Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai už letos v ČR proinzeroval 211 milionů Kč

Automobilky letos inzerují o 15 % víc než před rokem. Největší výdaje jsou spojeny s modelem Hyundai i20.
Zpět na článek
28. 6. 2011 10:03
28. 6. 2011 10:14
neregistrovaný "RayBan"
28. 6. 2011 11:14
28. 6. 2011 11:21
28. 6. 2011 11:44
28. 6. 2011 12:00
28. 6. 2011 11:32
28. 6. 2011 12:15
28. 6. 2011 12:37
28. 6. 2011 12:49
28. 6. 2011 12:53
28. 6. 2011 12:58
28. 6. 2011 13:24
30. 6. 2011 01:08
neregistrovaný "Kajfik"
Avatar - PlumJelinek
28. 6. 2011 09:13
Chci se zeptat....?
....možná hloupá otázka, ale ten údaj, to je jen tady v ČR?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
28. 6. 2011 10:02
Re: Chci se zeptat....?
Podle názvu článku myslím že jo ;-)
Hyundai už letos v ČR proinzeroval 211 milionů Kč
Avatar - PlumJelinek
28. 6. 2011 10:51
Re: Chci se zeptat....?
Teď už je to jasný, ale když jsem si článek četl předtím, tak v nadpisu to ČR chybělo ;-)
Avatar - igor77
28. 6. 2011 10:03
Re: Re:
jo, jinde o Kč ani nestojej
Avatar - strýček BOB
28. 6. 2011 10:10
To se vyplatí....
Nasypat 60mio do reklamy na podřadný low cost plasťák i20, hmm, tak tomu říkám upocená snaha se vetřít...a to jsme na konci druhého kvartálu. >:D :yes: Venga, prodje směšné, výdaje na reklamu 30mio... Tak držím palce mistři korejští, snad to ukočírujete >:D
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "RayBan"
28. 6. 2011 10:14
Re: To se vyplatí....
...
28. 6. 2011 10:53
Re: To se vyplatí....
Zasa drístaš, ako vždy... človek s takými komplexami s kórejských áut sa len tak nevidí...skús nejakú terapiu.
Avatar - strýček BOB
28. 6. 2011 11:18
Re: To se vyplatí....
K tématu nic? >:-[] Hochu, vezmu-li si prodeje Hyundai za dva kvartály roku 2011 a náklady na reklamu, tak mi to vychází kolem 20k Kč na jeden korejský vozík, tedy včetně takových low cost plastáků i10, i20, i30, Rio, ceed. To je docela dost peněz na to, že se tyto káry prodávají za naprosto směšné ceny. Jak jsem řekl snad to vošickej ukočíruje >:D
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 11:14
?!?
Reklama na Hyundai i20 v ČR stála za první čtyři měcí 60 798 000. Za první čtyři měsíce se u nás prodalo 1077Ks i20. Takže reklama na jeden kus vyšla na
56 541Kč.

Reklama na jednu C4 vyšla dokonce na 133 908Kč.

A pokud by jsem to vzal z celkového hlediska tak Hyundai prodalo u nás za první čtyři měsíce dohromady 3797 aut a reklama činila 211 000 000 Kč. Takže reklama na jedno prodané Hyundaí auto vyšla na 55570Kč.

No neber to.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - strýček BOB
28. 6. 2011 11:21
Re: ?!?
Aha, já to bral jako náklady koncernu tedy Huyndai a Kia...mi to vyšlo za leden-červen 2011 (s odhadem prodeju za červen), na 21 tisic na jednu káru.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 6. 2011 11:31
Re: ?!?
Údaje o výdajích na reklamu jsou však za první třetinu roku - od ledna do dubna. Samozřejmě ale dopad reklamy na případné zvýšení prodeje není okamžitý.
28. 6. 2011 11:44
Re: ?!?
Aha. No, takže ještě o něco horší skóre. Myslím bez ohledu na to jde hlavně o to, že jsme se dozvěděli, že náklady na reklamu prodejců aut jsou shnile obrovské. Takže za tohle odhalení redakci díky :yes:
Jinak věcně si myslím, že reklamní náklady nebudou pravidelné po celý rok a dá se předpokládat, že do přehledu byla v 1.Q započtená nějaká jednorázová částka na začátku kampaně, která se pak bude v dalších měsících rozpouštět. Ovšem závisí na době nasazení modelu do prodeje a zahájení-délce-projektované době účinku kampaně a ještě dalších faktorech, takže to stejně bude u každé automobilky jiné a z hrubých anonymních čísel obtížně porovnatelné.
28. 6. 2011 12:00
Re: ?!?
Máte pravdu, je tam jisté zpoždění, je to také o budování image levného a přesto kvalitního auta. I tak je to ale dost na pováženou..
28. 6. 2011 11:32
Re: ?!?
Správně jsi to spočítal, i za tu C4 :-) A to všechno nám to říká starou známou pravdu, že už řadu let tvoří jednu z největších položek struktury ceny jakéhokoli produktu náklady na jeho propagaci. Kdyby se nějakému Merlinovi podařilo zrušit reklamu ve zbujelých rozměrech (utopie), mohli bychom mít káry a mraky dalšího spotřebního zboží opravdu za hubičku. Jsou to zajímavé údaje, že.
28. 6. 2011 12:15
Re: ?!?
Já těm číslům nevěřím, známe redaktory médií, rádi si přihřejí polívčičku a klidně někam šoupnou o nulu víc ;-)
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 12:37
Re: ?!?
Nevěříš, nebo tomu nechceš věřit. Vzhledem k tomu že v "moje auto" máš Hyundai Sonata, tak spíš tomu věřit nechceš.
28. 6. 2011 12:49
Re: ?!?
Co má moje Sonáta s tímto společného? Psal jsem o redaktorech neboť někdy mám pocit, že schválně zkreslují informace. A to se netýká jen tohoto, ale stačí se podívat na každodenní zprávy nejen na netu. Takové Novinky.cz to je panečku každodenní vodvaz >:D
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 12:53
Re: ?!?
Protože se píše o tom, jak moc hyundai utrácí za reklamu a ty jsi ty údaje zpochybnil. Když se podívám na porovnání jednotlivých modelů, tak by museli přidat nulu úplně všude. Holt se hyundai snaží dostat se do podvědomí a stojí jí to nemalé peníze. Vždycky je nějaká automobilka v tomhle první.
28. 6. 2011 12:58
Re: ?!?
Ikdyby na prvním místě byla kterákoliv jiná automobilka, za svým si stojím. Čísla se mi zdají přehnaná. No uznej, aby čtvrtinu prodejní ceny auta stála reklama....? No ale na druhou stranu je fakt, že reklamu na i20 v TV vidím docela často. A když si představím cenu za 30s reklamy v hlavním vysílacím čase, tak na tom možná něco bude.
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 13:24
Re: ?!?
Nezdá se to, ale je to opravdu hodně. Pokud to tak je doopravdy, tak se o pomyslném, cenovém dnu automobilů dá jenom polemizovat.
Avatar - Guttalax
28. 6. 2011 11:56
Povídali,že mu
;-) Dobré auto reklamu nepotřebuje. Aspon né v takovém podlízavém pojetí a množství. Spíš unavuje a odrazuje .Platí pro HY/KI :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 12:03
Re: Povídali,že mu
Navíc nesnáším trapné reklamy. Jako nejtrapnější automobilová reklama mi přijde reklama právě na i20 (nebo ix20, už nevím) i 65 airbagů, i 3 klimatizace, i metalíza, i čtyři kola, i ruční brzda... no jak to vidím, tak přepínám.
Avatar - jazva
28. 6. 2011 12:13
Re: Povídali,že mu
Je to dobrá reklama, pretože si ju pamätáš. Nie je horšej reklamy ako tá, na ktorú za dva dni zabudneš... ;-)
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 12:42
Re: Povídali,že mu
pamatuju si že je na Hyundai, na který model konkrétně je nevím přesně, ale na jeden z těch malých a vím na 100% že už kvůli tý reklamě by jsem na to měl odpor, protože by se mi vybavila jakmile by jsem to auto viděl. Stejně jako s tím LXXX nebo jak to je ten nábytek. Po tý dementní reklamě mě tam nikdo nedostane ani párem pivovarských valachů.
Ted budu nařčen z placení koncernem, ale jako vtipně a zábavně udělaná reklama mi přijde ta na Golf TSI s tím malým klukem, jak ho ten angličák odtáhne za ruku ven ze dveří.
28. 6. 2011 12:22
Hrubý ukazatel
Mám pocit, že málokdo z diskutujících si uvědomuje, že monitoring inzerce pravděpodobně vychází z ceníkových cen inzerátů. Jenže v situaci, kdy se inzerát s cenou 450000 prodává reálně za 150000, jsou ty data dost zavádějící. Stejně jako výpočty korejcobijce Strejdy Boba, který si navíc neuvědomuje, že inzerce není jen produktová (tedy nemá za úkol jen prodat tu i20), ale i imageová, která zvyšuje image značky, a jejíž přínos je ještě méně monitorovatelný, než u produktové. Každopádně Bobe, pokud Hyundai ČR nabídneš své služby na pozici markeťáka, jistě zvládneš se svěřeným rozpočtem hospodařit lépe.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 12:50
Re: Hrubý ukazatel
Moje auto: Hyundai i30cw 1.6 CVVT Comfort >:D >:D >:D
28. 6. 2011 13:22
Re: Hrubý ukazatel
Jak to souvisí s tím, co jsem napsal? Jak souvisí reálná cena inzerce v médiích s tím, čím jezdím?
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 13:27
Re: Hrubý ukazatel
Tak obhajuješ tu to, jak velkou sumu do reklamy dala hyundai. Ale vždycky je jeden co dá do reklamy nejvíc. Nyní je to holt hyundai. V jiných letech to byla dlouho Škoda.
28. 6. 2011 13:32
Re: Hrubý ukazatel
Ty neumíš číst, viď. Já jen píšu, že ty sumy jsou nesmysl, protože reálné výdaje do reklamy jsou cca o polovinu nižší, u větších inzerentů i o dvě třetiny. Proto je nesmysl tady vypočítávát, kolik stojí reklama na jedno auto. Takže neobhajuju sumu, kterou Hyundai proinzeroval, jen píšu, že jí ve skutečnosti neproinzeroval.
Abych ti to vysvětlil jednoduše: Admosphere spočítá inzeráty, vezme si ceníky vydavatelství a z toho vyjde hrubý výdaj do reklamy. Reálně však ten objem inzerce stojí polovinu až třetinu ceníkových cen. Je jedno, jestli jde o prachy Hyundaie, Škodovky nebo Sýrárny Šourek.
Snad sám teď už uznáš, že to, co mi stojí v garáži, s tím nemá co dělat..
28. 6. 2011 16:10
Re: Hrubý ukazatel
kari.lazovi bohate staci, ze mas i30 od Hyundaie... i kdybys delal v reklame a znal jak to chodi a mel tisickrat pravdu (a mas) - nejdulezitejsi je, ze kari.laz nema rad korejce a ty ho vlastnis... cely problem. Staci si precist jakoukoliv diskusi na tema korea... a vzdy tam najdes BOBa, Kariho a dalsi souputniky xenofobniho klubu :-)
Zkracene - nema cenu na ne reagovat (oni funguji prave jako trapna reklama, ktera ti pak lezi v hlave ;-) )
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 16:21
Re: Hrubý ukazatel
A mudrc přišel. Když tomu nerozumíš, tak šoupej nohama o zem. V prvním příspěvku nextright neuvedl nic, jak se reklamam podle agentury počítá a psal tam o koupené image a podobně v reakci na největšího zadavatele reklamy v autoprůmyslu a to hyundai. Až následně uvedl informaci o principu počítání nákladů na reklamu a upřesnil informace. Takže pak bylo vše naprosto zřejmé. Jen tobě to jaksi nedochází.
28. 6. 2011 17:01
Re: Hrubý ukazatel
Jak neuvedl nic? Ty fakt neumíš číst, chlape... :no: Tak si ještě jednou přečti druhou větu mého prvního příspěvku a přestaň si tu jámu kopat ještě hlubší...
Avatar - kari.laz
28. 6. 2011 17:11
Re: Hrubý ukazatel
hochu, ty jsi ztracený.
28. 6. 2011 17:12
Re: Hrubý ukazatel
Vysvětli mi to...
neregistrovaný "Kajfik"
30. 6. 2011 01:08
Re: Hrubý ukazatel
jsi ztracený v temnotě a prázdotě karilazovy hlavy...
Avatar - fOE
28. 6. 2011 17:26
Re: Hrubý ukazatel
ze te to bavi nanej reagovat... nic rozumneho z toho borce nikdy nevypadlo, hraje si tu na pseudo objektivitu ale kde muze hani vse z H/K a kde muze ( a nekdy i tam kde nemuze >:D ) tam temer strika z VW group... Doporucuju neresit.
28. 6. 2011 17:46
Re: Hrubý ukazatel
Pro nextright: Jasně, pořád platí další pořekadlo, že statistika je přesná věda s nepřesnými čísly. Takže když velcí inzerenti dostávají objemové a věrnostní slevy, jsou tahle čísla opravdu pro kočku. Ale když čísla vezmeme orientačně vážně: na jejich základě stejně nejde vyvodit, že Hyundai utrácí nejvíc za reklamu. Protože když se z nich udělají (za 1-4/11) přepočty za všechny uvedené modely podle výkazů SDA, utratil ve skutečnosti Hyundai za i20ku nejmíň - pouhých 55 tis. Na všechny ostatní modely (Škodu nepočítám) padlo v průměru 70-80 tis. a excesy šly na C4 (134 tis.) a V60 (tam skoro 340 tis.). Jsou náklady absolutní a náklady přepočtené, což tobě nemusím vysvětlovat. Ale pro některé diskutující dám malý příklad: V regále je šestka piv za 66 Kč a čtyřka piv za 48 Kč - které pivo je dražší?
:-)
28. 6. 2011 17:58
Re: Hrubý ukazatel
Hálelůja, ještě že pár lidí tady používá k myšlení hlavu a ne DO od škodovky... ;-)
Avatar - Katikakus
28. 6. 2011 23:29
Re: Hrubý ukazatel
No jo, ale presvedcit kari.laze aby premyslel v sirsich souvislostech je ponekud nadlidsky ukol. On je proste jednodussi...
28. 6. 2011 16:03
Re: Hrubý ukazatel
Vzhledem k tomu, že globální firmy již většinu(60-70%?) mediálního prostoru a času nakupují globálně - tzn. příkladně pro celou evropu, asii, ameriku najednou(např. TV Nova je součástí nadnárodního řetězce televizí, české denníky jsou součástí německých vydavatelství, Frekvence 1 je součástí francouzského mediálního řetězce .......) a místní zastoupení do toho vlastně vůbec nemluví, jen dostane sumu a číslo účtu k platbě, je uvedená tabulka spíše informativní a lepší by bylo ji přepočítat na procenta k porovnání poměrů prodej/náklad mezi jednotlivými značkami. Můj odhad je, že reálná suma bude na úrovni 30ti procent z uvedených objemů.
28. 6. 2011 17:49
Re: Hrubý ukazatel
Ahoj, jen zdravím :-) Skoro jste se s nextrightem v tom reálném odhadu shodli, že?
Avatar - Katikakus
28. 6. 2011 23:32
Re: Hrubý ukazatel
patriku, ono to tak opravdu je. Kdo nekdy nakupoval reklamni prosto vi, ze za cenikove ceny realne nekupuje nikdo. Coz samozrejme neni ted podstatne, protoze to plati pro vsechny zucastnene. Co je dulezitejsi, je prepocet na prodana auta.
29. 6. 2011 06:51
Re: Hrubý ukazatel
Ad poslední věta: Který má ovšem k dispozici jen markeťák, který reálně ví, kolik proinzeroval a kolik mskutečně prodal aut.
29. 6. 2011 10:32
Re: Hrubý ukazatel
Ahoj :-) Ona ty čísla jsou pidlooká ještě i z jiných hledisek. Například v přehledu jsou zařazené modely jako takové, potom verze (třeba P207 SW) a taky akční modely (i20 inclusive, Fabia Magic...). No z takového guláše už se nedá odvodit vůbec nic. Možná snad ten marketing má nastavené nějaké váhy, podle kterých třeba akci "Magic" přepočítá jednak na samotný Magic, jednak na všechny ostatní Fabie (když necháme stranou možné zohlednění dopadu kampaně i na jiné modely). Šmarjá 8-s Pro mě zůstává z celé věci pořád jen jedna informace: náklady na reklamu jsou větší, než většina lidí tuší, přičemž je samozřejmě zaplatí v ceně auta (iPodu, voňavky, značkových hadrů...)
29. 6. 2011 19:34
Re: Hrubý ukazatel
Aneb, Reklama je navoněná zdechlina... (c) Oliviero Toscani...