Dejme tomu, že by zajel s maximálkou 150 km/h průměr na okruhu (včetně zajíždění do boxů) velmi optimistických 130 km/h. Za dvacet minut zajede nabíjet na 30 minut. Dosáhne tak průměrné rychlosti celých 65 km/h. Ale pak už se nabije jen na 80%, takže vydrží jet jen 16 minut, čímž průměrná rychlost klesne na 56 km/h a tak až do konce závodu.
Jen další krok trvalé masáže mozků hybrido-elektromobilovými ekoteroristickými lobistickými skupinami.
El. pohony mají svá opodstatněná uplatnění a to i ve vozidlech. Ale na silnici pro normální auta, bohužel, zatím ne. A na závodní dráze při akceptaci jakýchsi pravidel nemá už vůbec žádnou šanci. Jde jen o prezetaci a ukázku snahy a technologických možností (podobně jako Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell). 8-s
Přijde mi v pořádku, že stojící auto ať už v koloně či na semaforu nečoudí. Naštěstí automobilky nasazují systém start/stop. Takhle to mít většina aut, tak už pražáci neutíkají o víkendech z Prahy... ;-)
Moje reakce byla především na elektroauto jako závodní speciál.
Floskule, že hybrid pochopí teprve ten, kdo se s ním sveze, je možná až moc pravdivá. Jakýs takýs význam má, dejme tomu, ve městě. Na dálnici přínos nula. Jen vezete zbytečnou, těžkou a složitou technologii.
Jízda v hybridu je fajn do doby než když chcete nějaký výkon. Jen bzučí a nic. Pokud to ovšem není třeba BMW X6 ActiveHybrid. Ale co to je zase za hybrid. Má sice baterie a elektromotory, které uvezou auto hlemýždím tempem od jednoho semaforu ke druhému a dál už ne, ale taky benzínový 4,4litr se 400 koni a stojí bez mála 3 míče.
A skutečnou, ale opravdu skutečnou spotřebou strčí dosud všechny dostupné hybridy moderní diesel s přehledem do kapsy.
Stop/start systém je sice OK, ale s hybridy to má jen velmi málo společného a s elektromobily už vůbec nic a v Le Mans si bez stop/start systému nikdo ani neškrtne ???? >:D >:D >:D