Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mustang překonán Chevroletem Camaro

Chevrolet Camaro je podle odborníků úspěšný díky svému modernímu vzhledu a díky účasti ve filmu Transformers.
Zpět na článek
21. 6. 2011 08:14
21. 6. 2011 08:35
21. 6. 2011 08:53
21. 6. 2011 09:00
21. 6. 2011 12:06
21. 6. 2011 12:38
21. 6. 2011 20:08
21. 6. 2011 08:15
21. 6. 2011 08:55
21. 6. 2011 10:38
21. 6. 2011 11:28
21. 6. 2011 08:19
22. 6. 2011 15:34
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 08:14
Mustang
Je vidět, že už i v Americe se pomalinku začínají zajímat o spotřebu, takže preferují V6 před V8. V obou těchto autech jsem jel. Z Camara je špatný výhled. Mustang je Mustang krásé svalnaté chlapácké retro.

Jen kvalita materiálů a zpracování neodpovídá českým cenám :-(. Těm americkým jo.
Rozbalit vlákno
6
21. 6. 2011 08:35
Re: Mustang
Vidis, a zrovna Mustang defacto jako jediny muscle neni, puvodem je to "pony car" :-) Ale je pravda, ze dnes jsou vsechny tri modely (pocitam i challenger) ostre jak britva :-) Mustang jako dobry, ale Camaro je Camaro, nendelas nic :-) (ovsem porovnavam jen "srdcem" :-)
Avatar - gld
21. 6. 2011 08:53
Re: Mustang
Nie je kategória "pony car" len podkategóriou "muscle cars"? >:D

Inak ťažká voľba, ja by som šiel asi do mustangu, ale V8..k takému autu to proste pasuje.
21. 6. 2011 12:06
Re: Mustang
Jo je, ale uz dle nazvu charakterizuje auto, co pravy muscle neni :-) Ovsem v dnesni dobe je to rozdeleni uz liche
Avatar - jurajos
21. 6. 2011 12:38
Re: Mustang
Je a nie je.
Mustang a následne Camaro, Firebird a spol. vznikly ako jednoduché a dostupné športiaky pre zákazníkov ktorý na vtedajšie "muscle cars" nemali peniaze alebo odvahu. >:-[]
Až postupom času a po zástavbe rôznych silných small blockov, Hemičiek a pod. sa z nich stali regulérne muscle cars.
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:08
Re: Mustang
No i wikipedie řadí Mustang,Camaro a Challenger mezi Pony cars >:-[]

A vlastně proč ne?
Však nejen Mustangy,ale i Camara byla většinu času (ne-li vždy) nabízena především v levnějších verzích se slabšími motory, mnohdy se stahovací střechou, luxusními prvky (Berlinetty by vyprávěly), často i drátěnými poklicemi a "bělobočkami"
Zásadní rozdíl byl tedy především pod kapotou a i dnes by jsme mohli říci,že Mustang GT je spíše silnější pony car.

Nic to nemění na faktu,že Muscle cars jako takové,vznikly až po příchodu Mustangu.

Shrňme to tak -> Je to americký? Má to V8? Je to rychlý? Fajn,máme tu Muscle car!
21. 6. 2011 08:15
Těžká volba
Tak tady není snadné vybrat, obě ta auta jsou tvarově vzrušující, s historií a tradicí a hlavně s fantastickým poměrem ceny a výkonu resp. schopností jako takových. Podle testů má prý Mustang poněkud navrch po stránce podvozku a řízení, naopak Camaro se mi o trochu víc líbí.
Rozhodně ale obě dvě představují skvělou volbu, a to i pro evropského kupce. Vždyť osmiválcové verze obou se dají pořídit kolem milionu, viz třeba:
[odkaz]
Stojí za to se podívat, kolik stojí podobně silné auta evropských značek...
Rozbalit vlákno
26
Avatar - gld
21. 6. 2011 08:55
Re: Těžká volba
Európske ceny z toho robia nezaujímavý artikel. A mustang aj camaro sú síce silné, ale nie sú rovnako rýchle ako porovnateľné európske autá ;-)
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 08:58
Re: Těžká volba
Ty ceny tam jsou bez DPH bohužel. A souhlasím s gld... mi se Mustangy moc líbí, ale dát za nového přes milion...za tu cenu jsou prémiovky.
21. 6. 2011 10:07
Re: Těžká volba
Však píšu kolem milionu, 900 bez DPH = 1,08 vč. DPH... prémiovky za tu cenu jsou, ale ne s tím výkonem, o 8 válcích ani nemluvě. Koukni, kolik stojí M3 nebo RS5...
Avatar - Barrichello
21. 6. 2011 10:00
Re: Těžká volba
Žádná porovnatelná auta z Evropy za tuhle cenu neexistují, Sirocco není konkurencí Mustangu, to je šidítko pro kravatáky..
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 10:13
Re: Těžká volba
Evropa šla jinou cestou. Viděl bych to jinak. Za cenu, kterou se prodávají tato auta v USA jsou pro bezkonkurenční. Za 600 000 V8 Mustang. Za cenu, kterou jsou u nás (od 1,1 milionu) jsou na pytel. Za podobné peníze je třeba (jedna z mnoha možností) nedávno chválené MB C coupé 350 ....3,5 litr s 306 koníkama. S 6 letou zárukou a bezplatným servisem, menší spotřebou a úplně jinou kvalitou, řízením a podvozkem.

Mustangy mám fakt rád, mám pracovnu vyzdobenou modely, na stěně retro obrazy Shelby atp. Miluju Bulitův případ a 60 second, ale dokud bude cenová politika taková jaká je, tak amerikám u nás slunce neposvítí. Mustang je spotřební masové zboží a ne prémiovka. ;-\
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:23
Re: Těžká volba
Nojo, to se musí umět kupovat. Když si koupíte úplnou funglovku,což je sice moc fajn, ale drahý a ještě on nějákýho šikovnýho dovozce,kterej se tim živí (a jsou to dobrý a kvalitní firmy, jen jsou prostě mastný)

Ideální je koukat po cca rok starých autech,která už jsou u nás a v tomhle případě ani nezavrhoat šestiválce,který jsou výtečný, ale hlavně se dá ranec ušetřit při dovozu a podobně.

Samozřejmě se musí brát v úvahu konkurenti,ale proč sem tahat nějákej obyčejnej nudnej Mercedes? Co z toho? Mustang má jednu zásadní výhodu v tom,že je to Mustang. TEN LEGENDÁRNÍ MUSTANG, neni to nějáký auto, který dostalo hodně boduů v testu, je to IKONA. Mercedes C může dělat co chce,může mít co chce, ale tak či onak, není a nebude Mustangem,ani Camarem.

Nemluvě o stále zažitých hloupostech typu "ameriky nejdeou,nesvítěj a žerou"
Novej Mustang a Camaro jsou zatraceně schopný a zatraceně kvalitní auta a jsou de facto rovny všem stejně laděným sporťákům. Jako takový jsou i u nás velice konkurenceschopný. Včetně výbavy a technologií.

Rozumnej člověk,kterýho kdy napadlo přemýšlet nad cenou Mustangu se však jistě nebude zamýšlet nad nezajímavými, nudnými,okoukanými a neamerickými náhražkami.
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 20:27
Re: Těžká volba
Koupě Mustangu určitě není o rozumu. A nejsou nijak extra kvalitní. Jsou to auta na oči a emoce, to souhlasím. Ale nudnej Mercedes - kdy si naposled v nějakém seděl :-)
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:33
Re: Těžká volba
Naposledy jsem jel v Piánu, pěkně se houpalo. Ale viděl jsem dnes asi milion Mercedesů - všechny byl stejný, včetně řidičů a ani jeden z nich nebyl pěknej a legendární americkej sporťák. Jen taková nějáká snobárna,která do kolí křičela "heč mercédes"

Mustang není Mercedes, v tom se jistě shodnem,avšak je taky levnější a není tak nekvalitní a špatně jezdící, ba naopak, viz internet,kde se o tom píše mraky
Avatar - Barrichello
22. 6. 2011 09:24
Re: Těžká volba
Jo evropa šla jinou cestou.
Je fajn provnávat mustang V8 za 1020 000 - viz [odkaz] s MB s motorem V6. Trošku pokulhává, že.
Když Mustang V8 nemá 306 HP ale 411.

Musíš provnávat s Mustangem V6, ten jaksi nestojí mega ale 749 táců a to jdou sehnat i za 700 táců. Ono 700 a 1,2 míče je trošku rozdíl [odkaz] a těch 306 HP má taky a taky má úplně stejnou spotřebu.

Jasně, co není prémiovka je šmejd, tohle klišé už začíná být hodně nudné úsměvné a velmi, velmi trapné.
21. 6. 2011 10:09
Re: Těžká volba
Bejvávalo:
[odkaz]
Aktuální Mustang GT (V8) je při měřeních i na okruhu téměř stejně rychlý jako současná M3...
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 10:18
Re: Těžká volba
Přičemž ta měření dělali v USA. Viděl jsem na YouTube. Ale navsadil bych si na to.
Avatar - gld
21. 6. 2011 10:38
Re: Těžká volba
Mne skôr utkvelo v pamäti toto: [odkaz]

pointa začína na 2:35 ;-)
21. 6. 2011 11:01
Re: Těžká volba
Zajímavé, ale tohle je Mustang před FL, tj. se starším motorem a horším podvozkem.
A kromě toho srovnávat s lehounkým středomotorovým Elisem je trochu mimo, ne? Mustang se dá spíš srovnat s BMW 3 kupé, Audi A5, možná Nissanem 370Z a Hyundaiem Genesis...
Avatar - gld
21. 6. 2011 11:28
Re: Těžká volba
Však top gear..humoristi.

Ale pointa zostáva- veľká osemvalcová obluda dostane na frak od malého prdítka s motorom 1.8 od toyoty.

K tomu odkazu na americké porovnanie mustangu gt a M3- robili to američania pre američanov. GT je nepochybne rýchle auto, ale chrobák podozrenia stále hlodá, naozaj je lepšie ako M3? Kým neuvidím nezávislejšie porovnanie, neuverím. Chcelo by to porovnávačku na krátkom kľukatom okruhu, niečo podobné ako robí 5th gear.
Avatar - iudex
21. 6. 2011 14:32
Re: Těžká volba
Podmienky sú vždy vyhovujúce raz jednému, raz druhému autu. Na malom a krátkom okruhu, kde testoval autá motorvision, suverénne vyhrávali malé obratné autá typu Lotus a hypervýkonné kupé so 500+ koňmi ako CL63 AMG nemali šancu. Každopádne Mustang GT je oveľa skôr konkurentom pre európske strednotriedne kupé ako pre športiaky. Takže postaviť ho oproti M3 je úplne kóšer.
21. 6. 2011 16:27
Re: Těžká volba
Oni ani v tom testu neřekli, že je lepší než M3, jen se jí (GT500) velmi přiblížil.
21. 6. 2011 17:21
Re: Těžká volba
Časy na Laguna Seca má Mustang street-legal Boss 302 lepší jak M3. ;-)
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 20:29
Re: Těžká volba
I M3 má speciální tovární verze.... tato diskuze je zcestná.
Avatar - Barrichello
22. 6. 2011 09:28
Re: Těžká volba
Jo pointy sou různé, třeba že Charger SRT8 dá na * VW Phaetonu W12, který stojí jednou tolik, nebo že 300C V8 OHV s 5st automatem a vyšší hmotností než má Panamera V8 manuál má lepší spotřebu a mohl bych pokračovat ještě týden.

Vždycky se dá najít zajímavá pointa, když chceš porovnávat tímhle stylem.
Avatar - iudex
21. 6. 2011 14:35
Re: Těžká volba
Tak keď postavíš Mustang GT proti Radicalu či Caterhamu na motokárovom okruhu, tiež bude Mustang vyzerať ako neobratná veľryba. ;-)
21. 6. 2011 17:16
Re: Těžká volba
Mustang GT možná na nějakém motokárovém okruhu, ale na běžném velkém GP okruhu Mustang Boss 302 rozhodně nebude jako "neobratná veľryba". ;-)
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:28
Re: Těžká volba
Doporučuju přečíst si o tom pár testů, nový Muscle cars jsou výborný a určitě schopný zatopit i takovejm věcem,jako je M3

Tady jeden pěkný,již přeložený článek právě o Mustangu. Věnujte pozornost kupříkladu pasáži kde přirovnává interiér...
[odkaz]
21. 6. 2011 16:25
Re: Těžká volba
Rychlost je relativní. Někdo hledá rychlost a někdo hledá rychlost.
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:29
Re: Těžká volba
V obci je 50, mimo 90, na dálnici 130. Kde tu hrajou roli ty vteřiny na okruhu???
21. 6. 2011 16:34
Re: Těžká volba
Co mozem porovnat je Mustang s 750bhp 2011 a Camaro SS. Mustang je v CR na predaj za 1.6 mega takze lepsi pomer cena/vykon asi nezozeniete.
Kedze je Mustang tuningovany od Ford Racing a ma silnejsi motor, väcsi kompressor differak,brzdy, kardan etc. nez stock mustang takze to porovnanie je trochu tazke . Mustang ma vynikajuce jazdne vlastnosti, dokonca osoba co s nim kazdy den jazdi (a je to zarity fanda BMW ma M3, M5 etc.) musel uznat ze to auto, napriek tuhej zadnej naprave zataca velmi dobre.
Camaro na druhej strane je stock, takze ma len nejakych 500 konikov je mäksie a nema tak dobre riadenie jak Mustang od Ford Racingu.
Ale viac ludi sa otoci za camarom a je to celkovo viacej show-car.
Koniec koncov to ostane na kazdom jak sa rozhodne, ale pokial chcete maximalny vykon, super support a vynikajuci produkt za svoje peniaze tak Mustang od Ford Racing je jednoznacne spravna volba. Za cenu 530d-cka mate auto rychlejsie nez m3, pohodlnejsie nez m3 alebo 911 a vhodneho aj na kazdodenne pouzitie (pokial nemate meter snehu).
Pokial clovek chce show, tak camaro je to za svoje peniaze najdalej, mustang oproti nemu vyzera jak nejaky nudny Volkswagen.
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 23:00
Re: Těžká volba
Mluvíš o verzi Shelby GT , která ve městě sosne 30l na 100 km a skoro se s ní nedá jezdit. Půl plynu a pokud volant není rovně jde s ním řidič do hodin :-) . To je stylovka Shelby, ale na denní použití rozhodně ne.
21. 6. 2011 08:19
Tak dle Fordu
..nu co já četl, tak dle Fordu ..nechcou být s Msutangem nejprodávanější za každou cenu, chcou být raději ziskovější. Což přímé porovnání cen atd. se mě hledat nechce...tak netuším.
V každém případě v roce 3013 by měl být představen nový Mustang, který bude menší lehčí a se zcela novým podvozkem, kde již odpadne zadní "pevná" náprava. Tak uvidíme.......
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 09:00
Re: Tak dle Fordu
3013 tu nebudem >:D . Je fakt, že ty podvozky jsou dělané na americké cesty.
22. 6. 2011 15:34
Re: Tak dle Fordu
kua >:D chybička ..nejspíš tam mělo být 2013 >:D že..:)
21. 6. 2011 09:03
Re: Tak dle Fordu
Spekulace vyroby slabsiho Mustanga s ctyrhrnkem jiz se tu objevila, jelikoz chteji zvysit prodeje a oficialni zastoupeni v Evrope - jedna pani povidala... Ja pro ti tomu nic nemama...rozhodne toho moc neprodaji v CR jelikoz kategorie Kupe vozu neni zrovna domenou v CR v masovem meritku.

Kdyz se prodavaji Mercdesy s 4 valcem tak muze byt i Mustang... chapu, ze jsi to tak nemyslel, ale kdo vi vcem bude se jezdit v roce 3013 ;-)
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 09:28
Re: Tak dle Fordu
Pokud tu ještě lidé budou, tak to budou nějaké ekologické ošklivé vznášedla, co se budou pilotovat sama >:D a na naši dobu a auta se budou dívat jako my na koňské povozy. 8-s
21. 6. 2011 14:32
Re: Tak dle Fordu
No myslím že ta spekulace nyní je dost reálná.

Ford bude chtít aby nový globální 2.0/2.3/2.5 I4 EcoBoost Mustang bojoval proti Subaru/Toyote FT-86, (new Celica).

Logické ne? ;-)
Avatar - Barrichello
21. 6. 2011 10:02
Re: Tak dle Fordu
Challenger žádnou tuhou zadní nemá, pokud chceš kupé které jí nemá :-)
Je trošku dražší, ale nový 3,6 V6 Pentastar je fajn motor a jestli chally dostane taky 8st. uatomat ZF, tak to bude ještě jiný kafe.
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 20:51
Levňoučký "Másla"
Jen tak co jsem zběžně otevřel Sauto...
305 HP V6 s pár mílema,ale vlastně fungl za 6 kil
[odkaz]

Stejně koní,jen o 2 válce víc a loňskej model
[odkaz]

Funglová V6 (305HP) za podobnej peníz, na čistopisu
[odkaz]

V6 Camara s 300 HP taky nejsou drahý:
[odkaz]

I Hyundaie Genesis jsou mnohem dražší
A5ky s 2.0 TFSI neboudou mít 300HP
320§ BMW taky ne...

A to céčkový kupé je za 1,2 milionu, což je skoro jednou tolik...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
21. 6. 2011 23:05
Re: Levňoučký "Másla"
Jo no ojetiny z USA. Záruka = 0. Přístroje v mílích. Podvozek houpavý pro USA. Tankovat budeš s trichtýřem, bo to hrdla nádrže nejsou dělané na naše rozměry. Další problémy s rádiem atp. Je to sice fajn, ale je s tím více starostí než radosti. Tatík takového před 10 lety měl. Já už stejnou chybu neudělal.

Škoda, že se toho zatím neujalo oficiální zastoupení Fordu a oficko je nenabízí. Vozili by je hromadně a tím snížili náklady a platila by evropský záruka.....
Avatar - Vencos
22. 6. 2011 00:19
Re: Levňoučký "Másla"
I kdepak, Denker dává záruku 3 roky, Car for you má dva roky. Není to moc, ale taková Škodovka je na tom stejně. Záruku tedy máme. Budíky máme v mílích i kilometrech, sic jsou trochu menším fontem,stále dobře čitelný. Podvozek houpavý není, protože se jedná o moderní sportovní auta. Deset let zpátky to tak jistě bylo, dnes už ne. A propo,nevidím důvod,proč by auto nemělo být pohodlné.

Tankovat budeš normálně, já ani nikdo koho znám s tím problémy nikdy neměl. Rádia možná nechytají sudý frekvence,to je fakt, ale čemu to vadí, když Beat je 95,3 a oldies 103,7, nemluvě o možnosti připojení vlastního přehrávače (škoda že u nás nefunguje Satellite radio)

Auta mají záruku, jsou na čistopisu. Šup na úřad pro SPZ a jezdit...

Podle mě na tom jen zbytečně hledáš mouchy tam kde nejsou... Neřekl bych kdybysme se bavili o dovozu a individuálnim přihlašování... Ale takhle člověk přijde k hotovýmu a může hned jezdit...

Mercedes je tak stále jednou tak drahej... A srovnatelný kupátka taky
Avatar - Barrichello
22. 6. 2011 09:14
Re: Levňoučký "Másla"
Přesně tak, hledá mouchy tak kde nejsou. Nemůžeš srovnávat auto z roku 2001 a současné.

Taková Oktávka z roku 2001 je proti současným vozům stejné třídy taky zastralej krám. HMM??

Jo 1 milion stojí mustang a Mercedes stojí 1,2. Hezký.
Poměrně zásadní problém je, že Mustang má za ten meloun motor V8 a MB motor V6, takže nám tu zas někdo porovnává hruštičky a jablíčka.
Ukaž nám konkurenci za 1 mega s motorem V8, prosím, rád bych jí viděl.

A Mustang V6 nestojí mega ani náhodou.
Avatar - Vencos
22. 6. 2011 10:02
Re: Levňoučký "Másla"
Tak ono třeba ani tak nejde o V8 jako takovou, však 2010 V8 je parametricky srovnatelná s 2011 V6 :-)

Ale ano, i tak tu stále není jiné auto za stejné peníze, se stejnými výkony. Bohužel stále přežívá ten laický názor, jak jsou ameriky špatné, protože je nejspíš mají někteří stále zafixovaný jako "nepřítele ze západu" :no:
Avatar - Barrichello
23. 6. 2011 09:32
Re: Levňoučký "Másla"
To je zajímavá teze. USA je nepřítel ze západu a německý revanšista je najednou dobrý? Za totáče oba nepřátele a navíc soudruzi z rajchu bejvalý náckové(někteří nejen bejvalí). To by mělo být jaksi opačně....

To mi nějak hlava nebere, tohleto.

Tam bude jinej problém, to ten že sposuta lidí žije jen z keců, výmyslů, polopravd a povídaček, nikdy v žádný americe nejela nebo to byl 30 let starej rozvrzanej vehikl bez údržby popř. něco jako soused si koupil LHS a to byl děssnej krám, furt se to s*alo.

Zapomenou dodat že soused to koupil 15 let starý za 30, na techecu sice svítilo 140 tis km, ale ty bylo nutný vynásobit 3ma.
Takže asi takhle to chodí.