Slušný úspěch na tak konzervativní trh, jakým ten francouzský bezpochyby je. Škoda - nepřekvapuje, ta nikoho ve Francii nezajímá. Huydnaji -Kia - překvapuje, stále čekám ten frontální útok na Evropu, který jaksi nepřichází. Byť místní diskutéři stále tvrdí: "Už je to tady!"
Já vidím problém korejců v tom, že od designově celkem zdařilých dvojčat i30 a ceed, začali dělat čím dál větší patvary podobný spíš rozteklýmu nanuku ala hyunai, nebo kopie obrněných speciálů ala Kia (jako třeba prorážedlo na zátarasy v podání picanta a za ním může směle projet kopie BVP sportage)
Naopak u Peugeotu je to polsední dobou radost pohledět. :yes:
Nesouhlasím, design je sice věc vkusu, ale když se koukneš na to, co nabízela Korea před 10 lety a co nabízí dnes, tak je to zkrátka nebe a dudy. A když se kouknu na Ceed/i30, tak tam se korejci teprv rozjížděli, to když se dneska mrknu třeba na i40/Optimu [odkaz] / [odkaz] , tak to doslova slintam blahem...
Co se týká techniky, tak tu nehodnotím, tam je pokrok řekl by jsem hodně velký. Ale designově to je bída. Zrovna tebou zmiňovaný auta mi přijdou neskutečně ošklivý. Jak uvnitř, tak hlavně venku.
Techniku teď taky nechci rozebírat (tam máme stejně shodný názor ;-) )... Srovnání s minulostí mělo být čistě ohledně designu. Během 10 let se design H/K změnil k nepoznání - z aut, která nic nevyjadřovala, z aut exotických tvarů (v tom špatném slova smyslu) se stala osobitá auta se zajímavými a propracovanými detaily, auta, ze kterých už zkrátka něco vyzařuje... Někomu se to líbí, někomu zas ne... Co člověk, to názor - já se přikláním k první možnosti... :-)
PS: U Hyundaie se mi víc líbí vnitřky aut, u Kie zas zevnějšek...
Každý slintáme nad něčím jiným, někdo nad korejcem, no. ;-\ Postav si vůči tomu evropskou třídní konkurenci a jestli stále slintáš nad korejcem, tak, tak raději nic, to už bude na lékaře...
Třídní konkurence - Renault, Opel, Škoda, VW, Fiat, Ford... nemůžu říct, že bych tam viděl nějaký zásadní rozdíl. Na slintání není ani jedno. Rozhodně mi nepřijde nemístné postavit i40 vedle Laguny, i30 vedle Focusu nebo i20 vedle Fabie. Ten posun u korejců je veliký (u Škodovky taky).
Chceš říct, že Hyundai má na konzervativním trhu lepší startovní pozici než Škoda? To těžko... konzervativní Francouzi jsou ještě méně zvědaví na nějaký Hyundai než na Škodu, je tedy těžší se prosadit.
Průměrné měsíční prodeje v EU stále rostou, z 23.000 v roce 2008 na nějakých 32.000 za prvních pět měsíců 2011 (28k 2009, 30k 2010). Hlavním předpokladem úspěchu je konkurenceschopná modelová nabídka. Začalo to Ceedem... a od té doby je každý nový model na slušné úrovni srovnatelné s běžnou evropskou produkcí.
Těžkou hlavu z toho bohužel může mít právě třeba Škodovka. H&K totiž míří podobným směrem jako "Simply clever".
Hnujdaj doteraz bodoval oproti simply never hlavne cenou, ale toto už u nových modelov (ix35, i40) neplatí. Prezident hyundaiu sa vyjdaril, že už sa nechcú "podbízet cenou". Otázka je, kto si potom hyundai kúpi, keď jeho hlavná výhoda (cena) už výhodou nie je.
P.S. V Amerike sa hyundaiu vždy darilo veľmi dobre a teraz ? ...
[odkaz]
Kde je ten spomínaný nárast kvality ? Konkurencieschopnosť ? Komu ? Dacii ? Hyundai ide od desiatich k piatim. V dizajne tápa, technika zastaraná, cena predražená. Už ani spoľahlivosť neohuruje. Neviem, neviem... Takto pokrok asi ťažko dosiahnu.
(Reaguji na tvůj tento i výše napsaný příspěvek)...
Slintání se týkalo čistě designu, ale jestli chceš porovnávat auta (popřípadě celou značku) jako taková, tak klidně...
1) Design je čistě věc vkusu... třeba i40 se mi opravdu líbí...
2) Nárůst kvality se nedá popřít, stačí se podívat do interieru i40 a jejího předchůdce a jestli tam ten rozdíl nevidíš, tak už fakt nevim...
3) Zastaralá technika? To jsem nějak nepochopil... Když se koukneš na parametry jejich motorů, tak patří k těm nejlepším ve třídě. Jediné, co jim momentálně z moderní techniky chybí, jsou turbomotory, popřípadě dvouspojková převodovka... Dvouspojka má přijít letos a turbomotory přijdou už za rok (1.2, 1.6, 2.0) a nutno dodat, že mají opět špičkové parametry... Jinak, co se týká podvozků, tak tam se korejci taktéž zlepšují rok od roku, rozhodně už nepatří mezi slabiny vozu...
4) Cena se může zdát u i40 zpočátku vyšší, ale už nyní se nabízí 50tísícová sleva na základní motor ( v porovnání s Passatem -70 tisíc) a další slevy podle mně ještě brzo přijdou... Navíc musíš připočítat 5ti letou záruku a servis zdarma...
5) Průzkum, který zde uvádíš, neříká, že se Hyundai v USA nedaří, vždyť při nedávném průzkumu J.D.Power taky skončilo v Německu Porsche až za Dacii...
PS: Na otázku, kdo si bude Hyundai kupovat, si můžeš odpovědět prodejností ix-35...
No, když se pořádně koukneš na tu tabulku, tak zjistíš, že tam je jenom prvních 30 modelů, takže jsou v ní jen ty nejúspěšnější modely trhu... Pak, když se podíváš ještě trošku líp, tak uzříš další zajímavou věc - z těch 30 aut je 21 z Francie a třeba z Německa je jich tam jenom 5 (a kde je třeba Škodovka?)... Francie je zkrátka pod naprostou vládou domácích značek, takže vyčítat krojecům, že tu "nevládnou" není jaksi namístě...
Koukám, že se 508 dere pěkně nahoru. Už je jen o pár kusů za Lagunou a za červen je dokonce značně před ní. Takže se dá předpokládat brzká výměna pozic. Ale není se čemu divit. Nádherná 508 (obzvláště kombi), nebo zrůdička Laguna. Má dokonce za červen víc prodejů než C5, na kterou už ta ztráta taky není tak velká. Očekávám, že na konci roku by mohla být 508 nejprodávanější auto ve střední třídě ve Francii.
Dokonce více prodejů než C5 :-)? To by měla být samozřejmost... Peugeot by měl těžit z pozice nového modelu, navíc Peugeot obecně prodává víc aut než Citroën. Pokud by Peugeot na zlato ve střední alespoň dočasně nedosáhl, bylo by to zklamání.
Dívám se, že nadšení z 508 pomalu upadá. Ještě nedávno jsi z 508 dělal konkurenci pro Mondeo a Passata a teď jásáš na tím, že snad porazí C5 a Lagunu. >:-[]
508 není ošklivá, ale slovo nádherná bych já nepoužil. Ten rypák tam prostě je a bez následků nejde uříznout. :-)
No a zrůdička Laguna se drobným faceliftem dosti odzrůdičkovala a už od ní nemusím odvracet zrak jak od Gorgony Medúzy. >:D
C5 se asi nejvíce přiblížila pojmu elegantní, jenže je otázka, jestli to od ní někdo vlastně chtěl.
Na každým z těch aut mi něco vadí, nejsympatičtější je mi Laguna (neřešte to, každej má svoje úchylky... ;-) ), ale kdybych si musel zvolit, tak nejspíš opravdu skončím v tý 508.
Já bych ho naopak čekal ještě výš. Fanoušci Renaultu ho berou za svého a proto bych čekal, že podíl na francouzském trhu bude vyšší než jeho evropský průměr.
Qashqai je vůbec překvapením roku. Jeho prodeje jsou téměř neuvěřitelný. Tady na sebe klidně můžu prozradit, že když přicházel na trh, předpovídal jsem mu budoucnost ve stylu Sex Pistols - NO FUTURE ! >:D