Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: Úspěšný start prodeje, Chrysler zvýší dodávky pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
Fiat má již 15.700 objednávek na model Freemont. Ten byl na italský trh uveden minulý měsíc.

Magazín Automotive News Europe uvádí, že Fiat Freemont, vycházející z Dodge Journey, slaví při svém uvedení v Evropě prodejní úspěch. Fiat požaduje po Chrysleru zvýšení výroby tohoto modelu.

Fiat při červnovém zahájení prodeje v Itálii oznámil, že plánuje v tomto roce prodat 13.000 Freemontů, avšak už během prvního měsíce prodeje získal 15.700 objednávek.

Na rok 2012, kdy bude tento model poprvé v prodeji celý rok, plánoval Fiat prodej 33.000 Freemontů. Díky tomu mělo továrnu Chrysleru v Toluce v Mexiku opouštět 3.000 Fiatů Freemont měsíčně.

Vzhledem k neočekávanému úspěchu zvedl Chrysler v červnu produkci díky práci přes čas na 4.067 vozů. V současnosti hledá americký výrobce způsob jak zajistit produkci 4.000 Freemontů měsíčně bez dalších přesčasů.

Jedním z důvodů proč Freemont slaví úspěch je, že prodejní síť Fiatu je výrazně větší, než byla v dobách samostatného prodeje v Evropě ta koncernu Chrysler. Podle průzkumu trhu společnosti JATO Dynamics prodej Dodge Journey vystoupal maximálně na 8.318 vozů v roce 2009, vloni jeho prodej klesl o 23,4 % na 6.375 vozů.

Fiat, který vlastní 52 % Chrysleru, převzal evropskou distribuci třetího největšího amerického výrobce aut minulé září. Tato změna přináší větší dostupnost produktů Chrysler Group, ať už označených jako Fiat nebo Lancia, protože jen značka Fiat má v Evropě 1.500 prodejců.

Fiat získal kupující Freemontu také agresivním určováním cen. Minivan začíná v Itálii na 24.900 euro. To je o 5.600 euro a 18 % méně, než stál Fiat Ulysse, jehož je Freemont nástupcem.

Fiat uvedl, že 80 % zakázek na Freemont pochází z Itálie a 80 % je od zákazníků, kteří předtím neměli Fiat.

Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Od listopadu se bude v kontinentální Evropě prodávat Chrysler 300 jako Lancia Thema. A dalším Američanem s novým italským jménem se stane MPV Lancia Grand Voyager.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)
20. 1. 2012 18:19
Re: Fiatu se neskonale daří,
Mas pravdu, ze si zdrbal mudrlanta DRBNUTEHO. Nie je schopny ani sformulovat vlastny nazor. Ta cast v cestine je vyseknuta z nejakej inej temy. Bol lenivy ako vos a neschopny to aspon prelozit.
20. 1. 2012 18:07
Re: ITALSKÉ LŽI
Tie velkohube vyhlasenia a klamstva signora Marchionneho by mu mali zarazit!!!
Avatar - Aladeen
14. 1. 2012 20:25
Tomuto autu patrí pomenovanie simply clever
Fiat urobil podla mna výborný tah , skombinovať Ameriku Talianský šmrnc a Nemecku kvalitu ... Dneska som bol v predajni Fiat V KE a auto vyzerá fantasticky , úplne inak ako na obrázkoch vnútro je na fiat až príliš kvalitne všade makke plasty a vôna interieru a hlavne dosť miesta až na tu tretiu radu sedadiel tú by som vytrhol a spálil za barákom ale nastastie sa dá kúpiť verzia aj z 5 miestamy a este mi vrátia 500€ >:D ... Keby som hodnotil ako v skole tak 1* auto ma dostalo dizajnom , cenou , kvalitou a pohodlím nejaké posraté Audi od VW Group napr Q7 alebo Q5 sa môžu isť vypchať a zavesiť do Obývačky na stenu ... Trošičku ma ale zarazila záruka len 2 roky ale keď viem že VW dáva na svoje "výborné" autíčka rovnaku záruku keď nie horšiu tak to už prežiem ... :-!
1. 8. 2011 09:50
Re: Fiatu se neskonale daří,
Seš dost veklkej chudák a omezenec, ale kormě tohodle konstatování ti dám několik základních faktů - nějvětší farmaceutický koncern Aventis Sanofi ovládající většinu kontinentálního trhu (včetně německěho - Zentivu koupil předloni), zásadní podíl na vývoji a výrobě Airbusu, jaderná energetika (to že v Itálii není jaderná elektrárna mně dost uklidňuje), vojenské technologie včetně letadel jako je Mirage, které často představují jednu z mála konkurenčních možností k USA produkci i třeba porovnání jednoho z nějznámějších měst světa a dynamicky se rozvíjející Paříže se stále špinavějším a pustnoucím Římem a význam ztrácejícím Milánem.

JInak se mi libí, jak někteří Slováci (i když objektivně občas i Češi) koukají strašně zpatra na pobalteské země nebo Polsko, ačkoliv třeba Estonsko je ve skutečnosti mnohem dál než celé Slovensko a Polsko je stát, se kterým se ekonomicky a politicky Slovensko ani srovnávat nemůže. Nakonec i naše republika představuje čtvrtinu z hlediska počtu obyvatel a třetinu z hlediska HDP....

Tvoje drbnutost se projevuje třeba tím, že píšeš o Estonsku a Lotyšsku, ale zjevně jsi tam nebyl a nevíš, která bije, Mohu tě ubezpečit, že třeba taková Riga je velkoměsto větší než Bratislava a Košice dohromady a v Estonsku bys marně hledal tak mizerné internetové připojení, špatný a neochotný personál ve službách, dělníky flákající se jako za sociálizmu, neschopný management o mizerných silniciích a jedněch z nejhorších řidičů ani nemluvě (zlatí Češi....a že jsou v tomto směru podprůměr Evropy) ani nemluvě jako na většině slovenského území s výjimkou trojúhleníku Blava - Nitra - Žilina.

Takže si běž drbnout, třeba se ti v makovici rozsvítí....
1. 8. 2011 09:34
Re: Fiatu se neskonale daří,
Souhlas, i s tím Ruskem....nakonec, vždyť většina ruských carů byli nakonec Němci (či spíše z Německa).