakt, že 5ti kvalt v Meganu byl pro mě na začátku velkým zklamáním. Nešlo ani tak o "tipovačku", dráhy jsou přesné, jako spíše o to, že tam rychlosti šli hodně "přes zuby". Ale po cca 5-7 tis. km se to usadilo a nyní mám k převodovce jedinou vážnější výhradu - dlouhá dráha dvojky, kdy se prostě z křižovatky rozjedeš o něco pomaleji, než na co má zbytek auta. 6ti stupňová již tento problém nemá, ta je v pořádku.
Takže za Megan - i postařší pětistupňová na tom není nějak zle, ač špička třídy to rozhodně není. V testech jí určitě velmi poškozuje, že na začátku je docela tragická.
Když jsem jel testovací jízdu se 308, byla ta převodovka horší, než nezajetá v Meganu.
Presne. Každý trochu objektívny človek, ktorý sa aspoň raz prevezie v 308 a vzápätí v Megane, musí cítiť, že Megane sa vybral "nemeckým smerom", zatiaľ čo 308 zostal stáť na "francúzskej pôde".
Já řešil nové auto vloni. Skončil jsem u toho Meganu, jsem celkově klidnější, nikoli však pasivní řidič - podvozkově mi Megane naprosto vyhovuje. 308 jsem také projížděl a musím dát za pravdu "iudexovi". Tam je ten podvozek, řazení atd. prostě o třídu horší. Sám uvidíš, až si je při výběru vozu projedeš ;-)
Tak nevím. S řazením nemám problémy ani ve staré 206, náklony sice jsou, ale auto drží jak přilepené, jak vy lidi vlastně jezdíte? Stodvacet do vracečky? Pak to chápu, ale v takovém případě si to řešte na okruzích a ne v provozu, panejo.
Bohužiaľ to radenie je stále problém PSA (Megane sa trochu vzdialilo), dlhé dráhy a tipovačka, či dáš za 3 alebo za 5. Samozrejme kto presadne z Felicie, je to iný svet, ale referencia je na míle vzdialená a také presadnutie s bežnej Octavie jasne ukáže, kde sú rezervy.
No neviem, mne sa dojmy testéra do veľkej miery zhodujú s vlastnými dojmami (predfaceliftovanej 308) a vadili mi presne tie veci, ktoré sú v teste vytýkané. Skrátka staticky Ťa to auto nadchne, pôsobivý exteriér, kvalitatívny dojem z interiéru na špičke triedy (materiály, farebné zladenie, vypracovanie), kráľovský priestor, skutočne to všetko sa blíži strednej triede. Ale potom naštartuješ, zistíž, že ten papierovo slušný motor (VTi) je len taký komótny, s autom má dosť práce, rýchlosti radíš len odhadom, v zákrutách sa nakloníš ako parník, príde väčšia jama a buch, žiadne "francúzske žehlenie" (obľúbené klišé). Skrátka po skvelom statickom dojme príde jazdné vytriezvenie a človek si povie, sakra veď aj samotní Francúzi toto dokážu lepšie (Megane), o Golfe či Focuse nehovoriac. Takže 308 kupovať bez skúšobnej jazdy, tak je neprekonateľná. ;-)
Tys včera v diskusi vůbec nepochopil, že tyhle věci vůbec nepotřebuješ? Prostor, výbavu, nebo dokonce nějaký zavazadlový prostor??? Blázníš? Důležité je mít hlavně fordí dokonalý podvozek. Kdo chce přeci prostor, kupuje velké MPV, ne? Možná touhle optikou na to nahlíží i testující a pak to takhle dopadá.
Já právě přemýšlím nad autem pro příští rok, neboť současná malá francouzka se pomalu blíží konci života a prostorově už taky pro mé využití přestává stačit, ale podle zdejších testů bych si asi nemohl koupit nic...
Celkově se mi upravená 308 velice líbí a pomalu získává převahu i nad dosud preferovaným Mégane.
Může mi nějaký "běžný" uživatel popsat to "katastrofální" řazení? V nové 308 nebo C4 jsem zatím nejel, takže poslední reálna zkušenost je z první C4, kde to skutečně nebylo nic moc, ale v nové generaci co jsem zkoušel na autosalonu mi zdaleka tak hrozné jako v testu nepřišlo. Jasně, proti koncernovému tam rezervy byly, ale +/- průměr třídy to zvládalo v pohodě.
tak to je taková ta klasika, kdy se i běžné MPV testuje na hranici driftu a optikou závodníka ;-) Ale jinak je to vážně jen otázka toho pořadí argumentů, ničeho jiného....
Za velmi absurdní považuji větu:"Jízda vlásenkami jen člověka netěší tak, jak by od výrobce vítězných soutěžních aut očekával." >:D
Dále se ale píše:"Jízda připomíná spíše některá auta střední třídy – svou tichostí, stabilitou v přímém směru ale i menší ochotou zatáčet."
Celkově si myslím že 308 je velmi povedená a za 400 tyček s tímto motorem bych ji bral určitě raději, než včera testovaného bílého Focuse, který za ty samé peníze nabídne míň místa, výbavy i menší kufr.... Samozřejmě, řazení a podvozek má jinde, ale běžný uživatel opravdu spíš hledá ten klídek, prostor a výbavu.... Nehledě na pro mě mnohem lépe zkousnutelný exteriér i interiér u P308....
Ale nikoli z auta, nýbrž z testu.
Nemohli byste přestat používat německý termín "golf-klasse", když jsme Češi? Nemluvě o snaze cpát produkty výrobce onoho vozu i do dalších tříd.
Nejprve je třeba zkritizovat Peugeot, že jeho řízení, řazení a jízdní projev nejsou dostatečně in a poté říci, že vlastně je to ideální auto na pohodovou a klidnou, byť ne pomalou jízdu? Nemůžete to prohodit a říci, že auto je svým jízdním projevem klidné, příjemné a přitom ne pomalé a teprve potom dodat, že to není závoďák, ale auto s dost velkou porcí rodinných ambicí?
Ne, vím, že nemůžete... Jen netuším, proč.