Nasypat 60mio do reklamy na podřadný low cost plasťák i20, hmm, tak tomu říkám upocená snaha se vetřít...a to jsme na konci druhého kvartálu. >:D:yes: Venga, prodje směšné, výdaje na reklamu 30mio... Tak držím palce mistři korejští, snad to ukočírujete >:D
K tématu nic? >:-[] Hochu, vezmu-li si prodeje Hyundai za dva kvartály roku 2011 a náklady na reklamu, tak mi to vychází kolem 20k Kč na jeden korejský vozík, tedy včetně takových low cost plastáků i10, i20, i30, Rio, ceed. To je docela dost peněz na to, že se tyto káry prodávají za naprosto směšné ceny. Jak jsem řekl snad to vošickej ukočíruje >:D
Reklama na Hyundai i20 v ČR stála za první čtyři měcí 60 798 000. Za první čtyři měsíce se u nás prodalo 1077Ks i20. Takže reklama na jeden kus vyšla na
56 541Kč.
Reklama na jednu C4 vyšla dokonce na 133 908Kč.
A pokud by jsem to vzal z celkového hlediska tak Hyundai prodalo u nás za první čtyři měsíce dohromady 3797 aut a reklama činila 211 000 000 Kč. Takže reklama na jedno prodané Hyundaí auto vyšla na 55570Kč.
Údaje o výdajích na reklamu jsou však za první třetinu roku - od ledna do dubna. Samozřejmě ale dopad reklamy na případné zvýšení prodeje není okamžitý.
Aha. No, takže ještě o něco horší skóre. Myslím bez ohledu na to jde hlavně o to, že jsme se dozvěděli, že náklady na reklamu prodejců aut jsou shnile obrovské. Takže za tohle odhalení redakci díky :yes:
Jinak věcně si myslím, že reklamní náklady nebudou pravidelné po celý rok a dá se předpokládat, že do přehledu byla v 1.Q započtená nějaká jednorázová částka na začátku kampaně, která se pak bude v dalších měsících rozpouštět. Ovšem závisí na době nasazení modelu do prodeje a zahájení-délce-projektované době účinku kampaně a ještě dalších faktorech, takže to stejně bude u každé automobilky jiné a z hrubých anonymních čísel obtížně porovnatelné.
Správně jsi to spočítal, i za tu C4 :-) A to všechno nám to říká starou známou pravdu, že už řadu let tvoří jednu z největších položek struktury ceny jakéhokoli produktu náklady na jeho propagaci. Kdyby se nějakému Merlinovi podařilo zrušit reklamu ve zbujelých rozměrech (utopie), mohli bychom mít káry a mraky dalšího spotřebního zboží opravdu za hubičku. Jsou to zajímavé údaje, že.
Co má moje Sonáta s tímto společného? Psal jsem o redaktorech neboť někdy mám pocit, že schválně zkreslují informace. A to se netýká jen tohoto, ale stačí se podívat na každodenní zprávy nejen na netu. Takové Novinky.cz to je panečku každodenní vodvaz >:D
Protože se píše o tom, jak moc hyundai utrácí za reklamu a ty jsi ty údaje zpochybnil. Když se podívám na porovnání jednotlivých modelů, tak by museli přidat nulu úplně všude. Holt se hyundai snaží dostat se do podvědomí a stojí jí to nemalé peníze. Vždycky je nějaká automobilka v tomhle první.
Ikdyby na prvním místě byla kterákoliv jiná automobilka, za svým si stojím. Čísla se mi zdají přehnaná. No uznej, aby čtvrtinu prodejní ceny auta stála reklama....? No ale na druhou stranu je fakt, že reklamu na i20 v TV vidím docela často. A když si představím cenu za 30s reklamy v hlavním vysílacím čase, tak na tom možná něco bude.
Navíc nesnáším trapné reklamy. Jako nejtrapnější automobilová reklama mi přijde reklama právě na i20 (nebo ix20, už nevím) i 65 airbagů, i 3 klimatizace, i metalíza, i čtyři kola, i ruční brzda... no jak to vidím, tak přepínám.
pamatuju si že je na Hyundai, na který model konkrétně je nevím přesně, ale na jeden z těch malých a vím na 100% že už kvůli tý reklamě by jsem na to měl odpor, protože by se mi vybavila jakmile by jsem to auto viděl. Stejně jako s tím LXXX nebo jak to je ten nábytek. Po tý dementní reklamě mě tam nikdo nedostane ani párem pivovarských valachů.
Ted budu nařčen z placení koncernem, ale jako vtipně a zábavně udělaná reklama mi přijde ta na Golf TSI s tím malým klukem, jak ho ten angličák odtáhne za ruku ven ze dveří.
Mám pocit, že málokdo z diskutujících si uvědomuje, že monitoring inzerce pravděpodobně vychází z ceníkových cen inzerátů. Jenže v situaci, kdy se inzerát s cenou 450000 prodává reálně za 150000, jsou ty data dost zavádějící. Stejně jako výpočty korejcobijce Strejdy Boba, který si navíc neuvědomuje, že inzerce není jen produktová (tedy nemá za úkol jen prodat tu i20), ale i imageová, která zvyšuje image značky, a jejíž přínos je ještě méně monitorovatelný, než u produktové. Každopádně Bobe, pokud Hyundai ČR nabídneš své služby na pozici markeťáka, jistě zvládneš se svěřeným rozpočtem hospodařit lépe.
Tak obhajuješ tu to, jak velkou sumu do reklamy dala hyundai. Ale vždycky je jeden co dá do reklamy nejvíc. Nyní je to holt hyundai. V jiných letech to byla dlouho Škoda.
Ty neumíš číst, viď. Já jen píšu, že ty sumy jsou nesmysl, protože reálné výdaje do reklamy jsou cca o polovinu nižší, u větších inzerentů i o dvě třetiny. Proto je nesmysl tady vypočítávát, kolik stojí reklama na jedno auto. Takže neobhajuju sumu, kterou Hyundai proinzeroval, jen píšu, že jí ve skutečnosti neproinzeroval.
Abych ti to vysvětlil jednoduše: Admosphere spočítá inzeráty, vezme si ceníky vydavatelství a z toho vyjde hrubý výdaj do reklamy. Reálně však ten objem inzerce stojí polovinu až třetinu ceníkových cen. Je jedno, jestli jde o prachy Hyundaie, Škodovky nebo Sýrárny Šourek.
Snad sám teď už uznáš, že to, co mi stojí v garáži, s tím nemá co dělat..
kari.lazovi bohate staci, ze mas i30 od Hyundaie... i kdybys delal v reklame a znal jak to chodi a mel tisickrat pravdu (a mas) - nejdulezitejsi je, ze kari.laz nema rad korejce a ty ho vlastnis... cely problem. Staci si precist jakoukoliv diskusi na tema korea... a vzdy tam najdes BOBa, Kariho a dalsi souputniky xenofobniho klubu :-)
Zkracene - nema cenu na ne reagovat (oni funguji prave jako trapna reklama, ktera ti pak lezi v hlave ;-) )
A mudrc přišel. Když tomu nerozumíš, tak šoupej nohama o zem. V prvním příspěvku nextright neuvedl nic, jak se reklamam podle agentury počítá a psal tam o koupené image a podobně v reakci na největšího zadavatele reklamy v autoprůmyslu a to hyundai. Až následně uvedl informaci o principu počítání nákladů na reklamu a upřesnil informace. Takže pak bylo vše naprosto zřejmé. Jen tobě to jaksi nedochází.
Jak neuvedl nic? Ty fakt neumíš číst, chlape... :no: Tak si ještě jednou přečti druhou větu mého prvního příspěvku a přestaň si tu jámu kopat ještě hlubší...
ze te to bavi nanej reagovat... nic rozumneho z toho borce nikdy nevypadlo, hraje si tu na pseudo objektivitu ale kde muze hani vse z H/K a kde muze ( a nekdy i tam kde nemuze >:D ) tam temer strika z VW group... Doporucuju neresit.
Pro nextright: Jasně, pořád platí další pořekadlo, že statistika je přesná věda s nepřesnými čísly. Takže když velcí inzerenti dostávají objemové a věrnostní slevy, jsou tahle čísla opravdu pro kočku. Ale když čísla vezmeme orientačně vážně: na jejich základě stejně nejde vyvodit, že Hyundai utrácí nejvíc za reklamu. Protože když se z nich udělají (za 1-4/11) přepočty za všechny uvedené modely podle výkazů SDA, utratil ve skutečnosti Hyundai za i20ku nejmíň - pouhých 55 tis. Na všechny ostatní modely (Škodu nepočítám) padlo v průměru 70-80 tis. a excesy šly na C4 (134 tis.) a V60 (tam skoro 340 tis.). Jsou náklady absolutní a náklady přepočtené, což tobě nemusím vysvětlovat. Ale pro některé diskutující dám malý příklad: V regále je šestka piv za 66 Kč a čtyřka piv za 48 Kč - které pivo je dražší? :-)
Vzhledem k tomu, že globální firmy již většinu(60-70%?) mediálního prostoru a času nakupují globálně - tzn. příkladně pro celou evropu, asii, ameriku najednou(např. TV Nova je součástí nadnárodního řetězce televizí, české denníky jsou součástí německých vydavatelství, Frekvence 1 je součástí francouzského mediálního řetězce .......) a místní zastoupení do toho vlastně vůbec nemluví, jen dostane sumu a číslo účtu k platbě, je uvedená tabulka spíše informativní a lepší by bylo ji přepočítat na procenta k porovnání poměrů prodej/náklad mezi jednotlivými značkami. Můj odhad je, že reálná suma bude na úrovni 30ti procent z uvedených objemů.
patriku, ono to tak opravdu je. Kdo nekdy nakupoval reklamni prosto vi, ze za cenikove ceny realne nekupuje nikdo. Coz samozrejme neni ted podstatne, protoze to plati pro vsechny zucastnene. Co je dulezitejsi, je prepocet na prodana auta.
Ahoj :-) Ona ty čísla jsou pidlooká ještě i z jiných hledisek. Například v přehledu jsou zařazené modely jako takové, potom verze (třeba P207 SW) a taky akční modely (i20 inclusive, Fabia Magic...). No z takového guláše už se nedá odvodit vůbec nic. Možná snad ten marketing má nastavené nějaké váhy, podle kterých třeba akci "Magic" přepočítá jednak na samotný Magic, jednak na všechny ostatní Fabie (když necháme stranou možné zohlednění dopadu kampaně i na jiné modely). Šmarjá 8-s Pro mě zůstává z celé věci pořád jen jedna informace: náklady na reklamu jsou větší, než většina lidí tuší, přičemž je samozřejmě zaplatí v ceně auta (iPodu, voňavky, značkových hadrů...)