BMW 1 M Coupé objelo Nordschleife za 8:15
Redaktoři německého magazínu Sport Auto vyrazili s BMW 1 M Coupé na Severní smyčku Nürburgringu. Automobil objel Nordschleife za 8 minut a 15 sekund. Loni v prosinci přitom médii proběhla zpráva, že 1 M Coupé zvládne objet Severní smyčku za 8 minut a 12 sekund.
Za volant BMW se posadil Horst von Saurma, šéfredaktor Sport Auto, který jezdí s testovanými automobily na Nordschleife pravidelně. S BMW M3 E92 objel v roce 2007 slavný okruh s časem 8:05. Minulá generace obkroužila Nordschleife se Saurmou za volantem za 8 minut a 22 sekund.
BMW 1 M Coupé je rychlejší než Audi RS3 Sportback (8:20), Audi TT RS má však v zeleném peklu čas 8:09. Oba ingolstadtské modely mají přitom stejný výkon jako 1 M Coupé, tedy 250 kW.
Zajímavé může být také srovnání s nejrychlejší předokolkou na Nordschleife, kterou se s časem 8:08 nedáno stal Renault Mégane RS 265 Trophy. Mégane upravený Renaultsportem je tak rychlejší než 1 M Coupé.
Sport Auto už dříve vyzkoušel malý sporťák na zkráceném okruhu Hockenheimring. Tam 1 M Coupé zajelo letmé kolo za 1:14,1, což bylo naopak o desetinu sekundy rychlejší než čas M3 E92 s paketem Competition.
Německý magazín o autě prohlásil, že je jeho nastavení příliš tvrdé pro běžné ježdění, je však ideálně nastaveno pro hladký asfalt, který je právě na Hockenheimringu.
Model 1 M Coupé pohání třílitrový řadový šestiválec s označením M TwinPower Turbo. Ten se výkonově vyrovná třetí generaci BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007), dosahuje 250 kW již při 5980 min-1. Točivý moment však díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost je při maximálním stlačení pedálu akcelerátoru krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.
Vysokovýkonný šestiválec rozjede 1 M Coupé na 100 km/h za 4,9 sekundy, na 200 km/h za 17,3 sekundy a zastaví jej až omezovač při 250 km/h.
Cena BMW 1 M Coupé na českém trhu byla v lednu stanovena na 1.300.000,- Kč, což je o 482 tisíc korun méně než cena M3. Na výběr jsou tři barvy karoserie: Alpine White, Sapphire Black a exklusivní Valencia Orange, vždy společně s 19palcovými litými koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu.