Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej VW v pololetí poprvé překročil čtyři miliony vozů

17 komentářů

Avatar - GM.rja
GM.rja
To, že chce ještě zdaleka neznamená, že se tak stane. >😁 Když nějaký *** někde plácne takové přání, tak bych to necitoval "v každé druhé větě" článku (znám firmu, která CHTĚLA již několik let vyrábět 10 GHz procesory, taky se o tom psalo všude možně a realita? - nikdy se za tento přehmat veřejně neomluvila ) 😒
A dále - porovnáváte neporovnatelné - čísla za Renault jsou pouze za tuto automobilku bez koncernové Dacie a Samsungu. A pokud by se připočítaly i alianční Nissan a Infinity, čísla by byla jaká?
Avatar - Guttalax
Guttalax
Tak to blahopřeji. Všechny pobočky v plusu.Co by za to jiné automobilky daly. >😁 >😁
Avatar - Ham.
Ham.
je stále slabý článek a nedosahuje potřebné dynamiky. Asi by jej VW měl prodat, někam do PSA nebo Renaultu, tam by svou výkonností zapadnul, prostě produktivita v jižní části kontinentu není to pravé ořechové. 180 tis. kusů to je marginální číslo které se v nárůstech Škody nebo Audi za dva roky zcela ztratí...
bojler_
Proč prodávat, přinejmenším může sloužit jako fabrika. Martorello nebo jak se jmenuje je navíc velmi moderní a k montáži Audi už ostatně slouží docela solidně.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Když jsem byl před třemi roky ve Španělsku na dovolené, překvapilo mě, že SEATy tam byly méně k vidění, než u nás. Nejvíc tam jezdilo Fokusů a pak francouzů. Montovny jim tam ale frčí dobře. Např. VW Polo mám od nich a dobrý.
Raymond
Predávať ho určite nie je dobrý nápad. So Seatom by Francúzom predali aj technológie koncernu.
Druhá vec je, že v Seate evidentne vidí VW potenciál, ktorý bohužiaľ nie je schopný využiť. Urobili podobnú chybu ako Taliani na počiatku 90. rokov s Lanciou. Relatívne úspešnej značke zmenili zameranie, aby predišli konkurencii vo vlastných radoch (Alfa Romeo), ale tým značka stratila súčasných aj potenciálnych klientov. Ale na rozdiel od Fiatu, vo VW to nespackali tak, aby obe značky neboli úspešné. A tak ako bojler písal, ak už na nič iné, tak poslúži aspoň ako fabrika.
Avatar - Ham.
Ham.
Dvě poznámky, z jedné strany SEAT nebyl nikdy tak daleko jak je což je zásluha VW takže mluvit o Seatu jako v minulosti o relativně úspěšné značce je úlet, kdy to jako mělo být? Za druhé počítat s ní jako s výrobnou je neekonomické, existují levnější země s méně lenivou pracovní silou méně prolezlou odboráři (dědictví Fiatu).
Raymond
K prvej poznámke. Asi som sa nevyjadril presne. Mal som na mysli 90. roky, hlavne druhú polovicu. Modely ako minulý Leon alebo Toledo, s týmito autami mala firma perspektívu. K druhej poznámke. VW už investoval do výroby napríklad modelu Q3.
Avatar - Ham.
Ham.
Někdy je lepší zatlačit slzu a investici odepsat dřív než to muset udělat za pět, deset let a mezi tím tam nalít další love....Sleduj vývoj v jižní Evropě kam patří i Španělsko, bude to jedna špatná zpráva za druhou, řetězová reakce už začala a směrovat investice do této oblasti je vyložený hazard, Ŕecko, Itálie, Španělsko, Portugalsko i Francie se už vezou....
JCUK
Francie patri spise pod zapadni Evropu - ekonomicky urcite.
Avatar - Ham.
Ham.
Francie patří do jižní Evropy (ekonomicky, geopoliticky) a je jednoznačný leader ve skupině zemí jako Španělsko, Portugalsko, Řecko, Itálie. Druhou skupinu tvoří státy kolem Německa, trochu bokem stojí UK. Tak to bylo je a asi ještě dlouho bude. Jestli chceš jednoduchý důkaz kam patří Francie tak se podívej komu dluží Itálie která má vnitřní dluh 120% HDP, většinu italských dluhopisu drží největší francouzké banky tedy jinak řečeno, až půjde do kopru Itálie tak sebou automaticky vezme do pekel Francií. Jo a hádej kdo drží nejvíc dluhopisů Španělska a Portugalska.
shark11
Mal nulovú spotrebu a nulové emisie ... 😉

Novučičký Passat v meste tlačili traja chlapi mimo vozovku 😒

Vzhľadom na len dvojročnú záruku mal majiteľ vlastne šťastie >😁
shark11
To, že má automobilka viac značiek je určite dobrá marketingová vec, ale mne sa zdá, že to ho má už VW veľa ....

Jednoducho sa značky už dosť "prebíjajú" a vlastne vyhadzujú peniaze na medzikoncernové súťaženie ... osobne by som to videl na likvidáciu Seatu, resp. jeho špecializovanie na nejaké "špecialitky" ...
bojler_
Které modely se konkrétně přebíjejí? Prakticky žádné. Možná tak Alhambra a Sharan, které jsou ostatně jedno a to samé auto. Svým způsobem si konkuruje Superb a Passat, kde je rozdíl i po omlazovací kúře Passatu malý. I tak je ale na západě Passat s image úplně jinde a Superb chytá zákazníky, kteří si ho mohou dovolit koupit.

Pokud si jednotlivé modely konkurují, je to dobře. Jenom to zvyšuje šance, že nakonec něco z koncernu zákazník koupí. Vždyť na příkladu Golf, Leon, Octavia jde vidět, jak se ze stejného základu dají udělat tři úplně jinak zaměřená auta. Polo, Fabia i Ibiza jsou taky hodně odlišné apod.
Raymond
Nie som odborník, ale likvidáciu, ale aj striktnú špecializáciu nepovažujem za dobré riešenie. Likvidovať firmu ako Seat je niečo, čo asi v Španielsku rozhodne nepotrebujú a čo sa týka druhej možnosti, tak objem produkcie by sa podstatne zmenšil, čo byť opäť nebolo dobré z hľadiska ekonomiky pre región alebo možno aj pre celé Španielsko. Leda žeby ten objem dokázala vyrovnať produkcia pre iné koncernové automobilky. A firma ani nemá potrebnú image na tento krok. A vyjadril by som sa ešte k myšlienke, že VW je dosť široký. Má pod sebou deväť značiek, čoskoro pribudne desiata a preto si nemyslím, že neúspech jedinej by znamenal, že VW je zbytočne široký. A možno aj Seat by bol úspešný nebyť spackanej modelovej stratégie.
Jinoch123
No, kdyby se VW rozhodl zlikvidovat Seat, znamenalo by to ještě rychlejší zhroucení Španělské ekonomiky a Španělska jako takového a to by podle mně mělo ještě pro VW zajímavou dohru ze strany EU. A minimálně z tohodle důvodu má zachování Seatu smysl...
Jinak to chce změnit celý přístup značky k trhu... Určitě bych kladl větší důraz na sportovnost, která má (nebo dříve měla) Seat charakterizovat. Příkla😜 značka, která má motto "Auto emocion" zkrátka nemůže kopírovat design pro nejsportovnější model značky (Leon) od MPV... Navíc, jedna z věcí, kterou u Seatu zkrátka nechápu, jsou interiery. To, že VW dělá kvalitní interiery, o tom není sporu, tak proč je nedává do Seatů, když můžou být i v často levnější Škodovce? Pak už tu zbývá jen to, že jediným momentálně konkurenceschopným (a zároveň jediným opravdu prodávaným) modelem značky je Ibiza... Ale myslím, že když se povede nástupce Leonu a nový minimodel, tak může být Seat opět ve hře...
Avatar - white label
white label
Souhlas...