mě v tom kámoš kdysi vozil a ono to i dobře jede ;-)
Jinak Pentastary jsou podle papírových parametrů a prvních testů hodně dobré, takže osobně by mi to v "levnějších" Maserati nevadilo.... Těm špičkovým bych samozřejmě ponechal motory od Ferrari....
jsem v roce 92 asi rok jezdil.Na silnici to jelo jako drak ale aerodynamika byla neskutečně mizerná.Sice to na první pohled a na tehdejší dobu nevypadá ale nešlo s tím jet normálně víc jak 120.Pak to začalo tak šíleně svištět někde v místě A sloupku a zpětných zrcátek,že ve 150 už nešlo kvůli tomu ani slyšet rádio.Na tak noblesní značku neuvěřitelný prohřešek.
model pod Qporte, "malé" Maserati se šestiválcem, navíc pokud by bylo biturbo, tak i s odkazem, to je přesně to, co by značce velmi pomohlo. S cenou pod dvě mega, takový o něco menší protipól nejen konvenčním pětkám, éčkům nebo cls, ale taky základní panameře. Pokud do toho Maserati půjde, má u mě :yes:;-)
či sa to bude ľuďom páčiť alebo nie, kto chce dnes uspieť MUSÍ mať naftu pod kapotou. Veľa skalných značiek (Porsche, Jaguar, Subaru, Lexus, Infinity) ponúkli naftu a možno vďaka tomu sú dnes tam kde sú... Tiež mám radšej vôňu benzínu ale naftu rozhodne nezatracujem. ;-)
Nedával bych do jedné skupiny, z hlediska přijatelnosti nafty pod kapotou, Porsche a Lexus nebo Subaru. Konfekční auta naftu pro EU trh mít musí, jinak se skutečně nechytají, ale s tím, že by např. Porsche nebylo tam, kde je, kdyby nepoužilo naftu, si dovolím nesouhlasit. Zásadní pro Porsche bylo rozšíření modelové řady směrem ke kategoriím, které jsou trendy - SUV a kategoriím, kde se dá skloubit prestiž se sportovním nádechem a pohodlím - lux. sedany. Použitím nafty určitě pomohli prodejům v řádu tisíců, ovšem na image značky to má drtivý dopad, vnímání Porsche jako exkluzivně sportovní značky je v prachu, z tohoto pohledu je mnohem obhajitelnější SUV mastodont s V8 a výkony sporťáku než třeba malé sportkupé, které sice tradici značky odpovídá, ale s 2,0tdi pod kapotou. Z dlouhodobého hlediska si myslím, že Porsche na implementaci dýzlů nevydělá.
Podle mě se Porsche zcela zjevně a plánovitě posouvá od exkluzivně sportovní značky někde těsně nad klasickou premii. Plánovaný příchod Cajunu je toho celkem jasným důkazem. Zatím je to obchodně úspěšná strategie díky síle značky a kvalitě produktů. Nevýhodou bude, že aureola exkluzivně sportovní značky časem vyprchá a Porsche bude nuceno svádět regulérní konkureční boje se všemi premiovými značkami. Může být do budoucna podobně velké a silné, jako je teď BMW, ale může se také potácet, jako kdysi podobně vnímaný Jaguar. Zpátky už to půjde těžko. Kdopak si dneska vzpomene, že Alfa Romeo požívala kdysi podobné prestiže jako Ferrari.
Ano, přesně tak to vidím, ale už se to děje, přestože tu Cajun zatím není, a myslím, že na té "degradaci" značky má použití dýzlů celkem významný podíl.
Na druhou stranu, vzhledem k vývoji technologií, doba dieselů je skoro u konce. Za 10 let, pokud benzínová Porsche ještě budou, spíš budou doplněna elektrickými nebo hybridními vozy než diesely. Nejsem si jist, jestli jedna generace dieslových vozů může značku tolik zdegenerovat. Možná je to jen mé zbožné přání, aby diesely vymizeli s další generací.
Problém vidím jinde. Porsche si rozšířilo paletu, aby bylo samostatné. A vycházelo jim to. Nicméně dnes samostatní nejsou, stanou se součástí koncernu. Mohli by si tedy dovolit vrátit se zpět k tvorbě exkluzivních vozů, jenže tam je už koncern nejspíš nepustí. Prodejní čísla ukazují, že tahle cesta je správná, i když z dlouhodobého hlediska může značku poškodit. A také je tu fakt, že řada dalších exkluzivních značek volí cestu Porsche (nebo spíš pravděpodobně ji zvolí). V konečném důsledku na tom Porsche nemusí být tak špatně.
Já to vnímám jako krizi exkluzivního segmentu jako takového. Automobilky se ženou za většími a většími prodeji, což je už z principu neslučitelné s exkluzivitou. O to víc oceňuji značky jako Koenigsegg.
Problém vnímania nafty je asi v tom, že ju používajú lode, vlaky či nákladiaky a v osobných autách boli donedávna "nutné zlo" ktoré síce jazdilo za 5 na 100 no vrčalo, klepalo, dymilo, nekúrilo... Dnešné moderné agregáty sú ale úplne inde, parametrami by sa kľudne mohli daj aj pod kapotu Ferrari :-) viezol si sa v Audi Q7 V12 TDI???
problém nafty je ten, že si s sebou nese stigma fleetového používání....
A jinak samozřejmě i jiná provozní charakteristika.... Ikdyž V12 TDi a benzínový motor z Quattroporte opravdu projeté nemám....
Nemyslím, že by pohled na nevhodnost dýzlu v Porsche nějak souvisel s vlaky nebo loděmi. Jde spíše o to, že sportovní auta jsou obecně spojena s motory odevzdávajícími to své nejlepší ve vyšších otáčkách za doprovodu odpovídajícího zvuku. To je věc, kterou sebelepší dýzl nenabídne, o jeho schopnostech ve smyslu síly nikdo nepochybuje. Q7 V12 jsem nejel, ale jel jsem v různých autech dvouturbový třílitr bmw, který je z hlediska projevu asi "nejbenzinovitějším" dýzlem, a přesto, pořád to není ono, a ani nebude, páč z principu být nemůže. Pokud jde o audi, tak on i aktuální V8 tdi je very impressive motor, ale do R8 bych ho necpal. ;-)
Asi tak.
Předevčírem jsem koukal na Le Mans a zaujalo mě, v jak úzkém pásmu otáček oscliuje Audi TDI. Ono to pořád toci 3-4 tisice, a je jedno jestli jede 70 anebo 330. Nuda.
Je fajn, že vyhrává diesel, ale je tomu tak jen a jen kvůli praštěným předpisům...
no život přináší různé rány, hehe, to budou pravoěrní fanoušci italian cars skřípat zoubkama a budou si muset odpustit ty plky o tom jak americké motry nemají výkon, žerou a vůbec.
Když za louží KONEČNĚ vyvinuli pořádný motor, proč ho nevyužít?
Navíc ten motor rozhodně nebude v nějaké vlajkové lodi, prostě se dá do "méně prestižních" modelů jako základ....
Jinak tvoje škodolibá radost těžko překryje fakt, že celá tebou zbožňovaná Chrysler Group je už jenom součástí portfolia Fiatu a že o tom, co bude Jeep a spol. dál vyrábět se rozhoduje v Itálii....
Holt všechno se vyvíjí, že....
A někteří to pochopí a někteří zas ne....
Ja osobne bych nerekl ze ten motor vyvinuli v Americe,protoze je to v podstate kopije mercedesackeho 3.5litru,ktery se v mercedesech pouziva uz sest let.
Když si to myslíš, tohle nemá s motorem Mercedes nic spoelčnýho....
Žádný chryslerácký V6 nikdy nevycházel s motoru Mercedes, vše byly vlastní konstrukce, resp. dříve to byly konstrukce Mitsubishi Motors (3,0 V6 a 2,5 V6) :-)
Hlavně že v itálii maj letité, přímo stoleté zkušenosti s tím, co vyrábí Jeep. To bude kozel zahradníkem, jestli to budou řídit všechnou soudruzi z Itálie.
No, ono to nepochopilo více lidí. A především spousta lidí nepochopilo, že Fiat neudělá z Chrysleru "americký slouhy", málokdo pocopil, že i když Fiatu patří 52% Chrylseru, nehodlají si z toho udělat jen dealerskou síť italskejch prdítek, nebo ho jakkoliv jinak znehodnotit. Ano, Chrylser patrří Fiatu, ale nemůžeme říct že je "jenom součastí" - je to trošku podobný,jako vždycky byl Opel. Opel byl taky vždycky nedílnou součástí GM a i přes to všechno si Opel zachoval svou tvář a zůstal samostatnou značkou z německa.
A stejně tak, Fiat a Chrysler jsou dneska bráchové,ale nevlastní a všemožný negativní vlivy budou minimalizovaný,alespoň, zdá se, pro fanoušky těch amerických aut. Vlastně jsem za dobu vlastnictví Fiatu neviděl jedinou věc, kterou by Italové udělali špatně a někoho pobouřili (nebylo-li to nevyhutelný,jako v případě MRTVÝ Lancie)
Můžeme se proto dále těšit, že uvdiíme Americké Chrylsery z Detroitu a Italské Fiaty z Turína a tak podobně. Nepatrně se to jistě míchat bude,ale nikdy to nebude k neprospěchu věci a Chrysler NIKDY nebude pouhopouhou odnoží Fiatu. Nikdy.
Všichni, kromě skalních ubulenejch fanoušků Lancií můžou zůstat v klidu.
A skalní zarytý fanoušci starejch amerik už se na tyhle novoty vyprdli dávno, stejně jako fanoušci Italů
S tímhle modulárním motorem se dají dělat lecjaké kousky. V případě biturba by šlo o zatraceně potentní jednotku, za níž by se nikdo stydět nemusel. Ty osmi a dvanáctivály totiž moc potenciálu vzhledem k fyzikálním omezením nemají, což kdysi rychle zjistili s šestnáctiválem u BRM... Zapoměňte na iracionální ikony motorů ze zlaté ropné éry...
Jen na okraj, všimni si v textu věty..." který prohlásil, že kromě impozantního motoru V8 4.6L a zadní nápravy DeDion z vozu nelze použít vůbec nic" Řeč je o tehdejší corvette. ;-)
??? Já nějak vůbec nechápu, na jaké "plky fanoušků italian cars" narážíš...? Kromě výše uvedeného Iso používaly americké motory ještě další italské značky, namátkou De Tomaso nebo Bizzarrini a na americké motory si u nich nikdo nijak zvlášť nestěžoval.
A Maserati i Fiatu jako koncernu by se nový model situovaný pod Quattroporte, ale nad nejsilnějšími Alfami / Lanciemi určitě hodil.
Americké motory používala půlka evropa do sprotovních vozů, zejména malosérioví výrobci - mohl bych začít někde u AC, přes Bristol a skončit nevím kde.... značky jako DeTomaso nevyjímaje.....
Proto sou plačky přiznivců prémie a některých italian fans sou hodně úsměvné. Jak američani dělali nevýkonné a rozežrané motory, který nikdy za nic nestály, nu a proč si je teda teda všichni dávali.....
Škoda že nemam schované některé příspěvky wolffa a dalších tak 4 roky zpět, na adresu uscars - bysme se tu zasmáli, jak někdo dokáže změnit názor o 360 stupnů, když pod křídla získá americký koncern z kterého se zatím vysává to, co Fiat NEBYL a NENÍ schopen sám vyrobit.
V druhé světové válce se osvědčila koncepce vysokoobjemových víceválcových motorů. Dokud bylo ropy co vody a byla také tak levná, kdekdo US osmivály jako velmilevné do svých strojů montoval - oststně ty motory se daly docela slušně upravovat (kdo u nás pamatuje Ivana Vojtu s jeho chevroletem v autokrosovém speciálu...)
To tedy neměla. Až 159 a Fiaty - Croma a po omezenou dobu i Stilo (benzín 1.6).
To že GM bral od Fiatu / Alfy motory JTD ještě neznamená, že s nimi měl něco společného.
Taky ne. To byl původní Alfácký 2.0 Twin Spark s jinou hlavou, vstřikováním a tuším písty. Ale s GM neměl co dělat.
To až 1.9 JTS, 2.2. JTS a 3.2 JTS ve 159, ty měly základ od GM a Alfa si na ně udělala svůj "vršek".
Re: Italové prosluli jako úpravci amerických motorů
Takže bych podobné věštby raději nezveřejňoval. Mimochodem, leckteré italské supersporty se se stavěly kolem US motorů, pro Maserati je to ostatně typické (60. -70. léta). U Pentastaru je tu něco jiného, ten motor není monolit a lze jej výrazně individualizovat (skupinovat), což je pro Maserati ideální pozice, disponuje-li v rámci Group MultiAirem a vychytávkami v časování a v mechanických finesách. Pentastar je po letech nejlepší základ pro italské motoráře, protože nyní zadání zní: Vylepšete skvělé! Škoda, že si k tomu už nemůže své říci Giuseppe Busso...