Je to moc hezký vůz, toto je sice Američan, ale i tak. Vůbec to co produkuji Italové poslední dobou, je vůbec super, 458 Italia, Giulietta, Freemont, novej Ypsilon... jen tak dál :))
Já ti řeknu proč - protože je prostě hezkej :-) ... Fiat i Dodge vyrábí hodně hezký auta a velmi povedený základní linie Dodge vylepšený o taktéž povedený detaily Fiatu (např. nový nárazník) spolu vypadají opravdu dobře... Akorát ta původní maska a znáček mi tam přijdou vhodnější...
Tak to vidis, Fiat uspesne prodava, Chrysler navysuje dodavky pro Evropu.
A to jsme tu v diskusich pri kazde zmince o Freemontu cetli "kvalifikovane" prognozy mistnich "odborniku na vsechno", jaky ze to bude propadak.
Kde udelal Fiat chybu? ;-)
Nynější objednávky ještě neznamenají úspěch, ale říkají, že propadák se nekoná. V Itálii (80% objednávek) rozhodně jde o very good value for money... dále myslím, že Journey má ze všech Chryslerovských modelů nejlepší rozměry a zároveň dost atraktivní tvary. Gólem je pak totálně změněná přístrojová deska: předchozí americký design opravdu nemohl evropana zaujmout. Očekávám, že Thema udělá s přístrojovkou podobný proces. Pakliže ceny amerických modelů budou v Evropě v síti Fiatu stejně agresivní, jako u Freemontu, pak se může stát i zázrak: Fiat si získá respekt zákazníků.
No, na góly si treba ešte počkať, či padnú do sietí súperov, alebo do vlastnej. Za nejaú dobu sa ukáže, či je americká kvalita dostačujúca, aj či Fiat nepodcenil servis a má doriešené promptné zásobovanie náhradnými dielmi. Zaujímalo by ma, či už Amíci prešli na metrický systém - lebo by bolo od veci čakať dva týždne na nejakú blbú skrutku iba preto, že má Withwortov závit.... ;-)
Pánové, nenechte se vysmát - Fiat vám bohapustě lže a žádný úspěch se nekoná (ostatně, nedávno tady podobně lhal Renault o údajném úspěchu jeho vozu na Nordschleife a tato lež byla místním analytickým týmem briskně odhalena :yes: )
Takže, realitou je totální debakl Freemontu a důkazy jsou tady:
1) propadák prognózovali místní experti. Už tady bychom defacto mohli dokazování ukončit, protože místní experti se nikdy nemýlí - oni vlastně ani nemají názory, oni káždou axiomy :yes:
2) v americe vyrobené auto se NIKDY v Evropě chytit nemůže
3) kdyby náhodou někdo přecejen tenhle Dodge Journey chtěl (proboha!!!), tak si přece koupí originál přes nějakého importéra (+ k tomu bedýnku s tuningovými díly od Moparu)
4) Fiat sám sebe usvědčuje v textu ze lži, když tvrdí, že Freemont se někde "vyrábí". Všichni tady přece víme, že žádný Fiat Freemont se nevyrábí a že všekerá výroba spočívá v tom, že z Dodge Journey se někde v přístavu v Livornu prostě oloupou znaky a nějaký ušmudlaný Luigi s Giovannim jenom přelepí svýma negramotnýma prackama znáčky
Takže prosíme nabubřelé a užvaněné taliány, aby nás přestali spamovat rádoby pozitivníma zprávama a už konečně zkrachovali (osobně čekám, že to přijde tak ve středu příští týden kolem 11:20). A pana Účetního bych požádal, aby se konečně přestal sr-á-t do aut a vrátil se někam do auditu vyplňovat formuláře.... :-!
Chápu sice Tvou ironii (nebo si to aspoň myslím), nicméně první objednávky ještě nic neznamenají, Konečný verdikt můžeme vyřknout tak za dva roky. Je ale fakt, že Freemont se mi líbí víc, než jeho předchůdce Ulysée, nakonec, mi se líbí dost amerik. Teď ještě aby cena byla rozumně nastavená i v Česku! A vo tom to je!
uvidíme jaké budou prodeje freemontu a celého fiatu příští rok.. dle článku níže to letos zatím žádná sláva není a těch pár tisícovek freemontů to rozhodně nespasí.. takže by to chtělo spíš mokrý hadry a trochu zchladit ten předčasný optimismus. jedna vlaštovka jaro nedělá..
Tak s tím znáčkem máš naprostou pravdu. Ještě možná jiná maska chladiče. Ale ta palubka je čiště dílo Chrysleru. Nechápu, jak pořád řada pisálků omílá dokola, že pěkný interiér je dílem Fiatu. Už v roce 2010 se představil modernizovaný Journey s vylepšeným interiérem, viz. [odkaz]
Takže jediná změna oproti Journey jsou opravdu pouze znáčky a ta maska. Zbytek jsou marketingové lži Fiatu.
To si myslíš ty a někdo druhej na západě, ty interiéry se vhystaly už před příchodem fiatu, stejně jako bylo hotovo 99,9% nové generace Jeepu GrandCherokee a 95% nové generace Chargeru/300C a stejně jako 200ka vychází ze studie představené ještě za Cerberusu + základech původního Sebringu.....
Teda Murphy nečekal bych až takhle ostrá slova, jestli to bylo myšleno jako ironie (což předpokládám nebylo) tak to byla přímo hřbitovní ironie. Řekl bych, že i ty patříš mezi jak ty sám říkáš "místní experty" jinak bys tak strašně přesrostlou kravinu nemoch napsat, páč normální člověk by napsal tak půlku toho co ty a řekl by si, že toho ponižování by prozatím stačilo.
Musím říct, že by jsi měl poslat do redakce Auto Bildu strukturovaný životopis a motivační dopis (stačilo by skopírovat tenhle příspěvek), protože myslím, že by tě s okamžitou platností vzali na post šéfredaktora.
P.S. Jestli jsem tvůj příspěvek blbě pochopil, tak pardon.
Ty jsi tu nový, co?
Tohle je krásná parodie na některé místní diskusní mistry, kteří předem vědí, jak se který model bude prodávat (Fiat 500 - vejbuch tisíciletí) a co je a není vhodné do Evropy.
jen by to ještě chtělo nějak logicky vysvětlit nějvětší propady prodejů v Evropě, -19% dolů za první pololetí 2011 to je rekord který dokáží překonat jen někteří mimoevropští výrobci s nízkými absolutními čísly jako třeba Chrysler ten to dokázal "rozpálit" dokonce na -31%.....
stárnoucí portfolio (Punto, Panda, nepovedené Bravo), velký celkový propad italského trhu (-20%?) a následky šrotovného, kdy minulý a předminulý rok Fiat rýžoval (jednu dobu dle prodejů evropská trojka) a teď mu chybí prodeje, které jaksi s předstihem realizoval v předchozích letech....
Bingo, Fiat neumí v poslední době postavit konkurenceschopný vůz ve většině katagorií, souhlas. Propad italského trhu kde je Fiat marketmakerem a marketleaderem znamená, že Fiat neumí řídit očekávání ani doma, jak má tedy uspět v Evropě. Šrotovné využili všichni mainstreamoví výrobci a řada lidí jim přepovídala počkejte až skončí tak přestanete vyrábět a je zajímavé, že tato předpověď vyšla jen u Fiatu. No když to shrnu tak Vaše výmluvy žáku Marchionne jsou slabé, strašně slabé....
a tak zase úplně blbě to Marchionne nedělá ne? Fiat v posledních dvou desetiletích nikdy netvořil trh a byl vždy ve vleku událostí. To "vlečení" však poslední dobou zpomaluje a je otázka, jak moc se dokáže vzepřít "osudu", věčně dohánějícího..... Já Fiatu přeji, ať se mu daří........
Souhlasim v tom, ze Fiat ma k dnesnimu dni dost zoufaly portfolio - s vyjimkou 500 jsou vsechny modely prestarly (Panda), designove zmrseny (GP po f/l) nebo zkratka neuspesny (Bravo). Nemuzes ovsem tvrdit, ze propad italskyho automobilovyho trhu je dilem Fiatu, to je absolutni demagogie, Italie se propada kvuli - eufemisticky receno - uvadajici ekonomice. Stejne tak je logicky, ze na konci srotovnyho se sveze spis automobilka, ktera 90% prodeju dela ve tridach mini a maly vozu, nez ta, pro kterou tyto tridy predstavujou treba 30%.
No tak pokračuj, proč se propadá italská ekonomika, odpovím za tebe, protože se propadají její leadeři a kdo k nim mimojiné patří, no přece Fiat. Takže závěr i Fiat velkou měrou (neříkám, že úplně sám) může za dost šílený propad průmyslové výroby Itálie a její čím dál větší ztráty proti vyspělému světu....Ekonomika včetně té italské není nějaká imaginární veličina ale soubor velkých firem, když se těmto firmám nedaří nedaří se ekonomice jako celku, neplatí to naopak, že když se nedaří jakési národní ekonomice tak že to odnáší velké koncerny na svých propadech....
Mas i nemas pravdu, zalezi na tom, nakolik je firma zavisla na domacim trhu vs. vyvozech, podle meho shromneho selskeho nazoru. Ja bych Fiatu velmi pral, at se mu dari, ale kde nic neni, ani cert nebere. Neprijde mi jako dlouhodobe udrzitelna strategie soustredit se na male levne vozy, konkurence roste a je treba naklady rozpoustet napric modelovymi radami (Fiat moc nema), v prostoru (tam se mu podle mych skromnych informaci dari relativne dobre zejmena v jizni Americe, jak je to na dalsich rozvijejicich se trzich Cina a Indie netusim, za ostudne mi prijde, ze Fiat v 90. letech frontalne nezautocil na Rusko, potencial spoluprace s VAZem mohl byt skvelym tahem), a v case - to souvisi s uzkym modelovym portfoliem a relativne malymi prodeji ve vyssich kategoriich. Ac je mi to lito, nevidim jine reseni, nez se zbavit Lancie a plne se soustredit na materskou znacku a AR, co se podarilo s Journey, kde je pravdepodobne dominantnim faktorem uspechu value for money, lze tezko ocekavat u 300C, ktery se ma prodavat pod brandem Lancie, tj. o zady cenovy trhak nebude moci jit, pokud nebudou chtit poskodit image znacky jako draziho zbozi... Podtrzeno secteno, preji mnoho stesti Fiate, budes ho potrebovat.
Lancia už v podstatě neexistuje (v současnosti je to více "Chrancia") a navíc má za posledních 15 let tak zruinovanou pověst, že nevím kdo by zrovna o Lancii měl zájem mimo rodnou Itálii. Ještě tak o tu AR , ale tu přece Marchionne neprodá, nebo ? ;-)
Fiat prostě čekal příliš dlouho a ty ztracené roky se těžko dohánějí.....
Jen na okraj: Fiat je kromě malých aut VELMI úspěšný ještě v jedné kategorii, a to jsou lehká užitková auta. Třeba takové Ducato drží v Evropě ve své kategorii asi 20% trhu. :yes:
Sice máš pravdu, ale některým místním "géniům" (tím ovšem nemyslím Righa, máte totiž pravdu oba) něco podobného (byť logického a v zásadě jednoduchého) vysvětlovat je zcela zbytečné, protože jim tím poněkud rozkopáváš "bábovičku". Itálie technologicky a hlavně (ono to souvisí) organizačně zaostává a znovu a znovu se jako bumerang vrací neschopnost (otázka je, jestli to má řešení...) vyřešit problém dvou Itálii. Tahle země má na jednu stranu skoro stejný počet obyvatel jako Francie a Velká Británie, ale její potenciál je tak na úrovní Španělska. Nakonec je vidět, jaká je váha Itálie v EU - zde rozhoduje Německo a Francie, Británie je úmyslně stranou, nicméně když si dupne ti dva hlavní zpozorní (a Francouzi se setsakra musí snažit, aby se Británie víc neangažovala a nedohodla se s Němci) a Řím je největší z ostatních malých přutákávačů. Sami Italové ze severu tvrdí, že to, co je na jih od Arna je nejsevernější část Afriky....Je to o spoustě věcí, ale především je to o třech věcech, které Italové nemají - o koncepčnosti, organizaci a především vytrvalosti. Směšné zvraty od zdi ke zdi, které (nejen) FIAT předvádí, hovoří za vše. Nakonec, která evropská automobilka dokázala málem krachnout v době největší konjunktury? A tvrdit, že je na tom FIAT dneska dobře může jenom zaslepený fanatik nebo hochštapler. On na tom jó moc dobře není dneska nikdo a bude zajímavé (a rozhodně ne příjemné a dotkne se nás to taky...), až to, co je dnes v Řecku (odepsanému - ty půjčky jsou jen odklad na získání času) se začne podobná krize šířit evropskou částí Středozemí na západ. Myslím si, že mezi severní částí kontinentu a jihem (s vyjímkou Francie) je rozdíl, který bych s trochou nadsázky přirovnal k rozdílu mezi USA a Mexikem.
Tohle už sice není až zas tak o autech, ale když se k nim vrátíme - že už na to FIAT vývojem a technologicky nemá je zřejmé nejen z portfolia a skutečných novinek, ale třeba i z technologií - vrcholrm italské technologie v oblasti životního prostředí je - pohon na stlačený plyn. Stačí si porovnat, s čím přišli v posledních letech Francouzi, co je PSA a Renault a co je FIAT. A to porovnání pro Italy rozhodně lichotivé není a v řadě dalších oblastí to není jiné.
No a na závěr zase mimo autobranži - dřívě byl Milán centrem módy a tvořil se zde (společně s Paříží) životní styl v této branži. Globalizace si vybrala svoji daň (New York, Šangaj), ale kromě v Paříže se dnes bere jako druhé centrum - Londýn.....
Souhlas, ona i ta móda souvisí s autobranží, tak jako vyměkl Milán vypařila se hromada studií která právě v oblasti Milána před 20-30 roky určovala automódu. Buď zcela zanikla nebo si nálepku koupily zahraniční firmy, dnes nezbývá skoro nic.....
Italové trpí "syndromem velkého národa". Kterým už ale nejsou. Mají za to, že Řím, který byl kdysi hegemonem známého světa, je tak nějak etabloval k nejmocnějším národům. Předpokládám, že když mluvíš o malé vytrvalosti apod., tak mluvíš o "národu" ne o jednotlivcích. Co se týče Severu a Jihu(Sardinie je kapitolou samou pro sebe), tak tam jednou dojde k třesku a řekl bych, že někdejší forma malých králosvtví a knížectví byla pro Itálii ideálním uspořádáním... Jedni nemají rádi druhé a někde je riziko mít na Jihu značku ze Severu... a farf...lo je nejslušnější výraz...
Ad Tvůj rozbor k EU - dovolil bych si skromně doplnit jednoho hráče, který není součástí EU, ale který velmi významně ovlivňuje politiku jednoho z lídrů - Německa - a tím je Rusko. Německo a Rusko si historicky tak nějak velmi silně rozumí a je dobré si všímat kroků, které činí......Ad GB - tak ta, ne že by záměrně stála stranou, ale její zahraniční politika je bezradná a byť se to nezdá, frustrace ze ztráty statutu imperiální mocnosti se stále projevuje.... Když se vrátím k Itálii - oni jsou i na Severu zkrátka pohodáři, kteří mnohdy makat nebudou - a od toho se odvíjí ten svrab, do kterého brzo spadnou všichni pohodáři v EU. Fiat je malý zázrak, že ještě funguje, což je zčásti zásluhou klientismu a zčásti shodou okolností......
Italie technologicky zaostava...to bol celkom dobry for.Ty si asi nevidel vysledky International Engine of the Year 2011.Tu mam pre teba odkaz, aby si sa mohol vzdelavat:
[odkaz]
No a este mi napis s cim novym prisli v porovnani s Talianmi Francuzi.Rad sa dozviem o nejakych novinkach.
Myslím si, že mezi severní částí kontinentu a jihem (s vyjímkou Francie) je rozdíl, který bych s trochou nadsázky přirovnal k rozdílu mezi USA a Mexikem...Si asi zabudol, ze v severnej casti europy, je este aj byvala NDR(ak neratam Polsko,Litvu,Estonsko a Lotyssko) a hoci uz je sucastou SRN, je stale rovnako zaostala ako zvysok byvaleho vychodneho bloku.
Seš dost veklkej chudák a omezenec, ale kormě tohodle konstatování ti dám několik základních faktů - nějvětší farmaceutický koncern Aventis Sanofi ovládající většinu kontinentálního trhu (včetně německěho - Zentivu koupil předloni), zásadní podíl na vývoji a výrobě Airbusu, jaderná energetika (to že v Itálii není jaderná elektrárna mně dost uklidňuje), vojenské technologie včetně letadel jako je Mirage, které často představují jednu z mála konkurenčních možností k USA produkci i třeba porovnání jednoho z nějznámějších měst světa a dynamicky se rozvíjející Paříže se stále špinavějším a pustnoucím Římem a význam ztrácejícím Milánem.
JInak se mi libí, jak někteří Slováci (i když objektivně občas i Češi) koukají strašně zpatra na pobalteské země nebo Polsko, ačkoliv třeba Estonsko je ve skutečnosti mnohem dál než celé Slovensko a Polsko je stát, se kterým se ekonomicky a politicky Slovensko ani srovnávat nemůže. Nakonec i naše republika představuje čtvrtinu z hlediska počtu obyvatel a třetinu z hlediska HDP....
Tvoje drbnutost se projevuje třeba tím, že píšeš o Estonsku a Lotyšsku, ale zjevně jsi tam nebyl a nevíš, která bije, Mohu tě ubezpečit, že třeba taková Riga je velkoměsto větší než Bratislava a Košice dohromady a v Estonsku bys marně hledal tak mizerné internetové připojení, špatný a neochotný personál ve službách, dělníky flákající se jako za sociálizmu, neschopný management o mizerných silniciích a jedněch z nejhorších řidičů ani nemluvě (zlatí Češi....a že jsou v tomto směru podprůměr Evropy) ani nemluvě jako na většině slovenského území s výjimkou trojúhleníku Blava - Nitra - Žilina.
Takže si běž drbnout, třeba se ti v makovici rozsvítí....
Mas pravdu, ze si zdrbal mudrlanta DRBNUTEHO. Nie je schopny ani sformulovat vlastny nazor. Ta cast v cestine je vyseknuta z nejakej inej temy. Bol lenivy ako vos a neschopny to aspon prelozit.
Dve veci - za prve pokud jde o prodeje Fiatu na italskym trhu, zamenujes pricinu a nasledek. Pricnou v tomto pripade je, ze italska ekonomika jde k sipku a nasledkem jsou propadajici se prodeje Fiatu, nikoliv obracene. Samozrejme Fiat stav italsky ekonomiky vyznamne ovlivnuje, lec k tomu potrebuje prodavat. V tomto kontextu je dulezity pripomenout, ze italsky trh se propada jako celek, Fiat nepredstavuje vyjimku.
Za druhe duvodem, proc italska ekonomika ztraci jakykoliv tempo, neni ani tak upadek jejich ekonomicky lidru (to je opet sekundarnim znakem), jako spis naprosto katastrofalni zpusob, jakym je zeme politicky spravovana. To pritom plati v podstate pro celou povalecnou etapu (viz frekvence stridani vlad), konjunktura let 50. - 70. jde predevsim na ucet celoevropskyho ekonomickyho boomu a hromadeni verejnyho dluhu (120% HDP...). Politikou pritom nezmita jenom zminovana nestabilita nebo vecny konflikt sever vs. jih, kterej je v zasade pouze kulisou, jadrem problemu jsou otresna mira korupce, klientelismu a neschopnost efektivne ridit nejen vydaje statu, ale predevsim jeho prijmy. Tragicka neschopnost statu vybrat dane a snaha takrka vsech povinnych subjektu vyhnout se jejich placeni je casto opomijenym duvodem dnesnich potizi jihu EU, exemplarnim prikladem budiz Recko. Jakej rozdil oproti nemeckymu, natoz pak skandinavskymu prostoru (k cemu ma blize CR, necht si zodpovi kazdy sam...).
No a to uz by na tema Italie na webu o autech asi stacilo. :-) Sesla se tady ale rada zajimavych nazoru, krome tech tvych i treba BeranK-a nebo oazawasana. :yes:
Že nelze vynechat diskuzi k dalšímu "úžasnému" úspěchu FIATu, aniž by se člověk nepobavil je v poslední době už poněkud nejisté. Úspěch FIATu na evropských trzích nechávají všeználci stranou, Bravo (o kterém tady před x lety tvrdili, jak zdrtí Golfa - wolff to tvrdí dodnes) je nechal taky chladnými a tak nám tady k tomuhle rádobyoptimistickému článku další z "gruppo" naservíroval rádoby ironický a přutom jásavý přispěvek další z nejvýznamějších představitelů - vicepresidente Mc Murphy, kterému pár dalších poněkud přitákává, pár dalších nesouhasně vrtí hlavou a drtivá většina se jenom pousměje. Patnáct tisíc obejdnávek jenom v bella Italia. To je bomba. Jásot, který někteří vydávají nad těmi 15 tisíci objednávkami u mně vyvolává otázku, jestli z toho oni sami něco budou mít - jakoby s každým objednaným autem z USA (které se vyrábí, tuším v Kanadě, to ale na rozdíl od místních italofans to ví líp onen jimi posmívaný Barrichello...) jim přišla třeba stovka na konto. Pokud jim to dělá radost samo o sobě, přejme jim to. Málo stačí k radosti.....
Nicméně, kdyby se chtěl někdo pobavit vystoupením páně Mc Murpyho z poslední doby, vřele doporučuji diskuzi pod článkem o neúspěšných modelech o Multiple. Všichni ostatní logicky berou za skutečnost, že Phaton od VW nebo Audi A2 propadák byl a nebo je, ale Mc Murphyho je zařazení produktu jeho milované italské firmy do této "hnusné" společnosti důvodem, aby se začal vyptávat autora článku proč a nač tam zařadil tento skvost. No a závěr souvisí zase s tímto článkem - Marko píše, že ekonomická rentabilita modelu se pohybuje na minimálně 40 tisících kusech šet let po sobě. Přejme tedy FIATu, aby ten Chrysler jich v America prodal aspoň těch 26 tisíc kusů (odhaduji, že jich prodá ve skutečnosti mnohem víc) a aby se ten transport do Evropy zbytečně neprodražil a ty znáčky na masce a na volantu byly nalepeny rovně a aby dobře držely.....
Re: Shrnovačka - aneb jak se zase Mc Murphy rozjel
Ty s tím naděláš. Konkrétní příspěvek byl napsán s lehkostí a vtipně, bez ohledu co jeho autor vyplodil předtím. Až se ti něco podobného povede, taky se zasměju. Reaguješ jak připo5raná baba.
Re: Shrnovačka - aneb jak se zase Mc Murphy rozjel
Opravdu? Jestli ti to přijde vtipné, tak tě docela lituju, nicméně nevím, co to je připo5raná bába. Že by další z klubu? Na lehkost a vtip jsou tady jiní - tvoje příspěvky vtipností a lehkostí už vůbec neoplývají a kam se řadíš, je z tvých příspěvků dost zřejmé. No, co se dá dělat, nadávka od blba je skoro jako pochvala od chytrýho....
Re: Shrnovačka - aneb jak se zase Mc Murphy rozjel
Další ubrečenec, co má potřebu sortovat a třídit. Opakuji, až se ti povede napsat vtipný příspěvek, tak bez ohledu na smrkání co tu teď předvádíš se ti rád zasměju. Nekaž si krásnou neděli nesmysly a běž se raději s kamarády ven bavit.
Re: Shrnovačka - aneb jak se zase Mc Murphy rozjel
Jasně gagarine, provedu, tak se hezky bav, nakonec proč ne, stačí ti asi málo, ale co - jsou lidi co se smějou blbostem a pokládaj za geniální výplody, kterým normální člověk nerozumí...
Re: Shrnovačka - aneb jak se zase Mc Murphy rozjel
A ty umíš odesílat příspěvky na jeden nebo na dva pokusy? Co? Tak se to nejdřív nauč. Slotův ksicht tady taky nikoho nezajímá, takže s mentalním postižením máš problém hlavně asi ty sám. Nakonec tě ale ctí upřímnost, když se sám deklaruješ jako DRBNUTÝ....
Jo, jo. Přesně tak. Mám Cromu 2,4 a těch 200 koníků je na 1,7 t těžký auto úplně ideální. Žádnej sporťák, ale ani louda. Freemont má o sto kilo víc a nejvýkonější dieslová varianta má mít bohužel jen 170 koní. Jeslti se nestane něco nečekanýho, Freemont bude můj další "fiat" a dost vážně uvažuji o klasickém americkém vyzkoušeném a léty prověřeném, třiapůllitrovém benzínovém Penestaru. S Cromou jezdím přesně za 8 litrů. S Freemontem a Penestarem pod kapotou by to mělo být cca za 11,5. To je bratru stokoruna na 100 km navíc. Ale taky 70 koníků navíc... A když to nechám předělat na plyn, co víc mi bude chybět? ;-)
Nestačím se divit, kolik vrcholových odborníků se tady schází. Já jen chci napsat, že po designové stránce je Freemont velice čisté vozidlo. Je vidět, že do USA se ještě snad nedostala móda bláznivých prolisů a průlisů. S dvoulitrovým ropákem a slušnou cenou musí mít toto vozidlo v Evropě určitě úspěch.
Bláznivý průlisy a prolisy naopak frčej ve vekylm,stačí se podívat na nový Hnůjdaje, Toy Toyky a podobně, nová Camry taky bude zběsilá a hnusná a tak to půjde dál a dál (z kopce)
Problém kví čistě a jen v tom, že nehledě nalepenýho znáčku a ostatních, pro evropu snad šťastných, okolností je to prostě bez okolků dobré auto. To co chybělo k dokonalosti starému Journey, tedy euro-onanistický měkčený interiér a pořádnej dýzl, je tady a už není co tomu vytknout. Asi to je špatný Fiat a není to italský, ale pořád je to dostatečnědobrá kombinace,aby to zabíralo. Ten znáček asi hraje pro Italy důležitou roli,ale stejně tak to bude po celý evropě a raději koupí Fiat než Dodge. Dobrá auta jdou na dračku. Tak to bylo,je a bude.
bohužel, bohužel......přitom se s benzínovým motorem dá jezdit poměrně úsporně i ve vyšších kubatůrách, tedy pokud s tím motorem člověk zachází podle jeho charakteristik..... Já, aniž bych se ***l, jsem jel s H6 v Outbacku v plném obsazení a s nezbytnými rodinnými nepotřebnostmi až po střechu za průměrných 9,6l do Itálie, aniž bych se loudal, či byl brzdou provozu - spíše naopak.... Ne, že bych nevěřil údajům ropáků o spotřebách 4,5 l apod., ale když to v dieselu někdo "osmahne", tak se na sedm a půl dostane a pak je mi rozdíl dvou litrů jaksi někde v oblasti zájmů proktologů...... ;-)
Najezdil jsem (a stále jezdím) celkem dost jak s benzínem, tak s dieselem a vždy mi vycházel rozdíl palivových náklady (při srovnatelném stylu jízdy se srovnatelnými vozy) cca 1Kč/km (tedy po každých ujetých 100 tis km - 100 tis. Kč!). Při defenzivním způsobu jízdy (u obou) může být ten rozdíl menší, při agresivnějším způsobu naopak i větší, čím víc na to šlapeš tím víc se rozevírají pomyslné nůžky rozdílu spotřeby...
P.S. Ale znám i pár majitelů, kteří ti budou zarputile tvrdit, že teba ta jejich 530i má naprosto! stejnou spotřebu, jako 530d apod.
Souhlas, mám podobnou zkušenost, u aut stejné kategorie a zhruba stejné dynamiky (v mém případě kombíky střední třídy) to vychází asi na tu korunu na kilometr.
Ale zrovna u BMW bych se nedivil, kdyby to bylo trochu jinak. Vím to spíš z doslechu, ale atmoférické benzíny BMW skutečně umí za vhodných podmínek až neuvěřitelné kombinace průměrných rychlostí a spotřeby.
Tato čísla jsou pravda, ale já o benzínu uvažuji u "rodinného" vozu. Služební mám diesel. Takže při nájezdu nějakých 20tisíc za rok, kdy s tím většinou velmi defenzivně jezdí drahuše - to vychází pro benzín - míň starostí v zimě atd atd.... U služebních bych nediskutoval....
Jojo, rozdíly sou nebetyčné, mam ted půjčené Volvo S80 D5 automat což je pětiválcovej ropák o obsahu 2,4 a palubní PC ukazuje 8,5 na sto průměr.
5,7 V8 HEMI ukazuje 11,6.....
2,1 litru na sto, tomu říká rozdíl panečku, na to že tomu nějak chybí 3 válce, víc jak půlka objemu a je to dehet, kterej má navíc 6ti stupnovu převodovku oproti 5st u 300C je to Volvo vyloženej spořínek že.....
A ještě lepší srovnání - 2001 Sebring 2,7 V6 jezdil za 8,8 a to měl 4st. automat, válec navíc, byl to benzín a mělo to o 18 HP navíc.....
To se vyplatí že, rozdíl 0,3 litru na sto.
Hnedka si běžím koupit diesel.....
A ten zátah, dupneš na plyn, a ono se 2s nic neděje pak za zvuku hodného dodávky to vyrazí kupředu.
Fiat urobil podla mna výborný tah , skombinovať Ameriku Talianský šmrnc a Nemecku kvalitu ... Dneska som bol v predajni Fiat V KE a auto vyzerá fantasticky , úplne inak ako na obrázkoch vnútro je na fiat až príliš kvalitne všade makke plasty a vôna interieru a hlavne dosť miesta až na tu tretiu radu sedadiel tú by som vytrhol a spálil za barákom ale nastastie sa dá kúpiť verzia aj z 5 miestamy a este mi vrátia 500€ >:D ... Keby som hodnotil ako v skole tak 1* auto ma dostalo dizajnom , cenou , kvalitou a pohodlím nejaké posraté Audi od VW Group napr Q7 alebo Q5 sa môžu isť vypchať a zavesiť do Obývačky na stenu ... Trošičku ma ale zarazila záruka len 2 roky ale keď viem že VW dáva na svoje "výborné" autíčka rovnaku záruku keď nie horšiu tak to už prežiem ... :-!