Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault a Nissan usilují o AvtoVAZ

Francouzsko-japonská aliance Renault-Nissan usiluje o kontrolu nad největším ruským výrobcem automobilů.
Zpět na článek
2. 7. 2011 20:42
3. 7. 2011 19:12
4. 7. 2011 14:20
2. 7. 2011 11:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - pelikoš
2. 7. 2011 11:39
Re: timto krokem se stane
a možná se nissan stane japonskou jedničkou,už předstihnul (znova) hondu ;-)
2. 7. 2011 11:55
Re: timto krokem se stane
A co Toyota?
2. 7. 2011 11:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2011 12:56
Re: timto krokem se stane
pockejte na Adu, ten vam vysvetli jak to veskutecnosti je a do jaky diry Ranault-Nisan vlastne smeruje >:D
Avatar - GM.rja
2. 7. 2011 16:06
Re: timto krokem se stane
Koyota byla jedničkou jen dva roky (2009-2010), letos díky výpadku výroby a problémům se svoláváním aut k odstranění výrobních vad téměř jistě nebude ...
2. 7. 2011 20:31
Re: timto krokem se stane
Jj, souhlas, Toyota letos dostávala jednu ránu za druhou. Světovou jedničkou bude opět GM...Toyota bude v následujících létech podle mě s prodejema víceméně stagnovat, GM bude mírně růst, ale dřív nebo pozdějš jí dožene VW (podle mě někdy kolem roku 2020, možná dřív, jestli GM prodá Opel)...
Avatar - GM.rja
3. 7. 2011 10:00
Re: timto krokem se stane
Nemyslím si, že GM prodá Opel, protože je celkem úzce propojen s vývojem dalších modelů koncernu, např. Chevroletu a hlavně by GM v podstatě ztratilo Evropu a navíc - co by bylo s britským Vauxhallem? Ne, to podle mě skutečně není na pořadu dne. Opel může být sice ztrátový, ale to se dá jistě řešit jinak. Ztrátové automobilky má i vw. Problém je totiž v předražené ceně práce v reichu, na což doplácí všechny jejich automobilky, když prodávají svoje auta dráž, než by mohly.
3. 7. 2011 11:49
Re: timto krokem se stane
Určitě souhlasim, prodat Opel nemá pro GM smysl, zvlášť teď, když má Opel tak silný portfolio modelů (Insignia, Astra, Meriva, faceliftovaná Corsa...navíc teď přijde Zafira Tourer, nový SUV a Ampera...). Tu větu o prodeji sem tam zařadil spíš s ohledem na tenhle článek: [odkaz] . Jinak s tebou souhlasim, Opel má pro GM velkej význam - hlavně, co se techniky a motorů týče...
PS: (Jinak Vauxhall by se přirozeně prodal s Oplem...)
2. 7. 2011 20:33
Re: timto krokem se stane
Aliance Renault-Nissan má předpoklady být trvale pře VW a útočit na první příčky. Má snad jako jediná obsazeny všechny klíčové trhy. VW je hodně zaměřen na Čínu, což se mu momentálně vyplácí. Problémy na čínském trhu by ho proto silně zasáhly. Zatím mu však vše vychází a problémy jsou a byly na trzích, kde je VW slabě zastoupen (USA, Japonsko). Japonské zemětřesení nepoškodilo jen Nissan, ale i Renault, který používá i kvůli spolupráci s Nissanem dost japonských součástek. Nejsou proto motory 1.5 dCi, nejsou rádia s BT,...., atd. Pokud by nakupoval díly např. v Číně, byl by dnes Renault v pohodě a nemusel poprvé za několik desítek let prodat méně aut na svém domácím trhu než Peugeot.
2. 7. 2011 20:42
Proč?
Nechápu, co chce Renault touhle koupí získat - svojí superlevnou značku má. Mimo Rusko Lada nemá smysl a Renault (respektive Dacia) má v Rusku silnou pozici, takže by si akorát přidělával konkurenci sám sobě a to pro něj podle mně nemá smysl...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Special-line
3. 7. 2011 17:18
Re: Proč?
Tak Lada má na Ruském trhu pozici č. 1 a nadále mít bude a pokud dovede Ladu k zisku tak z toho bude mít prachy. Rusko má obrovský potenciál a Lada je tam doma, navíc Rusko omezuje dovoz poměrně vysokými dovozními cly a tak jednak Ladu otlik neohrozí dovoz, jednak tam obě značky mohou mít společné podniky a montovny (fabrika je přímo obrovká) které nemusí nově stavět. Používáním společných dílů či celků se zvýší rentabilita výroby i zisk atd. atp.
3. 7. 2011 19:12
Re: Proč?
No, kdyby k nákupu došlo, tak sou podle mně 2 možnosti, jak dál postupovat. Za prvé: vývoj Lady by šel vlastním směrem, nezávisle na ostatních značkách koncertu, což by bylo hodně nákladný a Renault by si sám sobě vytvořil konkurenci... 2. možnost je taková, že by se z Lady stala jenom přeznačkovaná Dacia, a to by znamenalo defakto to, že Renault provedl nákup za 7 mld kč výměnnou za ruské továrny a 30% tamního trhu...
4. 7. 2011 14:20
Re: Proč?
Já si myslím, že B je správně. Když si vezmeš, jak Renault postupoval s Dacií, tak je to dokonce hodně pravděpodobné. Navíc Togliatti je snad největší fabrika v Evropě, nikde se v jedný fabrice na jednom místě nedá dělat přes milion aut. Navíc Logan se jistě dočká nástupce a rozšíření portfolia typů modelu a když si přidáme úspěšného Dustera, mohlo by mu to vyjít. Otázkou ale je, jak zvládne onen Augiášův chlív v ruské "Pitsburku". Ta fabrika je skutečně obrovská a obrovské jsou i její problémy pracovní silou počínaje a ekologií konče. No, ale uvidíme, určitě to bude zajímavé.

Jinak mně fascinují úvahy o tom, kdo je první druhý nebo třetí ve výrobě a v prodejích. Já si myslím, že pro ty automobilky je důležitější, jak si rozdělí trhy a jak v dlouhodobé perspektivě budou vydělávat. Úspěšnost není absolutním množství prodaných aut, ale o zisku. A to bylo vidět v době finanční krize. Některé automobilky se víceméně zhroutily a vyžadovaly resuscitaci, jiným se "jenom" snížil zisk. Už to byla ukázka toho, kam kdo směřuje.