Tak to bych chtěl vidět, jak bys reagoval na Hondu City prvni generace, nebo toho, nedavno zde predstaveneho, Azteka... to by sis asi vyil zaludek a vyal vnitrnosti >:-[]
Tak, tak. Dobrá cena, kvalitní a bezpečné auto. Do Thalie už bych po jejím vyzkoušení nikdy nešel. Motor 1.4 se sice jeví jako silný, ale jenom na papíře. O kvalitě zpacování ani nemluvě. Zvuk dveří při zavirání je jako u staré 120. Já osobně jsem s Hyundaiem spokojený, teda až na ceny v autorizovaném servisu.
Jenom letmo jsem mrknul na Sandero, velmi povedené, byť levné auto, které se do tabulky také vejde a chybí. Nedávno jsem tady viděl článek s Fabií a cenovkou začínající číslicí jedna a v tabulce chybí. ;-\
Teď jsem mrknul na anketu, tak bravo, zastoupení Huyndaji >:-[]:no:
Mě tam chybí Punto Actual 1.2 5dv. V požadované výbavě je o pár tisícovek levnější než i20. Fabia by byla naopak o pár tisícovek dražší, ale pořád v podobné cenové hladině.
Punto Actual Plus 3dv. stojí 204.900,- Kč, pětidveřové je o dalších 5 tisíc dražší. Ano, i20 je v takové výbavě dražší, ale můžete dát přednost klimatizaci před jinou výbavou
To je proto stréco BLBe, ze pokud bys chtel u Fabie pod 200 pouzit klimu, tak si musis koupit vlhkej hadr na ventilator... a kdyz to spocitas, mas to hned za 230.
Evidentně to mají postavený tak, aby to neovlivňovalo nějaké jiné verze Fabie, ale myslím, že když to někdo přijde koupit do roomu a zeptá se, kolik by k tomu stála klima, tak ho tam křísí a ujišťují ho, že si nedělají srandu. >:D
Tak v tom případě jsem našel odpověď do ankety, asi bych těch 5 litrů přihodil a šel do Sandera. Picanto nevypadá zle ale pokud o něm uvažuju jako o jediném autě v rodině tak je to moc malé.
Ako Bobe, nič v zlom ale to tvoje pohŕdanie kórejcami mi pripadá ako keby si obyvatelia Ugandy, Kene, Mongolska... robili posmech aký sú tí Česi(Slováci) zaostalí... Prial by som Škode aby bola svetová 4ka ale realita je trochu krutejšia a v koncerne plní rolu lowendu. ;-\
Mám ti vysvětlit, že Kim Ir-Sen je syn vůdce severní Koreji a Hyundai a Kia se vyrábí v jižní a nebo už ti to někdo vysvětlil, abys se sebe příště nedělal blbce?
Aha, promiň, já myslel, že chceš udávat základní cenu... :-) Jinak mně osobně se trochu víc líbí hatch, ale je to otázka vkusu... Každá z karosářských variant má svoje pro i proti... :-)
No, manuál-klimu je možné přidat (+25 tis.) i k základu za 215 tis. za hatche nebo k 220 tis. za sedan. Vypadají oba suprově, moc se mi líbí. Mám už Cruze v LS, ale přední maska u nového Avea je k sežrání ;-)
Bila, bila, bila, komu by se nelibila, la, la, la :-)
S cliom 1,2 (44 kw a 93 Nm!) som co to najazdil. Vacsinou dlhe streky v ramci SR. V kopcoch a pri obiehani lenoch (predsa Nm zalostne malo, fabia 1,4 - 44 kw bola oproti tomu raketa), ale inak velmi prijemne, spolahlive, na prevadzku nenarocne a pohodlne auticko s nizkou spotrebou. Pre mladeho cloveka a jeho penazenku ideal. Odporucam.
;-) Ty litrové šunky obsazené třemi osobami ,jizdě po dálnici a zaplou klímou musí být orgáč >:D >:D >:D >:D >:DAle tady je to jasné Aveo,Thalie Sandero
Behať po meste 10-20km so zapnutou klímou je aj tak blbosť, to máš ale fuk, všetko čo nahradí na cestách staré Favority, 105-ky, 120-ky, žiguláky robí dobrú službu... a je to inde technikou a hlavne bezpečnosťou.
No lebo kým prejdeš tých 10-20km tak klíma ani nestihne interiér ochladiť, takže to fúka na teba studený (suchý) vzduch a následne vystúpiš a dostaneš rovno jednu facku... plus začneš sa potiť ešte viac. Hrdlo, dutiny, dokonca aj kĺby sú tiež ohrozené, takže ak by si to aplikoval často koleduješ si o zdravotné problémy. Ja zapínam klímu iba ak viem, že aspoň pol hodiny nebudem vystupovať a cca päť minúť pred koncom jazdy ju vypínam nech sa "aklimatizujem".... :-)
Nesouhlasim, jednou z obrovskych vyhod klimy je i to, ze kompresor zacne dodavat studenej vzduch po par desitkach vterin od nastartovani, navic bez ohledu na to, jestli vyrazis na dalnici nebo se kodrcas po meste. Samozrejme chvilku trva, nez se interier vychladi a do ty doby ti nezbude, nez se nechat ofukovat primo, ale teplota v aute s klimou pustenou na vysokej vykon se vyznamne meni uz v radu minut. S temi zdravotnimi riziky studenyho vzduchu to nevidim tak tragicky, zdravej lidskej organismus leccos vydrzi - nesmi se samozrejme chladit na 16 stupnu, chce to obligatnich cca 22. A propos ujet po meste 10-20km, na to potrebujes velmi casto i tebou zminovanou pulhodinu. ;-)
Veď práve o tom píšem, interiér je prehriaty takže sa za tak krátku dobu neochladí a sála z neho teplo naďalej. Neviem koľko máš rokov ale poznám pár ľudí čo sa s klímou zdravotne dosť dodrbali, možno to nepocítiš hneď no takéto prechody resp. zmeny teploty niekoľko krát za deň sú pre organizmus dosť stresujúce a niečo sa prejaví hneď niečo môže až po rokoch. ;-\ Jasne, sú mestá kde 10-20km prejdeš za cca 1/2 hodiny no ja bývam v stredne veľkom meste (cca 250.000 obyvateľov) kde sú celkom slušne riešené obchvaty, takže z jedného konca prejdem na druhý za menej ako 1/2 hodiny. Ale to je individuálne. Nikoho nepresviedčam, hovorím len svoj názor a svoje skúsenosti. :-!
Pockej, jak to myslis? Ja to mam uplne stejne, ostatne co bych chtel na AUTOklime regulovat? Vzdyt se o vsechno stara sama, od toho jsem si ji poridil ne? Nekdy si tu autoklimu zkus, at tu neobvinujes jen tak ;-)
Jasne, automatika je tu nato, aby ti udržiavala stanovenú teplotu. No povedz mi čo sa stane keď sadneš do auta v ktorom je 60 stupňov :-) a zapneš automatiku? Pustí sa na plný výkon tak, že aspoň 5 minút nepočuješ ani rádio lebo sa snaží čím skôr dosiahnúť tebou požadovaných napr. 22 stupňov. Myslím, že v tom sa zhodneme. Zväčša som ten hluk ventilátora nevydržal a stiahol ručne otáčky ventilátora čím som vlastne automatiku zrušil a predĺžil tak dobu schladenia interiéru. A tu je problém, keď ideš na krátku vzdialenosť stráca to zmysel, auto neochladíš, zvyšuješ si spotrebu a efekt takmer žiadny (nehovoriac čo nastane keď znova vystúpiš). Preto zastávam názor že či už máš auto klímu alebo manuálnu nemá na krátke vzdialenosti význam ju púšťať. Tož môj názor, nepresviečam ťa o tom... ;-)
To je zase blábol. Jediný problém, který to bude mít, tak maximálně naložené ve vyšších rychlostech, kde bude výkon chybět. Kdyby to mělo mít problém s rozjezdem na semaforech, tak se to na stovku ani nevyhrabe, ale občas si lidi pletou semafor na silnici se semaforem na okruhu F1.
To je pak o tom, co který čkolvěk chce. Jestli litr spotřeby nahoru, neo teplo. A nebo jí vypne a je to. Každopádně je to určitě lepší, než proreznutý favority.
Kazdy jelito si dnes muze za 150 koupit 10ti letou premii a pak si muze pripadat jako polobuh - ale pouze do prvni navstevy servisu >:-[]
Ale ruku na srdce, taky jsem to tak kdysi videl... potom prislo vystrizliveni a dnes uz to vidim prakticteji :-) vypada to do blizkeho budoucna na 1.2 - 1.4 :-!
Záleží kolik najezdíš. Pokud najezdíš málo, třeba nějakých 5-10.000 za rok, pak máš relativně slušnou šanci, že ti ten bavorák s 200.000km bude bez problémů dalších 5 let sloužit. A přiznejme si... svezení bude lepší. Je škoda si koupit nové auto, abys ho měl za 5 let v garáží s 50.000km.
Nemuzu souhlasit, o opotrebeni komponent nerozhoduje jenom najezd, ale i jejich stari. Navic uz v pripade "vychoziho" najezdu 200000km, kterej zminujes, muze byt cela rada komponent na konci zivotnosti, nebo - pokud se prechozi majitel o auto spatne staral - uz daleko za nim. Jsi proto extremne zavislej na tom, na jakej kus narazis, jak s nim bylo zachazeno a co vsechno bylo meneno. Plne odhalit pritom historii auta NIKDY nelze - idealni stav samozrejme je, beres-li auto s poctive vedenou serviskou az do data koupe, mas k dispozici vsechny faktury ze servisu apod. Ani tehdy ale nevis, jestli s tim napr. prechdozi majitel nejezdil jako prase, coz se driv nebo pozdeji projevi.
U novyho auta mas naproti tomu jistotu, ze je zkratka novy, neopotrebeny a funkcni. Pokud pritom na aute doslo k nejakym vyrobnim vadam, je nanejvys pravdepodobny, ze je odhalis v dobe, kdy za ne ma automobilka odpovednost. Co je po konci zaruky, to uz je jenom otazka spolehlivosti jako takovy.
Toto by si mohol vysvetliť známemu, čo mu niečo ruplo v motore MLka a oprava cez 3500ojro. Pol roka šetril a nakoniec aj úver zobral aby to mohol opraviť. Nakoniec to predal a kúpil (novú)Daciu. Niektorý ľudia sa učia na vlastných chybách a tí rozumnejší na chybách druhých... ;-)
K čemu dražší auta? Do všech se jen vráží peníze a čim dražší auto tim to bývá horší. Tak nemá smysl když sem nějakej milionář píše že sou to plečky :no:
;-) Máš pravdu. Dnes je velká nabídka a každý si vybere. Někdo líp někdo hůř.Já najedu tak 5 tis ročně ,takže je mi skoro jedno zda mám Thálií nebo korejského jednobrda.. Přece nebudu kupovat A6 nebo BMW aby jen stálo. Musel bych s ním hodně jezdit ,at se to vyplatí.V obdiv by šly hlíny ,na nich pneu připomínající spíš izolačku,Jedině dýzl ,bo táhne už od volnoběhua hlavně žádný tesil. To se nenosí. >:D >:D >:D
Totálny nesúhlas, s jedlom rastie chuť, skrátka každí si kúpi to načo má a čo vie uživiť, bez ohľadu na to, či to pre neho má zmysel alebo nie. Nebudem piť predsa lacné krabicové čučo keď mám na chardonnay... alebo chodiť v teniskách od vietnamca keď mám na adidasy. ;-\
Bud jsem slepej na obe oci, anebo v ankete chybi Chevrolet Spark, coz je mimochodem vzhledem k nastavenym podminkam muj favorit. Je otazka, jestli ho tam jeste pridavat, kdyz velka cast ctenaru uz odhlasovala.
Jinak ale clanek jako takovej ocenuju, limit polozenej na 200 000 ma v republice urcite cela rada lidi, kazdopadne vic, nez je treba tech s rozpoctem dva miliony. Je pritom fajn vedet, ze s touhle castkou uz lze koupit i novy auto, navic i s urcitym minimalnim standardem vybavy umoznujicim vcelku dustojny cestovani. Jak pise kolega jazva vyse - vzdy lepsi novy auto, nez nejakej orezlej vrak dotazenej z rajchu, byt by mel na kapote hvezdu, vrtuli i kruhy dohromady.
Krome clanku jako takovyho davam palec i za nastaveni standardu ACZ, kterej povazuju za idealne sestaveny minimum - jeho cena je proto pro me dulezitejsi, nez samotnej udaj, kolik stoji "auto s klimou". Precejenom nemit airbag ani u spolujezdce nebo zasouvat i vpredu okynka svihadlama je dneska jeste stokrat vic mimo misu, nez se v lete marne ofukovat venkovnim vzduchem. Proto bych volil Sparka, neb i20ka je v konfiguraci "ACZ" za 230 tisic, a to uz je zkratka pomerne vyrazne mimo cenovej strop a srovnani by proto nebylo fer. U Sparku navic muzu jeste prihodit ESP a nebo barvu (+/-). To ovsem nemeni nic na tom, ze design Sparku povazuju v urcitych ohledech za mirne receno "kontroverzni"...
Také jsem marne v anketě hledal Spark... vzhledem k bezpečnostnímu standardu to je můj favorit. V nižích výbavách nevypadá moc dobře, ale nárazník z vyšší výbavy a vše v laku to v kombinaci s disky z lehkých slitin zachrání. Ideálně tmavě modrá metalíza. :yes:
Bohužel třeba ty hezčí nárazníky jsou až u max výbavy, kterou musíš mít navíc se silnějším motorem a ta s cenovkou 244 tis. už pomalu atakuje hranici nižší střední třídy (byť s perfektní výbavou)... Designově by mu podle mně pomohlo: hezčí nárazníky už od základní výbavy, o něco menší přední světla, větší boční prosklení (nebo větší kola), přesunutí druhé kliky dveří do klasické polohy (omezuje výhled, navíc hromada plastu z venku až tak hezky nevypadá), nepovinnost střešních ližin u vyšších výbav (zbytečně zvyšují výšku vozu)...
Jinak, co se týče poměru cena/výbava, tak patří i k mým favoritům...
btw. je to smutne ze v europe klima este stale nie je standart pricom v USA to uz je niekolko desatroci v kazdom aute.Dnes uz je to uz 100 rokov od vymyslenia klimatizacie a este stale to nie je standart...
Proste tragedia :no: