Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč: Co koupit?
Ceny těch nejlevnějších aut se drží již notnou dobu hluboko pod hranicí 200 tisíc korun. Rozhodli jsme se proto pro komplexní srovnání situace na trhu, které odpoví na jednoduchý požadavek: mám 200 tisíc a chci nové auto s klimatizací.
Auta jsme nijak neselektovali, ve výběru najdete vše, co odpovídá tomuto zadání.
Protože se vozy liší nejen svou velikostí, ale i rozsahem výbavy, vytvořili jsme standard Auto.cz – v řádku Cena verze ACZ se dozvíte, na kolik vyjde takto nakonfigurované auto.
Kromě klimatizace, kterou Češi dnes téměř bez výjimky vyžadují, jsme přidali airbag řidiče i spolujezdce (ten není zdaleka vždy standardem), posilovač řízení, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a rádio.
Mnohdy je při volbě verze s klimatizací tato výbava standardem, jindy je však třeba draze připlácet. Na druhou stranu ne každý nutně vyžaduje všechny tyto položky.
Srovnání cen a výbav
Nejlevnějším je třídveřový Renault Twingo. Po připlacení za klimatizaci stojí 187.900,- Kč. Všechny další položky výbavy má verze Trend standardně, chybí jen možnost pětidveřové karoserie.
O devět stokorun levnější by byl výběhový Chevrolet Aveo v akčním provedení Edice 100. Zájemce o airbag pro spolujezdce ale musí připlatit dalších 6 tisíc.
Přidejte necelé dva tisíce a máte menší, ale modernější Chevrolet Spark. Ve výbavě Edice 100 mu nechybí nic, co požadujeme, naše kritéria naopak bohatě překonává: standardem je rovnou šestice airbagů a za ESP se připlácí velmi příznivých 5.000,- Kč.
Za naprosto stejných finančních podmínek se s klimatizací nabízí Suzuki Alto. Chybí jen nadstandardní bezpečnostní výbava, jinak máte za necelých 195 tisíc slušně vybavené městské auto s klimatizací.
Fiat Panda láká na klimatizaci v autě za 174.900,- Kč. Za vše ostatní ale draze připlácíte. S rozpočtem 200 tisíc doporučujeme sáhnout místo akční verze My Life po výbavě Dynamic. Obsahuje všechny námi požadované příplatkové položky a stojí 189.900,- Kč.
Podobně jako Aveo první generace se mezi malé vozy cenově vklínil i Renault Clio Storia. Ke 184.900,- Kč je nutno připočíst dalších 15 tisíc na klimatizaci, pokud vyžadujete originální rádio, přidejte další necelé tři tisíce.
Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - hatchbacky 1. část | ||||||
Značka | Renault | Chevrolet | Chevrolet | Suzuki | Fiat | Renault |
Model | Twingo | Aveo | Spark | Alto | Panda | Clio II |
Motor | 1,2 16V (55 kW) | 1,2 (62 kW) | 1,0 (50 kW) | 1,0 (50 kW) | 1,2 8v (50 kW) | 1,2 16V (55 kW) |
Výbava | Trend | Edice 100 | Edice 100 | GL/AC | My Life | Storia |
Karoserie | 3dv. | 5dv. | 5dv. | 5dv. | 5dv. | 5dv. |
Základní cena [Kč] | 172.900,- | 187.000,- | 194.900,- | 194.900,- | 174.900,- | 184.900,- |
Airbag řidiče | S | S | S | S | S | S |
Airbag spolujezdce | S | 6.000,- | S | S | 8.500,- | S |
DO cent. zamykání | S | S | S | S | 4.300,- | S |
El. přední okna | S | S | S | S | 8.500,- | S |
Klimatizace | 15.000,- | S | S | S | S | 15.000,- |
Rádio s CD | S | S | S | S | 6.400,- | 2.790,- |
Pětidveřová karoserie | - | S | S | S | S | S |
Posilovač řízení | S | S | S | S | S | S |
Cena verze ACZ [Kč] | 187.900,- | 193.000,- | 194.900,- | 194.900,- | 202.600,- | 202.690,- |
Doprodejová Kia Picanto je za 200 tisíc i s klimatizací, za airbag spolujezdce ale potřebujete připlatit dalších 5 tisíc. Ten nechybí novému Picantu ve výbavě Edition 1, které tak poněkud paradoxně vyjde na přesně stejné peníze. Jedná se však o třídveřový vůz, druhý pár dveří vyjde o 10 tisíc dráž.
Kolínská Toyota Aygo a Citroën C1 zkouší různou cenovou politiku. C1 je na pohled levnější, Aygo je zase lépe vybavené. Toyota vyjde s klimatizací na 190 tisíc, Citroën na 200, ale v obou případech je nutné ještě připlatit za pět dveří.
Hyundai i20 se inzeruje jako vůz s klimatizací do 200 tisíc korun. To platí pro třídveřovou karoserii. Požadavek na druhý pár dveří, rádio, elektrické stahování oken a centrální zamykání posouvá cenovku na 228 tisíc. I to je ale v rámci segmentu B velmi dobrá nabídka.
Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - hatchbacky 2. část | |||||
Značka | Kia | Toyota | Kia | Citroën | Hyundai |
Model | Picanto | Aygo | Picanto | C1 | i20 |
Motor | 1,0 (46 kW) | 1,0 (50 kW) | 1,0 CVVT (51 kW) | 1,0 (50 kW) | 1,2 16V (57 kW) |
Výbava | Ready | Base Cool | Edition 1 | X | Inclusive |
Karoserie | 5dv. | 3dv. | 3dv. | 3dv. | 3dv. |
Základní cena [Kč] | 189.980,- | 189.900,- | 189.980,- | 174.900,- | 199.990,- |
Airbag řidiče | S | S | S | S | S |
Airbag spolujezdce | 5.000,- | S | S | S | S |
DO cent. zamykání | bez DO | s el. okny | bez DO | s el. okny | 6.540,- |
El. přední okna | S | 7.000,- | S | 9.000,- | 5.000,- |
Klimatizace | 10.000,- | S | 10.000,- | 25.000,- | S |
Rádio s CD | S | S | S | 8.000,- | 5.000,- |
Pětidveřová karoserie | S | 10.000,- | 10.000,- | 5.000,- | 12.000,- |
Posilovač řízení | S | S | S | S | S |
Cena verze ACZ [Kč] | 204.980,- | 206.900,- | 209.980,- | 221.900,- | 228.530,- |
Sedany jsme si nechali na samostatnou tabulku. Tak jako mezi pětidveřáky, i zde je nejvýhodnější výběhový Chevrolet Aveo. Sedan je dokonce o tisícovku levnější než hatchback a airbag spolujezdce má standardně.
Koncernoví souputníci Renault Thalia i Dacia Logan lákají na první ceny pod 160 tisíc korun, požadavek na pár položek výbavy nad základ ale vyžene cenu k dvě stě tisícům. Konstrukčně mladší Renault vyráběný v Turecku je dokonce výhodnější než rumunská Dacia.
Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - sedany | |||
Značka | Chevrolet | Renault | Dacia |
Model | Aveo | Thalia | Logan |
Motor | 1,2 (62 kW) | 1,2 16V (55 kW) | 1,2 16V (55 kW) |
Výbava | Edice 100 | Expression | Arctica |
Karoserie | sedan | sedan | sedan |
Základní cena [Kč] | 186.000,- | 177.900,- | 199.900,- |
Airbag řidiče | S | S | S |
Airbag spolujezdce | S | S | S |
DO cent. zamykání | S | S | S |
El. přední okna | S | S | S |
Klimatizace | S | 15.000,- | S |
Rádio s CD | S | 8.100,- | 7.000,- |
Posilovač řízení | S | S | S |
Cena verze ACZ [Kč] | 186.000,- | 201.000,- | 206.900,- |