No Alfa 1,4 MultiAir Turbo také 125 kW, 230/250 Nm při 2500 ot., 2 (?) roky už jezdí, přibližně o 1/4 menší objem a také s tím související zase o 1/4 menší krouťák. Alfa 1750 TBi 200 kW, 320 Nm při 5000 Nm, 3-4 (?) roky už jezdí. Sice stejný krouťák jako u Audi ale posazený o trochu výš, a jen Euro 5, ale když vezmu do úvahy, že to vyvýjeli už před několika lety a pokrok nezastavíš, tak bych zrovna Vánoce z toho 1,8 TFSI slavit nemusel. Čímž nechci ten motor dopředu hanět, ale až provoz ho prověří, vzpomeň si na 1,8 pětiventil v Octávii I. Takže asi tak...
Tak, tak, nic prevratnyho. Hlavne, aby to nebylo podobny nepovedeny nespolehlivy peklo jako 1,2TSI >:D Ty motory jsou dnes tak usetreny, az jsou osizeny. Ta elektronika a vse co umi je hezke na papire,ale kdyz to zacne zlobit, jako ze zacne, tak urcite oceni zakaznik tyto kraviny hlavne pri placeni v servise.
Myslis svou? Me staci povidani majitele, ktery si sve problemy s retezem overil i na jinych 1,2TSI ve vozech Sade >:D
Takze dekuji nechci. Nikdy mi ty motorove osizeny verky nesmi pres prah, to uz snad radsi korejce >:D
To ze mi majitel a dobrej znamej z vedlejsi ulice rekne ze byl v servise a preskocil mu retez neni JPP. To je hola pravda. JPP je, ze koncern je neco vic nez prumer >:D
Neřeš ho :-! Mám kamaráda, je to švýcar,na Volvu XC90 mu týden před koncem dvouleté záruky při najetí asi 65 tkm, kdy auto NIKDY neopustilo silnici a bylo servisováno ve švýcarském autorizáku stalo: zařadil u domu na automatu R, couvl, dal D, šlápl na plyn a krásná pecka. Praskla hřídel převodovky a když uvážíme, že automat,kde se nedá udělat uživatelská chyba,tak prostě vada materiálu.Dali mu novou převodovku. Podle některých bychom teď měli psát, že XC90 je poruchový šmejd, s ohledem,kolik jich tu jezdí (on žije zde) vs tato porucha.Statisticky je to krutě vysoké číslo,ne? Prostě blbci zůstanou blbci,to neřeš. :-!
Neměl jsi na mysli 1750 TBI 147kW (200k) při 5000 ot./min. a 320 Nm při 1400 ot./min., Euro5 bez přímého vstřikování, bez multi-airu...? ;-) V tomto kontextu vypadá ten motor Audi docela poddimenzovanej, byť je Euro6.
mno, povyk kvuli ničemu. Ale u nás je tak moc propagovanej celej koncern VW, že i když udělají nic moc produkt, tak lidem nakecaj, jak je to super a lidi tomu věří.
Jak bylo psáno výše, Alfa Romeo 1,75 TBi má výkon o 25 koní větší, stejnej krouťák a to je na trhu prosím už 3 roky.
Technologie “vyplachování”
Výjimečný výkon je výsledkem i použití technologie „vyplachování“ válců, která maximalizuje točivý moment při velmi nízkých otáčkách motoru, čehož výsledkem je neuvěřitené rychlá reakce motoru na řidičovy pokyny.
Dvojité variabilní časování ventilů (VVT)
Dva plynulé variátory časování na sací a výfukové vačkové hřídeli optimalizují časování při všech otáčkách a režimech zatížení motoru a minimalizují spotřebu a emise. Spojení dvou variátorů a turbodmychadla umožňuje dokonale ovládat proces „vyplachování“ spalovacího prostoru díky přesnému nastavení správného úhlu střihu ventilů v přechodových režimech motoru. Pokud řidič požaduje náhlé zvýšení točivého momentu, je možné velmi zkrátit prodlevu reakce motoru již od nízkých otáček.
Termodynamika
Sací kanály byly navrženy a optimalizovány pomocí 3D výpočetní technologie pro dosažení dostatečného víření náplně válce. Cílem je dosažení správného promíchání vzduchu a benzínu, čímž dojde ke zvýšení rychlosti spalování, které je také stabilnější a kvalitnější již při nízkých otáčkách motoru. Také spalovací prostor tohoto přeplňovaného motoru je optimalizován. Jsou vytvořeny velké antidetonační štěrbiny a je minimalizován poměr plochy a objemu spalovacího prostoru, což má pozitivní dopad na účinnost spalování. Výfukové kanály jsou navrženy pro synchronní součinnost s výfukovým potrubím, aby byl podpořen efekt pulzního přeplňování.
A spousty dalších novinek. Jak říkám, cokoliv z koncernu VW je vychvalováno do nebe, i když to není žádnej boom. Stejně jako dříve média vychvalovala motory 1,2 HTP jak jsou kultivovaný a skvělý.
No figurko, Jestli myslíš že s příchodem Euro6 se motor 1,75 TBi nějak zpomalý a ubere na výkonu, tak to se nestane. Tento motor má malý katalizátor a má dost rezerv na emise. Nehledě na to, že výkon 147KW není nijak na hraně a je tam dost rezerv. Například do Alfy 4C má být tento motor naladěn na 184 KW při splnění Euro6. A Alfa vždy dokázala z motoru dostat více než konkurence při shodném objemu a podobně. VW zrovna nepatří k top výrobcum motoru.... TDI PD bylo špatné, proto VW přešlo na Common Rail atd.....
To si samozřejmě nemyslím, ale zatím se tak nestalo a do doby dokud se tak nestane je argumentace proti (skoro)novému 1.8T TBičkem bezpředmětná.
Tvrdit, že VW nepatří k top výrobcům motorů je hodně odvážné a minimálně odborná veřejnost (novináři) si to nemyslí (engine of the year).
Fiat už několikrát ukázal, jak mu "nedělá problém" překopat motor na novější Euro normu. Například s dvojitě přeplňovaným dieslovým dvoulitrem. Raději ten motor zařízl.
A PD že bylo špatné? To zkus vykládat nějakému taxikáři, který na něm bez sebemenšího problému natočil půl milionu. Jedinná chyba PDčka je, že je hlučnější. To je tak asi vše.
Vidím, že dneska si tu na odborníka hraje kdejaký "čtenář". :-!
DECEPTIONE. Je nádherné, jak tu píšeš, že TDI-PD je super a nebyl špatnej. A jak všichni kolem si hrajou na odborníky. 10 let jsem se vrtal v autech jak sériových tak závodních, pracoval jsem v BOSCH servisu. A mohu ti říct jedno. 2.0 TDI PD je hodně poruchovej motor. Vsřikovače padaj jak srny u silnice, drnčí to, rachtá to, nejede to, dvouhmotnostní setrvačník v tom vydrží 100 000 Km a potom už je v háji ( klepe se celé auto, rachtá v tom). Koneckonců když TDI PD byl tak povedenej motor, tak nechápu, proč se koncern VW rozhodl tak užasnej bezkonkurenční motor stáhnout z nabídky a nahradit ho méně kvalitním a kultivovaným Alfáckým Common railem. Potom tedy nechápu, proč každá automobilka ten Common rail používá a proč nikdo jiný, kromě koncernu VW nesáhl po čerpadlo- tryska. Sakra, to je záhada :-):-)
Foli, ty osobně si psal o "TDI PD", nikoli o 2.0 TDI PD - tedy konkrétním jednom. Na to jsem taky zareagoval.
Vstřikovače odchází podstatně časteji u CR (což bys jako mechanik měl vědět), dvouhmota vydrží déle než nějakých 100 tis. nevydrží jen tomu, co podtáčí motor, či mu ustavičně chcípe, protože nemá cit v nohách.
Od PD se upustilo především kvůli vysokým nákladům na výrobu, protože PD bral jen koncern a CR všichni ostatní, a jak je známo, masová výroba = levnější výroba, druhá věc byla náklady na vývoj, které táhnul sám koncern a ta třetí s tím spojená, nebyl (nevyvíjel se) motor s novější Euro normou. Kvůli nákladům.
DEception: Záhada moc objasněna není, protože jak píšeš, že od PD se upustilo hlavně kvuly vysokým nákladům, protože to měl jen VW koncern a podobně..... Kdyby to byl opravdu super systém, tak PD nebude mít jen VW, ale bude ho chtít každá automobilka. Ale PD prosazovalo jen VW, protože ostatní automobilky věděly, že je to neštastný systém. Vždit Common Rail měl jen Fiat, potom Mercedes a potom všechny automobilky. Protože to byl revoluční systém. A to PD nebylo, proto to mělo jen VW a proto od toho potom i VW upustilo.
Asi víš, a potvrzuješ to i tím, co jsi tu napsal, že koncern se snaží šetřit kde se dá. Ano, náklady na vývoj druhého systému, který již nevykazuje o tolik lepší vlastnosti (v té době) jako ten konkurenční, jsou zbytečné. Spočítat to není problém.
Koukni se na první, druhou a třetí generaci CR. Máš na ni jakožto mechanik dobré vzpomínky? Asi ne, že?
Vyvíjet se mohlo i PD, plány byly, kdysi tu o tom psal jeden zainteresovaný diskutér. Bohužel to zařízli právě z důvodu zbytečně vysokých nákladů.
Též mám pocit, že "normální" ÚSPĚCHy koncernu bývají vwnímány až "nadhodnoceně" ;-)
147 kW a 275 Nm má i "normální" 1.6 od Citroën/Peugeot (v Mini ještě o maličko víc - 155 kW a 280 Nm z toho 260 Nm mezi 1850 - 5700 ot :yes::-)
Dle mne KLADEM novwého 1.8 motoru je spíše "soustředění" na točivý moment (a asi jeho křivku - u "speciálního" článku o motoru mi VELMi chybí jeho graf průběhu výkonu/t. momentu!!) než jen na výkon - nicméně jak zde již bylo SPRÁVNĚ řečeno, že by nějak ZÁSADNĚ trumfoval před lety vyvíjené "obdobné" (menší) jednotky alfy či PSA/Mini - to spíše NEeee ;-)
PS: Ale je možné, že se "zpopularizováním" motoru, resp. v práci MARKETINGu své italsko francouzské soupeře TRUMFNE :-)
Jj, tady jde především o krouťák v konkrétních otáčkách, nikoli o max výkon v PS (na ten má koncern spíš 2,0 T(F)SI se 199kW v Golfu R).
Graf tu sice opravdu chybí, ale i udávané pásmo max. krouťáku (1500 - 3700 ot./min.) o něčem jasně vypovídá... ;-)
No Simsone, to se myslím nestane. :-) Páč dost vynalezených prvku v benzínových motorech Alfou Romeo používá většina automobilek a u Dieselových motoru je situace ještě lepší. Každá automobilka jede na Common Rail, což je jak všichni ví, je dítkem Alfy.
Ne, dost popichování...... Jenom je zbytečné jásat, jak audi chystá supermegabombanářez motor, kterej má ty nejlepší parametry.... Přitom to je pruměr.
Alfa, Subaru, BMW, Mitschubishi mají lepší a vymakanější motory, akorát se o tom nepíše tolik a nenafukuje se to.......
Hele, když se tady za tu Alfu tak biješ, mohl bys mi vysvětlit, proč těch Alf vypotí tak tak 150 tis ročne? Proč ani ve své vlasti nepatří k nejpopularnějším a hlavně nejprodávanějším autům? Proč, když je Alfa tak progresivní a kvalitní, nevytlačuje všude z trhů to "zastaralé" Audi? Skutečně chceš tvrdit, že Alfa se motorově může porovnávat s BMW nebo Subaru? Pokud tomu tak je, tak proč nemá taky stejné prodeje, notabene když má "úžasný italský" design?
Proč její matka - FIAT dneska paběrkuje pouze s malými auty a vy vyšších třídách nemá šanci?
Místo siláckých řečí (připomíná mi to ilaské PR a nejen v autoprůmyslu) by bylo dobré si odpovědět na na otázky, které ti pokládám. Ale vynech prosím obligátní klišé a zlých Němcích, prolhaném koncernu, tupých zákaznících u nás (zcela marginální trh) a tupých zákaznícíh v Německu (nejdůležitější a nejmovitější trh v Evropě) a zaměř se na fakta. Mimochodem, na tom vámi italofily tak nenáviděném německém trhu těch italských aut prodají tolik, že kdyby tomu tak nebylo, můžou v Itálii začít přemýšlet, kterou fabriku zavřít jako první.....
To je samozřejmě krutá italská pravda, ale některé motory mají opravdu výborné, samozřejmě motor není celé auto, a ani úspěch na trhu není jen čistě o samotném produktu. Umět dobře prodat dobrý produkt, je neméně důležité, jako ho umět (za "přijatelnou" cenu) vyrobit.
To co píšeš je pravda, ale zde, v této diskuzi, kde z balíčku auto vybíráme pouze motor bych Alfu tak neodsuzoval, protože zrovna motory nepovažuji vůbec za špatné.
Berank, jistě odpovím. Alf se prodává málo, protože mají hodně špatnou pověst z modelů 155, 164, 145, 146. To bylo v letech, kdy Alfa spadla pod křídla Fiatu. Tam se rozhodlo ušetřit všude maximum a tak to vypadalo. Ty auta se sypala, rezavěla, nevydržela, sem tam něco upadlo atd.... To zazdilo kvalitu Alf. A jak jistě každej dobře ví, špatné jméno se hodně těžce napravuje. A to se nebavím o tom, že Italové nějak neřeší marketing. I když dnes už to je lepší. Příchodem AR 156 se hodně změnilo. Byl to kvalitativní skok a Alfa se reálně dotáhla na konkurenci kvalitou zpracování. ( o podvozkách se zde bavit nebudu, to každej znalej člověk ví, že jízdní vlastnosti jsou perfektní ). Vše bylo super u modelu 156. Převratné motory JTD, V6 motory Busso, které dodnes jsou nádhernými kousky. Bohužel vše pokazily motory Twin Spark. Ano, znám kusy, které natočej 300 000 km i více, ale všeobecný problém byl se zadíráním. Takže ano, tento jeden větší nedostatek opět zazdil ty plusy, které jsem uvedl začátkem. Další velkej problém byl ten, že 156 měla malý zavazdlový prostor a většina dnes preferuje čím víc kufr, tím více in.
Potom přišel model 159, Giulietta, Mito, které opravdu kvalitativně, bezpečností atd.... jsou na špičce. Ale vše pořád zazdívá pověst z minulosti. Takže pokud Alfa bude dál dělat kvalitní vozy jako dnes, tak nesmí udělat krok vedle a vše se zvedne, až lidé tomu zase začnou více důvěřovat.
Nikde netvrdím, že je Alfa nejlepší auto ( pro mě ano, ale beru to všeobecně) Ale dnes se jí opravdu křivdí kvůli minulosti. A Upřímě, co je dnes škodovka? Předražené auto, hodně předražené auto, ale lidi si to kupujou, protože to má nálepku levného auto, ale už to tak dnes opravdu není. Když vidím Fábii s 1,2 HTP, černé zrcátka, černé nárazníky. švihadla místo el oken, nemá to ani dvířka na schránky u spolujezdce a nový to stojí 220 000 Kč, to je opravdu hrozné. Ale přesto to lidi kupují. A poruchově jsou si dnes všechny automobilky víceméně rovné, takže ani dnešní škoda není kdovíjakej držák. Odpověděl jsem ti na vše?
jááj bože a a ty mu veríš, čo tu píše?...mne sa ešte žiadna Alfa nerozsypala a nič som do nich ani nesypal...mal som dve..a hádam si nemyslíš, že som taký sprostý, že si kúpim dva šroty za sebou..a investujem skoro 30000 euro, lebo neviem čo s peniazmi? ak si mal nejakú poruchovú alfu napíš prosím ta akú a ajé poruchy to boli nech to tu neni zase len plácanie prázdnej slamy ako vždy..
čiže žiadna konkrétna odpoveď klasika...prosím ta ak sa tu chceš baviť o 20 ročných alfách tak je to na diskusiu...ja kupujem len nové..a ty máš aké auto, že si taký odborník na Alfy? Vieš akú poveť mal napríklad Passat minulej generácie resp. predminulej? Ja som ho však nemal preto tu nebudem o tom mudrovať...
Když vám tady odpoví majitelé Alfy a negativně, tak jejich výpovědi zlehčujete, nebo se je snažíte jakkoliv zdiskreditovat. Vy bohužel nemáte argumenty, proto se k tomu snižujete. viz výše.
aký majitelia? ..a ja som čo? ved ti píšem, že som majitelom druhej Alfy... a prečo preberáš len negatívne názory údajných majitelov Alf?? ja som reálny majitel, píšem tu niečo uplne iné a tento názor neberieš? a ty načom teda jazdíš, že si taký odborník na Alfu Romeo?
Zkus si připustit, že nejsi schopen zkousnut kritiku Alfy. S tebou je tu zbytečná diskuze, si příliš zaslepený. Pověst Alfy je taková, jakou si zaslouží. Mě se taky nikdy moje auto nepokazilo, ale nikde nepíšu, že se tedy nekazí ty samé někomu jinému.
ale prečo sa mna ako spokojného majitela snažíš presvedčiť, že vlastním nespolahlivý šrot, ked ti píšem, že to tak nie je?? vôbec som neni nekritický, je to auto ako každé iné s ktorým som zatial naozaj nemal žiadne problémy...asi by som nevyhadzoval potom nemalé peniaze na kúpu dalšej ...práve naopak ved tvoj názor na Alfu napriek tomu, že si určite v nej ani nesedel je absolutne a nekriticky prevzaný tu od nejakých jej virtuálnych majitelov...ako potom môžeš tvrdiť, že si tu povest zaslúži?? nakoniec napíšeš, že tebe sa tvoje auto nikdy nepokazilo, ale nemôžeš tvrdiť, že sa nepokazilo nikeomu druhému...s tým súhlasím, ale ako môžeš potom tvrdiť niečo o aute, ktoré si nikdy nevlstnil??? to je trocha nelogické...
Pořád stále mi připadá zábavné, že seš tak ubohej, že si myslíš, že by někomu stálo za to si vymýšlet, co si s tím křápem užil. A ani mně nepřekvapuje. Je legrační, že si při svý ubohosti ani nedokážeš představit, že by si někdo dokázal přiznat, že v zaslepenosti udělal fatální a ještě ke všemu zatraceně drahou chybu, před kterou ho varovali jak zkušenější kamarádi, tak (už i v té době) třeba některá média. Fascinují mně šášulové, kteří si někde vyfotí na ulici auto, dají si ho k profilu, tváří se, že ho vlastní a u druhých zpochybňují, vše cpo napíšou. Ty by sis ten komplex měl léčit, věř mi. Je zajímavé, že u diskuze o motoru od AUDI se hned objeví žvásty, že motory od Alfy jsou lepší...to je komplex méněcennosti jako hrom. Škoda, než ses tady objevil ty a tobě podobní, byla to zajímavá diskuze o technice - nicméně tvoji pitomost není možné nechat bez obligátní reakce, platí totiž zásada, že sice nad lidskou blbostí (tedy tebou a tobě podobnými) nelze vyhrát (i když hate list by se hodil), ale musí se proti ní bojovat, aby jí člověk nepodlehl taky.
Děkuji za poctivou snahu o odpověď, na druhou stranu nechápu, proč sem zase taháš klišé o předražené škodovce a jako reprezentanta volíš tu nejjednodušší Fábii. Zkus se na to povznést, nicméně - co píšeš o 156 znám na základě pětileté zkušenosti. Deception ti dole potvrdí, že jsem tady dřív psal o horroru, kterým se pro mně 156 po počátečním nekritickém nadšení stala. Jako její bývalý uživatel kupodivu nesouhlasím, s tím, že motor TS byl špatný - dynamikou byl před konkurencí a jestli jsme Alfě něco nemohl vyčítat, byly to jízdní vlastnosti (na silnici seděla perfektně) a třeba i brzdy. To jsou ty klady - a taky atraktivní vzhled (mel jsem červenou)...ale ostaní částečně zmiňuješ a částečně taky ne - ergonomicky to auto bylo slabší (sedadla slušná, ostatní horší), kufr skutečně malý a to nejsem a nebyl jsme stěhovací typ a ta kvalita se prostě projevovala tím, že na autě všechno odcházelo mnohem rychleji a dřív, než na té podle tebe předražené škodovce nebo mé stávající Mazdě 6, kterou mám (po Alfě) už 8 let a jediné, co se na ní měnilo, byly destičky. Když jsem měl v roce 2003 přímé porovnání (Mazda se tehdy dělala tak druhým rokem), byl ten rozdíl obrovský - snad právě jenom v tom motoru byla Alfa dynamicky lepší, ovšem za cenu mnohem vyšší (až tři litry) spotřeby....(bylo to 105kW Alfy proti 88kvMazdy 6 při shodném objemu).
Na druhou stranu, porovnávat Alfu z roku 1999 a z dneška není asi zcela v pořádku. Ta moje nesporně krásná byla. O dnešních Alfách to už říct nemohu a není za tím negativizmus ze zkušenosti. Je pravda, že italským autům se vyhnu obloukem, ale u oblíbených značek jsem (na rozdíl od vás, zarytých fandů italského mainstreamu) přiznat, že se lecos nepovedlo nebo se mi nelíbí. Jako příklad uvedu Forda (Escort a později Focus se mi vždycky líbil velice) a ten dnešní mně až děsí. Při tom, jak se vyvíjí Honda se bojím, jak navážou na podle mně úžasného posledního Civica a z fotek, které na toto téma proběhly nejsme vůbec nadšenej. Pro vás je ale automaticky každý fiat, každá alfa a každá lancie, úžasná, nádherná, kvalitní a technicky nejdokonalejší. Nikde jsem netvrdil, že současné alfy jsou křápy. Nemám už s nimi zkušenost a jediné, co mohu hodnotit je to, co vidím. A co se kde píše...a většinový a odborný názor (vezmu-li za odborný specializovaná média) stále pro AR příznivý není a to neberu v potaz posměšky ala J. Clarcson a Top Gear. No a nakonec rozhoduje trh a čísla jsou neúprosná. A vaše výlevy, že lidi jsou pitomci protože si kupují nudného, předraženého a nekvylitního golfa nebo passata jsou zcela zbytečné. Ti lidé vás neslyší a nevnímají a budou si golfa a passata dál a dál kupovat ve vzrůstajícím množství. A nejen golfa a passata. Podívej se na tabulky prodejů a všimni si aut i jiných značek a ne jenom německých. Lidi nejsou hloupí, jak často rádi píšete - vědí co delají a proč to dělají. Stejně tak není hlupák někdo, kdo si koupí alfu. Je to jeho věc, jeho pritority. A stojí za dost jednoduchou odpověď, proč si daleko větší množství lidí kupuje golfa než alfu nebo bravo. A proč je tomu tak i v Itálii....ono se na to odpovídá snadno, pokud ovšem člověk není zaslepený a chce se skutečně dobrat pravdy. A to ne každý chce.
Nicméně, ještě poslední a opakovaný dotaz. I kdyby byla tak stoprocentní pravda, že jsou Alfy tak dokonalá a nádherná auta, proč se tedy taky tak neprodávají? Proč jejich výroba strmě nestoupá? Píšeš o marketingu. To je obligátní "omluva". Proč stoupá výroba a prodeje onoho nenávifěného koncernového Audi, ale i bavoráků? A skutečně si myslíš, že Alfu lze srovnávat s AUDI nebo BMW? Zkus si objektivně porovnat třeba portfolio těhle značek. U Alfy ti stačí prsty na jedné ruce, a u AUDI? To aby sis dělal seznam v excelu, abys všechny typy a modofikace zachytil....
No, máš právo na svůj názor, pokud nepíšeš (a to skuteně nepíšeš,a poň zatím) jako arogantní hulvát a la etykón, měj si ho. Ale vychvaluj si Alfu (přeju ti, abys byl ušetřen zklamání, které mně tahle značka přinesla, o vyhozených penězích ani nemluvě...), ale buď tak laskav a netahej to do diskuzích o AUDI, či jiných značkách.
Je nsporně zajímavé, že ať se tady diskutuje cokoliv, objeví se někdo, kdo začně psát, že alfa či fiat je lepší....u diskuze o DS4, kde by drtivou většinu jedinců alfa ani nenapadla, se objeví wolff a napíše, že nechápe, kdo si může koupit DS4, když Giullietta je mnohem lepší....tady se píše o motoru, které vyvinulo AUDI a ejhle - motor od Alfy je lepší.....nemohli byste vy nás, které zajímají i jiná auta než z koncernu FIAT, nechat diskutovat normálně mezi sebou, notabene když si myslíte, že všechno ostatní (a v prvé řadě vw, škoda a nakonec leckdy i ti francouzi a německé prémie) je šmejd a nestojí to ani za řeč? Pročpak máte pořád tu snahu si dokazovat, jak jste chytří a skvělí, když milujete alfu a fiata a lancii? Nás nepřesvědčíte a sami jste skálopevěn přesvědčeni. Nebo snad ne? :-)
Motor 1750 TBi používá moderní technická řešení včetně přímého vstřikování paliva, plynule variabilního časování všech ventilů a turbodmychadla s revolučním systémem řízení odstraňujícím turboefekt. Motor má výbornou akceleraci díky dostatečnému točivému momentu i při nízkých otáčkách, plynulou odezvu minimalizující nutnost řazení a výrazný, ale nerušivý zvuk. Maximální moment 340 Nm, dosahovaný již při otáčkách 1900 1/min, nemá ve své třídě konkurenta.
Max. výkon v kW přece v příspěvku vůbec nezmiňuju, ale 230Nm není 320 a mít max. krouťák od 1500 ot./min. a hlavně s Euro 6, to rozdíl je.
Ale samozřejmě jsem podobné reakce čekal... :-)
tak ako ti vyssie pisali, alfa uz ma taketo motory 3-4 roky, konkretne 1750 TBi ma 200 koni = 147KW a 320 NM ide od 1800 otacok az to 4900 sa mi zda. Takze kludni svoj koncernacky hormon a skus si rozsirit obzory trosku a nielen tliachat pod kazdym clankom.
Počkáme si na motor splňující E6. Teď je porovnání velmi obtížné, nicméně ta otázka je ve vzduchu stále. Kdo má tyto parametry při plnění E6.
Navíc, pokud by mělo dojít na klasické poměřování pindíků ze záchodků první třídy, jsou zde jiní hráči s hvězdnějšími top parametry.
ano je to pravda, ale v dnesnej dobe nie je problem spravil maloobjemovy (tym myslim 4valcovy) motor preplnany s normami E6. A nebude to ani v alfe problem ked dokazali pred 3 rokmi urobit E5. Mne sa tento pocin audi lubi a keby to pustili aj do passatov pripadne octavok ci golfov tak klobuk dole. Papierovo ten motor vyzera dobre a pokial bude tak ja jazdit tak konecne dobry motor. Na A6 tazsi ale pre A4 ako stvoreny, v kombinacii s Quattrom.
Problém to asi není. Věřím, že ani není problém dosáhnout vyšších špičkových hodnot výkonu a kroutícího momentu. U tohoto motoru je nutno vnímat jeho masové nasazení, což znamená optimalizaci průběhu kroutícího momentu. Nedivil bych se, kdyby (dle idei downsizingu) z tohoto motoru udělali vyladěnější a výkonější jednnotku např. pro G GTI, TT, Oct. RS.
S tím, že by to neměl být problém ani pro Alfu také souhlasím.
Porovnání současných VW 1.8 s turbem a TBi nepovažuji uplně za šťastné, resp. ano, ale uplně to neříká, zdali by koncern byl podobného motoru schopen. Dle mne bez problémů ano, ale zatímco pro Alfu je to top turbová motorizace, tedy "musí" dosahovat adekvátních parametrů, VW nic nenutí 1.8 tlačit někam výše, když pro vyšší výkony sáhne po 2.0 a u 1.8 se může soustředit na uživatelsky pohodlný projev.
suhlasim s tym co hovoris, porovnaval som to len vzhladom na to co napisalo to individuum na zaciatku. Citujem " kdo jiný umí (navíc už s Euro 6) z benzínu R4 1,8 litru 320! Nm od 1500!-3700 ot./min.?" To s alfou ber len ako odpoved na otazku. A druha vec je ze naozaj ten motor tu je a aj ked ma alfa vyssi vykon, v podstate ide o vysoky priebeh Nm v sirokom spektre otacok, co je pre vodica najpodstatnejsie. Nie je uz dolezite ci mas pod sedadlom 170 ci 200 koni. Tych 320 Nm ti bohate staci na prijemnu jazdu a dobre dynamicke vlastnosti. Ja som rad ze audi ide tymto smerom, v alfe bol ten motor naozaj nevidane zivy, v audi bude dufam napodobne dobry.
ad 1. věta: tak to asi to 2.2 HDi od PSA hned tak nedožene ;-)
ad 2. věta: jistě, a se spotřebou 4 litry na 100 :-)
PS: Tak JAKpak jste myslel to "co předvádí PSA umí kdejaký tuner"? Nebo se k tomu už NEhlásíte? ;-)
Koukněte se na nabídku motorů u koncernu. Má někdo větší výběr? Je nutno tahat výkon z menšího objemu, když mám k dispozici větší motor, který to zvládne lépe a spolehlivěji?
1. koukám (relativně znám)
2. spíš NEeee (místy je až NEsmyslně velký = motory se výkonově "překrývají")
3. (dle mne) NEeee! Já raději "větší (objem) s více (válci)" ;-)
PS: To vy VŽDY "tak důsledně" NEodpovídáte/na konkrétní text NEreagujete? :-)
no hlavne si vyjasnime jednu vec: ja ta nemusim presviedcat o svojich znalostiach, robim s autami cely zivot a vidim co sa kazi a co nie. Zato ty ma zacinas presviedcat ze si uberkoncern vymetena hlava... Neber to v zlom, skor ako prirovnanie.
Promiň, ale tys tu nenapsal nic, co by mělo nějakou váhu. Takhle opravdu člověk, který "s autami robí celý život" nevypadá. Možná si to jen nalháváš a bojíš se přiznat jak to opravdu je. ;-)
Takhle znám jeden servis (soused přes plot) a k němu jezdí človíček s Passatem 2.0 TDI z druhé ruky. Pořád slyšim ódy, jakej je to krám, že na to nejdou sehnat díly, druhovýroba neni a na vrakáčích jich taky moc neni, hlavně díly motoru. A to auto se pořád do toho servisu vrací. Tohle jsou potom ty lidi co dělaj s autama celej život.....
A právě proto se tak primitivně nemáš rád...
Ty vulgarismy jsou především tvoje vizitka, používá je hlavně ten, kdo na někoho v diskusi mentálně, slušnou formou, nestačí a zneužívá tak anonymity netu...
V podstatě jsi ubožák hodný maximálně tak politování...
(Snad až ne)slušně "naturbokomperosovaný" malý BENZÍNový motůrek? (se spotřebou starého třílitrového 6tiválce s automatem v minulé C5 - tedy když ho dáte do Fabie, nevím jak ve větších vozech ;-)
PS! PS! PS! NEzapomněl jste (odpovědět) na "PS"? :-)
Jenže pořád je na trhu, pořád je k objednání. Funguje tu už od roku 2005 a bude tu minimálně do roku 2013. Osm let je docela slušná životnost na motor, ne?
Odpůrci a pochybovači za tím budou vidět jen jeho údajnou nespolehlivost, ti co vidí kousek dál, rozeznavají pojmy jako vývoj, dopředu, Euro6, atp z toho nejsou nijak vyjevení. Normální stav, že se stáhne a přijde něco nového. ;-)
ked mas raz na sklade komponenty tak ich nevyhodis do kosa, nie? S tou udajnou nespolahlivostou si myslel co? Lebo udajne nespolahlive su aj passaty, laguny, fiaty, ople, pezoty, alfy, lancie, fabie.....
neviem preco sa tu tak opieras o fakt euro 6. Ked to pride tak to budu mat vsetky automobilky, ja to skor beriem ako nevyhodu ze ma motor euro 6 a nie vyhodu.
Euro6 beru jako nutnou podmínku dalšího setrvání na trhu. Tedy bez jakýchkoliv emocí.
Na skladě nikdy nemáš komponenty na další 3 roky dopředu. To by ti na tom skladě leželo zatraceně hodně peněz. Někdy se poptej v nějaké automotive firmě, na jak dlouho mají skladové zásoby. ;-)
Nu, Euro 6 "se blíží" = v dohledné době (jak správně píšete "zatím") KAŽDÝ motor bude
1) Euro 6 splňovat ;-)
2) mnohé budou i výkonnější :-)
3) i "obyčejný" Citroën má ohlášený (pravda dvoulitrový) motor 200 kW/375 Nm
(samozřejmě SPLŇUJÍCí Euro 6 ;-)
PS: To ale VŮBEC NEznamená že TENTO motor Audi je "špatný" nebo tak něco - PŮSOBí dobře (škoda že tu není grafík průběhu výkonu/t. momentu) a pokud vím jeho předchůdce vůbec NEní špatný (i když MNĚ "ještě zajímavější" příjde 2.0 TFSi - a obecně spíše koncernovwé BENZÍNové motory než dieslové..
Pěkný den :-)
Takže jeho domnělých 1800 - 4900 ot./min. bylo správně, tak proč potom píšeš, že je to už ve 1400 ot./min. Někdo z vás to přece musí mít špatně (samozřejmě že on).
Ano parametry této 1750 TBi jsou vynikající, ale vzhledem k odlišné konstrukci motoru se budou jeho parametry, spolu s Euro 6, držet velmi nesnadně. Pokud se to podaří, bude to na potlesk.
tu mas konkretne vynatok z testu auto.cz ty dilino:
Výkon je totiž opravdu jeho silnou stránkou – vrcholí při 5000 min-1 hodnotou 147 kW, točivý moment 320 Nm je pak dostupný již při 1400 otáčkách. A to už s vozem střední třídy umí pořádně zahýbat.
a ty si konstrukter motorov ci co ked dokazes tvrdit ze tie PARAMETRE S EURO 6 BUDU NEREALNE?
tak to mas od 1400 rovno a to je aj odpoved na tvoju dementnu otazku, kto dokaze ist od 1500 na takych Nm. A momentalne neplati euro 6 takze sa stale moze 1,8 TBi predavat a ma lepsie vlastnosti ako ta priskrtena TSi beziaca na euro 6. Ja nevioem ale tvoja zadubena hlava asi tazko pochopi ze plnit euro 6 je pre motor pritaz nie advantage. A ked pride euro 6, alfa bude mat taky motor v ponuke, ked to dokaze pre euro 5 spravit lepsie ako audi.
Zadubena prazdna hlava ostane vzdy prazdnou hlavou. Keby si mal aspon nejake argumenty dilino, len tliachas chujoviny a este sa tesis ze tolki reaguju na tvoj dementny prispevok. IQ tykve
Pokud se tu míníš vyjadřovat jak primitivní buran, tak si choď na diskuse se sobě rovnými... a vem si prášek, ať ti něco nepraskne...,
Nikde z té citace v testu nevidím tvé púvodní údaje o rozsahu 1800 - 4900 ot./min, takže se ti prostě opravdu jen zdály, takže díky za potvrzení toho, co jsem psal nejen v předchozí reakci...
na rozdiel od teba sa mi zda aspon v pribliznych rovinach, kiezto ty si mozno maximalne soferoval dedinsky traktor. A budem sa vyjadrovat ako chcem, no na teba mam len sproste urazky lebo si zadubena hlava ktora nevei priznat to ze nevie nic, absolutne nic, len tliachat nieco co si niekde precital. Na rozdiel od teba ja audi v tomto fandim realne a tesim sa ked si s tym motorom zajazdim kiezto ty tu budes pod najblizsim testom na A4 1,8TSI len tliachat kraviny ako vzdy a hadat sa bez toho aby si sadol za volant. A ako som ti ukazal, ze pises kraviny, EXISTUJE motor co ma od 1400 otacok 320 NM, co ty ako miestny prostacek tazko mozes vediet ked citas a pises v MA.cz len pod sede socky golfy a nevies precitat dokonca clanok. Si mi na smiech a uz sa o tebe pisalo aj na inych forach spolocne s gti-m. A konec, nereagujem na teba lebo nemas argumenty a len tliachas.
Motor 1750 TBi používá moderní technická řešení včetně přímého vstřikování paliva, plynule variabilního časování všech ventilů a turbodmychadla s revolučním systémem řízení odstraňujícím turboefekt. Motor má výbornou akceleraci díky dostatečnému točivému momentu i při nízkých otáčkách, plynulou odezvu minimalizující nutnost řazení a výrazný, ale nerušivý zvuk. Maximální moment 340 Nm, dosahovaný již při otáčkách 1900 1/min, nemá ve své třídě konkurenta.
a co? euro 5 ci 6, ked to dokazala alfa spravit pri euro 5 dokaze to aj teraz pri euro 6. A na rozdiel od teba mne sa dobre zda, len sa mi nechcelo kvoli tebe googlit hned. A predstav si ze alfa to mala uz od euro 5 tych 320Nm, zadubena hlava ako ty to nepochopi nikdy.
Je pekne, ze nejdu cestou max. vykonu ale spotreby a euronoriem, ale som zvedavy, ako to cenovo a marketingovo dokazu obhajit pri vykonovo provnatelnej 1,4 8-s
1750 TBi 200 koni = 147 KW a 320 NM od 1800 az do 4900. Audi vyrobilo dobry motor, ale snad tu nebudeme z toho robit vedu, kedze neprinasa nic prelomove. Ale do novej A4 by som si ho kupil ako prvy.
A teraz mi prosím ťa ešte napíš v akých otáčkach ten výkon dosahuje a hlavne ma zaujíma hodnota pružného zrýchlenia teda kruťak.... a v ako pásme. Nehovoriac o euro norme.
U CTR by som sa tychto hodnot velmi nebal. A navyse mas bezudrzbovy motor -> bez turba. Euro norma uz bude ina salka, ale rozpravam esa o tom ci tu su alebo nie su uz taketo vykony a motory.
nechci tě zklamat, ale turbo jako takové je bezúdržbové. Primitivní mechanismus (když opominu variabilní lopatky, které jsou ale také do jisté míry primitivní záležitost)
- do každého auta musíš lít olej, každému autu musíš měnit svíčky, vstřiky, filtry, kapaliny, každému vozu odejde klika hlava vačky ventily.... Celý motor je jen spotřební zboží... Je jen otázkou, jak moc se na komponentech šetří....... Turbo rozhodně na spolehlivosti nic neubírá, jen to chce jiný přístup ze strany řidiče.
noo ani by som nepovedal, turbo je az veolmi nachylne na sposob jazdy, dokazom je kopec zakarbonovanych turb ktore idu denne na ultrazvukove cistenie. Turbo samotne je bezudrzbove len do takej miery ako sa o neho stara vodic. Nezabudni ani na to ze turbo nie je na vacsine aut chladene a co sa s nim stane po dlhsej jazde vo vyssich otackach ked sa nenecha vychladit ti nemusim hovorit ani dufam :-) Turbo je super vec len do takej miery pokial sa nepokazi. A ver tomu ze na repase ci opravach turb sa dobre zaraba.
Chlazené je. Olejem. Problém je, pokud se po ostré jízdě vypne motor, tzn. zastaví se cirkulace oleje. Pak dochází k lokálnímu přehřítí oleje v turbu z čehož je to zakarbonování. Stejný problém ale nastane i u moderních, vodou chlazených turb, protože turbo je samozřejmě olejem i mazané.
nenastane, protože vodou chlazené turbo má už z principu nižší provozní teplotu než to nechlazené, proto u něj nedochází k takovému opotřebení (ať už při běžném provozu, tak vlivem necitlivého zacházení)
Problémem totiž není mazání ale přehřívání (spálení) oleje vlivem nedostatečného chlazení ;-)
Tvůj dotaz přesně míří tam, kam jsem chtěl. Do nesmyslna. Je nesmysl při TBi předhazovat vysokovýkonou atmosféru, která se přes 10 let nevyrábí a vznikala v jiné době, stejně tak jako protiargument motoru s E6 používat motor splňující E5. Až budou k dispozici adekvátní motory, můžeme porovnávat, přeměřovat a hádat se jak chceme.
já mile rád budu E5 ku E6 stavět.... Neboť celé EURO je jeden velký nesmysl.... Kdo měl kdy vůbec tu drzost diktovat výrobcům co a jak musí motory splňovat! Regulace do jisté míry dobrá věc - Ale počátkem Euro4 to začlo být do nebe volající!
Bohužel E při vzájemném porovnávání motorů do úvahy brát musíme, protože se jedná o čím dál větší omezení, která mají vliv na výsledné parametry. Pokud toto do úvahy brát nebudeme, můžu se vysmát Alfě, jací jsou to amatéři, že stejných parametrů (objem/výkon) dosahovala Honda bez turba.
Co znamená "nejede lépe"? To je dost široký pojem. Co se týče pružnosti, pak na tom logicky bude (zpravidla) oturbená nafta (podobného objemu) lépe, než benzínová atmosféra...
Proste pruznost pro bezny provoz je udaj o nicem. S benzinem na 6kvalt 45-50km/h az maximalku. Nafta 1,4TDI by z auta vyskocila, jak se trepe cely auto diky jinemu zprevodovani, otacky by byly snad 500, jde to tedy porovnat? Nafta s dobrou pruznosti na 6kvalt prida a benzin podradi a nejaky ten kvalt a pruznost auta jako zprevodovaneho celku je jasne na strane vykonu.
Pokud neřešíš nutnost řadit, neřešíš už ani pružnost motoru, ale vlastně jen jeho výkon ve středních/vyšších/vysokých otáčkch, který častým řazením co nejvíce využiješ, samozřejmě na úkor spotřeby, hluku apod....
No nevím, ale dokud budou sportovní modely Audi i VW dostávat 2.0 TFSI tak má motor 1.8 TFSI jinou úlohu než podávat maximální výkony. Technicky by nebyl žádný velký problém, aby místo 125kW dával třeba 150kW nebo i víc, ale tam už je dnes dvoulitr. Já jsem toho názoru, že s tím "turbovýkonem" je třeba zacházet rozumně a abych zůstal u koncernu, je mi daleko sympatičtější nová 1.8 s výkonem 125kW než 1.4 s výkonem 132kW. Pro dobrý pocit z jízdy je méně někdy více.... :-)
Mohl by mi někdo vysvětlit (třeba autor článku :-) ) jak funguje technické řešení, kdy "Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI)."
To má jako dvě sady vstřikovačů? Nechápu smysl, je to zavedeno z důvodu splnění Euro 6? Dík
To nie je nijak nepochopiteľné. Áno, má to dva vstrekovače na valec, jeden do nasávacieho potrubia pred ventil (MPI) a jeden priamo do valca (FSI), pričom cez ktorý sa plaivo vstrekne, závisí od konkrétnych prevádzkových podmienok a potrieb (teplota motora, otáčky, intenzita stlačenia plynu a pod.).
Inak obdobný systém priamo-nepriameho duálneho vstrekovania má Lexus nejaký ten mesiac(rok), čo si pamätám, minimálne v IS-F a v LS.
Dle zveřejněných parametrů je jasné, že se jedná o výkonově těžce poddimenzovaný motor, který bude mít špičkový zátah v nízkých a středních otáčkách, ale ve vysokých bude zřejmě elektronicky „zařízlý“. Kroutícímu momentu 320Nm při 3700 ot. odpovídá výkon 124kW (což koresponduje s údajem výrobce -125kW/3800 – 6200ot). Je jasné, že jen úpravou SW, ať už výrobcem nebo ladiči, a zpomalením poklesu křivky kroutícího momentu tak, aby výkon vrcholil u běžných turbobenzínových 5.500 ot., lze z tohoto motoru dostat minimálně o 25% více.
Jen pro srovnání, dnes již historický 1.8T20V, který vznikl naroubováním turba na nepříliš úspěšnou atmosféru, se vyráběl ve verzích 105 – 177kW. A i dnešní 2.0TFSi má ve vrcholné sériové verzi 221kW.
Jistě, že je přidušený. Může za to zcela jistě Euro6. Koncern se tak logicky rozhodl udělat uživatelský motor, který sice nemá špičkový výkon, ale jízdně to bude opravdu velmi příjmený motor pro každodenní ježdění.
Docela se divím diskutérům výše, kteří si tady poměřují pindíky a srovnávají to se starou TBi. I z obyčejné 1.8 TSI udělá kdejaký tuner motor s 350 koňma. Není to žádná věda. Motory Alfy mi vždy přišly jako více sportovně naladěné, ale jejich výdrž a spolehlivost byla o to nižší.
Otázkou je, zda to je pravda. Už u staré 1.8T20V deklarovali max. krouťák od 1.750 ot., ale realita dle veškerých grafů z brzdy, které jsem kdy viděl a za statisíce najetých kilometrů byla okolo 2.000 ot.
Pro mne osobně je uživatelsky příjemný motor s pokud možno maximálně plochou křivkou momentu, což tento případ rozhodně není.
Uživatelsky příjemný bude v těch nízkých a středních otáčkách, kde bude svým vysokým krouťákem ridiče "mást" a dávat pocit síly podobně jako současné výkonné turbodiesely, ale po 3.800 najednou začne umírat, což může být pro nezkušené ridiče např. při předjíždění problém.
A já se ptám, bude to zajímat cílovou skupinu zákazníků tohoto motoru? Odpovím si sám, pramálo.
Obyčejný člověk vyžaduje od motoru rychlou reakci a "vysoký" výkon v pásmu otáček, které nejběžněji využívá. To tento motor bez problému a s noblesou splňuje.
A že začne potom umírat? To je pravda, ale jako daň za Euro6 to nepovažuji za podstatné, stejně jako cílová skupina zákazníků.
Pak tu jsou závodníci, kterých je tento server plný a čítají tak 99% místních diskutérů, kteří od motoru vyžadují gradaci výkonu a maximální výkon někde u 7-8 tis otáček atp.
pokial si cital vyssie, diskusia sa uberala skor ako odpoved na otazku:
kdo jiný umí (navíc už s Euro 6) z benzínu R4 1,8 litru 320! Nm od 1500!-3700 ot./min.?
a odpoved je ze ostatni to tiez vedia, kedze alfa to dokazala s euro 5, preco by to nedokazala s euro 6. Alfa problemy s tymto konkretnym motorom nema a ladi ho dalej napriklad pre guliettu. A ano, motory alfy musia byt sportovnejsie naladene ale stale nedosahuju svoje maxima. A ich spolahlivost trpela prave v 156 kedze si to sem navozili prave mladi tuneri a uz neliali do nich seleniu ale castroly a podobne veci ktore vyrobca vyslovene nedoporucuje.
a este jedna vec:
ale jízdně to bude opravdu velmi příjmený motor pro každodenní ježdění.
ty si sa uz viezol s tym motorom? Nepochybne na papieri vyzera dobre ale vytrvajme a diskutujme az po zvezeni. Zatial som jazdil len prave tu alfu a bol to velmi prijemny motor, vyuzitelny v sirokom spektre otacok. Verim ze audi ho bude nasledovat a budeme to moct o nom povedat tiez. Lebo 2.0 TFSi zrovna vela ludi neocarila a spolahlivostou taktiez.
Ad 1) Alfa nemá Euro6. Tedy zbytečná diskuze.
Ad 2) charakteristika motoru bude přesně taková, jak jsem psal.
Ad 3) nesnaž se tu o něčem diskutovat, když jedno klišé nahrazuješ jiným, to pak nedává smysl.
ad1: ano zatial nema, ale nateraz plati euro 5 cize ide o priameho konkurenta pre tento motor.
ad2: o tom aka bude charakteristika z papierov vie kazdy povedat, aka bude v reale si pockame.
ad3: neviem co z toho je klise, pisem realne veci ziadne klise, skus spresnit.
Ad 1) Alfa především nemá nic jiného, takže ji nezbývá, než ladit svou jednaosmičku. U Audi si mohou vybrat, 1.4 1.8, 2.0, 2.5, 3.0 atd... Není nutno výkonově šponovat 1.8, když tu je 2.0 či 2.5.
Ad 2) klidně si počkej, pak mi tu napiš. ;-)
Ad 3) píšeš spoustu věcí, bez reálných vlastních zkušeností, či znalostí.
Ad1: myslis tak ako VW ladi svoju 1,4?
Ad2: napisu velmi rad a dufam ze to bude dobry motor.
Ad3: to mozem aj ja povedat o tebe, vypovedna hodnota takej vety je nula = :no: = budeme sa tu urazat a co z toho?
Hraješ si tu na odborníka, ale nejsi chopen pochopit ani motorovou paletu koncernu a podstatu downsizingu či výkonových specifik motorů. O čem se tu s tebou mám bavit? Kdo ho má vtšího? Promiň, ale z toho jsem už dávno vyrostl.
tu v diskusii sme na to aby sme sa navzajom presviedcali o autoznalostiach? To ze ty nemas auto neznamena ze ho nemame aj ostatni. Deception trochu sklzol k debate o nicom ale da sa s nim vcelku rozumne bavit az na ten Ad3. Na rozdiel od teba on ma aj IQ.
Ano, 3 roky a ve vývoji min další 2, to už je ve světě automobilů opravdu doba. tento motor nový je. Vysvětleno v článku. Stačí to vzít v potaz a neptát se tak hloupě.
Starý motor neplní euro 6. Tento je nový a normu plní, přidali k tomu i pár vylepšení, nižší hmotnost, jiné průběhy výkonu a kroutícího momentu. Pořád je a bude novější, než stará TBi.
pokial je pre teba 3 rocny motor stary... Nechapem co ste tu vsetci taki nadrzani z tej E6? ved to je len skoda ze ho plni, je viac priskrteny a dodrbany ako E5 a vy to tu obhajujete akoby mu davala ta E6 neviem kolko koni.
Pořád nechápeš. Já beru Euro 6 jako nutné zlo. Nebudu ji tedy nijak komentovat. Když ji máš, vyrábíš, když ne, končíš. Není prostor k diskuzi.
3 roky je zatraceně dlouhá doba. Hlavně u vývoje aut.
Motor nemá 3 roky, vyvíjel se min další dva roky. Je to obdobná situace jako s dvojitě přeplňovaným deiselem Fiatu, který taky skončil z důvodu neschopnosti plnit Euro 5.
Jenže o to právě jde. Motor, který splňuje jenom E5 nemusí být tolik "přidušený" jako motor splňující E6 a proto je při plnění E6 složitější dosáhnout stejných parametrů jako při plnění jen E5. Proto také to neustále opakování toho, že dokud zde nebudou další motory splňující E6, není co porovnávat. A v tom kontextu je také TBi jako měřítko bezpředmětné. Pokud toto nebudeme brát do úvahy, vracím se k tomu, co už jsem zmínil. V Alfě jsou žabaři, které překonala i Honda (poměr výkon/objem motoru) a bez turba.
Rozhodně si NEmyslím že motor 1750 TBi zkonstruovali "žabaři" ;-)
Ve své době byl a je VYNIKAJÍCÍ (a že splňoval "jen" Euro 5 je přece LOGICKÉ, ne? :-) ). Tento motor od Audi je s ním srovnatelný JEN objemem, z toho mála co o něm víme (jaký bude se dozvíte nejdříve ZA PŮL ROKU!) bude spíš zaměřen na "pohodovou jízdu na ploché křivce točivého momentu" - trochu PRAVÝ OPAK Alfy ;-)
Dnes v tuto chvíli ale 1750 TBi stále je docela DOST "zajímavý" motor, nebo? :-)
PS: Honda byla mé první auto a mám jí ráda (a místo C5 jsem si před lety málem koupila Accord), ale v poslední době mám pocit že jsou trochu "v zimním spánku" (nebo se možná jen soustředí na modely "mimo můj zájem" - NEvím).
Pěkný den :-)
Samozřejmě, se vším souhlasím. Na nesmyslném porovnání TBi ke "starému" motoru od Hondy jsem chtěl ukázat nesmyslnost porovnání motoru, který je stavěn na E6 a motoru stavěného na E5. A to se radši (znovu) nechci rozepisovat o těch motorech v portfoliu značky (jejich určení a vliv na zadání při stavbě těch motorů).
Zimní spánek Hondy ? Téma na celovečerní debatu u dobré sklenky, která bude končit zamáčknutím nostalgické slzy ;-)
Ještě doplnění. ...je škoda, že ho plní..... No škoda to je především pro Alfu, protože pokud by neudělali verzi pro E6, budou se sice moci plácat po zádech, co je to za super motor, ale budou se u toho dívat na stojan v muzeu a ne na zástavbu v modelu z nabídky.
Ten motor není přidušený, jedná se o tzv. nizkotlaké přeplňování.Nejde primárně o to zvýšit na maximum výkon, ale dostat z motoru kroutící moment už od nízkých otáček a vytvořít tak pohonnou jednotku s plochou křivkou toč. momentu, kterou nebude potřeba vytáčet do vysokých otáček pro dosažení potřebné dynamiky. Čili pro pohodovou jízdu s dostatkem síly v každé situaci. Ideální pro kombinaci s automatem ;-)
Podobný motor mělo PSA už v Peugeotu 605 a Citroenu XM. Vznikl upravou dvoulitru 2,0i s výkonem 89kw. Instalací turba se výkon zvýšil pouze na 104kW (později na 108kW) což se na první pohled zdálo velice málo. Nicméně význam této motorizace právě spočíval v jeho "dieselové" charakteristice. A oproti dvoulitru také byla jízda s tímto motorem mnohem pohodovější. Odtud také označení 2.0i C.T. (Constant Torgue) Ale to už jsem trochu OT. :-)
to samozřejmě není podstatné ;-) reagoval jsem tím jen na to, jak někteří vzdychají nad nízkým výkonem a zapomínají na jiné a širší souvislosti.
Samozřejmě že tento motor (2.0i C.T.)je dnes už zastaralý (cca rok 1993) ve srovnání s novinkou od Audi, která je použitou technikou někde jinde.
Zatím co Alfa a Opel tlačí svoje 1,4 Turbo až "na krev" tak tato filozofie je mi mnohem více sympatická a navíc k konečném důsledku šetří i kapsu zákazníků vzhledem k životnosti jednotlivých dílů.
To ROZHODNĚ - možná by stačilo (jak jsem u uvedla "výše") PRAVIDELNĚ (při představení motoru) uvádět i GRAF! ;-)
PS: Bohužel to co tu "vysvětlujete" je asi nejspíš už "moc složité"? NEvím - rozhodně se to (tedy takovéto "dovysvětlení souvislostí") z běžných textů motoristických novinářů (skoro ZCELA) "vytratilo" ;-\
problémem je myslím si i to, že se prostě jen porovnávají "papírové údaje" bez širších souvislostí a zamyšlením se nad zaměřením dané pohonné jednotky.
Místo konstruktivní diskuze se to tu zase zvrhlo v poměřování, "kdo ho má delšího" a popravdě nechápu to podrážděné vyskakování Alfistů proti novince od VW/Audi, stejně jako hanlivé označování motorů od PSA za "produkt tunerů"... :no:
Když se na tu pohonnou jednotku podíváme v širších souvislostech tak zjistíme, že její cílové zaměření není do automobilu pro sportovní využití nebo lámání rekordů, na to má Audi dostatečně dimenzované verze S.
Motor je zaměřen spíše na příjemnou jízdu s dostatkem výkonu v běžných jizdích situacích a hlavně s důrazem na nízkou spotřebu a emise. Pravděpodobně bude hlavně kombinován s automatickou převodovkou.(viz předchozí příspěvek)
Proto nechápu, proč by měl být srovnáván s pohonnými jednotkami Alfy Romeo, která je už z principu spíše sportovně zaměřená a tudíž tomu odpovídá i charakteristika motorů a výkony ( agregáty s vysokým litrovým výkonem a spíše "vysokootáčkovou charakteristikou", která je pro sportovní vozy typická )
Už proto je nesmysl takovéto motory mezi sebou porovnávat jen na základě papírových údajů a navzájem se "dohadovat", kdo je lepší nebo horší výrobce, či kdo je více popředu nebo pozadu. ;-)
Já to NEříkám "tak pěkně" (a "správně") jako vy (protože to NEumím ;-\ ), ale to že auta NEjsou o "porovnávání číslíček" (na což někteří výrobci - zdá se (mi) - EVIDENTNĚ "hrají" - zdá se mi že OPRAVDU raději udělají motor/naladí převodovku/sladí vůz aby měl "hezká číslíčka", než aby "ideálně ladil") - to říkám (se snažím říkat) ČASTO (ale nevím jestli to má nějaký "efekt" :-|
Pěkný den (raději ve voze "perfektně sladěném" než "číslíčkově atraktivním" :-)
Ano, velmi seriozní shrnutí, hodně jsem najezdil s 2.0 TFSI 155 kW 350 Nm v A4 a musím říci, že ve třídě 2 litrových motorů to byl absolutně nejpohodovější motor jak v porovnání s benzíny tak s naftou a to jak koncernové motory (jezdil jsem 2.0 TDI CR, 1.9 TDI PD, 1.8, 1.8 T, 2.0atmo) tak konkurence (měl jsem tu čest s 325i, 320d, 2.0 mazda, 220 i 250cdi). A popisovaná 1.8 je pojata prakticky shodně (u 2 TFSI v 1500 začíná max. krouťák a drží se až do 4200). Zpřevodování hodně do těžka (na 6 tku ve 130 motor točil 2300, ve 200 km/h 3500), v 50 přes obec se pořád dalo jet na šestku a motor se bez problému sebral z nějakých 900 ot. tedy kousek nad volnoběhem, naopak když člověk chtěl tak v těch 50 podřadil na dvojku a roztáhl na nějakých 120 a více resp. podřadit na cokoliv mezi 2 a 5 a vždy mít pod plynem ten max. krouťák který vždy lineárně zrychloval bez kraválu, bez turboděr, bez vibrací. Tím, že motor není vyhoněn na max. výkon (myslím, že 200kw není žádný problém) tak v celém rozsahu je motor max. tichý a bez jakkýchkoliv vibrací (i zkušený řidič s manuálem když se zakecá tak jede na 3 třeba 140 a ničeho si nevšimne protože jenom pohled na otáčkoměr připomene, že by se mohlo také řadit). Pokud konstrukteři nezmrví převodovku ať manuál nebo nějakou slušnou dvojspojku tak je to absolutně nejsametovější svezení (ve třídě do 2.0) a přímo ideální bude spojení s dvojspojkou.
No pro mne zrovna to, že v 3.700 ot. začne krouťák padat jako sekera ke dnu, není příkladem ploché křivky turbobenzínu, spíše se mezi těmito motory jedná o zřejmě "nejdieselovější" projev.
Podle mne jde o spíše marketingově - technický problém, a to ve dvou rovinách:
1) Současná technika přeplňovaných benzínů na rozdíl o minulých dvou desetiletí, kdy tyto motory byly v pozadí zájmu a kdy se investovalo hlavně do rozvoje turbodieselů a které zaznamenaly obrovský pokrok, se ukazuje, umožňuje takový výkonový skok, na který široká veřejnost není připravená. Auto o objemu 2 litry v atmosférickém benzínu je vnímáno už jako vcelku solidní, a teď místo toho má stačit objem 1.4, nedejbože 1.2? Jenže technicky lze dnes bez problémů vyrobit motor s litrovým výkonem 80 - 100kW, na rozdíl od nějakých 40-60kW u atmosféry. Takže tyto turbomotory lehce přiškrtíme, aby ten skok byl vzhledem k překrývání se různých motorizací a modelů postupný a pomalejší. Tzn. samozřejmě pak automobilky mohou udělat více generací a postupných modifikací těchto motorů a trh "ždímat". Příkladem je nejen tento motor s extrémně nízkým maximem výkonu, ale také 1.2TSi, 1.4TSi a stávající 1.8TSi, kde maximální výkon vrcholí nejpozději v 5.000 ot. Pozn.: Je náhoda, že na rozdíl od minulosti Škoda na svých oficiálních stránkách u jednotlivých modelů a motorizací neuvádí, při jakých otáčkách je výkon dosahován, resp. zmizely grafy jednotlivých motorů?
2) Druhý vliv podle mne může mít to, že potenciál turbodieselu byl v minulých letech velmi výrazně vyčerpán a nyní je nárůst výkonů technicky náročný (vyšší tlaky, menší průměry trysek, vyšší nároky na emise atd.) a to při nárůstu spotřeby, která je už jinde, než bájných 5 na sto. Proti tomu turbobenzíny srazily spotřebu z ještě nedávno běžných "atmosférických" 8 -10 litrů na nějakých 7 - 8 a výrazně tak zredukovaly hlavní marketingovu výhodu dieselu - spotřebu. Takže podobně dieselově laděnými turbobenzíny si automobilky mohou připravovat půdu pro přechod dříve naftových zákazníků na benzín.
No chvalit sa usporou hmotnosti a potom vyrukovat s uchvatnymi 3,5kg, to chce silny zaludok. To prilejem trosku viac chladiacej, doplnim servo, olej dam na hornu rysku a sme tam kde sme boli. Keby aspon priznali, ze zvysili vykon a hmotnost sa nezmenila, OK a kazdy bude spokojny, ale takto....
ked si este predstavim pouzitie hlinikovych skrutiek (srobov), no s panom bohom... laik zaplesa, technik sa prezehna :no:
:-) Kolega se zřejmě (stejně jako já) domnívá, že těch upachtěných 3,5 kg nehraje z hlediska provozu auta vůbec žádnou roli. Zato dopad na životnost bude zřejmě podstatný. Hliníkové šrouby bych opakovaně utahovat a povolovat nechtěl. Plastovou olejovou vanu rovněž nemusím (jsem zvědav, jak dlouho bude těsnit).
Šrouby se vyměňují! Už po prvním utažení mají zdeformovaný závit, čím častěji je utahuješ, tím víc mrvíš jak díru, tak i šroub, problém je ten, že díru nevyměníš.
Podívej, ten problém se složitější. spojení hliník - hliník má vždy reálnou šanci, že vůbec rozebrat nepůjde. To pochopitelně není problém pro výrobce, protože jemu o rozebíratelnost motoru (a tedy možnosti oprav, apod.) vůbec nejde. Tohle je další posun k tomu, že automobil je čím dál více spotřební zboží jako například boty. Kupujeme lacino nové, po uplynutí nějaké záruční doby (= doby životnosti) vyhazujeme. Protože tahle nová a moderní auta po nějakých 200 000 km už prostě jezdit nebudou, opravit doma nepůjdou a povyměňovat v nich všechno za náhradní díly bude ekonomický nesmysl (ekonomicky efektivnější alternativa bude pořízení nového auta). Otázka je, jestli je to takhle dobře nebo špatně, resp. komu to prospěje. Pro mě z toho plyne v podstatě jediné - příští auto bude nové, s pokud možno nejdelší možnou zárukou (alespoň šest let, abych nebyl vázán jenom na Kiu :-)).
Tady se napíše, že budou nějaké šrouby v motoru z "hliníku". No, z hliníku určitě nebudou, protože by byly extrémně měkké. Budou z nějaké slitiny.
Poté ani nevíte, jaké to budou šrouby a jestli je vůbec někdy bude potřeba povolovat. Protože opravdu není nutno rozebírat celý motor do šroubku.
Ale každý už má jasno, že je to nesmysl. To mi teda hlava nebere. 8-s
Ti hlava nebere zřejmě více věcí. Sto let se dělají šrouby ocelové ne proto, že by ty hliníkové neexistovaly. Najednou tam ty hliníkové šoupnou (pardon, ze slitiny hliníku :-)), někdo v tom vidí pokrok, já v tom žádný pokrok nevidím. Jak výše píšu, nebude potřeba je povolovat, celé se to ve shodě s novým dobrým zvykem vyhodí a koupí se nové auto. Ty v tom vidíš pokrok? Nějakou výhodu? V čem máš jasno ty? Já jenom čtu článek, který tradičně nekriticky vizdvihuje a opěvuje novinku. Čtu mezi řádky a uvádím i to B, které s sebou nese to napsané A. A jestli je to dobře nebo špatně? Nevím, ale vím, co to pro mě znamená - bacha na ojetiny.
Ty se na to díváš z pohledu člověka, co byl vždy zvyklý všechno opravovat, kupovat ojeté apod. Pokrok moc nebereš, ve všem vidíš problém. Až se to pokazí... A já říkám, jestli se to vůbec pokazí.
Znovu musím napsat, nikdo neví, jaké to jsou šrouby, co drží apod. Jestli jsou třeba na pohyblivých částech, tak lehčí šrouby samozřejmě přispívají k redukci momentu hmoty atd. tedy nesporná výhoda.
Nevím, proč se pořád upínáš k těm šroubům. No a že se to pokazí a kazit bude, o tom Tě můžu ubezpečit. Pracuju v oboru a moc dobře vím, v čem spočívá to zlepšování parametrů motoru (zejména pak těch pseudo-ekologických). No a auta mám momentálně dvě, jedno jsem zakoupil nové, druhé bylo ojeté (4 roky). Nehodnotím, jestli to je špatně nebo dobře, to nevím. Mně osobně se to moc nelíbí, ale nic s tím neudělám. Ale pouze říkám, jakým způsobem se k tomu budu stavět já (což vám ostatním může být jedno) a rovněž říkám to B, které to s sebou nese. O spolehlivosti aut z devadesátých let si dnes můžeme nechat zdát....
"A já říkám, jestli se to vůbec pokazí." >:D >:D >:D >:D
Tomu ver, vsetko sa jedneho dna pokazi. Nebudem sa rozpisovat o medzi klzu, nizkom pretvarnom odpore, elektroerozivnom opotrebeni hlinika (hlavne pri spojeni s hlinikovym blokom...) atd. Ano, vypoctovo to vydrzi 300tis km, na ktore je (bol, aspon pred 5 rokmi) stanoveny VW/AUDI standard. To ale ze nikto z nas nejazdi v laboratornych podmienkach je dovod, preco to tych 300tis casto nevydrzi.
Ak si myslis, ze ludstvo je dost bohate na to, aby plytvalo kazde 4 roky energiou na vyrobu noveho motora pre teba, tak prosim, ved si to mozes dovolit. Podla mna je to nie len ekonomicka, ale aj enviromentalna zataz jak "prasa". Radsej keby sa miesto znizovania vyrobnej ceny a "hmotnosti" sustredili na predlzenie zivotnosti. Ale nie, to nesedi do konceptu "skonzumuj a prid zas"
Uz len pockat, kto pride prvy so zvaranym blokom motora.... ved zvar je lacnejsi ako skrutkove spoje >:D
Nechápu, kam míříš, já jsem smířen jak s Euro6, tak i s tím, že se spousta věcí dělá na jedno použití.
Abych použil ono známé rčení "...a skláři nebudou mít co žrát".
Naše republika je závislá na automotive industry. Když všechno přečká věky, nebude se vyrábět, prodávat nové... je to koloběh. Lidi nebudou mít výplaty, ty výplaty neodnesou do obchodů, služeb atd. Všechno a všichni půjdou ke dnu...
Je pěkné se tu prsit a bojovat za nějakou lepší pravdu, ale v těchto podmínkách je to asi tak uskutečnitelné, jako myšlenka komunismu.
To je (a VELKÝ) ROZDÍL!
Komunismus byl (teoreticky hezky znějící prakticky NErealizovatelný nesmysl, neboli naprostá) "bubost", neustále se snižující kvalita je "velká chyba" ;-\
Ach na tohle téma by se asi dalo najít docela DOST článků (a NEtýká se to jen aut - i když teď se mi zrovna vybavují texty to SNÍŽENÉ kvalitě právě aut v posledních letech - trochu BEZ ohledu na značku, "bojují" s tím skoro všichni výrobci)!
PS: Tou sníženou kvalitou myslím v první řadě TRVANLIVOST, to je dokonce nová profese - hlídat "trvanlivost" výrobků - aby se "rozbily" nejlépe týden po záruce (ohne legrace! ;-)
PPS: BOHUŽEL tohoto se konkurence až tak NEtýká (také už padlo dost pokut za kartelové dohody - a to jich jistě VĚTŠINA zůstala NEodhalena), tenhle zájem mají asi skoro všichni (aby jste vůz, ledničku, boty atd. měnil po .... a ne po 20ti letech :-)
Spolehlivost - je SOUČÁST pojmu kvalita
Trvanlivost - je SOUČÁST pojmu kvalita
PS: A zrovna tyhle 2 "součásti" v posledních letech "dostávají pěkně na pudel" - bohužel :-|
PPS: A z ekonomicko-ekologického hlediska to je HODNĚ špatně (bohužel ne "teď a tady", aby to bylo "lépe vidět" je potřeba alespoň "o krok poodstoupit") - no a my všichni (nebo NAPROSTÁ většina :-) ) dá(vá)me přednost tomu "teď a tady" ;-)
I "salám" Junior, (který je vyroben z toho nejhoršího, co se dá do salámu nacpat, sója, chrupavky, tuk a prakticky žádné maso), může SPOLEHLIVĚ zahnat hlad a může mít dlouhou TRVANLIVOST.
Ale jakou má takový výrobek KVALITU? Zkus odpovědět.
Příkladů samozřejmě mohu uvést desítky, ale na vysvětlení tento postačí.
Věru "brilantní" urážka :yes:;-) (to vy sám, nebo jste to někde "opsal"?) :-)
(snad to se svou MENSA kartičkou nějak pochopím ;-)
PS: OPRAVDU myslíte že jste dal (v diskuzi hlavně o autech - já dala i pár dalších příkladů jako lednice apod.) "vhodný" (tedy "pasující") příklad? >:-[]
PPS: NEtrapte se - že prý 85% lidí NEumí zpracovat informace a pokud je třeba s nimi dál pracovat, je to % ještě o něco horší ;-)
Pěkný den (tam u vás "ve většině" :-)
No, jak vidím, odpovědi se nedočkám, ale s tím jsem počítal, když už od začátku neodpovídáš na položené otázky a kladeš své.
Dále tato diskuze tedy postrádá smysl a navrhuji ji ukončit.
Volíte "krabí krok"? (to je "dozadu" - kdyby jste NEvěděl ;-)
PS: NEdivím se - ten příklad s KVALITOU a SALÁMem byl opravdu NEsmysl(ný)
PPS: Chápu-li vaši odpověď správně, tak "opsal" :-)
To jste (si to) trochu POPLETL ;-)
VÍM že ono "JUNIORské srovnání" (o kvalitě vozu a salámu) je VAŠE :-)
(myslela jsem "originalitu" vaší první věty z 16:38 ;-)
NEchme to být - československy se to prý řekne: "Čo bolo to bolo, terazky ..." :-)
Pěkný den (vážně! ;-)
Mě šlo o vysvětlení pojmů, že není tak jednoduché, jak se to tady snažíš prezentovat. Dál to už nerozebírám, co jsem chtěl, to jsem napsal. Rozumný člověk to pochopí a vezme si z toho své, nebude mít potřebu to dále nesmylsně překrucovat. Viz WL pode mnou...
Podívejte se na to "(diskuze) VE STROMU" ;-)
PS: Deception "Hmotnosti" dnes 17:22, konec (jeho) příspěvku: "...viz WL pode mnou.. " :-)
PPS: Právě jsem byla "neklimatizovaně" (s dcerou) venku - končím (diskuzi) a jdu si zaplavat
Pěkný den :-)
nebojujem proti tomu, to som uz davno vzdal. Len som chcel, aby si ludia uvedomili kam to cele smeruje a nezozrali marketingovemu platku presny opak. Nik nezlepsuje zivotnost...ale cele to ich snazenie ide presne opacne od toho o co by sa technik/strojar (a hlavne znacka hrdiaca sa "vorsprungom") mal snazit. Pred 40 rokmi by ti prsty prelamali, keby si prisiel s hlinikovymi skrutkami....
Zial, treba sa rozlucit aj s tym, ze by ste o 30-40 rokov stretli veteran Audi A4 - r.v. 2011. Tie auta to prosto nedaju, ani keby ste sa snazili.
Kdyby se tohle "dělo" jen u aut ;-\
Rozhoduje bohužel "většina" (to je drobná NEvýhoda demokracie - tuhle nedávno "většina" chtěla třeba PAROUBKA :-) ) a tu KVALITA (jako taková) většinou (naprosto) NEzajímá 8-s
Na hliníkových šroubech nevidím nic špatného, ty, asi jako technik, bys měl vědět, že šrouby se pokaždé vyměňují (i ty ocelové), že se tak neděje, je problém především garážníků, kteří spoustu věcí řeší "to je ještě dobrý, to vydrží". A mimoto, kolik šroubů si ty osobně přímo na motorech vyměňoval?
Zmenšená ložiska kliky + větší silové namáhání (320 Nm) = podstatně méně otáček než motor "umře", tenčí stěna bloku??, hliníkové šrouby = zřejmě nemožná demontáž a nějaká oprava, plastová olejová vana - to už je asi největší úlet. Sorry, ale úspora 3,5 kg je naprosto směšná. Prostě trend moderní doby je jasný. Tímto motorom vybavené auto je možno koupit jen jako nové a používat po dobu záruky. Poté je potřeba se toho okamžitě zbavit. Opravy případných závad totiž budou stát ohromné peníze, nehledě na to, většina výše uvedených skutečností jednoznačně povede ke snížení životnosti motoru.
Klika bude nepochybně uložena na pěti místech. Stejně jako to má čtyřválec 1,9l TDI. V tomto směru byl exot řadový čtyřválec od škodovky minimálně až po 1,3 litrovou verzi pro Felicie - tam byla klika uložena pouze třikrát... Jak je na tom sekačka od Hondy netuším.
Dokud se ten motor reálně neobjeví anebo se neukážou aspoň grafy z brzdy, tahle diskuse je jen snůškou keců.
Hlavně, že když vyjde nová EURO norma, všude se hned objeví plno příspěvků o ekoteroristech, bruselských diktátorech a Evropské socialistické Unii. Jakmile to ale dá "těm správným" pofidérní konkurenční výhodu, odvoláme co jsme odvolali a EURO je vlastně dobrá věc a kytičky ať dál rostou.
Můžeme to klidně uzavřít tak, že AR má v současné době i při použití patnáct let starého základu nejlepší motor v objemu do 1.8 litru.
Až tu 1.8TFSI bude, můžeme to přehodnotit. ;-)
Nepopírám kvality 1.6T, ovšem jen to, že vyhrálo anketu z něj nedělá nejlepší motor. Nebo chceš říct, že Leaf je nejlepší rodinný vůz? Vždyť vyhrál COTY.
A tak jako tak je TBi před 2. gen TFSI. A vovovo vo tom tahle diskuse je.
Ano - MINIMEM je právě graf průběhu výkonu a točivého momentu ;-)
PS: "Stěžovala" jsem si na to nedávno v diskuzi o 3.0 TDiR - více jak půl roku PŘED uvedením do prodeje "je jasná" budoucí CENA vozu, ale (byť vývoj už MUSÍ být zcela ukončen) přesné údaje motoru ještě NEjsou k dispozici?? (tam byl uveden jen výkon a točivý moment ale BEZ otáček, resp. rozsahu otáček :no::-|
Tak nějak, nastavme sedmnact kritérií a ejhle zrovna představený koncernový motor z toho vyjde jako jediný vítěz. Fanoušci se mají nad čím ukájet. Vrcholnou formu vzrušení pak pro ně představuje ukájení formou diskuze na webu.
Přesně! :yes: >:-[]
Nechápu, že tak bezvýznamnou koncernovou novinku odpůrci koncernu prostě neignorují a naopak si rvou na diskusi pod ní vlastní vlasy... >:D
Vypada tohle >:D ze si rvem vlasy? Me staci ze si svagr misto sedeho prumeru a rozezranyho G5 1,6 koupil Toyotu. A vo tom to je, privest zbloudile ovce na spravnou cestu >:D
Rekni co mas doma za koncernovou herku, kolik mas a ja Ti poradim, Tobe bych asi mel ;-) Svagrovi jsem nemusel, Avensis v kombiku je proste krasna kara >:D Tohle bych si taky jednou pral, kdyby teda nedelali Accorda >:D
Kdyztak dej vedet pro kolegy co Te osvitilo, at se zbytecne nevycerpavam >:D Si hodne rychlej, takovym jako ty by byla pocta poradit :yes: Doufam jen ze nebudes mit porezanou hlavu pri tom spechu >:-[]
Já tady zatím žádné vzrušené "ukájení" fanoiušků nevidím, dokonce tu ještě není ani tradiční oslavný příspěvek GTIho. Naopak i bez jeho příspěvku je tu plno zbytečné antikoncernové hysterie nad něčím, o čem se současně tvrdí, že to není vůbec nic zvláštního... ;-)
Koukni hned na první příspěvek například >:D
Já zas nevidím tu histerii, spíš mě jen apaticky napadlo jak často měníš prádlo, když se uděláš z kdečeho >:D Sotva vycouváš na ulici a už aby sis ho šel znovu převlíct, co :-) Nebo v kufru vozíš dva pytle sorbentu ? ;-) >:D
Ale přeju ti to, vychutnej si těch pár okamžiků než příjde další modernizace v téhle kubatůře a horečné onanie se stanou offtopicem....
Narozdíl od tebe totiž můžu říct, že tep mám v naprostém normálu....
"Histerii" tu nevidím ani já, psal jsem o hYsterii. :-)
Pokud vidíš hned na prvním příspěvku něco, co tak sugestivně popisuješ, pak se nedivím, že máš tak bohaté zkušenosti s výměnou prádla, aniž by ti to zvedalo tep, zřejmě apatie na výměnu prádla... ;-) >:-[]
Ano u tvého prvního příspěvku tao začíná a pokračuje napříč celou další diskuzí.
Ze zbytku vyplývá bud to že si protiřečíš v jedné větě a máš to tedy v hlavě pomotané (což nikoho nepřekvapujue), nebo je u tebe výměna prádla ojedinělá událost ( což by asi také mnohé nepřekvapilo.. ).
Jediná škoda, že v hlavě nemáš ani to co v těch nevyměněných trenkách.
a cudujes sa? Cakal by si od toho trupika nieco ine? staci sa pozriet co si da ako profilovku, asi sa tam vidi.. >:-[] ten chlapec to nem v hlave v poriadku, posledne dni sa mu to snazim vysvetlit ale nepomaha to nejako.. skusime to posunkovou recou? >:D
Já WL opravdu nejsem, ale pochybuji, že tě to uspokojí. Myslím, a psal jsem to tu již dříve, že s tebou neshoulasí docela dost lidí, co to mají srovnané v hlavě. Zkus psát k věci, se zkušenosmi a detaily a on už to každý pozná, jestli se vyznáš, nebo ne. ;-)
Mě tvoje dětinské úchylky s "přebalováním" apod. vážně nazajímají, pokud chceš dál diskutovat na podobné téma zkus, jiný server...
Místo svých starostí o ostatní se raději pokus o to, aby tvé příspěvky nebyly tak tendenčně průhledné, jako forma tvého nicku... ;-)
tak dobre po cesky neviem bohuzial >:D ale tych nickov je tu mojich potom trochu viac, ked tak pozeram po ostatnych diskusiach co si tu dourazal ludi... Ja urazam len teba ;)
to aj ja, na rozdiel od teba viem prijat aj cudzi nazor a neurazam svojim sarkazmom ostatnych. A kedy som bol vulgarny? Lebo nepamatam kedy by som bol naposledy vyhviezdickovany adminom..Ak povazujes dilina za vulgarizmus alebo duta hlava tak sa vrat spat do skolky, tam ta naucia.
U tohoto motoru je to dle článku naprosto jednoduché. Výkon je funkcí kroutícího momentu, takže:
Kroutící moment - od 1500 do 3700 ot. úsečka na konstantních 320Nm, pak přechod a náhlý zlom a od 3800 do 6200 ot. lineární pokles (další úsečka) na 192Nm.
Naopak výkon - od 1500 ot. do 3800 ot. naprosto lineární nárůst z 50kW na 125kW a pak náhlý zlom a úsečka a úrovni 125kW až do 6200 ot.
Takhle to dle zákonů fyziky vypadá dle údajů, které jsou v článku prezentovány. Nakolik je to reálné, ať si každý posoudí sám.
Přesně tak jen si teď nemužu vzpomenout kdy naposled jsem byl svědkem takoveho neštěsti. Ale pořad je tu řada lidi kteři budou tvrdit že jsou nejen auta čim dal tim vic nespolehlivějši.
Jein (čtěte "jajn") - v češtině na to bohužel NEní slovo, ale je to "ano-ne"
PS: Popravdě RADĚJi stát v koloně na dálnici v (drahém - luxusním) voze s "nadupaným motorem", než v .... ;-)
Koukám je tu spousta zanícených diskutujících, vytahují na sebe čísla a grafy. Popravdě výkon 125kW a krouťák 320Nm jsou k motoru 1.8TFSI podle mě slušné parametry a taková A3 s tím pojede jak z praku... Já bych ho bral, moderní turbobenziny jsou fajn.
Sám mám 1.6THP 115kW od Peugeotu a motor je fakt parádní, skvěle táhne, je přiměřeně tichý a nakonec spotřeba je nižší než u atm 2.0l. Nyni mám průmer 8,4l na 100km a to mám MPV... :yes:
PS: google translate (nechce se mi to celé překládat) >:D >:D;-) :
Pro zajištění inteligentní řízení motoru? S tepelných toků (thermomanagement), má nového stylu prezentace otočný modul byla vyvinuta, aby plně elektronické řízení chlazení. V motoru? S warm-up fáze například je schopen zcela zablokovat chladicí kapaliny ve vstupu do motoru, nebo nastavit minimální průtok. Když se motor zahřeje, je teplota chladicí kapaliny rychle a zcela plynule nastavit pro různé úrovně teploty v závislosti na zatížení poptávky a vnější podmínky.
Za účelem dosažení souladu s budoucí emisní normu Euro 6, Audi poprvé vyvinul duální systém vstřikování paliva FSI a MPI s injekcí. Možnost svobodně zvolit injekční režim znamená, že emise pevných částic je možné významně snížit na velké mapě rozsahu a spotřebu lze snížit.
Navíc k dalšímu zlepšení účinnosti čerpadla ropy, chlazení pístů bylo změněno z běžných pružinou trysky na elektricky přepínat systém?. Když je proud aplikován na elektrické ovládání ventilu uvolňuje malé řídicí kanál na zadní mechanické spínací ventil (trysky pístu spray off), který umožňuje elektrické ovládání ventilu je navržen v kompaktním, low-cost způsobem. Bez proudu aplikován, je mechanická spínací ventil tlačí použitého tlaku oleje, takže se uvolňuje druhá olej Galerie na trysky chlazení pístů (fail-safe). Oba ventily jsou umístěny přímo po proudu od chladiče oleje a olejového filtru v pomocné výrobky majitele. Nový systém umožňuje potřeby orientované dat pro chlazení pístů a s ohledem na thermomanagement a termodynamiky. Systém diagnózy je realizován prostřednictvím specializované spínače tlaku oleje.
Díky všem snižují tření opatření na základní motor, nová EA888 třetí generace motorů série redefinuje ztráty třením rozšíření pro přeplňované čtyřválcové benzínové motory?.
ro nové EA888 třetí série generace motoru, hlavy válců má integrované chlazení výfukových plynů / směrovací systém s oddělením zapalovací sekvence byla provedena poprvé na turbokompresorem a přímým vstřikováním benzínové motory,?. Tento vodou chlazené výfukové potrubí znamená, že je třeba pro plné zatížení obohacení je téměř zcela eliminovat. V důsledku toho se může výrazně snížit spotřebu a to jak v normální zákazník řízení a zejména při zaměstnávání více sportovní styl jízdy. Navíc integrovaná výfukového potrubí AIDS rychlé zahřátí chladicí kapaliny, a proto je klíčovou součástí thermomanagement systému. Další výhoda spočívá ve sbližování plynu vedení, zatímco ještě v hlavě válců, což má za následek poměrně kompaktní a lehké turbodmychadlo modul. V důsledku toho je celkový hlavy válců / turbodmychadlo bilance vedla k redukci 1,5 kg hmotnosti.
Thermomanagement / chlazení
Kompletní okruh chladicí vody? jak interně, tak uvnitř motoru, a na straně vozidla? byl navržen tak, aby bylo poskytovat inovativní thermomanagement (ITM), což vede k rychlému ohřevu na motoru a podle potřeby v interiéru vozidla. Dva hlavní komponenty thermomanagement systému jsou integrovány výfukových plynů chladicí systém, jak již bylo popsáno, a posuňte otočný modul pro realizaci plně elektronické řízení chlazení. Kompletní chladicí okruh má navíc přepínání ventilů aktivovat nebo zablokovat průtok topné těleso a převodový olej výměníku?.
Plně elektronické řízení chladicí
Ústředním ovládacím prvkem pro plně elektronické řízení chladicí a thermomanagement systém je plastový otočný modul snímek, byty dvou mechanicky spojený rotační snímky, které regulují průtok chladicí vody,?. Elektromotor pohání rotační snímek 1 jako těžce downspeeded šnekové kolo. To je pak připojen přes lucernu ozubení na rotační Slide 2. Rotary snímek 1 nahrazuje konvenční vosk termostatu, a je schopen měnit teplota chladicí vody podle potřeby plynule mezi 85 ° C a 107 ° C. Rotary Slide 1 navíc reguluje chladicí voda se vrací z chladiče oleje v motoru.
Ohřevu strategie
Během warm-up fáze, je průtok chladicí vody do motoru, zpočátku zcela zablokován otočným Slide 2. Všechny vnější ventily jsou zavřené, voda stojí v celém motoru. Když je požadováno topení (v reálném životě zákazník provozu), stojící voda nemusí být zcela využita. V tomto případě je samostatný topný okruh se speciální přídavné čerpadlo, jehož prostřednictvím je odpadní teplo z integrované válců výfukové potrubí vedoucí ke krmení ohřívače prostoru pro cestující. Chladicí vody do bloku motoru (rotační snímek 2) zůstane zavřený, takže zachování rychlého ohřevu funkce vložky válců a snížení tření. Autonomní systém vytápění znamená, že zákazník? Komfortu požadavky mohou být splněny, a zároveň je optimální ohřevu strategii provádí, aby se minimalizovalo tření.
A konečně, jak se motor teplota stoupá dále, rotační Slide 2 se pomalu otevřely. To vytváří na nezbytné minimum chladící vody průtok zajistit dostatečné chlazení komponent. Velmi rychlý ohřev vody, dále snižuje tření při warm-up fáze. Nakonec, jak ze zadané teploty vody se motorový olej navíc ohřívá cílené aktivaci chladiče motoru, oleje pomocí otočného Slide 1. Jakmile se motor byla dostatečně zahřeje až je spínací ventil chladiče převodového oleje konečně otevřel tak i na warm up převodový olej s přebytkem tepla. Průtok hlavní vodní chladič s sebou nese ztrátu tepla do okolního prostředí, a tak, aby poskytovalo maximální účinnosti paliva, dojde nejpozději možné době. Integrovaný výfukových plynů chladící systém a plně elektronické řízení chladicí a tím poskytuje motor s mnohem kratší warm-up fáze, než jeho předchůdce, a dále urychlit vytápění prostoru pro cestující,?
Bohužel to asi bude budoucnost. Dovolím si ale poznámku k článku. Co to psalo za "umělce". Vzpomínat Hondu z konce minulého století a podivovat se nad prodlevou (že by vysoký plnící tlak).