Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW řady 1: Srovnání generací

Příchod nového BMW řady 1 vyvolal diskusi. Zaujalo vás nové provedení, nebo jste spíše na straně předchůdce? Hlasujte.
Zpět na článek
18. 6. 2011 11:47
18. 6. 2011 12:37
18. 6. 2011 13:22
18. 6. 2011 13:39
18. 6. 2011 14:10
18. 6. 2011 15:21
18. 6. 2011 15:49
18. 6. 2011 16:26
18. 6. 2011 16:36
18. 6. 2011 17:53
18. 6. 2011 18:13
19. 6. 2011 12:30
19. 6. 2011 22:38
18. 6. 2011 18:23
20. 6. 2011 05:52
18. 6. 2011 17:08
18. 6. 2011 18:31
19. 6. 2011 13:43
20. 6. 2011 13:13
20. 6. 2011 20:29
20. 6. 2011 21:35
21. 6. 2011 12:21
19. 6. 2011 10:10
18. 6. 2011 14:53
18. 6. 2011 15:59
18. 6. 2011 18:33
18. 6. 2011 21:10
20. 6. 2011 22:34
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 11:47
jednotka
Podľa mňa, druhá generácia je plus oproti prvej, hoci hlasovanie hovorí o opaku. Plus v dizajne a hlavne v interiéri. K tomu najnovšie technológie, 8-stupňový automat.
Pokrok je tam vidieť a za mňa bmw :yes:
Rozbalit vlákno
43
18. 6. 2011 12:37
Re: jednotka
Naprosto souhlasim s tebou, tento model neni ani tak o revoluci jak o spickove evoluci 21 stoleti designu/ technologii a zpracovani jednoho z nejrespektovanejsiho vyrobce na svete v danem segmentu.

Ano, i Ja bych mohl rici dal bych prednost trosicku toho ubral onoho, ale jako celek, a nemluve i pripravovane ofenzive dalsich modelu v teto kategorii nema chybu.

Vetsina co krepci a ohrnuje nos, tak vetsinou stejne ani tuto cenovou katogorii a tridu nesedla, ale samosebou maji pravo vyjadrit svuj nazor.
18. 6. 2011 13:22
Re: jednotka
Pokiaľ viem, tak model 1 patrí do nižšej strednej triedy, nič viac, nič menej, takže 90% čitateľov sedlá práve túto triedu. Máš pravdu, BMW patrí medzi najrešpektovanejšie značky sveta, ale práve trieda 1 na tom nemá žiaden, alebo minimálny podiel. Mal som možnosť niekoľko krát šoférovať prvú generáciu, takže pred technikou a jazdnými vlastnosťami mám rešpekt, dizajn a interiér je naopak vec, pre ktorú by som do tohto modelu nikdy nešiel, ceny ako za dobre vybavenú strednú triedu sú už úplne mimo zdravý rozum.
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 13:39
Re: jednotka
Nižšia stredná trieda. Dobre, chceš auto v tejto triede. Môžeš mať i30, ale radšej si priplatíš za golfa. Vieš prečo. Ale od golfa je iba kúsok k bmw1 a priplatíš si. Zasa vieš prečo. Okrem jazdných vlasntností platiš hlavne za image značky. Či aj v teniskách chodíš od čínana typu mike, puna a pod. ? >:D
Avatar - niko78
18. 6. 2011 14:10
Re: jednotka
neda sa nic nez suhlasit :yes:
18. 6. 2011 15:21
Re: jednotka
Za tieto peniaze by som šiel napr. do vrcholne vybavenej Giulietty, na ktorej voči tomuto bavoráku nevidím nič slabšie. Priplatiť, alebo nepriplatiť si len za image nechám na každého osobne. Ak bude Megane, alebo tebou spomínaná i30 neporovnateľne technicky vyspelejšia, krajšia, spoľahlivejšia a ešte aj lacnejšia, aj tak si kúpiš BMW 1? Len preto, aby si si niečo dokázal? Ak áno, je to len a len na tebe, ale nie každý rozmýšľa práve takto.
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 15:49
Re: jednotka
i30 mám. Technicky vyspelejšia nie je ani náhodou, krajšia ? Subjektívne ani nie. Je síce lacnejšia a o spoľahlivosti možno polemizovať. Zrovnávať megane či i30 s bmw1 je ako porovnať nánu z vesnice v teplákoch a blondínu s veľkým prsiami a dokonalým telom.
Ktorú by si si vybral ? Voľba je myslím jasná. To je iná liga či auto alebo žena.
bmw :yes:
Avatar - white label
18. 6. 2011 16:12
Re: jednotka
Tohle jsou dost subjektivní záležitosti, stejně jako si ne každý jednoduše spojuje krásu ženy hlavně s velkýma prsama a blond vlasy, stejně tak si každý logicky nespojuje krásu auta především s konkrétním logem na jeho masce/kapotě.
Třeba pro mě (a věř, že v tom zdaleka nejsem sám) je samotný design první generace 1er spíš právě ta analogie "nány z vesnice" s bílýma ponožkama v lodičkách, která nepřímo těží hlavně se skutečné krásy své větší
"sestry-modelky" (tou myslím třeba 3er coupe)...
18. 6. 2011 16:26
Re: jednotka
Pokusim se ti to vysvetlit jinak:

Dejme tomu mas pritelkyni a k vyroci ji chces koupit sperk maly a decentni.

Pokud je to pro tebe vyznamna udalost a potrpis si na KVALITE a ZNACCE pujdes do zlatnictvi znacky TIFFANY ne k mistnimu zlatnikovi.

Ten mistni zlatnik neni spatny a prodava to same kvalitni 24 karatove zlato...ale pro pocit a okamzik toho momentu ikdyby to byl sebe mensi sperk... tva divka stoji zato a pujdes k TIFFANY.

To je rozdil proc nekteri jsou ochotni si priplatit za male BMW ci budouci Mercedes ci Audi a nechteji Golfa, Gulietu ci Focuse.

Uz chapes? A nema to s pozerstvim ci snobskym postojem nic spolecneho pokud nato mas a v tvem zivote mas rad zavedene kvalitni znacky tak je proste si je poridis jelikoz muzes.
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 16:36
Re: jednotka
Kľudne si priplatím za bmw1 oproti giuliette, pretože dostanem kvalitu, výborné jazdné vlastnosti a hlavne imidž, v neposlednom rade spoľahlivosť v prospech báwa.

Alfa romeo, fiat ? Tým bude trvať minimálne 10 rokov, aby si ako tak zlepšili reputáciu. To radšej Kórejcov ako poruchové fiaty či alfy.
Bravo, punto, sedici, mito, giulietta ? Aké sú predajnosti ? Zlé, veľmi zlé ... Možno v Taliansku ako domácom trhu je to ok, ale inde v Európe bieda. Do detailov nepoznám štatistiky predajnosti a ani ma to nezaujíma, ale fiat u nás je tragický.

Uprednostniť giuliettu pred bmw1 môže iba fanatik alfy.
18. 6. 2011 17:53
Re: jednotka
Spájať predajnosť modelu s jeho technickou vyspelosťou je trošku mimo. Giulietta patrí po všetkých stránkach medzi TOP triedu v nižšej strednej triede a je mi u zadku, či sa predáva dobre ,alebo zle. A mimochodom, taliani sa u nás predávajú zle práve pre názor, aký tu sám prezentuješ, názor na "vraj" nespoľahlivé auto :-) Chlapci, nepríde Vám to po tých rokoch už naozaj trápne? Mám za sebou 3 Alfy, na pár drobností vysoko spoľahlivé autá, aktuálne jazdím model 159 a úprimne je mi ľúto kolegov v Passatoch, ktorí nechápu, ako je možné, že so svojimi "bezporuchovými" VW chodia do servisov častejšie, ako je zdravé. A na záver perlička, naša spoločnosť zakúpila v januári BMW 5GT pre riaditeľa, po troch mesiacoch strávených v servise, po tom ako sa komplet zosypala elektronika bolo auto veľmi dramaticky vrátené a kúpený nový Lexus....bezporuchový, ako inak :-) Ak natrafíte na zlý kus, je úplne jedno, či ide o Fiat, Jaguár, Kiu, alebo BMW. Čo je však pri nemcoch bagatelizované a pardonované, to sa u konkurencie považuje za príšernú nespoľahlivosť. Trošku objektivity by Vám nezaškodilo.
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 18:13
Re: jednotka
S tým dobrým a zlým kusom súhlasím, ale že sa taliani predavajú zle, je fakt. Určite nie pre môj názor a ostatných kolegov, ale ľudia, ktorí ho vlastnili ho zatracujcú.

Známy mal fiat punto a išli do Chorvátska. V polovici cesty odťah do servisu, poteší, hlavne keď sú mysľou pri mori, že ? Oprava 1000 eur a potom domov. Ihneď sa zbavili taliana a kúpili seat altea xl. Sú spokojní.Iste, mohlo sa im to stať aj s iným modelom, ale pravdepodobnosť, že ich v štichu nechá fiat alebo peugoet je vyššia ako spomínané bmw. Štatistiky spoľahlivosti adac, či TUV som nevymyslel. Čuduješ sa, že fiat alebo alfa je zle vnímaná ?

Tu nejde o to čo si myslím ja, ale nepoznám ani jedného spokojného majiteľa taliana.

Porovnávať alfu romeo s bmw je urážkou bavorskej automobilky. Keby sme porovnavali s mercedesom či audi, tak ok, ale s alfa romeo ? Trochu súdnosti by nezaškodilo ...
Avatar - gld
19. 6. 2011 12:30
Re: jednotka
Bože chlape, teba snáď teraz rozmrazili po 20 rokoch v limbe? Alebo moc dávaš na krčmové reči v správnej kombinácii zo sebaklamom?

Talianske automobilky si povesť nespoľahlivosti vytvorili v 80. rokoch, kedy mali mizernú kvalitu dielenského spracovania, nízku odolnosť voči korózii a podobne. Už v 90. rokoch nastal veľký pokrok. Punto I a II sú dodnes výborné autá, ktoré sú etalónom nízkych prevádzkových nákladov v danej cenovej kategórii. Alfa 156- prelomový model pre celú automobilku, dodnes vyhľadávaný artikel.

A navzdory zlým predajným číslam (u alfy) to nie je spôsobené zlou kvalitou, či nespoľahlivosťou. Skôr faktom, že dobrá povesť sa rýchlo stráca a pomaly buduje. Každá automobilka si prešla obdobím, na ktoré nie je práve hrdá. Mercedes, opel, vw, renault..

Chcelo by to teda trošku súdnosti a zdravého rozumu pri podobných hodnoteniach "kvality". Tú totiž nevyjadruje vypálená žiarovka v štatistikách TUV ani frantove reči ako sa mu to tipo cestou do juhošky rozpadlo na dranc..
Avatar - ethicon
19. 6. 2011 22:38
Re: jednotka
ludia, ktorí vlastnili alfu či fiat ich zatracujú?? to máš odkiaľ?? mám už druhú alfu a zatial som ju nezatratil tak hovor za seba a užívaj si ten kórejský spolahlivý výrobok čo sa hrá na auto...
Avatar - Ham.
18. 6. 2011 18:23
Re: jednotka
No myslím, že v dnešní době něco co končí na nějakých 173 kW, je to pouze předohrab a i kdyby zbytek byl zlatý a stříbrný tak nemá prostě nárok na označení top třída jak píšeš. Je to maximálně konkurence Golfu, FoFo etc, jak zdařilá nehodnotím, ale top class v nižší střední v podobě 1M, 3RS je někde jinde. Jo a k té spolehlivosti bmw 5GT tak to je docela zajímavá historka která se dá přeložit i tak, že pokud majitelé všech 5tek, A6, Eček které když se podělají tak jdou do Lexe tak vzhledem k prodejům Lexe plyne, že německá trojka je max. spolehlivá protože počet prodaných lexu ve vyšší střední je tragédie.
18. 6. 2011 21:26
Re: jednotka
"Tragédie" Lexusu je v tom, že nenabízí diesel, případně xDrive. každý prostě hybrid nechce. Věřím tomu, že kdyby Lexus nabízel alespoň jednu motorizaci s dieselem, prodával by se mnohonásobně více. To je jako Legend u Hondy. 3.7 je nepochybně zajímavý motor, nicméně absence dieselu odsouvá Legend k prodejům v řádu jednotek, bohužel.
Avatar - gld
20. 6. 2011 05:52
Re: jednotka
ém, lexus predsa diesel ponúka, v najmenšom (doteraz) IS-ku? :-O

A opravte ma, ak sa mýlim, ale hybridný pohon predsa dokáže suplovať za systém 4x4.
19. 6. 2011 00:17
Re: jednotka
Zase buďme upřímní, 1M si kupují lidi, kteří uvažují o malém sportovním kupé, ne o obyč autě nižší střední, totéž víceméně platí i pro 135i, 130i a 125i, nehledě na typ karoserie, který si vyberou. Stejně většina BMW skončí s dieselem nebo základní motorizací a nakonec se zjistí, že 80% majitelů ani neví, že má zadní náhon. Potom je "předohrab" AR opravdu jedno, pokud se s tím to auto samotné umí vypořádat ( a jakože umí :-) ). Naprostá většina to nekupuje pro výkony, ale jako stylovku, a tam je alespoň dle mého subjektivního názoru AR konkurentem více než zdatným.

No, třeba o předchozí generaci Mercedesu E-classe se vědělo, že trpí "mouchami" a rozhodně nebyly malé, taky proto mercedes po faceliftu vzal ta auta na cestu kolem světa. A nikoho to nevzrušuje, trochu objektivity by opravdu neškodilo... ;-)
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 17:08
Re: jednotka
Nedalo mi a obvolal som zopár známych s otázkou alfa či bmw ? Všetci sa ma pýtali, či som v poriadku, že zrovnávam také autá či značky a 100% bolo za bawora. Hlas ľudu ...
Radšej v základe bmw ako v plnej paľbe giuliettu. Prečo asi ?

Myslím, že to nepotrebuje komentár, každý si odpovie sám.
18. 6. 2011 18:31
Re: jednotka
No já bych si radši připlatil za Giuliettu než jezdit v této obludné, nepovedené plechovce. Je to pravdu věc názoru.
18. 6. 2011 20:48
Re: jednotka
Vidno že dáte na mínění svých přátel, než abyste si koupil opravdu to, co chcete. Pro mně by nebylo volbou ani jedno z těchto aut. Giulietta je sice nádherná, ale obával bych se spolehlivosti, současná BMW 1, je zase oproti minulé generaci obludka.
18. 6. 2011 23:28
Re: jednotka
Protože se vsadím, že nikdo z těch známých v moderní Alfě neseděl.
Kolem dokola jsme neustále masírováni marketingem BMW, o Alfě neslyšet. Přesto ale každý kupec 1er nebo 3er by měl alespoň zvážit, zda by mu AR nestála za projížďku.

Sice nenabídne biturbo třílitr, ale nabídne podobný pocit za volantem, daleko hezčí vzhled (najdi mi člověka, kterému se absolutně nelíbí 159/Giu a máš u mě pivo), rodinu Alfistů a majiteli image nonkonformní osobnosti.

Ke spolehlivosti zmíněné výše: Moderní Alfy (156 a výše) se spolehlivostí rozhodně problém nemají. Jedinou vyjímkou jsou 2.0TS modelových roků 98, 99 a 00, kdy je přibližně padesátiprocentní šance, že ti ojnice proletí kapotou. Například 159 trápí jeden jediný problém, a to jsou povolující se svody a následně utržení šteftů. Nic příjemného, ale co to je ve srovnání s problémy Passatu a Laguny?

Alfa je všeobecně poměrně nedoceněná. Každý básní o M3 E30, avšak pouze do té doby, co je svezen v AR75 3.0V6. To samé platí pro 147/156 GTA a 155Q4. Na těchto autech je vidět, o kolik byli v daném období Italové napřed. Ostatně ze svého technického náskoku těží dodnes, vždyt i současný 1750TBi je konstrukčně pouze modifikovaný dvacet let starý Twinspark. O kvalitě konstrukce taky hovoří to, že z bloku starých TS v davadesátých letech odsoustružili 25% materiálu a ty motory porád drží...
Nahlídni i pod kapotu a rozdílů uvidíš mnohem víc. Podívej se na Golfa nebo 1er - neznají pevnostní šroub, o stoupání 1,25 tam hovoří jako o vizi 23. století, diferáky tam látaj nejtama, páč ušetřej 2 ojrocentíky na každým kousku, čtyřpístkový brzdy objevili zatím jen u Porsche, ocel znají pouze do třídy 12, pak už je to SuperEchtSuperStahl nebo AMG, který sedmnáctkovou ocel prodávají za miliony (svody za 1200 EUR v I se běžně prodávají za 500),..
Zato mají tuny skla pro správně ponorkovej elekt a půl tuny ftalátových plastů, protože vědí, že co není vidět, jejich zákazníky nezajímá. Vrcholem imbecility je elektronika Bosch, která dokáže kdykoli cokoli, jenom ne to, na co v tom autě vlastně je...(copyright integrale). Magneti Marelli sice občas má svůj rozum, ale aspoň při diagnostice zobrazí, co má...
;-)
19. 6. 2011 00:25
Re: jednotka
S Lagunama už to taky není pravda, třetí generace vypadá podle všech možných statistik velmi dobře a u II. to všechno bylo o tom, že zaváděli věci, o kterých se ve střední třídě tehdy nezdálo ani prémiové trojce. Taky je to vypeklo... ;-\
19. 6. 2011 08:15
Re: jednotka
To je pravda, narážel jsem spíš na situaci s Lagunou II a jejími motory IDE a částí dCi, které nebyly schopny natočit ani osmdesát tisíc.
Dva roky jsem jezdil ve dvojce GT, teď mám třináct měsíců trojku taktéž v GT a až na maličkosti typu žárovek, xenonu, vyteklého tlumiče a zakouslé brzdy ani ťuk. Musím zaklepat, vypadá to, že se po dvaceti letech konečně zamysleli... :-)
19. 6. 2011 13:43
Re: jednotka
Konzervatívnosť, alebo inak povedané "zadubenosť" SK/CZ verejnosti voči talianom a obzvlášť Alfe je trápna a smiešna. Podľa oficiálnych štatistík spoločnosti DEKRA je model 159 v strednej triede tretie najspoľahlivejšie auto aj keď úprimne, ja na všetky štatistiky z vysoka se...iem. Ja sa na AR pozerám z pohľadu spokojného majiteľa už tretej Alfy, aktuálne 159 a každú jazdu si doslova užívam. V tomto smere mi pohľad našej verejnosti na AR možno aj vyhovuje, jazdím totiž na výnimočnom a originálnom aute, ktoré ľudí ešte stále oslovuje, na rozdiel od sterilných Passatov, ktorých je na každej ulici niekoľko. Model 159 je veľmi nedocenený kus, ale objektívne je pravda aj to, že si za to Taliani môžu sami. Zaujímavý je aj fakt, že napr. v Nemecku a Japonsku, čo považujem za veľmi náročné trhy je vo vnímaní ľudí AR považované za špičkovú značku.
20. 6. 2011 13:13
Re: jednotka
Tak s 147 GTA a tvrzením, jak italové byli napřed bych byl hodně opatrný. Na tom autě byl nejcharizmatičtější motor, ale jinak, jako HH byl tak na úrovni "tupého" R32. Žádný vzor obratnosti.
Avatar - white label
20. 6. 2011 15:44
Re: jednotka
Navíc je to podobně černobílé vidění, jako u escorpióna, jen pro změnu z té druhé strany "barikády"... :-)
20. 6. 2011 20:20
Re: jednotka
Ale nepovídej.
Máš pocit, že jsem něco zamlčel nebo uvedl nepravdivé údaje?
Avatar - white label
20. 6. 2011 20:36
Re: jednotka
Jde o to, že to celé vyznělo podobně tendečně, jako některé příspěvky escorpia, čímž tě s ním ale rozhodně nechci přímo srovnávat, to bych mu hodně přehnaně fandil. Jen to bylo trochu takové vytloukání hřebíku hřebíkem... :-)
20. 6. 2011 20:40
Re: jednotka
Já vím, mě dost točila hláška, že srovnávat Alfu s prémií je urážka pro Němce a neustálé pochyby o spolehlivosti.
Je pravda, že v současné době je AR na dně a naopak třeba BMW se veze na vlně úspěchu, ale tam, kde se modelové linie protínají, má Alfa pořád co říct. :-)
A budu doufat, že se to bude jen zlepšovat.
20. 6. 2011 20:19
Re: jednotka
Tak v tom případě doporučuji srovnání bok po boku...R32 nemá šanci jak v zábavnosti a jízdních vlastnostech, tak v charakteru.
Obratná 147 GTA není, ale se špérou jede neskutečně.

Srovnej s konkurencí zavěšení kol, konstrukci podvozku, konstrukční provedení (motor, rozvržení atd.), brzdy atd...
20. 6. 2011 20:29
Re: jednotka
GTA měla samosvor ?
20. 6. 2011 20:33
Re: jednotka
Ano, na vyžádání za cca 500 euro.
Avatar - white label
20. 6. 2011 20:39
Re: jednotka
Co znamená "na vyžádání", jako že byl v běžné příplatkové výbavě?
20. 6. 2011 20:51
Re: jednotka
Abych nelhal, nevím, zda byly přímo z výroby, hodně 147 ho nemá.
Ale kamarád s 147 GTA má samosvor Quaife zapsaný mezi položkami výbavy s cenovkou něco přes 500 Euro.
Avatar - white label
20. 6. 2011 21:06
Re: jednotka
Znám taky jednu 147 GTA a ta samosvor má, ale jak k němu přišla nevím, ale zeptám se majitele, kterého znám.
20. 6. 2011 21:35
Re: jednotka
Co vím, tak samosvor právě v nabídce nebyl a to ani za příplatek. GTA byla a je výborná tím, že je to klasická Alfa. Výborný motor, dokonce bych řekl jeden z nejlepších šestiválců co kdo postavil. Emotivní interiér a exteriér. Bohužel, díky šestiválci táké šílená hmotnost nad přední nápravou, která dosti zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Výborné stránky vyvážené špatnými stránkami, které jsou ale pro HH velmi důležité. Z mého pohledu ale výborné auto. Nelze ale na tohle auto aplikovat tvé rčení, že by zrovna tohle mělo být jedno z aut na kterých se ukazovalo, o kolik v té době byli italové napřed. 156 GTA bez debat.
20. 6. 2011 22:15
Re: jednotka
Máš pravdu, samosvor přišel do nabídky až dva roky po ukončení prodeje GTA.
Ta AR, o které jsem mluvil ho má v papírech, protože je to Autodelta s uvedením do provozu 2005, což je dost jiné auto (ale bez kompresoru, jen s modifikovaným podvozkem a remapovanou jednotkou). Tak se omlouvám za mystifikaci, každopádně však samosvor zůstává povinnou výbavou. Zvlášť, když stojí jako sada levných gum. :-)
21. 6. 2011 12:21
Re: jednotka
Záleží na tom, co majitel od auta chce. Pro použití jako rychlé cestovní auto bez ambice drtit okresky bych nutnost 147 GTA dovybavit samosvorem neviděl nijak zásadně. Tuto roli a s velkou dávkou stylu zvládne perfektně. Pro drcení okresek byl v té době opravdový král Focus RS.
Avatar - white label
20. 6. 2011 21:29
Re: jednotka
Předně by bylo dobré si říct, kterou generaci Golfu R32 máte na mysli, jestli 4., nebo 5. Podle uvedení na trh by se mělo 147 GTA srovnávat spíš se čtverkovým R32, který měl charakteru i určité "obratnosti" o poznání víc, než pětkový R32, a to říkám jako někdo, kdo považuje 4. generaci Golfu za relativně nejméně zdařilou (na svou dobu) ze všech, ale čtverková R32 byla klasická výjimka potvrzující pravidlo, taková "domácí" třešnička na "kupovaném" dortu.
20. 6. 2011 22:12
Re: jednotka
Srovnávám to se čtyřkou, s pětkou jsem nikdy neměl tu čest.
R32 je superrychlý dostavník, GTA oproti tomu je uřvaná kousavá bestie, která nedá nic zadarmo. A v tom je pro mě ta zábava. Ale pochopím, když to vzhledem k Tvým preferencím vidíš jinak.

Já jsem pořád zamilovaný do quattra, Integraly a podobných ostrých aut.

Ohledně té zdařilosti, doma jsme přesedli z čtyřky přímo do šestky a docela mě překvapilo, na kolika místech je vidět šetření (sedačky, všechno je nacvaknuté místo našroubované, nářadí taky dost utrpělo...). Ale šestka je rozhodně lepší auto, ve své třídě na absolutní špici, což čtyřka snad nikdy nebyla...
Avatar - white label
20. 6. 2011 22:29
Re: jednotka
Nepsal jsem, že to vidím jinak a v podstatě to ani moc jinak nevidím... :-)

P.S. Jinak většina má osobní zkušenost spíš s 5. g. R32, 4. g. se vyskytuje poměrně vzácně, dělala se jen chvilku před ukončením výroby 4. generace Golfu a k nám se dovezlo jen pár kousků individuálně.
Mimochodem G4 R32 bylo první sérioví auto vybavené dvouspojkovou převodvkou (pro domácí trh).
19. 6. 2011 10:10
Re: jednotka
je to pekne, i ked ja osobne nie som zrovna privrzenec evloucie. Mam rad nove, originalne napady v designe a konstrukcii a prave toto mi na BMW uz zacina vadit. 5-er od 7-er uz pomaly nerozoznam a toto by som nazval velmi podarenym faceliftom, ale nic viac.
Na margo filozofie samotnej 1-tky..ono to nie je nizsia stredna pre ludi ako som ja alebo 90% diskutujucich. Konfekcna nizsia stredna je postavena uplne inak a je navrhnuta tak, aby sa na takom aute dali zvladat aj dlhe cesty Europou. Po zvezeni sa v 1-er BMW musim konstatovat, ze je to rozhodne zaujimave a atraktivne zvezenie, ale v tomto posede mi trpnu nohy a pomerne tazko sa z auta vystupuje / nastupuje. Rozhodne si ho neviem predstavit ako hlavne auto v rodine, cize ta cena je pri pomysleni, ze za to mozem mat Insigniu, fakt trochu mimo.. Je tu ale este jedna vec..ze niekto proste CHCE mat BMW 1, ma nanho a kupi si ho. Ze proste chce nieco stylove a pekne, no z nejakych dovodov nechce mat velke auto. Pretoze v garazi parkuje 7-er :-)
Avatar - Ham.
18. 6. 2011 14:53
Proboha
vždyť ta druhá generace je daleko dotaženější a hezčí než první. A to jak v celkovém pojetí (boční profil opustil tvar prošláplé bačkory, perfektně napasované kliky dveří do bočního prolisu) tak v detailech (provedení budíků, provedení zadní lampy etc.). Hlasování pod článkem nerozumím.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
18. 6. 2011 15:50
Re: Proboha
Souhlas, první generace byla designově mnohem "tragičtější", než tato...
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 15:59
Re: Proboha
:yes:
To je detajlový jemnocit a na báwo si brúsim zuby. Ešte počkám na novú 3-ku a uvidím. Jazdil som v 5-ke a pánové, to bol teda zážitok. Ešte nikdy predtým som lepšie auto nešoféroval. Keby som na neho mal, tak sa na mňa smeje z garáže. Bomba, motor, luxus, značka, image, ... super. Bmw je BMW.
Nepohrdol by som ani bmw1. :-)
18. 6. 2011 18:33
Re: Proboha
Design nové jedničky mi připadá naprosto tragický. Hlavně přední partie vypadá jak po havárii. Nechápu jak se to někomu může líbit. Ta jednička ještě ušla, ale tohle, to je snad horší děs než tragédie Audi A1. :no:
18. 6. 2011 21:10
Re: Proboha
mám stejnou zkušenost co se týče vlastností a podvozku....akorát převodovka mi přišla přesnější v Hondě Civic
Avatar - escorpion
18. 6. 2011 18:44
životná úroveň
Väčšina z nás má doma telku sony, panasonic (značky). Chodíme v teniskách puma, nike či adidas. Nábytok kupujeme výhradne v Ikei a prečo máme pri kúpe auta zrazu bobky ? V čom je to iné ? Stále si treba priplatiť za značku.

Tak prečo potom máme autá 4x2 ix35, yeti alebo sportage ? Však je tu Q5 quattro, X1, X3, ML. Jaj, cena je mimo mísu. Inde sme ochotní priplatiť za značku a kvalitu, ale u áut nie. Jazdíme vo fábiach HTP, i30, ceedov, loganoch a podobných nezmysloch a snívame o 4 kruhoch či vrtuli v znaku, ale nie sme ochotní za to vyhodiť peniaze.

Kde je teda problém ? Na všetkých možných frontoch vyhadzujeme peniaze za značkový tovar, ale u áut sa hráme na pomer cena/výkon. ???
Kto si túto otázku položil pri kúpe chladničky ?
Rozbalit vlákno
47
18. 6. 2011 19:12
Re: životná úroveň
Televizi mám teď LG, boty mám Scholl, nábytek z Ikei nemám, Fabii HTP, i30, Ceed, Logan a podobný nesmysl nejezdím, o 4 kruzích či vrtuli v znaku nesním.... tak co semnou?
18. 6. 2011 23:37
Re: životná úroveň
To je Alfitýda, léčba probíhá archivní stopadesátšestkou v Twinsparku podávanou po dobu jednoho roku. Pak budeš za vrtuli ještě rád.
19. 6. 2011 13:02
Re: životná úroveň
Tak daleko jsem ještě nedospěl, abych kupoval TS :-)
Avatar - kosmonaut
18. 6. 2011 19:17
Re: životná úroveň
Sony, Panasonic, Puma, Nike, Adidas, Ikea jsou úplně obyčejné mainstreamové záležitosti. Stejně jako Hyundai, VW, Fiat, či Renault. Problém tedy není nikde, nejvíce se kupuje mainstream, tedy ideální poměr ceny a výkonu :-!
Avatar - white label
18. 6. 2011 20:44
Re: životná úroveň
Máš v tom hokej. Značky TV jako Sony, Panasonic, Sharp, Samsung, LG, Philips atd., jsou běžný meinstream, srovnatelný třeba s tím Renaultem, VW apod. Pokud si chceš u TV opravdu připlatit za značku, zkus mrknout na takovou tradiční německou LOEWE (ale bacha ať z těch cen nespadneš ze židle), nebo "aspoň" Pioneer. Podobné je to i s těma botama, oblečením apod. Máš snad pocit, že si u nás lidi převážně kupují prémiové značky ledniček, a že je nezajímá cena nové ledničky? Tak na to rovnou zapomeň... ;-)
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2011 20:59
Re: životná úroveň
LOEWE bych nepohrdl... dobrý vkus, velmi. Máš jednu? :yes:
Avatar - white label
18. 6. 2011 21:42
Re: životná úroveň
Měl jsem ještě nedávno (asi rok a půl zpět) Loewe Articos 55" (140cm), na svoji dobu špička, parádní design, dokonalý dvoutunerový PIP atd. Z běžného analogového signálu dokázala vytáhnout zatraceně hodně i s tak relativně velkou úhlopříčkou. Jenže odešla už půl roku po tříleté záruce :no: V dnešní době už bych si stejně s analogem nevystačil, navíc nebyla full HD, ale jen HD. Dnes mám už něco přes rok 60" (153cm) LG 60PK950 a opravdu velká spokojenost. Jen ten dvoutunerový PIP mi stále chybí, ale ten dneska u digitiální HDTV stejně prakticky vůbec nenajdeš...
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2011 23:20
Re: životná úroveň
To si děláš srandu, ne? Tak drahá televize a tak rychle odejde? Pak mi řekni - proč kupovat takové mašiny, ehm - "mašiny," když se prostě tak rychle dají odepsat???

Jinak vidím, ty máš fakt mega sklon k velkým, VELKÝM televizím :-) To my teda máme jen 127, Vierra (TX P50G20E = klasika) a obraz skvělý. Ale jsem opravdu jen běžný uživatel, ne tak náročný, jak ty.

Prosím, popiš tu situaci s Loewe...
18. 6. 2011 23:32
Re: životná úroveň
OT:
Zrovna u televizí je de facto jedno, kdo je výrobcem.
Obrazovky a elektroniku stejně vyrábí jen Sharp, Panasonic a LG. Pokud jde o SW a vzhledovou stránku, tam se pochopitelně cena projeví.

Dobře to je vidět třeba u consumer-grade fotoaparátů Leica. Taky jsem byl takový idiot, že jsem si koupil D-Lux 4, což je jak jsem posléze zjistil jen rebrandovaný Panasonic LX (za poloviční cenu)...
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2011 23:42
Re: životná úroveň
Že by to s Leicem bylo to samé jako s Loewe a dalším substitutem, jen rebrandovaným?
18. 6. 2011 23:56
Re: životná úroveň
Bohužel fotoaparáty Leica pro běžné uživatele jsou jen načerno nalakované Panasonicy LX x...celá přidaní hodnota spočívá v červeném znáčku a opravdu krásném koženém pouzdru.
Kupovat Leicu v současné době opravdu nemá smysl, jsou to "jen" Lumixy. A tak to je s většinou premiové elektroniky pro běžné zákazníky (Hasselblad, Mamiya, Canon Mark a podobné speciality si svou cenovku opravdu zaslouží).

Ohledně LOEWE mám pocit (zítra to ověřím), že jsou technicky shodné s vyššími modely Sharpů (což je jen dobře...) ;-\
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 10:17
Re: životná úroveň
Jako že skládají obraz ze 4 barev jako Sharp Quattron? To se mi NEzdá.... ;-)
19. 6. 2011 11:47
Re: životná úroveň
Ne ne, spíš že obrazovky mají z line Sharpu a elektroniku (navrženou na míru z běžných komponentů jim také dodává Sharp.
Já žádný audiovideofil nejsem, bydlíme v domě, který těmto choutkám není příliš nakloněn (komplikovaná dispozice).
Takže v současné době končím u třicetipalcového monitoru NEC Spectraview a audiosetu od Denonu.

Jen se zeptám, kde spatřujete přidanou hodnotu u audiovideofilských značek? Kromě designu a "jména". Protože ačkoli slyším růst trávu, v náslechu nepoznám rozdíl a co do obrazové kvality víc záleží na místních podmínkách než na kvalitě postprocessingu... :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 12:40
Re: životná úroveň
Stejně jako u aut(íček) to u audio-video výrobců (dle mne) NEní "o značkách" (i když ;-) ) - nicméně "audiofilské" (obecně) MAJí smysl (NEmyslím že to je "jen podvod" jak to - zdá se - vnímáte vy).
NEchce se mi věřit, že když vy "slyšíte trávu růst" (jste typ "netopíří uši" - úplnou náhodou VÍM kdo tenhle termín v česku "zavedl" :-) ) a současně NEslyšíte/NEvnímáte rozdíly mezi ... reprosoustavami AQ a (mými oblíbenými) German Physiks například ;-)
Nevím jak je to s postprocessingem u Loewe, ale kdysi jsem četla co všechno dělá se základem od Philips právě Bang & Olufsen a ta práce rozhodně STOJí za to :yes: :-)
Avatar - Johny.Rico
19. 6. 2011 10:21
Re: životná úroveň
Já bych to viděl na případ Toyoty a Lexuse, hm? ;-)
19. 6. 2011 11:36
Re: životná úroveň
Spíš M-B a Maybach. Stejný základ, jiné provedení a cena.
Tak jako tak, hifi je příšerná snobárna. Měl jsem možnost náslechu Nautilů v pokoji postaveném v podstatě na míru audiosestavě a že by se zvukem dala ospravedlnit více než třímilionová investice, to tedy ne. Naprosto stejnou službu udělá custom komplet za pár set tisíc. Anebo Ultrasone 10 s dobrým zesilovačem za cenu dvacetinovou...
Ale ten pocit, že lepší, než B&W Nautilus to být nemůže, celkem chápu.
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 12:24
Re: životná úroveň
Tady se MUSÍM "vmísit"!
1) Lepší než B&W Nautilus to být MŮŽE
(i když to jejich majitel asi NEbude chtít slyšet :-) )
2) Hifi určitě NENí "příšerná snobárna"
(i když se mezi hifi výrobky takové pochopitelně najdou ;-) )
3) Nebyla ta "audiosestava na míru" ze zesilovačů Classe? :-)
4) Ale ty Ultrasone (já raději Stax) podobnou službu opravdu UDĚLAJí ;-)
Pěkný den (s kvalitními hifi či high end produkty :-)
PS: Ale třeba konkrétně s případem MB - Maybach částečně SOUHLASím, Maybach je opravdu jen (trochu "nabubřele") vylepšený Mercedes = a možná i proto prodeje tak stagnují..
Avatar - Falco
21. 6. 2011 06:49
Re: životná úroveň
Hloupost! Leica, to je hlavně vynikající optika, a ta není v žádném případě rebrandovaná.
Avatar - white label
21. 6. 2011 11:29
Re: životná úroveň
V podstatě jde hlavně o spolupráci (jakousi "symbiózu") mezi Panasonicem a Leicou (podobně jako SONY + Carl Zeiss), kdy Leica dodává optiku a Panasonic elektroniku. Že jsou některé jejich produkty prakticky téměř totožné je sice pravda, ale prodělat na tom může jen ten, kdo to neví, Kdo to ví, může s nápisem Lumix naopak zase dost ušetřit... ;-)
20. 6. 2011 19:53
Re: životná úroveň
Tak třeba u Eiza ti řeknou, že platíš za přidanou hodnotu. Sice kupují panely od jiných firem, ale jsou vyráběny dle jejich specifikací a u nich při montáži procházejí další kontrolou kvality. Používají kvalitnější součástky (vlastní návrh může být identický, ale může být realizován z kvalitnějších a dražších komponent), což se projevuje na objektivně měřitelných parametrech výrobku. Nabízí lepší servis a podporu. Tohle vše nutně nezaručuje delší životnost, ale zaručuje to, že dostaneš to, za co jsi si zaplatil.
Avatar - white label
19. 6. 2011 01:24
Re: životná úroveň
Byla to (ve své době příchodu na trh) velká špičková projekční (DLP!) TV, která sbírala ocenění různých TV odborných časopisů, včetně těch českých (např. ve stereu/videu dostal ocenění "tip šéfredaktora" a byli z ní docela na větvi), protože proti tehdejším LCD projekčním TV od Sony, nebo Thomsonu, byla tahle Loewe s DLP úplně jinde, a to nejen technicky a výbavou (např. zmiňovaný dvoutunerový PIP s přizpůsobením poměru stran obrazu na 16:9 bez zkreslení!, HD rozlišení, možnost integrovaného hardisku, parádní zvuk, programovací dálkač s podsvětleným LCD apod., ), ale i designem a na tehdejší dobu relativně velmi malou hloubkou (tehdejší projekčky byly v podstatě "almary"). Špičkový analogový dvojtuner si poradil i se zdejším průměrně kvalitním analogovým signálem v běžném rozlišení tak, že se dalo už tehdy příjemně dívat na tak velkou úhlopříčku i ze 3-4 m. Její maloobchodní cena tehdy u nás byla 250 tis Kč, ale když se za pár let Loewe rozhodlo, že projekční technologii zcela opustí, stanovilo velkobchodní výprodejní cenu na 80 tis., čehož jsem hned využil a jednu novou v černém provedení (bylo i stříbrné provedení) si koupil.
Jenže po necelých 4 letech mi odešle "DLP engine" a cena opravy by byla nějakých 30-40 tis. Kč, a to už v době, kdy jsem mohl mít novou 60" full HD plazmu s DVB-C HD tunerem za nějakých 50 tis. A tak šla moje milovaná Loewe do sběru v opticky naprosto dokonalém stavu, bez jediného škrábance a na památku jsem si nechal jen dálkač a značkovou microplyšovou útěrku na krycí sklo TV. Nebyl to vůbec příjemný pocit, ale co sní, na ozdobu byla moc velká. Tu závadu měla naprostá většina těchto typů a týkala se výhradně té projekční techniky DLP, lidi co znám a mají jinou technologii, tak podobné problémy s Loewe nemají...

Tady je v šedoštříbrném provedení (ale v černém se mi líbila víc):
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 10:15
Re: životná úroveň
Pěkné (ale Bang /& Olufsen/ je prostě Bang :yes: :-) )

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 14:10
Re: životná úroveň
Nejdražší model 310 000 Kč? To (hravě) "trumfnu" :-)
PS: NEJ model Bang & Olufsen /BeoVision 4) stojí sice jen 100 000, ale € ;-)

[odkaz]

Pěkný den (s Bang & Olufsen takový rozhodně JE :-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 17:21
Re: životná úroveň
Odkaz jsem pochopitelně nedal k vůli jedné ceně, ale k vůli širší nabídce TV a havně k porovnání designu. Nebo si snad kupuješ TV jen podle ceny, čím víc stojí, tím je automaticky lepší? :-O :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 18:02
Re: životná úroveň
Popravdě cena BÝVÁ "vodítko", ale já stále vycházím z toho "spadnutí ze židle" - PROTO jsem dala odkaz na tu cenu ;-)
Šíři nabídky vůbec NEzpochybňuji a designově mne Loewe vůbec NEuráží (byť já osobně bych asi opět dala přednost B&O). A k tomu poměru cena/kvalita - myslím že NEJ nabídkou současnosti jsou televizory Sharp Quattron - i ten nej (60 palců?) stojí něco málo přes 3000 €
PS: Na vw se sice neshodneme, ale na Loewe ANO - myslím že B&O i Loewe představují naprostou ŠPIČKU mezi současnými televizory :yes: :-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 20:48
Re: životná úroveň
Sharp má postavenou "strategii" na faktu, že se stále vyrábí v Japonsku, na rozdíl od většiny známých japonských značek (viz. např. zmiňovaná výroba Panasonicu u nás) a marketing využívá existence zmiňovaného Quattronu, který ovšem v praxi zdaleka nepřináší takovou přidanou hodnotu, jak se nám snaží Sharp namluvit. Osobně nejsem velkým příznivcem "zakulacených rohů" (podobně jako u Philipsu) a jen k vůli quattronu bych do Sharpu nešel, ale celkovou kvalitu jeho produktů (TV) tím rozhodně nijak nezpochybňuju...
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 21:18
Re: životná úroveň
Přiznávám že vybírat tv dle "zakulaceného/nezakulaceného" rohu mne zatím NEnapadlo (u PHILIPSu je zakulacený ten starší model Aurea, novější jsou také hranaté - já vybírala dle funkce ambilight, ne dle tvaru rohů ;-)
Marketing určitě užívá existence QUATTRONu (a většina lidí si díky tomu koupí "obyč." Sharp :-) - ty popravdě zas NIJAK NEoslovují mne ;-) ) - to se SHODNEME, NE už v přínosu této inovace - osobně si myslím že to není JEN marketing, ono to opravdu MÁ vliv (a jak jsem řekla - v kategorii "zaplatitelných" televizorů mi modely Quattron příjdou snad až VELMi výhodné :yes: :-)
Pěkný den (vám přeji s televizorem Quattron někde "v klidu a pohodě" - třeba si "upravíte" názor ;-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 21:32
Re: životná úroveň
To se mýlíš, Philips stále používá výhradně zaoblené rohy, jen o poznání méně vyrazně, ale pravé úhly jako třeba u LG (nebo Loewe) [odkaz] tam nenajdeš.

Samozřejmě jsem QUATTRON viděl v akci, včetně přímého srovnání s klasikou. Těch momentů, kdy se žlutá zřetelně jasně pozitivně uplatní ve srovnání s chudší tříbarevnou konkurencí určitě není mnoho. O větším úspěchu/neúspěchu této techniky rozhodne až zájem/nezájem ostatních značek o ni. Zatím s tím Sharp žádnou velkou díru do světa neudělal...
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 21:56
Re: životná úroveň
Áááá, tak až TAKhle "důkladně" jsem to NEbrala (už chápu - OSTRÝ roh je prostě "opravdu ostrý" :-)
PS: Téma "komerční zájem/úspěšnost" vždy byl a JE PROBLÉM (u aut stejně jako u tv i všude jinde ;-\ - viz má přirovnání k hudbě, tam je to možná "nejvíc viditelné" :-)
Lidé "masově" kvalitu určitě NEvyhledávají a je jedno jestli jde o barvy televizoru nebo kdysi nejhorší (nejNEkvalitnější) záznamový systém VHS - přitom zvítězil až DRTIVĚ :no: 8-s
PPS: Já byla poučena že u té žluté NEjde (zdaleka) JEN o žlutou!

[odkaz]
Avatar - white label
19. 6. 2011 22:09
Re: životná úroveň
Jde hlavně o (zlatavě) žlutou a zelenou, s tím o čvtrtinu větším počtem bodů je to spíš marketingový tah, protože to aktuálně stejně nelze nijak využít...
Hlavně to na tom barevném grafu SHARPU to vypadá mnohem přínosněji, než v reálu při srovnání s kvalitní tříbarevnou klasikou...
Každá TV jen logicky reprodukuje to, co někdo před tím netočil a v kvalitě jakou do ní pošleš. Pokud má např. kamera tříbarevnou technologii, těžko s výstupem z ní udělá nějaký Qattron novou barevnou dimenzi... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 22:15
Re: životná úroveň
Ano, jde hlavně o barvy (od žluté po tyrkysovou) - a i malé přilepšení JE zlepšení (a jak píšete, zlepšit KVALITNÍ /jedno zda motor nebo 3barevnou klasiku ;-) / nějak ZÁSADNĚ asi už nejde - "zaznamenatelné/poznatelné" zlepšení je docela VELKÉ zlepšení.
Že toJE to zajímavý/dobrý nápad je (dle mne) stejně jasné, jako to že to "běžný kupec tv" asi až tak ne(d)ocení - ale to je "normální" ;-\
Dobrou :-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 22:22
Re: životná úroveň
Možná se taky časem dočkáme další barvy, co třeba fialová, takovou technologii by mohl sponzorovat, třeba Kraft Foods s čokoládou MILKA... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 22:33
Re: životná úroveň
Žeby pak "fialová byla fialovější"? ;-)
Mně se spíš libila PIONEER černá co byla "černější" - bohužel ani toto (jasné!) zlepšení lidé až tak NEvyhledávali = Pioneer to "zabalil" ;-\
PS: Nicméně já četla, že právě Sharp toto know-how koupil/vlastní, takže do budoucna možná ... takový Quattron s černou co je černější, to by mohla být DOST zajímavá televize, nemyslíte? ;-)
(už doopravdy) Dobrou :-)
Avatar - Johny.Rico
19. 6. 2011 10:22
Re: životná úroveň
Díky moc za popis. Jde vidět, že se vyznáš :yes:

A co se týče designu u Loewe, fakt krásný :yes:
Avatar - white label
19. 6. 2011 13:41
Re: životná úroveň
Mám taky rád tenhle minimalistický designový styl, designem Loewe jsou do značné míry zřetelně inspirovány právě současné TV od LG, zejména nejvyšší řady začínající 9tkou, případně 8čkou, tyto nejvyšší řady LG mají i prakticky bezkonkurenční poměr cena/výkon. LG také "převzalo" filosofii Loewe ohledně servisu TV přímo u zákazníka (u větších úhlopříček). V nižších řadách už ale LG silně konkuruje (poměrem ceny/výkonu/designu) aktuálně největší výrobce TV Samsung. U nás vyráběné TV Panasonic (zejména pazmy) jsou postaveny cenově o kousek výš, ale za jejich největší slabinu považuju právě design, ten je takových 15 let za dnešními Samsung/LG.
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 14:30
Re: životná úroveň
S tím PANASONICem se SHODNEME .... a viděl jste (v reálu) někdy tohle?

[odkaz] ;-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 17:36
Re: životná úroveň
Aurea s aktiv ambilight, jasně, že znám, pěkná "hračka", svého času hodně dobrá (i když ne zrovna levná), ale na dnešní dobu už relativně zastaralá. Dneska koupíš u LG za třetinovou cenu (27 tis.) full led TV (s 3D) s dvojnásobným dynamickým kontrastem (ne 5, ale 10! mil. :1) při tloušťce pouhé 3! cm a jako bonus obrazová certifikace THX (přesto, že se nejedná o plazmu).
[odkaz]
V dnešní době je TV v průměru už po dvou letech technicky zastaralá (včetně Loewe, nebo Bangu) a po pěti letech technicky v podstatě "OUT". Takže tak jako bych si zatím korejské auto nikdy nekoupil, jejich TV (LG/Samsung) považuju do dnešní rychlé doby jako ideál, a to včetně povedeného designu (na rozdíl od těch jejich aut). Navíc dnes těžce "honí" tak proslulé TV značky, jako např. SONY, které by jinak spali na vařínech, ještě intenzivněji, a to jak po stránce technické, tak designu a v neposlední řadě i ceny.
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 18:08
Re: životná úroveň
Já dala odkaz zrovna na model Aurea (ten je starší) protože je to "plný" ambilight, jinak novější (a také větší) modely mají pochopitelně už také dynamický kontrast 10 mil (ale abmilight "jen" do tří stran a ten "plný" v rámu se mi "líbí" prostě ještě víc :-)
Co se týče Sony (ale i jiných firem) DRTIVÝ korejský nástup věru NEzvládli (a v autech to bude pozvolnější ale PODOBNÉ - stále víc "socialisticky" se chovající evropa nejspíš NEmá šanci ;-\ ), uvidíme jak to bude při zavádění OLED technologie (NEdivte se - tohle sice NEní až tak "moje parketa", ale pohybuji se "přímo u zdroje" ;-)

[odkaz]
Avatar - white label
19. 6. 2011 21:15
Re: životná úroveň
Ani novější modelY Philipsu nemají 10 mil. : 1 (max. 5mil. : 1), to má pouze jediný model v jediné úhlopříčce, jakási vlajková loď Philipsu (Cinema), navíc s atypickým poměrem stran 21:9. Navíc u LG k takovému dyn. kontrastu stačí poloviční cena, ale hlavně jen ty 3cm hloubky, na rozdíl od 7cm u zmíněného Philipsu Cinema...
A když půjdeme o ředu níž u LG spadneme na 9 mil : 1, u Philipsu ovšem i nejvyšší řady LED LCD 16:9 mají jen 5mil: 1, což umí u LG i klasická technologie plazmy...
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 21:31
Re: životná úroveň
Ne - MÝLÍTE se! ;-)
Ta 21:9 se již nějaký rok vyrábí (což spolu s tím "plnoformátem" asi vede k té větší hloubce) ale JE docela zajímavá (na blu-ray filmy až VELMi :yes: :-) ), ale tu jsem NEměla na mysli - mrkněte na "Sérii 9000"

[odkaz]

Cenově to je nějakých 2000-2500 € ... věřím že LG je OPRAVDU levnější.. ;-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 21:35
Re: životná úroveň
Díval jsem se jen na dvě TV z řady 9000, ale ani všechny modely řady 9000 ho nemají:
[odkaz]

Při srovnatelné úhlopříčce je ta cena LG zhruba poloviční, ale hlavně můžeš mít velikost až 55", kdežto u Philipsu končíš na 46".
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 22:03
Re: životná úroveň
Ano, ty "levné" (co jim cenovka začíná 1čkou :-) ) ne, jak jsem napsala - ty od 2000€ nahoru ANO ;-)
U PHILIPSu pak už máte "revolučněinovativní" 58" televizor s "kinoformátovým" poměrem stran 21:9 - a to že je LG výrazně levnější myslím NEní překvapení. Mně se "v zaplatitelných" kategoriích televizorů zdá "výjímečným" Sharp s modely Quattron, případně Philips s vyššími druhy Ambilight (nejvíce ta "plnoformátová" Aurea - jistě i ta se dočká "modernizace" :-) a zajímavé se mi zdá i to 21:9 (a ode dneška si budu VÍCE všímat Loewe ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 00:18
Re: životná úroveň
Na "spadnutí ze židle" doporučuji spíše televizory Bang & Olufsen - stačí třeba s(e skoro "vaší") uhlopříčkou 65" (i když ta 2 a půlmetrová... ;-)
Pěkný den (s Bang & Olufsen přeji :-)
Avatar - white label
19. 6. 2011 00:47
Re: životná úroveň
Co se týká výroby samotných TV, tak Struerský (Dánsko) Bang & Olufsen není na TV (Beovision) zdaleka tolik zaměřen, jako Loewe, včetně tradice výroby TV, vývoje, různých historických prvenství, patentů apod. Bang & Olufsen je především o audiu a designu (ale i o produktech pro zdravotnictví a telekomunikace)...
Značka Loewe existuje od r. 1923 (dva roky před Bang & Olufsen)
1931 - celosvětově! první veřejná prezentace elektronické televize
1950 - první kazetový magnetofon
1961 - první evropský videorekordér
1985 - první stereofonní televizor

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2011 10:07
Re: životná úroveň
A vida, fanoušek Loevwe? :-)
Já jen reagovala na to (cenové) "spadnutí ze židle" - pokud vím Bang & Olufsen jde ještě o dost dál než Loewe ;-)
Pěkný den (určitě i s Loewe :-)
18. 6. 2011 21:07
Re: životná úroveň
To jste tak trochu nepochopil. Samozřejmě že ta i30 je horší než BMW 1, ale o tom se snad nikdo nepře. Většina lidí prostě na prémiovku nikdy mít nebude, takže si ji budou kupovat ti co na ni mají. Navíc pro většinu lidí je nesmysl na prémii třeba deset let šetřit, protože a) už bude velmi pravděpodobně nahrazena novou generací ve výrobním cyklu, (často to bývá i dříve, většinou 4-5 let), b) lidé mají i jiné priority než šetřit na byť vysněný vůz nebo značku, tak si prostě koupí tu i30, Yaris, nebo cokoli jiného, i s tím "rizikem", že nebudou považováni za ty, co na to mají. Já bych samozřejmě třeba 3 Reihe chtěl, ale i když ji třeba nikdy mít nebudu, svět s tím nestojí a nepadá. Závěrem bych vám chtěl říci, že kdyby si značky jako BMW, MB, Jaguar, mohla dovolit většina lidí devalvovalo by to jejich exkluzivitu, a to by bylo špatně. Navíc, vaše porovnávání aut se s zcela běžným spotřebním zbožím, je mimo. Auta se totiž jako housky na krámě nekupují.
18. 6. 2011 20:40
BMW 1 minulá vs. současná generace
Za sebe musím říci, že jednoznačně minulá generace. Krásné kapkovité světlomety, karoserie, která není disproporční. Současné "žraločí" vzezření je jaksi mimo, trojúhelníkové světlomety, kapota dlouhá a la E - Type, (který na rozdíl od této kreace disproporčně nevypadá), za mně prostě střelba mimo.
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2011 21:08
POMALU SI NA NOVOU 1ku ZVYKÁM..
Přestože na první pohled mi přišla nová 1ka celkem o niče, tak už jsem si celkem zvykl...ta přední maska má něco do sebe a jako celek působí daleko vyváženěji a sportovněji + navíc je to asi první auto do, kterého bych šel i v základu...přeplňovaná 1,6 se zrychlením 8,5 a spotřebou 5,5l....perfektní hodnoty, možná bych si připlatil za automat...

vnitřek se s předchozí generací nedá srovnat, to co je tady hozené na fotkách pro srovnání s předchozí generace, tak je ten top nejdražší interiér a mám pocit, že u toho nového je takový už základ.....více vnitřního prostoru a zadní náhon

za mě :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Krispos
19. 6. 2011 19:03
Od BMW to byl dobrý tah, nabídnout 1-ovou řadu...
Spoustě lidí nabídl BMW pod milión, nemluvě o akci na 316i... mě se osobně líbilo coupé a nebýt absence X-drivu, asi bych také vábení vrtulky z Mnichova podlehl... FL se mi na fotkách moc nelíbí, musím počkat na živé setkání.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
19. 6. 2011 20:38
Re: Od BMW to byl dobrý tah, nabídnout 1-ovou řadu...
To není jen FL, ale zcela nová generace... :-)
Avatar - janodespota
20. 6. 2011 12:30
maska ako imbecilny degenerat
Nova 1er z predu vyzera ako retardovana. Designer ma zrejme dawnov syndrom, pretoze presne tak vyzera aj jeho vytvor... :-! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 13:01
Re: maska ako imbecilny degenerat
Řekla bych, že se vám to trošičku POMOTALO :-)
RETARDovaný a DOWNův syndrom jsou dvě RŮZNÉ věci ;-)
1) je to dOOOOwnův (jmenoval se John Langdon Down) syndrom a NEznamená že jím postižení jsou automaticky "dementní"
2) až uvidíte nové BMW 1 naživo, možná změníte názor
3) já na design (tedy vytvarování vnějších plechů) až tak NEdám a myslím si že BMW 1 má našlápnuto být NEJ(lepším) vozem v nižší střední třídě (ta 8mi stupňová převodovka mne "opravdu bere" :yes: :yes: :-)
4) designově je NEJ- Citroën DS4 - to je ale jasné, že? ;-)
(dle odborné poroty i laického celosvětového hlasování :-)
Pěkný den ;-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 14:22
Re: maska ako imbecilny degenerat
Třeba v téhle (i barevné) konfiguraci vypadá DS4 opravdu dobře:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 14:40
Re: maska ako imbecilny degenerat
To ANO :yes:
(vy ode mne něco potřebujete? :-)
DS4 se mi opravdu líbí, trochu mne zklamala DS5 - to je ale jen tím že to NEní auto pro mne (jak jsem trochu "plánovala") - jinak interiér DS5 se mi také LÍBÍ (včetně ovládání na stropě - ála Bentley Continental ;-)
PS: Osobně jsem HODNĚ zvědavá na "vrcholnou" verzi DS4 s hybridní 4kolkou a 295 koníky - kdyby tahle verze měla "správnou" převodovku (NEtuším jakou bude mít), možná by mi i "stačila" :-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 15:40
Re: maska ako imbecilny degenerat
Co bych tak mohl potřebovat od někoho, koho ani osobně neznám?
Prostě to vypadá dobře a hlavně v této barvě, jejíž odstín je fakt velmi dobře trefený. Na zajímavé barvy/odstíny odpovídající charakteru vozu mám slavost. Obligátní černá je v tomto směru velmi často jen promarněnou šancí na podtržení optického dojmu vyzařujícího z konkrétního vozu...
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 15:48
Re: maska ako imbecilny degenerat
To byl přece jen (hloupoučký) ffftípek ;-)
PS: Že to s barvami (a tvary) "umíte" si PAMATUJi - kdysi jsem vám (vzpomínám-li si dobře) doporučovala mrknout na konfigurátor Maserati (GRANTURISMO AUTOMATIC S bych asi volila já) a zkusit z jejich nabídky "sladit" auto - mě to ne a Ne a NEšlo (tedy abych byla opravdu PLNĚspokojena :-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 17:02
Re: maska ako imbecilny degenerat
Kdysi jsem pro tebe "konfiguroval" tu C5ku a na barvě jsme se úplně neshodli. Jak to nakonec dopadlo? Koupila sis nakonec tu pískově béžovou metalickou barvu?
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 18:10
Re: maska ako imbecilny degenerat
U C5 to je "jednoduché" - vy se chcete "vyhnout" tomu Masarati, že? ;-)
PS: Když si s ním NE"poradíte" vy, tak ... :-)
PPS: Já tu pískovou chtěla aby "ladila" s perforovanou kůží Criollo, ale ....
(ehm, PŘIZNÁVÁM že jste měl pravdu, na velké ploše NEpůsobila dobře :-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 18:15
Re: maska ako imbecilny degenerat
Na to M GT AS mrknu později..., ale ja to teda nakonec dopadlo s tou C5kou?
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 18:22
Re: maska ako imbecilny degenerat
Jak už to tak bývá - úplně JINAK ;-)
(NEkupovala jsem jí nakonec v česku - a u nás doma byly trošičku jiné výbavy a kupodivu i "mírné posuny" v nabízených barvách a materiálech interiéru - já možná "vytvořím" zas nějaké fotky :-)
PS: Dnes je v nabídce i verze "by Carlsson" (v česku samozřejmě neee ;-\ ) a po té bych popravdě sáhla NEJraději ;-)
PPS: Jsem MOC zvědavá, jak "se poperete" s tím M GT :-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 23:50
Re: maska ako imbecilny degenerat
Ze speciállních laků mě na to M GT zaujal odtsín červené Mondiale, bílá Fuji, ale i žlutá Granturismo..., ale ve finále bych volil metalickou temně šedou (až šedočernou) grigio granito a k tomu interier v komplet v tmavě hnědé Marrone Corniola. Ale ten konfigurátor zkresluje a kreslí interiér! podstatně světlejší a tu tmavě hnědou víc dočervena, než je vzorek zmiňované barvy...
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2011 21:40
Re: maska ako imbecilny degenerat
Vy jste (si) to ZJEDNODUŠIL ;-)
1) na "Grigio Granito" se SHODNEME (je to i MÁ "finálová verze" :yes: :-)
2) tím je (asi) dáno jakou barvu disků (ale ne které)
3) ale ne barva třmenů
4) v interiéru je to ale HORŠí - "Maronne Corniola" (a podobné odstíny) je vkus "mého BUŘTÍKa" ;-)
5) já mám trošičku JINOU představu a HLAVNĚ: nechal byste v té barvě VŠE, nebo (možnosti tu JSOU :-) ) využil možnosti variací a volant či jiné "díly/části" vybral v jiné barvě?
Prostě Maserati GranTurismo S Automatic je "můj oblíbený" model na konfiguraci (no NEjen na ni ;-) ) a NEznám "náročnější" vůz na "kompletní sladění" tvaru a barev (zde se NAPROSTO SHODUJi s "figurkou" :-)
Když se vám někdy bude chtít a budete mít čas a náladu podívejte se na to "do hloubky" (jako byste si ho OPRAVDU chtěl koupit ;-) ) a možná dojdete k tomu co já a "figurka" :-)
PS: Budeme možná potřebovat jednu "levnou" 4kolku - CO byste zvolil vy: Nissan Juke 1.6 Turbo nebo Mini Countryman Cooper S??
Pěkný den :-)
Avatar - white label
22. 6. 2011 00:09
Re: maska ako imbecilny degenerat
Takže: kola Neptune - Grigio Mercury, třmeny - Titanio.
Tak jsem si otevřel větší náhled interiéru a ten odstín hnědé je v "reálu" hodně špatný (světlý až mírně "vyblitý") . Takže interiér úplně znovu a podrobněji.
Základ/sedadla - Rosso Corallo!, dekorace - dark chrome, horní a spodní část palubky - černá kůže, volant - carbon fiber, strop - černá alcantara, koberce - černé, žádné jejich kontrastní lemování, nebo kontrastní prošívání sedadel, pásy šedé.
Stačí takto?

P.S. Já bych nezvolil anio jedno, ale z těchto dvou alternativ určitě spíš toho MCCS, než NJ...
Zvažte i třeba takového Golfa R s dsg a adaptivním podvozkem..., mimochodem je to i HH roku podle časopisu TopGear. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2011 22:02
Re: maska ako imbecilny degenerat
ad PS: Je to pro "mladou dámu" co ještě studuje a zrovna dostala vlastní byt výjezd od domu je do 24% kopce a v zimě to "není úplně ono" (je to na okraji města) a PROTO chce 4kolku a "něco takového" ...
Myslím že v této "kategorii" NEní moc na výběr - "plastový" NJ se mi také NElíbí, ale motor (a automatická převodovka - to je podmínka) a podvozek zřejmě JSOU "ok" - přiznávám že Mini mne až tak NEoslovuje (i když docela "zajímavěatraktivní" se mi zdá to nové Coupe) - něco do sebe by snad mohl mít Mini PeaceMan..
VZHLEDově se obě shodneme na Evoque (v bílé s černou střechou :-) - těch asi BUDE), ale ten bude s výbavou přece jen DOST drahý ;-\
Avatar - white label
22. 6. 2011 21:28
Re: maska ako imbecilny degenerat
Doufám, že jsem to nakonec nepsal zbytečně a neobjevíš se tu zase až tak po dvou letech... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2011 21:47
Re: maska ako imbecilny degenerat
Ošiši TO je "netrpělivost(i)" ;-)
CHVÁLÍM a OCEŇUJi váš cit pro sladění tvarů a barev - v případě EXTERIERu jsme došli k témuž (!) - s tím že mně to trvalo (přiznávám) o DOST déle :-)
Co se týče INTERIERu, tam se DOST shodujeme, já se jen nemohu "odhodlat" s těmi sedadly (ten váš vykřičník byl na místě ;-) )
Kontrastní prošívání a podobné ... to se také SHODNEME, černá palubka je "jasná" - já si jen nejsem jistá těmi sedaly, čím ale VŮBEC NEchci "znevažovat" váš výběr.
Tak "děkuji za snahu" a Pěkný den :-)
Avatar - white label
22. 6. 2011 21:51
Re: maska ako imbecilny degenerat
Připsal jsem tam ještě to P.S. k P.S. :-)

Jaká je tvá barevná alternativa pro sedadla?
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2011 22:19
Re: maska ako imbecilny degenerat
Definitivu NEmám - "zkouším/zvažuji" třeba i černé a trochu to "rozsvítit" Grigio Medio celým spodkem a stropem, nebo naopak Grigio Medio sedadla ... ale NEjsem spokojena ("děs běs hrůza" jestli se s tím "trápim" /no nejen já - i "figurka" ;-) / tak dlouho a vy mrknete a ta "vaše sedadla" jsou v reálu opravdu "to nej" co lze :-)
Prostě: Exteriér, zvažovala jsem několik variant ale definitiva je opravdu STEJNÁ jako vaše! Interiér - asi se na to budu muset v klidu ještě podívat (někteří z nás mají zítra STÁTNí svátek, tak nejspíš až po neděli v pondělí ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - white label
22. 6. 2011 22:40
Re: maska ako imbecilny degenerat
Nevím jestli mám nějaký nadprůměrnější cit pro konfigurace aut, ale většina konfigurací co reálně potkávám mi spíš trochu trhá žíly, a pokud se jedná o někoho, koho osobně znám, mrzí mě případná nevhodná konfigurace vozu o to víc, většinou v tom vidím určitou promarněnou šanci/investici. Ale na druhou stranu jsem rád, že to každý nedělá stejně, nešlo by pak vlstně nijak zvlášť vyniknout... >:-[]
20. 6. 2011 17:09
Re: maska ako imbecilny degenerat
Tak ke konfigurátoru Maserati občas "utíkám" a konkrétně Granturismo považuji za nej klasické kupé. Možná mne budeš považovat za nevkusného šílence, ale "stále stejný" (byť geniální) základní tvar u Aston Martinu napříč modelovou řadou mne začíná postupně nudit. Naopak v Maserati vidím modernější aplikaci základní koncepce pro 21. století. Barevně sladit interiér se mi zatím také dokonale nepovedlo, ale nejvíce mne dostává kombinace bílá/námořní modrá. Bohužel, k takovému interiéru jsem zase nenašel optimální barvu exteriéru. Nádherný "problém".
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 18:08
Re: maska ako imbecilny degenerat
Ano - je to VELMi "příjemný" problém, ale ... (NEjsem zvyklá že si "NEporadím" :-)
Avatar - white label
20. 6. 2011 13:03
Re: maska ako imbecilny degenerat
Forma tvého příspěvku je poněkud "janodespotická"... ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 13:04
Re: maska ako imbecilny degenerat
:yes: :-)
PS: Zrovna jsem se mu to snažila "vysvětlit" :-)
Avatar - janodespota
21. 6. 2011 09:13
Re: maska ako imbecilny degenerat
Budiz tak, ale uznajte, tie malicke zosikmene prasacie ocka (svetla) a tucne ropusie nozdry, ak teda vynechame dOwnov syndrom, minimalne maska 1er vyzera ako obezna zaba. Prva generacia mala daleko vyvazenejsi predok.

- napriklad nova 5er sa mi paci, tomu vravim pekne auto.
Avatar - white label
21. 6. 2011 11:36
Re: maska ako imbecilny degenerat
Já si zase naopak myslím, že naživo starší generaci 1er designově spíš "převálcuje"..., mně design 1er nijak zvlášť neslovuje, ale tohle je pro mě celkově mnohem lepší/přijatelnější, než rozpačitě vyplašený a místy tvarově až "korejsky" překombinovaný design první generace...
Avatar - VDC
20. 6. 2011 22:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2011 22:45
Re: kdo nejel, neví
:yes: :-)
PS: Máte VYNIKAJÍCÍ "auto snů" (to druhé ;-)
Avatar - Falco
21. 6. 2011 06:50
Re: kdo nejel, neví
Přesně tak :yes: