Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 M Coupé objelo Nordschleife za 8:15

David Bureš
Diskuze (154)
BMW 1 M Coupé je na Severní smyčce Nürburgringu o 10 sekund pomalejší než současná generace BMW M3.

Redaktoři německého magazínu Sport Auto vyrazili s BMW 1 M Coupé na Severní smyčku Nürburgringu. Automobil objel Nordschleife za 8 minut a 15 sekund. Loni v prosinci přitom médii proběhla zpráva, že 1 M Coupé zvládne objet Severní smyčku za 8 minut a 12 sekund.

Za volant BMW se posadil Horst von Saurma, šéfredaktor Sport Auto, který jezdí s testovanými automobily na Nordschleife pravidelně. S BMW M3 E92 objel v roce 2007 slavný okruh s časem 8:05. Minulá generace obkroužila Nordschleife se Saurmou za volantem za 8 minut a 22 sekund.

BMW 1 M Coupé je rychlejší než Audi RS3 Sportback (8:20), Audi TT RS má však v zeleném peklu čas 8:09. Oba ingolstadtské modely mají přitom stejný výkon jako 1 M Coupé, tedy 250 kW.

Zajímavé může být také srovnání s nejrychlejší předokolkou na Nordschleife, kterou se s časem 8:08 nedáno stal Renault Mégane RS 265 Trophy. Mégane upravený Renaultsportem je tak rychlejší než 1 M Coupé.

Sport Auto už dříve vyzkoušel malý sporťák na zkráceném okruhu Hockenheimring. Tam 1 M Coupé zajelo letmé kolo za 1:14,1, což bylo naopak o desetinu sekundy rychlejší než čas M3 E92 s paketem Competition.

Německý magazín o autě prohlásil, že je jeho nastavení příliš tvrdé pro běžné ježdění, je však ideálně nastaveno pro hladký asfalt, který je právě na Hockenheimringu.

Model 1 M Coupé pohání třílitrový řadový šestiválec s označením M TwinPower Turbo. Ten se výkonově vyrovná třetí generaci BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007), dosahuje 250 kW již při 5980 min-1. Točivý moment však díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost je při maximálním stlačení pedálu akcelerátoru krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.

Vysokovýkonný šestiválec rozjede 1 M Coupé na 100 km/h za 4,9 sekundy, na 200 km/h za 17,3 sekundy a zastaví jej až omezovač při 250 km/h.

Cena BMW 1 M Coupé na českém trhu byla v lednu stanovena na 1.300.000,- Kč, což je o 482 tisíc korun méně než cena M3. Na výběr jsou tři barvy karoserie: Alpine White, Sapphire Black a exklusivní Valencia Orange, vždy společně s 19palcovými litými koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu.

David Bureš
Diskuze (154)
Avatar - white label
23. 6. 2011 14:40
Re: Dilema
Ale je to přece "jen" video. Nikde v článku k němu nevidím, že by kdokoli garantoval jak aktuálně použitý výkon, tak použité pneu při tomto čase a novináři si přece píšou "co chcou" úplně běžně, a co neví si klidně domyslí ve prospěch atrakivity článku. A ten čas by byl sice skvělý i na (semi)slikách a ze zvýšeným výkonem apod., ale už by to nebyla taková novinářská senzace.
Ostuda s provalením by hrozila pouze v případě, že by např. Renault oficiálně prezentoval tento čas (např. na svých www stránkách) s tím, že by k němu výslovně uvedl podmínky jako je standartní/nezvýšený výkon (proti limitce), stejné, běžné sériové potenzy atd..
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 13:19
Re: Dilema
Přesně tak. :yes:
Avatar - Dinar
23. 6. 2011 13:18
Re: Dilema
Špatně čteš, psal jsem, že pokud mají auta samosvor, pak v mechanické efektivitě přenosu síly na asfalt je na okruhu typu NS prakticky jedno, jestli je to předokolka nebo zadokolka, zásadní rozdíl v takovém případě, řešíme-li trakci, jde na konto gum. A ano, v takovém případě, tj. máš dvě auta, obě se špérou jako MRS a 1M hlavní rozdíl udělá na NS jejich schopnost zrychlení resp. dosažení na vmax. Proto moje skepse jak k údaji o potenzách tak k deklarovanému výkonu 265 koní.
GTR vůči carreře GT má z hlediska trakce výhodu ve čtyřkolce, 600 koní na zadku už oproti 500ům ve čtyřkolce s velkým krouťákem přeplňovaného motoru efekt na této dané trati nepřinese, spíše naopak, GTR své koně přenese efektivněji, viz. také výsledek. Jde o to, že MRS žádnou takovou výhodu lepšího přenosu síly na silnici oproti 1M nemá, navíc obutá do potenz... :-|
23. 6. 2011 12:21
Re: Já si kvůli této diskusi udělal i registraci :-)
Jak Subaru? Co Subaru? Jak jako kolik vydrží motor? Jak jako spotřeba? ;-) Ne teď vážně - pokud chce někdo jezdit hranu, tak asi bude rozebírat motor a měnit střívka - pokud ne, čekají ho "překvapení". Ale to by asi každý, kdo to takhle chce mít, měl vědět.... To samé se spojkou - pro "normální" ježdění asi dobré(teď neprobíráme dieselové kousky) ale STI - takže dost lidí tam cpe hned něco "tvrdšího". A se spotřebou - ách jo....... no jo - pán má pravdu :-) . Jinak nutno podotknouti, že jsem STI čko nikdy nevlastnil, jen jsem se s ním párkrát svezl a nejlépe snad v Bělé s Vojtou Štajfem, kdy to jeden "frajer" hodil přes boudu - naštěstí jsem ten okruh jezdil před ním, takže ti za ním měli smůlu......
Avatar - iudex
23. 6. 2011 12:18
Re: Dilema
Sysoj písal o chipnutí na 315 PS, t.j. o 50 koní. A to je v zásade obdobný prínos, ako 100 PS pri 500k aute.
Pozri, ani mne sa tá cifra subjektívne nezdá, keď pozerám na autá, ktoré dosahujú porovnateľné časy. Ale žeby takto lacno podvádzali odlišnými gumami, ako deklarujú, či prečipovaným motorom, to sa mi javí ako príliš silná káva, notabene v kontexte hanby, ktorú by utrpeli, keby sa to prevalilo. A v dnešnej dobe sa časom prevalí všetko.