Testy

Zpět na článek

TEST Kia Picanto 1,0 CVVT – Ostrý citrónek

36 komentářů

Avatar - Krispos
Krispos
Tak těmi rozměry i vnitřním prostorem je to jak moje Felda >😒] Jenom zepředu mi to připomíná žábu, ten design prostě nezkousnu...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nazivo je to o poznanie lepsie ver mi a mnoho zakaznikov to prekusne a kupi si to auticko nakolko nema jedinu chybu a uz zaklad je velmi slusny aj po motorickej stranke

kia :yes:
Avatar - Krispos
Krispos
To určitě, však Felda stačila v pohodě pro 4 lidi... odvezlo s v ní leccos a byla naprosto v pohodě. Prostě kvalitní základ....
felda měla na svoji dobu fakt solidní kufr(v kombíku) jen o něco menší než escort v kombíku...a to bylo auto třídu výš 😄 problém je, že v drtivé většině jsou tyto auta dnes už shnilé pekáče...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až na to, že výška interiéru byla velmi chabá. Sedět s hlavou zaraženou ve stropu bylo fakt příjemné...
Ale na tu dobu - kdyby měla pozink a nehnila, tak to mohlo být auto na věky. Dnes aby člověk nad stavem Felicií zaplakal - takový ementál na 4 kolech.
Frantizsekk
Kdyz byla felda horkou novinkou, tak se skodovka dusovala, ze to reznout nebude, zaruka na proreziveni 6 let atd. A dopadlo to uplne stejne jako s Favoritem.Pozink je pozink, to se neda svitit.
Avatar - Krispos
Krispos
Já mám jednu z těch posledních (2001) a rezne taky...
Avatar - iudex
iudex
Stotožňujem sa s názorom v teste, že ide o značne vydarené autíčko, ktoré budí dojem o triedu väčšieho auta. Naživo ma prekvapilo solídne spracovanie interiéru a slušné vnútorné rozmery, v oboch ohľadoch sa smele vyrovná priemeru segmentu B. Robustný predný nárazník je vec vkusu, naživo ale dobre maskuje inak útle rozmery karosérie a autu prepožičiava dospelejší výraz. Kia skrátka spravila veľmi vydarené malé mestské autíčko, ktorému v súhrne jeho kvalít a ceny veštím celkom slušné predajné úspechy.
D.U.K.E.
tohle auto by se mi libilo jako prcek pro pritelkyni, myslite, ze bude nez uz je nejakej 4 valec, treba 1.2 nebo 1.4?
nejsilnější bude 1.25 CVVT 63KW v základu 220 tisíc...výbava edition 1...najdeš to na stránkách kie... 😄
Avatar - pelikoš
pelikoš
mnohem lepší bude tato volba-nissan micra dig-s
[odkaz]
myslím, že velmi povedené auto, jsem celkem zvědavý, zda bude test té silnější verze se 63KW...necelých 90 koní v tomto minivoze si myslím už bude solidní a celkem smysluplné i na delší cestování...plus když tam nasadí větší a lité disky...tak by to auto mohlo vypadat ještě dospěleji 😄
Frantizsekk
Ono je to skoro zbytecny, podivej se na ty podbehy. Velkyma kolama toho moc nevykouzlis, jen se zvysi spotreba.
15ky s nízkoprofilem bys tam napasoval docela v klidu...ale je fakt že spotřeba by šla trochu nahoru... 😄
Klaudius
...a komfort dolu....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není podle mě lepšího vozu ve třídě. Jestli nižší střední definoval Golf, tak minivozy nyní definuje Picanto :yes:
Kolínské mini vedle Picanta působí jak nedodělek. Konkurence lidového vozu se zatím nekoná,... Myslím, že Kia tohle fakt vychytala. Zatímco si bude získávat popularitu, tak VW Up! nebo co z toho bude, se zatím potácí někde ve vývoji.
Mini od VW/Schade prokaučoval nástup a bude muset být lepší. Což při invenci koncernu vcelku pochybuji, že se povede.

Můj názor, proč Kia/Hyundai není zatím tak úspěšná, je jediný. Ve stávajících generacích ukazují, že dokáží dělat vozy srovnatelné se zavedenou evropskou konkurencí. Nicméně pravé vyrovnání nastane, až si získají jméno i jako ojetiny. Což zatím nenastalo. Zkrátka vedle bitvy na trhu nových vozů musí vybojovat i bitvu na trhu ojetin.
tak korejcům ještě do špičkové evropské (hlavně německé) produkce něco chybí...jsou to sice detaily...jako ne uplně vyvážený design, některé nedostatky v interiéru...sice čím dál menší, ale právě ty detaily dnes oddělují špičková auta od dobrých aut...proto stále existuje něco jako premiová třída, a proto stále existuji mraky zákazníku, kteří jsou schopni vyhodit přes mega za auto střední třídy(MB C, BMW 3 atd) jistě MB C určitě není 2x lepší než třeba kia optima když je 2x dražší...ale tu hraje roli stále jméno...MB má pořád lepší zvuk než kia nebo hyundai...

i tak před korejci klobouk dolů...když si vzpomenu, co ještě před deseti lety vyráběly za traktory a co vyrábí ted...ale zase je to jako ve f1...ono dotahovat velkou ztrátu několika sekund je celkem v pohodě...ale těch posledních pár tisícin se dotahuje velmi velmi těžko...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže "prémie" dnes silně spadá do mainstreamu a hlavní rozdíly jsou ne kvalita vozu samotného, ale výbavové prvky.
Koneckonců co dělí řadu DS od běžných Citroenů? Technika to není. Je to pouze volba materiálů, design a výbavové prvky.
Prémiové značky si podle mě samy podřezávají větev tím, jak se ženou za počty vyrobených a prodaných vozů. Nutně musí pro zvýšení odbytu jít cestou vstříc mainstreamu.
Třeba Porsche. Já osobně vůbec nemám problém s tím, že tu je Cayenne diesel apod. Ale jestliže Porsche vyrábí tolik vozů, že jej má kde kdo, tak zkrátka exkluzivita upadá. Navíc pak bazarový kousek koupí kdejaký pobírač dávek nebo gangster z Horní dolní lhoty... Ano, výrobek to může být skvělý. Ale víc exkluzivity nabídne i Saab >😒]
tak ono SAABů se v ČR prodá méně než ferrari...což pro nás individualisty činí podivuhodnou nabídku jak se lišit...kolik jsi např. potkal 9-5tek? ja zatím naživo jen jednu...a je užasná...a kolik bmw 5?? každej den tak alespon 20...když vyjedu do centra tak klidně i sto... >😒] >😒]

v tomto se s tebou stotožnuji všemi deseti...VW, škoda i frantíci jsou až nechutný mainstream hlavně u nás...a není divu..koncern VW u nás zabíra težko uvěřitelných 42% trhu...takže teoreticky(i prakticky každé druhé auto u nás má nálepku VW koncernu)

problém je, že dnes i korejci jsou už mainstream...snad krom chevyho...ten se ještě moc neuzkazuje...
Avatar - kaa
kaa
:yes:
Avatar - Guttalax
Guttalax
V tomto by mě jako potencionálního zájemce např. jako auto na nákupy zajímala jen tá verzeLPG. Někde jsem čet ,že má i 10 litrovou nádrž na benzín. :-!
Avatar - dr.biker
dr.biker
Četl jsem test nového Picanta v jednom časopise, kdy testovali i verzi na LPG. Jedná se o tříválec 1,0 LPI, kdy spaluje LPG a má prý vyšší výkon o 9 kW (60 kW/ 82 k). Na dynamice se to prý nijak zvlášť neprojevuje, ale provoz bude levnější ( max rychlost 156 km/hod, zrychlení za 14,3 s, spotřeba LPG 5,9/4,5).
Nádrž na LPG má 35 litrů, je ukryta ze spodu vozu, takže nezmenšuje kufr ale klasickou nádrž na benzin, která má pouze 10 litrů.
Nové Picanto jsem si prohlédl na autosalonu a musím uznat, že se docela korejcům povedlo. K dokonalosti mu chybí akorát posuvné zadní sedačky, aby se mohl přizpůsobit podle potřeby prostor pro posádku vzadu nebo prostor pro zavazadla v kufru. Ideální by byly dvě plnohodnotné posuvné a sklopné sedačky vzadu, jako má např. Twingo. Jinak Kii ode mě za Picanto :yes:
Dixik2
Tahle verze je ode dneška zrušena. :-! Info dnes v autosalonu Kia.
pro2n
Ked som si na autosalone sadol do Picanta hned som aj vystupil lebo sa mi to zdalo byt extra stiesnene co sa tyka sirky... Preto ma prekvapuje zmienka o priestrannosti v clanku, no budem mu musiet dat druhu sancu a vyskusat znova 😄
Klaudius
Vyskúšaj, je to o triedu lepšie.
Klaudius
Sorry, zmysel tejto vety mi nejak uchádza😒br /> "V době, kdy jsou přední mlhovky hlavně designován prvkem, přijde vhod přítomnost přídavných světel pro denní svícení ve spodní části nárazníku."
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Je to myšleno tak, že i když Picanto nemá mlhovky, díky těmto světlům vypadá lepé, než by vypadalo bez nich
Klaudius
Udrelo mi do oka toto slovné spojenie - nie je to nezmysel? 😒br /> "jsou přední mlhovky hlavně designován prvkem" - slovo "designován", resp. jeho tvar sa mi bije so zbytkom vety. neviem, v češtine je to možno správne, ale nezdá s mi to. 😉
kvand
uchadza mi zmysel tejto vety: Dostat se k továrnímu údaji 3,6 l/100 km by snad bylo možné, topografie českých silnic v kombinaci s nižším výkonem to však vylučuje.

Co tym chcel povedat??? Ako ze kia by to dokazala ale s motorom z VW????
A jedine co kija definuje je jej majitel a nic ine - skoroauto pre blbcov
Michal Stehnij
Pobavils. Máš tam ještě něco?
Avatar - Guttalax
Guttalax
>😁 :yes: >😁
Dixik2
Jel jsem 5dv.Picantem 1.0 51 KW Edition 1.Standartní výbava 14,kola,přední okna v elektrice,6x airbag-prodejce počítal i zadní hlavové,já je beru jako jedny.Zrcátka na švihadla,navíc metla a manuální klima.Podvozek stabilní,dobře filtruje nerovnosti.Vevnitř místo jak ve FI.Odhlučnéní velmi dobré,motor do 80 jezdí krásně,netřeba ho točit.Bohužel na dálnici jsem nejel,tak nebylo víc možné vyzkoušet.Volant se vrací oproti fabii rychleji,ale rychlost je akorát.Brzdy příjemný nástup,žádné jedovaté brzdy,odpovídá to FI.Tohle byla verze s bubny.Jde si připlatit za zadní kotouče.Motor příjemné překvapil,jak pružností,tak tichostí.Klima s motorem spolupracuje dobře,nezaznamenal jsem pokles výkonu.Řazení šlo krásně,šlo řadit jenom prstama.Ještě lepší řazení než v Ceedu.Bylo to jak ve FI.Funkce komfortní blikání standartně.
Spokojenost s autem velmi dobrá,nerad jsem ho vracel.Musím pochválit prodejce,znalosti o motoru a celkově i o nových modelech Kia velmi dobrá.Komunikace mailem taky super.Hodnocení auta i prodejce za 1.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a to si este nesiel v 1.2ke co ma 63 kw a 120Nm to bude ina pecka 😉

je jasne ze nic lepsie medzi mini nenajdes, bravo kia :yes:
Avatar - avatas
avatas
A co takhle Suzuki Splasch 1,2 - 69 kw/ spotřeba v průměru 5,5-6l/100km. Máme v rodině,jezdí s tím kde kdo a spotřeba i výkon - fantasie ! :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jednoznacne po kazdej stranke ci uz priestoru, komfortu, dospelost,i kvality spracovania aj dynamiky a ponuky motorov niet lepsej volby medzi mina autami 😉

picanto :yes😒br />
za nim je panda a za pandou trojicka: up citigo mii

picanto je dokonale miniauto ktore splni naroky aj narocnejsieho zakaznika a pri sadnuti si za volant ma clovek pocit ze je v aute o triedu vyssom co sa v Upe nemoze stat, tam je to strohe ako v trabante a hole jak na nuda plazi
mikesh
To by mě zajímalo proč tu spotřebu při ustálené rychlosti měří cestou z kopce... 6.4 při 130kmh je mimo realitu.