"Zároveň ide o ukážku toho, v aké zúfalstvo sa badge-engineering môže veľmi ľahko zmeniť..."
je to konstatování obecného trendu a jeho vyústění nebo výstražný pohyb ukazováčkem směrem k určitému koncernu?
mercury byl na trh uveden jako "ford ve smokingu" - to byla přidaná hodnota značky. měla smysl v době, kdy každou značku zastupoval obvykle jediný model a teprve všechny značky koncernu dohromady mohly oslovit zákazníky napříč společností.
a cougar? pro evropana nejspíš skutečně jediné výraznější mercury. překvapivý tak pro něj může být fakt, že v USA je proslulejší veleúspěšná poválečná generace 49-51 (druhý a třetí řádek fotogalerie)
Nedával bych do neúspěšných modelů celou značku. I když je pravda, že v posledních letech Mercury jen přelepovalo znáčky na Fordech, tak v (hodně dávný) minulosti mělo několik úspěšných modelů a proto bych celou značku neodsuzoval. A starý Cougar je opravdu nádherný auto, jedna z mála pěkných amerik od koncernu Ford. :yes:
Tak tak, dát mezi propadáky celou značku (tudíž všechny její modely) starou 70 let je trochu neadekvátní... Největší problém Mercury v posledních letech bylo najít značku jako takovou, její styl a dále konkrétního zákazníka... Většina zákazníků šla buď do levnějšího Fordu nebo luxusnějšího Lincolnu nebo úplně jinam... Nutno ještě dodat, že stejně mohl dopadnou i konkurenční Buick. Toho zachránili modely Opelu a Čínský trh...
Tak ono by to bývalo nastavno docela dobře, Ford/Chevy základ, pak "lexus killery" Mercury/Buick a pak ještě něco luxusnějšího jako Lincoln/Cadillac - leč tohle budování by stálo spoustu peněz, tak snad zabodujou aspoň s Lincem,ale obávám se,že ho pohřbili už dávno
Mercury samozrejme nie je myslene ako nesupesna znacka od svojho vzniku (roky v zatvorke su roky, kedy model/znacka operovala na trhu). V uvodnom clanku k neuspesnym modelom je napisane, ze vsetky auta/znacky ktore sa v zozname obajvuju su len z posledneho desatrocia.
Z pohladu navratnosti investicii rozhodne ano. A/B maju svoj problem skor v tom, ze existuje trhovy limit, kolko aut dokazu rocne predat. A nie je tak vysoky, aby ich postupny pokles zaujmu neohrozoval v dlhodobom horizonte. Plus ta konstrukcia - platformu nejde pouzit prakticky na nic ine, ako tieto dva modely a tak to cely kompaktny rad Mercedesov obmedzuje "v rozlete".
Ford Taurus/Mercury Sable byly koncem 80 a poč. 90. let neprodávnajšími vozy své třídy v USA, takže ono to nebyly jen staré modely do 70. let, co byly úspěšné.
O tom že by GrandMarquis byl neúspěšný se taky nedá hovořit, neb se vyráběl na zařízeních, které se Fordu zaplatily 115x za tu dobu výroby >:D
No ano, ale asi zhodneme, ze ten uspech bol viac dany znackovou verziou Fordu, nez Mercury. V oboch pripadoch ...(...a v kazdom dalsom Ford vs. Mercury).
A o to tu ide - ja som sa venoval len znackovej verzii Mercury...resp. znacke Mercury, ktora sama o sebe zrala peniaze na marketing a predaj. Keby som to mal brat tak, ako Ty hovoris, tak v zozname nemoze byt ani Acura RL, pretoze Legend je slusne predajny v Azii... ;-)
Mercury byla od počátku značka, sázející na fakt, že to jsou jen lepší verze fordu, i když samozřejmě bylo zde pá svébytných modelů typu cougar či později Villager (spolupráce s Nissanem tuším) atd.