Ale je to přece "jen" video. Nikde v článku k němu nevidím, že by kdokoli garantoval jak aktuálně použitý výkon, tak použité pneu při tomto čase a novináři si přece píšou "co chcou" úplně běžně, a co neví si klidně domyslí ve prospěch atrakivity článku. A ten čas by byl sice skvělý i na (semi)slikách a ze zvýšeným výkonem apod., ale už by to nebyla taková novinářská senzace.
Ostuda s provalením by hrozila pouze v případě, že by např. Renault oficiálně prezentoval tento čas (např. na svých www stránkách) s tím, že by k němu výslovně uvedl podmínky jako je standartní/nezvýšený výkon (proti limitce), stejné, běžné sériové potenzy atd..
Špatně čteš, psal jsem, že pokud mají auta samosvor, pak v mechanické efektivitě přenosu síly na asfalt je na okruhu typu NS prakticky jedno, jestli je to předokolka nebo zadokolka, zásadní rozdíl v takovém případě, řešíme-li trakci, jde na konto gum. A ano, v takovém případě, tj. máš dvě auta, obě se špérou jako MRS a 1M hlavní rozdíl udělá na NS jejich schopnost zrychlení resp. dosažení na vmax. Proto moje skepse jak k údaji o potenzách tak k deklarovanému výkonu 265 koní.
GTR vůči carreře GT má z hlediska trakce výhodu ve čtyřkolce, 600 koní na zadku už oproti 500ům ve čtyřkolce s velkým krouťákem přeplňovaného motoru efekt na této dané trati nepřinese, spíše naopak, GTR své koně přenese efektivněji, viz. také výsledek. Jde o to, že MRS žádnou takovou výhodu lepšího přenosu síly na silnici oproti 1M nemá, navíc obutá do potenz... :-|
Re: Já si kvůli této diskusi udělal i registraci :-)
Jak Subaru? Co Subaru? Jak jako kolik vydrží motor? Jak jako spotřeba? ;-) Ne teď vážně - pokud chce někdo jezdit hranu, tak asi bude rozebírat motor a měnit střívka - pokud ne, čekají ho "překvapení". Ale to by asi každý, kdo to takhle chce mít, měl vědět.... To samé se spojkou - pro "normální" ježdění asi dobré(teď neprobíráme dieselové kousky) ale STI - takže dost lidí tam cpe hned něco "tvrdšího". A se spotřebou - ách jo....... no jo - pán má pravdu :-) . Jinak nutno podotknouti, že jsem STI čko nikdy nevlastnil, jen jsem se s ním párkrát svezl a nejlépe snad v Bělé s Vojtou Štajfem, kdy to jeden "frajer" hodil přes boudu - naštěstí jsem ten okruh jezdil před ním, takže ti za ním měli smůlu......
Sysoj písal o chipnutí na 315 PS, t.j. o 50 koní. A to je v zásade obdobný prínos, ako 100 PS pri 500k aute.
Pozri, ani mne sa tá cifra subjektívne nezdá, keď pozerám na autá, ktoré dosahujú porovnateľné časy. Ale žeby takto lacno podvádzali odlišnými gumami, ako deklarujú, či prečipovaným motorom, to sa mi javí ako príliš silná káva, notabene v kontexte hanby, ktorú by utrpeli, keby sa to prevalilo. A v dnešnej dobe sa časom prevalí všetko.
Ale přidat k 265 PS dalších 100PS, je ve výsledku (pro čas na takovém okruhu) mnohe efektivnější, než přidat 100PS k 500PS (nejen samotným absolutním přepočtem na %) , osobně stejně v prvé řadě nevěřím těm sériovým potenzám... Pokud ty pneu regulérně nikdo nestranný neověřil, pak video, v ohledu použitých pneu, nedokazuje prakticky nic...
Zhruba 250-300 PS přenese se samosvorem (na suchu) hodně slušně i pouze jedna náprava. Ale u 500-600 PS je absence 4x4 pro trakci podstatně více limitující. A že Carrera GT na videu nějak neefektivně nedriftuje je logicky zásluha jezdce, který chce zajet i se zadokolkou co nejlepší čas a umí s ní jezdit efektivně na čas, a nejen "pro diváky"... ;-)
Takisto ako nikto nedokáže GT-R, žeby chipnutím nezvýšili výkon trebárs na 600 ps. ;-) Sorry, toto nie je argument, potom by žiadny čas prepĺňaného auta nebol dôveryhodný.
P.S. 1M je tiež preplňované, a dvakrát. ;-)
No neviem, vyššie si písal, že FWD u Meganu na NS nehrá až takú rolu, lebo NS je rýchly okruh, ktorý nie je až toľko o trakcii, ako o výkone a o schopnosti akcelerovať v stredných a vysokých rýchlostiach; teraz píšeš, že GT-R boduje vďaka 4x4 a výkon podstatný nie je. Ani na videu Carrery som nevidel, žeby nejak neefektívne driftovala a strácala sekundy: [odkaz]
Ako som písal, ak skepticizmus, tak racionálny, nielen Tvoj čisto pocitový.
Jo, o tom celou dobu mluvím, nemám problém nevěřit tomu videu, resp. času, ale mám problém věřit udávanému výkonu a gumám, to je celé.
Jednu dobu jsem celkem pravidelně jezdil na NS s auty čiperů B&B, což byly většinou auta naladěná na výkon kolem 250 koní a vím, jaký čas se s podobně výkonnou předokolkou dá reálně zajet, a tím nemyslím čistě sebe. Jel jsem smyčku také s pár auty s podobnou váhou a výkonem přes třista a ten rozdíl je prostě markantní. Kdybych nevěděl jak jede 1er M, tak o tom ani nemluvím, prostě to zdejší blábolení o tom, jaký umí RS udělat podvozek, aby na Ringu smazal výkonostní rozdíl skoro sta koní, musí jít nutně mimo mě.
Možná právě váha u Megane -250kg pomáhá u těchto "slabších" aut víc, neš si myslíme.
Mimochodem, kdo jim dokáže, že si nešoupli pod kapotu flešnutím třeba 315PS?
Nezlob se, ale celý problém je v tom, že nevíš, o čem mluvíš, viz. tvá argumentace rozdílem výkonu mezi GTR a Porsche GT výše to jen potrvrzuje. Celá tato debata se nevede o tom, že MRS není dobré auto, resp. není dostatečně rychlé či podvozkově špičkové. Jde jen čistě o uváděný čas na NS, což je zcela konkrétní trať se zcela konkrétními podmínkami. Na ní je rozdíl mezi autem s 265 koňmi a autem s 350 koňmi podobné váhy velmi zásadní, naproti tomu, je už jedno, vzhledem k charakteru NS, jestli má něco 500 nebo 600 koní, byť je ten rozdíl nominálně stejný, navíc, když to pětisetkoňové auto má např. obrovský krouťák díky přeplňování. Jde o to, že výkon 500 koní je pro produkční auto na NS natolik dostatečný, že o jeho výsledek, v porovnání s tím šestisetkoňovým se mnohem více zaslouží trakce, což je např. obrovská výhoda GTR a jeden z důvodů, proč je to tak drtivě účinné auto. Ale o čem mluvím, myslím to, co se týká MRS, uvidíš sám za nějakou dobu, až se začnou objevovat videa majitelů této limitky a nastane velké divení, jak to, že nejsou schopni se továrnímu času přiblížit ani na míli. Renaultsport umí, ale ne zázraky, ty jaksi nejdou nikomu.
No, jenže pak je tu ještě odvrácený aspekt - současná Vette je vzhledem ke svým hypnotizujícím výkonům pořád relativně jednoduché a masivně vyrobené auto - a z toho plynou pouze samá provozní a servisní pozitiva. Vette Z06 je na tom s provozními náklay prý ještě líp, než základní 911...
Obávám se, že s odchodem small blocku tato vlastnost velmi utrpí.
Sysoj: ja som práve Tvoje GT-R uviedol ako príklad toho, že auto je aj o inom ako len o teoretických predpokladoch a papierových údajoch, t.j. práve Tebou spomínané kvality, ktoré sa ukážu až v reálnom živote, a nie v prospekte v tabuľke výkonov. A použil som to ako argument k podozrievaniam na adresu Meganu, že jednoducho s takým výkonom nemohlo spraviť taký dobrý čas. Presne ako píšeš, namiesto podozrievania by sme mali byť radi, že super rýchle autá sa robia aj v cenovej kategórii, ktorú si môžu dovoliť aj bežní ľudia. Nikto pritom neznevažuje 1M, určite to bude Fahrmaschine par excellence. Ale proste od M divízie BMW a za danú cenu sa to tak nejak automaticky očakáva, kdežto keď extra rýchle auto spraví Renault, nie je to bežné a treba to oceniť.
Re: Já si kvůli této diskusi udělal i registraci :-)
Pokud se jede na krev a máš volno, časy profíků se moc neliší. Sám jezdím Brno v rozmezí 2s a to je provoz.
Spotřeba na okruhu 17/100km je blbost. S Audi S3 MTM jsem měl 35, s GT-R mám 70. Golf 14TSI má 23.
Re: Nevěří snad nikdo tomu že to jeli na Potenzách? :-D
Jakých Potenz?
A vůbec, přece nebudeš shazovat jejich měření zpochybněním jedné z x proměnných notabene na základě pocitů...
Fabrika si může objednat běžné 050A s jinou směsí a nic se nedovíš.
Proto počkejme na novináře a závodníky na víc okruzích, protože to nevychytají. Jak bude auto změřené na 10ti okruzích, vyneseme soud, OK?
Zajímá mně Autozeitung, Contidrom, Sachsenring, Silverstone, Tsukuba a Topgear...
Re: Já si kvůli této diskusi udělal i registraci :-)
No, vidím že tomu aspon od jiných zde rozumíš (mnohem líp jak já)... >:D Jak jsi uhod že mám samosvor? >:D tu spotřebu sem myslel spíš u BMW, ja s 135i jezdím kolem 12-13 po městě, z města do 11 a na brněnským okruhu sem mel 17l, což je myslím luxusní spotřeba...
nějak nad tím furt přemejšlím... 265 koní... a 8:7,9 zcela seriový auto? a co měli asi za podvozek? nevím... nějak to prostě nesedí... u všech aut co znam časy mě to přijde odpovídající... ale tohle? a ikdyž se úplně odprostím od toho že je to Renault... stejně...
Koukám na ty časy auto na ringu a například sem našel že BMW 135i ma cas 8:39:20 a B?W 335i 8:26:00 co to je za kravinu >:D nojo... ono to asi bude o řidičích >:D
Nevěří snad nikdo tomu že to jeli na Potenzách? :-D
Měli zavodní pneu, aspon to jsem četl v článku na netu... a pardon Potenz sem něco ojezdil... sou sice dobrý... ale takovej čas na nich s takovým autem prostě zajet nelze...
Re: Já si kvůli této diskusi udělal i registraci :-)
Tak Tě tu vítáme :o)))
1. Spotřeba je blbost. Oproti němcům je kupříklau GT-R v pohodě. Když někam jedu kládu, jedu za 16-18/100km. Kamarád s S5 sportbackem jezdí taky za tolik a má o 170PS míň.
2. Za polosliky se k časomíře v Brně dávají 2s a k plně závodním pneu (ty určitě Megane neměl) se dává 6s. Myslím, že to je fér a sedí to. Jisté ale je, že pokud udělá na 5,5km poloslik 2s, tak na 20km trati to je 8s.
3. 135i bez samosvoru se zvýšeným výkonem asi ne, to sis určitě nechal domontovat, protože bez toho je to fakt nepřenositelné ten výkon...
4. Souhlas, nic nezhazovat, maximálně se hecovat :o)))
Zkusím tady ty příspěvky zrekapitulovat, dohadujete se o časech na ringu... ok... ale musíte srovnávat srovnatelné!
Například Renault Megan RS Tropy (limitka o 500 ks) jel tento uváděný čas na závodních pneu (na brněnském okruhu je mezi standartními silničními a závodními pneu rozdíl u totožného vozu na kole třeba i 5 sekund (1 kolo podle auta 2:30 - 3:00) !!!!) takže na ringu to bude jistě víc...
Nechci nijak čas Renaultu shazovat... je to blbost, je to určite super sportovní auto... jen mě přijde nefér takhle shazovat to či ono auto (například Porsche Cayman S ma čas hodně přes 8:25!!!! a rozhodně si nemyslím že proto je to špatné sportovní auto, nebo snad že porsche neumí postavit sportovní auto :-D!!!
Já mám BMW 135i HARTGE a je rychlejší než M3, odzkoušeno!!! Ono je totiž důležitejch spousta aspektů a tady Vaše dohady například o tom že M divize neumí postavit sportovní auto, nebo že Renault takovej čas udělat nemohl jsou samej nesmysl a blábol ... >:D
A třeba taky něco napíšu k Subaru... mám před sportovníma japonskejma autama respekt, oni opravdu umí... ale vše je za něco... taková spotřeba benzínu u porovnatelného výkonu je běžně dvojnásobná... další otázkou je kolik takový motor v zátěži najede km bez oprav, jak vydrží spojka atd atd...
Obecně servisní náklady u těchto aut jsou násobně vyšší než u evropských (zejména německých)...
pěknej večer
Chlapi, měl jsem chuť tu začít polemizovat, které ze 2 diskutovaných aut je lepší, protože sice jedzím v GT-R (Nissan - Renault Ghosenovo seskupení), na druhé straně máme doma i rodinné BMW X6 a mám tu značku rád.
1M mi příjde super (až na to, že nemá DKG). A pak mě to napadlo... Není to tak, že obě auta jsou skvělá a musíme být v době CO2 represí a hybridně stopstartových eko křečí vděční za jakékoliv takové auto? To, že je napříč cenovým spektrem v rychlých a zábavných autech čím dál větší výběr, je přece paráda! Ať si každý vybere podle peněženky a preferencí! Na okruhu je pak naopak taková pestrost super a nálada je skvělá nehledě na zasatánce nějakých značek a koncepcí.
Pár poznámek...
iudex> GT-R má nepřekonatelnou výhodu v tom, co je mezi motorem a polosliky. Skvělá dvojspojková převodovka, ještě lepší 4x4 pohon dávající 75-90% na zadek, tak akorát drsný samosvor, skvělý Bilstein podvozek a hlavně brutální tuhost skeletu celého vozu... To mu přidává (vlastně ubírá) na časech, ať už v přímce, ale ještě víc na okruhu.
Dinár> Já mám 500koní, můžu tu bez jakéhokoliv teoretizování přinést pár postřehů do jinak akademické diskuse a tady jsou (nadsázka, prosím nebrat to jako machrování, reaguji na jeho příspěvek): Mám GT-R přesně rok, najeto 17tisíc. Nikdy už to auto za jiné nevyměním. Počkám na R36 (nemyslím pašíka), protože je to lepší než psychiatr, milenka a drogy (ať už zvlášť nebo dohromady). Pokud jsou v nižší cenové (a to zejména v provozu!!!) hladině podobně fungující vozy, které dokážou navodit taky tak skvělou náladu, berte je všema deseti. Kluci od malička auta zbožňují, kombinace síly, dynamiky, nezávislosti a popřípadě exkluzivity je opojná. Pokud má člověk rozpočet 700tisíc, je Megané RS nejlepší volba. Pokud má 1,3milionu, myslím, že mu dá 1M víc ve všech výše zmíněných ohledech.
Proč o tom píšu.. Jak jsem již napsal, u těchto aut je jednou věcí nákup a druhou provoz.
GT-R stojí ročně jedny brzdy, 2x letní polosliky a 2 servisy. V lepším případě Vám nevylejou celé auto a mění pouze motorový olej. Pokud řádíte, mění po 5ti tisících km kompletní náplně za cca 40klacků. To ale kromě drcení na okruhu nehrozí.
Proto je fajn, že třeba 1M jezdí na klasické Longlife prohlídky a netrápí Vás to, že rok ježdění v supersportu stojí jako 2x maledivy na 14dní all inclusive na hodně dobrém ostrově (Soneva Gili) :-)
Závěrem? Myslím, že Renault Megane Trophy je cool, ale až bude na www.fastestlaps.com víc časů na různých okruzích, ukáže se. Jedna vlaštovka jaro nedělá ;-)
Já tipuju víc vítězství 1M...
no je tam vidět, že omezovač měl asi trošku práce - mně spíš přišel mírně držkoidní těsný závěr, jak to brousil okolo toho mantinelu a celkově mu to rozhodilo ťapičky.....
No já bych si za 1,5 mil. vzal DVA Renaulty, a to samozřejmě různé. A těch lákavýchkombinací by bylo dost, třeba:
Laguna Grandtour + Mégane RS
Latitude + Clio RS
Laguna Coupé V6 + Clio TCE
Kterékoliv výše zmíněné dvojici bych dal přednost před jedním Bavorákem za stejnou cenu.
možná to dělá ta slivovice, možná přiblblej kanál v televizi - čistě modelově - stane se, že Vám někdo na stůl hodí 1,5mega a řekne - kup si za to auto - buď Renault nebo vrtulku - vybav si ho, jak chceš..... nepočítej ale s tím, že když ušetříš, tak Ti zůstanou cash v portmonce....... zkrátka máte strop, ale prachy, které ušetříte Vám nezůstanou.... no a teď stojíte před Renaultem a BMW..... Dovolím si tvrdit, že drtivá většina zkrátka sáhne po BMW................nemám pravdu?
(a já bych tak chtěl, aby třetí možnost bylo Subaru Impreza STI sedan 2011)
Webpajo, tu ses šlehnul o světelné roky.
1. Obě to jsou pekelná auta bez ohledu na časy
Druhak: Myslím, že bys šlehnul do textilu bez ohledu na poháněnou nápravu. Po dojezdu bys nevěděl, jak se jmenuješ, natož která to náprava *.ala mozek z hlavy ven >:D >:D >:D
Zapomínáte na ještě jeden důležitej faktor a to řidič. Šéfradaktor plátku, ať už je vyježděnej jakkoliv, těžko zajede srovnatelnej čas s profíkem, kterej jezdí okruhy nebo rally ;-)
To A6 v testu má qauttro na 100 %! Jednak se s touto motorizací a převodkou bez quttra vůbec nenabízí, ale taky by těžko mohlo porazit 5er na okruhu, ve slalomu apod. A pokud si to myslíš jinak, tak stačí mrknout do galerie k testu na fotky A6. Jen litr navíc za 4x4 je pro A6 hodně dobrá vizitka, navíc na to v testu vůbec neupozorňují, ale srovnávají tak trochu nesrovnatelné, ale asi neměli 530 D s x-drivem k dispozici.
To nie je argument.
Porsche Carerra GT má 604 koní a maximálku 334 km/h; Nissan GT-R má(l) 480 koní a maximálku 310 km/h, napriek tomu zajazdil Nissan lepší čas na Ringu. Je to paradoxné vzhľadom na papierové predpoklady (výkonový rozdiel 124 koní či maximálku) a (ako písal Dinar) rýchly charakter trate, kde je rozhodujúce, ako dokáže auto akcelerovať vo vysokých rýchlostiach. A nik tu nespriada sprisahanecké teórie, ako muselo slabšie GT-R nevyhnutne podvádzať či mať vyšší ako písaný výkon. Skrátka takých výsledkov, ktoré odporujú papierovým predpokladom, je X, preto spochybňovanie výsledkov s poukazom na papierové údaje je prinajmenšom nehodné zaslúžilého diskutéra. ;-)
Čas Meganu je zmeraný a teda dokázaný fakt. Ale Ty máš iba svoje pocity, ktoré Ti našepkávajú, že Megane nemohlo byť také rýchle a naopak subjektívny pocit daný osobnou skúsenosťou, že 1M proste muselo byť rýchlejšie. Teda ako jeden, tak druhý názor je len varenie z vody. Že Megane spravil taký čas, je fakt a takisto je faktom čas 1M. Skepticizmus je dôležitou myšlienkovou výbavou rozumného človeka; k tomu ale nepatrí pochybovanie o niečom bez akýchkoľvek faktov len preto, že sa to prieči môjmu názoru na automobilku či pozitívnemu/negatívnemu vzťahu k nej a spriadanie sprisahaneckých teórií, ako jeden podvádzal s výkonom auta a druhý išiel zámerne pomaly.
Porovnávať muscle car a M3 je úplne regulérne a nevymyslel som si to ja tu a teraz, ale tieto porovnávačky sa bežne robia. Kde vidíš problém? Sú to porovnateľné kategórie áut, karosériou, koncepciou pohonu i výkonmi; americké muscle cars majú trochu odlišný prístup (viac výkonu, menej efektivity), ale hore sme sa bavili o zábavnosti zadokoliek. A že M3 nie je neporaziteľné, pozri tu: [odkaz]
Myslím, že bylo. Minimálně u nás (a předpokládám, že to bude i jinde) je verze 3,0 TDI 180KW jen ve verzi quattro. Předokolka je k mání jen u verze 3,0 TDI 150 KW.
Čas MRS nemusí být podvod, nikde to nepíšu, nevěřím ale udávanému výkonu a gumám. Myslím, že na to mám stejné právo, jako ty věřit tomu, co ti tvrdí Renault.
Navíc, hlavní rozdíl u aut s podobným výkonovým rozdílem přijde až ve schopnosti zrychlit z takových 150ti na 230 nebo vmax., tam se to láme, tam je znát ten rozdíl 80ti 90ti koní, a to je zrovna mód, ve kterém se na Ringu ta auta z velké části pohybují. Prostě těch 260 koní a 8:08 je utopie.
Vítězství audo podrthují i některé výroky moderátorů:
"moje srdce patří BMW" a druhý " Audi není můj šálek kávy"
Nebo "nu což, nechám Audi vyhrát" což zní jak, kdyby z přesvědčení chtěl jet s audi pomaleji, protože to není jeho šálek kávy.
Ale i když jim to nelezlo moc přes jazyk, tak se snažili být nestranní a posoudili to naprosto správně.
Shrnutím:
Na okruhu lepší čas Audi
Lepší komfort a to i na dvacetiplacových kolech oproti devatenáctkám BMW
Lepší interier
pocitově lehčí auto
ve slalomu působilo mnohem klidněji (ale tam je to hodně práce quattra)
Lépe řešené otevírání kufru
U BMW hodnotili o něco lépe jen přední sedačky a o kousek více místa vzadu.
Pak měli lepší spotřebu, ale tam za to zase může quattro.
Jen pár údajů z testu Autocaru:
BMW:
0-100...4,6s
0-160...11,3s
MRS (ne Cup, ale o vteřinách to zlepšení nebude):
0-100...6,0s
0-160...13,2s
I kdyby to bylo jen o surové síle při zrychlení tak je BMW vpředu, na to, aby bylo staženo v zatáčkách by muselo mít oproti MRS výrazně horší podvozek.
Pokud má to auto samosvor, pak je, bavíme se o NS a schopnosti zajet tu Čas, jedno jestli je to předokolka nebo zadokolka. NS má táhlé dlouhé pasáže, kde potřebuješ výkon-rychlost, stejně jako v otevřených výjezdech ze zatáček potřebuješ trakci a když mají auta samosvor, rozdíly dělá obutí. Rozdíl mezi obyč. gumou a semislickem je třeba metr k obrubníku, což je rozdíl mezi okamžikem zadupnutí plynu v řádu desetin sekundy, takhle to funguje a tak se nahání čas, rozdíl v obutí na stejném autě udělá na NS s přehledem i přes deset vteřin. Renaultsport poslal na NS auto, které dokázalo zajet 8:08, o.k. jen neexistuje síla, která by mě přesvědčila, že tento čas podobný M3 na semislickách, udělalo na potenzách a s motorem o výkonu 260 koní.
Právě že propast (soudě dle cen) mezi 1M a Corvette Z06 kupříkladu není takřka žádná. Jinak souhlas, v celkovém pojetí tady je a je opravdu veliká. Btw. já osobní zkušenost mám a jsem lapen... ;-)
Z hlediska úspěšnosti těch aut určitě o čas nejde, vzpomeň kdy jsem ti říkal, jak se jednička povedla, že tu máme zase jedno skutečně vydařené emko, a ono to je a bude znát. Dneska je problém v ČR 1er M objednat o svezení nemluvě. Jestli se podobného úspěchu dočká MSR v této limitce, pochybuju.
Na druhou stranu, čas na NS roli hraje, vždycky to bylo považováno za jakési měřítko, ale v poslední době se oběvují i zázraky. Je mi jedno, jak se tu renaulfans na to budou dívat, ale každá sranda by měla mít hranice. Posledně se R26 vyčítalo, že měla semislicky, tak si tentokrát pospíšili se zdůrazněním o seriových gumách, probůh, potenzy. A co se výkonu týká, když si srovnám jak jede scirocco R s podobným výkonem a váhou jako MRS a 1er M, tak už opravdu zbývá jen pousmání. ;-)
Nutno podotknout, že i když ale jel NS redaktor AMS, dokonce šéfredaktor, tak to nemá vypovídající hodnotu. A to je jaksi tady nezmiňováno, kupodivu oběmi stranami. Taky každý ví, že nejen hmotnosti a výkonem je auto živo, stačí jen to, že každé z aut má jinou poháněnou nápravu. Dokážu si představit jedinou možnost srovnání a to jen času, když po sobě pojede stejný řidič.
Do té doby je nutno brát výsledky Renaultu jako pravé a M1 taky.
Nemám osobní zkušenost (což mě upřímně mrzí) a ani důvod nevěřit ;-) . Jen mi mezi 1M a Vette zeje stejná propast jako mezi MRS a 1M :-) .
Ačkoliv vypadá 1M trochu transformerovsky, stále je to kupé jedničkové řady. Vette je i přes všechny popsané obstarožnosti nej z Chevyho a za slušnou cenu ;-)
Zním pořád stejně ;-) Otázkou je, co si kdo chce jak vyložit, za to zodpovědnost nenesu. Stejně jako Renault Sport nenese zodpovědnost, že ani ne do týdne na Severní smyčce po jeho M RS 265 Trophy jel M1 pomaleji. ;-)
Dobře...pokud má někdo vlastní zkušenost s oběma vozy, přičemž jeden je nepatrně výkonnější, ale těžší a s menším točivým momentem a tvrdí, že je ten lehčí a téměř stejně výkonný rychlejší vypadá to byť jen teoreticky nedůvěryhodně? :-)
Maximalizovaný poměr cena výkon je zhmotněn v aktuální corvette Z06. Cca $70K, polozávodní atmosféricky plněný motor V8, 505 hp, který, byť s rozvodem OHV točí do 7tis, báječný podvozek a masívní brzdy, to je oldschoolová automobilová nirvána
Můžem si podat mas. jednu ruku, z těchto dvou mám zkušenost alespoň s jedním, ty si ty své ruce raději zavaž za zády, než abys ťukal do klávesnice o něčem, o čem nemáš ponětí.
Záleží přece na tom, co považuješ za zlo a co za dobrou. Já například bych to v případě Dinara přehodil, ono to je spíše z jeho úst tvrzení, že se odehrálo zlo, přitom pro něj nepoznané ;-)
7.místo Chevrolet Corvette ZR1 7:19.63. Tohle je neskutečné, uvážíš-li, že se jedná o velkosériově vyráběné auto bratru za $100K. Corvette C6 Z06 či zmiňovaná ZR1 je kup století, toto se už asi nikdy v budoucnu nebude opakovat (spekulace o maloobjemovém turbo osmiválci umístěném uprostřed v 7 generaci pravděpodobně ukončí podobu korvety, tak jak jí od roku 1953 známe)
Toppera neznám, lépe řečeno nepotřebuji znát. Taky přece nejdeš do páté cenové a tam jsi zvědavý na názory místního lidu a dle toho si stavíš mínění o sobě či ostatních.
K tomu druhému odstavci jsem odpověděl. Srovnání je pouze času, nic jiného. Dává leda zamyšlení, jak se dá i s předokolkou rychle jet, nic více se na Severní smyčce nedozvíme, tady z jejího času. A srovnání? Leda teoretické. Proto mě překvapuje kolik lidí má tu touhu srovnávat. Možná kdyby mezi těmi jízdami byl měsíc času, tak by si na Megana nikdo ani nevzpomněl.
Hoši, opravdu vypněte ty plejstejšny a zkuste něco v reálu. Copak tu nikdo nejel autem s 250 a s 350 koňmi? Vždyť to je rozdíl galaxie, v reálu 1er M nadělí na NS tomu 260 koňovému meganu půl sekundy na každé rovince, to prostě "o***" nejde. Já vůbec nezpochybňuju umění Renaultsportu, ale tomu udávanému výkonu a udávaným gumám prostě nemůžu při nejlepší vůlil věřit.
Ale v zásadě nejde o čas. I kdyby byl MRS o 10s pomalejší, je to stále famózní. Mě týrají srovnaní, jak je MRS lepší auto.
Stejný rozdíl jaký je u Méganu 1,6 vs. 116i zůstává i tady. ;-)
Nota bene výkony. není to tak dávno, kdy se zjistilo, že některé vozy koncernu VW jsou dodávány k testům s motory vyšší než-li udávané specifikace. Že by to dělal sám? :-)
Ono to chce taky něco o NS vědět, třeba z vlastní zkušenosti, například o tom, jak je na ní důležitý výkon, resp. zrychlení i abs. rychlost, agilita podvozku tu hraje v globále mnohem menší roli. Tedy výkon a trakce, a tady máme auto, které coby předokolka na dnes už podprůměrných konfekčních gumách zajede čas srovnatelný s čtyřsetkoňovou M3 na semislickách. :-) Těch NS příběhů "zázračných" časů najdeš každý rok několik, tentokrát tu máme jeden od Renaultu, jak už jsem někde napsal, jako marketing dobrý. ;-)
Tohle je těžké paušalizovat a porovnávat. Každý jsme jiný a proto někomu k absolutnímu štěstí a radosti z jízdy postačí preciznost a efektivnost MRS i jeho snadnější řízení vyplývající z FWD, a vlastně vůbec nebude potřebovat těch 80k a RWD za půl mega navrch, protože bude mít reálně stejné rychlé (rychlejší) auto, které mu bude přinášet maximální požitek.
Vlastně můžeme gratulovat oběma výrobcům, že vyprodukovali skvostné produkty :-)
Kecy v kleci, kdesi cosi...
Pájo, nezlob se na mě, ale věřil jsem, že zrovna ty nás uštědříš těhle cirátů. Jak Renault nechtěl vyzvat M1, tak M1 nechtělo vyzvat Megane. Kdo tohle chápe, tak nemůže, pokud si z toho vyloženě nedělá legraci, přeci dělat jakékoliv závěry.
Recept není nijak složitý, samo že auto nemělo potenzy a výkon nebyl 260 či kolik to má koní. Je to turbo, nebude problém mu pro tuto "spešl" příležitost přidat pade či více, ale spíš více koní, nutno ovšem říct, že řidič má to konkrétní auto velmi v ruce, přesně ví, kam až se může sklouznout i kdy to zašlápnout, aby ho samosvor vytáhl ven, určitě je vidět, že je to někdo, kdo to auto vyvíjel a najel s ním x km, žádný "posaď Stiga do auta" ať to projede, tenhle pán má pro to auto absolutní cit, a přestože stylově to vypadá v některých momentech trochu nehezky, je to absolutně efektivní způsob jízdy po dané trati s daným autem. Před tím klobouk dolů, ovšem deklarovaným hodnotám výkonu, váhy a použitým pneumatikám ve vztahu k dosaženému času nevěřím. ;-)
O zážitkoch ale článok nie je.Ostatne nikto ani nespochybňuje potenciál zábavnosti zadokolky, alebo nevyzdvihuje FWD ako poskytujúci väčší fun faktor. Reč je iba o tom, že predokolka s 265 koňmi bola rýchlejšia ako dvakrát tak drahá zadokolka s 350 koňmi. Pritom znalci i "znalci" s chuťou ohŕňajú nos nad potenciálom predohrabu preniesť výkon na vozovku (viď debaty okolo Focusu RS). Tu sa ukázalo, že trakcia Meganu je maximálne efektívna, a to do tej miery, že Megane dosiahol nie zanedbateľne lepší čas ako značne výkonnejšia zadokolka.
Je jasné, že schopný vodič sa bude viac vyškierať, keď pôjde s vypnutým ESP (v koľkých dnešných autách sa dá úplne vypnúť?) dvermi napred a na sekundy na okruhu bude prdieť. Ale takúto zábavu (pretáčavosť) poskytnú aj americké muscle cars s vyšším výkonom a nižšou cenou (ktorým sa zase vytýka, že nevedia jazdiť efektívne na okruhoch). ;-)
Já tyhle "spiklenecké" teorie nemám rád, protože většinou znamenají konec diskuse. Co říct na úvahu, že bmw se kvůli prodejům modelu M3 spiklo proti 1M ? Snad jedině to, že:
1) kdyby u bmw model 1M nechtěli tak ji ani nezačali vyrábět,
2) M3 už má kariéru pomalu zasebou, proč tedy poškozovat novou 1M?.
Já se nehnevám, jen vzhledem k tomu, že mám k info z bmw marketingu poměrně blízko, vím o čem mluvím. Začíná to reálnými hodnotami zrychlení 1er M, které jsou lepší, bez problému dosažitelné, než ty oficiální/tabulkové... a hádej proč. Co se času na NS týká, beru zpět, díval jsem se teď, na čem to zajeli s M3, na semislickách, a 1er M mělo standardní gumy. To už smysl dává, a to jak z hlediska výsledku, času, tak z hlediska toho, co je žádoucí. Mmch. také ti to může naznačit odpověď na otázku, má-li vůbec smysl se bez úsměvu či mávnutí rukou bavit na téma hluboce podtřísetkoňového MRS a jeho 8:08 navíc gumách dobrých tak pro dýzlový HB. ;-)
...jsou na koni. Mégane lepší M produktu BMW. Vzhledem k tomu, že některé fyzikální vlastnosti nelze oklamat i mě zaujalo jak je to možné (přestože se těžko bude majitel bavoráku tímto údajem trápit). Myslím, že již bylo několikrát naznačeno, že Renault nepoužívá na své top produkty zcela sériové pneumatiky a právě tam vidím jádro pudla. Těžko si jinak představit, že by mohl být rozdíl takový.
V žádném případě nechci snižovat váhu famózního výsledku MegRS na legendární trati, jen se snažím dopátrat příčiny. Myslím, že i na sériových pneu se bude jednat o nejrychlejší předokolku.
Ano předokolku pánové, pokud si myslíte, že rozdíl v požitku z jízdy v MegRS a 1M bude nepatrný, nebo snad větší u FWD než RWD, pak je mi vás upřímně líto.
Nemám projeto tolik typů BMW jako jiní zde, ale dostatek na to, abych věděl, že auta s vrtulí ve znaku stojí za poslední cent do nich vložený a i kdyby MegRS dokázal pokořit na smyčce M3 nebo M5, pak se srkz defaultní RWD nedokáže v jízdních prožitcích přiblížit ani jednomu. O rozdílu ze zážitku s R6 nebo V8 oproti R4 ani nemluvě.
Nehnevaj sa, ale tej teórii, že hoši z M divízie nechceli, aby 1erM bolo rýchlejšie, ako M3, a preto na okruhu zajazdili náročky pomalý čas, neverím. Takáto taktika by bola dovolím si povedať hlúpa a v konečnom efekte ani predajom BMW nepomáhajúca. Mať klapky na očiach a vidieť iba M3 a 1M, tabuľku ceny a želaný výsledok, takí hlúpi v Mníchove nie sú. Musia naopak rátať s tým, že 1M bude porovnávaná predovšetkým v rámci svojej triedy, t.j. s RS3, Focusom RS500 či Meganom RS. A ak by vyšlo, že 1M je o rýchlejšia, ako M3 (nemám problém tomu veriť), kde je problém? Lepší argument pre predaj 1M (cenovo značne sebavedomého) si želať nemohli. M3 je legenda, má minulosť (a generačne je už skoro na konci), naopak podporiť potrebuje 1M ako novinka bez histórie a úspechov.
Pokud dáš v provozu NS lehce nad devět s čímkoliv do 250 koní, pak, myslím, můžeš říct, že jsi slušný pilot. Co se toho času akt. MRS týká, bude z toho spousta pochyb, nejen vzhledem k výkonu toho auta, ale také to prohlášení o gumách si mohli nechat, to je fakt pro starou Blažkovou. Na druhou stranu jako marketing dobrý, budou pochyby, bude se kolem toho kecat na fórech po celé Evropě, takže si aspoň někdo všimne, že tu nějaká limit serie vůbec vznikla, vzhledem k prodejnímu "úspěchu" R26 je to pro Renaultsport velmi žádoucí. ;-)
Samozřejmě, ber můj argument s rezervou, ale na suchém povrchu tam nebude výraznější rozdíl... Netvrdím, že Clio je nejrychlejší, ale ze zrcátek se bude sklepávat opravdu těžko, přetežko, ať už pojedeš s čímkoliv.
odvozená z konfekčních modelů, ať kategorie HH nebo kupéčkové či sedanózní zadokolky, jako např. auta divize M, mají velmi podobné poslání, kombinaci sportovního resp. zábavného svezení s denní použitelností. A je opravdu jedno, jestli je něco takového postaveno na základě předokolkového HB nebo zadokolkového kupé. Je, nebo má, to být jedno ve výsledku, v tom, kdo, která značka, umí tento mix. namíchat nejlépe, jsou rozdíly, rozdíly jednak v přístupu jednak dané použitou koncepcí. Zatímco ty nejostřejší HH jsou stavěny jako extrémně účinné stroje, u kterých se kvůli použité koncepci lze zaměřit pouze a čistě na efektivitu, u zadokolek podobného zaměření, a nemusí to být jen BMW M, je tu navíc fun faktor silné zadokolky plus bonus motorizace o řád vyšší než má většina HH. V tom je rozdíl, a v případě bmw se za to i platí. Srovnávat na NS lze lecos, a nemám problém věřit času Meganu RS, čemu ovšem nevěřím, je čas 1er M. A to proto, že jsem s tím autem jel, jel i na okruhu a v přímém srovnání s M3. V reálu je 1er M rychlejší než M3, může si dovolit větší nájezdovou rychlost, je míň nedotáčivá, a na výjezdu ji turba vytáhnou rychleji, V8 v M3 zní lépe, ale z hlediska efektivity je 1er M lepší, rychlejší. Docela chápu důvody, proč oficiální čas jedničky je na NS o tolik horší než emtrojky, ale on se skutečný stav věcí mezi fandy a majiteli ukáže velmi brzy s přibývajícími jedničkami mezi nimi; pak si myslím, že sice pochopitelná, ale trochu pštrosí taktika bmw v tomto směru vyjde naprázdno. Tak jako tak, než tu začne někdo plácat o tom, jak M divize neumí postavit auto, doporučuju se jedničkou M svézt. To auto je tak nádherně brutální a přitom se s ním dá na šestku v tichu a pohodě prolétnout Evropa, že pokud se najde někdo, kdo nad ním jen uznale nezamručí, nezbude než mít o jeho řidičských schopnostech a zkušenostech, mírně řečeno, pochyby. 1er M je emko jak má být... a tečka. ;-):yes:
Nejpřetáčivější předokolkou je asi 306 S16. Taky o Integře se říkalo, že ačkoliv je předokolka, chová se spíše jako zadokolka. A takový P205 GTI se přetáčí prý jen jednou >:D
Tohle jsem vždycky říkal bráchovi, když jsme jezdili v mojí víkendové ex-164Q4. To bylo pořád mě můj nafťák (C4 HDi) žere čtyři, nemusím to točit, tichý to je bla bla bla... Na to byla jen jedna odpověď: "Když to jede za míň, jak čtrnáct, beru to do servisu, protože s tím něco je." A vytočit na redline. Pak bylo zbytek cesty ticho a nakonec jestli bych mu to nepůjčil. :-)
Můžu říct, že ta volba obutí pro tuto limitku mě taky hodně překvapila. Nemyslím ani tak samotnou značku, ale hlavně ten typ. Je spousta podstatně lepších alternativ (např. u Pirelli, Conti a dalších).
to je ono :yes: . Dnes spoustě lidí sedí za ......sedinkou armáda pomocníků a stejně se rozstřelí, protože si myslí, že elektronika překroutí fyziku. A když sednou do normálního "starýho železa", tak to pomalu ani nerozjedou >:D natož, aby s tím jeli rychleji......"ono to všechno tak děsně skřípe......není to rozbitý? Ne - to je normální - to tyhle auta dělaj..... ";-)
současnou generaci mrs sem projížděl (opravdu je super a už v minulý diskuzi píšu, že jí zvažuju), minulou generaci MRS jsem měl dva měsíce doma, na ringu jsem byl dohromady 7x během posledních dvou-tří let a jel po něm s ledasčím (ale to je vlastně stejne irelevantní pře s mym jezdeckym uměnim se stejně nikdy s ničim nedostanu pod devět :D) a stejně těm 8:08 nevěřim, ještě když koukám co za "obutí" prej použili.. ne a ne a ne >:-[]
Tak s dnešní armádou elektronických pomocníků člověk může sednout třeba do Fiorana bez obav, že to rozvěsí po stromech u silnice. Jenže mě to tak nebaví, daleko víc ocením třeba AR75, kdy se vyloženě bojím, do cíle dojedu zpocený jak myš, ale hrdý na to, že jsem to přežil a že tomu závodníkovi v Oktě RS zbyl jen proteženej obličej.
Čím víc přemýšlíš nad vznikem vesmíru, tím spíš se staneš věřícím. Zajdi k dealerovi, projeď to a pozor na peněženku. Opravdu je tak dobrý. O tom čase lehce pochybuju, ale nejrychlejší je tak jako tak.
Mégane je nastaven jako zábavná pocket rocket, lidi, co mají zkušenosti s Renaultsporty jsou na to zvyklí, zbytek se diví. :-)
To bychom se museli v obou sami projet, abychom to zhodnotili. >:D Nehctěl jsem svým příspěvkem tvrdit, že snad BMW je ve všech těch nemeřitelných hlediscích lepší. Vsadím boty, že minimálně řízení bude mít lepší Renault. Jen narážím na to, že obě auta budou poskytovat dosti odlišný způsob zábavy. Mégane efektivní, přesné a rychlé smazávání soupeřů, BMW převýkonované, politicky nekorektní kravení s bokem v každé zatáčce.
Navíc předokolkový HH s čtyřválcem je prostě jiná liga, než šestiválcové zadohrabové kupé...
Já bych s Tebou i souhlasil, že vše není jen o časech a technických údajích.... ale co ten cenový rozdíl.... myslíš, že RS Cup opravdu nabídne o tolik méně zábavy, aby to vyvážilo dvojnásobnou cenu M1? Podle reakcí testovacích jezdců je třeba reakce RS na plyn a bezprostřednost odezvy téměř stejná jako u atmo motorů, je vidět, že si s ním v Dieppe opravdu vyhráli. Možná bude M1 pro řidiče ještě lepší, opravdu nevím, ale na to, aby to vyvážilo tu cenovku.... (???).
no tak to bezesporu. Už jenom pro zažité návyky, které při přechodu na zadokolku mohou doslova bolet. Se zadokolkou se člověk musí naučit "žít" a jezdit mnohem víc zadkem, než v předokolce. Ale nenajezdil jsem v zadokolce tolik, abych mohl hloubějí polemizovat. (tedy neberu-li Škodu 100, ale s tou jsem moc nedriftoval ;-) ). Ale dovol mi jedno rýpnutí - zapomněl si na čtyřkolky........ ;-)
Tak holt na své oblíbené okresce ve zpětném zrcátku uvidí Mégane a třeba si společně pěkně zajezdí :-)
Takhle se nedá moc argumentovat. Kdybych šel do důsledků, tak pro blbnutí na okreskách stačí budget 200.000,- a za něj nakoupené Clio RS 172 s CUP podvozkem a špérou, kterému reálně (když nebude příliš moc rovných úseků) na okresce neujede vůbec nic!
Ještě bych dodal, že jde hlavně o čas na NS, nezpochybnitelný prvek, plus v článku ještě redaktoři dodávají, že M1 je příliš tuhý na denní ježdění, takže ačkoliv každá koncepce je zcela jiná, tak ani jedna není čistě HH jako GTI.
Pořád se nějak nemůžu rozhodnout, zda-li je MRS tak ukrutně rychlý nebo 1M tak pomalé. No, spíše to první.
8:15 se může zdát jako špatný čas, ale nikdo (patrně) z nás tady není profesionální závodník a proto žádná čísla řešit nemusíme. Jo, když mi bylo "náct", proletěl jsem si tabulku technických údajů, zkoukl nějaký čas na okruhu a měl jsem jasno. Touto logikou bych rychle došel k závěru, že 1M je sráč a MRS dokonalost. Jenže čím víc jsem řídil, tím víc jsem poznával, jak řídit neumím. Čím víc aut jsem projel, tím víc jsem technické údaje začal považovat jen za hrubé vodítko a suchý výčet jakýchsi objektivně měřitelných parametrů, které v žádném případě nedokáží vyjádřit různé subjektivní a neměřitelné hodnoty jako vyváženost šasi, chod pedálů, přesnost řazení, cit ve volantu, poddajnost a reakce v zatáčkách, říditelnost plynem...
8:15 nebo 8:08, je úplně fuk. Bavor a Rencek se ideově míjejí. Klobouk dolů, jestli kluci z Dieppe těch 8:08 skutečně dosáhli na sériových Potenzách, je to famózní výsledek, avšak 1M je někde jinde. BMW se netajilo tím, že chce ideově navázat na E30. Hmotnost se sice pořád motá kolem nehezké půldruhé tuny, avšak první testy naznačují, že 1M je ukázkový drfitmaker a krávovina v tom nejlepšéím slova smyslu. Mám za to, že právě hravé a zábavně nastavené šasi je důvodem "nedobrého" času. V úsecích kde Mégane bude těžit z účelně nastaveného podovzku, bude 1M bojovat s trakcí a přetáčivým smykem.
Tohle M není marketing, jak tady čtu. Už jen pro tu cenu 1.300.000,-. Tohle je nejryzejší M od dob Z4. A čas na Nordschleife na tom nic nezmění. :yes::yes:
PS: Prďte na časy, v reálu stejně rozhoduje řidič!
Musí ti to myslet politicky. Jak by to vypadalo, kdyby 1M zajela okruh stejně rychle, jako daleko dražší a servisně náročnější M3?
Že mezitím zaboduje Megoš asi moc nečekali, jak to teď vypadá...>:-[]
Myslím, že běžný řidič dá obtížnou silnici (kterou Nürburgring bezesporu je) rychleji v předokolce než v přetáčivé RWD. A bavit se u toho bude taky víc, mě třeba přetáčivé smyky neberou, raději držím naprosto čistou linii. :-)
Akorát je otázka, co budou kupci 1 M říkat tomu, až na své oblíbené okresce uvidí ve zpětném zrcátku žluté Megane... já bych asi napsal do Mnichova, že se zřejmě divize M příliš soustředí na nesmysly jako je X6M a zapomíná dobře vyladit to co by mělo být její doménou - auto vhodné na skutečné ježdění... ten rozdíl v časech, navíc při daleko vyšším výkonu bmw, je trochu moc... Ještě jednou gratulace Renaultu, postavit za půl ceny daleko schopnější auto, klobouk dolů :yes:
Možná se mýlim. Ale neni to to auto, u kterýho se všichni divěj že má v zádu listový pružiny? Jinak Vette uměla zatáčet vždycky. Muscle to uměj jen * napřed a ostatní produkce trochu míň.
Amerikáni jsou stavěný pro ameriku, tam tolik zatáčet netřeba.
A to auto je výborný. Nádhera.
nebo co? Všichni jsme závodníci? Když občas poslouchám nebo čtu, jak si je kluci začínají vytahovat a berou do ruky pravítka nebo šuplery, aby přeměřili svá ztělesněná ega, tak si vzpomenu na větu, kterou jste už možná někde slyšeli - Krása sportovního vozu vynikne při pomalé jízdě.............
Ano - jistě - Renault a zcela vážně - budiž mu za to vyseknuta poklona - udělal hodně rychlé auto - určitě i pro parádní svezení - snižovat ho nemá smysl - ale zkrátka, když tyto dva vozy dám "vedle sebe", tak při pohledu na ně mi při pohledu na BMW vytane na mysli scénka z Mlčení jehňátek, kdy můj oblíbený doktor H. tak divně pohybuje dolním rtem, má upřené, mírně sklopené oči a vydává takový syčivě mlaskavý zvuk ;-) . Při pohledu na Renault se mi zkrátka srdce nerozbuší...... A opět opakuji - nic proti schopnosti Renaultu zajet to rychleji. On i pohled na design a chápání krásy vozu je individuální(proto mám subaru >:D ).
A upřímně si přiznejme, kdo z nás má na to, plně využít jízdní potenciál takového vozu - já přiznám, že vůbec - a to si myslím, že trošku řídit umím. Sedněte si vedle nějakého soutěžáka do auta a nechte se "svézt" - poznáte úplně jinou dimenzi jízdy - jiný svět.......
Za mne - BMW se povedlo a vypadá přesně tak, jak si ho jeho kupci představují.....................
samozrejme ze musim lebo keby som to pisal pod clanok o megane kde je 12345 prispevkov tak si to ten zaslepenec ani nevsimne ked mu clovek pravdu povie
GTI prid sem kecnut tesim sa na teba, bude mi cest pisat s takym exotom co pozna jedine vw a osatne znacky odsudzuje, to svedci o tvojej obmedzenosti ktoru ukazujes v kazdom prispevku.
Asi by sa stal bozi zazrak keby si raz pogratuloval konkurencii a napisal ze megane rs je sakra dobre auto a uznal to, namiesto toho aby si zase pisal basne o tom ako jazdi profik 220 na okruhu a ako ma drzat volant a podobne veci ktorymi sa snazis ohurovat a opat zhadzovat dosiahnuty vysledok renaultu rs.
co si v zivote dokazal GTI okem toho ze tu chodis buzerovat a vychalvoat VW a dsudozvat konkuenciu?
takych exotov ako ty by som povinne strielal do hlavy hned by bol cistejsi vzduch
Kdo se to tu včera jen kasal, že Zelené peklo M1 bezproblémů, pokud bude chtít, udělá ryhleji než Megane RS Trophy? Nějak si na toho joudu nemůžu vzpomenout... >:-[]
Asi v tom příliš tvrdém a na běžné ježdění nepoužitelném M1 nechtěli... >:-[]
Musis sem tahat VW a GTI-ho? To, ze Megane zajazdil slucku tak dobre hovori o jeho kvalitach samo o sebe a nepotrebuje obhajobu.
1M je teda o 10s na slucke pomalsia ako M3 a ta je zase o 3 sekundy rychlejsia ako Megane. V realnom zivote ale 1M aj M3 ponuknu uplne iny druh zabavy za uplne ine peniaze ako Megane. Dost vazne pochybujem, ze vsetci majitelia rychlych Miek zacnu svoje hracky predavat a hufom nakupovat Megany... aj ked opakujem, klobuk dolu pred Meganom.
Ze som sa niecoho takeho vobec dozil...
Renault to natre M-kovemu bavoraku. Nove M znamena Marketing, a nove BMW znamena Bayrischer-Mist-Wagen.
Nemci pomaly stracaju, ci uz rychlostou, kvalitou interieru a spracovania. Fracuzi sa zase neustale zlepsuju. Sedel som v Renaulte Megane Sport ??Cup?? v zeneve, to auto je vynikajuco spracovane, pekne vyzera a v zapadnej europe, na rozdiel od BMW, v nom v nejazdia len turci a kosovsky albanci.
Gratulujem Renaultu! Dufam ze zase dostanu gule a vyrobia nieco ako Alpine, R5 Turbo alebo Clio V6 ;-)
A ty co chcete M-ko a ste ochotny zaplatit za to 1.3-1.6 mega, zavolajte do Fordu/Chevroletu/Cadillacu/Dodge-u objednajte si Mustanga, CTS-V alebo Chalengra potom zavolajte do Ford Racing, Hennesey a pod. objednajte si k tomu nejaky paket ktory vam da prida 300-500 koni a mate za svoje prachy aspon -> POCITVY
usmevne je citat prispevky od exota GTIho v nizsom clanku o megane rs trophy.
ten clovek to proste nepochopil ze ziadny jeho namakany VW na megane nema a pise nezmysly ako pri kazdom inom clanku kde zhadzuje konkurenciu a ako pravy idiot zastava len svoj tupy a nepravdivy nazor.
keby ale zajazdil golf taky cas ako megane tak to by boli chvalospevy o najlepsej znacke sveta o najlepsom HH a podobne, ked to vsak vyhra megane tak je to predsa somarina a nemoze to byt mozne a je to len nejaka nepravdiva traparna a pokus o vtip ze GTI?
mily GTI zmier sa s tym ze tvoje VW nikdy neboli v nicom najelpsie a ani nikdy nebudu, su znacky ktore robia najlepsie HH ako megane alebo najlepsie offroadyako defender range rover a pod. alebo najlepsie luxusne auta ako medak S, ale VW nikde nikdy nefuguruje lebo on vyraba u polstorocie najvacsiu nudu pod slnkom
ked chces nudnu krabicu kup VW, ked chces sportove auto tak jeidne megane RS
GTI zamyslel si sa niekedy aj nad tym ze nie vzdy musis mat pravdu? Lebo vyzeras dost smiesne a impotentne ked sa silou mocou snazis obhajovat svoje dristy a splechas na konkurenciu ktora je zjavne lepsia a uspesnejsia.
pripominas mi psychicky labilneho cloveka ktoreho musia drzat v ustave aby neublizil inym