Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2011: Nejprodávanější terénní vozy a SUV

V malých terénních vozech uspělo kromě obvyklých konkurentů Mitsubishi, mezi velkými obě BMW překvapivě uzavírají první pětku. V pickupech znovu zvítězil Volkswagen.
Zpět na článek
6. 7. 2011 01:39
6. 7. 2011 08:02
6. 7. 2011 08:48
6. 7. 2011 08:56
6. 7. 2011 09:06
6. 7. 2011 09:30
6. 7. 2011 09:35
6. 7. 2011 09:53
6. 7. 2011 11:58
6. 7. 2011 08:46
6. 7. 2011 10:14
6. 7. 2011 10:18
6. 7. 2011 19:55
Avatar - saldy
6. 7. 2011 01:39
Tak
nevím co si o pořadí prodejů suv mrňousů myslet, Yeti a Destur dohromady 35% z koláče! Přitom trh dnes nabízí takové pecky jako Sportage či X1.
Každopádně gratulace vítězům.
Rozbalit vlákno
8
6. 7. 2011 08:02
Re: Tak
Nebude to dlhšími dodávkami na Sportage? Nemám presné info, ale dostalo sa mi, že dodacie doby sú katastrofálne... Ale páči sa mi titulok "VW, Audi a volvo pred BMW" - pritom, keď zrátame X5 a X6, dokopy 256 kusov a VW Touareg len 200. Stojí to za spomenutie...
6. 7. 2011 08:48
Re: Tak
jj tiez som pozeral ze X5+X6 je viac ako touareg. Pre man jednoznacne vitaz BMW.
Avatar - Katikakus
6. 7. 2011 08:56
Re: Tak
Ano, zajem o Sportage i ix35 je enormni a Zilina nestihala vyrobou pokryvat poptavku. Z tohoto duvodu presouvali vyrobu ix35 do Nosovic, takze ted uz vyroba obou sesterskych modelu probiha u kazdeho v jeho domovskem zavode. Soucasne dodaci lhuty cca 9 mesicu by se meli v kratke dobe dostat do normalu, coz by se melo projevit i na prodejnich cislech. Uvidime.
Avatar - Ham.
6. 7. 2011 09:06
Re: Tak
No to by se mohly sčítat třeba jiné technicky spřízněné auta jako Q7, Touareg a Cayenne nebo G a GL nebo Lexus a Toyota a tabulka by nebyla o typech aut ale o koncernech....
6. 7. 2011 09:30
Re: Tak
Technicky spriaznené alebo technicky rovnaké? Čo má technicky spoločné Toyota a Lexus? Veľmi ani nič. Alebo mi povedz, v čom sú rovnaké G a GL? Ani q7 a Touareg nie sú technicky zhodné. X5 a X6 sú len iné karosárske verzie. A technicky zhodné. Preto to tvrdenie...
Avatar - Ham.
6. 7. 2011 09:35
Re: Tak
No třeba Touareg a Cayenne jsou určitě technicky podobnější než X5 a X6
Avatar - petrumr
6. 7. 2011 09:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 7. 2011 11:58
Re: Tak
Aby som sa trochu priučil, v čom je technický rozdiel X5 a X6? Iné motory? Iný podvozok? Alebo prevodovka? Myslím, že nie. Stojím si za tým, že X6 je len iná karosárska verzia na vyplnenie medzery na trhu. Ako 3-dverový a 5-dverový Citroen C1. Keby sa X6 volalo X5 GT, nemali by sme sa o čom baviť... Porovnanie Partner vs. Berlingo vynechaj...
6. 7. 2011 08:46
Ruka Trhu
je nemilosrdná ;-) . Proč by měl být Duster překvapením, když za malé peníze nabízí obstojnou techniku, byť v kabátku střiženém v Tescu? Nic, zač by se měla konfekce stydět - spíš by se Hyundai a Kia měly zamyslet nad svou cenovou politikou a následovat možná příklad Renaultu v segmentu malých aut s Thalií.... Příjemné překvapení jsou hrany ASX a pro mne Ikárie X1 od Vrtule. Mezi pickupy asi již nelze tvrdit, že jde o registrace prodejců u Amaroku a tak uvidíme, jak se mu dál povede....No a smělé tvrzení, že to u luxusních SUV natřeli BMW ostatní, ponechám bez komentáře...............
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Katikakus
6. 7. 2011 08:58
Re: Ruka Trhu
Souhlas az na Hyundai/KIA - jelikoz nestihaji vyrabet, ukazuje se, ze jejich cenova politika je v poradku. Navic s modely Sportage/ix35 jsou preci jenom o hodne velky kus dal nez Renault s Thalii.
6. 7. 2011 10:18
Re: Ruka Trhu
Když tak Ikárie XB-1. Jinak se vším ostatním v zásadě souhlas vč. diskutabilního BMW, X5 a X6 jsou si opravdu blíž, než Q7 a Tuareg.
6. 7. 2011 12:18
Re: Ruka Trhu
pravdu díš - jenže BMW je X1 ;-)
Avatar - Bristol
6. 7. 2011 19:55
Re: Ruka Trhu
to nemyslíš vážně porovnávat ix35 s dusterem...sedni si do dusteru...pak si sedni do ix35...a budeš mít pocit že ses posunul časem o 20 let dopředu... ;-) cena je u korejců naprosto v pořádku...pryč sou doby kdy korejci dělali auta typu kia pride nebo hyundai ponny
7. 7. 2011 12:21
Re: Ruka Trhu
nemícháš jablka s hruškama? Kde porovnávám kvalitu interiéru? Mimochodem měl jsem dříve SF 2,7V6 AT, takže nemám důvod být skoupý k Hyundai. Píši o cenové politice. Nebo vidíš v mém příspěvku nějaké řádky, které tam nejsou?
7. 7. 2011 11:24
Re: Ruka Trhu
Čekačka 7/iX35, resp 9/Sportage měsíců by naopak opravňovala k navýšení ceny, nemyslíš?
Striktním rozdělením výroby dle značek se H/K sice připravil o ekonomickou výhodu produkce sesterských modelů, ale vzhledem k vnitřnímu nastavení "konkurenčního prostředí" se zamezilo " koncernovému pomlouvání". Teď jede každý na sebe a navíc je lépe využita kapacita Nošovic.
Myslím, že do tří let rozhodnou obě továrny o zásadním rozšíření, obě mají dostatek prostoru k výstavbě a co vyrábět také.
Jenom pro informaci, např. Kia Optima se ve světě prodává tak dobře, že s ní H/K do Evropy patrně pořádně nastoupí až v roce 2013. Je to škoda, to to bude již tři roky staré auto, ale v Evropě by to holt měli o hodně těžší než v Americe a Asii pro které ji teď nestačí produkovat. Např. u nás by se jich příští rok mělo dostat do prodeje jen tak 150.
7. 7. 2011 12:25
Re: Ruka Trhu
Ano i ne - podle informací s největší pravděpodobností máš blízko buď k výrobě nebo spíš k prodeji těchto značek. Co se čekaček týče - pokud jde auto do výroby předpokldám a zákazník požaduje něco specifičtějšího, než střiženou konfekci - pořád jsou "nějaká" skladová auta u dealerů jestli se nepletu.... Pro výrobce je vždy lepší držet mírný "podtlak", než vyrábět na sklad. To, že korejci dělají dobré vozy - v mnoha příspěvcích dříve jsem se jich zastával - ještě v dobách, kdy hyundai bylo skoro sprosté slovo....... A jsem rád, že se jim daří. Jen vzhledem k objemu výroby mi cena přijde vysoká(jako zákazníkovi). Jako obchodníkovi - byl bych idiot, kdybych slevňoval zboží, které mi zákazníci trhají z ruky......
7. 7. 2011 14:18
Re: Ruka Trhu
To navyšování ceny byla nadsázka, měl jsem na mysli stav, když není absolutně žádný důvod ke slevám. A to je určitě současnost. Obě auta půjdou určitě časem o min 10-15% dolu formou akčních modelů a výbavy "zdarma", ale proč teď?
Myslím, že hlavně díky korejcům jsou současné ceny aut obecně tam kde jsou, zkus se juknout na ceny z roku 1995(např) a porovnej so si měl tehdy a co dnes za stejnou cenu!
Jinak obě továrny vyrábí pouze objednané vozy/modely, fabrický sklad vyrobených vozů nevedou. Takže jedinnými skladovkami je to, co si importér v každé zemi riskne naobjednat předem. Navíc u obou zmiňovaných modelů je ještě problém s nedostatkem motorů, i proto roste v Žilině již druhá motorárna.
Technicky již H/K patří do mainsteramu a image/jméno pomalu ale jistě tlačí a tlačí. Dle mého s první čínskou automobilkou, která se pevně etabluje v Evropě se i ta "image" dostaví. Prostě bude někdo jiný "ten poslední".
6. 7. 2011 08:47
amarok cislo 1
Myslim ze amarok sa dobre predava hlavne vdaka tomu ze ide o europsku a stalu znacku s velkou servisnou sietou, z hladiska VW to bol dobry krok pre europsky trh, avsak v USA a v inych castiach sveta zatial neboduje. Co ma prekvapilo ze 10 miesto tiguanu, na to ze ich vidim na kazdom rohu tak to je dost cudne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
6. 7. 2011 09:22
Re: amarok cislo 1
k Tiguanu, staré už nejsou a faceliftované ještě nejsou
Avatar - Bristol
6. 7. 2011 19:54
Re: amarok cislo 1
tak problém je že v USA když jde o pick upy tak berou budto svoji tuzemskou produkci nebo japonce no...vzhledem k tomu že VW není uplně tradiční výrobce velkých SUV a pickupů...a vubec velkých vozů...tak amaroku předpovídám podobně hvězdnou budoucnost jako Phaetonu... :-)
6. 7. 2011 15:22
Perly sviním...
Vkus je v čechách neznámý pojem a tak rychlokvašky jako Q5 či XC60 se pordávají lépe než KLENOT-ické GLK :'-(
BMW X3 je náramně dotažené auto, tam nelze mít výhrady... Ačkoliv můj favorit zůstává jen jeden.
Rozbalit vlákno
9
6. 7. 2011 16:43
Re: Perly sviním...
vkus nebudem riesit, to je kazdeho subjektivne vnimanie na ktore ma pravo. GLK ako klenot, ano ale pre mna "klenot" nevkusu, neriesim technicku stranku, tam nepochybujem ze uroven je vysoka, ale design ... uuuplne zle.
XC 60 ci Q5 nepovazujem za rychlokvasky, ich uroven techniky a spracovania sa vyrovna GLK.
Avatar - Righ
6. 7. 2011 17:14
Re: Perly sviním...
Jsi opet mimo, Q5 i XC60 jsou vyznamne lip prodavany nez Mercedes napric celou Evropou, zvlaste pak na Zapade, kde se odehrava drtiva vetsina prodeju v tyhle tride. Jen se podivej na tabulku v tomhle clanku - [odkaz] . Dozvis se treba to, ze Q5ka je suverenne nejprodavanejsi stredni premiovy SUV, ktery dela vyrazne vic jak dvojnasobek prodeju GLK. Druhy v premii je samozrejme Volvo, rovnez vyrazne uspesnejsi nez Mercedes. Pred GLK se mimochodem dostal i LR Freelander.

Vzhledem k tomu, ze technika Q5, XC60 i GLK je vesmes srovnatelna (byt Volvo je precejen mirne pozadu) a ceny rovnez, jde zrejmy zaostavani GLKcka na vrub jeho, jak ty rikas "klenot-ickeho", designu. Precejen ryze mestsky SUV mirici primarne na zenskou klientelu, ktery si bere inspiraci u vojensko-lesnickyho specialu, je vizualne tezce mimo. ;-)
Avatar - Bristol
6. 7. 2011 19:52
Re: Perly sviním...
v tom s tebou souhlasím...ale také souhlasím s R-classe Q5 vedle GLK vypadá jak obluda... :no: to že se prodává lépe je sice fine...ale jen proto se mě líbit nebude
Avatar - Righ
6. 7. 2011 23:00
Re: Perly sviním...
Vsak ti Q5 nikdo nenuti, kup si klidne GLKcko. Ja jsem reagoval na poznamku R-classe, ze jsou snad vyssi prodeje Q5 a XC60 nez GLK v CR dilem nejakyho mistniho zvracenyho vkusu, kterej je ve svete anomalii. Co se myho nazoru tyce, povazuju XC60 a Q5 za jasne nejhezci zastupce tridy, a to i ve srovnani s novou X3. Ta je pro me zvlast na pridi bez vyrazny myslenky, pouze na ni vidim (zvlast v kombinaci s M paketem) urputnou snahu tvarit se vehementne agresivne a "draze". Celkove mi pritom tahe kategorie neni nijak zvlast blizka, kdybych si ale zkratka musel vybrat, sahnul bych prave po Q5 3.0TDI quattro s dvouspojkovym S Tronicem, v hnedy Teak metalize a Offroad optipaketu. :-)
Avatar - Ham.
6. 7. 2011 20:12
Re: Perly sviním...
Vystihl jsi to zcela přesně, těm co by se GLK líbil si jej stejně nekoupí buď proto, že jsou niemandi nebo proto, že je určeno pro ženskou jako druhé auto do rodiny a to dnes nerozhoduje chlap ale ženská a těm se dost masově nelíbí. A minimum chlapů co mají love a hrany se jim líbí nakonec jdou také jinám protože ve všech srovnávačkách je pořadí X3, Q5 a GLK třetí=poslední a u chlapa nakonec design je zase až za technickou stránkou věci takže je vymalováno a prodeje jsou jaké jsou.
7. 7. 2011 13:01
Re: Perly sviním...
Mimo? Takže to čeho se prodá víc je hodnotnější?
XC60 a Q5 jsou pro mě konzumní auta na které si za pár let nikdo nevzpomene.

Hamburgerů se taky nejspíš prodá víc než ribeye steaků a nic to nemění na tom, že první jmenovaný je s.račka... ;-)

Tohle tady nějak nemíním řešit, lidi napříč zeměkoulí jsou podělaní ze tří proužků... A kupujou věci jen kvůli tomu. Jen se nad tím zamysli. Z módního hlediska snad nemůže být nic trapnějšího a jednoduššího než tři proužky. A ono se to prodává.... A velmi dobře...

Co ale chápu, že glk se nemúže líbit peroxidové blondýce posedlou třpytkama a blýskavými sklíčky. Růžová teplákovka a Q5 to sedí skvěle ;-)
7. 7. 2011 13:15
Re: Perly sviním...
Ani se ti nedivím, už jen tvůj nick svědčí o tvém zvráceném vkusu >:D XC60 je nejhezčí střední SUV..

P.S. Evidentně soudíš kvalitu hamburgerů dle mekáče, ale udělat si poctivej hambáč sám, na to se asi nezmůžeš. Jinak bys nepsal takový nesmysly ;-)
7. 7. 2011 14:18
Re: Perly sviním...
A ty myslíš že lidi si dělají ty poctivé hamburgery nebo na ně spíš chodí do toho mekáče? Mekáč co? To je taky to o čem se tu bavím.
9. 7. 2011 02:26
Re: Perly sviním...
Pozrel som si diskusiu k tomuto článku a priklonil by som sa na stranu R-class. V dnešnej dobe argumentovať predajmi a spájať to s kvalitou je dosť scestné - osobne sa orientujem skôr opačne a snažím sa vyvarovať nákupných preferencií "stáda". Dôkazom je v článku spomínané tuším druhé miesto Volvo XC90 vo veľkých SUV - k tomu sa dá povedať len toľko, že tak nakupujú idioti, na tom aute nebolo nič už ani v dobe, keď prišlo na trh a dnes je to doslova predpotopný model automobilky, ktorá príde s niečim novým tak raz za dekádu a už pri uvedení toho "nového" to stráca na konkurenciu, ktorá je na trhu niekoľko rokov a čaká na generačnú obmenu (napr. S 60). Pri nákupe automobilov platí, že ak vôbec 1 z 10 ludí vie, čo kupuje, resp. chce kúpiť, tak to je veľa. Napríklad také BMW by si mali kupovať ľudia pre "radosť z jazdy" - robila sa anketa medzi majiteľmi BMW 1 s otázkou, aký pohon má ich auto a drvivá väčšina uviedla, že pohon predných kolies... Stačí si pozrieť firemné flotily a všade samý passat, keď sa spýtam, aké sú výhody passata trebárs voči Subaru Outback, tak dotyčný "manažér" ani nevie, čo to je outback, ale jedno vie naisto - passat je najlepší a čerešnička na torte, aj najspolahlivejší :-) . Proste nákupné preferencie "stáda" dnes nemajú s kvalitou nič spoločné, inak by sme si mohli v obchode kúpiť trebárs aj normálny mäsový výrobok a nie tie vodou namasírované ***. Čo sa týka diskusie, tak osobne považujem kategóriu malých SUV za marketingom vytvorenú kategóriu bez racionálnych dôvodov ku kúpe. Napr. za Kia Sportage s 2L turbodieselom zaplatím cca 30 000 EUR, ak si dám proti Subaru Forester tiež s 2L turbodieselom, tak zaň dám cca 33 000 EUR. Ak si porovnám akýkoľvek relevantný parameter týchto dvoch áut, tak prakticky neexistuje žiadny dôvod na kúpu tej Kie, vo všetkom zaostáva a to výrazne. Jediné, čím sa môže majiteľ Kie utešovať je, že zaplatil o 3 TEUR menej... Tiguan od VW je od začiatku zlý žart, keď som videl tú palubnú dosku z Golfu Plus, ktorý bol už v tom čase na trhu x rokov, tak som sa týmto "výtvorom" prestal ďalej zaoberať - ak dá niekto na trh nový model a nevie mu ani spraviť vlastný prístrojový panel, tak si nezaslúži, aby sa z neho predal čo i len jediný kus... Audi v ostatných rokoch len "reaguje" na to, čo robí konkurencia a pridáva "náskok vďaka technike" - výsledkom je vlastne celá rada Q a posledný už doslova trápny Q3 ako reakcia na X1, ten tuším už stratil aj to jediné, kvôli čomu sa ho oplatilo kúpiť - pohon quattro (tiež tam tuším bude už len haldex). Q5 je pre mňa totálne sterilné auto, ktoré dokáže ako-tak rozhýbať fakt len ten 3.0 TDI (ak zostávame pri TD), ale ako každé "správne audi s náskokom vďaka technike" ho ťahá riadne zo zákrut von. XC60 som síce nejazdil, ale ani po tom netúžim, nakoľko je to Volvo a osobne považujem novú X3 za podstatne krajšiu. Spolu s GLK by to boli moji favoriti v tejto kategórii, oba majú výkonnejšie dvojlitre ako ten sprofanovaný 2.0 TDI v Q5 a hlavne charakter. Čo sa týka dizajnu, moje poradie je 1.X3, 2.-3. Q5-GLK............20.XC60 (myslím, že nie náhodou ich kúpili Číňania, ten "dizajn" je im blízky). Čo sa týka veľkých SUV, tak aj keď KONCERN nemusím, prvé miesto Touarega schvaľujem ako zaslúžené, hoci z iných dôvodov, ako z tých, pre ktoré si ho kupovali ostatní ľudia. Podľa mňa KONCERN vyrába len 2 skutočné autá - Touareg a A8 ( s novou A6 som ešte nemal skúsenosť, vraj by to mal byť prelom, nechám sa prekvapiť...). Inak piate miesto X6 je tiež obrazom „nákupných preferencií“ stáda, to nepotrebuje komentár (samozrejme Audi sa už chystá so svojou „X6“…). By ma celkom zaujímalo, ako sa robí v KONCERNE prieskum trhu…