Výkřiky průmyslových gigantů jsou občas až směšné. Ford a spol se za státní peníze zbavili přezaměstnanosti v odvětví, za opravdu velké peníze. A nyní vyskakují jak jsou dobří. USA mají i díky Fordovi neskutečný státní dluh a Obama neví při svém utrácení kam dříve skočit.
Chtělo by to trochu pokory, pánové.
Tak jde o to, že o Fordu se jedině psalo v souvislosti, že nepřijal státní půjčku narozdíl od Chryslera a GM...
To byla hlavní mediální masáž, kdy se to neustále připomínalo a bylo to prezentováno zejména z pohledu Fordu.. HELE PODÍVEJTE, JAK SME DOBŘÍ, všechno zvládáme i bez Obamy...
No realita je ale taková, že ani ne do dvou let má Chrysler (potažmo Fiat) půjčku splacenou a je opravdu očištěný. U GM to funguje podobně (splácí, ajk ještě nidky nespláceli).
Faktem zůstává, že jediný Ford teď v Americe ztrácí (na své konkurenty) a jejich fanfarónství se zdá, že asi nebylo úplně zprávné.
Chrysler o nic nepřišel (naopak zavádí novou samostatnou značku SRT) a vytvořil samostatnou značku RAM pro užitkáče), GM zastavilo ztrátové podniky a Ford? Jen tak namátkou... přišel o Volvo, Mazdu, Jaguar + Land Rover a mimoto umrtvil další (stejně jako GM) svoje původní značky (Mercury a těsně před smrtí je i Lincoln).
Takže Fordu bych opravdu vzkázal, že by se měl snažit těch svých 35% vytížit... >:-[]
To nejposlednější, co by se mělo dělat, je chválit chryser-fiat alianci. Pokud se sníží (díky krizi a díky obratnému krizovému vyjednávání) náklady na pracovní sílu u US automobilek zhruba z 80 USD na zhruba 30 USD (kde je celou tu dobu Toyota) a část těchto nákladů se hodí na bedra US státu, je snadné podnikat.
To bych tedy Fordu zrovna nevyčítal, choval se tržně a má z toho prd. Chrysler-Fiat se choval socialisticky a netržně a má z toho obří zisk (likvidace obří ztráty je potažmo zisk).
Ta tupost byla i v USA, Japonsku, Číně,........... Jenom u nás se ta tupost neprojevila. U nás se projevuje jen genialita. Že pak u nás nikdo z autoprůmyslu nechce investovat nám zas tak vadit nemusí. Montovny nepotřebujeme, na složitější práci nemáme lidi a práce na úřadech je dost.
Již před krizí bylo na světě odhadováno přibližně 10-15% nadměrných výrobních kapacit a všichni doufali, že to expanze na východ vyrovná. Dnes tato expanze jen tak tak vyrovnává pokles v západních zemích. Staví se stále nové kapacity a procento roste. Dle posledních odhadů je v této chvíli již cca 20% vyrobních kapacit navíc(jedna pětina!!!) a to už nějaký kapitál váže a vlastně umrtvuje.
Pro pogo26, ze "všech tří našich automobilek" je jako "montovna" klasifikován pouze Kolín.