Co dodat, tady není co vyčítat, že by design byl příliš strohý nebo že by byl přeplácaný. Jasné a čisté linie bez zbytečných hran a bubřelin a rušivých prvků.
este dodam ze as ipred tyzdnom so mvidel novy cierny passat a musim povedat ze vacsi unudu na kolesach so mv zivote nevidel a este aj stara vw bora oproti nemu posobi ako novinka >:D a dizajnovy skvost
kia nam ukazala ze je daleko pred VW a motoricky mozno este dalej ako dizajnovo a to je uz teda hodne daleko ;-)
konecne passatov ubudne a zacnem vidavat na ceste auta miesto krabic a kontejnerov ;-)
Především nechápu,proč by Passat měl vypadat jako Kia?To je nějaký předpis?Nebudeme ti kazit radost při pátku,ale osobně nerozumím pojmu "zbožňovat auto".Auto je věc, spotřební zboží.Nic víc.
BTW: design u Kie dělá tento člověk,který,je to asi šílené sdělení pro fandu Kije, roky dělal pro VW a Audi, prostě realita. Raduj se dál :-!
[odkaz]
a co ak nemam? co ak len pisem pravdu a poukazujem na to co kazdy co ma oci vidi? ved passat je reklama na nudu a dizajnera co ho navrhol by mali zavriet za pohorsovanie verejnosti s tou krabicou ;-) a na dozivotie
Tobě zřejmě nedochází, že Passat VW tak jak ho lidi a firmy chtějí. Nenápadné auto ve kterém se dobře jezdí a má jednoznačně největší možnosti výbavy ve třídě. Mi se taky moc nelíbí, ale chápu proč je takový.
Díky bohu že takhle nevypadá Passat, dodal bych ;-) Chovám opravdu velkou averzi k autum z asie, jelikož v dnešní době spousta lidí věří že jsou na stejné né-li vyšší úrovní než naše vozy. No ale přesto dokážu uznat když se jim něco povede....
Tahle KIA je na první pohled docela atraktivní auto, ale vypadat takhle Passat tak ztratí ty mraky zákazníků které má teď a koupí si jeje pár těch bláznů co KIU.... No uznejte, když se vcítíte do role mladého businessmana tak byste snad uvažovali o KIE? Pochybuju.... snažíte se vypadat přesně tak jak Vás v této kategorii bude rezentovat Evropský vůz ;-)
ja bych to rekl prave naopak dnes by se mel mlady businessman odlisovat a byt lehce no extravagantni neni to spravne slovo ale proste by se nemel bat novych veci coz by na nem samozrejme melo byt videt takze nevidim duvod proc neuvazovat o takovemhle aute a proc ne prave Kia....
protoze dnes v obchode a na trhu obecne s konzervativnosti daleko nedojdes....
Jen tak mimochodem kdyz vidim ten znak v tvem avataru tak vis ze latitude je vic jak z pulky asiat a koleos taky....
V Německu je právě v téhle pozici Audi - je to auto pro mladé, úspěšné a odvážné lidi (alespoň tak je veřejností vnímáno). Opravdu je Kia v Česku na pozici Audi v Německu?
Vis, pravda se nepise napul... na snizení ceny aut melo vliv vice znacek - Renault, Citroen, Fiat etc. Takze tvrdit ze nebyt Korejců tak jezdíme v predrazenych VW je samozrejme nesmysl. Stejne jako tvrdit, ze kdyz si nekdo poridi BMW nebo Volvo misto korejce tak je snob a pozér... Proste Hyundai a Kia jsou dalsi dve znacky na trhu, ktere zvysuji konkurenci a rozsiruji moznost vyberu, nic vic nic min... nekomu sedi jejich design, nekomu sedi design Italu a nekomu sedi i ten "nudny" design VW, coz je vec, kterou ty evidentne nemuzes zkousnout. Chtelo by to trochu nadhledu na te tve krizove vyprave :-)
Ja jsem novy Passaty videl v hodne bavach - vsechno nuda, jak rikas. Ta cerna patri k tem lepsim, ty odstiny sedy jsou odporny. V cervene se mi ale hodne libilo.
Ke KII: *Hezky, ale Kia*, rikala moje polovicka.
otestuj svoju polovicku :-)
zakup 1ks fake kabelky u vietnamca napr. v Sapa, vyber nejaku pekne spracovanu, trendy atd. Krabicu zahod, a kabelku daj zabalit v darcekovej sluzbe do "cingrlatek". Uschovaj tak aby ju nenasla.
Po najblizsej sluzobke v Parizi, pri navrate domov, ju najprv nazhav vhodnou historkou: ze si bol v super butiku priamo v Lafayette, ze si videl nakupovat Paris Hilton s bodyguardami, a ze si to proste nezniesol, ten pocit, preco priatelke raz v zivote nieco nedopriat, aj ked sa budes musiet teraz na pol roka uskromnit.. a nasledne venuj kabelku priatelke. Original krabica? Ale to sa predsa tak nepredava, to sa hned zahadzuje, v parizi sa to robi len takto..
Nechaj jej cas, kym sa stihne pokochat, uzit si ten pocit vynimocnosti, pochvalit vsetkym kolegyniam.
Po mesiaci ju zober do tej vietnamskej trznice.. a ked zbada svoju kabelku, sleduj reakciu.
Ak sa s tebou pre toto rozide, tak si mozes pogratulovat, usetril si si kopu problemov v buducom zivote - a ak s tebou zostane, a este sa bude smiat, ako si ju dobehol, tak je to ta naj baba pre zivot :-)
Mas 100% pravdu, ale pokud auto pro tebe neni nic vic, nez spotrebni zbozi jako lednice v kuchyni... coz je vetsina obycejnych lidi, tak pote nevim co tu delas na auto.cz... na webu jez lide - kluci - fanousci promlouvaji o vyrobku jakym je auto, jez pro ne ma vetsi vyznam, nez pro tebe.
Korejci zamestnali zkuseneho Nemeckeho designera jen hovori o tom, ze to mysli s Evropou a konkurenci vazne a nejdou proti zdi...ani nemluve, ze byt zamestnan bohatou automobilkou jez ti da prostor a prostredku vytvorit vyrobek proti nejlepsim hracum v segmentu, kde tvuj zamestnavatel pred x lety vubec nedoziral... je mokry sen kazdeho designera.
Zajímavé na tom je, že tenhle sedan je střihnut ne v německém, ale dejme tomu francouzském stylu, ubraly se prolisy a kudrlinky a vyšlo z toho decentní auto...
Jen proto, že je karoserie "nápaditá" neznamená že je vůz střihnut ve francouzském stylu to bych si ti dovolil oponovat...
Zase těm Frantíkům v designu nikdo nemůže konkurovat, a to i přesto že vyrobí vozidlo co se člověku nelíbí tak je designově někde jinde.... A další věc... všimni si že jejich auta jsou často doceněna designově až po ukončení výroby... tak dlouho trvá lidem pochopit to.... Kdežto i nápaité auto z Asie může být hezké chvilku po uvedení a tím to končí...
Ty Francouze jsem použil jako kompromis mezi Korejskými kudrlinkami na jedné a německými krabicemi na druhé straně... není to krabice, ale je to hodně umírněný design... takový citroenovsky (pro predstavu)
Naprostý souhlas. Design KIE je prvoplánový a bude hodně rychle stárnout. Ze Sportage byl také každý nadšen a p roce už by potřebovala novou kastli. Je jasné, že prvoplánovost a pseudodrsný a agresivní výraz nebude na potenciální zákazníky střední třídy fungovat. Tohle auto ocení snad jen děcka na netu.
A hleďme jak je - po skoro 3 letech odstupu - tento názor mylný. Sportage ztělesňuje velmi robustní - zejména z hlediska času - tedy solidní design, který bude dále jen jemně rozvíjen. Prostě přetrvá, má charakter!
Ano, Ja to vidim jako znacnou vyhodu Korejskeho koncernu, jez neni designove nekde v rohu spoutan "tradici" a muze opravdu strihat vuz kazdych x let podle trendu a konkurentu...ci poptavky.
Nejsem si jistý, jestli tohle je výhoda. Pro mě to je spíš nevýhoda. Pokud má auto tradici a má svou stálou základnu, tak je to pořád lepší, než někde tápat a snaži se s každým movým modelem někam zapadnout. Na mě to působí dost zmateně ze strany automobilky a vyvolává to dojem, že neví, co chtějí vyrábět.
Tak na ten tvuj blabol nahore se nedalo zareagovat jinak. Pokud nevidis jasne designove smerovani znacky pod vedenim Schreyera, tak je to na navstevu ocniho. :no:8-s
Vito, ze si jednodussi vim, ale ze az takhle? A o cem asi celou dobu pisu? Co asi myslim, poslednimi modely? Pisu nad nekde, ze je to predlouha doba? Tos vycetl kde? Nespad si ze zebriku na hlavicku?
Mno, tak že bych se místních dovolil, kam smím a kam ne? Čtu to, co chci, s dovolením...Nic to nemění na faktu, že auto, stejně jako navigace, mobil, varná konvice, letadlo, nábytek atd. jsou primárně spotřební věci. Pokud si pamatuji, názor na design této Kie nebo Passata, nebo jiných aut jsem tu nikde nesdělil. Je to moje priv. věc. Polemiky o designu na netu jsou totiž směšné. Hezkou sobotu.
Uz som to niekde pisal,
Nie tak velmi davno sme sa vsetci smiali z korejskych aut.
Ale za poslednych 5-10 rokov, prechodom 2 generacii sa tieto auta stali plnohodnotnymi konkurentami europskych vyrobcov. To o niecom hovori. Presun vyvoja do Europy im velmi pomohol.
Dnes sa smejeme z akych aut? Cina.
>:D >:D >:D
Pockajme si dalsich (mozno staci uz len 5 rokov) a myslim, ze Europu to tu zvalcuje. Pokial sa europsky vyrobcovia nespamataju, tak si myslim, ze to takto dopadne.
Tak ako pisal Topper 1982, zopar rokov dozadu by sa clovek iba zasmial, dnes to vidim tak, ze moje dalsie auto bude nejaky sikmooky stvorkolesovy tatos.
mas pravdu ale neboj VW a ine znacky ten smiech uz prechadza a za par rokov ich prejde uplne, pride novy ceed a to uz bude ine kafe ako terajsi.
je jasne ze kia hyundai a neskor cina maju pekne nasliapnute a osobne nevidim dovod im nefandit, odkedy prisla korea s konkurencie schopnymi autami ceny aut klesli o tretinu.
ked si v roku 2000 kupil este starucke inovovane polo za 400 tacov tak dnes za tu cenu mas golfa, parada, nebyt korei tak dnes jazdime vsetci v predrazenych VW polo maximalne golfoch pretoze passat by ani nemuseli dovazat starych passatov je ako safranu.
kamarat ma rio sporty a nevie si ho vynachvalit a pritom nie je ziadny technicky antitalent ale sikovny technicky typ, ktory vie co kupuje, preco nekupil VW alebo Skodu? Zeby na to nemal? To nehrozi lebo ako programator ma tolko penazi ze si moze dovolit aj volvo, zrejme mu staci kia a splni to co potrebuje nakolko nepotrebuje sa ukazovat a robit machra a netrpi komplexami z inych znaciek. Siel som s nim a rio ide paradne, vw polo keby namalo tsi motory tak sa ani nemoze rovnat s riom lebo ri oje uplne ina liga a pritom je to uz starsie auot kedze nastupca je uz na svete a ten predpokladam uz polo prevalcuje.
to že si tvůj kamarát koupil auto které je zpracováním a technikou na někde mezi feldou a fabii I a oba ste zněj na větvi o něčem vypovídá, asi bych to s tou konzumaní rejže nepřeháněl.
Číňani mají ne 5, ale minimálně 20 let nejen technologickou, ale hlavně inovátorskou a dizajnovou ztrátu na zbytek světa. Dokud nevymře generace lidí svázaných socialistickým myšlením, nemůže od nich vzejít nic převratného. Jediné čím budou válcovat, může být cena. Design - nic, technika - nic, elektronika - tady možná....
To je ztráta pouze zdánlivá a zastydlý omyl bílého muže. Čína není žádné trudnomyslné a věčně uražené Rusko. Čínskou expanzi ženou do značné míry kupředu sami evropští a asijští investoři, kteří tam samozřejmě přinášejí i technologie a know-how. Dá se říct, že evropské firmy usilující o vlastní záchranu řežou na plné pecky pod Evropou větev. Žádné socialistické myšlení se nekoná, naopak, sledujeme lehkou děvu velkokapitálu v přímém přenosu. Čínská vláda se svým státním kapitalizmem je toho součástí a v okamžiku, kdy třeba domácí design začne příliš překážet expanzi, vláda ho zlikviduje a poručí si ho od zahraničních dodavatelů. A veliké hlavy z evropských tradičních značek ochotně a střelhbitě začnou kreslit a konstruovat čínské káry... hlavně, když jejich firma v tom tsunami zůstane na hladině. I kdyby se přitom měla přejmenovat na Chlupatého draka.
Tak jako pro tupé amíky to bude asi stačit, ale ve vyspělé Evropě těžko. Je to nakynulé, nevzhledné, s mizernou technikou. Interiér je otřesný. Komu to má v Evropě konkurovat, Passatu těžko, Mondeu, 508, C5, Superbu?
Zajímavý je tento pohled: [odkaz] holé plechy a nezakrytý mechanizmus zavírání kufru. Kde jsem to jenom viděl, už vím, u levného vozíku Fluence...
tupe amiky? Myslis tych tupych amikov ktori su natolko inteligentni ze nekupuju drahe sracky ako vw ktore tam musi predavat passata za 13K dolcov aby to vobec niekto kupil? Toto je nejaky cesky ci europsky komplex ze musia z amikov robit debilov, pritom ti amici si vedia velmi dobre spocitat kolko su ochotni za auto dat oproti tupym europanom ktori kupuju skoro dvojnasobne predrazene auta.
Tak jako snažíš se dobře, hochu. Ve tvém odkazu nikde nevidím mechanizmus otevírání deklíku a už vůbec ne volně ložený reproduktor, nebo co to je. Tak se snaž dál :yes:
Jojo, Bobíšku, co třeba taková evropská Jetta, která si hraje na kvalitu? Její odkrytá vzpěra mechanismu víka, mnohem citlivější na nárazy, než pružiny a podobné věci? A nebo že by Jetta byla taky jen levný vozík, že by VW začal dělat vozíky? To je ta "vyspělá" (spíš vyčpělá) Evropa...
Tak jsme se konečně dočkali od korejců něčeho, co je pěkné a na čem není třicet přeplácaných blbostí. Linie pěkná. Zvenku není moc co vytknout. Moc mi neimponují ty přední KIA masky s knírem, a další věc co mi na tom nesedí je ten divný křivý interir, kde je ten střed jak když to řezal vožralej truhlář a říznul to křívě. Ale to jsou spíše drobnosti a oproti zpatvořenimán od Hyundai je to velice povodené :yes:
Súhlas, dizajn je vyvážený, moderne strihnutý, ale bez násilných a zbytočných liniek á la i40. Aj naživo na mňa urobil dobrý dojem; rovnako ako autor článku i ja v zadnej časti vidím paralelu s najnovšími Jaguármi (čo je len dobre). K interiéru mám presne rovnakú výhradu, ako Ty: keď som si do auta sadol, trochu rušilo na mňa pôsobil ostrý zlom v pravej hornej časti palubovky, to tam dizajnovo veľmi neladí. Na druhej strane natočenie prístrojovky, resp. stredného panelu k vodičovi je vítané. Priestor vovnútri je primeraný, zvažujúca strecha príliš vzadu nevadí. Skrátka ďalšia vydarená Kia v rade.
Za mě musím říct, že konečně vydařená kia. Protože kromě ceeda, který byl spíše takový lowend do začátku na zaujetí (což se podařilo), nenacházím nic, co by mě od ní zaujalo. Možná Venga, která je poměrně taky podařená. Ale například jejich SUV mi přijdou jak obkudy na kolech. Tak jsem rád že konečně ustoupili od přehnaností a dostali se k decentním tvarům, které se nesnaží působyt megalomensky nebo napodobovat modernu, ale jsou spíše elegantní bez zbytečných kudrlin.
Iste. Pozerajúc na to z pohľadu typického kupujúceho nižšej strednej, ktorý sa pohybuje výkonovo okolo 100-130 koní (benzínová/dízlová jedna-šestka, typicky Octavia 1,6TDI), je to plnohodnotná konkurencia. A to je 80% predajov. Zohľadniac možnosti top verzií (150 a viac koní, napr. Focus EcoBoost), nemá Ceed čo povedať.
Tak nemyslím ani tak motory, protože ty co se nejběžněji prodávají 70-100 KW jsou naprosto dostačující, ale spíš nějaká individualizace a příplatková výbava.
Korejci chteji utrhnout zakazniky v te casti segmentu, ktera je nejcetnejsi - fleety. Tam se na individualizaci prilis nehraje, navic auto tradicne obsahuje vse potrebne. Individualizaci velmi radi prenechaji jinym - je to prilis mala cast trhu na to, aby byla pro ne zajimava. Alespon pro ted.
To je sice pravda, ale i tak auto vnímáno jinak, pokud toho umí nabídnout více. Když pak někde prezentují auto v plné výbavě, tak to zapůsoví, než když tam nemají co nandat. Co na tom, že za tu cenu to stejně nikdo nekoupí, ale podvědomě to zapůsobí a dělá to z auta mnohdy víc, než doopravdy je.
Devadesat procent zakazniku nejake serepeticky nezajimaji a kupuji standardni vybavu, rozsirenou maximalne o xenony, prip. lite disky ci klimu, pokud je vybrana vybava nema. V techto vodach bude KIA lovit. Ten zbytek najde uspokojeni u jinych znacek.
Nejde o to co su kupují. Ani jsem nepsal, že si většina kupuje nejdražší specifikace. Je to naopak jak píšeš většinou nějaká druhá výbava, která je o něco málo více vybavená než základ. Prostě nižší výbavy jsou v meinstreemu určitě mandatorní. Ale měl jsem na mysli podvědomí o tom, že když automobilka prezentuje nějaký svůj vrcholný model nabitý výbavou a určitým luxusem. Kouká na lidi ze všech stran (z reklamy, na utosalonech, v testech a podobně). Lidi prostě pak když jsou kupovat auto, tak si vybaví, že někde viděly totálně nabitý, luxusně vypadající automobil.
Uvedu třeba Octavii. Z billoardů, z televize, z autosalonů a podobně se valí fotky a videa Scoutu, RS, nebo nejluxusněji vybaveného modelu v kůži s navigací a třeba 4x4. Prostě vchol daného modelu, který vypadá opravdu skvěle, ale taky ta cena je "skvělá" Pak potencionální kupec řekne, ta octavia se mi líbí a jde se podívat do autosalonu. Tam ho svlaží, protože cena za auto je třikrát vyšší, než chtěl dát, nebo za cenu co za to chce dát má holátko. Ale už prostě měl v podvědomí, že tahle automobilka dělá moc pěkný auta a jde to zkusit.
Spíš majoritní. Koukám, že jsem napsal docela blbost, tak to dopadá, když jsem to psal v práci a k tomu dělal paralelně jinou práci. Ale význam měl být, že základnějších, nebo spíše druhých nejzákladnějších výbav se prodá určitě většina. Alespoň v nižších třídách.
Auto na hornich fotkach ti pripada malo vybavene??? Kuzi s navigaci ma i Optima. 4x4 z fotky nepoznas. Porad nechapu co snazis rict. V kontextu clanku a fotek to nedava zadny smysl.
Za to ty jsi evidentě intelektuálně nad všemi. Bohužel si to o sobě myslíš jen ty sám. Tak si tvoř dál svůj vlastní pokřivený svět, ve kterém jsi nejchytřejší, nejmocnější a my budeme dělat, že ti to žereme.
;-) Jak na tom bude Optima ukáže prodejnost.Ale až tak optimistický bych nebyl.V této kategorií je tlačenice.Když to bude levné ,je to podezřelé. Naopak ,když to bude srovnatelné s cenama podobných aut,tak hodně lidí dá přednost tradičním značkám.Jak tady někdo napsal Kia má co dohánět.Můj odhad je ,že se prodá tak 100 kusů ročně. :-!
Křivých? To že je část přístrojovky natočena k řidiči je spíš pozitivum než negativum, kdyby to měla současná BMW, (které takové řešení používalo), tak byste jej velebili za "návrat ke kořenům." Zpracování na úrovni Passatu, (alespoň podle testu), auto určitě bude zajímavě vybavené, více než dobře vypadá i má méně sterilní (odtažité) řízení než Passat. Jediné co považuji za určitou nevýhodu v kontextu českého trhu považuji to, že Optima nenabízí variantu kombi nebo liftback. Konkrétně mně by to ale vůbec nevadilo, myslím, že je to proti zaběhnutým stereotypům, osvěžení.
Ty máš asi problémy s pochopením čteného textu ne? Nevyplývá snad z mého příspěvku, že by mi byla nemožnost koupit combi jaksi egal? Jen říkám, že pro někoho to může být důvod Kiu vyškrtnout z potenciálního seznamu. Co se týká motoru, tak benzinová motorizace u nás mnoho úspěchu asi mít nebude, a proto k nám ani Kia nebude auta ve specifikaci 2.4 dovážet, což je na jednu stranu škoda, ale tak to prostě je. S motorem 2.0 CRDi s automatem by se mohlo jednat o velmi schopné auto. Podle mně si x lidí zvolí Passat prostě kvůli "Passat efektu." Kdyby totiž nějaký manager např. svým přátelům řekl, že jezdí Kiou, tak by se mu smáli, (což přirozeně nechce dopustit nikdo), a to jak je auto dobré, že se může Passatu směle rovnat, to už nikoho nezajímá, což je bohužel chyba, ale tak to u nás chodí.
Jednoznačne perfektný sedan. Dizajnovo nevidím zvonku ani vznútra žiadnu slabinu. Podľa mňa sa ihneď zaradí v EU do konkurencie proti menej predávanými značkám strednej triedy ako sú Renault, Peugeot, Citroen, Opel atď atď. Však uvidíme na predajoch :-! Jedinú pochybnosť mám o motoroch. Myslím, že koncern Hyundai/Kia má výborné dízlové motory ale na benzíny sa dosť vykašlali. Očakávam v najbližšom roku-dvoch, že tiež začnú montovať prepĺňané benzínové motory (už bola informácia, že 1.6GDI bude s turbom). Keď pozriem v akej kvalite sú tie motory bez prepĺňania teraz (litrový výkon,spotreba,kultivovanosť), tak po prepĺňaní by sa mali dostať na úroveň najlepších prepĺňaných motorov sveta (BMW alebo VW Group). Potom to rozhodovanie, či kúpiť Korejské auto alebo Európske už bude veľmi ťažké ;-)
motory su najmensi problem nakolko disle budu spickove a aj ta ksa budu najviac predavat a za dalsie tam supnu nejaku 1.6tku turbo ako ma P508 alebo insignia a je po probleme ;-)
Ber to tak, že koncern HKAG má už asi 2-3 roky rychlejší než plánovaný růst prodejů, a to výrazně. Letos se už objevily problémy s dodávkami motorů, protože motorárny nestíhaly. Kromě toho Hyundai (protože tam probíhá hlavní vývoj motorů) teprve velmi nedávno dokončil první vlnu zavádění motorů GDI (předtím piloval CRDi, včetně R verzí), a teprve na tuto technologii ve větším rozsahu roubuje přeplňované verze. GDI turba už jsou vyvinutá a k dispozici, ale zkrátka to přecejen chvíli trvá, než dostanou ve velkých objemech do výroby - a do aut ve všech teritoriích. Čili: nikdo se nevykašlal na benzíny, ale HKAG má ruce nohy plné práce a občas nestíhá. Snad dokážou svůj růst trochu zchladit, aby je nepotkalo to, co Toyotu, která za své problémy s kvalitou "vděčí" nezvládnutému prudkému růstu. Zdar :-)
S tou Toyotou jsi ale podle mě vedle. Kdyby všichni uměli tak pružně zvládat jak Toyota vypadaly by auta jinak... Mimochodem TPS (Toyota production system) je to k čemu se snaží výrobci po celém světě přiblížit. ;-)
Věru nejsem. Kdybych měl čas, našel bych někde vyjádření šéfa Toyoty po těch trable "se zaseknutým plynem" atd. v USA a recallech. Omlouval se sebevražedně, že přepálili tempo růstu a poklesla jejich pozornost kvalitě. Tím není zpochybněná logistika produkce, ale jde o to, že i sebedokonalejší systém má své meze udržitelnosti. Podobně teď HKAG je někde blízko hrany, za kterou nebude mít jistotu, že kontroluje svou produkci a růst. Média už na to upozorňovala myslím loni, právě v souvislosti s Toyotou - nic nového tedy.
Myslíš tu Ameriku, kde si mýlia plyn s brzdou ? Ešteže je tam 99 % áut s automatom, pretože s manuálom by to inak vyzeralo.
Tá Amerika, ktorá zinscenovala pád dvojičiek, aby mala zámienku vyraziť do Iraku kvôli rope ? (iste, kvôli zbraniam hromadného ničenia, ktoré kupodivu nenašli, však ani ich nechceli hľadať, ale oficálne stanovisko pre média museli dať).
Toyota doplatila na americkú stupiditosť. Keď nie je do hamburgeru vyryté, že zvyšuje cholesterol, tak sú schopní vysúdiť milióny dolárov. Chorá krajina ...
Jenom Patrikova slova doplním ilustrací: v továrně na Slovensku Kia dokončuje druhou, neplánovanou motorárnu a podobně v Nošovicích značně rozšířili výrobu převodovek a stejně to nestačí. Zkrátka se obě značky automobilky rozvíjejí rychleji než šéfové předpokládali i v nejkrásnějším snu a plánu. Genesiss jako luxusní odnož po vzoru Lexus, Infiniti se již ani ne moc na tajno chystá.
Bojím se však, že dochází k jistému přehřívání, a to hlavně ve směrování designu Kia. Nástup Scheyrera naznačoval jasné dělení na "evropský/hladký/sportovní/Kia" a "asijský/kudrnatý/komfortní/Hyundai" designový směr, ale při pohledu na nové Picanto, Rio a uvidíte částečně i na Ceedu, mi přijde, že to nezvládá. Naopak u nás v Evropě dle mého nedoceněný Soul, Venga,Sportage a teď Optima ukazují, že to je dobrý směr. Ono asi připravit minimálně dva nové modely ročně je opravdu fuška!! Počkal bych si na Kia sestřičku k Velosterovi, to by mělo být to proč tam PS nastoupil a to už budou k dispozici i "vyhoněné" benzíny 1,6/2,0/2,4.
Na podzim se má v Koreji začít s prodejem tohoto malého MPV a v plánu je i evropa.
[odkaz]
Mě se líbí, je to poslední rendering před fotkami, takže už se to moc nezmění.
Co se technologií týče, je třeba si uvědomit, že ještě před 15/20ti lety Hyundai používal prakticky všechnu techniku licenční-japonskou a Kia byla v krachu. Dnes mají skoro vše z vlastního vývoje a i zde přítomný odborník na VW, GTI byl nuce již několikrát čestně přiznat, že ne špatnou.
Zkrátka tradici za pár let vybudovat dozajista nejde, ale techniku, techniku - proč ne.
Tak jest + díky za doplnění zajímavých informací. Ano, s designovým chováním Kie mám v téhle fázi trochu problém. Taky jsem předpokládal, že zůstanou někde u koncepce "cihly", kterou tu kdysi popisoval Marko - protože Schreyer je naturelem funkcionalista, takže to přesně takové koncepci vyhovuje. Náběhy začaté Vengou a rozvinuté dále v nové Rio a Picanto ale ukazují někam jinam - zvýrazněná dynamika, svaly, trochu víc dekorací atd. Uvažoval jsem tady už i tom, jestli Schreyer nedává moc volnou ruku evropskému design týmu kolem Gregoryho Guillaumea. Uvidíme - ano, taky čekám, jestli Schreyer učiní svůj zásadní statement v očekávaném "TT od Kie". Pokud jde o ty napjaté produkční kapacity - mimo Evropu, kam my běžně nehledíme, se například urychleně rozšiřují kapacity ve fabrice Kie ve West Pointu v Georgii, aby bylo možno navýšit produkci o 20% na celkem 360.000 ročně. Dodává se další razicí lis na karosérie, přidávají roboti na svařovnu, rozšiřuje se lakovna atd., spouští se od 2.7.2011. Údajně především právě kvůli nové Optimě.
btw Soul se prodává v USA velmi pěkně: za 1-5/2011 asi 43.000, z toho v květnu asi 11.000, velmi slušné tempo - druhý nejprodávanější model hned po novém Sorentu (necelých 52.000). Přitom za květen prodala Kia o víc než 53% víc proti 5/2010. Zdar :yes:
jednu takovou "cihlu" jsem ti tam "jako odkaz přilepil", líbí se mi a znovu opakuji to je to, co jsem od PS čekal!!! Jak jsem psal na podzim v asii a na jaře možná evropa.
právě jsem viděl nějaké náhledy nové malé škodovky a už se těším, jak se zase bude diskutovat, kdo od koho opisuje >:D
současné úspěchy HKAG mimo náš region jsou opravdu fenomenální, ale to tady nevysvětlíš.
s tím GG máš asi pravdu, jen vzpomeň jak ho PS "sprdl" při pedstavování POPu.
se soulem je zajímavé, že byl původně určen pro mladý, ale prý více jak 60% kupují penzisté - velikost jim stačí a zvýšená platforma ulevuje kyčelním kloubům při nástupu. :yes:
Objektivně vzato - mně se líbí, zvlášť přední a zadní světlomety, celkově pěkné... nesedí mi moc onen new specifický tvar chladící masky... jinak mnohde drive testy a review vozu velmi velmi pozitivní! "Overall, the new Kia Optima has captured the balance of being able to deliver enough power for just about any driving situation, providing a sporty driving experience, and at the same time delivering excellent fuel mileage in an attractive family sedan..." ;-)
[odkaz]
[odkaz] ... you will find yourself a very happy owner of a VERY GOOD CAR
Je to uplne jedno, stejne se to v Evrope prodavat nebude respektive bude, ale zcela minimalne jako dnesni Sonaya nebo Magentis. Korejci to totiz jako vzdycky zabiji cenou, stejne jako zabili novou i40. Korejci umi cenove vyhodne pouze zakladni modely do nizsi stredni tridy, pak uz maji velmi vysoke ceny komplikovane tim, ze neumi benziny a maji neskutecne predrazene byt slusne diesely. Z tohohle mraku prset nebude.
Tak s tou cenou sa s tebou súhlasiť rozhodne nedá [odkaz] , i40 má dobrú cenu vzhľadom na ponúkanú výbavu a status novinky. Ďalšia vec s ktorou sa nedá súhlasiť je to, že nevedia benzíny, práve naopak, síce neponúkajú (zatiaľ) prepĺňanie (1,6 Turbo GDI je na ceste) ale výkony a spotreby majú na veľmi vysokej úrovni. Osobne si myslím, že i40 a Optima tu svoje čísla urobia, určite predbehnú všetky Japonské značky a budú dobrou alternatívou k Francúzkej trojke. Dokonca aj Mondeo a Insignia by mohli jemne ohrozovať. Jedine Passat a Superb ostanú nedotknuteľný... :-)
Takze nejlepsi by bylo nasadit nizke ceny od zacatku, kdy vyroba nabiha, aby pak nebylo kam uhnout a prodavat to s nizsim ziskem i early adopters, kteri to auto proste chteji. Atilo, ty jsi mi odbornik! 8-s
Otázka je, jestli pak dokáží získat ty zákazníky, když půjdou z cenou dolu postupně. Ceed začínal s cenou dole a v době uvedení o byl malý zázrak ta jeho cena. Tím si získal zákazníky a mohl cenu držet, nebo zvednout. Tady na to jsou obráceně, tak uvidíme, jak jim to vyjde.
S cenou je to vždycky na diskuzi. Já mám názor, že HKAG už nemůže chodit s nabídkou výrazně pod cenu, aby si tím nedevalvovala pracně vybudovaný image "už nejsme low-end a chceme ještě stoupat po mainstreamu". Druhá věc - předpokládám, že evropská centrála Kie zadává národním dealerům nějaké výchozí cenové parametry při nasazení nového modelu, a teprve pak si národní dealeři na centrále vyboxují cenové pohyby podle vývoje prodejů. Pro Česko s jeho malým trhem a atypickou dominancí jediného koncernu (VW) budou cenové manipulace ve střední třídě asi dost oříšek. Uvidíme, jak se s tím zdejší dealeři vypořádají. Situace proti nasazení cee'du jako předskokana průlomu je dnes silně odlišná.
To nic nemění na to, že u nás byl postup vždy jiný a teprve teď začínají korejci postupovat jako ostatní. Vzhledem k tomu, že se baíme o cenách na Českém trhu, tak je nám Evropská centrála ukradená.
Vito, proboha precti si alespon, v jakem vlakne reagujes. Je to prvni veta, kde autor rezolutne tvrdi, ze v EVROPE se to prodavat nebude! Vsichni tady mluvime o Evrope a ty sem tahas smesne velky cesky trh. 8-s
S temi motory si slapl vedle. To, ze zatim v evrope nenabizeji T-GDi je zpusobeno obrovskou poptavkou, takze nestihaji vyrabet. Precti si nejake americke testy 2.0 T-GDI.
...do toho narvali fontánu, tak to bude jen a jen pokus se dorovnat a tak to i působí. Ještě, že trh aut není domr.dán jako ostatní trhy, kde levné je zaklínadlo a kvalita a úroveň ztrácí smysl.
Proč bych měl kupovat tohle, když mám na výběr:
P508, C5, Avensis, Sup, Passat, Lagunu, Insignii, snad i Akorda..... proč teda tohle? .....ani náhodou.
Ruku na srdce, kolik z nás by si vybralo optimu v přímém výběru s výše uvedenými? 508 nebo Optima? Passat nebo Optima? Insi nebo Optima.......?
Nevím jak vy, ale já pokaždé, byt je mi korejská produkce i mírně sympatická, po usednutí do rýže vágenu něco chybí, něco vadí, prostě kompromis.... Sednu do škody, vw, peg, ren, opel ..... tam člověk sedne a cítí se doma....
A proč ne? Kurňa, kdo jsi, abys diktoval, co si lidi smí kupovat? Proti Passatu i Insignii u mě Optima vzhledově a pocitově vítězí už staticky (image značky je mi u *), u 508 by to bylo asi hodně o osobních pocitech při jízdě a cenách.
Uber plyn, modráku, píšu někde, že diktuju? Já jen říkám, že nevidím jeden jediný důvod k tomu si koupit rýžovar.... A to jsem se na Optimu i těšil a moc se mi líbila.... tajně jsem doufal, že interiér bude jiný, ale není. To raději palubku v pass z roku 1742 než tuhle ..... a to se mi líbí i palubka v FF3. Tak se už nedurdi nebo ti praskne žilka ;-)
Práveže si v tej Optime asi nesedel. Je to veľmi kvalitne vypracovaný interiér zo slušných materiálov, dizajn je samozrejme otázkou vkusu, ale okrem príliš ostrej hrany ukončujúcej vpravo hore prístrojovku mi nič nevadilo. Interiér má priestrannejší ako Insignia či Accord, kvalitnejšie vypracovaný ako Mondeo, ergonomickejší ako C5 a nápaditejší ako Passat. Na momentálneho kráľa mainstreamu P508 nestíha, ale to ani iní z vyššie menovaných.
Prečo si myslíš, že 508 je kráľ mainstreamu? Netvrdím, že nie je, neviem. Neviem, či je lepší ako napríklad Passat,. Rozhodne má taký dizajn, ten je skutočne prvotriedny, interiér je špičkovo spracovaný a pôsobí veľmi kvalitným dojmom. Ale chýbajú mi v ňom dekorácie. Drevo alebo imitácia hliníka, ktorá je napríklad v Passate. Dnes už by som interiér manažérskeho sedanu bez toho neočakával. Druhá vec je podvozok. Nejazdil som v ňom, ale novinári o ňom nepíšu tak pochvalne akoby to bol etalón. Ale ešte raz, neviem či to je etalón alebo nie, preto sa ťa pýtam, prečo by mal byť.
O tom podvozku to zase není taková pravda. Je tam sice pravda, že u 508 josu dvě kategorie aut. 508 a 508GT. A verze GT má jiný podvozek než klasická 508 a ten je hodnocen velice kladně a četl jsem i test, že ho srovnávali s podvozky premiových aut. Ale zase je pravda že cena 508GT je dost vysoká a prodeje bude tvořit asi okrajově.
Jel jsem 508 2,0 HDI Active a 508 THP Allure.
Dekory jsou, několik, stačí se pořádně podívat do brožury... a není jich málo. Dřevo už dnes skoro nikdo nechce, tuším, že v nabídce přesto je.
Interiér je i v detailech jako čtecí lampičky propracovaný dokonale.
Jízda je na střední třídu naprosto v pořádku, jako plus hodnotím u obou motorizací naprostou kultivovanost a perfektní odhlučnění, jako mínus paradoxně u HDI trochu zbytečně tvrdě naladěný podvozek, který některé příčně nerevnosti nezvládá s takovou noblesou, jak by člověk čekal od Fr. auta, ale tentýž model s THP kupodivu je o znatelný kus pohodlnější.
Ovladatelnost dobrá, přecejen je to středn třída, kus železa, nečekám sportovnost RCZ, ale nezklame ani nepotěší.
Jako celek však je 508, hlavně ve verzi kombi, která navíc odstraňuje trochu stísněnější prostor pro hlavu vzadu (opravdu trochu, proti Insignii je ten prostor královský), opravdu výtečné auto.
To moje hodnotenie sa vzťahovalo na interiér, nie auto ako celok. A že čo do celkového dojmu z interiéru (kvalita materiálov, vypracovanie detailov, dizajn a ergonómia) je to momentálne to najlepšie v strednom mainstreame zistíš hneď, ako si doň sadneš. Jazda je o niečom inom; slušný štandard, ale na špičku úplne nemá (jazdil som štandardnú verziu, nie GT).
Tomu rozumíš jak koza petželi.... ;-) >:D >:D ano - vidíš: "okrem hrany" ..... oni mají vždycky oproti evropě nějaké "okrem" ----- o tom mluvím.... ;-)
Ktorá časť môjho komentára Ťa primäla k tomuto nízkointeligentnému príspevku? Trošku to rozveď, nech viem, či máš reálne postrehy, alebo máš len chuť ukazovať sa ako intelektuálny suterén. ;-)
Nějak tomu milý Ji/Ri nerozumím, to jako, že mám být věrný Evropě, nebo jak to myslíš?
Sice v současnocti sedlám německý vůz, ale žádný duševní problém bych s tim si do Optimy sednout neměl. Tedy přesněji řečeno kvůli jejímu designu bych byl naopak nadšen a kvůli technice a jizdním vlastnostem osobně neumím do prvních kilometrů posoudit. Nemyslím, že u této cenové skupiny automobilů by měla hrát "příslušnost ke značce" bez ohledu na vlastní pocity nějakou roli. Až budu kupovat třeba Bentley, tak pak mi bude vlastně jedno jak vypadá protože budu kupovat Bentley, ale v této úrovni?
Nevim jak ty, ale osobně neřeším, jestli mám hodinky Seiko, Swatch nebo Casio, ale až budu kupovat Cartier, Longines nebo Breitling ...............
Myslím to tak, že evropská nabídka je tak výborná, včetně cen, že nevidím jediný důvod, krom lásky k dálnému východu, koupit rýžovar >:D >:D ok, optima vypadá celkem dobře, ale nadšení je daleko. Interiér - opět, opět, opět vražda. Jo pro amíky ok, ale my jsme zvyklí na něco jiného - interiér např. : Laguna, P508, C5, Insi .....
Pořád, marně, hledám ten důvod, proč dát přednost Optimě před ostatníma. That´s all.
Ruku na srdce oproti optime by s tebou ponúkaných vyhral MOŽNO len peugeot 508. Teda u mňa.
Optima je kus nádherného auta, v tejto farbe a výbave je to dokonalosť. Nenájdeš uhol, z ktorého to auto vyzerá zle. Plus ten interiér je výborný, orientovaný na vodiča, ťažký protiklad oproti zvyšku kórejskej produkcie.
A pritom ani náznak kopírovania alebo "vizuálnej inšpirácie" konkurenciou.
v porovnání s konkurencí to bude mít hodně těžké, protoze P 508 a Insignia jsou kurevsky povedena auta :-)
Ja ale myslím, že Kia nabídne zajímavější cenu a dlouhou záruku, což může mnohé lidi přesvědčit...čas nám ukáže, co si lidi vyberou...
velmi pusobivý vuz.boční linie lehce evokuje styl kupé,přední maska má agresivní a drsný nádech a zadní partie zase pusobí honosně a elegantně....navíc,ty disky!špica! :yes::yes::yes:
;-) Že by korejský medourek?Nebo Magentis po liposupci? :-!Kolik to može stát ? >:DŠrajer roztahuje korejcom oči do evropských parametrů?V květnu byl prodán pouze 1 Magentis . Leden -Květen 11(slovy jedenáct)Takže bude zajímavé ,jak ho nahradí.
Korejci se zjevně naučili velmi dobře zapracovat na věcech, které dělají první dojem. Interiér mi značně připomíná pojetí Saabu, což není ani urážka, ani nařčení z plagiátroství.
Když ale vidím provedení detailů, tak mi stále schází ona "dotaženost" zavedené Evropy. Kufr nevypadá jako z vozu, co chce ostatním vypustit rybník. Kvalita čalounění kufru jak u Ceedu za 220. Když vidím ty "háky" víka kufru, tak je to na zaplakání. Rámy dveří oken budou pravděpodobně svařovány stejně ošklivě, jak dosud.
Dveřní prostor postrádá těsnění na dolní hraně, takže se to bude pěkně špinit. Oproti třeba Insignii či dokonce Astře...
Co se vzhledu týká, tak mi trošku vadí hodně malá zadní boční okna a poměrně masivní C-sloupek s vysokou hranou kufru.
Celkově samozřejmě nelze než :yes:
P508/Passat/Mondeo/Insignia však můžou být zatím v klidu. Myslím, že revoluce se konat nebude. Střední třída je hodně konzervativní a ledy budou tát ještě dlouho. Pro střední třídu je to malé přešlápnutí na místě, pro Kiu skok přes řeku Styx :yes:
Passat či Mondeo ako európske stálice či 508 ako mimoriadne vydarená novinka síce môžu byť kľudní, ale zvyšok si až taký istý byť nemôže. Avensis, Accord, Laguna, Insignia, M6, C5 a iní nie sú na tom tak trhovo stabilne, aby nimi pár desiatok tisíc nezahýbalo.
P.S. K tomu kufru: kdeže je tá dotiahnutosť? Dnes sa šetrí už aj vo Wolfsburgu: ;-) [odkaz]
Nevím, kde bereš jistotu, že P508 může být klidná. Zatím se o ni jen mluví a prodeje bude muset teprve ukázat. Zatím se pohybuje na číslech Laguny nebo C5. O prodejích Insignie se jí může jen zdát.
Tohle bylo trochu pod pás. Asi tu nikdo nemá iluze o úsporách evropských automobilek. Ale tohle je o třídu níž a navíc mexická produkce zaměřená na americký trh. Evropa nemá svou verzi. Pokud se pletu, tak mne omluvte a opravte.
jj v horní části je to saab (nelíbí) v dolní s tunelem mi to připomína bávo (nelíbí) jako celek je to strašně křivé, celé jakoby to spolu nepasovalo, připomíná to skládku (nelíbí)
exteriér je dokonalý
takže pokud si to koupí soused, budu se rád koukat, ale jako řidič bych se za chvilku zblil
Doporučuji auto zhlédnout na vlastní oči vy chytráci. To, jaký udělala KIA a Hyundai mega krok v designu (Optima, I40 a Elantra), to snad nezvládla žádná jiná automobilka. Jižní Korea, která je výrobcem těchto aut taky vyrábí telefony, které mnoho z vás mají a nestěžují si, lodě a má jeden z nejlepších a nejrychlejších internetových sítí na světě. Je to taková Severní Amerika Asie.
Je jasné, že ty auta nejsou nejkvalitnější, ale vím, že za pár let na tom budou stejně, protože díly a know-how se ve většině případů už sdílí.
Ke KII - auto jsem viděl naživo a nemám k němu jediné výhrady, co se týče designu. Interier průměr, ale exterier? Náádhera!
Tak spotřebiče máme Bosch a Siemens, televizi Panasonic, radio JCV (extra novota >:D ) laptop je MSI, auta Suzuki a Toyota. Jen monitor, do kterého koukám mám LG a je fakt výborný.
Tím chci naznačit, že nejsem zaujatý, ale umím to ocenit. A oni si uznání určitě zaslouží, protože se pořád snaží. Aby se jednou oni nevysmívali nám heh ;-\
Já nic. Většina je z Evropy s výjimkou počítačů (výlučně USA - Dell a Apple), monitorů (výlučně Japonsko - Eizo), tiskáren/multifunkčních zařízení (výlučně USA - HP a Xerox) a televizí (částečně Japonsko - Panasonic). Samozřejmě, určité komponenty jsou vyráběny v Korei, kvůli nižším cenám za výrobu. Jinak preferuji Evropu - ať už je to Focal, Philips, AEG, Siemens, Bosch, Miele, Mauviel nebo Bang & Olufsen. Oblečení, auta, nábytek, vína, holky, to všechno nejradši ze staré dobré Evropy. Kolikrát jsem si i připlatil za výrobek, který byl kompletně vyroben v Evropě, místo abych si vzal levnější alternativu, která má komponenty z dovozu. Rád podpořím Evropský trh, pokud mě to nestojí ledvinu.
Viděl bych to jako s Čínou - Evropa a celý svět jsou na nich závislí, ale ke mě domu se jen tak neprobojují.
Jasne jasne, to je pravda. Viděl jsem tam taky EQUUS nebo jak se to píše a přísahám, že mi padla brada. Jsem fakt koukal, jak si Rejžovníci mákli. V tom bych se fakt nestyděl, to ne.
Pro živé seznamení jsem ještě neměl tu čest. Proto budu hodnotit podle textu testéra a snímku z galerie, které jsem si o to pečlivěji prošel.
V souhrnu bych řekl, že Optima se mi jeví jako velmi povedené auto a faktorů, kde to skřípe nenacházím mnoho. Nicméně mušku najdu v podstatě na každém autě, takže ani tento fakt není nic co by mělo KIU diskvalifikovat z hypotetického byť maximálně střízlivě nahlíženého pokusu o výběr ve střední třídě.
V exteriéru mi nejméně lahodí disky, místo kterých bych si rozhodně raději zvolil nějaké turbíny, například jako má na propagačních fotkách Saab 9-5. Druhou pihou jsou na můj vkus zbytečně nápadné skupiny mlhových světel a dennícho svícení. Decentnější pojetí by mi bylo bližší. Za exteriér bych dal tedy 8bodů z deseti. Peugeotu 508 9/10 a třídě C od Mecedesu 10/10...
Interiér je pak v podstatě dle mého gusta. Orientace na řidiče si sice trošku říká a o jízdní schopnosti trojkového baworu ale i tak pokud by byly lepší než u minulé generace Passatu a řekněme někde mezi 508 a 508 GT byl bych spokojen.
Mému vkusu odpovídá i dřevěný dekor takže výtky v podstatě nenajdu. Jistě sedadla nekonkurují prémiovému segmentu a dost pravděpodobně to nebude ani to co nabídne Opel s jeho oceněnými anatomickými sedačkami, na druhou stranu příplatek za kůži odvětrávání a elektriku nebude tak drastický, nechci li tedy za auto minout milión je to to co se počítá především.
Na co jsem zvyklý si dávat pozor je pohodlí pro pravou nohu, to je věc kterou je potřeba vyzkoušet, jelikož snímky mě dokonale přesvědčit nedokázaly. Muškou na ergonomii tak v podstatě zůstává ovládání vyhřívání sedadel, kde orientace tlačítek nad sebe pro levou a pravou stranu není zrovna to co by se nechalo označit slovem intuitivní.
Zadním sedačkám se čočka fotoaparátu příliš nevěnovala a tak jen suše zkonstatuji, že předpokládám možnost trojzónové klimatizace. O kufru tu již byla řeč a v době elektrického ovládání je řešení u Optimy jedním z větších zklamání, to nepopírám.
Jsme na konci a vybíráme vůz z nabídky. Zůstanu-li nohama dole jak jsem příslíbil a vyloučím požadavek na čtyřkolku (kde je nabídka v tomto segmentu dosti zúžená) neměl bych problém se pro KIU rozhodnout. Zřejmě největším soupeřem pro ni byl Peugeot 508, proti kterému by při o něco lepší výbavě musela nabídnout stále i nižší cenu. Musela by tedy bodovat i na poli jako je příplatek za navigaci či kožené sedačky a pod. Záruku bych zde bral jako příjemný bonus a o volbě by přímo nerozhodovala. Stejně jako nerozhodovala při nedávném výběru 308 vs. i30 vs. Ceed.
Za cenu +- stejnou a jízdě né znatelně lepší než u 508, by volba padla na francouze. Ať už se bavíme o přeplňované benzínové 1,6 či naftovém dvoulitru. Přičemž porovnání benzínových verzí ve mě vyvolává větší zvědavost než srovnávačka dieslů, kde bych očekával vyrovnanou partii.
Nič proti podaktorým diskutujúcim, ale je mi z Vás na smiech (s prepáčením). Vidno, že po tomto aute siahnu ľudia, ktorí si nebudú potrebovať honiť ego nad značkou na kapote (mimochodom zbožňujem BMW a MB), ale pritom budú mať v pláne dobre investovať peniažky do dobrého, pekného a nového auta. Optima im to všetko dá a pri tom si dovolím predpokladať že aj za zaujímavé ceny. No a prečo nie. Ak ušetrí 10 000 €, ktoré môže investovať napríklad do nového vybavenia v dome/byte, chybu určite nespraví. Ja si myslím, že je to auto vydarené a môže to byť rozumná voľba.
A teraz sa po mne zadupte pod zem!
PS: skoro až neuveriteľné, že som si tu ešte neprečítal skvosty á la "Bravo VW a hosana apoštol!". Ale veď priznajme si, že každá pesnička sa raz ohrá, až začne byť trápna. Tak možno osvietilo... Bez urážky... ;-)
Víš, jsou lidi, kteří si radši koupí to, co chtějí oni sami, než to co bude chtít někdo za jiný 5 let - ať už jde o model, nebo jen barvu nebo další drobnosti.
Toto nemôžeš myslieť vážne. To teraz, keď za auto vyvalíš o 80 000(predpokladám skôr ešte viac) viac pri kúpe, tak ťa bude pri predaji hriať pri srdci, že si za to auto môžeš vypýtať o 30 000 navyše? To mi nejako nejde do hlavy...
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Jistě. Jen jsem chtěl poukázat na relativnost cenové výhodnosti. Pokud se mi Optima (nebo cokoliv jiné) líbí, tak mi bude zřejmě celkem egal, za kolik to prodám. Ale pokud by měla být jedním z hlavních argumentů cena, tak už se hodí uvažovat i jinak než jen - tohle koupím o 5 éček levněji.
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Ale pozor! Toto predsa vôbec nie ja tak ako hovoríš... Vôbec totiž nie je pravda, že "když chce BMW, koupí si BMW, když chce 508, koupí si 508". Niektorí by aj to BMW chceli, ale v reále majú buď na nový Fluence, alebo maximálne na jazdenú staručkú trojku. Potom mi nejak uniká význam toho, prečo nekúpia napríklad ten Fluence. Podľa mňa je lepšie kúpiť nové auto, ako jazdené, ktoré už malo aspoň troch majiteľov, niekoľkokrát stočené km, možno niekde vymenený plech po "menšom" ťukanci, starý opotrebovaný lak, atď, atď, atď... Prečo miesto toho nekúpiť auto, ktoré mu bude voňať novotou, bude mať od výroby záruku, bezpečnostnú a technologickú úroveň už bude mať o 10 rokov novšiu, atď, atď???
Ale vráťme sa k Optime. Tú si kúpi človek, ktorý možno nebude mať na prémiu, ale bude chcieť auto v strednej triede. Pritom plne vybavený Passat alebo Superb už bude preňho drahý, tak bude vyberať možno plne vybavenú Optimu. Urobil by chybu? Podľa mňa vôbec nie. V takomto prípade by to bola logická voľba. Alebo to bude klasický prípad človeka, ktorý bude zo seba umelo robiť niečo čo nie je a skončí v 5 ročnom BMW 5 z bazáru, alebo z dovozu... :-)
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Normální člověk, pokud na to má, si koupí to, co chce - klidně i to BáWo... když na to nemá, spočítá si své možnosti a koupí si něco dalšího, co mu bude vyhovovat, přičemž si projde a otestuje více variant.... no a ikdyby skončil v tom bazaru, auto si vybere pečlivě a opatrně... sleduješ to, Já se bavím o rozumných lidech se špetkou IQ, kdežto ty mi tady podsouváš pozéry a lidi, kteří musí za každou cenu mít luxusní auto, byť 5 let staré a rozpadající se, aby mohli machrovat před sousedy. To je jiná sorta lidí...
Já neříkám, že vybrat si Optimu je nějaká chyba, ale prostě je nesmyslný názor, že si ji budou kupovat samí skromní prémioví lidé, kteří se nepotřebují kasat autem např. od D3... nabídka je v tomto segmentu široká - 508, C5, Superb etc...
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Ale nie nepodsúvam ti nič. Ja len poukazujem. Pretože aj ako si ty napísal: "Já se bavím o rozumných lidech se špetkou IQ, kdežto ty mi tady podsouváš pozéry a lidi, kteří musí za každou cenu mít luxusní auto, byť 5 let staré a rozpadající se, aby mohli machrovat před sousedy. To je jiná sorta lidí..." - mne práve o to ide. Ja sa nijak nesnažím niečo proti tvojim názorom, to vôbec. Ja len všeobecne konštatujem a aj poukazujem na tunajšie niektoré názory ohľadne Optimy, že pokiaľ to nie je prémiová značka, tak je to hneď zlé auto. V súvislosti s tým mi príde potom komické, že človek ktorý na to nové napr. BMW nemá ale na tú Optimu by aj mal, si predsa len radšej kúpi to jazdené. Pritom je podľa mňa vždy lepšia voľba nového auta, ako akéhokoľvek jazdeného. A to aj vrátane straty hodnoty a podobných názorov aké v našich krajinách panujú.
PS: napísal si: "Normální člověk, pokud na to má, si koupí to, co chce - klidně i to BáWo..." Toto tak platí možno v Nemecku, Švajčiarsku, Belgicku... U nás na to BáWo normálny človek nemá. Na to u nás potrebuješ viac ako len priemerný životný štandard. Hlavne čo sa príjmov týka. Ja zrovna nepatrím medzi chudobných, no ani bohatých. Žijem si taký mierne lepší priemer, ale na auto som schopný naškrabať maximálne 25 000 €. Za to si nekúpim nič z prémie. Teda mohol by som, ale len jazdené a to nechcem...
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Optima určitě není špatné auto a je-li zpracováním na úrovni Passatu, tak opravdu WELL DONE. Já bych si ji koupil hned, v automatu a klidně i s tím korejským motorem 2.4, který se sem ale dovážet nebude, (škoda). Navíc v záplavě hatchbacků, liftbacků a kombi příjemné osvěžení ve formě sedanu. Někteří zde zmínili možnosti individualizace. To je sice moc hezké, ale když má auto aspoň relativně bohatou výbavu, řekněme 8x airbag, manuální klima, tempomat, el. ovládání oken ESP, tak to nepovažuji za nic špatného.
Nevím co je skvělého na tom, že když si pohrajete s konfigurátorem, tak třeba Fabia nemá ve výbavě Ambiente v základu hlavové airbagy aspoň vpředu považuji za poměrně podstatný nedostatek, ale je to jen můj názor.
Chápu, že pro někoho můžou být různé interiérové a exteriérové pakety důležité, ale mně přijdou zbytečné. Mně jde o to, aby auto mělo dobré jízdní vlastnosti (komunikativní řízení), dobrou bezpečnostní výbavu a dobře zpracovaný interiér (nevrzající) s pěknou texturou, ani by mi nevadily tvrdé plasty.
Spolehlivostí je současná korejská produkce v podstatě na úrovni Japonců, takže žádný problém. Dobré auto, které dosahuje kvalit Passatu, (v některých oblastech jej možná i předčí), co se týká designu, uhlazený, i když ne nudný design, tam před Passatem boduje.Takže ještě jednou, WELL DONE, SOUTH KOREANS.
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Já ti nevim, auto je to hezký, ale motor o obsahu 2,4 je už jaksi pasé stejně jako tvrdé plasty ve střední třídě... Možnost individualizace je pro spoustu lidí důležitá. Když už si kupuji nové auto, tak ho chci mít podle svých potřeb, navíc za to platím tak co? Btw turbobenzin 1.6l a 2.0l tomu auto bude určitě slušet víc než ta 2.4l. :yes: Co se týká kvality zpracování, toho bych se opravdu nebál, dají tu 7 let záruku a to už si musí být jistí - VW i Škoda mají pořád jen 2 roky >:D
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Pro někoho pasé, pro někoho volba. 1.6 mi pocitově na takové auto přijde malá, 2.0 už zní o hodně lépe, nicméně i při dodržování určitých kritérií, (nechat turbo "vydýchat" po dynamické jízdě) atd. bude mít atmosféra, (pokud budu trvat na benzinu), (protože atmosferické diesely už se nedělají a ani bych takový nechtěl), větší životnost, ba co víc, nebude tak citlivá na jízdní styl, jako přeplňované motory. Samozřejmě, do města je možná motor s turbem lepší, tam tu spotřebu 1.6 T-GDI, (která se připravuje), nižší mít bude, ale tohle auto vidím spíš jako vozidlo na dálniční přesuny a tam ta spotřeba spadne a myslím, že by i s objemem 2.4 nebyl problém jezdit za 9 - 10l, což je spotřeba Fabie HTP pod zátěží-).
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
OK v pohodě. Optima bývá hodně často srovnávána s Peugeotem 508. Nedávno jsem četl test s 1.6THP 115kW/240Nm a hodně ho chválili. Btw mám ten samý motor v P5008 (podobná hmotnost) a naprosto dostačuje, rozhodně nejsem brzdou provozu a spoustě aut ukážu na dálnici v levém pruhu záda :yes:
V Optimě bych se motoru 1.6 T-GDI nebál, naopak to bude optimální volba, rozumný objem, pružnost motoru, dostatečný krouťák a slušná spotřeba. Ne každý musí lítat po dálnici 220km/h a dokazovat všem, že je nejrychlejší... >:D
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
5008 je prý povedené auto, (konečně se Peugeot vrátil ke komunikativnímu řízení), i když MPV primárně apexy nevymetá, že?-). Já tím "králem" levého pruhu rozhodně nejsem,-) mám starší Hondu a moje 1.4 víc než 180 km/h nedá, a to ještě na dálnici v Německu, je to ale atmosféra s 90 koni a automatem, tak myslím, že to zas není tak špatné.
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
JJ celkem se povedlo, na krále silnic to neni, ale slušně to upaluje ;-) Do apexu bych se s tím nepouštěl, nicméně na MPV jede parádně. Oproti předchozímu houpacímu C4 Grand Picassu je to nebe a dudy... :yes:
Btw jsem se přestal bát downsizingu a proto bych se ani nebál 1,6 T-GDI v Optimě :yes:
Re: Super postreh, ludia proste veria roznym das Krap bludom
Že se vracím k té atmosféře, co se tu nebude prodávat. Jestli je to ta 2.4, i-VTEC, kterou Honda nabízí pro Accord, (Kia ho možná upravila pro vlastní potřeby), tak by to špatný motor vůbec být nemusel, Honda totiž motory umí, a to neříkám proto že ji mám,-), to je tak nějak obecně uznávaný fakt-).
Vypada to dobre, ale proc je ten naraznik tak roztlemeny? Mnohem vic by ji sluselo, kdyby naraznik pouze pokracoval a nasledne zakoncil linii nacatou prednimi svetly a maskou. V tom se musi korejci jeste zdokonalit. Prehnana snaha o agresivni vzezreni na ukor elegance a ucelenosti. I kdyz s jinymi koly a v bile barve... Superb je ovsem stale neohrozen.
...a co vadí?a sice toto.jsou lidé,co budou až do krve kritizovat a hanět dílo jiných ne z duvodu kvality,osobní zkušenosti,ale z jakési pochybné a zvrácené zásady.jednoduše se nedokáží oprostit od předsudku,nejsou schopni objektivního pohledu a haní cokoli,co vymyká jejich měřítkum.ano,mám na mysli jedince,co třeba Kiu nevlastnili a přesto tupě ignorují její nepopiratelný uspěch a strmý vývoj jak ve kvalitě,tak i desingu.takových lidí je mi velice líto a přeji jim,aby snad v budoucnu odložili své brýle schopné pouze černobílého pohledu na svět a začali vnímat barvy kolem sebe...neb svět je barev plný.
Re: Presne tak: Kia 5* Skodovecky 4*, podstatna je vec
zdravím.skutečně nevidím duvod,proč bych měl kohokoli o čemkoli přesvědčovat,jen mám pocit že jste poněkud nepochopil pointu mého příspěvku,nu což,každopádně ocenuji Vámi zaslaný seznam korejských vozu a stav jejich prodeje.
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
Hezká statistika,ale mají korejci potřebu kupovat něco jiného?30 modelů a vše domácí,celkem široký výběr.Nabídne jim někdo něco na víc?Asi ne.
To samé je případ Japonska,obrovský domácí výběr,většinou (mainstreim) si z domácího vybereš.
A pozor,ochranná celní opatření (auta) jsou naopak k dovozům do EU,ne opačně.
Kupujícího musí přesvědčit produkt,ne někdo,kdo s ním nemá nic společného.
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
I já to celkem chápu. Jak Japonci, tak Korejci nemají moc důvodů evropská auta kupovat. Co do spolehlivosti se produkce jak J.Koreje tak Japonska Evropě rovná, (ne-li ji předčí). Navíc je tu asijské chápání designu, které je naprosto odlišné od toho evropského, možná tak přijdou evropská auta asiatům nudná. Dalším potenciálním problémem je dostupnost náhr. dílů, nemám totiž zdání o tom, jestli v Japonsku a J.Koreji jsou mezisklady náhradních dílů, (jako je tomu v Evropě) alespoň většiny evropských automobilek, preference domácích značek svědčí o opaku, jinými slovy o tom, že je servis evropských značek nákladný a díly se musí dovážet, což je nesmysl i z časového hlediska.
Potom je tu asijská technologická vyspělost a např. motorům od Hondy či Toyoty může svou vytříbeností konkurovat z Evropy tak max. BMW nebo MB. Možným problémem může být i přístup evropských automobilek k danému regionu, nevím do jaké míry považují Dálný Východ za marketingově důležitý, současný stav svědčí spíš o tom, že asi příliš ne. I když i mne by zajímalo jak by se v těchto končinách prodávala třeba modelová řada Škody. Dalším faktorem je také geografická vzdálenost, i v dnešní době jsou jak J.Korea, tak Japonsko lodí dost daleko. V neposlední řadě je tu japonský vládní program podpory domácích automobilek pro různé státní instituce, ministerstva, úřady atd. Jako zákazníky evropských značek v tomto regionu vidím jen ty, jež se chtějí nějak odlišovat, nebo pak ty, jenž si to mohou dovolit a místo Lexusu si koupí BMW nebo MB
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
Když vezmu Japonsko, tak je to určitě částečně dáno financemi. Auta jsou tam levná. A jsou dobrá. Běžnému Japonci skvěle vyhovují. Co jsem se ptal, tak Evropská auta si prý dost kupují lidé, kteří si chtějí hrát na bohaté. Japonský přístup je jiný a naprosto si vystačí s tím, co mají. Důvod, proč japonské automobilky nebývají úspěšné v Evropě a evropské v Japonku, je zásadně odlišná filosofie, přístup k věci, různé potřeby a různé designové preference.
V Korei je to hlavně o ceně. Produkují jedny z nejlevnějších aut na světě a jejich trh levná auta potřebuje. Evropané jsou tam prakticky bez šance.
(Tohle není můj obor, ani má oblast zájmu, takže jsem možná trochu vedle.)
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
Já myslím, že jak japonští tak korejští výrobci jsou v Evropě úspěšnější než si myslíme a český trh bych vůbec nebral jako bernou minci. To proč asijské značky u nás nejsou tak úspěšné, má podle mně víc faktorů. Neustále zde někteří věří v jakýsi mýtus, že díly na asijské, (především japonské) vozy jsou drahé.
To považuji za nesmysl, ceny náhr. dílů jsou dnes u všech značek prakticky srovnatelné (snad kromě prémie jako BMW, MB, Jaguar, Lexus a Infiniti) "balada o levných dílech" je bajkou prodejců Škody, případně VW, v některých myslích, ale stále přetrvává. Potom tady panuje určitý patriotismus, už jsem slyšel o argumentaci typu: "Platím tady daně, žiju tady, tak co bych si kupoval japonské nebo korejské auto."
Taková argumentace mi přijde trochu mimo, ale budiž. Potom je tu prostě fakt že asijská, (hlavně japonská) auta jsou u nás nedoceněná. Nedávno jsem si hrál s konfigurátorem na skoda-auto a dostal jsem se s Fabií na 400 t/Kč, a to myslím, že jsem nezadal nic tak převratného, (8x airbag, el. okna, ESP, man. klima, aut. převodovka, tempomat a metalická barva). To vše u Mazdy 2 ve standardu za 360 t/Kč, a to nemluvím o tom, že Mazda 2 lépe vypadá, a lépe jezdí.
Tím nechci říct, že by Škoda dělala špatná auta, Octavia a Superb jsou od jistých motorizací zajímavá auta, mně se jen zamlouvá strategie asijských výrobců, kteří sice nemají strategii cena od......., kde není v podstatě žádná (hlavně bezpečnostní) výbava, ale jak jsem již uvedl výše, jak Japonci, tak Korejci, jsou schopni nabídnout stejnou, (ne-li bohatší) výbavu, za nižší cenu, než koncern VW.
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
přesně tak...nejen lepší výbava ale i mnohem lepší vozy(v případě japoncu) co si taky myslím, tak spousta čecháčků nějak není schopno zkousnot ten zvláštní japonský design hlavně v interiéru, hlavně těch co jsou odkojeni VW koncernem... :-)
Re: Ja by som si nebezpecny a 3 krat drahsi golf nekupil
bratu pogo26, to je preto ze korejci maju vysoke cla na zahranicne auta..to nie je len o tom ze by boli extra lokalpatrioti (aj ked povedzme si pravdu ze vzhladom na rokmi stupajucu kvalitu korejskych vozov a obmedzenia v dovoze nimi dnes su ..) ..je to dlhodobou politikou korejskych vlad..95% aut v korei su na cestach auta domacej produkcie lebo su jednoducho lacnejsie ako auta z dovozu..dokonca do korei bol zakazany dovoz japonskych aut az do 90tych rokov...takze aj o tom to je ;-);-)
Kdo se nebojí, nemusí čekat na EU verzi a může si koupit plně vybavenou 2.0 Turbo s 273 HP za necelých 800 tisíc. Srovantelný Passt stojí skoro milion, Superb stojí celej milion