Trosku to smutne je, ale v ceksej skode tiez nie je motor skoda. Caterpilar ma vynikajuce motory, tak preco ich nevyuzit? Alternativou by mozno mohol byt este Cummins. V kazdom pripade je CAT v svetovej spicke z dieslovymi agregatmi. Tatra ma vynikajuce podvozky, ked tento podvozok este spojis s vynikajucim motorom tak preco nie ;-) v kazdom pripade patri znacka TATRA medzi moje oblubene a budem im drzat palce nech sa z krizy dostanu!!!
Už dost! Tatrovku nesmírně zatěžuje vývoj vlastních vzducháčů a navíc jí komplikuje jakoukoliv rozvojovou strategii! Tatřička potřebuje motory od partnera, který má už existující svě+tovou (a dobrou!) servisní síť, ať už to bude Cat, Deutz nebo třeba Mercedes. To samé platí pro převodovky. Tatra se musí soustředit jen na rouru a nápravy, a na vojenská a další mimořádná řešení. Dále Tatra potřebuje produkty v jiné tonážní a uživatelské specifikaci (např. silniční), jinak nebude pro zákazníky, kteří dnes pokryjí své potřeby kompletně od maximálně 2 výrobců, dost zajímavá. Pro Tatru špatná situace v její strategii trvá už nesnesitelně dlouho a prostě nemá pozitivní konec. Nemá! Uf, to jsem se rozjel! Prostě mě ničí, když pořád znovu a znovu slyším nářky od pravověrných tatrováků, ve kterých se tak moc mýlí....
v současnosti jezdí několik prototypů ve verzi 4x4, 6x6 a 8x8 s kabinou DAF CF a motorem koncernu Paccar (do kterého DAF patří) a s automatickou převodovkou Allison [odkaz]
a teď trochu šeptandy..
- DAF chce do Tatry majetkově vstoupit, a to v současnosti 20% podílem a za dva roky 100%. Čemuž se současní majitelé brání.
- nová Tatra-Daf má být prodávána přes distribuční síť DAFu, respektive Paccar (patří tam mimo jiné i Kenworth a Peterbilt)
- výroba vzducháčů v Tatře končí a bude prodána firmě Talosa.
Tatra a.s. není likvidována malou typovou základnou, ale absolutní (až debilní) obchodní politikou, díky níž od ní odcházejí tradiční kupci. Například v Rusku je Tatra nejdražší s nejdelšími dodacími lhůtami a s nejmenší servisní sítí. Navíc v Rusku ji pomalu a jistě likviduje dovozní clo, které se vztahuje na všechny dovážené nákladní vozy a Tatra je skoro jediná, která nemá v Rusku výrobní nebo montážní závod!
Mockrát díky T613 za info. Nevím, jak by se ale Tatra uvnitř Paccaru postavila vedle Ginafu. Ale asi by to šlo. DAF je oproti Volvu a MANu slabý v Rusku, třeba by se našel společný zájem a způsob, jak se na tomhle trhu příštích 7-mi let prosadit. Nu, držme palce, aby současní majitelé dostali rozum: bránit se mohou jen do úplné smrti (firmy) nebo do zreálnění svých finančních požadavků... To druhé by bylo pro Tatru spásou.
Mám obavu, že jestli Tatru někdo koupí, tak jen proto, aby se jí zbavil jako konkurence a zavřel ji. Podobně dopadla ČZ po revoluci - koupila ji a zavřela Gagiva, i když se ČZ 180 skvěle prodávaly. Výrobní prostředky Gagiva zničila a prodala do šrotu, z hal ČZ si udělala sklady. ČZ totíž Gagivě přímo konkurovala...
Smutné to je (i když zde jde pouze o závodní speciál, sériové motory se pořád vyrábějí), ale výroba vlastních motorů nebude ekonomicky bohužel udržitelná.