O tom silně pochybuji, když tenhle megan začínal šel motor 1,4 tce koupit hned od druhé možné verze výbavy.Asi se toho motoru prodávalo tolik, že si renault řekl že by na tom mohli trhnout ještě víc.
spíš se ho prodávalo tak málo, že bylo zbytečně komplikované nabízet ho v kombinaci s více stupni výbavy. Proto ho dali jen do té nejvyšší....
Teorie "prodávalo se to tak dobře, že omezili nabídku" kulhá na obě nohy.... ;-)
Už to změnil. Výbava Dynamique byla dřív třetí nejvyšší. Vyšší výbavy u nás Renault vzdal a tak 1.4 Tce zůstal jen u té dřív prostřední a dnes nejvyšší. >:-[]
Např. to označení "dvoutónová" klima může leccos naznačit a nesourodé barvě plastů u ovladče klimy a ten "vylepený" vzhled zase případně upozorňuje na ne zcela dokonalou, možnou pozici za volantem... >:-[]
az na ty delene sedaky velmi pekne, jen tak dal, opet jsme se po dvou letech neustale masaze presvedcili ze cenove dno jiz davno bylo a bude se jen a jen zdrazovat, toz uvidime.... Jeste stahnout kombika tak na 280 a nema to chybu.....
Teď jsem se ještě díval co ceníku a mají tam dva nesmysly: Nižší verze Expression má v příplatkové výbavě elektricky sklopná zrcátka a vyhřívaná sedadla zatímco vyšší verze Advantage to nemá. Tak nevím, kdo ten ceník dělá...
V prosinci nabízeli 1,5 dCi generation s výbavou jakou má dnes Generation authentique za 299 000 Kč. Spíše ceny rostou, nenápadně, ale rostou.
Ono víceméně při deatilním srovnání až na pár výjimek jsou ceny ve třídě více než vyrovnané, jen si je nutno projít důkladně cenníky, důkladn leasingy...
Nemyslím si, že by ceny byly vyrovnané.
Naopak tu podle mě jsou velké rozdíly.
Mezi drahé patří např. Focus 3rd, Astra, Octavia. Naopak levné zastupuje Mégane, i30, Ceed. Mezi těmito mantinely se tu pohybuje zbytek, C4, 308, Golf apod.
Např. Astra Essentia s 1.4 74 kW začíná na akčních 325 tis, což máme bratru o 75 tis. víc než start Mégane. A to můžeme polemizovat o tom, zda 1.4 u Astry je adekvátní k 1.6 Mégane.
A Focus je po úžasné slevě 65 tis. na ceně 360 tis., to je o 100 tis. víc.
Jasné, výbavy se budou lišit a Mégane generation je vcelku očesaný. Ale takový Advantage je na 280 tis. a troufnu si tvrdit, že co do výbavy splní požadavek 80 % zákazníků. Stejně tak i30 trikolor.
Octavia naopak nějakých 330 za 1.2TSi bez výbavy, C4 začíná též na 330 tis. To je opět takových 50 papírů navrch oproti velice dobře vybavenému Mégane Advantage. A co do výbavy nemůže Octavia ani hlesnout.
Takže cenové rozpětí je značné a za cenu některých modelů v základu můžeš mít jiný v dobré výbavě a luxusní dovolenou k tomu.
Focus je čerstvá novinka, neboj, že by nešla za pár měsíců dolů, Astra už taky pomalu klesá, u Opelu si to začínají uvědomovat.
Megane generation je opravdu očesaný a ona základní 1,6 moc výkonem neoplývá, klidně by se dala dát na úroveň 1,4 u ostatních.
Octavia tour 1,6 nezapomínej, to je spíše soupeř pro Megane Generation a k tomu si připočti ještě nižší ztrátu ceny při prodeji.
Golf sice se slabou, ale ne zcela nepouižtelnou 1,4 začíná na 280 000 Kč.
308 začíná na 279 000, ale nemá ve výbavě takové kiksy jako černé kliky nebo jen jednoose nastavitelný volant jako v Generationu.
Ono to tak z zběžného pohledu na cenník vypadá hodně levné, pak zjistíš, že to má černé kliky, doobjednat se je nedá, naštěstí teď u Generationu advantage přidali loketní opěrku... nelze s šestikvaltem, u Golfu je třeba 1,4 lépe zpřevodovaná na dálnici.... všude při koupi musíš počítat se ztrátou ceny a jak tu skládačku dáš pěkně dohromady při výběru auta, tak ti ten Megane najednou vůbec nepříjde nejlevnější, ale jde jen o detaily.
To jsem nikde nenapsal, ale pokud čteš trochu důsledněji testy a reakce některých majitelů, tak se dočteš, že při dálniční stotřicítce Golf s 1,4 točí podstatně méně a má menší spotřebu než Megane se silnější 1,6. A taky není tajemství, že 1,6 16V je poslední léta dost přiškrcený Eurem.
A hlavně, to, že mám nick Ronault ještě neznamená, že je Renault má jediná a milovaná značka a že bych si třeba nekoupil nic jiného.
1) nevěřím, že v těžké Astře bude 1.4 74 kW stačit na 1.6 74 kW v Mégane
viz udávané zrychlení 13,9 s Astra / 10,9 s Mégane
2) hezky jsi mi tu popsal, jak je generation ořezaný, ale to jsem ti napsal již já ;-)
3) proto jsem zmínil Mégane Advantage za 290 tis. (oprava), kde máš vše, co podle mě běžný zákazník může chtít (4 okna v elektrice, 2zónová zima, kožený volant, 6 bagů...)
4) Octavia Tour nemá cenu zmiňovat, pokud ji člověk vybaví na použitelnou úroveň, je hned na 330 tis. (mmj Octavia 2 facelift má i ve výbavě Ambiente ochranu proti kamínkům v podbězích za příplatek!!!)
Prostě tam, kde konkurence usmoleně začíná s nepoužitelnými verzemi, je dobře vybavený Mégane s důstojným základem (stejně tak i30 trikolor).
Astra a Focus je cenově značně výš (a vyvrať mi to ;-) ). Ford se NAOPAK tváří, že sleva 65 tis. na těch 360 je jen zaváděcí akce
Ono je jedna věc tady to naše cenníkové pátrání a pak při koupi jiné výpočty, kdy se počítají jak leasingy, které mají u Renaultu velmi nevýhodné a jejich slevy na auta na leasing vychází úplně stejně jako při platbě v hotovosti + podobné navýšení škofinu, dále následný prodej a samozřejmě dodatečná sleva.
A prostě i když jsme byli u Renaultu, tak po všech srovnáních cenníků by vyšel nakonec lépe 308 než Megane, pokud by šlo o diesel, v případě benzínu se dalo klidně uvažovat o Golfu...
A takové to cenové dno, super cena atd. mě nechávají chladným, je to jen způsob jak se redakce snáži navýšit čtenost článku ;-)
Já nepsal o cenovém dnu, ale o Advantage za 290 ;-)
Samozřejmě, při financování může být Renault drahý. Ale pokud solím na dřevo, tak je to jak jsem psal. Navíc ti nikdo nebrání zajistit si vlastní financování a pak opět Renault a Hyundai/Kia zcela drtí konkurenci (cenově).
Samozřejmě, že se dají vyjednat i nižší ceny, ale u novinky Focus s jedinečnou cenou lze těžko kalkulovat s nějakou další výraznou slevou.
bez financování od Renaultu nemáš onu slevněnou cenu pro jejich leasingové auta, takže když uvidíš v reklamě 210 000 Kč za Megana, což asi bude brzo k vidění, tak je to taky mimo.
Je to marketing, který má Renault teď strašně agresivní, ale výsledek není nakonec až tak rozdílný proti konkurenci, jak by se zdálo, hlavně u Meganu. Jinak to ale vypadá u Laguny, ta je opravdu za perfektní cenu... i když i Mondeo Enteprise je perfektní nabídka... :-|
Sorry kamo, ale to enmyslis vazne s tym leasingom. LEasing si dnes berie but len niekto kto to potrebuje dat do nakladov, alebo uplny tupec. je 100x vyhodnejsie ist do banky a zobrat uver na auto. Leasing mi ponukali s urokom 14.5%, banka za 7%... a pritom pri leasingu je stale vlastnikom lizingovka. Pri banke si vlastnikom ty, ale na auto je zalozne pravo pri nesplacani...
A Ford ti nabídne "virtuální slevu" 65 tis. Kč, kdy o tuto cenu přestřelí záladní cenu. Jen čekám, kdy přijdou s Focusem s jedinečnou slevou 50 % ze 720 tis. >:-[]:no:
Nepsal jsem, že to je JEN záležitost Fordu.
Nicméně "sleva" nového Focuse je do očí bijící. Za těch cca 420 tis. se neprodal ani jeden kus, o tom jsem přesvědčen. Dokonce si myslím, že by mohlo jít o klamavou reklamu. Možná se obrátím na SOS, docela o tom uvažuji.
Už mě docela vadí, jak tu z lidí dělají BLBy :no:
No ono je to podobne treba s tou Astrou, udajna cenikova cena cca 380.000 zaklad....sleva nejakych 60 a cena je 325.000....to, ze to neni zadna sleva, ale nutnost - tedy, ze za cenu 380.000 by neprodali ani jedno auto je zjevne vsem. Zajdete do Oplu a ti vam tvrdi jake davaji slevy, cha a kdyz chcete opravdovou slevu, tak se skubou >:D
samozřejmě, že každý může prodávat za co se mu zlíbí.
Pokud ale uvádějí slevu z ceny, tak pokud se zboží za danou cenu nikdy neprodávalo, tak je to podle mě klamání spotřebitele.
Takže pokud se Focus prodával za 420 tis., pak ok. Pokud se za danou cenu nikdy neprodával a přišel rovnou "se slevou" 65 tis., tak je to minimálně k zamyšlení.
Pro úplnost opět dodávám, že nejde jen o Ford.
Ano, to je další věc, kterou tady od počátku tvrdím, že výsledek je potom po růszných slevách u dealerů jinde. Jak píšu, v lednu byla možnost mít Megana Generation 1,5 dCi za 299 000 Kč, za trochu lépe vybaveného Golfa (krom tempomatu, což u VW není problém dodělat) 1,2 TSI 63 kW 280 000 Kč.
U Renaultu nechtěli slevit už ani korunu z tehdejší nabídky.
Když si připočtu, že by při dalším prodeji Megan byl o dalších 30 000 levněji prodán, tak není pomalu co řešit, pokud ti nevadí některé detaily a la ony kliky.
Důkaz ti dát nemůžu, ona skladovka v červené z prosince už je dávno prodaná. A že se u VW dá smlouvat o ceně ví každý.
A ano, příplatek za diesel je u VW podstatně vyšší než u Fr. značek, proto se daleko více dneska vyplatí brát výborné TSI motory.
Chápu, že brouzdáš cenníky, ale když kupuješ auto, pokud nejsi GTI, tak si projdeš více značek a řešíš více zdrojů než aktuální cenník.
Proč by mělo být úsměvné, teda pokud nejsi Áda. Porovnáváš přece počet km, které ujedeš, náklady a rozdíl v ceně a není problém se dostat při cca 20 000 km ročně, což je hraniční rozdíl, kdy se začíná vyplácet nafta na váhání mezi TSI a dCi, protože TDI má rozdíl v ceně mezi benzínem vyšší než u dCi verzus 1,6 renaultu.
Jo, je to extrémní případ, protože lidi dneska jdou kupovat auto s tím, že chtějí prostě diesel a nebo chtějí benzín, když ale začneš propočítávat náklady důsledněji není problém se k takovému výsledku dostat.
Takhle to nelze zjednodušovat. Protože ti může vyjít, že za cenu dCi se ti může vyplatit TSi. Jenže když do toho zahrneš i benzin 1.6 (rendl), tak ten ti pravděpodobně vyjde na náklady zase levněji.
Ne že by nemohla nastat situace, kdy ti vyjde, že na náklady je jedno, jestli půjdeš (např.) do 1.2TSi, 1.5dCi nebo 1.6 74kW... Ale to je silně teoretická možnost.
Ona ta 1,6 74 kW má o něco větší spotřebu než 1,2 TSI, takže ti to vyjít může, plus připočti, že TSI, ať se to dle výkonu nezdá, je o něco použitelnější v běžném spektru otáček. A vzhledem k tomu, že se vybíralo auto pro otce, který motor nevytáčí, tak by TSI krom stejných nákladů (připočti ještě nepatrně menší pojistku TSI) může lepší nabídkou.
Zní to dost teoreticky, ale já jsem se k takovému srovnání dostal a to jsem opravdu nečekal, že k tomu dojít může. A když jsem si to počítal, tak klidně Golf v TSI mohl vyjít výhodněji než Megane.
Ale to už je vyšší početní >:D
To bych taky nečekal. Doufám, žes do své matematické úlohy zahrnul i pravděpodobnost poruchy a cenu případné opravy u TSi ;-) Co do spolehlivosti bych víc věřil 1.6 Renaultu.
Na TSi jsou zkrátka v diskusích a forech i silně negativní ohlasy (co do spolehlivosti) a to by mě asi odradilo.
I když oficiální propaganda se tváří, že TSi je nejlepší motor galaxie >:D
No tak na TSI jsou negativní ohlasy zatím jen na 1,4 TSI 118 Kw, na 1,2 TSI zatím ne. O nesmrtelnosti 1,6 74 kW nepochybuju, však na starší verzi stejného motoru už mám nakrouceno cca 300t a to na LPG.
Nakonec zvítězilo úplně jiné auto, které bych teda vůbec nečekal, ale když se líbilo rodičům a já nebyl rezolutně proti.
Můžu ti to klidně do SZ rozepsat ;-) Onen výsledek najdeš ve fotogalerii mého už teď bývalého Fanouša
to přitlač kamaráde...první octávia se smyslupným motorem(1.4 a 1.6 MPi je pro duchodce do tesca) 1.2TSi máš za 380 tisíc... :-) a je kompletně očesaná...není tam ani radio... :-) strýc ji nedávno koupil v základu s 1.6TDi a ta stojí dokonce 425 tisic :-)
Prvni trochu prijatelny rendlik Megere zacina na 420 000 tis.Kc. To neni auto pro socky, to je auto pro hlupaky. Staci si priplatit pouhych 50 tisic za slusny vuz a majitel se nemusi bat, ze jej bude mit okoli za d**ila.
nejsem fanoušek rendlu, i když jejich cenová politika není špatná... :-) ale asi bych si vybral korejce než renault v tomhle spectru...líbí se mě víc...