Fiat Freemont: Úspěšný start prodeje, Chrysler zvýší dodávky pro Evropu
Magazín Automotive News Europe uvádí, že Fiat Freemont, vycházející z Dodge Journey, slaví při svém uvedení v Evropě prodejní úspěch. Fiat požaduje po Chrysleru zvýšení výroby tohoto modelu.
Fiat při červnovém zahájení prodeje v Itálii oznámil, že plánuje v tomto roce prodat 13.000 Freemontů, avšak už během prvního měsíce prodeje získal 15.700 objednávek.
Na rok 2012, kdy bude tento model poprvé v prodeji celý rok, plánoval Fiat prodej 33.000 Freemontů. Díky tomu mělo továrnu Chrysleru v Toluce v Mexiku opouštět 3.000 Fiatů Freemont měsíčně.
Vzhledem k neočekávanému úspěchu zvedl Chrysler v červnu produkci díky práci přes čas na 4.067 vozů. V současnosti hledá americký výrobce způsob jak zajistit produkci 4.000 Freemontů měsíčně bez dalších přesčasů.
Jedním z důvodů proč Freemont slaví úspěch je, že prodejní síť Fiatu je výrazně větší, než byla v dobách samostatného prodeje v Evropě ta koncernu Chrysler. Podle průzkumu trhu společnosti JATO Dynamics prodej Dodge Journey vystoupal maximálně na 8.318 vozů v roce 2009, vloni jeho prodej klesl o 23,4 % na 6.375 vozů.
Fiat, který vlastní 52 % Chrysleru, převzal evropskou distribuci třetího největšího amerického výrobce aut minulé září. Tato změna přináší větší dostupnost produktů Chrysler Group, ať už označených jako Fiat nebo Lancia, protože jen značka Fiat má v Evropě 1.500 prodejců.
Fiat získal kupující Freemontu také agresivním určováním cen. Minivan začíná v Itálii na 24.900 euro. To je o 5.600 euro a 18 % méně, než stál Fiat Ulysse, jehož je Freemont nástupcem.
Fiat uvedl, že 80 % zakázek na Freemont pochází z Itálie a 80 % je od zákazníků, kteří předtím neměli Fiat.
Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Od listopadu se bude v kontinentální Evropě prodávat Chrysler 300 jako Lancia Thema. A dalším Američanem s novým italským jménem se stane MPV Lancia Grand Voyager.