Videa
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ať mohou jezdit minimálně 150! Přece když táhnu přívěs nepojedu pomaleji než ostatní.
80 je pro náklaďáky.
80 je pro náklaďáky.
Řešení snadné, zadupnout plyn na podlahu, volant rovně a přívěs se srovná sám.
Když za zadkem lítají dvě tuny, stabilizace u takhle malého auta nepomůže (ESP přímo na přívěsu ano). A jestli auto nemá dost výkonu na zrychlení, dopadne to stejně jako v tom videu...
Když za zadkem lítají dvě tuny, stabilizace u takhle malého auta nepomůže (ESP přímo na přívěsu ano). A jestli auto nemá dost výkonu na zrychlení, dopadne to stejně jako v tom videu...
Jel jsi vůbec někdy s přívěsem ? Největší chyba jakou je možné udělat je zrychlit. Možná by nebylo špatné si i něco o tomto problému přečíst. Sledovat svůj přívěs a při prvním náznaku ihned snížit rychlost jízdy. Dá se velmi brzy poznat, že je souprava náchylná k tomuto jevu a je nutné být víc ve střehu. :no😒br />
Třeba [odkaz]
Ano, s přívěsem jsem jel několikrát (sedmimetrový motorový člun Praha-Šibenik), tahal jsem to Touaregem.
Ten přívěs má odporně vysoko těžiště, takže k rozkmitání docházelo často. Přišlápnutí plynu je v případě vhodného tahače daleko efektivnější a bezpečnější, než brzdění.
Přibrždění pomůže možná tak u vozíku (s kterým jsem nikdy nejel), ale třítunový vlek má tak velikou kinetickou energii, že brždení nepomáhá.
Doporučuju zkusit.
Ten přívěs má odporně vysoko těžiště, takže k rozkmitání docházelo často. Přišlápnutí plynu je v případě vhodného tahače daleko efektivnější a bezpečnější, než brzdění.
Přibrždění pomůže možná tak u vozíku (s kterým jsem nikdy nejel), ale třítunový vlek má tak velikou kinetickou energii, že brždení nepomáhá.
Doporučuju zkusit.
"V každém případě snižte rychlost jízdy okamžitě, jakmile pocítíte třeba jen nepatrné kyvné pohyby přívěsu. V žádném případě se nepokoušejte dalším zrychlením jízdní soupravu “srovnat”."
Cist umim.
Vzhledem k tomu, ze tu stale i po dvou cestach s privesem bez ESP i ABS jsem znaci, ze to nedelam uplne spatne.
Koneckoncu za tyden jedem znova, uvidi se.
Vzhledem k tomu, ze tu stale i po dvou cestach s privesem bez ESP i ABS jsem znaci, ze to nedelam uplne spatne.
Koneckoncu za tyden jedem znova, uvidi se.
suhlasim s tym, ze treba zatlacit pedal plynu na podlahu... len ked sa divam na video, tak typek tam ma rozhodne viac ako 150 km/h, cize neviem ci by mu este nieco vobec pomohlo. Sem-tam chodim s Fordom F250 6.0TD, na taznom mam zapojene 4,8 t, ale ked ho nieco rozhodi, tak nic ine ak plyn na podlahu nema zmysel. A to mi ho minule rozhodilo v 130 za hodinu, plyn na podlahu a nic sa nekyve.
Rozkmitání může mít různé důvody... nerovnoměrné zatížení, boční vítr nebo třeba nějaký necitlivý manévr. Podle mě je nejdůležitější vyvarovat se nějakých přehnaných reakcí, ať už plynem, brzdou, nebo volantem. Přidání plynu může, ale nemusí pomoci.. a pokud nepomůže, je problém o to horší. Proto profíci radí nechat zařazenou rychlost, sundat nohu z plynu, podřazovat dle potřeby, držet volant pokud možno rovně a hlavně se nesnažit o korekce volantem, souprava se obvykle srovná sama.
keby vodici nejazdili na pretazenych vozikoch rychlejsie ako sa ma, tak by stabilizaciu nebolo treba.
takto to skonci tak, ze teraz niektori e😜erti jazdia s privesmi aj 150km/h, tak so stabilizaciou budu jazdit 180 a nepomoze im to...
takto to skonci tak, ze teraz niektori e😜erti jazdia s privesmi aj 150km/h, tak so stabilizaciou budu jazdit 180 a nepomoze im to...
Pěkný den všem.. týká se to i obytných přívěsů? My si totiž zrovna jeden koupili a chystáme se s ním na cesty hned, jak se na jaře oteplí, tak abychom stihli všechno vyřešit předem a pak jen rovnou vyrazili. 😄 Mimochodem, pokud byste sháněli vozík, přívěs nebo jakékoli jiné použité příslušenství k autu, doporučuji mrknout na tento [odkaz] 😄
2) mimochoden to že Vám ukazuje tachometr 90 km/h neznamená že jedete 90 km/h
3) existuje spousta vyjímek např já mám přívěs na 100 km/h (za určitých podmínek)