Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
kuko
Může mi nějaký "běžný" uživatel popsat to "katastrofální" řazení? V nové 308 nebo C4 jsem zatím nejel, takže poslední reálna zkušenost je z první C4, kde to skutečně nebylo nic moc, ale v nové generaci co jsem zkoušel na autosalonu mi zdaleka tak hrozné jako v testu nepřišlo. Jasně, proti koncernovému tam rezervy byly, ale +/- průměr třídy to zvládalo v pohodě.
Bohužiaľ to radenie je stále problém PSA (Megane sa trochu vzdialilo), dlhé dráhy a tipovačka, či dáš za 3 alebo za 5. Samozrejme kto presadne z Felicie, je to iný svet, ale referencia je na míle vzdialená a také presadnutie s bežnej Octavie jasne ukáže, kde sú rezervy.
Je fakt, že 5ti kvalt v Meganu byl pro mě na začátku velkým zklamáním. Nešlo ani tak o "tipovačku", dráhy jsou přesné, jako spíše o to, že tam rychlosti šli hodně "přes zuby". Ale po cca 5-7 tis. km se to usadilo a nyní mám k převodovce jedinou vážnější výhradu - dlouhá dráha dvojky, kdy se prostě z křižovatky rozjedeš o něco pomaleji, než na co má zbytek auta. 6ti stupňová již tento problém nemá, ta je v pořádku.
Takže za Megan - i postařší pětistupňová na tom není nějak zle, ač špička třídy to rozhodně není. V testech jí určitě velmi poškozuje, že na začátku je docela tragická.
Když jsem jel testovací jízdu se 308, byla ta převodovka horší, než nezajetá v Meganu.
Pardon, chtěl jsem reagovat na "kuka".
Takže za Megan - i postařší pětistupňová na tom není nějak zle, ač špička třídy to rozhodně není. V testech jí určitě velmi poškozuje, že na začátku je docela tragická.
Když jsem jel testovací jízdu se 308, byla ta převodovka horší, než nezajetá v Meganu.
Pardon, chtěl jsem reagovat na "kuka".
já mám Megana 2 s 5st. a musím souhlasit s tou dlouhou dvojkou - hlavně v kombinaci s krátkou jedničkou když chce pak člověk rychle řadit za dva je to hodně limitující. Jinak ale už v té době byla ta převodovka takový lepší průměr, a v nové generaci (zkoušel jsem teda spíš Lagunu) se mi zdála už výborná :yes: 😉
staré převodovky PSA jsou fakt tragédie (jezdím denně Xsarou, takže vím >😒] ). S přesností až tak problém nemám, ale chvíli trvalo než jsem si na ní přivykl, ale přesto mě neustále fascinuje ta možnost kvedlání o +/- 5cm všemi směry i při zařazeném rychlostním stupni. To jsem nikde jinde neviděl... Ale ty nové mi přišli skutečně o několik tříd lepší.
staré převodovky PSA jsou fakt tragédie (jezdím denně Xsarou, takže vím >😒] ). S přesností až tak problém nemám, ale chvíli trvalo než jsem si na ní přivykl, ale přesto mě neustále fascinuje ta možnost kvedlání o +/- 5cm všemi směry i při zařazeném rychlostním stupni. To jsem nikde jinde neviděl... Ale ty nové mi přišli skutečně o několik tříd lepší.
Ty to špatně chápeš. To je převodovka s funkcí Knee Touch, která umožňuje po zařazení převodového stupně jednoduše a nenápadně přejít na koleno spolujezdkyně >😒] Francouzi jsou známí milovníci, proto nepřekvapí v 308 i sklopné sedačky bez růžice >😒] >😁
>😁 :yes😒br />
já jsem si už zvykl, prostě jedu a točím šaltpákou >😒]
ale nedávno musela jet Xsarou moje drahá manželka, zvyklá na slušnou převodovku Megana (a totálně rozmlsaná automatem v nástupcovi) a to jsem si pak doma vyslechl... že prý už nikdy víc, a že raději pojede autobusem >😒]
já jsem si už zvykl, prostě jedu a točím šaltpákou >😒]
ale nedávno musela jet Xsarou moje drahá manželka, zvyklá na slušnou převodovku Megana (a totálně rozmlsaná automatem v nástupcovi) a to jsem si pak doma vyslechl... že prý už nikdy víc, a že raději pojede autobusem >😒]
Víš co, měl jsem ti prodat pěkně Fanouša, ať se panička trochu otrne, žádné posilovače, surový stroj, to by ji proškolilo a ještě by s láskou toužila po "zženštilé" Xsaře >😒]
Surový šicí stroj 😉
Ano, zvuk šicího stroje, výkon sekačky na trávu, pohodlí trakaře, ale miloval jsem ho 😄 😉
paradoxní je, že právě tahle Xsara byla auto na kterém začínala (zároveň s P307), a v té době na ní pěla jen samou chválu. Holt 10 let zmizelo v minulosti a čo bolo bolo, terazky....
Já začínal ještě na dědově škodylaku Š120L, takže si věcí jako fungující synchrony, posilovač řízení, fungující chlazení a pod. skutečně vážím >😒]
Já začínal ještě na dědově škodylaku Š120L, takže si věcí jako fungující synchrony, posilovač řízení, fungující chlazení a pod. skutečně vážím >😒]
No, výborná bych netvrdil, použil bych výraz "v pořádku". Řazení rozhodně stále nepatří mezi silné stránky francouzů, ale zlepšení v této generaci je velmi znát. Což nemění nic na tom, že ta dvojka je opravdu otravná, na druhou stranu je to jediná věc, která mi na mém voze vážně vadí. Ostatní je překousnutelné (ostřikovače) nebo snadno řešitelné (stěrače).
já bych se nebál výrazu výborná (Laguna) 😉
ano, ostřikovače mám taky na starou belu, stěrače originální z výroby byly supr, teď co kupuji jsou nic moc, protože už mají ten přítlak jen centrálně a na okrajích to prostě nestírá....
ano, ostřikovače mám taky na starou belu, stěrače originální z výroby byly supr, teď co kupuji jsou nic moc, protože už mají ten přítlak jen centrálně a na okrajích to prostě nestírá....
Lagunu projetou nemám, takže ti prostě budu věřit 😉
Ohledně stěračů - problém Meganu III byl právě u těch originálů - špatný přítlak. Bosch AeroTwin jsou bez problémů. Rozhodně se vyplatí připlatit.
Ohledně stěračů - problém Meganu III byl právě u těch originálů - špatný přítlak. Bosch AeroTwin jsou bez problémů. Rozhodně se vyplatí připlatit.
Já jako nový uživatel C4 II můžu posoudit s koncernovými vozy, s kterými jsem jezdil do teď...Ano, řazení není tak krátké a přesné jako třeba ve F I nebo OII, ale zvykl jsem si a už mi to nepříjde divné.
Jediný problém mám i teď (auto mám velmi krátce), když přeřazuju ze 4 na 5 - tam opravdu někdy trochu "lovím"...
Na druhou stranu za ten nádherný interiér C4, komfort a ticho v kabině ta kvedlačka stojí...a to se nebavím o ceně, na kterou můj "sísífór" přišel (srovnával jsem OII) 😉
Jediný problém mám i teď (auto mám velmi krátce), když přeřazuju ze 4 na 5 - tam opravdu někdy trochu "lovím"...
Na druhou stranu za ten nádherný interiér C4, komfort a ticho v kabině ta kvedlačka stojí...a to se nebavím o ceně, na kterou můj "sísífór" přišel (srovnával jsem OII) 😉
palokalo
redakcia by mala presnejsie citat specifikacie..
Objem batožinového priestoru (dm3) / (l)
s nesklopenými zadnými sedadlami: 348 / 430
takze v litroch ako sa uvadza na stranke je to 430 a nie 348 co je udaj dm3. Tuto chybu som si vsimol uz aj pri 207SW kde je zle uvedena hodnota 337.
Objem batožinového priestoru (dm3) / (l)
s nesklopenými zadnými sedadlami: 348 / 430
takze v litroch ako sa uvadza na stranke je to 430 a nie 348 co je udaj dm3. Tuto chybu som si vsimol uz aj pri 207SW kde je zle uvedena hodnota 337.
Dm3 a litr je totéž >😁 Problém je v různých metodikách měření.
Problém je, že dm3 a litr je tatáž objemová jednotka. Spíš jde o to, že první objem je krabicový a druhý s využitím všech nejdrobnějších zákoutí vnitřku. Tedy kvádr o objemu 348 litrů, ale celkem by se vešlo více.
....rôzna metodika merania je v poriadku, ale tak ***sky ako je to napisane na stranke peugeotu som to este nikde nevidel, takže😒br />
1. 1dm3 je presne ten isty objem ako 1 liter
2. Objem nejakého telesa, v tomto pripade batozinoveho priestoru, je dany rozmermi a tvarom telesa. Je to jedna velicina, ktorá má relatívne presne stanoviteľnú a navyše konštantnú hodnotu (za konštantných podmienok).
Takze uvadzat objem niecoho v litroch a potom dm3 a udat dve rozne hodnoty je uplna blbost.
2. Objem nejakého telesa, v tomto pripade batozinoveho priestoru, je dany rozmermi a tvarom telesa. Je to jedna velicina, ktorá má relatívne presne stanoviteľnú a navyše konštantnú hodnotu (za konštantných podmienok).
Takze uvadzat objem niecoho v litroch a potom dm3 a udat dve rozne hodnoty je uplna blbost.
No, na stránkách Peugeotu jsou dobře napsané dva objemy, jen není uvedeno, podle které metodiky jsou měřené. První, menší, je dle VDA vkládáním krychliček objemu 1 dm3 (krychle se přitom nedělí na menší díly), druhý dle "prostého" prostorového výpočtu s využitím všech míst, která už nepokryjí krychličky.
....to mi je uplne jasne. Ale na stranke peugeotu je to napisane ***sky. Je tam objem v litroch a potom v dm3 - rozdielne cisla, takze blbost. Tak tam napisem napr. celkovy objem a objem vyplnitelny celymi dm3 alebo nieco podobne, dam tam nejaky komentar pod ciaru a je to vybavene. Takto to vyzera ze ten kto to daval dokopy, vedel uz na ZS ze fyziku (resp. matematiku) v zivote potrebovat nebude ...... ukazuje sa, ze by sa zisla.
Ako Ti už písali vyššie, 1 l = 1 dm3 (Fyzika, 6 ročník ZŠ). 😉
Problém je odlišná metodika, zjednodušene ak počítaš, koľko litrov tekutiny by si "nalial" do kufra, dostaneš väčšiu hodnotu, ako ukladanie kociek 10x10x10 cm, ako sa to počíta pri VDA, kde Ti na okrajoch vždy nejaký plac zostane.
Problém je odlišná metodika, zjednodušene ak počítaš, koľko litrov tekutiny by si "nalial" do kufra, dostaneš väčšiu hodnotu, ako ukladanie kociek 10x10x10 cm, ako sa to počíta pri VDA, kde Ti na okrajoch vždy nejaký plac zostane.
rohYpnol
Z pohledu sladění mechanických komponent golf-klasse, z pohledu designu, stylu, provedení interiéru 308-classe. Přitom cena se drží na rozumných částkách.
Facelift tohoto lvíčka nemohl dopadnout lépe :yes: a jestli stopstart systém funguje tak sofistikovaně, pak je to zřejmě první vůz, který pozvedl úroveň tohoto systému na použitelnou úroveň.
Facelift tohoto lvíčka nemohl dopadnout lépe :yes: a jestli stopstart systém funguje tak sofistikovaně, pak je to zřejmě první vůz, který pozvedl úroveň tohoto systému na použitelnou úroveň.
Rysguf.
Len tak ma to zaujima, nikde nevydim o tom ani slovo 😄
Možná tě zklamu, ale ten opravdu neuvYdíš, možná bude vidět na některé z páček, překvapuje mě jeho absence na tlačítkách nad rádiem.
Car fan
Nevíte někdo, jak je to s těmi předními světlomety? Myslel jsem si, že po faceliftu už budou jen (pro mne ošklivé) černé, a v tomto testu jsou zase klasické se stříbrným podkladem...
martin0102
Zaujímavé, nikto nespomínal tie nové LED svetielka a tie sú pritom úplne fenomenálne podľa mňa mu úplne pasujú. Jediné čo sa mi nepáči je tá farba a tá blbá lišta vzadu. Inak s tými prevodovkami neviem ako to je, ale keď porovnam moju 308Hdi a Alhambru tak samozrejme Peugeot má nie až tak jednoznačné dráhy, občas sa mi stane že sa v kulise dakde zaseknem, ale je to otázkou zvyku. Oproti 5 stupňovej pri ktorej sa dajú rýchlosti miešať ako v hrnci je však extra pevná.
A nový start stop musí to byt fajn,ale v meste veľa nenajazdím tak by som to nevyužil a do zápch si to neviem predstaviť. Mne by sa skôr hodili tie nové dlhšie prevody, aj keď pri 130kmh sa znížili len o 100 otáčok, aj to je fajn.
A nový start stop musí to byt fajn,ale v meste veľa nenajazdím tak by som to nevyužil a do zápch si to neviem predstaviť. Mne by sa skôr hodili tie nové dlhšie prevody, aj keď pri 130kmh sa znížili len o 100 otáčok, aj to je fajn.
Nemohli byste přestat používat německý termín "golf-klasse", když jsme Češi? Nemluvě o snaze cpát produkty výrobce onoho vozu i do dalších tříd.
Nejprve je třeba zkritizovat Peugeot, že jeho řízení, řazení a jízdní projev nejsou dostatečně in a poté říci, že vlastně je to ideální auto na pohodovou a klidnou, byť ne pomalou jízdu? Nemůžete to prohodit a říci, že auto je svým jízdním projevem klidné, příjemné a přitom ne pomalé a teprve potom dodat, že to není závoďák, ale auto s dost velkou porcí rodinných ambicí?
Ne, vím, že nemůžete... Jen netuším, proč.
Za velmi absurdní považuji větu:"Jízda vlásenkami jen člověka netěší tak, jak by od výrobce vítězných soutěžních aut očekával." >😁
Dále se ale píše:"Jízda připomíná spíše některá auta střední třídy – svou tichostí, stabilitou v přímém směru ale i menší ochotou zatáčet."
Celkově si myslím že 308 je velmi povedená a za 400 tyček s tímto motorem bych ji bral určitě raději, než včera testovaného bílého Focuse, který za ty samé peníze nabídne míň místa, výbavy i menší kufr.... Samozřejmě, řazení a podvozek má jinde, ale běžný uživatel opravdu spíš hledá ten klídek, prostor a výbavu.... Nehledě na pro mě mnohem lépe zkousnutelný exteriér i interiér u P308....
Já právě přemýšlím nad autem pro příští rok, neboť současná malá francouzka se pomalu blíží konci života a prostorově už taky pro mé využití přestává stačit, ale podle zdejších testů bych si asi nemohl koupit nic...
Celkově se mi upravená 308 velice líbí a pomalu získává převahu i nad dosud preferovaným Mégane.
Jinak docela překvapivé je umístění např. i30 kdesi dole.
velka spotreba, mala spolahlivost a NA*** prevodovka... radsej si priplat za akykovek diesel alebo THP
neviem preco to tak je, ale 308 s tymto motorom (1.6HDI) ma vyrazne lepsie nastavene riadenie ako VTi
jazdil som s viacerymi 308 a na moje prekvapenie su medzi nimi dost velke rozdiely...
ja som sa na tych autach vozil, ale ceny neviem 😄
v kazdom pripade, ak mam prachy len na VTi, radsej kupim ine auto
co sa tyka spolahlivosti - klasika francuz, co kus to original >😁
Číselně 308xMeganexFocus je to asi takto😒br />
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 910 x 610 / 890 x 630 / 880
(k tomu připočítej, že v 308 sedíš nejvýše a nohy máš tedy nejkolměji, což ti přidává ještě více prostoru, podobný princip jako u Fabie II nebo MPV, ve Focusu se sedí nejníže)
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970 x 950 x 930
(porovnávej s tím, že od pasu nahoru je to jen polovina těla, takže 2 cm rozdílu je klidně je problém pro o 5 cm vyššího člověka)
a nakonec Focus nemá místo pod předním sedadlem na nohy... Takže to už je docela dost problémů. Jen šířka, ta je skoro tak dobrá jako u 308.
i30 nebo Ceed z mého pohledu až tolik Golfa neválcuje, muselo by se to proměřit 😉
Ona ta čísla v prostornosti jsou měřitelná veličina. Samozřejměpak záleží třeba na výšce posazu, na prostoru pro nárty, na tvaru výplně dveří, jestli opěrka pro loket spíše nezavazí... Ale vzhledem ke svažující se střeše se nesedí vysoko, na délku nic moc, alespoň šířka to kompenzuje.
U mne vzadu aktuálně prostornost dost znamená, ale i tak bych potřeboval kombíka a tam už jsou volby postavené jinak, např. Megane GT s 2,0 tCe nebo dCi, Octavia Combi (i když ta cena je přehnaná), atd.
To ale není o mých aktuálních preferencích.
Mimochodem, jak se daří ve zkouškovém?
K té D1. Já dospěl do takové situace, že úsek D1 Vyškov - Brno jezdím už jen po souběžné silnici. Je to asi o 5 minut delší, ale ten pocit, že mé tlumiče nepláčou, je k nezaplacení 😉
Zkratku někdy vyzkouším.
Nicméně D1 Vyškov-Brno NEexistuje. Tento úsek je nahrazen testovacím polygonem pro trvanlivost tlumičů, kvality plastů v interiéru a celkové mechanické odolnosti vozidla. Je přitom zcela logické, že tato jedinečná možnost otestovat si kvalitu svého vozu musí být zpoplatněna.
Když po dálnici v tomto úseku, tak 160+, to pak nerovnosti "přeletíš" nebo zkrátka frekvence kmitů se zvýší na takovou úroveň, že rázy nejsou tak citelné. Jenže to zas musí člověk hlídat fotografy.
Nemusíš při té rychlosti hlídat jen fotografy, jen si musíš uvědomit, že v situaci, kdy to tlumiče nezvládají a ty "letíš", tak v případě brždění a ovládání bude tvá brzdná vzdálenost o dost delší, takže je jen na tobě, jestli jsi ochoten toto riskovat.
No nesmíš na ní zastavit. To se pak nestačíš divit, po čem to vlastně jezdíš. Ale rychlý pruh se ještě celkem dá. Jenže to jedeš 140 tacho a jsi brzda provozu ;-\
Na to, že se jedná o nejmladší kousek "původní" D1, tak je v snad nejhorším stavu. Soudruzi už asi věděli, že to jde do kytek, tak na to při výstavbě házeli bobek ;-\
Smutnější je, že jsem jel teď novou D47 z Ostravy a na některých místech jsem cítil podobné, sice opravdu jemné, nerovnosti, jak na D1. A to je prosím nová dálnice, přitom mezery mezi betonovými dílci jde už cítit.
Nejsem stavař, proto netuším, jestli to bude ještě horší, protože kde kdo tvrdí, že beton déle vydrží, jen pokud se poškodí asfalt, tak co vím, stačí nahodit nový koberec a jede se dál, jako třeba všude po Evropě. Jsem zvědav, jestli ona D47 po 10 letech bude tak rovná, jako při otevření... asfaltový úsek z Hranic do Olomouce je zatím perfektní a ačkoliv starší, tak rovnější než D47.
Se zbytkem samozřejmně souhlas.
S tou hlučností to je těžké, neb motor a hluk od kol jsou natolik odizolovány, že celkově pak rány od výmolů jdou více slyšet, to u Focusu II např. je přesně naopak.
ako pises, je neporovnatelne lepsia ako 5 kvalt, ale brat ma Mazdu6 a to je oproti tuto testovanemu autu ina dimenzia 😄
radenie je vyrazne presnejsie, kratsie, lahsie, vies kde je neutral atd. atd.