Jednodušší a robustnější tuhá náprava s panhardskou tyčí
Tak pod tímhle názvem si představím nápravu typického offroada, náklaďáku nebo žigulíka. Ale u nového Beetla se bude jednat pravděpodobně o jinou konstrukci, ne zase až tak tuhou, nejspíš o nezávislé zavěšení podélnými rameny se zkrutnou tuhou příčkou, Ale pak mi tam ta panhardská tyč nějak nesedí, Je to tak pane Vaverko? Rád se nechám poučit, pokud je to jinak... (mám ekonomické vzdělání)
Re: Jednodušší a robustnější tuhá náprava s panhardskou tyčí
Podle mojich znalosti Panhard tyc ma hlavni ukol stabilizovat pohyb vozu (nezadouci naklon) ze strany na stranu pri zmene pohybu vozidla mezi napravou a vozem samotnym, a je vzdy pripevnena mezi napravou na jedne strane a na druhe strane samotnou konstrukci vozu. Jednase o konstrukcne jednoduchou lehky prvek jak udrzet stabilitu vozu.
Příčka mezi rameny je jedna věc a panhardská tyč druhá - úplně jiná - věc. Slouží, a vždy sloužila, jen a pouze k ustavení příčných pohybů tuhých náprav. Je tudíž umístěna vždy příčně zpravidla mírně šikmo s tím, že na jedné straně je uchycena ke karosérii a na druhé k nápravě, jestli se nepletu.
A na tom snímku sice je vidět, ale jenom malý kousíček a o celkové funkci obrázek neříká téměř nic. Použití panhardské tyče není potřeba vnímat jako nějaké méněcenné řešení, je jednoduché, laciné, účinné. Pro svojí funkci musí být tento prvek zcela pevný, protože přenáší pouze síly typu tah, tlak. Žádná pružnost není namístě a ani se nezkrucuje. Dodatečně jsem našel: [odkaz]
To jí moc fandíš, jakápak polotuhá. Tuhá, tuhá a tuhá. No, vrchol techniky to opravdu není, ale na druhou stranu už tím, jak auto vypadá je jasné, že extra ambice na okruzích si dělat nebude. A feminám, které s tím budou jezdit asi nejvíc, je to, co drží kola na autě, jedno.
A to samé už třeba udělala Honda před lety s Civikem. Předposlední model vzadu víceprvek, současný - tuhoun. Prostě prachy jsou prachy.
To, že je tam vidět hodně málo, je neoddsikutovatelná pravda. Hlavně není vidět ta druhá půlka, kde by mělo být uchycení do karoserie. Nicméně stabilizátor to není, aby mohl být zkrutný, je zpravidla ohnutý (dopředu nebo dozadu) a potom uchycený do karoserie, většinou i pomocí tyček s kloubky. Tohle je opravdu asi panhardská tyč.
konecne VW co nejak vyzera a neunudi uz od pohladu. skoda toho viacprvku, v interieri mohli tiez este trochu popracovat, na druhej strane chvalim bezramove okna, celkovo za mna tento krat k VW neobvykle :yes::yes::yes:
Zajímalo by mě, proč se musí vyrábět pořád extra auta pro Ameriku, o dost levnější a se silnějšími motory? Nějak sem nezaznamenal, že by Američani prodávali v Evropě třeba Mustanga s dvoulitrovým čtyřválcem vyladěným na 300 koní.Passata tam seženete levněji než u nás základní verzí Beetla...proboha proč???
Cena automobilu je dana jeho postavenim na danem trhu. Zde ma vsak koncern VW problem. Na US trhu je bran za lowend, zatimco jeho ceny jsou stale prilis vysoke. Tak take vypadaji prodeje. I znacne oslabena Toyota prodava automobily draz a lepe. Jeji ceny odpovidaji postaveni automobilky na trhu. Pokud by Volkswagen sve vozy zlevnil o 20%-25%, srovnal by cenu s hodnotou na danem trhu a zvysil by tim prodeje. Za stavajici cenu si american radsi koupi primou konkurenci v podobe znacek Hyundai nebo Kia (ktere maji zaroven vyssi image).
Takze, proc je Passat v USA o tolik levnejsi? Hlavni pricinou je nedostatek image na danem trhu.
Zajímavé srovnání poskytuje odkaz na test New Beetlu na pravé straně. Sice je to kabrio, ale 860 tisíc v základu a motor se stejným výkonem v roce 2003 proti 400 tisíc letos je fakt obrovský rozdíl.
Navíc podle článku se dá v tomhle autě sedět i vzadu a kufr to má na úrovni nového Focuse. Myslím, že New New Brouka budeme na cestách vídat docela často.
Rovnaké rozdiely v cene máš aj u prakticky všetkých iných áut a značiek, prečo sa nad tým pozastavuješ?
Mimochodom, prvý New Beetle, to bola nafúknutá bublina s akým-takým odkazom na pôvodného Chrobáka. Toto je odkazom neviem na čo. Nectí tvary, nectí štýl, kopíruje meno. Navyše je to hnusné jak cesta do roboty. A tá tuhá náprava...
Volkswagenu sa málokedy naozaj niečo podarí, a toto nie je výnimka.
Tohle je pravděpodobně snímek roku - [odkaz] Uměl bych si ho představit v garáži, a to jak na plakátu tak přesně v téhle barvě a s těmito koly v životní velikosti.
Volkswagen zaslouží velkou pochvalu, nyní je brouk přesně takový, jaký má být, s jiskrou, mírně nadrzlý, s dokonalým postojem. Nechci to zakřiknout, ale v tomhle přijet po svaťáku před gympl, tak máš u nohou i ředitelku...
Čím to, že mladí zobáci nedovednou odhadnout, co z nich udělá okresní třídu? Čím to, že jsou schopni proonanovat u ubrezlejch vraků celá odpoledne, pro smích celému městu, a když by mohli mít za pár švestek dokonalou káru, jsou slepí? Nebo, že by ta averze pramenila ze zcela přirozené reality, totiž ze zobákovského, telecího, zabedněného věku?
Súhlasím, fotka je úžasne vydarená, bohužiaľ oveľa viac ako auto samotné. Videl si ho vôbec naživo? Sedel si v ňom? Ver mi, nechcel by si ho. A Tvoja žena, keby si sadla do Beetla a vzápätí do 500, ver, že by radšej brala Fiat. Na tom interiéri je šetrenie vidieť, o tuhej zadnej náprave už bola reč vyššie, vo farbe auta lakovaná palubovka je presne v štýle F500, skrátka nevidím dôvod ako mestskú štýlovku pre paničku dať Beetlu prednosť pred F500. Ak si Ty klameš do zrkadla a nepriznáš to, neznamená to, že žena to neakceptuje. ;-)
Iudexi, mluvčím své ženy tu budu já, to mi prostě musíš dovolit :-) Nechci tu hrotit diskusi, zcela otevřeně však píši, že karosářská konfigurace F500 je pro mne nepřijatelná absolutně. F 500 nepovažuji za auto. Pro mne nemá jiskru, styl.
Vypadá to, že jsi snad čekal, že brouk bude konkurent erosmičky. Trochu mě překvapuje, že i ty tu rozjíždíš jankovité (ztřeštěné) diskuse na margo zadní nápravy. To je přece zcela mimo.
Mám-li se vyjádřit k tvému hlavnímu motivu, totiž - auto pro ženu (obecně) pak jsem trochu hodně překvapený, že někde vedle je článek na toto téma a tam to vyhrál Hyundai ix35. Bože bože 8-s Píši tedy seznam aut pro naše polovičky - MINI, Mercedes-Benz A, AUDI A1, Brouk, Volvo c30, Golf, A3, MiTo, Giulietta, TIGI, MB-C-klasse. Ve vyšších třídách pak vždy cokoliv od Mercedesu. Speciálně v off stylu výhradně model G.
Tak sa ctenej polovičky opýtaj, či sa jej Chrobák naživo (pozor, nie na základe vydarených PR fotiek) natoľko páčil (hlavne po usadnutí doň), čím ju očaril. Ak F500 nemá iskru ani štýl, notabene ho nemá Beetle (ja by som však obom priznal istú dávku štýlovosti, hoci víťazí F500 citeľným rozdielom). Inak Tvoj zoznam nerozporujem, podľa mojich skúseností ho veľa žien skutočne napĺňa. ALE na popredných miestach je čuduj sa svete... päťstovka. ;-)
No jo, ale teď jde o to, jestli by tě přitahovala žena, které se líbí ta pětistovka ;-) Ale popravdě píši, že tu pětistovku mladé holce samozřejmě schvaluju, jistě, dívčí auto, to je OK, co si však neumím představit vůbec, to je ženská v ix35... Tedy představit si to umím... >:D;-)
Ale kdeže, to by nebylo možné, taková situace by nastala pouze tehdy, kdybych mu chtěl dát do zubů a on se bránil, když by se nepěkně vyjadřoval o Renaultech, které se autosalonu letos neúčastnily, ( :no::no: ostuda!, ale i japonci chyběli, což při přítomnosti Jaguaru a Lotusu je dost bída, také BMW a Mercedes...), takže to není možné. >:D
VWšeVWědoucí je poslední dobou nějak z formy. Už jsem četl z jeho pera daleko lepší opěvné básně na nadkoncern. Dokonce i obligátní braVWo folksvágen na konci chybí.
Bojím se o něj, kdoví jestli nebyl v Německu a nemá, chudák, krvavý průjem. :-):-):-)
:-) Průjem naštěstí nemám, byl jsem dnes v Pařížské ulici a obhlížel tam zaparkovaný Aston Martin Rapid v temně vínové. Naživo o třídu lepší než na snímcích. V podstatě musím poopravit své diskusní soudy a zcela otevřeně napsat - absolutní dělo.
Já tu o broukovi už svoje napsal, proto dnes už jen malé akcenty.
Nicméně napíši ti sem své vlastní dojmy z Beetlu, které jsem dnes nabyl, chtěl jsem do SZ, ale když je tady teď prostor...
Exteriér je věru lepší než u předchozí generace, ona oblá střecha a rovné dveře byla pěst na oko. O tom, jestli je nebo není hezčí než F500, se nemá cenu bavit, pro mne je vydařenější F500, pro tebe nemusí, což ale nijak ani jedno aut nedehonestuje nebo naopak.
Co je však z hlediska objektivního problém designu Beetlu, je nepřehlednost karoserie. Pro ženu nebo nejen pro ni, je důležitá dobrá manipulovatelnou při parkování. Přecejen je to malé auto nejvíce pro ženy a do města. Když ale nastavíš správně zrcátka a chceš couvat a hledáš konec auta (a to už nemluvím o pohledu přes zadní okno, který je už naprosto hrozný) tak nejde odhadnout konec auta, kde přesně ony velké z auta vystupující blatníky končí.
Totéž ale je problém i při pohledu vpřed. Samotné A sloupky až takový problémem nejsou, dokonce jde i slušně vidět okraje kapoty. Jenže ony velké vystouplé blatníky opět přes kapotu nedou vidět, stejně jako velký přední nárazník. Dokonce jsem zkoušel se vyklánět z okna zkoumat o jak velkém prostoru nemám přehled. Pro mnoho Beetlu bude typické buď nutné velké parkovací místo na délku nebo odřený přední nárazník a blatník.
V interiéru... prospěl lak palubky, prostornost relativně dobrá, vepředu o nic horší nebo lepší než F500, což při rozdílu velikostí není řádná chvála.
Kde je však problém, to je vzhled ovládání klimatizace, na stylovku moc chladné, bez fantazie, jalové. Ale budiž.
A pak jsem narazil na jednu z nejhorších věcí, které se mi nikdy nestaly. Položil jsem si na zadní sedadlo tašku a jak jsem se pro ní zpět nakláněl a šmátral, tak jsem zavadil o ostrou a nabroušenou hranu jakéhosi plastu, který mi do krve pořezal prst.
Tedy od detailistického VW dost nečekaná vlastnost 8-s
Takže shrnuto, lepší než předchůdce, pozitivní budou jistě motorizace 1,2 TSI, zadní podvozek komentovat nemohu, nejel jsem, ale v některých detailech je Beetle trochu kulhavý, trochu více než bych čekal. Hlavně ten snad 4h krvácející prst se jen tak neodpouští 8-s
No koukám, že jsem to dal tak expresně, že některé věty jsem napsal až moc křečovitě >:D
Seděl jsem na sedadle řidiče a tašku jsem vytahoval někde kolem B sloupku, takže stejným prosotorem, kde se nastupuje na zadní sedadla, takže nejspíše to bude právě na tom obložení sloupku nebo rohu zadního sedadla, což jsou dost exponovaná místa.
No ale nebude z půl litru ztracené krve dělat tragédii >:D
Odřenina? Před chvílí to ještě krvácelo! Hodnocení ran prosím nechej na mne, je to klasická řezná rána, na tobě bude až vymlátit z VW bolestné >:-[] >:D
Však jak jsme si spolu s iudexem do červené F500 spolu sedli, tak jsem musel uznale uznat, že takhle vypadáme opravdu "čtyřprocentně" >:D
A žádná odřenina, klasicky řezná rána... no hrůza.
Nicméně nahoře jsem to rozepsal více, co míním o Beetlu z mého pohledu, nejde jen o skryté ostré hrany, ale i o celou filozofii karoserie. Nikde ale nepadlo slovo "zavrhnout" ;-)
Design tohohle brouka je povedený i pro chlapa, nízká střecha mi připomíná takové ty americké hotrody postavené na broucích.
Bohužel ten interiér je přesně jaký píšeš - lakovaná palubka vypadá moc fajn, ale zbytek už ne. Vlastně se tam neměnilo snad nic od klasické konzervativní produkce VW. Chybí tam emoce, radost.
Když si člověk o pár metrů dál vystál frontu před DS3 a DS4 a porovnal, tak Brouk působí jako socka... Ona stejná nuda je i v Široku R, což mě mrzí velice, protože se mi to auto jinak líbí po všech stránkách a pro mě není důležitý jen exteriér a jízdní vlastnosti ale také v čem sedím a jak na mě okolí působí a jak mě těší smysly
Pokud se nepletu, tak to byl prave prvni novodoby brouk, ktery nastartoval modu predrazenych retro stylovek. Aby taky ne. Minuly brouk byl kulaty, roztomily, vyvazeny a hlavne soumerny. Lide ho chteli, protoze se povedl. S puvodnim broukem sice nemel skoro nic spolecneho a pri vsi ucte, ani ten designovy odkaz tam nebyl nijak zvlast patrny. To ale nic nemeni na tom, ze vytvoril idealni podminky pro vznik noveho modelu. Ve VW ale zaspali, vzali pocin z roku 1998 a provedli facelift, kterym zajistili prislusnost k soucasne modelove nabice. Na tom by jeste nemuselo byt nic spatneho, jenze na trhu se mezitim hezky usadila petistovka. Dokonale vyladene auto se spoustou detailu, absolutni retro stylovka v kazdem slova smyslu. No a pak prijde VW s dlouho-kratkym, vysoko-placatym, kulato hranatym, okazalo-strohym... Volkswagenem, ktery ma zopakovat uspech prvni novodobe generace. Oproti petistovce je vetsi, praktictejsi a civilizovanejsi. Jenomze prave to jsou vlastnosti, ktere potemcialni zakazniky nezajimaji, ba co vic, dokonce je odrazuji. Auto neni uplne hnusne, technicky bude urcite na urovni a pevnou zadni napravu vem cert, ale to auto proste nema koule. Oproti petistovce je to tuctovka. A nektera designerska reseni opravdu nechapu. Napriklad mi vrta hlavou, proc to auto nema jasny vyraz, nebo proc ma takovy prostor za zadnim (bocnim) oknem? Proc ma tak serizlou strechu a proc je tak strohe? Chapu, ze italska designova skola je jina, nez ta nemecka, ale i nemci umi hezka auta. Napriklad New Beetle, ze soucasnych Golf, Polo a i ten Phaeton nevypada spatne, kdyz uz nic jineho. Stroha elegance se sportovnim nadechem je to, co by melo design brouka charakterizovat. Ono to mozna i sedi, ale to auto proste nevypada hezky.
Lide ho chtěli? Prodejní trhák, minimálně v Evropě to nebyl.
No zrovna New Beetle bych za podařený nebral, tento vypadá o dost lépe. A střecha je seříznutá po vzoru prvotního brouku, ten taky měl střechu rovnou, ne jak bublinu New Beetlu. [odkaz]
Vic lidi si urcite koupi nejaky rozumejsi auto, ale v ramci moznosti byl urcite dost oblibeny. Puvodniho Beetla mi taky pripomina mnohem vic, nez minula generace, ale kdyz ten puvodni byl tak hnusnej...
Facelift to není, minulý "brouk" vycházel z Golfu IV, ten nový z Golfu VI. Jedná se o zcela novou generaci, což je patrné z techniky, rozměrů i tvarů auta
Až uvidím naživo tak možná poopravím názor, ale zatím je námětem na vlhké sny.. A co se týče zadní nápravy tak poslední civic je důkaz že to jde i sní. A kdyby tam hodili nějaké solidní nezávislé zavěšení tak mají o dost menší kufr. A jsem si jistý, že většina kupců tohohle auta dá víc na tvar a objem kufru než na nezávislé zadní zavěšení.