Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Moje.auto.cz: Citroën C5 aktuální generace - Co si o něm myslí majitelé?

Francouzskou alternativu Škody Superb hodnotí uživatelé Moje.auto.cz zatím jen ve třech recenzích.
Zpět na článek
11. 6. 2011 08:37
11. 6. 2011 20:41
11. 6. 2011 22:08
11. 6. 2011 22:43
11. 6. 2011 22:49
11. 6. 2011 23:12
11. 6. 2011 23:22
12. 6. 2011 00:22
12. 6. 2011 15:47
12. 6. 2011 22:51
13. 6. 2011 12:44
12. 6. 2011 12:47
12. 6. 2011 15:38
11. 6. 2011 22:52
11. 6. 2011 23:01
11. 6. 2011 23:15
11. 6. 2011 23:23
11. 6. 2011 23:39
11. 6. 2011 23:57
12. 6. 2011 00:11
12. 6. 2011 00:16
12. 6. 2011 08:43
12. 6. 2011 12:48
12. 6. 2011 12:54
11. 6. 2011 23:27
12. 6. 2011 03:27
12. 6. 2011 08:38
12. 6. 2011 12:27
13. 6. 2011 10:50
Avatar - Perun
11. 6. 2011 08:37
Ë-coli
Čím dál s ní jedete, tím jí budete mít radši. Čím víc aut vyzkoušíte, tím se k ní raději budete vracet.
C5 je individál a neuspokojí každého, ale těm, kterým v C5 najdou to, co hledají, těm už od nákazy Ë-coli nic nepomůže.

Má pár nedostatků, ostatně jako vše... ne právě šikovný volant a poněkud mdlé řízení, málo odkládacích prostor a celkem vysokou hmotnost..

Ale na druhou stranu... C5 je neuvěřitelně tichá, zejména s vrstvenými skly bez problémů konkuruje vyšší střední, mimo totální tankodromy výborně izoluje od okolního světa, s šestiválcem dává zapomenout na hmotnost a s drzou okázalostí odkazuje svým třídním kolegům pravý jízdní pruh..

Kde ostatní končí na lesní cestě před spadlým stromem, nebo před vysokým obrubníkem, tam C5 stačí tlačítkem zvýšit světlou výšku a jede se dál. A i když Citroën není okresním králem driftů, dokáže jet mnohem rychleji, než má většina z nás položen svůj práh pudu sebezáchovy.

C5 naděluje radost jinde... vrchovatě :yes:
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2011 10:48
Re: Ë-coli
NEnapsala bych to lépe :yes: ;-)
Pěkný den (s vyššími verzemi C5 /2.2 a 3.0 HDi/ takový tedy opravdu je :-)
11. 6. 2011 20:41
Re: Ë-coli
Neměl sem možnost se v tomto voze svézt, ale vždy se za ním otočím. Je to nádherný kus auta. :yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2011 21:14
Re: Ë-coli
... a počkejte až se svezete ... :-)
11. 6. 2011 22:08
Re: Ë-coli
Snad ano :-) Veřím, že bych chrochtal blahem. Dávám přednost komfortní klidné jízdě a synonymem pro tato slova je nepochybně Citroen. :-) Nedávno jsem "slintal" nad tímto: [odkaz] :*) :yes:
Avatar - Perun
11. 6. 2011 22:43
Re: Ë-coli
A hele, C6 se "zadním stěračem", přípravou pro telefon a šestiválcem se sníženým výkonem o 34 německých koní (Pferde Starke)... Jen nevím, jestli za ty čtyři stovky je to bez stěrače a za těch pět set pade s ním.. Ono totiž vymyslet mechanismus stírání konkávního okna, to nebude žádná láce ;-)

Podobná auta by neměla figurovat v nabídce kolotočářů, kteří jim prostě ani nemohou rozumět z podstaty věci...

P.S. I těch čtyři sta je za jednu z prvních Céšestek s tímto nájezdem... dost.
11. 6. 2011 22:49
Re: Ë-coli
Mě šlo spíš o tu barevnou kombinaci. Je to krásné auto. :-)
Avatar - Perun
11. 6. 2011 23:12
Re: Ë-coli
Je. Ale Citroën Céšestku úplně zbytečně zabil lajdáckým přístupem k řešení technického zadání. Na jednu stranu je C6 nabitá tehnologiemi a na stranu druhou je v mnoha ohledech tristně nedotažená.

Tu a tam nekvalitní materiály (třeba kůže na volantu..), vysloveně odfláknutý interiér z pohledu designového řešení, které je na hraně i pro střední třídu, natož ve vyšší lize, kde nemají co dělat ovladače a autorádio z C3. Atraktivitě nepřidá ani nepraktický zavazadelník..

I tak je ale C6 zjevením.. jízda samotná pak jen těžko nachází ekvivalent jinde a o některých prvcích výbavy (barevný HUD, polohovatelná sedadla vzadu, pyrotechnická kapota motoru....) si mohou nechat jiní většinou jen zdát.

Dobrá myšlenka ovšem byla mrtvá už na začátku, protože Céšestku ve většině ohledech překonává i její menší sestra C5.
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2011 23:00
Re: Ë-coli
Myslím že
1) tu cenu snadno srazíte
2) vy C6 jistě "znáte" a samozřejmě záleží na přesné výbavě (resp. kolik stálo nové), ale kolik stojí podobná A6, Mercedes E atd., které popravdě NEmají tak sofistikovanou konstrukci odpružení ;-)
Pěkný den (v CITROËNu C6 tedy rozhodně ANO :yes: :-)
Avatar - Perun
11. 6. 2011 23:22
Re: Ë-coli
Ano, znám, něco jsem s ní odjezdil ;-)
Popravdě, C6 je možné s A6 či MB E srovnávat jen s přivřením očí a katalogem Audi za zády. Zajímavější systém odpružení na tom mnoho nezmění, protože první větší díra na silnici vás vrátí zpět na zem mezi klasické mainstreamové značky. A tam už je to o něčem trochu jiném.. Nicméně cenová politika Citroënu byla v případě C6 přeci jen poněkud... mimo realitu. Z vlastní zkušenosti vím, že reálná cena nejvyšší výbavy se od té ceníkové odvíjela dle vzorce: X=C6*0,7. Tedy na hranici jednoho milionu korun pro zaryté Citroënáře nebo fajnšmekry, kteří se chtěli odlišit stůj co stůj :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2011 00:08
Re: Ë-coli
Nu, já německá srovnání C6 (právě s motorem 2.7 HDi) a MERCEDESu E-Klasse a JAGUARu S-Type a CHRYSLERu 300 četla a ... a CITROËN C6 zvítězil celkem "v poho" ;-)
PS: S cenou máte pravdu, úplně malilinko jsem "dělala drahoty" a snadno jsme se dostali v "total verzi" na cca milion a čtvrt (v českých ;-) )
Přes případné droboučké výtky (mně se třeba LÍBÍ exterier - v té černé s "tmavofialovými problesky", ale interier konkrétně palubní deska neeee ... což zřejmě bylo způsobeno dlouhou přípravou modelu.
PROTO jsem MOC zvědava na DS9 - Metropolis, kde očekávám onen famózní podvozek v kombinaci s tentokrát již odpovídajícím "tím nahoře" ;-)
PPS: C5 druhé generace sice používá podvozek C6, ale celkově C6 nepřekonává ani náhodou (tedy dle MNE) - tedy v určitých detailech/drobnostech ANO, ale celkovou koncepcí bohužel nee
Vy jste "u zdroje" - mohu míti DOTAZ?? NEvíte náhodou jestli (a kdy/jaký) se pro stávající Citroën C5 připravuje (po tom loňském "pidi") FACELIFT??
DĚKUJi (a dobrou noc :-)
Avatar - Perun
12. 6. 2011 00:22
Re: Ë-coli
DS9, to je samostatná kapitola... až přijde, bude se rozdávat ke zkušebním jízdám hnědé bezpečnostní prádlo.. Doufám jen, že na tom nebudou tolik šetřit, velmi, opravdu velmi silně cítím, že takové dělo už tu dlouho nebylo :yes:

Co se srovnání C5 / C6 týče... jsou to sice jiné třídy, ale u mě vede C5 na body.. Dá se s ní velmi pohodlně žít od pondělí do neděle, s C6 to na víkendy není :-)

U zdroje aktuálně tak docela nejsem, osobně si ale tipnu, že na významnější facelift si ještě tak rok počkáte. Frankfurt je asi moc brzy.. snad Ženeva. DN
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2011 12:54
Re: Ë-coli
(Alespoň za tip) DĚKUJi :-)
Avatar - del42sa
12. 6. 2011 15:47
Re: Ë-coli
myslím že euforie kolem DS9 je předčasná...

1. to auto rozhodně nebude vypadat tak jako koncept..

2. Je určeno pro Čínský trh !

3. I když nějaká naděje existuje, nepadlo žádné rozhodnutí o jeho prodeji také v západní Evropě.

4. PSA nemá ani pro takový model připravené adekvátní motory.(tzn. dostatečně výkonné, splňující Euro 5/6) V Číně zatím tyto přísné emisní limity neplatí a proto zde třeba existuje C5 s motorem 2,3l Honda V-TCS(V-TEC) plnící jen Euro3.

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Jak jsem už psal dříve, motor 2.0 V6 turbo existuje jen na papíře,technické údaje jsou z prstu vycucané, neexistuje ani prototyp takového motoru! Tento byl pouze použit pro koncept Metropolis, aby to vypadalo, že jde o "rozpracovaný koncept". Ve skutečnosti Metropolis není ničím víc než jen pojízdnými "kulisami" bez interiéru a funkčního podvozku udělanými pro "wow efekt".
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2011 20:23
Re: Ë-coli
Myslím že neee :-)
1) a) to už tak bývá b) jáosobně jsem na DS9 zvědava NEjen kvůli VZHLEDu ;-)
2) to byly první informace, v průběhu času se 2 představitelé firmy vyjádřili že studie Metropolis bude vrcholným modelem řady DS a zřejmě pod označením DS9 bude vyráběna NEjen v a pro Čínu
3) viz 2)
4) DS9 je "jen" podvozek C6 s dotaženějším "hořejškem" = 2.2 a 3.0 HDi jsou "těžce v pohodě" a v benzínu něco silnějšího než 1.6 připravuje PSA tak jako tak.

PSA disponuje technologií elektromotoru(ů) v zadní nápravě ve spojení jak s naftovým tak benzínovým motorem vpředu (naftové hybridy "začnou" letos koncem roku - snad v Peugeotu 3008 a první benzín hybrid bude Citroën DS4 Racing s 295 koníky příští rok) - takže jde JEN o nějaký ten 2.0 či 2 a něco benzínový motor = něco jako TFSi od VW či FORDí EcoBoost, prostě něco co stejně musí mít (a nejspíš již připravují) - nebo myslíte že v benzínu koncern PSA plánuje navždy končit u objemu 1.6? (zvlášť když v dieslech mají nejen dvoulitr, ale též (výborné) 2.2 a dokonce třílitr?)

Vývoj podvozku Citroën(u) C6 trval dlouho a neb je opravdu povedený byl "by hřích" na něm nepostavit další vůz - ostatně na stejné platformě postavit 2 generace za sebou je "běžná praxe", pokud vím ;-)
A jak dáváte odkaz na jiném místě, dál nevyužít jeho skvělé semiaktivní tlumiče (což je jinak kategorie eSkového MERCEDESu) by byla prostě škoda :-)
Pěkný den (s "vylepšeným" nástupcem CITROËNu C6, modelem DS9 :yes: :-)
Avatar - del42sa
12. 6. 2011 22:51
Re: Ë-coli
Je vidět, že uvažujete celkem logicky Kylie, bohužel ne tak uvažují i v PSA.
Jejich jednání je plné "nesprávných rozhodnutí" (C5 na pružinách,DS5 bez hydrauliky, DSG až v roce 2014, atd.)které se mnohým z nás nelíbí ( včetně mě ) avšak vycházejí z tvrdě ekonomického myšlení.
A ač vám to třeba přijde nelogické, v PSA si opravdu myslí, že v benzínu vystačí s motorem o objemu 1,6l.
Velký V6 HDi nejspíš skončí s platností normy Euro 5. Čili vrcholem bude 2,2 HDi se 150kW. Dle francouzů je to dostatečná motorizace.
Do Peugeotu 508 se už 3.0 V6 HDi nedodává ačkoliv jej má PSA k dispozici.Proč ? protože tento motor skončí do dvou let bez náhrady s nástupem Euro 6.

K benzínu jsem skeptický už jen proto, že francouzi ve svých statistikách uvádějí, že jejich zákaznící benzínový motor nepožadují, neboť 80% objednávek je údajně na vozidlo s dieselovým motorem a jak jste sama uvedla, PSA kombinuje elektromotor na zadní nápravě s diezelovým motorem ve předu. PSA ale nedávno prohlásila, že lze tento hybridní pohon kombinovat i se zážehovým motorem.
Čili modelový příklad: Když zkombinujete 1,6 THP v nejsilnější verzi 147kW a přidáte k tomu elektromotor na zadní nápravě, který má cca 30kW, ve výsledku máte hybridní pohon o celkovém výkonu 177kW = Fordův 2.0 ecoboost s totožným výkonem.
Proč by teda měli investovat další peníze do vývoje nového motoru, když doba/trend směřuje spíše k méně objemovým jednotkám v kombinaci s elektromotorem = menší emise, menší množství CO2, menší spotřeba paliva ? Takže ano, PSA si může myslet, že 1,6 THP je dostatečnou motorizací a že tedy není třeba vyvíjet objemnější benzínovou jednotku.
Benzínová V6 skončila v roce 2008 a na náhradě se nepracuje pokud vím, motory 2.0l byly nahrazeny zmíněnou 1,6 THP ...

Proč tedy velký a drahý V6, který si pořídí minimum zákazníků ? většina výrobců v Evropě výrobu velkých modelů ukončila (Ford Scorpio, Opel Omega, Alfa 166, Lancia Thesis,Peugeot 607) Jejich nástupci jsou auta střední třídy a pro ty se jeví zmíněné motorizace dostatečné.

Metropolis/DS9 je ale jiná káva.Pro auto této velikosti/třídy/hmotnosti jsou potřeba výkonné V6 motorizace a to jak dieselové tak benzínové,je potřeba pohon 4x4, jinak si takové auto těžko někdo koupí. Toto je nepsané pravidlo v této třídě vozů.

Opravdu si neumím představit auto měřící skoro 5,5 metru s vizáží Lamborghini Estoque na 21 palcových kolech a s nejvyšší motorizací čtyřválcem ???? :'-( To opravdu ne a ani elektromotor na zadní nápravě to nespasí :'-( :no: :no:

Tudy cesta opravdu nevede. Jak by takové auto obstálo třeba v porovnání s Audi A6 s benzínovými a naftovými V6, reálným pohonem 4x4 a vzduchovým odpružením a 8 stupňovým automatem ??? Kdo by tomu dal přednost ??? a to nemluvím o ceně DS9, která těžko bude menší než ta u C6.... :'-( :'-(

Co z toho vyplývá ? Velký vůz této kategorie potřebuje výkonné motory , které ale PSA nemá a ani mít nechce neboť budoucnost vidí v menším modelech s menšímy motory a velký model se slabým motorem by byl dalším šlápnutím vedle :-!
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2011 01:49
Re: Ë-coli
Děkuji NÁPODOBNĚ ;-)
Ano - JEDEN manažer může firmu povznést i až NEskutečné "boty" napáchat. Já sice CHÁPU DS5 bez hydrauliky (ale NEtěší mne to), chápu C5 také ve verzi bez hydrauliky (s tím až takový problém nemám - byť já osobně bych tuto verzi NEvolila) a to samé s avizovanou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou - měla být už dávno (sázka/"tip" nějakého manažera na robotizované převodovky prostě NEvyšel ... tak jako kdysi mohutné investice do vývoje commonrailových dieslů zase vyšly - to se prostě stává ... ZPĚTNĚ je to vždycky "jasné a jednoduché" :-)
V6 3.0 HDi možná opravdu u PSA skončí, nikoli ale pro neschopnost plnit Euro 6 - najdete ho ve (skoro) všech modelech Jaguar a Land (Range) Rover = NEmyslím že tak povedený a stále relativně nový motor "odloží" - to se na 99,9% NEstane. Možná "skončí" u PSA, neb je to v reálu opravdu "okrajová" motorizace (co se prodejů týče) - to MNE bude mrzet MAXimálně :'-(
NErada to říkám, ale 2.2 HDi (v reálném světě) JE "dostatečná" motorizace - tedy těch "bláznů" co jsou ochotni připlatit si za 6tiválec s přece jen vyšší spotřebou a vyššími servnisně pojistnými náklady asi moc NEbude :-)
Dávám vám za pravdu že PSA vlastně (tedy krom "něčeho" do platformy po C6) opravdu NEpotřebuje silnější BENZÍNový motor. Dieselhybrid který to do prodeje má již "za pár" má (cca) 200 koní, benzínhybrid ohlášený na konec příštího roku nejdříve do DS4 má (cca) 300 koní - víc opravdu NEní třeba (pro NE"prémiovou" automobilku/koncern) ... navíc časem výkony možná ještě vzrostou ...
Takže zbývá jen "něco" do DS9. NEmyslím si že v reálu bude měřit 5 a půl metru, možná bude o něco delší než C6, nicméně stále to je/bude "jen" vůz na této platformě - myslím že v reálu bude někde mezi E a S-Klasse ... a i když to nedávno bylo ještě NEpředstavitelné, dnes se S-Klasse s 4válcem prodává a prý to vůbec NEní špatné! A Citroën svoji "verzi" 250 CDi má (nečetl jste test v AutoBild Mercedes, BMW, Volvo, Peugeot a Citroën právě s těmito motorizacemi?) a navíc k ní má připravenu "posilu" v podobě elektromotoru(ů) na zadní nápravě.
No a co se týče benzínové verze - než vyvíjet motor pro jeden svůj model, myslím že lze použít to co tady již mnohokrát bylo, brát/kupovat od konkurence - spolupráce PSA s BMW se utěšeně rozšiřuje, tak třeba tam.
Ať jsou vrcholní manažeři firmy jací chtějí, KDE byla "chyba" u C6 (tedy PROČ se neprodává víc) jistě VÍ = možná se pro druhý pokus "poučí" ;-)
Rozhodně si myslím že ne(po)využít podvozek C6 pro další generaci by byla škoda a to co C6 v očích potencionálních kupujících chybělo se DÁ "pořešit" - JAK to v reálu příslušní inženýři a (asi hlavně) manažeři PSA zvládnou, to je věci jiná - uvidíme, ZÁKLAD (tedy platforma) mají velmi dobrý, vzhled karoserie (i když v reálu bude "krotší") JE povedený - no a dál opradu "uvidíme" :-)
Pěkný den (snad jednou s DS9 :-)
Avatar - del42sa
13. 6. 2011 12:44
Re: Ë-coli
Ano i prémiové automobilky už začínají používat čtyřválce, nicméně u nich se jedná o úplný spodek nabídky zatímco u DS9 by to měl být vrchol ?

A co se DS9 týče ? nic bych si nepřál více :-) Sám bych v tom chtěl být raději optimistou než pesimistou, ale nezbývá než čekat co přinese budoucnost. Bohužel indicie zatím mluví spíše v neprospěch DS9....

Ale jinak souhlasím s tím, že díky špatným rozhodnutím v Citroenu /PSA pohřbili spoustu potenciálu a zajímavých technických řešení.

Bylo by opravdu smutné, kdyby takový povedený podvozek jako má C6 skončil v zapomnění. Já osobně bych ho ještě doplnil aktivní stabilizací co byla použita v Citroenu Xantia Activa a bylo by to uplně perfektní :-) :yes: A k tomu nějaká moderní karoserie s moderním interiérem a bude vymalováno ;-)

Já jsem osobně přesvědčen o tom že potenciál vyrobit velkou pohodlnou limuzínu Citroen má, jde jen o to, aby k tomu v PSA přistoupili zodpovědně a nepohřbili to nějakou nedotaženou konstrukcí nebo neadekvátní cenovou politikou jako u C6 :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2011 13:36
Re: Ë-coli
2.2 HDi určitě není vrchol (z mého pohledu BOHUŽEL - bude zřejmě do budoucna VRCHOLem nabídky ve střední třídě), tou je u PSA stále ještě výborný V6 HDi - který by v DS9 mohl být odpovídající motorizací (snad s jinou, jeho schopnosti nelimitující, převodovkou) + nějaký benzín, na avizovaný výkon 200 kW (bez elektromotorů vzadu) dnes stačí dvoulitrový 4válec - jedno zda vlastní konstrukce či od konkurence..
Co se týče převodovek, souhlasím "napůl" - jsem NADŠENA přístupem BMW které nabízí famózní 8st. převodovku i do řady 1, na druhou stranu 6st. Aisin který používá PSA není špatný a 6st. automat nabízí třeba i takové nové Bentley Continental - a to je DOST jiná cenová kategorie ;-)
Ano, na modelu Xantia Activa se shodneme (jako zcela MIMOŘÁDNÉM řešení ve střední třídě), ale myslím že na podvozku C6 NEní třeba něco (mnoho) měnit - jak jsem již psala, "atraktivní" tvar plechů "nahoře" je zdá se pořešen, nabídka výbavy z C5 a DS5 relativně "vystačí" = opravdu jde JEN o tu "vhodnou" motorizaci, což by NEmusel (neměl) být až tak neřešitelný problém.
Opět se jen zopakuji, tohle NEní o konstrukčních a "inženýrských" schopnostech/neschopnostech (firemní know-how je plně postačující), je to o manažerských rozhodnutích = takže je VELKÁ otázka jaké DS9 v reálu bude (snad bude C6 dostatečným poučením)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2011 22:52
Re: Ë-coli
Tak to vám tedy VĚŘÍM! :-)
Měla jsem tu možnost a NErada to říkám, ale C5 je oproti C6 "nepohodlný žebřiňák" - konstrukce podvozku a odpružení C6 je "totálně mňamková" :yes:
O "sametovosti" V6 2.7 HDi jste asi slyšel, naprosto právem se o něm říká že je to NEJKULTIVOVANĚJŠí diesel vůbec!
No a (bazarovou) cenu nebudu komentovat, to je něco jako "extra ultra hyper super totálně výhodná cena" ;-)
PS: Znám MNOHEM dražší vozy než je C6 ale "absolutní pohodovost" a chod pedálů připomínající boření lžíce do medu hned tak někde NEzažijete.. Jedno z nejPODceňovanějších vozů na trhu vůbec (ne-li vůbec to NEJ-)
Pěkný den (v CITROËNu C6 tedy rozhodně ANO :-)
Avatar - sgt
12. 6. 2011 12:47
Re: Ë-coli
V C6 som sa neviezol, ale konštrukcia náprav je v novej C5 identická s C6. Takže ak je rozdiel v pohodlí, bude to možno použitím rôznej verzie Hyadractivu alebo jeho iným naladením.
C6 je nádherné auto, ale ako napísal Perun, na víkendy pre bežného človeka to nie je. Ideálnou kombináciou by bolo C6 do práce a C5 Tourer na víkendy do hôr ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2011 13:03
Re: Ë-coli
Ano, současná C5 je konstrukčně shodná ale vzhledem k ceně přece jen nemůže mít fenomenální odpuržení které bylo vyvinuto pro C6 - má "normální" Hydractive 3 Plus (nebo kolik ;-) ), což vůbec NEní špatné, ale C6 má něco jako "dvojité" odpružení, které vůz DOKONALE odfiltruje od všeho. Jak to někde někdo správně popsal, je to jakoby vůz byl zavěšen a plul nerušeně těsně nad vozovkou.
Pro dvojici lidí myslím C6 poslouží k plné spokojenosti i o víkendech, rodinný vůz to pochopitelně ale není...
Pěkný den :-)
Avatar - del42sa
12. 6. 2011 15:38
Re: Ë-coli
[odkaz]

popis zde ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2011 20:29
Re: Ë-coli
Ještě lepší popis je od MARTINa VACULÍKa, ale semiaktivní tlumiče známé třeba z Mercedes(u) S-Klasse jsou opravdu VELKÁ pohoda :-)
Výsledkem je to co jsem se stručně snažila popsat, vůz působí jakoby plul zavěšen nad vozovkou a podvozek od této "konstatní" výše jen vyrovnává mezeru mezi vozem a vozovkou - prostě výsledek je VELMi příjemný pocit, srovnatelný s nejdražšími vozy jaké existují (a popravdě některé top modely prémiových značek by místy mohly i závidět ;-)
Pěkný den (za 2 (?) roky v Citroënu DS9 :-)
Avatar - Ronault.
11. 6. 2011 22:52
Re: Ë-coli
A na autosalonu jsem se k ní opět nedostal, dali jsme přednost C4... ale už se musím konečně odhodlat, koncernového kolegu Peugeota jsem si už odjezdil celé portfolium (207 HDI i VTI, 308 HDI i VTi, 5008 THP, 3008 HDI, 508 HDI i THP a hlavně RCZ THP - asi jsem se do něj zamiloval a zde platí heslo Peugeotu, že jde o jízdu mého života) a C5 mi stále uniká.

Mimochodem, po svezení s 508 v THP musím konstatovat, že 508 v benzínu ma měkčeji a pohodlněji naladěný podvozek než v HDI, ne že by to bylo poznat hned, ale měl cítil jsem rozdíl. Ale zase se slabším THP na tu hmotnost to nebylo úplně ono, ne, že by to nejelo, ale 2,0 HDI 103 kW se s tím umělo vypořádat elegantněji.
Takže kdyby tak dělali HDI s naladěním pro THP, tak by to bylo o kus lepší :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2011 22:57
Re: Ë-coli
Rozdíl v hmotnosti lehké benzínové 1.6 a přece jen o dost těžšího litinového (?) dieslového 2.0 by mohl býti příčinou...?
PS: U 508 je to "jasné" = dvojité lichoběžníky a verze 2.2 HDi :yes: :-)
Avatar - Ronault.
11. 6. 2011 23:01
Re: Ë-coli
Jo, taky jsme to na ten rozdíl hmotnosti svalovali, tam bude asi zakopaný pes a odlehčit 2,0 HDI jen tak nepůjde..
508 GT určitě je řešením, i když aktuálně nebyl k mání, byl obsazen a když ne, tak zrovna nebyl k jízdě, ale přecejen, co si budeme nalhávat, je to už téměř milion. A pak je tady ještě možnost, že i když ne v interiéru tak propracovaná a prostorná, ale velmi dobře ovladatelná Laguna 4C je v příjemné výbavě na nějakých 700 tis. a to je přecejen slušný rozdíl ;-)
11. 6. 2011 23:15
Re: Ë-coli
A kdybude recenze na SW? :-)
Avatar - Ronault.
11. 6. 2011 23:23
Re: Ë-coli
Joooo, když já ještě nemám ani dopsanou recenzi na mé "nové" auto, natož na Baby allroada ;-) Hlavně to chce ještě pár poznatků, sice jezdím s ním více a více, docházím k prvním objektivním pohledům, jen to chce čas. Fotky se ale začínají už hromadit, ještě interiér, který je ale v současné době díky stavební práci na době zaprasený...
Avatar - Perun
11. 6. 2011 23:39
Re: Ë-coli
V Brně vůbec C6 nebyla... mám tušení, že už se nenabízí, ale jistě to nevím. Zato Cépětku tam měli parádní, i když trochu ve stínu premiéry DS4 ;-)

Ale jestli máš na mysli C5, tak ta je v každém dealerství k dispozici k projetí...508 jezdí trochu jinak, celkově je tužší, méně se kroutí (téměř vůbec), nabízí nepoměrně lepší řízení a neumí tak dokonale odizolovat posádku od okolního světa, jako C5. Ergonomicky hraje také úplně jinou ligu a mnohem dříve se s ní "sžiješ". C5 je ovšem na tu legendární cestu "do Paříže a zpět ve čtyřech" přeci jen lepší. Tedy pokud neměříš víc, než 180cm, protože v 508 je vzadu více místa :-)

Celkově je ale 508 lépe izolovaná od rázů na nápravách (oproti Hydractivu, klasické pružiny jsou na tom cca stejně) a i jízda na 18" v GT je stále ještě relativně velmi plavná a poddajná. Rozdíl mezi THP a HDI v naladění odpružení jsem nezaznamenal, přičítal bych to spíš konkrétním podmínkám jízdy.

P.S. reálná cena GT skutečně není milion.. To už bys tam musel doobjednat snad úplně všechno :-)
Avatar - Ronault.
11. 6. 2011 23:57
Re: Ë-coli
Mě tak ani nešlo o sezení, tím mě autosalon nikdy asi tolik neláká, jako spíše o svezení. A bohužel u Citroenu měli omezené množství řidičů, kteří s tebou jeli, takže byla dlouhá čekačka. A hlavně, testovací úsek byl krátký a ještě polovinu z toho řídil onen řidič. Peugeot naopak měl nabídku širokou, každé auto mělo svého řidiči, okruh byl vybrán perfektně, takže nebyl problém.
Takže nakonec jsme zvolili C4, přecejen jsme byli více zvědaví.

A ano, v dealerství jsou, jen se konečně dokopat k tomu se tam vydat...

Jak si mám vyložit to odizolování od rázu od náprav? Hlukově nebo mechanicky,čili působením sil na tělo?

Je pravda, že pro HDI a THP jsem měl jinou silnici, nicméně po svezení v HDI jsem měl pocit, že se pohodlí, které jsem u Fr. auta čekal, zmenšilo, po svezení s THP jsem opět pociťoval hlavně na krátkých příčných nerovnostech menší otřesy, resp. velmi dobré.

Tak ano, milion to není, nicméně přes 900 se není problém dostat ;-)
Avatar - Perun
12. 6. 2011 00:11
Re: Ë-coli
Těmi rázy mám na mysli takové to mechanické bouchnutí, které uslyšíš. To třeba mě opravdu velmi vadí, ale PSA na tom neskutečně zapracovalo oproti svým předchozím modelům. A nejlepší, co jsem v téhle oblasti čerstvě ve své třídě vyzkoušel? Trochu překvapivě a navzdory moudrům testérů... nová C4 :yes:

Ceníková cena 508 není konečná = minimálně 10% dolů.. A u firem na fleet ještě o něco lépe ;-)
Avatar - Ronault.
12. 6. 2011 00:16
Re: Ë-coli
Vím vím, mně bylo nabídnuto cca 6-8% :-)

Jak tak zpětně vzpomínám z té krátké jízdy, tak v C4 tohle bylo odizolováno velmi dobře. Z druhé strany je nutno vzít v potaz, že když odizoluješ perfektné motor, odizoluješ vrstvenými skly vzduch z venku a k tomu i dveře, tak ti o to více bude bouchat podvozek, neb sluch je adaptivní a v tiché místnosti slyšíš tikat hodiny, v nádražní hale ne ;-)
Avatar - Perun
12. 6. 2011 08:43
Re: Ë-coli
Naprosto souhlas.. Ale zrovna třeba u 308 (a 207 dtto) to nejde jen na vrub dobré izolaci. Prostě se šetřilo na silent blocích a uložení náprav. C4 využívá stejný technický základ jako 308, ale je neporovnatelně lepší v utlumení rázů od takových těch ostrých zlomů při vyšších rychlostech..
Avatar - Ronault.
12. 6. 2011 12:48
Re: Ë-coli
Tak 207 je malý vůz, tam to v celé třídě není o tolik lepší, často i horší... a pomalu se mu blíží nástupce.
Jinak souhlas :yes:
12. 6. 2011 12:54
Re: Ë-coli
Je pravda, v predchadzajucej generacii s hydro, boli mechanicke razy pocutelne dost. Teraz mam klasicke pruzenie, a povedal by som, ze mechanicke razy od naprav su minimalne, musi to byt fakt nejaka ukryta velka diera na ceste, do ktorej nechtiac naplno vbehnes. a aj tam to nie je klasicky mechanicky raz, skor sa to niekde rozlozi, a vo vnutri to skor zaregistrujes buchnutim nejakeho plastu niekde vzadu...Ale tym, ze dokazali v citroene dokonale odhlucnit interier registrujes vo vnutri zvuky, ktore bezne prehliadnes.
11. 6. 2011 23:27
Re: Ë-coli
da sa len suhlasit :yes: Nedavno som si uzival komfortu v C5 s 2.0 hdi s automatickou prevodovkou a bolo to ozaj prijemne zvezenie. Dizajnom je z mojho pohladu taktiez velmi vydareny
Avatar - Andromeda
12. 6. 2011 03:27
Re: Ë-coli
Zdravím Tě Perune ;-) . Jsem rád, že jsi zavítal mezi smrtelníky. Vystřihnul jsi tyto řádky s elegancí - jako vždy a tak se snad nyní častěji objeví Tvá čtivá díla parde!
Avatar - Perun
12. 6. 2011 08:38
Re: Ë-coli
Ahoj Andromedo ;-) Z důvodů, které znáš, to vidím tak za 14 dnů... pak už dobrý. A děkuji!
Avatar - sgt
12. 6. 2011 12:27
Re: Ë-coli
Perune: výborne zhrnutá charakteristika auta v troch odstavcoch, je tam všetko potrebné :yes:
Hranice podvozku som ešte neskúšal, ale podľa toho ako suverénne sa správa bude mať tú hranicu sakra vysoko... Škoda len tej vyššej hmotnosti, diéta by autu prospela ako dobré víno.
13. 6. 2011 10:50
Re: Ë-coli
Prostě je to pohodlné auto na dlouhé cesty...
Volant je problémem, podle mého názoru pouze svou nezvyklostí, jinak ovládání na něm je až na tlačítko telefonu v pořádku.
Co je horší, to je základní rádio - v tom autě vypadá jako pěst na oko a příplatek za NaviDrive je velký, ale vyplatí se (vestavěný telefon, navigace, jukebox)...
Výběr motorů je dostatečný, chtělo by to sice v benzínu něco nad 1,6THP, ale snad společně s BMW něco uvaří. Třílitrový V6 v benzínu, je sice dědeček, ale ten zvuk je parádní, škoda, že ho E5 poslalo do důchodu.
Nevím jak manuál (jel jsem jen 1.6HDI, kde řazení nebyl problém), ale myslím si, že 66 rychlostí Aisin dává na frak všem DSG. Je komfortní, ve sportovním režimu umí být i docela rychlý (byť pomalejší než DSG), umí brzdit motorem, prostě chová se tak, jak by se automat měl chovat.
Z mého pohledu je negativem servis , ale nemyslím si, že se to příliš vymyká standardům jiných značek, protože ve srovnání se zahraničím jsou u nás servisy hrozné...