Včera jsem byl zase v Mercedesu a koukal na současné ML po faceliftu... tohle auto nový design nepotřebuje (interiér ano, ale exteriér nikoliv). Aktuální diodová sada a upravené nárazníky tohohle "drobečka" zase omladily.
Ten interiér ala Jeep je takový... nezvyklý na SUV.
Líbí se mi, že neuniformují celou modelovou řadu jako u konkurence - zůstaly tu ostřejší tvary, jsou ale zároveň kombinovány s křivkami. Taková kombinace E-Kupé (což je mistrovské dílo) a CLS (což je taky mistrovské dílo). Hádám, že na některých fotkách je AMG paket?
Co se mi však nelíbí a co je ústupek zpět, je záď - měli nechat současná světla, tohle je takové... připomíná mi to kombi BMW 5 minulé generace
Mno, ani ja v novym Mku ani pri nejlepsi vuli nevidim nic z E-kupe ci CLSka. Oba zmineny modely jinak povazuju spolu s S, CL a SLK za to nejlepsi, co dnes MB nabizi. Novy M vidim na opacny strane spektra...
...ten je nejaky divny, na SUV nezvykly. Pripomina mi to soucasnou (teda minulou) 9-5 v kombiku, je to takove Saabovske. Je to od kluku ze Stuttgartu pekne, ze takhle okate vzdavaji hold :-)
Už sa stáva tradíciou, že čo nový Mercedesu, to dizajnový paškvil (s výnimkou kabrioletov a športiakov). Toto nové M-ko pôsobí zdiaľky ako malé kompaktné auto - asi ako Suzuki SX4. A zadná časť mi pripomína dodávku. Interiér je zas v štýle Kie a Hyundaia. Asi by nezaškodila povinná stáž u BMW, ktoré sa po zdecimovaní dizajnu zapríčinenom Chrisom Banglom už spamätalo.
Re: Sú dizajnéri od Mercedesu sfetovaní alebo áno?
Neviem na co to vobec maskovali...Mercedes evidentne ide svojim tempom no dalsie automobilky sa velmi dotiahli. Po hroznom E-cku je tu dalsi bracek do zoznamu.
Bude to chtít živé setkání. Moc fotogenické není a na některých fotkách vypadá přinejmenším podivně. Podobné dojmy jsem měl dřív i u Céčka, a nakonec se z toho vylouplo jedno z nejhezčích aut střední třídy.
Když jsem koukal na zadní světla, tak první co mě napadlo byl Lexus LS minulé generace. [odkaz]
Proporce a tvar přední masky mi zase hodně připomínají současnou Toyotu Rav4. [odkaz]
Chápu, že se chtěli vyhnout levným cukrblikům, ale tohle je vážně suché. Jen většina zdejších kolem uvidí jakousi nepopsatelnou auru prestiže. To jsou právě ti, díky kterým platíme za auta 2x víc než bysme museli :-)
Těžko cokoliv psát, pochvala je notorickou markantou hodnocení mercedesů obecně, a kritická slova není důvod hledat. Vše, proč je ML tím čím je zůstává zachováno, nové vizuální prvky pak auto drží na aktuální špici segmentu. Úlitba euroekodrábům v podobě slabších motorizací... brnkačka, kdo chce nemusí, kdo musí může a kdo nemusí, může šestiválce.
Osobně velmi cením kompozici zadních lamp, a to nikoliv proto, že bych snad chtěl výrazovou inspiraci hledat někde u kombigolfu, o to vůbec nejde. Jde však o to, že vůz se opticky rozšiřuje a získává na pohledové síle.
Diskuse o tom, jestli jsou njvhodnější šachovnicově prošívaná sedadla jsou předčasné, tohle je nutno obsedět naživo.
Každopádně událost sezóny, událost segmentu.
P.S. "C" sloupek a navazující pasáž zádi, to je uchvacující rešení, které i po letech ukazuje, že když to do ruky vezmou ti nejlepší, výsledek také nejlepší je.
Tentokrát s tebou GTI souhlasím, i kdyžna zadní světla bych přežil i trochu méně "labutí". alr to je otázka zvyku. Jen dotaz, ML stále vzniká za oceánem, ne?
ANO...celá záď včetně svítilen je fantasticky zpracovaná :yes: Ti, kteří zde píší o kopírování lexusu nedejbože tojoTy, netuší, že MercedesBenz znal tyto tvary, když u tojoTy přemýšleli jak pojmenovat novou dražší značku... :-)
Úhlopříčně prošívanou deku znám z dětství, takže mi použití v ML nevadí :-)
Využití předních světlometů v doplnění designu jsem čekal odvážnější, ale celkově je to za jedna, asi ho vezmu... :yes::yes:
P.S.: snad jen doplnit dieselhybrid?
Je rozdiel podobat sa/pripominat nieco, ako nieco kopirovat. Ja by som sa priklonil k prvemu pripadu, mne ten zadok tiez evokuje skor korejske ako nemecke auto z D3.. Ale uplne hodnotit budem az po prvom "videni" :-)
Mercedes neprekvapil. Jak by asi taky mohl? Byl nejlepsi a stale je. To snad jen nekteri redakcni Spinkacci po ucurnuti si do textilu na sedacce spolujezdce v Cliu RS pisou blaboly o nejosklivejsich autech sveta, majic pri tom pred ocima pohlavni organ z chromovaneho plastu...
Kez by tak u Mercedesu delali i motorky, aspon jednu :-)
S temi nejslabsimi motorizacemi to neni tak hrozne, spis jde o pokrok, ktery ty zaklady udelaly za posledni roky.
Je to proste tak, ze behem dvou az tri let Audi a BMW dotahuji styl a design vys a vys, pak se ale privali vlna tsunami od tricipe hvezdy a muzou zacit znovu...
Vzhledem k tomu, že norma Euro 6 zatím neplatí, ani náhodou bych nechtěl v autě zatím zcela zbytečně tak složité zařízení jako je SCR - kat., který je založen na principu přistřikování močoviny (Ad-blue) ze samostatné nádrže do výfukového potrubí. Proč být pro výrobce testovacím jezdcem budoucích technologií, když to není nutné???
SCR je už dnes naprosto běžně používaná technologie a BlueTecové Mercedesy ji už mají pár let. Nemluvě o celkem masivním nasazení ve sféře nákladních vozidel, kde se bez SCR prakticky neobejdou. Je to jednodušší, než filtry pevných částic se sporným účinkem, zvýšenými odpory a řízeným vypalováním.
Tak jsem to i ověřil a moje informace správné jsou:
[odkaz]
Takže dieselové mercedesy plnící EURO 6 mají jak DPF, tak SCR a EGR (vnitřní recirkulace výfukových plynů). Doplnění obecně problémového DPF o technicky ještě složitější SCR, navíc s nutností tankovat do kufru auta močovinu... zlatý benzín (ten alespoň voní) :-)
Já spíš myslel současné euro pětky. Ty jsou ve většině případů vybaveny jednou nebo druhou technologí. EGR ventil mají motory už od nějakého euro3, myslím.
Z mého pohledu toho auta na každou stranu designově prostě kus chybí. V bílé barvě zanikne podivná příď, která ale naplno vyleze ve stříbrné, tolik časté na silnicích. Bohužel, takhle dopadly všechny současné Mercedesy. V interiéru jsem ztracený, snad jediný ten s béžovými sedadly se mi líbil. Celek je spíše smutný.
A ty čtyřválce mi tu vadí mnohem méně, než v S. Teda - spíš mi tu nevadí, když vidím ty parametry. Odprostíme-li se od zvuku, nic tomu motoru nechybí. Jen tak dál!!! :yes:
Ach... Mam z toho divne pocity. Ta uvodna "profilova" fotka clanku je skvela, tam vyzera predok drsne, ale...cely dojem z auta kazi ten korejsky zadok [odkaz]
Z interieru tiez nie som nadseny, ako to byva u MB..no musim si ale pockat na zive zoznamenie.
Prave jsem cekal na fotky noveho emela protoze se mi vzdy libilo, ale zaroven jsem byl velmi prijemne prekvapen novym touaregem. zhruba v lednu jsem premyslel ze ho obednam, ale pockal jsem na emelo a to byla chyba podle fotek nevypada nic moc. A pri silene dlouhe cekaci dobe na touarega uz jsem ho mohl mit doma ted uz pockam i na prvni svezeni v emelu at se zase neunahlim ale zatim vede jedniznacne touareg.
Tiez by som isiel skor do touaregu, teda ak to berieme hlavne z tej estetickej stranky. Tiez sme o nom rozmyslali, ale ta cakacia doba nas odradila. Stale sa nan čaká 6-7 mesiacov?
To nevim jiste naposledy jsem byl ve vw v unoru a to byla cekaci doba 6 mesicu. Myslim ze se to nijak nezmenilo protoze na ceste nove touaregy porad moc nepotkavam.
Ja ich zacinam registrovat trocha viac, ale je usmevne, ze na auto, ktore mi vyrabuju skoro za zahradou by som musel cakat pol roka a na auto, ktore sa vyrabalo na druhom konci sveta (USA) som cakal o vyse polovicu kratsie.. :-)
Nezlob se na mě ale to snad ani nemůžeš myslet vážně. Touaega jsem obhlížel v Anglii kde je jich v provzu už poměrně dost a tou auto je svou designovou vypčpělostí až urážlivé. Pro mě velké zklamání, pač Touareg byl jeden z mála VW, které jsem snesl... Ani si nechci představovat jak bude touareg působit za pár let...Na ml mi vadí jen ty zadní světla.. Jinak :yes:
Na oficialnej stranke Mercedesu je aj ukazana verzia s s plnymi Led svetlami: https://specials.mercedes-benz.de/m-kl… />Podla mna vypada nove M-ko Super, Uznavam, ze zadok mozna vypada trochu diskutabilne ale som si isty, ze na zivo to bude ine kafe. Aj zadok noveho ecka sa mi po prvotnom vahani uplne zalubil a ocividne nie som sam...Tu v Irsku uz je novych eciek naozaj vela, daleko viacej ako novej 5 series + ak tu uz nejaka 5tka je tak len 520d :/ zato E-cko uz som videl snad vo vsetkych verziach okrem AMG.
Medak si hra svoju hudbu a vypada to, ze nie som sam komu sa to nehorazne paci.
O technickej vyspelosti sa uz ani hadam nema vyznam bavit.
Medak :yes::yes::yes:
Ze stuttgartských SUV mě za srdce nejvíce bere GLK, to ve své třídě nemá designovou konkurenci. Ale chápu, že takové linky se nedají roubovat na SUV větších rozměrů.
Tak tedy nová M-Klasse. Není takřka nic, co by tam oku vadilo, jen na mě působí tak trochu... americky. Uvidíme naživo, já se na setkání těším.
Mimochodem, ten koeficient odporu vzduchu? Klobouk dolů.
Mercedesu se nadá vytknout nic už takřka 10 let (i déle), tj doba, kdy jsem začal k autům cítit něco víc, než jen mobilní prostředek.. Tato slova potvrdí fakt, když si sednete do 10 let starého medvěda a do 10 let starého auta kterékoliv značky, pak ten rozdíl poznáte. Benz byl pro mě vždy TOP značkou. Jejich designová tvář posledních 2-3 let znamená to nejlepší co jezdí po silnicích. Ale co říct k tomuto? ;-\ Číňan? [odkaz]
Přední část je typická, až po konec předních dveří [odkaz] , ale co se za nimi děje.. ? To se mi moc nezamlouvá.. [odkaz] bude záležet na laku, protože třeba z tohoto úhlu nevypadá zase zle, ale furt tam vidím toho vietnamčíka s číňanem.. [odkaz]
no asi to není tak exkluzivní jako mamutí plochy plastu u koncernu ale co už. Zaopatření zákazníci asi nad tím budou muset zkousnout zuby... chceme víc černočerného plastu!
Nepísal som ten príspevok, ale súhlasím s tým, že drevo sa na volant nehodí. Minimálne nie v takomto usporiadaní. A toto vôbec nie je ojedinelý názor, počul alebo čítal som to už mnohokrát. Nejde o to, že by plast bol krajší alebo prestížnejší než drevo, ale o to, že dané použitie dreva proste nevyzerá dobre. Pre teba možno áno, ale pre mnoho ľudí nie. Mne osobne sa drevo v interiéry veľmi páči. Koža, drevo, hliník napríklad u Volva, to je oku lahodiaci, skutočný luxus. Ale drevo na volante, ešte k tomu takéto krikľavé, to nie je pekné a nemyslím si, že to vyzerá luxusne. A myslím si, že vôbec nemusí byť hneď nahradené plastom, na volant sa predsa dáva aj koža...
Vtip 1: Nikdo ti to necpe.
Vtip 2: Dřevěný volant je beztak vyhřívaný - i tak, až tě šéf pošle jeho vlastním autem pro toner do tiskárny můžeš volant držet za tu koženou část...
Mimoto původní příspěvek nebyl jen o volantu. Nehledě na to, že MB nabízí i celokoženou variantu - která je na snímcích rovněž. Tedy ten prostoduchý příspěvek byl zcela zbytečný. To bys rovnou mohl poplivat každou barvu u každého auta která se ti nelíbí.
A domnívat se, že dřevo tam je z důvodu výprodeje nebo další vichřice na Slovensku, není ani vtipné ani myšlenkově přínosné/obsažné. Zcela v pořádku by bylo říct: já bych si dřevěný volant nevybral... Existence lidí co chtějí v mercedesu plout jako na jachtě je zjevně krajně pobuřující, a možnost aby si nakonfigurovali dřevěný volant musí být po právu odsouzena... Jakou to má logiku???
Já bych si taky nekoupil hodinky osázené brilianty, ale to ještě neznamená, že skladník z Breitlingu šel do Lídlu na výprodej...
To jako třeba VW nesmí vyfotit auto s automatickou převodovkou jen proto, že ty bys ho nechtěl? Ještě jednou se nad tím zamysli...
Mne se osobne tohle auto libi :-) prijde me takove neohrabane a jako by hledalo nekoho kdo by se o neho postaral, coz predchozi generace ML bylo videt ze nikoho nechi umim jezdit sama.
neskutocne mi to pripomina predchadzajuci sportage... a to stavbou karoserie,ked jednoducho hmota nad oblukmi blatnikov bola privelka a auto posobilo ako by malo o tri cisla mensie blatniky a kolesa... 8-s
Uprimne receno, MB neni prave znackou myho srdce, ale dokazu mu priznat, ze ma v nabidce radu vsestranne mimoradne povedenejch aut - jak pisu vyse, je to treba soucasny E-kupe, CL, S nebo SLK. Za historicky nejvydarenejsi modely Mercedesu (vztazeno k dobe vzniku) pak povazuju prvni generaci CLS, minuly SL (R129) a samozrejme famozni 300SL Gullwing vcetne nemene fascinujici reinkarnace v podobe SLS.
Co se tyce SUV, bylo prvni Mko sice jednim z prukopniku segmentu, nicmene bylo tak neskutecne ohavny a po vsech strankach mizerne zpracovany, ze ho X5ka 2 roky po debutu s prehledem strcila do kapsy. Naopak druha generace Mka patrila nepochybne k tomu lepsimu v nabidce, mela i pres velky rozmery sympatickej a nestarnouci design, takze mne ani dneska, 6 let od premiery, nepripada, ze by potrebovala vymenit. Jako o jednom z mala vozu segmentu SUV o nem dokazu v klidu prohlasit, ze je elegantni. Tim vic me rozesmalo, ze ohavna zad novy generace je pry elegantnejsi, nez ta predchazejici - laskavy ctenar necht porovna sam: [odkaz] vs [odkaz] . Zad novyho Mka je zkratka tuctovy americko-azijsky paskvil, ktery nemuze omluvit ani skutecnost, ze Evropa nebude odbytistem cislo jenda.
Zmrsena cast od C-sloupku k zadi navic logicky zabiji i bocni pohled, takze jedinou uchazejici partii zustava prid. Ze by ale byla nejak uchvacujici, to ani nahodou - spis je unyla a nudna, jako byly novy Mercedesy z let 97 az 2004, kdy se vezly na designovy vlne nastaveny prvnim Ackem. Z interieru, podobne jako z toho pokazenyho zadku (ach boze, kolikrat jen ho v pristich x letech uvidim...), cisi naprosta orientace na Ameriku - jednoduchy a jednotvarny design skloubeny s maximalni robutnosti a prebytkem dreva a kuze. Interier X5 oproti tomu pusobi jako balzam na dusi - [odkaz] . Neda se nic delat, bavorak spolu s Touaregem a Cayenne dal neohrozene vladne ve vodach velkych mestskych SUV.
P.S.: Jen pro pobaveni rozhodne kouknete na test 1. gen. Mka zde na ACZ - [odkaz] . Dvoutunovy mamut se stopadesatikonovou benzinovou atmosferou musel poskytovat vpravde nepopsatelny jizdni zazitky, jeste, ze jste se mohli v kabine ochladit pomoci priplatkovy manualni klimy za vic nez 60 tisic. >:D Je to zajimavej clanek i proto, ze si clovek uvedomi, jakou cestu usel samotnej portal auto.cz - rozsah a predevsim uroven popisovanyho testu jsou jednoduse strasny. >:-[]
ML je jeden z naj modelov Mercedesu uz dlhe roky a celkovo som fanuik MB, ale ten zadok toho auta mi az moc pripomina Fiat Stilo combi...
tu je priklad [odkaz]
no ale uvidime ake bude nazivo tak sa tesim :-)
Nějak se už stává tradicí, že nový model mé oblíbené značky se mi začne líbit bud později, nebo vůbec. Čím to je? Že by dnes už designéři neuměli udělat auta hezká na první pohled?
Nové ML se mi ale nelíbí vůbec. Přijde mi to taková všehochuť, co kde jsme viděli, co máme doma to na nové ML plácneme. A vůbec mi přijde jako by někdo karoserii ML přirouboval na podvozek GLK. A zadek? Nechám za sebe mluvit fotky:
[odkaz]
a při téhle fotce mě napadlo jako první tohle, ta podoba tam je neskutečná [odkaz]
Nové ML, hm no nevím... ;-\
Zepředu vypadá ML krásně. Z boku už to taková hitparáda není a zezadu už vůbec. Celé to má střiženou divnou karoserii, podle mě by (na fotkách) pomohla širší kola.
Neviem si pomôcť, ale súčasná generácia vyzerá modernejšie než toto.
Nové ML-ko pôsobí akosi chudobne, niečo mu chýba... A za tie kľučky by som v Mercedese už strielal!!! To naschvál cpú k hranatému dizajn ten ich oblý tvar ako z 8-ročného E-klasse? Vôbec to tam nesedí... Som zvedavý na premiéru nového A-čka, lebo s týmto ma teda nenadchli. :no: