Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra 815 proti dampru Cat 772

Phoenix-Zeppelin předvedl v Ostravě dvě různé aplikace motoru Caterpillar C18 ACERT v netradičním pojetí.
Zpět na článek
17. 6. 2011 09:13
neregistrovaný "Cyrus Virus"
17. 6. 2011 10:34
17. 6. 2011 10:41
17. 6. 2011 11:11
20. 6. 2011 10:39
17. 6. 2011 11:36
17. 6. 2011 12:15
17. 6. 2011 14:56
17. 6. 2011 14:58
17. 6. 2011 15:47
21. 6. 2011 11:35
neregistrovaný "Cyrus Virus"
17. 6. 2011 09:13
Smutné
Smutné, že v českém voze TATRA není český motor TATRA :-(
Rozbalit vlákno
12
17. 6. 2011 10:34
Re: Smutné
Trosku to smutne je, ale v ceksej skode tiez nie je motor skoda. Caterpilar ma vynikajuce motory, tak preco ich nevyuzit? Alternativou by mozno mohol byt este Cummins. V kazdom pripade je CAT v svetovej spicke z dieslovymi agregatmi. Tatra ma vynikajuce podvozky, ked tento podvozok este spojis s vynikajucim motorom tak preco nie ;-) v kazdom pripade patri znacka TATRA medzi moje oblubene a budem im drzat palce nech sa z krizy dostanu!!!

:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - T613
17. 6. 2011 10:41
Re: Smutné
jakou součást koncernu Paccar..
[odkaz]
17. 6. 2011 11:11
Re: Smutné
zaujímave je že Aleš Loprais má vo svojej Tatrovke V8 Deutz. Z vlastnej skúsenosti viem ako to neskutočne ťahá. 1000 koní je 1000 koní
20. 6. 2011 10:39
Re: Smutné
Ve Škodě motory Škoda jsou... Viz. 1,2 HTP a 1,2 TSI... Ale jinak souhlasím... :-)
Avatar - Bubáq
17. 6. 2011 11:36
Re: Smutné
Už dost! Tatrovku nesmírně zatěžuje vývoj vlastních vzducháčů a navíc jí komplikuje jakoukoliv rozvojovou strategii! Tatřička potřebuje motory od partnera, který má už existující svě+tovou (a dobrou!) servisní síť, ať už to bude Cat, Deutz nebo třeba Mercedes. To samé platí pro převodovky. Tatra se musí soustředit jen na rouru a nápravy, a na vojenská a další mimořádná řešení. Dále Tatra potřebuje produkty v jiné tonážní a uživatelské specifikaci (např. silniční), jinak nebude pro zákazníky, kteří dnes pokryjí své potřeby kompletně od maximálně 2 výrobců, dost zajímavá. Pro Tatru špatná situace v její strategii trvá už nesnesitelně dlouho a prostě nemá pozitivní konec. Nemá! Uf, to jsem se rozjel! Prostě mě ničí, když pořád znovu a znovu slyším nářky od pravověrných tatrováků, ve kterých se tak moc mýlí....
Avatar - T613
17. 6. 2011 12:15
Re: Smutné
v současnosti jezdí několik prototypů ve verzi 4x4, 6x6 a 8x8 s kabinou DAF CF a motorem koncernu Paccar (do kterého DAF patří) a s automatickou převodovkou Allison [odkaz]

a teď trochu šeptandy..
- DAF chce do Tatry majetkově vstoupit, a to v současnosti 20% podílem a za dva roky 100%. Čemuž se současní majitelé brání.
- nová Tatra-Daf má být prodávána přes distribuční síť DAFu, respektive Paccar (patří tam mimo jiné i Kenworth a Peterbilt)
- výroba vzducháčů v Tatře končí a bude prodána firmě Talosa.

Tatra a.s. není likvidována malou typovou základnou, ale absolutní (až debilní) obchodní politikou, díky níž od ní odcházejí tradiční kupci. Například v Rusku je Tatra nejdražší s nejdelšími dodacími lhůtami a s nejmenší servisní sítí. Navíc v Rusku ji pomalu a jistě likviduje dovozní clo, které se vztahuje na všechny dovážené nákladní vozy a Tatra je skoro jediná, která nemá v Rusku výrobní nebo montážní závod!
Avatar - Bubáq
17. 6. 2011 14:56
Re: Smutné
Mockrát díky T613 za info. Nevím, jak by se ale Tatra uvnitř Paccaru postavila vedle Ginafu. Ale asi by to šlo. DAF je oproti Volvu a MANu slabý v Rusku, třeba by se našel společný zájem a způsob, jak se na tomhle trhu příštích 7-mi let prosadit. Nu, držme palce, aby současní majitelé dostali rozum: bránit se mohou jen do úplné smrti (firmy) nebo do zreálnění svých finančních požadavků... To druhé by bylo pro Tatru spásou.
Avatar - T613
17. 6. 2011 14:58
Re: Smutné
GINAF není součástí Paccar
22. 6. 2011 23:36
Re: Smutné
Mám obavu, že jestli Tatru někdo koupí, tak jen proto, aby se jí zbavil jako konkurence a zavřel ji. Podobně dopadla ČZ po revoluci - koupila ji a zavřela Gagiva, i když se ČZ 180 skvěle prodávaly. Výrobní prostředky Gagiva zničila a prodala do šrotu, z hal ČZ si udělala sklady. ČZ totíž Gagivě přímo konkurovala...
21. 6. 2011 11:35
Re: Smutné
Tvá úvaha je zcela logická a racionální, ale pro věrné tatrováky nepochopitelná a nestravitelná.
Avatar - Special-line
20. 6. 2011 10:02
Re: Smutné
Smutné to je (i když zde jde pouze o závodní speciál, sériové motory se pořád vyrábějí), ale výroba vlastních motorů nebude ekonomicky bohužel udržitelná.