... do téhle cenové kategorie a k tomuto typu aut se snad nepřistupuje podle ceníku, takže já bych volil Scirocco... Strašně se mi líbí :-) Nebýt přístupu prodejce a faktu, že motory 1.4 TSI s kompresorem se sypou, stál by mi tenhle krasavec v garáži.
No, a tady to máme... nejen design, výbava, výkon prodávají auto. Také přístup prodejce k zákazníkovi a pověst o spolehlivosti (a samozřejmě by se našly další faktory) mají velký vliv... :-)
Jistě... chtěl jsem testovací jízdu se Sciroccem někdy v prosinci. Zavolal mi dealer od VW od Horejska Litoměřice, že to je možné, ale že je Scirocco na letních gumách a jim se nechce to přezouvata že se mi ozve až bude lepší počasí.... dodneška nic. Stejná zkušenost s autosalonem Volvo ve Štěrboholech, který mi byl zde doporučen - vzali si na mě telefon a 5 měsíců nic... v únoru jsem si našel nejbližšího prodejce Volvo - Auto M PLUS Liberec - a zavolal tam, jestli by neměli možnost testovací jízdy s C30.... řekli, ať zavolám dva dny před termínem, který se mi hodí a není problém... a nebyl... testovačka v pohodě, prodejce ochotnej a hlavně věděl.... tak jsme se v květnu domluvili...
no když si přečteš zkušenosti uživatelů s VW 118kW ( za 25000km měnili 3x spojku,neustále cukání motoru,výměny motoru,odcházející 4válec) tak asi není o co stát.
Tady není o čem! Korejská odvaha, dnes již nevídaná volba atmosférického čtyřválce s vysokým litrovým výkonem, jedinečné uspořádání dveří, v neposlední řadě i nižší cena a neokoukanost, to všechno si zaslouží obdiv a proto není překvapením, že bych si koupil právě... ...Scirocco!
Upřímně mě Hyundai dosti zklamal, cenový odstup je minimální. Budu teď parafrázovat oblíbené věty GTIho - Veloster si koupíš leda proto, že budeš muset, Scirocco budeš chtít... 90kw verzi bych sice nechal na prodejně a šoupnul ještě pár tisícovek pro pořízení 118kw, ale to už je jen detail. Trojdvířko z Koreje utírá nos...
Stojici Rocco jez je zavedny jak pod jmenem tak i vlastni tridou mluvi sam za sebe... a neverim, ze by jej hyundai nejak ohrozoval v ceske kotline v prodejich ci technicke strance.
V ramci, celosvetovych prodeju si myslim, ze ma Veloster sanci...ano design hlavne zadnich svetel je trochu avangardni, ...etc.
Rozhodne si dokazu predstavit cloveka od rodiny co ceka max. jedno dite, tak porad ma moznost lobovat u manzelky diky jednomu kusu zadnim dverim, a dost velkemu kufru, jez kazdy Cech bere jako samozrejmost ;-).
Jsme samesebou rad, ze tu je pomyslny konkurent, a jemi vcelkem jedno zda je od korejcu ci jakehokoliv jineho vyrobce....
Tak u tohoto "duelu" v mém oku není o čem. Chápu snahu Hyundaie vylepšovat svou image, ale hned napoprvé se napasovat přesně proti nejsilnějšímu hráči kategorie je dle mne trochu moc. To, že Hyundai umí a ví, kam se napasovat ukazuje s Genesisem coupe, který cenou, vlastnostmi a kontextem k zavedeným hráčům stojí na správném místě. Pokud budeme o Sciroccu a případně Velosteru uvažovat jako o přibližovadle pro jednoho, které funguje vedle dalšího, praktičtějšího auta v rodině, viděl bych jako alternativu více CR-Z než Veloster. Pak jsou zde samozřejmě další stylovky, které již nemají tak jednoznačné znaky coupe, ale alternativy to stále jsou. Z těchto důvodů si dovolím Velosteru prorokovat nikterak zásadní podíl na trhu. Pro posílení image Hyundaie je to o dost slabší model než již zmiňovaný Genesis coupe.
Neni toto srovnani ukvapene? Ale proc ne, zatim muzeme srovnavat design - u me rozhodne vitezi Veloster ;-) Scirocco je sice fajn - povazuji ho za nejvetsi ulet v pozitivnim slova smyslu VW (spolu s Passatem CC), ktery jinak vyrabi neuveritelne nudna auta, ale oproti Velosteru pusobi dosti sede...hlavne interier povazuji v tomto ohledu jako nejvetsi slabinu VW. Cilova skupina zakazniku bude u techto automobilu urcite rozdilna, tipuji, ze H. si budou kupovat mladsi lide, nepostizeni smyslenim tak typickym pro nasi postkomunistickou CR :-) (a nepujde jim o cenu vozu)
Uz se tesim na reakce lidi co plni auto-fora svou nenavisti vuci nenemeckym automobilum >:D
jj, stacilo chvili pockat a vzit to najednou i s astrou gtc
jinak vybavou a priplatky ve srovnavane verzi je samozrejme veloster sympatictejsi a to je asi tak jedine objekticne porovnatelne, coz uz provedla redakce - zbytek tady na diskusi jsou jen dojmy
Tak pokud jde o výběr mezi těmito dvěma vozy tak jednoznačně je volba pro německý vůz u 99,99% lidí. (Samozřejmě neberu v úvahu rozhodování podle ceny)
Jo jo, zrovna jsem si to říkal. Jedinej pohled, kde u mně jednoznačně vítězí Veloster, je ten zadní. Scirocco je opravdu nejslabší zezadu, kde mi připadá jako rozšláplej Golf - nuda a ještě k tomu šišatá... :-) (s tou žábou to taky není nejhorší přirovnání :-)
Drž zobák, ubožáku, a přestaň se navážet do lidí. Nic nevíš o jejich názorech, ale sotva si někdo jen dovolí zkritizovat VW, skáčeš jak gumový čert.
Nechci tě už více řešit, proto prosím, nereaguj na mé příspěvky v žádné diskusi, jelikož z tebe nevyleze nikdy nic rozumného.
Ovšem i "hrbáč" Veloster má (i zezadu) k dokonalosti daleko..., i když při pohledu zepředu je celková designová převaha Scirocca výraznější..., což zatím ptvrzuje i přiložená anketa...
ta "rozduplá žába" - ropucha, mě napadla úplně stejně, když jsem za Sciroccem jel, a ještě bylo v zářivě zelené >:D , nějaký zoufalý onanista - exhibicionista
Ne ne, nebyl to autobus.
ON jel za zeleným roccem R ve své 911 Turbo S a už za chvíli tu "roccopuchu" předjel..., ale pak se stalo něco nečekaného a velmi nechtěného..., probudil ho dotěrný zvuk jeho budíku... ;-)
Jinak to v jednou příspěvku výborně shrnul white label (2,0 TSI vs. eRko).Samozřejmě se zde vyrojila spousta internetových ,,odborníků,,kteří ve všem jeli a všechno ví :-)
Máme obě šíra,každopádně se vyplatí koupit eRko víc,než 2,0TSI a dle mého názoru jsou obě lepší než Veloster,zvlášť,když vezmu v potaz jeho cenu.
Velostzer jsem viděl na BVV,interiér stejná nuda jako u žáby,venkovní design jasně hovoří pro VW,ale pěkný pokus Hyundaie :yes:
no Vláďo, jestli ve svých 42 letech proháníš brčálově zelené Široko u vás na vsi kolem kulturáku .... tak se někde stala chyba >:D , nic ve zlém, ale tipoval jsem tě na zralých 20 let + čerstvý výučňák v kapse, hodně štěstí
A copak proháníš ty, mozgogu a kolik ti je? Máš odvahu to sem napsat na co ses zmohl?
Po 35 si jako už nesmíš pořídit sportovní auto zelené barvy?
Po 40 jsi mrtvý?
ale, ale ... pánové, proč hned tolik výronů a žluči, ale přiznám, že mě to nepřekvapilo, a i to je důvod, proč nejsem a nikdy nebudu klientem VW, každé zboží má svého kupce, a být řazen do partičky pubáků VWonanistů rozhodně nechci >:D
Hlavně, že ti nevadí, být tu ze "bezmozga", zrovna takový Ronault to je VWéčkář "jaksviňa"..., ale "chápu", že je pro tebe příliš složité rozlišit cokoli jiného, než jen pro/proti čemukoli...
Kdybych vybíral z těchto výbav tak bych Šíro volil jako většina. Ale! líbí se mi i Veloster, líbí se mi odvaha korejců a jít s tou cenou níž, tak už by to zase bylo jiné rozhodování.
Tak vítěz je jasný. Stále mám pocit, že designéři jsou vždy placení konkurencí, platí to i pro BMW 1. Kdyby to tak nebylo tak jezdí samé šmrncovní auta jako Tesla S.
Tak ber v potaz, ze ani designer co navrhne vuz pro automobilku nema volne ruce, tak jej musi nakonec schalit skupina vlastniku ci majoritnich akcionaru. Ono to nefunguje tak, ze jsi sef zodpovedny za design a vyvoj a proste si navrnes co ty sam jako clovek zodpovidajici za design chces, a nikdo ti do toho nemuze mluvit.... kolikrat se stane, ze muzes dostat i padaka ... nebo cely design kompletne predelat.
A ještě jsi zapomněl dodat, že ještě než to jde před high board, tak to musí být komplexně zpracováno konstruktéry a technology, tam se pak začne licitovat o nákladech všeho druhu a zpětně se design upravuje, aby to šlo vůbec vyrobit za prodejnou cenu.....
;-) Co se ti nezdá,když napíšu ,že nechci ani jedno?Tu koreu vůbec-bo to sú plečky neobadané.A než čiroko ,tak raději něco 5 dveřového. Zda by to byl VW to je dilema . Mít doma nejkradenější auta taky není žádné terno. :-!
Dobrá otázka a je na ní vidět, že rozsah konkurentů je velmi široký. Ale zpět. Jak Scirocco, tak Veloster, tak i CR-Z beru jako více stylovky a více coupe (byť se nejedná o klasická coupe), než zmíněný Megane coupe, který se více hlásí k běžnému modelu. Ti tři zmínění jsou více mimo HB řadu. Uznávám ale, že ta hranice je velmi nejasná a sporná.
Tak s některými doplňky (originálními) se může Megane stát velmi lákavý a odlišný od běžného 5HB, tak je ta záď zcela jiná. Rozohdně je tam větši rozdíl než třeba mezi Golfem 5HB a 3HB.
Navíc pro mnoho zákazníků je to prostě coupé, protože to má v názvu ;-) A pokud bychom brali profil karoserie, tak coupé není ani jedno, neboť nemá ani jedno splývající záď. ;-)
Jak říkám, hranice je velmi nejasná a sporná. V kontextu Golfu 5dv. a 3dv. je Megane coupe určitě více samostatným modelem. V kontextu Golf/Scirocco, Megane/Megane coupe je zase více odlišeno Scirocco. ;-)
A co třeba C´eed kupé, ten už se nedělá? Ale když to vezmeme takhle, tak Šíro a Hyundai jsou přece jenom zcela individuální, skoro bych řekl jako svého času Calibra, Puma a Tigra. Jinak k téhle partičce ještě bude patřit Astra, podle záběrů a fotek vypadá dobře. A ještě se tady trochu zapomíná na DS4.
Hele, mým cílem nebylo vyjmenovat všechny, jen ty, co mě napadlo a Pro C´eed by tam jistě taky patřil, i když já bych si u kupé, jakožto sportovního vozu, představoval nějakou ostrou verzi, viz. Scirocco R nebo Megane RS. Ne, že si ji každý koupí, ale dotváří to obraz.
DS4 je svou stavbou spíše cross, do kupé má hodně daleko.
Ani jedno... když už bych se přece jen rozhodl pro hothatch, nejspíš bych zabrousil ke konkurenci. Z těchto dvou ale Scirocco... i přesto, že po přihození několika prvků výbavy bude zřejmě cenový odstup větší než to na první pohled vypadá.
Já bych přeci jen oba dva předmětné vozy natvrdo k HH neřadil. Tím ale neříkám, že si nekonkurují. Přeci jen coupe nabízí (mělo by) větší porci stylu někdy více, někdy méně na úkor praktičnosti proti běžnému hatchbacku na steroidech. Slečnu, dívku, dámu si umím představit v coupe (a bude uplně jedno, co má pod kapotou, tedy to auto) a třeba v Cliu RS by působila nepřístojně. Naopak borec, který se tváří, že chce řídit pro zábavu bude v základním coupe působit "nedodělaně", v Cliu RS jako někdo, kdo ví, co chce.
(Toto prosím brát hodně zobecněné, kde jde o základní myšlenku než o detaily)
Souhlasím, že kupé nabízí větší porci stylu... bohužel je to v poslední době v mainstreamovém rybníce poněkud ohrožený druh.
Scirocco totiž není kupé... stejně jako Megane Coupe není kupé. Jsou to třídveřové hatchbacky se vším co k tomu patří (větší variabilita a menší dávka stylu).
Tady nemusím přemýšlet ani vteřinu, aby jsem jako vítěze zvolil Scirocco. Ten korejský nesouměrný pokus patří spolu s IX35 k největším obludám co korejci vytvořili a k největším obludám na silnici vůbec.
Designově mě tedy Veloster neoslovuje. Zadní partie je opravdu "hledám vhodné slovo" ..hrozná (nic lepšího mě nenapadlo). Předek to nezachrání. Koncepce tří dveří je odvážná, ale naprosto zbytečná a pokud budu chtít coupe, tak jsou mi jedny dveře navíc k ničemu. Interier je další potvrzení "ošklivosti" tohoto vozu.
U scirocca začnu interierem a ten je moc pěkný a ten z hyunadi na něj kouká z obrovské vzdálenosti. Vyváženost zadní části je opět úplně jinde než u hyundai. Scirocco si na nic nehraje a je klasické třídveřové koncepce. Celkově působí lehčeji a sportovněji.
Hodnotit jízdu, nebo techniku nebudu, protože žádné srovnání ještě neproběhlo.
Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejnil..
...a fakta, která jsem předtím říkla potvrdili i redaktoři...každopádně...než cokoliv od VW...raději cokoliv od BMW, tak bych to viděl, upřímně mi Scirroco nepříjde jako sportovní auto, komu ano, tak ještě neviděl sportovní auto...to samé pro mě platí pro Veloster...
...takže kecy o jiných hodnotách..Scirroco taky žádné nenabízí, je to pořád jen divný 3dveřový hatchback....většina z Vás si ho stejně nekoupí, protože za to nestojí, i když ho obhajujete
připomíná mi to debatu, když se zveřejnila Honda Civic 8G, taky hodně lidí říkalo, že j e to hnusné vajco, a stejně velkému množství lidí se zase líbil...
...asi těžko někdo někoho, kdo má nick - GTI, přesvědčí aby si koupil hyundai , ale pro veloster je už velký úspěch to, že ho tolik lidí, takhle řeší :-)
Re: Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejn
Zde nejde o porovnání co je a není sportovní auto. Jde o porovnání dvou vozů a všichni zde vyjadřují svůj názor.
Ano, pro Veloster, potažmo Hyundai je to úspěch, že je zmiňován a porovnáván v kontextu Scirocca, ale z reakcí je také vidět, jak je tento "souboj" vnímán a s jakým výsledkem.
Re: Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejn
..o to mi nešlo....jen jsem chtěl trochu vyjádřit svůj názor, na ty jiné hodnoty, která by tahle kategorie aut měla mít(jak si myslím dokonce, dříve zmiňoval ty)....a chtěl jsem říct, že u nudných aut VW je nevidím...u Mercedesu-ANO,BMW-ANO, Audi - NO MOŽNÁ....ale VW prostě ne
..btw jak vyznívá tahle debata je plně jedno, ukáže se až podle prodejů...a vzhledem k tomu "že superůžasně dokonalé a skvělé Scirroco, nepotkávám skoro vůbec..", tak si myslím že Korejci s Velosterem v prodejích zvítězí...v reálu to auto může opravdu vypadadat docela dobře...hodit na to mnou oblíbenou černou nebo bílou barvu...ta zelená a oranžová...to je opravdu nesmysl...
Re: Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejn
Tak to ano. Souhlasím, že zde (u této kategorie) jde o trochu jiné hodnoty než u běžné užitkové produkce. A díky tomuto si myslím, že Scirocco má podstatně lepší pozici, protože přeci jen image VW je obecně výše než Hyundai (ať už si o produkci VW myslíme cokoliv). Dokazují to i prodeje Scirocca. Z tohoto důvodu si také myslím, že Veloster nedosáhne (v evropě) nikterak zásadních výsledků. Zde je konkrétně srovnáván s jedním konkurentem, ale stylovek kolem 0,5 mil. je v celku dost s nesporně lepší image a také vnímáním. Ať už z pohledu líbivosti ze strany žen a nebo sportovnosti ze strany mužů.
Re: Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejn
Jsou lidé, kteří nejsou schopni něco sami vymyslet a tak prostě opakují furt dokola fráze, o kterých si myslí, jak zní světově. Nikdy jsem přesně nepochopil, co může být zábavného na intereru nebo exterieru auta - asi to bude tím, že mám čtvrté auto a jezdím přes dvacet let. Zábavný může být člověk, film, knížka nebo jiný podobný zažitek, ale auto? Možná by nebylo od věci zeptat se ve stylu Černých baronu a majora Terazkyho :
- Kefalín, a čo myslíte tým zabavným u hentého oného auta?
Re: Stejná debata...jaká tady byla, když se Veloster zveřejn
Tak šíro možná není ryzí sportovní auto, ale schopnostmi podvozku vytře s konkurenčním modelem tebou zmiňovaného bmw (tj. 1er kupé) podlahu, a to jak ve slalomu, tak i na dráze.
Co třeba proto, že Scirocco je v tomto případě jediný opravdový konkurent. Možná by se ještě dalo uvažovat o CR-Z. To, že nejjasnějšího konkurenta vyrábí právě jen VW je fakt.
Koncern by neuspěl kdyby nebyl porovnáván s low-endem >:D Co by jsi postavil za konkurenty proti Sciroccu (a ne jen z low-endu, ale z trhu obecně) ?
edit: ta první věta je předpokládám překlep. Jinak trochu schizofrenie.
Vidím to přesně naopak. Redakce nadbíhá korejským značkám už v titulku, protože postavit Hyundai vedle Scirocca... to si ani Hyundai nezaslouží >:-[] >:-[] >:D
Levnější? No jak se to vezme. Tento typ aut si totiž lidé nepořízují na to, aby s nimi drandili až do jejich konečného rozpadu, a proto bude pro srovnání tco obou vozů hrát klíčovou roli zůstatková hodnota. A myslím, že není potřeba dodávat, které auto si svou hodnotu bude držet lépe...
Víš Dietmare, já být tebou, tak tu redakci potrestám. A víš jak? Okamžitě bych sem přestal psát, až tě tady pan Lukáš Vaverkova v diskuzích nikde nenajde, tak se teprve chytí za nos a přestane ten hnusnej nudnej odpornej prostě tfuj tfuj tfuj koncern takhle neslýchyně protěžovat !
Ponúkať veloster za rovnaké prachy ako scirocco je istá cesta do pekiel pre hyundai. Všetka česť voči kvalitám kórejcov ale bez toho cenového bonusu oproti zabehnutej konkurencii ma to akosi neláka. Teda aby sa toho diskusní štúralovia hneď nechytili- nie čisto cenový. Dajme tomu za rovnakú cenu viac výbavy, silnejší motor a pod.
Inak sa mi veloster veľmi páči ale na cenovú politiku hyundaia nemôžem inak než :no:
Musím říct, že na mě působí R trochu rozpolceně. Na běžné ježdění (denní užívání) mi přijde "zbytečně moc" a více mi dává smysl "klasické" 2.0 TSI s 210HP. Špičkové R už mi přijde že více míří na řidiče, než jezdce a zde už se dostává cenou blízko řidičské produkci BMW v řadě 1 a oběma japonským okreskovým ikonám. Samozřejmě zde je cenový rozdíl, ale vycházím z toho, že tato auta nejsou jediná v rodině/u majitele a pokud má finance na provoz vícenásobného vozového parku a chce opravdu řídit, může R přeskočit.
Ale uznávám, že zde se pohybujeme v rovině emocí a preferencí, kde se nám rozptyl může rozšiřovat, než když porovnáváme běžnou produkci.
no ono když si zvolim k Scirocco R aktivní podvozek (DCC je povinnost), kožený sedla a zbytek výbavy jakou chci, tak se dostanu na CENÍKOVOU cenu nějakejch 835-840 000 a to se mi zdá jako dobrej kauf :yes:
Tady jde hodně i o velmi malý skutečný cenový rozdíl mezi 2,0 TSI 210 PS a eRkem. Pokud běžný (v základu poměrně chudě vybavený) 2.0 TSI dovybavíš na bohatou zákl. výbavu eRka (přitom se vůbec nejedná o zbytečnosti) konečný cenový rozdíl hovoří celkově určitě spíš ve propěch eRka, nemluvě třeba o 2.0 TSI s R-line paketem, který cenově nedává smysl vůbec. Bohužel ve všech těch různých Autocarech jsou liní pohrát si trochu i s kalkulačkou a tak se všude dočteš o příliš velkém cenovém rozdílu mezi těmito dvěmi verzemi... Navíc jsem obě verze řídíl, což mě ještě víc přesvědčilo přilklonit se právě k eRku, které mi tak dává celkově větší smysl, a to jsem ještě nevzpomněl designový rozdíl, který hovoří taky pro eRko, a to docela jednoznačně, zvlášť naživo...
P.S. A cenový rozdíl mezi roccem R a třeba podobně výkonným a hlavně srovnatelně vybaveným 1er je opravdu výrazný...
I já jsem byl líný porovnávat ceníky ve spojení s dovybavováním. V tom případě je R opravdu rozumější volbou. To porovnání s dražší (nad)konkurencí jsem bral čistě z pohledu zaměření na jízdu a předpokladu volnějšího rozpočtu, kde je rozdíl na zvážení 1 mil vs. 1,5 mil. než 850 tis. vs 1 mil.
Tohle je pravda, rozdíl byl snad 2 tisíce €. 155 kW byla za 44 tisíc, R bylo za 46 tisíc v plné. Už je to nějakou dobu, takže ceny možná budou jiné. Nicméně tady souhlasím s figurkou. Scirocco je v těchto specifikacích spíš zajímavé, pokud chceš praktičtější auto, nebo jsi opravdu na doraz s rozpočtem a je to tvoje jediné auto, což klidně může být (mladý člověk bez rodiny víc než Scirocco kolikrát nepotřebuje).
V okolí 1 milionu bych se koukal po 1er kupé, nejlépe s šestiválcem. V Německu je ceníková cena za 125i zhruba 790 tisíc. To je skvělá nabídka. A je to končící model, takže slevy budou slušné. Kdyby člověku chyběl výkon, tak je tu 135i za zhruba 975 tisíc. Ano, BMW bude v odpovídající výbavě dražší než VW, ale za ty peníze člověk dostává hodně. A člověk nesmí zapomenout na M za zhruba 1,22 milionu.
Já osobně vnímám Scirocco jako praktické auto se sportovním střihem pro lidi, kterým nevadí těch pár omezení, která si nese oproti Golfu.
PS: Člověk samozřejmě nesmí zapomenout například na 370Z. 1er není jediná možnost. Zkrátka Scirocco má "nahoře" značný přesah do teritoria jiných predátorů.
Musím přiznat, že jsem rozdíl v ceně čekal opravdu větší a že R je výrazněji odděleno od "zbytku". Takto je R opravdu zajímavou volbou.
Neřekl bych přímo přesah do teritoria jiných predátorů, ale velmi se jim blíží a to hlavně z pohledu někoho kdo uvažuje opravdu o řízení a zábavě. Kdo uvažuje jen o stylovém přibližovadle nepůjde primárně po výkonech R.
Mám kámoše co má jak rocco 2.0 TSI, tak eRko (dokonce obě ve stejné barvě) a i podle něj je jediné menší "omezení" u eRka, o poznání tvrdší podvozek, což se dá do značné míry eliminovat adaptivním podvozkem v poloze comfort a ne větším průměrem disků, než 18".
Můj pohled na to je takový, že pokud chci opravdu praktické a universální auto s podobnou technikou, jako má Scirocco 2.0 TSI, beru raději Golfa GTI, kde si navíc můžu vybrat mezi jeho sportovnější 3dv. verzí, nebo praktičtější "rodinnou" 5dv. verzí. A pokud jsem ochoten na universálnost rezignovat o něco víc, beru o poznání ultimativnější scirocco, ale když už, tak už... a chci za to i nějaký ten skutečný rozdíl, který by k tomu měl patřit. Mám na mysli třeba podstaně ostřejší zvuk eRka proti roccu 2.0 TSI, celkový "drajf" motoru, brzdy atd., ale v neposlední řadě i ten přiměřeně přiostřený design...
P.S. Když vidím vedle sebe běžné rocco a rocco R, připadá mi to normální trochu jako hračka (s nadsázkou, která si na dospělost částečně hraje, ale když vedle sebe postavím Golfa GTI a Golfa R, (nebo třeba Focus ST a Focus RS) podobný "efekt" se nedostaví...
Určitě je R dobrá volba (ve vztahu k 2.0 TSI 155 kW). Za ty peníze, kdo by to nebral.
Udělal jsem si teď takový rychlý průlet konfigurátorem a R v plné vyjde na zhruba 49 tisíc €, 370Z Pack se všemi příplatky na zhruba 48 tisíc €. To myslím tím přesahem. Ano, je to otázka priorit, co od toho auta člověk očekává, jaké dostane slevy. A také, kolik R se reálně prodá v takovéhle specifikaci. Jak to vidím já, tak síla "Šíra" je v "lidovějších" výbavách, kde nemá konkurenci - cenová hladina 750-850 tisíc Kč. Mám rád plné výbavy, i když to nutně neplatí u aut pro zábavu, ale dát téměř 1.2 milionu (samozřejmě, po slevě by to bylo méně) za takovéhle auto, musel bych si nafackovat. Jakmile člověk překročí milion, začíná se otevírat řada zajímavých možností.
Jak jsem napsal předtím, pro mě je Scirocco hlavně kompromisem. A musím uznat, že kompromisem vskutku vynikajícím. Kdybych měl mít jediné neprémiové soukromé auto, tak by to s velkou pravděpodobností bylo právě Scirocco. Praktičnost, kterou navíc nabízí Golf, nevyužiji. K tomuhle autu mám velmi vřelý vztah, byť ho nikdy vlastnit nebudu. Ale počkat, nikdy bych neměl říkat nikdy :-)
1,2 milionu za rocco R by byl pochopitelně nesmysl...
Dneska se do 850 tisíc (po slevě) vlezeš i se skutečně dobře "našláplým" (myslím potřebnou výbavu) roccem R...
Vím. A je to férová nabídka. Podle mě nemá smysl jít výš. Ale jak jsem řekl, vnímám ho jako zbytečný kompromis na pozici auta pro zábavu. To nic nemění na tom, že je to dobře vyvážené auto, které má celou řadu potencionálních kupců.
PS: Omlouvám se, trochu se motám pořád dokola kolem jednoho a toho samého. To je tak, když "diskutuji" při práci.
Samotné téma "auto na pozici zábavy" je na větší diskusi, u toho Lotusu Elise ano, ale u 1er už je to s tou skutečnou zábavou trochu "složitější", samotný zadní náhon zábavu nezaručí...
P.S. Není důvod se omlouvat, taky stále jen "odbíhám" k diskusi...
Chápu. Já to beru čistě v rovině auta pro zábavu, jak psal figurka. Tedy druhého, třetího auta. A tam mi dávají ty šestiválcové zadokolky větší smysl :-) Nebo můj favorit v této (cenové) kategorii, Lotus Elise.
Nespadl jsem z višně. Vím, že je to jiná kategorie a že na takovéhle rocco dostanu solidní slevu, jinak by se asi žádné neprodalo. Ale můj názor je takový, že kolem milionu, kde se ceníkově ve vysokých výbavách pohybuje, zkrátka loví v cizích vodách. A že to není prvořadě auto pro zábavu, protože to ostatně není ani 125i. Tady souhlasím s figurkou v tom, že u takového auta je už jedno, jestli stojí 850 tisíc nebo milion. Priority jsou úplně jiné.
Tento převis není nic neobvyklého. Nevím jak dnes, ale pamatuji si dobu, kdy Octavia měla plnou přes 1.2 milionu. A dokonce byla Octavia v plné dražší než Superb v plné se stejným motorem o téměř 100 tisíc. U "prestižnějších" lidových aut bývá zaměření na střední cenové pásmo, dnes stoupá důležitost i nižšího pásma. A když už se najde člověk, který chce tu top výbavu, řeší se to větší slevou. Takhle to ostatně funguje i u prémie - největší slevu dostaneš na výbavu (z mé zkušenosti). U aut s rozsáhlými položkovými příplatky jde o logický krok. Takže se dá říci, že čím máš vyšší výbavu, tím je ceník víc zavádějící.
Víkendovka a zadokolka ano, ale ne 1er, která si s roccem může v tomto případě podat ruce. Sice má o něco lepší řízení, ale podvozkově a brzdami na rocco nestačí.
P.S. Zrovna o tobě si určitě nemyslím, že jsi "spadl z višně". Tvoje příspěvky/reakce patří k těm nejsmysluplnějším tady, podobné je to např. právě u figurky, woodyho-a., Dinara a některých dalších...
Bohužel taky moc nevidím Veloster jako soupeře pro Rocco. Chápu, že Hyundai po tom, co výrazně zlepšil kvalitu už nechce být chápán jako low-end, ale v podstatě stejná cena jako Rocco je trochu mimo. Agresivní příď se mi líbí, DALEKO horší jsou podle mně zadní partie vozu. Já bych nešel ani do jednoho z nich a koupil CR-Z, obávám se totiž spolehlivosti motorů TSI.
Mně se Šíro hodně líbí, překvapilo mně, jak je vevnitř pohodlné, se svými 190 cm jsem se usadil bez problémů i vzadu.
Nicméně, proč by ses bál TSIčkových motorů? Pořád se opakuje, že jsou nespolehlivé, že nevydrží - a co přeplňované diesely? Ty se dělají dvacet let a více (myslím pro osobáky, o těžkých vahách ani nemluvě) a tam se nesypou? Přitom třeba plnící tlak u dieselu je vyšší než u benzínu....nakonec kombinaci kompresor/turbodmychadlo/vstřikování paliva není vynálezem VW a není tady od doby, co VW s těmito motory přišel na trh. MB tuto technologii používá mnohem déle.
Problém s turby vidím spíš na straně řidičů. Turbo vyžaduje dodržení některých zásad při řízení a ty bohužel někteří řidiči ignorují - například ono volnoběžné vyprázdnění po skončení jízdy řada lidí ignoruje a pak se strašně diví, že turbo "zadřeli".
Které konkrétní motory s "duálním" (kompresor+turbo) přeplňováním od MB máš na mysli?
Častější problémy nejsou se všemi TFSI/TSI, platí to především právě pro silnější varianty 1,4 TSI kombinující kompresor a turbo...
Sorry, měl jsem hlavně na mysli, že kompresor MB v motorech používá už dost dlouho, jestli taky tuhle dvojkombinaci nevím.
Jinak o problémech se silnějším 1.4 TSI jsem zatím nic neslyšel. Je o otm někde něco? Nepočítám výlevy v diskuzích, kde někdo turbo utaví, protože s ním neumí zacházet a pak všude možně vykládá, jakej je to šmejd. Měl jsme kolegu, který byl jinak bezvadnej chlápek, ale v předchozím místě takhle oddělal Passata, dokonce dvakrát a jedna z jeho mála vad byla, že si nepřipustil, že je mizernej řidič a že to nezvládá technicky. Nicméně jako navštěvovatel internetových fór (perfektní němčinář) se vášnivě zúčastňoval diskuzí s podobně postiženými Němci....
Máš samozřejmě pravdu v tom, že se turbo musí nechat po dynamické jízdě "vydýchat," tuhle zásadu znám i já, ale atmosféra je mi sympatičtější i proto, že není tak citlivá na jízdní styl jako auto s přeplňováním, navíc jsem fanouškem Hondy a její motory V-TEC, (dnes vlastně i-VTEC) jsou prostě famózní, i když musím přiznat, že až budu kupovat nové auto, (jsem začínající řidič), tak mně Polo s motorem TSI a s DSG celkem oslovilo, ale s největší pravděpodobností zůstanu u Japonců, takže bych to viděl na Mazdu 2 nebo nový Civic. Všechno s automatem, jsem tělesně postižený.
S tou hondou velikej souhlas, měl jsem jí (Civica) a sférická šestnáctistovka s pětikvaltem (rok výroby 1995) byl motor ještě před V-TEC byl motor, který (nevím jak modla CO2) byl dynamický a úsporný, že se mu nic potom nevyrovnalo (AR 156 1.8 TS a Mazda 6 1.8). Přitom při ustálené rychlosti v Německu na dálnici (kolem stotřicítky) to bralo pořád 6,5 litru. Současný Civic mně fascinuje, je to nejen nádherný, ale (což si nikdo neuvědomuje) praktický auto (viz. sklápění zadních sedadel) a prostor vzadu. Totéž platí o Jazzu. Bohužel, nástupce už tak futuristicky nevypadá - jsem ale od Hondy zvyklý, že jedna generace je super a druhá průměr....Jinak nedávno tady byl prezentován motor od Mazdy tuším 1,3 benzín sféra a ty parametry byly srovnatelné s downsizingovými motory. Automat je príma, i když ho nepotřebuješ. Takže držím palce, vyber dobře a ať se ti dobře jezdí.... :-)
Bohužel u Hondy je trochu problém, resp. fakt, že charakter jejich motorů byl utlument emisními normamy. Dnes již v benzínech nezáří tak zásadně jako v minulosti a vlastně motor, který se nejvíc odkazoval na minulost (CTR) nedokázali v evropě udržet díky emisím. Jedna z markant značky se vytrácí. Další věcí bylo, že ten charakteristický motor (vysoký měrný výkon na litr, ochota jít do vysokých otáček) nebyl jen jeden. Rozpětí roků 94 až 2000 nabízelo více perel. Třídveřový Civic 1.6VTi, 1.8VTi v Civic Aerodeck, legendární ITR a ATR...
Je otázkou, jestli bylo ekonomicky únosné uživit tolik špičkových motorů vzhledem k prodejům. Pokud ne, tak to jen ukazuje na to, že jedna věc je tuto techniku obdivovat, ale druhá věc je si ji pořídit a uživit tak automobilku.
zdravím.na letošním Autosalonu v BVV jsem byl a musím konstatovat,že Veloster mě mile překvapil.....naopak,Shiro jsem téměř přehlédl(to není překlep) a to jsem čekal,že vystavený model bude(jak se ostatně u kupátka předpokládá)už zdáli lákat zvědavce jak barvou tak i umístěním daného vozu na place.Veloster byl jednoduše nepřehlédnutelný,Genesis jakbysmet a výsledkem bylo,že u nich byl neustálý nával návštěvníku,což u Shira,v bílém provedení(která se mimochodem k tomuto vozu absolutně nehodí),nebylo v daný den k mání.ve Velosteru jsem seděl a musím jej pochválit,osobně mi tento vuz sedl,výborné sedačky,řazení,interier,zpracování,pouze posez jsem postrádal poněkud nižší(na Cougara prostě nemá),ale s tím to aspektem jsem se setkal i u jiných "rádoby" kupátek.....Shiro je hezký vuz.hezký,ale ne v bílém provedení.už to mi pokazilo náladu a po náhlédnutí do interieru,jsem si řekl "proč......?"....absolutně nechápu politiku VW .....kupé se má přeci vymykat běžným standartum,je to něco "extra" a naroubovat do tak povedené karoserie naprosto nudný a sterilní iterier z Golfa je až trestuhodné.obrovská škoda,do vozu tohoto charakteru přeci má jeho majitel nasedat s nadšením a oprávněnou pýchou a ne s pocitem,že právě vlezl do Octavie,či Golfa.je mi líto,ale VW šetří na nesprávném místě.
Vidím, že 120 příspěvků v diskuzi se točí kolem to, že je Veloster "fůůůůůůůůůůj" a že je stejně drahý. Přitom se nějak zapomíná na to, že design je jednak velmi subjektivní záležitost a druhak na to, že někdy je u takovéhoto typu auta důležitější, že vypadá "jinak" než to, kolik stojí. A už sám článek ukazuje, že ceny rozhodně stejné nejsou, diference je dobře 50 000. Chápu, že tady je to samý grand a 50 sem 50 tam nikoho nebere, však za to jsou jen jedny obyčejné hodinky, ale je dost lidí, pro které je 50 tisíc až dost. Nemluvě o tom, že 90a 103 kW je trošku rozdíl, (zvláště při rozdílu ve váze, jak píšu dál) pokud si tedy nemyslíte, že kupé musí hlavně dobře táhnout vocpoda...
Ale budiž. Spíš je problém, že se zapomnělo na to, že Veloster může zaujmout i něčím jiným, než cenou. Otázkou je, zda i v reálu, ale na papíře vypadá minimálně celkem slibně. Předně má hodně zajímavý atmosférický motor, proti němuž nemají bezcharakterní malá turba co ukázat.
Dále je tu čtyřdveřová konfigurace. Pro někoho, kdo chce mít kupé, ale vozí častějí více než jednoho spolujezdce je do docela benefit, 2D/3D je z hlediska uživatelského komfortu dost opruz.
Dost radikální argument pro Veloster je jeho váha - když něco váží při stejných rozměrech o 150 kg méně, musí to být při jízdě sakramentsky poznat, pokud šasi neladili cromagnonci a soudě dle Genesisu Coupe rozhodně neladili.
Také je velmi pravděpodobné, že Veloster bude mít vypínatelné ESP, lacinější servis a bude méně lákat nenechavce a závistivce. Takže to možná nebude až tak jednoznačné, to ale bude nutné ověřit v praxi. ;-)
king- že může atmosféra někoho víc zaujmout než turbo,souhlas,čtyřdveřová konfigurace je detail,který moc lidí řešit nebude,páč víc se řeší dvoje nebo 4 dveře,nižší hmotnost o 150 kg beru,ale setsakramentsky poznat to,podle mě,nebude a vypinatelné ESP je už i u rocca,starší šíra ,,přeprogramují,,a nové budou mít vypinatelné.
Krádeže Scirocca bych se nebál,kdo by ho kradl,pro zloděje je to absolutně nezajímavý vůz ;-)
Pokud je pro někoho 50 tisíc až dost, stěží bude uvažovat o "nepraktickém" autě a zvolí klasičtější koncepci. Pokud je pro někoho 50 tisíc až dost, stěží bude uvažovat o druhém autě.
Tak tuhle myšlenkovou konstrukci nechápu. Pokud je pro někoho 50 tisíc moc, nebude přemýšlet o "nepraktickém" znamená, že každý, kdo nechce hodit 50 tyček do luftu je socka a měl by si koupit Logan MCV? Znám pár bohatých lidí, ale zatím mě nikdo touto sumou nezasponzoroval. :-) Nevím, proč by pro určitou kategorii kupců nemohl být veloster ideální, přiměřeně praktické první a jediné auto.
Ještě bych (k předchozí reakci) dodal, že lidi, kteří jsou na peníze "opatrnější", přemýšlejí i nad tím, co za to auto dostanou při dalším prodeji a tu je naopak Veloster ve značné nevýhodě, viz relativně vysoké ceny ojetého Scirocca na trhu...
Tady jde především o srovnání s Velosterem, a ten na mě zatím působí mnohem "sójověji", než Scirocco, a to nejen svým asijským původem... ;-)
K článku žalostně chybí přímé srovnání technických údajů, včetně hmotnosti a výkonových parametrů, takže nevím, jak si došel k hmotnostnímu rozdílu celých 150 kg. Rocco s touhle motorizací má pohot. hmotnost 1319 kg (včetně provoznívch náplní a z 90% naplněné palivové nádrže), takže Veloster by musel mít (při sorvnatelném stavu) jen nějakých 1169 kg....
Lze někde k němu podobný údaj nalézt?
No on celý ten článek je žalostně nelogický... porovnávat podle ceny (viz pan vaverka) dvě auta při jejichž výběru cena nehraje v 99% roli, je tak trochu mimo. Měli rovnou udělat kompetní srovnání technických parametrů, cerny a designu...
Třeba [odkaz] . Nebo tam, kde debutoval malinko dřív než v Evropě. :-! Zdá se, že jsem ti nasadil mozkožrouta a nejsi schopný pobrat, že to rejžožrouti dokázali o tolik lépe než Helmut. >:-[]
Tak rozdíl je to poměrně velký (což vůbec nemám důvod zastírat) a nenašel jsem k němu nikde podklady..., navíc mám zkušenosti z minulosti, že každý výrobce má pro pohotovostní hmotnost svá pravidla, která dokážou rozdíl hodně zkreslit (např. jen těch 90% nádrže není nic zanedbatelného) a k hodnotě 1172kg jsem nenašel podrobnosti ani z tvého odkazu...
VW není značka, která by nějak tradičně/primárně trhala hmotnostní rekordy...
Ale třeba ten nápad s konfigurací dveří 3+1 u Velosteru se mi docela líbí, byla by spokojená, jak manželka, tak já... :-)
Je to údaj se kterým může výrobce do jisté míry "manipulovat", např. VW donedávna udával poh. hmotnost podle jisté normy, kde se počítá i s 68 kg řidiče a 7 kg zavazadlem. Už od toho upustil, protože konkurnce to obvykle uváděla naopak bez těch 75 kg...
Proto by mě zajímala i "výkonová konfrontace", např. jak se ten údajný větší váhový rozdíl (podpořený vyšším výkonem Velosteru, proti nejslabší verzi rocca) projeví na rozdílu ve zrychlení apod.
Koukám že nakonec stejně půjde hlavně o to, za každou cenu to nandat zlé říši.
Jestli si myslíš, že rejžožrouti s Velosterem něco dokázali, navíc o tolik lépe než Helmut tak je to s tebou horší, než jsem si myslel.
A víš, že ani ne? Nemám jediný důvod vyzdvihovat velostera a pokud jde o nandávání něčeho zlé říši, nevím, co je větší zlo - šmahem odsoudit něco co má špatný znak/původ/výkon/plnění/počet dveří/atp a ještě navíc je to "hnusné" a nezvážit i potenciální silné stránky nebo se nad tím zamyslet?
A tvé sugestivní konstatování nechápu, dnes tady již podruhé (a to nejsou tropické teploty)- pokud je jedno auto o 150 kg lehčí při velmi pravděpodobně srovnatelné bezpečnosti (která mimochodem u Scira není nejlepší ve třídě), pak rejžožrouti dokázali sakra hodně. Nebo se zase pletu? :-)
Ach tak, vypichujeme jeden údaj. Tak to ano, hmotností to rejžožrouti Helmutovi opravdu nandali.
Šmahem odsoudit ? Netvrdím, že je Veloster vyloženě špatné auto, jen tvrdím, že v kontextu trhu, ceny, konkurence, image značky nedosáhne nijak závratného úspěchu. Samozřejmě se mohu plést. Nikdo nemáme patent na pravdu.
Figurko, ale já nejdu po tobě. ;-) Celé moje vlákno je jen reakce na to do té doby řečené, tedy že "je to hnusný a není co řešit". Nadhodil jsem do diskuze jen pár věcí k zamyšlení. Že nebude HV v Evropě trhák je jasné, to nebude ani ten určitě mnohem lepší Genesis. Ale to neznamená, že nemá proti sciroccu žádnou šanci. Pokud se tedy neukáže, že se jízdně opravdu nepovedl.
Ještě doplním... dám ti návod, jak to natřít Helmutovi.
Postav proti Sciroccu R Genesis coupe. Pro někoho, kdo nejde po absolutní rychlosti ale po řidičských zážitcích a řidičštější koncepci (RWD), stylu klasického coupe a chce jen řídit a bavit se místo pózování a opírání se o sílu znaku na kapotě auta je to velmi solidní volba. V kategorii rozhodně silnější než Veloster proti ostatním. U Genesisu velmi silně vnímám tah Hyundai na zlepšení pověsti a posílení image.
figurka :
V Paříži jsem viděl předfinální fázi Genesisu Coupé (vypadalo božsky) bohužel finální výsledek je o dost horší (zvlášť předek),řidičsky to asi nebude zlé auto,ale za 850 000 Kč se dá sehnat předváděčka 370 Z,700 000 Kč stojí 350 Z s malým nájezdem,takže Genesis si může vybrat jen absolutní trouba ;-)
btw : ,,síla,, znaku VW :-O
Třeba právě na Slovensku, která nám není cizí a ani daleko je V6 Genesis do 30 tis. €. První testy vypadají, že Hyundai stvořil opravdu řidičsky zábavné auto. 370Z je samozřejmě logicky nejbližší konkurent a ta auta hrají na trhu prakticky vlastní ligu. Toto se o Velosteru nedá říct s takovou jistotou a hlavně (opět) z toho řidičského pohledu je vedle Clia RS mimo. Z pohledu stylovek, kde nejde o "bláznění" za volantem zde máme F500, Scirocco, Mini, nebo i DS3. Proto píši o silnějším postavení Genesisu coupe než u Velosteru a hlavně v kontextu Kingova příspěvu o tom, že rejžožrouti něco dokázali lépe než Helmut.
btw. síla znaku nebyla myšlena jen ve vztahu k VW, viz. třeba právě to Z.