Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč: Co koupit?

Diskuze (80)
Nejlevnější nemusí znamenat skutečně levný. Co dostanete, když máte 200 tisíc a chcete auto s klimatizací?

Ceny těch nejlevnějších aut se drží již notnou dobu hluboko pod hranicí 200 tisíc korun. Rozhodli jsme se proto pro komplexní srovnání situace na trhu, které odpoví na jednoduchý požadavek: mám 200 tisíc a chci nové auto s klimatizací.

Auta jsme nijak neselektovali, ve výběru najdete vše, co odpovídá tomuto zadání.

Protože se vozy liší nejen svou velikostí, ale i rozsahem výbavy, vytvořili jsme standard Auto.cz – v řádku Cena verze ACZ se dozvíte, na kolik vyjde takto nakonfigurované auto.

Kromě klimatizace, kterou Češi dnes téměř bez výjimky vyžadují, jsme přidali airbag řidiče i spolujezdce (ten není zdaleka vždy standardem), posilovač řízení, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a rádio.

Mnohdy je při volbě verze s klimatizací tato výbava standardem, jindy je však třeba draze připlácet. Na druhou stranu ne každý nutně vyžaduje všechny tyto položky.

Srovnání cen a výbav

Nejlevnějším je třídveřový Renault Twingo. Po připlacení za klimatizaci stojí 187.900,- Kč. Všechny další položky výbavy má verze Trend standardně, chybí jen možnost pětidveřové karoserie.

O devět stokorun levnější by byl výběhový Chevrolet Aveo v akčním provedení Edice 100. Zájemce o airbag pro spolujezdce ale musí připlatit dalších 6 tisíc.

Přidejte necelé dva tisíce a máte menší, ale modernější Chevrolet Spark. Ve výbavě Edice 100 mu nechybí nic, co požadujeme, naše kritéria naopak bohatě překonává: standardem je rovnou šestice airbagů a za ESP se připlácí velmi příznivých 5.000,- Kč.

Za naprosto stejných finančních podmínek se s klimatizací nabízí Suzuki Alto. Chybí jen nadstandardní bezpečnostní výbava, jinak máte za necelých 195 tisíc slušně vybavené městské auto s klimatizací.

Fiat Panda láká na klimatizaci v autě za 174.900,- Kč. Za vše ostatní ale draze připlácíte. S rozpočtem 200 tisíc doporučujeme sáhnout místo akční verze My Life po výbavě Dynamic. Obsahuje všechny námi požadované příplatkové položky a stojí 189.900,- Kč.

Podobně jako Aveo první generace se mezi malé vozy cenově vklínil i Renault Clio Storia. Ke 184.900,- Kč je nutno připočíst dalších 15 tisíc na klimatizaci, pokud vyžadujete originální rádio, přidejte další necelé tři tisíce.

Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - hatchbacky 1. část
ZnačkaRenaultChevroletChevroletSuzukiFiatRenault
ModelTwingoAveoSparkAltoPandaClio II
Motor1,2 16V (55 kW)1,2 (62 kW)1,0 (50 kW)1,0 (50 kW)1,2 8v (50 kW)1,2 16V (55 kW)
VýbavaTrendEdice 100Edice 100GL/ACMy LifeStoria
Karoserie3dv.5dv.5dv.5dv.5dv.5dv.
Základní cena [Kč]172.900,-187.000,-194.900,-194.900,-174.900,-184.900,-
Airbag řidičeSSSSSS
Airbag spolujezdceS6.000,-SS8.500,-S
DO cent. zamykáníSSSS4.300,-S
El. přední oknaSSSS8.500,-S
Klimatizace15.000,-SSSS15.000,-
Rádio s CDSSSS6.400,-2.790,-
Pětidveřová karoserie-SSSSS
Posilovač řízeníSSSSSS
Cena verze ACZ [Kč]187.900,-193.000,-194.900,-194.900,-202.600,-202.690,-

Doprodejová Kia Picanto je za 200 tisíc i s klimatizací, za airbag spolujezdce ale potřebujete připlatit dalších 5 tisíc. Ten nechybí novému Picantu ve výbavě Edition 1, které tak poněkud paradoxně vyjde na přesně stejné peníze. Jedná se však o třídveřový vůz, druhý pár dveří vyjde o 10 tisíc dráž.

Kolínská Toyota Aygo a Citroën C1 zkouší různou cenovou politiku. C1 je na pohled levnější, Aygo je zase lépe vybavené. Toyota vyjde s klimatizací na 190 tisíc, Citroën na 200, ale v obou případech je nutné ještě připlatit za pět dveří.

Hyundai i20 se inzeruje jako vůz s klimatizací do 200 tisíc korun. To platí pro třídveřovou karoserii. Požadavek na druhý pár dveří, rádio, elektrické stahování oken a centrální zamykání posouvá cenovku na 228 tisíc. I to je ale v rámci segmentu B velmi dobrá nabídka.

Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - hatchbacky 2. část
ZnačkaKiaToyotaKiaCitroënHyundai
ModelPicantoAygoPicantoC1i20
Motor1,0 (46 kW)1,0 (50 kW)1,0 CVVT (51 kW)1,0 (50 kW)1,2 16V (57 kW)
VýbavaReadyBase CoolEdition 1XInclusive
Karoserie5dv.3dv.3dv.3dv.3dv.
Základní cena [Kč]189.980,-189.900,-189.980,-174.900,-199.990,-
Airbag řidičeSSSSS
Airbag spolujezdce5.000,-SSSS
DO cent. zamykáníbez DOs el. oknybez DOs el. okny6.540,-
El. přední oknaS7.000,-S9.000,-5.000,-
Klimatizace10.000,-S10.000,-25.000,-S
Rádio s CDSSS8.000,-5.000,-
Pětidveřová karoserieS10.000,-10.000,-5.000,-12.000,-
Posilovač řízeníSSSSS
Cena verze ACZ [Kč]204.980,-206.900,-209.980,-221.900,-228.530,-

Sedany jsme si nechali na samostatnou tabulku. Tak jako mezi pětidveřáky, i zde je nejvýhodnější výběhový Chevrolet Aveo. Sedan je dokonce o tisícovku levnější než hatchback a airbag spolujezdce má standardně.

Koncernoví souputníci Renault Thalia i Dacia Logan lákají na první ceny pod 160 tisíc korun, požadavek na pár položek výbavy nad základ ale vyžene cenu k dvě stě tisícům. Konstrukčně mladší Renault vyráběný v Turecku je dokonce výhodnější než rumunská Dacia.

Auta s klimatizací do 200 tisíc Kč - sedany
ZnačkaChevroletRenaultDacia
ModelAveoThaliaLogan
Motor1,2 (62 kW)1,2 16V (55 kW)1,2 16V (55 kW)
VýbavaEdice 100ExpressionArctica
Karoseriesedansedansedan
Základní cena [Kč]186.000,-177.900,-199.900,-
Airbag řidičeSSS
Airbag spolujezdceSSS
DO cent. zamykáníSSS
El. přední oknaSSS
KlimatizaceS15.000,-S
Rádio s CDS8.100,-7.000,-
Posilovač řízeníSSS
Cena verze ACZ [Kč]186.000,-201.000,-206.900,-

Diskuze (80)
Avatar - R32
15. 7. 2011 11:16
Re: ty litrové
Jasne, automatika je tu nato, aby ti udržiavala stanovenú teplotu. No povedz mi čo sa stane keď sadneš do auta v ktorom je 60 stupňov :-) a zapneš automatiku? Pustí sa na plný výkon tak, že aspoň 5 minút nepočuješ ani rádio lebo sa snaží čím skôr dosiahnúť tebou požadovaných napr. 22 stupňov. Myslím, že v tom sa zhodneme. Zväčša som ten hluk ventilátora nevydržal a stiahol ručne otáčky ventilátora čím som vlastne automatiku zrušil a predĺžil tak dobu schladenia interiéru. A tu je problém, keď ideš na krátku vzdialenosť stráca to zmysel, auto neochladíš, zvyšuješ si spotrebu a efekt takmer žiadny (nehovoriac čo nastane keď znova vystúpiš). Preto zastávam názor že či už máš auto klímu alebo manuálnu nemá na krátke vzdialenosti význam ju púšťať. Tož môj názor, nepresviečam ťa o tom... ;-)
Avatar - twistedTSD
15. 7. 2011 10:35
Re: i20
To se divím, mně ten design naopak přijde takový neurazí - nenadchne, spíše lepší...
15. 7. 2011 08:40
Re: Muj tip Spark v ankete chybi
Bohužel třeba ty hezčí nárazníky jsou až u max výbavy, kterou musíš mít navíc se silnějším motorem a ta s cenovkou 244 tis. už pomalu atakuje hranici nižší střední třídy (byť s perfektní výbavou)... Designově by mu podle mně pomohlo: hezčí nárazníky už od základní výbavy, o něco menší přední světla, větší boční prosklení (nebo větší kola), přesunutí druhé kliky dveří do klasické polohy (omezuje výhled, navíc hromada plastu z venku až tak hezky nevypadá), nepovinnost střešních ližin u vyšších výbav (zbytečně zvyšují výšku vozu)...
Jinak, co se týče poměru cena/výbava, tak patří i k mým favoritům...
Avatar - Dinar
15. 7. 2011 08:29
Re: ty litrové
Čistý blázen?? Protože používá AUTOMATICKOU klimatizaci způsobem, ke jakému je určena, tedy v automatickém režimu? :-O
15. 7. 2011 08:04
Re: ty litrové
Ty blaaho, tak to je dobrej magor :-) ale dobre mu tak, kazdej by se mel takto poucit :-)