Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Robert Kubica: Crash s opravdovou Fabii (video)

Jak to bylo s nehodou Roberta Kubici? Poláci se rozhodli provést reálnou simulaci nárazu do svodidel.
Zpět na článek
28. 6. 2011 11:46
neregistrovaný "Bumbac"
28. 6. 2011 14:38
28. 6. 2011 17:01
28. 6. 2011 18:47
29. 6. 2011 08:29
29. 6. 2011 11:10
neregistrovaný "Bumbac"
29. 6. 2011 11:15
29. 6. 2011 13:57
29. 6. 2011 09:05
28. 6. 2011 23:12
29. 6. 2011 09:15
neregistrovaný "smejoo"
29. 6. 2011 12:05
29. 6. 2011 15:56
30. 6. 2011 06:25
29. 6. 2011 11:10
29. 6. 2011 19:22
29. 6. 2011 20:18
29. 6. 2011 21:52
29. 6. 2011 22:46
30. 6. 2011 08:41
neregistrovaný "Bumbac"
28. 6. 2011 11:46
uwaga
No a co?Co tím chtěl polský básník povědít....
Rozbalit vlákno
14
28. 6. 2011 14:38
Re: uwaga
Stojí za úvahu - zle navrhnuté auto, alebo zle navrhnuté zvodidlá?
A Poliaci ýmto nepriamo súhlasia aj s názorom, že Fabia I a Fabia II sú vlastne totožné autá...
Avatar - chlapecx
28. 6. 2011 17:01
Re: uwaga
nepíšou, v jaký to napálil rychlosti :-) ono nad 140 každý auto velikosti fabie nejni zrovna stavěný na nějaký nárazy >:D
a to sou to ještě svodidla hliníkový..... co kdyby to byl beton? :-) >:D >:-[] ;-\
Avatar - eLzyx
28. 6. 2011 18:47
Re: uwaga
ale tady nejde vůbec o deformace po nárazu. Tady jde o to, že se svodidla dostala do kabiny. Takže vámi zmíněný beton by byl méně nebezpečný než klasika svodidla. Auto by se sice o betonová svodila rozpláclo, ale ty betonové bloky by se do kabiny nedostali.
Dle mého jde o špatně navržené auto, výztuha předního nárazníku je buďto špatně umístěná, nebo je příliš fórová.
Avatar - Dinar
29. 6. 2011 08:29
Re: uwaga
>:D Klidně se vsadím, že naprosto stejně dopadne cokoliv z konkurence fabie, mě na tom mnohem více zařáží ne/funkčnost svodidel, k čemu to je, když místo udržení auta ve vymezeném prostoru ho naopak rozpárají.
neregistrovaný "Bumbac"
29. 6. 2011 11:10
Re: uwaga
To je pořád špatné auto,špatná svodidla a co třeba ševče drž se svého kopyta...cukrové panenky z F-1.
29. 6. 2011 11:15
Re: uwaga
i v tom je problém, o tom už poláci ale nemluví..

Kubica jezdi rallye poměrně dlouho, ale celou dobu měl Clio S1600, tedy 1,6i cca 210hp a pohon předních kol.

Na tuhle soutěž si ale na poslední chvíli (den předem) půjčil Fábii S2000, tedy 280hp a 4x4. Podobný auto v závodě nikdy neřídil a do soutěže šel rovnou bez přípravy a testů.. V tom vidím největší problém, ze strany Kubicy absolutní amaterismum...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
29. 6. 2011 13:02
Re: uwaga
Někde za rohem se propleskni za tu ptákovinu, cos zde vyplodil!
29. 6. 2011 09:05
Re: uwaga
Ty svodilo jsou podle mě špatný. Svodilo má auto podržet na silnici a ne se demontovat a propíchnout auto durch jak kopí. To bude zase nějaká úspora na materiálu. Kdyby to svodilo bylo co k čemu, tak se nikomu nic nestalo.
28. 6. 2011 23:12
Re: uwaga
a) kdo navrhoval ten test - sebrat diplom
b) jednoznacne spatny svodidla, zadny auto by neustalo naraz zcela do svodidel, videl jsem fotky, kde mel po podobny situaci svodidla na zadnich sedadlech Lexus RX
neregistrovaný "smejoo"
29. 6. 2011 09:15
Re: uwaga
Tu to tiez nevydrzali podobna konstrukcia:
[odkaz]

Ina konstrukcia crash barier:
ok: [odkaz]
Fail: [odkaz]
Avatar - adam007
29. 6. 2011 12:05
Re: uwaga
Tyhle svodidla jsou i na naši "silnici smrti", ale jen na úseku NJ-Příbor. Od doby instalace udržely mnoho vyjetí do protisměru
Avatar - Poustnik
29. 6. 2011 15:56
Re: uwaga
Teda ten první odkaz je drsnej. 30 yardů svodidla prošlo autem! No to mě omejou! Další odkazy radši nebudu rozklikávat a jdu si dát něco chladného. Fuj!!! 8-s
Avatar - zdravy rozum
30. 6. 2011 06:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 6. 2011 11:10
svodidla
Problém je jednoznačně ve svodidlech, který byly podél dilnice, kde se Kubica rozbil.. ty evidentně ale nesplňovali normu, protože kažé svodidlo musí před schválením projít homologačním procesem, kde je pod určitým úhlem a v určité rychlosti proti svodidlu poslano nejdříve malé vozidlo (~ 900kg) a poté i několika tunový náklaďák. Svodidlo nejen že musí vydržet a zachytit vozidlo, ale také musí dojít k usměrnění do směru a úhel odrazu vozidla musí být v určité mezi.

Z toho je vidět, že k něčemu podobnému by v podstatě nemělo dojít, pokud jsou tedy svodidla v pořádku. Pokud ovšem někdo třeba ukradne šrouby/nýty, co spojují jednotlivé podélné plechy svodidla a auto se pak může takle napíchnout, tak to je věc jiná.. Každopádně za stav svodidel určitě někdo zodpovídá.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2011 12:20
chyba je na polske straně
Uplně zbytečně vynaložene peníze. Pokud chteli Poláci poukázat na to jak je fabie s2000 nebezpečne auto ve kterém se zramoval jejich miláček tak si meli vzit na test s2000 a ne civilní fabie která ma určitě svoje odježděno. a pokud svodidla parají auta a nezachytávají, postrádají jejich smysl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dave-lamino
29. 6. 2011 13:59
Realita !!!!!
Fabie S 2000 nedisponuje přední výztuhou jaká se používá v seriovém provedení .Tam pro jistotu není nic co by jí nahrazovalo z hlediska čelního nárazu .

přidávám odkaz :[odkaz]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
29. 6. 2011 16:28
Re: Realita !!!!!
Jaký má ten odkaz s totálně odstrojeným autem smysl? Má to jako něco dokazovat??? 8-s
Avatar - Dave-lamino
29. 6. 2011 17:04
Re: Realita !!!!!
sundaný nárazník a kolo je totálně odstrojené auto ? >:D
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
29. 6. 2011 18:42
Re: Realita !!!!!
Ty jako z fotky poznáš, co všechno je sundaný? Gratuluji! :yes:
Avatar - Dave-lamino
29. 6. 2011 18:45
Re: Realita !!!!!
né každy kdo sem napíše jakýkoliv příspěvek musí být laik ...... .Svět je malý ...... .
:-!
29. 6. 2011 19:22
Re: Realita !!!!!
z toho videa je jasně vidět, že ta výstuha opravdu pomohla;-)

gratuluju, pane odborníku
Avatar - Dave-lamino
29. 6. 2011 19:25
Re: Realita !!!!!
Kubica dík absenci výztuhy měl svodila v interieru .... .Tady nikoliv .
29. 6. 2011 20:18
Re: Realita !!!!!
fakt ne? :-)

se ještě jednou podívej na to video, konkrétně na 1:06.. a zaměř se na to, co kouká z okýnka.. napovím ti, že ruka crash test dummy to není >:D
Avatar - Dave-lamino
29. 6. 2011 20:26
Re: Realita !!!!!
máš pravdu .Uznávám nevšiml jsem si toho momentu když to prolétlo a tou samou cestou se vratila čast svodidel .
29. 6. 2011 21:52
Re: Realita !!!!!
Nic se neděje, je to opravdu špatně vidět..
Vůbec nechápu, co tenhle test má dokazovat.. myslím, že by takle dopadla naprostá většina aut..
Spíš je třeba hledat, proč to svodidlo neodpovídá současný normě, viz můj další příspěvek
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
29. 6. 2011 22:42
Re: Realita !!!!!
Hele, ty kuřáku ;-) , nechápu, proč nenapíšeš: "...vhledem k tomu, že dělám to a to, vím, že u F2 S200chybí přední výztuha, která je u sériové F2!" To bych ocenil. Místo toho jsi postnul odkaz na nic neříkající fotku... ;-\
Avatar - Dave-lamino
30. 6. 2011 07:09
Re: Realita !!!!!
odpověděl jsi dle tvé představy jak má vypadat odpověď .A ted tomu už rozumíš .Fotka byla přiložena pro ty co o tom nic neví jak to vypada pod plastama .
29. 6. 2011 22:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
30. 6. 2011 08:41
Re: poláci
Také mi uniká smysl testu, když je se zcela jiným autem, navíc, co byly prvotní info,pak svodidla v místě nehody byla špatně upevněna. Ještě měli pšonci vzít množinu jiných aut, prubnout a výsledek by byl asi stejný.
Prostě havaroval jejich miláček,je dokonalý king, chyba musí být v autě, protože na straně katolické Itálie to být taky nemůže...
Je to jako s pádem prezidentského letadla. Může za to kde co, jen ne jejich pomatený prezident, který kecá pilotům do práce,nutí je přistávat proti jejich vůli a vyhrožuje jim-viz. incident v Kazachstánu.
Každý jsme nějaký, já bych pšonky ignoroval.
[odkaz]
30. 6. 2011 12:42
Bezpředmětný článek i diskuze
Nevím proč se v článku i v diskuzi objevují zmínky o polské kritice či nekritice fábie, když i ve videu se píše stále jenom o Špatné bariéře. Oni, ač se to možná úplně nezdá, ti poláci vážně asi nebudou úplní pitomci a nebudou tohle házet na auto. Je zřejmé, že je úplně fuk (zejména autorovi článku ! ) jaké použili auto, když šlo o to ukázat chyby na svodidlech.
Rozbalit vlákno
0