Ačkoliv jsem nebyl nikdy příznivcem koncernu, tak toto auto mě po designové stránce velmi oslovuje - takhle by podle mě měla vypadat důstojná limuzína - v nejlepším slova smyslu staromilská, proporčně vyvážená, bez potřeby nesmyslných designových prvků, které mají pouze prvoplánově přitáhnout zrak, bez nesmyslného "sportovního" akcentu, mimořádně chladný a neosobní design - opět v kladném smyslu.. Toto není auto pro zbohatlíčky v bílé teplákovce, v tomhle vidím ministerského předsedu nebo Al Caponeho v krémovém obleku:-)
BTW: Jediné mé setkání s Phaetonem V12, kdy jsem měl možnost si ho důkladně prohlédnout i zevnitř bylo v servisu - majitel si ho nechával předělávat na LPG >:-[]
Ty se považuješ za 30 lidí? >:D Dobrá schíza. A nezapomeň, že přesně to, se tady psalo nedávno o tobě. :yes:
Docela se divím, že ty, jakožto samozvaný génius, produkuješ moudra, pod které se nestydíš podepsat. >:-[]
Jak říkám, jedna primitivnost za druhou a považuješ to za hodnotný a 100% pravdivý názor. >:D
Priste, nez zacne psat, zkus se uklidnit z toho rozcileni a podle moznosti i popremyslet nad tim, co vlastne chces rict. Takhle ti z toho vysla smes slov, ktere dohromady nedavaji zadny smysl, pletes pate pres devate, skaces z X5, ktera je podle tebe skvela, na Q7, ktera je na * a pritom se, pokud jsme to pochopil spravne, snazis obhajovat Phateon...
>:D >:D >:D Nedalo ti to, tragede, tak jsi sem jeste v jednu v noci vlezl, abys mel jistotu, ze mas posledni slovo...
Jak vidim, delat tady ze sebe naprosteho hlupaka ti nedela zadne potize :yes:
To tvoje umouněné okopávání kotníků a neustálá touha se do někoho navážet, je až slzotvorně dojemná, ale co se dá s tebou dělat, když o problému víš kulový a dokážeš psát leda jedno trapné klišé za druhým a pak se jim chlapácky na celý kolo smát. >:D
Ale užij si to a ulev si, osobních problémů máš - kaktusáři - i tak dost. A já to bezproblému snesu. ;-)
Ludia spametajte sa trepete doslova blbosti ohladom auta. . Auto je vynimocne samo o sebe. Vrchol VW aky kedy bol. Oslovnte rovno Nemcov. Ked vidite Phaeton na nemeckych dialniciach je to ako keby presiel okolo vas BOH. Citam diskusiu a dost mi pride blbo ako niektory ste velki praznivci MB,BMW,Audi ked si trosku zoberiete statistiku spolahlivosti , cena, tak na VW tito krasavci sa nechytaju , ja osobne mam BMW X5 010 rocnik a poviem vam je to nadhera. Kolega ma 2007 Q7 a je to ako sa vravi na SK na *...stale odchadza elektronika ...k veci sedeli ste niekedy vo Phaetone?????? na prvy pohlad vam to pride ako A8 ale posadte sa a pochopite preco VW urobil auto ktore je vynimocne tym ze nahana strach , dizajn je mozno pre vas zastaraly ale ide o ten pocit ze sedite v aute kore ide ako svajciarske hodinky. Prve co ludi napadne * to nie je dobre auto lebo to ma znak VW keby tam bol alebo nebol znak a bol by tam MB tak predajnost a ego auta stupne. Vsetko je lobing a marketing a VW chce byt v uzadi a naozaj je to auto pre vyssiu spolocnost a ta cena hovori sama o sebe.
Je to z tve strany jenom takova promyslena hra, nebo jsi opravdu tak omezeny? Normalne si rikam, ze to vypada na dilo genialniho manipulatora, protoze takhle tupy gramotny clovek nemuze byt...
Neeee, to byl for, opravdu bych genialni mozek u tebe nehledal... ;-)
Phaeton je trefa. Vývoj nestál asi moc když vychází z A8 a Continentalu Flying spur. A někde jsem v době před uvedením na trh - v dobách coneptu D1 četl, že VW počítá s touto strategií a nečeká kdovíjaké prodeje a úspěch. Ale čínský finiš tohoto modelu řadí Phaeton do skupin aut která dopadla líp než výrobce původně myslel. ÚSPĚCH ! :yes:
Ono to bylo maličko jinak. Ale o to trefnější výběr jména pro auto od VW.
"Phaeton byl polobůh. Heliův syn, symbolizující pýchu a zpupnost, který se před svými přáteli stále chlubil svým božským původem a navíc toužil žít s bohy a bohem být. Jednou ho jeden z jeho přátel vyzval, aby dokázal, že je opravdu Heliovým synem. Phaethon požádal otce o pomoc, chtěl řídit Heliův sluneční vůz, otec byl nejptve zděšen, ale později mu vyhověl, Phaethon se chopil otěží, ale koně se splašili a vrhli se na zem, kde spálili hory a roviny (proto jsou lidé v Africe černí). Zeus byl zděšený touto pohromou a srazil Phaethona bleskem."
A proto Phaeton nemůže být NIKDY bůh (BMW, Audi, MB), ale zůstane navždy polobohem.
Nemuzu, ani kdybych chtel. Uz jsem ti psal ze neni muj, ale mlade. Az bude chtit nove auto, tak ho prodam a koupim neco jineho - treba toho Megose, nebo novou generaci Ceeda - co ja vim, co si vybere. Zatim je ale spokojena...
Nez zacnes nekoho poucovat, koukni se na ten bordel co v tyhle diskusi po tobe zustal... ;-)
Já nikdy nikoho neurazil první, to si uvědom.
Že napíšu něco nelichotivého o něčí oblíbené značce, kterou zbožňuje a do krve se za ní bije, to je věc druhá.
Málo kdo z vás fanatiků se dokáže ovládat. Jste jak na pérku, stačí něco napsat a už poslušně reagujete. A to mě baví. ;-)
To sice ne, ale můžeme si říct že: "snaha byla":D Ale musím uznat že "jossalito" má celkem výdrž, tak zarputile se držet takovými hloupými řečmi a přitom ze sebe dělat hlupáka, to dokáže málokdo. Bohužel ale, jak jsem si stihl všimnout za svou krátkodobou účast na této diskuzi, takových jako je on je tu ještě více:(
No promiň "konstruktére", ale jediný, kdo je z této diskuze na větvi jsi ty:) snažíš se být stále nad věcí a urážet druhé řečmi, které jsou naprosto mimo mísu(mimo téma), ale přitom jde poznat, že za svým počítačem pěkně nervíš:) Zkus brát věci trochu s nadhledem
Ja chápem ako to ty myslíš. Ale v tom prípade by musela sedieť aj cena. Ale tá je u Phaetonu porovnateľná s BMW 7er alebo S-classe. A potom človek radšej zoberie to ako VW. Predsa len má napríklad to BMW vyššiu prestíž (a za rovnakú cenu).
ono ktory VW ma emocie ze? Je ich velmi malo... takze oni na emocie asi nikdy nehrali ale skor na techniku. Tu ma Phaeton vybornu ale VW proste nema taky lesk ako BMW, Audi a MB a ani nikdy mat nebude. Ale oni s tym ratali a skor to maju ako vykladnu skrinu svojej techniky. A ak sa nejake aj predaju tym lepsie.
To byla reakce na tu brzdu nahoře.
Phaeton byl to poslední, o čem se chtěl bavit.
Ne, tabulku nepotřebuju, stačí vlastní zkušenost, pohled do autoparku O2 a informace od lidí, kteří tomu aspoň trochu rozumějí. Nebo celý obecenstvo ACZ potřebuje tabulku na to, aby usoudilo, že TwinSparky jsou na ho*no?
Jsem ten poslední, kdo by proti VW něco měl, ale ze žvástů, kterými nás tu krmí marketingové oddělení, mám rudo.
Dakujem za vysvetlenie. Len ak smiem nieco navrhnut, zas az tak sa nemusis "hrat s textom". Ked uz obcas aj slovak ma problem to pochopit, co potom nasi (dovolim si povedat) bratia cesi? :-)
No a parafrazovat idiom, tak to je uz fakt "vyssi level" jazykovej ekvilibristiky, ktoru nie kazdy musi hned pochopit.
Ale clanok ako taky je samozrejme skvely, a da sa s nim suhlasit. Myslim ze prienik do luxusneho segmentu by sa VW podaril ovela lahsie, keby pren vytvorili uplne novy brand, ako to spravili japonci (Toyota/Lexus alebo Nissan/Infiniti). Hoci ani to nemusi vzdy vyjst (vid Mazda/Xedos)...
Presne tak, jmena vyznamnych globalnich znacek, pokud maji vubec nejaky realny zaklad, se uz od tohoto zakladu davno zcela oddelily. Napln techto "novych" a samostatnych pojmu tedy neurcuje jejich puvodni vyznam, ale hodnota ty firmy, co a jak dela, jaka je jeji pozice na trhu apod. Opravdu nikdo se nezabyva tim, ze GM znamena "generalni motorarna", BMW "bavorske motorove zavody" nebo VW "lidovy vuz".
To jenom par zoufalcu zde pravidelne pisti, ze Volkswagen znemana v prekladu z nemciny to, co znamena (timto pochopitelne nemyslim Marka), a to pry nevyhnutelny urcuje povahu jeho nabidky na vecny casy. Je to podobny blabol, jako bych vycital Applu, ze se misto businessu s ovocem venuje IT. :-)
Nebol celý projekt phaeton len snahou vtedajšieho vedenia VW dokázať si "že na to majú"?
Núka sa prirovnanie k podobne megalomanskému projektu bugatti veyron. S tým rozdielom že phaeton si na seba možno zarobil, ale veyron automobilovému svetu priniesol niečo výnimočné, kdežto phaeton..?
No nevím., ale to srovnání Dacie s VW je naprosto mimo. Když pominu fakt, že Dacia je lowend, tak i tak je to pořád jen laciná ozvěna Renaultu... a s tím co dokázal, ale i znamená VW, se to nedá absolutně srovnávat... :-)
Phaeton je něco, co si prostě VW mohlo/může dovolit (bez ohledu na tržní úspěch), ale u Dacie nic podobného vůbec nehrozí...
Samozřejmě a hlavně název značky je zpravidla logicky spojený především s jejími počátky, ať už se jménem zakladatele (mající v překladu různý význam, řeší snad někdo proč jsou třeba známé jogurty zrovna od "mlynáře", tedy Mullera a ne třeba od sedláka - Bauer(a), který zase nepochopitelně nabízí hokejovou výzbroj), nebo s produktem se kterým začínala. Jsou značky (např. v Japonsku), které začínaly s výrobou šicích, nebo pletacích strojů, případně jízdích kol, ale už velmi dlouho dělají osobní automobily a nikoho dnes to s čím začínali nezajímá. A komu třeba dnes vadí fakt, že první automobil od BMW bylo také vlastně lidové vozidlo (BMW Dixi), navíc vyráběné pouze v "licenci" (Austin Seven)... a to dnes BMW vlastní nejen Mini, ale i Rollse... ;-)
P.S. To je jako bych řekl, přece si nekoupím celé auto od někoho (BMW), kdo má v názvu, že dělá (jen) motory... :-)
Když jsem byl na exkurzi ve skleněné fabrice v Drážďanech (kdo z Vás motoristů nebyl, tak má minus bod), tak jsem se tam průvodce ptal, kdo si to kupuje a proč a jeho odpoveď byla jednoduchá: lidé, kteří se chtěj dobře vozit, ale absolutně nechtěj dávat najevo svůj majetek. Stručné a jasné. Tvářil se také, že je VW spokojeno s touto cílovkou i s prodeji. Tak nevím.
...mě už ta ohraná bajka o tom, že jediné čtyři poruchové kousky které VW za svou historii vyrobil, dal na dlouhodobé testování AutoBildu nebaví... >:D >:D :-!
Na kolik bys potom tipoval fanouška Bentleyho Mulsanne ? ;-)
V mých očích má Phaeton, ostatně jako naprostá většina modelů VW jeden jediný problém, motto das Auto to vystihuje vlastně za mě, jsou technicky vybroušené, přijatelně kvalitní (i když taky to bývalo lepší), ale je to jen Auto s velkým A, žádné emoce, nic...
GTI, dovol aby som ťa citoval: "Phaeton je dokonalým důkazem i dalšího axiomu, a sice - V lux třídě chceš být vnímán jako tvůj vůz... - no, a o tom to všechno je."
- Máš úplnú pravdu. A to je dôvod, prečo je Phaeton neúspešný. Pretože keď už človek na to má, nechce byť VW ale che byť BMW, MB alebo Audi (prípadne ešte Jaguar, Lexus, atď). Alebo nesúhlasíš?
Je fakt, ze v medzicase (kym si reagoval) som nad tym rozmyslal a tiez ma napadlo, ze u nas sa Skoda nespaja ani s priezviskom, ani s beznym vyznamom slova " ujma na majetku ...". Nazov toho brandu si ako slovo zije svojim zivotom. Potom asi podobne je to so slovom Ford v ANJ. S toho by vyplyvalo, ze aj ten Volkswagen je v nemcine asi nazov brandu...a uz nic viac (?).
Ale zas na druhu stranu, prve dve slova nemaju nic spolocne s autami, ani s popisom, komu tie auta/ta znacka ma byt urcena. Na rzodiel od VW. Takze naozaj to je tak, ze ten vyznam VW je v nemcine uz fuk? :-( Hodil by sa nejaky (nezujaty) Nemec...
No že ty si teda vyhral nobelovú cenu za rozum... Ty lůzre... Tak ti vysvetlím tak aby to aj tvoj rozum dokázal pochopiť. Keď napíšem, že nie som ani fanúšik, ani odporca Reanultu a VW znamená, že ani proti jednej značke nič nemám, no zároveň by som si tam s najväčšou pravdepodobnosťou nevybral ani svoje auto. Chápeš, alebo to chceš preložiť ešte nejak inak? Do debilnejšej reči? :no:
To jakoze kdyz urcitej vyrobce zmrvi napriklad trivalec, tak zakonite zmrvi i dvanactivalec? Bavime se tu o Phaetonu a ty jsi vytahl ruzny prusery VW, ktery s nim nemaj zhola nic spolecnyho. Krom toho ani v tech pripadech, ktery jsi uvedl, nesouhlasim, ze "na to tabulku nepotrebuju". Na kazdy smysluplny porovnavani spolehlivost, absolutni i relativni, praveze tabulku potrebujes, samozrejme podporenou relevantni statistikou. Jinak je to akorat vytahovani kuriozit, ktery se staly jednotlivejm vozum ci motorum, coz muze v nekonecnych seriich, jaky VW chrli, znamenat akorat tak povestnou kapku v mori.
Jenze ten otrockej preklad je bezvyznamnej, a to i v Nemecku. Dulezitej je prave realnej vyznam znacky, co si pod ni obycejnej clovek predstavi - v pripade VW tedy producenta masovych a relativne dostupnych aut, coz se (alespon zatim a v Evrope) nehodi k produkci luxusnich vozu typu Phaeton. Ze se zrovna jmeno znacky VW sklada z realnych slov a ty maji v nemcine svuj vyznam je uz davno uplne fuk.
Na mě to tak nepůsobilo. Bral jsem to jako jiný styl, změnu. Ale samozřejmě je můj styl jinde, jen jsem podotkl, že pro mě má Phaeton v interiéru velkou sílu.
Právě jsem se chtěl vracet z natáčení reklamy na jihoněmeckou biovodku, když mne statný
manager hornoněmecké reklamky Manfred pozval k sobě na sklenku.
Manfred je příkladem typického, německého gentlemana. Je vtipný, šarmantní, temperamentní,
vášnivý kuchař a skvěle se obléká. Když dodám že má při výšce 165cm 160 krásných bavorských kilo
nevzbudí žádný údiv že tento elegán projevuje vkus i jinde.
Do jeho apartmánu jsme totiž vyrazili jeho vozidlem (neb jsem popil vzorek dvou lahví biovodky),
Volkswagenem Phaeton TDI.
Poprvé ve svém životě jsem pocítil jaké to je býti spolujezdcem ve velechrámu dokonalosti.
Už když se člověk blíží k tomu až architektonicky skvostnému kusu nejušlechtilejší oceli a designerské
geniality cítí mrazení ve spodní části páteře a my opilí začínáme střízlivět tváří v tvář dokonalosti.
Na úhledných křivkách volfsburgské perly se magicky odrážely hvězdy, rajcovní křivky sloupků a prahů mi
způsobovaly pnutí v podbřišku.
Hvězdná černá perleť se pro vůz jež je synonymem majestátu a luxusu více než hodí.
I když bylo mé prostorové vnímání vodkou lehce zkresleno, do interiéru jsem zaplul jak anální dildo do Linsday Lohan.
Hyperanatomická sedačka z nejjemnějších buvolích předkožek mne něžně laskala a větrací otvory lehce ofukovaly ohanbí
a zároveň odváděly přebytečné plyny vzniklé syntézou biovodky a biovajec.
Přede mnou se rýsovala elegantní palubka z ušlechtilého kořenového dřeva - na její výrobu padla celá podlaha tanečního
sálu titanicu.
Manfred se taktéž pohodlně usadil do kokpitu a ani gram jeho božského těla netrpěl nedostatkem prostoru.
Jemně polaskal hlavici tvrdé, tlusté a ušlechtilé řadící páky, stiskl startovací knoffel a nadsamčí motor V6 TDI o sobě
dal vědět aristokratickým brumláním.
Cesta k 60km vzdálenému domovu v poklidu ubíhala, za příjemného zvukového doprovodu Jonas Brothers, jež na mne v podání skvostného
a krystalicky čistého audia měly silně afrodisiakální účinky.
Z mého příjemného rozpoložení a energizujícího polospánku mne však vytrhly blikající dálková světla za námi jedoucího vozidla.
Manfrédovo hlasité "DAMIT", bylo jasným signálem toho že něco není v pořádku.
Ano. Zavěsil se na nás manfrédův zhrzený milenec Johann. Johann byl nevkusnou kurvičkou již dříve, ale poslední dobou se vypracoval¨
na všech prohnilých kurviček krále.
Své zhrzené ego pak projektoval nejen do svého chování, ale i do věcí okolo sebe. Jednu z nich zrovna řídil - Aston Martin DB9.
Jelikož byl nejen nezralý a morálně pokřivený, ale také retardovaný parchant chtěl svou frustraci vybít improvizovaným závodem.
Manfred byl však člověk poklidný a mírumilovný, proto se dlouho k reakci neměl - až pomohla má intervence.
Manfréd tedy sepl pedál plynu na podlahu. Po třech vteřinách to nervově nevydržel a z dosažených 290km/h začal zpomalovat.
Johann si se svým britským keplem ječel hezkých pár stovek metrů za námi. Poté co Manfréd psychicky selhal, nás však do pár minut
dohnal a pokračoval ve fotonovém terorismu.
Přestože má Manfred vkus na vozy, není znalý veškerých jejich fines. Když Johann k problikávání přidal i troubení, rozhodl
se však, že na mé rady dá.
Dvojitý proklik plynového pedálu, aktivovaný sportovní mód, hučení stabilizačních gyroskopů, zčervenání ručičky tachometru a aktuální
spotřeba jež atakuje 5 litrů na sto.
Zrovna nízko nad námi prolétal Eurofighter 2000. Ale i ten musel aktivovat forsáž aby s námi alespoň trochu
držel krok a neztratil tvář.
Světla Johannova untervozu se vzdalovala a vzdalovala, až z nich byly neznatelné tečky kdesi na obzoru.
Manfrédova tvář se rozjasnila vzrušením a spokojeností. Za tento naučený trik mi posléze ještě mnohokrát poděkoval.
Na naše tělní tekutiny by tu noc nestačilo ani deset kýblů....
Já jsem ve Phaetonu najezdil už tisíce km a musím říct, že pokud je ti 70, potom je Phaeton jasná volba. Všude starožitné dřevo, vykládané. Připadalo mi to jak u mojí babičky na Slovensku. Chyběl jenom krucifix a obrázek s panenkou Mariou. Co už pro důchodce není je těch 153 tisíc různých knoflíků >:D
je až s podivem, jak se soudruzi z Vlčího hrádku trefili s výběrem jména pro svůj reprezentativní model. Syn boha Slunce, který řídil jeho vůz a aby nebyla zničena země při jeho jízdě - Zeus - nejvyšší z bohů ho zasáhl svým bleskem a zabil ho.... tolik z mytologie..... A tak je to i s Phaetonem - tvrdit, že je to hloupé či špatné auto - ale no tak - to není fér. Je to poctivý kus auta, který není určen k řezání zatáček, ale plavné jízdě po německých dálnicích - asi aby vzbuzoval ve svých majitelích majestátní pocit plutí v Tigeru stepí...... A to umí dokonale. Jeho jízdu však hatí to, že soudruzi plánovači udělali chybu - špatně odhadli sílu marketingu svého vlastního koncernu u jiné značky z portofolia - Audi. A to se jim vymstilo. Audi je zkrátka Audi - se vším všudy, včetně image čtyř kruhů ve vyšším managementu - a to je ono - německému soudruhovi kapitalistovi těžko vysvětlíte, aby jezdil lidovým vozem..... A tak nepomohla show s prosklenou fabrikou..... ani snaha udělat z Phaetonu něco víc, než luxusní volkswagen...... Dobrý vůz dojel na špatný odhad............ Ale je to dobrý vůz.........
Mezi tou snůškou nesmyslů mě zaujal jeden. Jak si, prosím tě, přišel na to, že "D" v názvu Audi odkazuje na DKW? Audi je latinský přepis značky Horch (naslouchej).
Phaeton je jasne najlepší VW všetkých čias a nedostižný kúsok pre takmer celý zvyšok mainstreamových výrobcov. Osobne si myslím, že neúspech tržný je bohate vynahradený úspechom na poli budovania značky, spolu s Touaregom vytvárajú príjemný presah. Pravdou je, že napr. svetová jednotka Toyota tam má tých kúskov podstatne viac, v Európe ich ale nekúpiš.
Spomeň si, až si budeš o pár rokov kupovať svoj prvý automobil - bude to HYUNDAI a to z úplne rovnakého dôvodu - namakaný Equus, ukážka špičkovej kórejskej strojáriny, kúsok, čo pohne Tvojím vnímaním tejto značky...
:yes:;-)
Já v Phaetonu seděl v Brně na autosalonu asi 4 roky zpět a z toho interiéru jsem si málem sedl na *. Má v sobě něco zvláštního. Rozhodně pro mě cennějšího než všemi tak opěvované interiéry Audi, které mi přijdou kýčovité. Rozhodně palec nahoru pro VW, že vůbec Phaeton stvořil :yes:
Co to má společného s tím, že její stejně staří soupeři mají rozvor větší? A že to není žádná novinka? No není, v době, kdy většina konkurentů vyjela s novými modely, Phaeton nachystal facelift:-)
Ač bych podotknul, že dvě vlaštovky (Touareg a Phaeton) "něco-víc-než"mainstream nedělají, musím jednoznačně souhlasit.
Phaeton je super počin a majitel u mě má uznání větší, než třeba šofér soudobé 7-er.
Jo a Vel Satis je krásný, ale naprosto zbytečný a nepochopený...
Ale ja som mal prave na mysly ten "otrocky preklad" >:D. Ono (podla mna) totiz nejde ani tak o ten preklad,ale o to slovo samo o sebe. Nemci predsa pod tym rozumeju (aj) vseobecne: ludove auto. (Nakoniec,ako vyrobca ludovych aut ta firma aj bola zakladana).
Ci nie je to tak? ;-)
Jen tak pro zajímavost, rozvor Phaetonu je stejný jako předchozí verze BMW 5kové řady, no a rozvor je u limuzíny opravdu jeden z určujících faktorů slibujících plavnou a elegantní jízdu...
současná pětka má rozvor stejný jako longová verze Phaetonu:-)))
Napsal esej o ho.vně ;-) jel jsi tím autem někdy? Já jo, důvod neúspěchu je hlavně ten, že A8 je z hliníku a tohle auto je ze železa a tudíž o 500 kg těžší a o pořádný kus zdechlejší. Na silnici je to prostě jako tank, rychle to jede jenom rovně. Phaeton je propadák po právu...
Izolovaně vzato je Phaeton ideálním autem pro zdejší plakáty - žádná prémiová masírka, na silnici je jich málo, festovní technika, prostě ideální vůz pro názoráře v rovině garážových originalit a silničních neokázalostí.
Věc je ovšem mezi dospělými samozřejmě složitější. Phaeton je tak výborný a výjimečný počin (v rámci mainstreamové produkce), že jeho povrchní, paušální vřazení mezi neúspěšné modely vyžaduje správný supermainstreamový úhel pohledu.
Tak především je potřeba si uvědomit charakter neúspěchu. Nejedná se, tak jako například v případě Velsatise o fatální designové selhání, v případě Phaetonu jde o jinou věc, jde o to, že Phaetonem nastavil VW zrcadlo nikoliv sobě, nýbrž především nám, jezdcům. Neboť k vizáži, výbavě, technice tu nebude mít výhrady jistě takřka nikdo, neúspěch se totiž koncentruje jen a výhradně k "nehmotným statkům", tedy do roviny garážové sociologie. Ano, jak se potvrzuje, nejen že platí legendární axiom - Jsi než to, co tvůj vůz - Phaeton je dokonalým důkazem i dalšího axiomu, a sice - V lux třídě chceš být vnímán jako tvůj vůz... - no, a o tom to všechno je.
Konečně si napišme, že ono to s Phaetonem není tak tragické, čísla sice nedosahují závratných luxusních hodnot (kdo s nimi počítal?), takže projekt se sice nezdařil k plné spokojenosti, avšak i tak - v předznačené garážové sociologii získal VW status plnoformátové značky, a potvrdil, že je schopen stvořit i silničního boha. Říká-li tomu někdo neúspěch, prosím.
Nezbývá než se ještě zastavit u slov nejpovolanějších, a sice u Markova textu, který bezvýhradně potvrzuje zde roky skloňovanou kvalitativní charakteristiku produkce Volkswagenu jakožto (super)mainstremové automobilky, zde tedy potvrzující citace: "...luxusné auto v podaní (nedávno ešte) mainstreamovej automobilky." No, tohle tu lecjakému plakátovi přiskřípne ohryzek... Tedy pamatuj - supermainstream, někdy též (super)mainstream, trénuj, ať v tom nemáš brajgl.
A tedy vlastně nezbývá, než Volkswagenu poblahopřát za to, že s Phaetonem nepropadl, nezapadl, že vyrobil a vyrábí konkurence schopný, nepodskočený model luxusní třídy, model, nad nímž ve skrytu duše slintá každý zdejší plakát, model, který respektuje každý poučený platinový jezdec, model, který velmi zřetelně ukazuje um Volkswagenu, jeho vize a jeho schopnosti.
P.S. Ještě než tu spustíš oratoria svatého plakátu, běž se podívat, co parkuje tatínek v garáži...
Kdyz uz jste se do ty gramatiky pustili, musim si lehce rypnout - Marko si plete denotat a konotat. Slovo VW zadny denotat nema (nebudeme-li otrocky prekladat VW jako "lidovy vuz", coz je podobnej nesmysl, jako prekladat GM jako "hlavni motorarna"), je to proste jmeno spolecnosti vyrabejici auta, takze moznym denotatem je maximalne tak "auto". Denotat je totiz zkratka objektivni vyznam urcityho slova, danej predmet v nejobecnejsi rovine. Denotatem slova "pes" je proto ctyrnohy zvire s ocasem. Konotat je naopak subjektivni vyznam danyho pojmu vychazejici z asociaci, ktery si s nim konkretni clovek poji - tak muze byt konotatem "psa" pro nekoho diva selma a pro jinyho pritulnej mazlicek.
Problemem VW proto je konotat jeho jmena a znacky - vetsina z nas si totiz na zaklade zkusenosti pod pojmem VW vybavi prave lidovy nebo prinejmensim nedostatecne prestizni auta. Konotace jmena automobilky se pritom muze menit v prostoru a case - naprikad Skoda v UK pred triceti lety a dnes, nebo Skoda dnes v Evrope a v Cine. Konec jazykovyho okenka. :-)
Vychazim samozrejme z predpokladu, ze od urcityho objemu prodanych kusu ma VW na Phaetonu pri realnych prodejnich cenach zisk. Tezko by VW konstruoval vuz, na kterym pro nepomer vyrobnich nakladu a prodejni ceny bude vzdy nevyhnutelne prodelavat. Proto se soustredim na objem jako rozhodujici velicinu - v prvni rade proto, ze urcitej objem potrebujes vubec k tomu, abys nejakyho zisku dosahl, v druhy proto, ze od tohoto momentu je mezi objemem a ziskem prima umera.
Jak ale pisu, nejsem schopnej bez relevantnich udaju rici, jestli je ten projekt pro VW ve vysledku ziskovej nebo ne. A obavam se, ze ani Marko. To bychom totiz museli znat hned 3 cisla - kolik se Phaetonu proda, kolik na jednom kusu VW vydela a kolik je minimalni objem nutnej k vytvareni zisku (tj. do kolika prodanych kusu jde zisk pouze na ucet amortizace technologii, tovarny, vyplaty zamestnancum atd.). Obecne se ma samozrejme za to, ze do expanze v Cine byl Phaeton neuspesnej, dnes pri tamnich prodejnich uspesich a po 9 letech vyroby bych si ale hadat netroufal.
"Tabulek spokojenosti, či spolehlivosti, je plný web. Bohužel ukazují právě tu pravdu, kterou zarytý fanoušek Renaultu nechce slyšet."
No máš pravdu, nie však úplnú. Tých tabuliek je tu mnoho a nedávno sa tu objavila jedna ohľadne spolahlivosti áut a VW dominoval na posledných priečkach... >:D Ja neviem, ktorá to presne bola, ale myslím, že niektorí kolega tu na diskusii ju bude vedieť vyhrabať. Teda mohol by si aj opraviť tu poslednú vetu a namiesto Renault tam šupnúť VW. :-)
PS: nie som fanúšik, ani odporca ako reanultu, tak aj VW... ;-)
Diskusi jsem zatim necetl, ale jelikoz se tu za par hodin nashromazdilo tolik prispevku, tipuju, ze 3/4 diskuse bude zaneradeno GTI, jossalitem, nebo nekym podobnym, snazicim se obhajit neobhajitelne. Vecer se na to mrknu, zda-li to ma vubec smysl cist...
...ale tusim nerozumiem slovensky. Moze mi niekto vysvetlit co je to "denotát"? Hladal som v slovniku slovenskeho jazyka, na webe jazykovedneho ustavu L.Stura (SAV), a nic...
btw, "pätník úrazu" je tiez velmi zaujimava vetna konstrkukcia, ktoru som jakziv nepocul. Marko, mozno by to chcelo trosku zjednodusit vyjadrovanie...
Souhlas, pokud příští generaci postaví jako vyšší střední, resp. technologická úroveň premie vyšší střední s kouskem auta navíc za cenu o chlup nižší než vyšší střední D3, pak stačí jedna dvě generace a o phaetonu jako plnohodnotném konkurentu D3 ve vyšší střední se bude psát naprosto běžně jako se dnes píše o touaregu ve třídě velkých SUV.
Hodnotit Phaeton jako neúspěch čistě z ekonomického pohledu tohoto modelu asi lze i když neznáme náklady na vývoj ani výrobní náklady a ani co dělá s prodeji zmíněná Čína tak asi zde nejsou předpoklady pro moc dobrou ekonomiku.
Nicméně svoji úlohu pro VW podle mého názoru tento vůz splnil protože určitě posiluje image značky v oblasti masové produkce (když nic jiného tak to je úspěch který se tisíckrát vrátí na milionech prodaných golfů, passatů, octavií, a dalších masovek a pokud si VW usmyslel vstoupit do tohoto segmentu tak určitě ví, že se tak neděje jedním modelem který i kdyby byl sebeúspěšnější tak nic neřeší. Tady musí jít o systematický rozvoj a "ukazování se" v této třídě trvale (i za cenu dílčích neúspěchů) protože nic jiného nevede k cíli. Je to tedy otázka mnoha let než se taková image vybuduje a dalších desítek aby vyrostla do žádaných rozměrů. Představa, že se udělá jeden model a jsem akceptován ve společnosti MB, Audi, BMW je samozřejmě lichá a může ji prezentovat jen prosťáček. Zcela nesmyslná je také představa, že když se něco jmenuje VW tak to z podstaty svého názvu nedosáhne do vyšších tříd pochází opět od prosťáčků. I kdyby se značka jmenovala King of Universe tak s příchodem na trh bude mít pozici daleko těžší než třeba VW protože to je koncern s tradicí a výsledky, King of Universe bude každý chápat maximálně jako značku bulharské nebo nigerijské mafie, snad právě jen prosťáček zůstane s otevřenými ústy. Svět luxusních aut není o luxusním názvu ale o luxusním obsahu a luxusní tradici. Koneckonců kdyby tomu bylo jinak tak AUDI má velký problém, protože všichni vědí, že je to VW, že používá stejné vývojové kapacity, stejnou výrobu dílů etc. a koneckonců "D" v názvu je pozůstatek po DKW a to také není žádný symbol luxusu. Spíš je zde problém jakéhosi vnitřního fanfarónství uvnitř VW kdy skutečně Phaeton je kanibalizující směrem k Audi nebo dokonce k Bentley. Takže můj závěr je, že pokud VW bude chtít (podle představené druhé generace evidentně chce) tak luxusní model skutečně prosadí jen mi není jasné jak chce VW řešit positioning jednotlivých lux. značek v koncernu (pod A8 místo není, mezi A8 a Bentley asi nějaká skulinka je ale zatím Phaeton konkuroval A8).
Tááák a teď jdi k renckovi a vysvětli jim, že maj zvednout ceny Laguny. Že přec ten "interiér" za to stojí. Asi tě nachaj odvýzt rovnou k Chocholouškovi. >:D
Urážky si nech od cesty. Já nikde netvrdím, že je něco dokonalé. A ano, divil by ses kolik věcí je v koncernových autech stejných jako v autech francouzských (nemluvím o konstrukčních řešeních). Taky by ses divil, kolik problémů koncern řeší a nikdo z kupujících o nich neví. Hádat se s tebou o tom nebudu, evidentně do automobilového průmyslu neděláš a nevíš. Brát názor ti taky nebudu, evidentně si zarytý koncernista ;-)
Já nehájím ani jedno, každá značka má svoje plusy a svoje mínusy. A mrkni do garáže jestli tam není nějaký problém.
Myslet si, že VW (a v podstatě jakákoliv automobilka) není schopen postavit model, který by rozdrtil jakýkoliv sportovní Renault, je hodno snad jen takového prosťáčka, jakým si ty. ;-)
Já taky nikde něříkám, že koncern dokonalý je (s tím si tady přišel ty), já tvrdím, že koncern je na tom podstatně lépe, než právě onen diskutovaný Renault. ;-)
Jak někdo přijde s tvrzením, že auta jsou v dnešní době vesměs stejná...
Tohle slyšívám v podstatě jen od těch, co mají nějaký problém, buď v garáži, nebo v hlavě.
No, nechci se vám plést do vašich diskuzí.. Ale co si budeme povídat, například škodovka má taky svoje zajímavá řešení.. Cílem toho je pouze to, že chtějí, aby s každou blbostí šel člověk do servisu. Snižují se ceny aut, ale vrací se jim to tímhle způsobem. Tím se nezastávam ani renaultu ani škodovky.. jen bys mohl taky uznat, že koncern není dokonalý ;-)
Co se týče spolehlivosti jednotlivých značek.. o tom se nemá cenu dohadovat, v dnešní době sou všechny vozy poruchové přibližně stejně.
Jdeš na to sice dobře, ale nesedí to. Říkáš, že zatímco phaeton stál proti MB a BMW pak touareg proti LC a pajerům, jenže tak to není. Proti pajerům a patrolům či LC stály obecně všechny (tehdy novinkové) modely SUV, prostě offroady se nahrazovaly esůvéčky. To touaregu na startu jistě pomohlo, z hlediska účelu to bylo, stejně jako kterékoliv jiné SUV, mnohem lepší auto než třeba pajero. Ale z pohledu neúspěchu phaetonu s modely D3 paralela s touaregem nesedí, protože on těm patrolům konkuroval spolu (v řadě) s X5, MB M nebo caymanem, ale zároveň konkuroval jim samotným, modelům premiových výrobců, a přesto se dokázal na rozdíl od phaetonu prosadit. A to při naprosto srovnatelných cenách. Důvod úspěchu touarega a neúspěchu phaetonu mezi premianty vidím hlavně v tom, že třída SUV byla poměrně mladá, společensky nezakotvená, a možnost prosadit se s premiovým produktem nepremiové značky mnohem větší než v lux. třídě jejíž společenský status byl už roky dán. ;-)
Opět se ptám, co je mi to toho, jak je to zkonstruováno?
Chci aby auto jezdilo, když nejezdí, odvezu ho do servisu a tam ať se třeba zvencnou. Nebo mám vybírat auto tak, aby se lenoši v servisu moc nepředřeli?
Konec diskuse.
Já VW nemám, moji pomoc nijak nepotřebuje (jak si ty asi myslíš), já jen ukazuji a tvrdím (a nejen já), že Rencek se na VW může dívat, jen jako na zatím nedostižný cíl.
Já vím, že pravda někdy bolí, ale co už, není každej den posvícení. ;-)
Podívej, tady nejde o to, co kdo kde mění, ale jak je to udělané a připravené k výměně. A je jedno, jestli se to mění jednou za rok, či nikdy.
Já tady demonstrují technickou vyspělost a servisovatelnost, kterou mají některé značky vyřešenu naprosto perfektně, protože při konstrukci auta myslí a ne jako Renault, který má ještě hoooodně co dohánět. Tak v tom zase nehledej nesmysly. ;-)
Začínám mít pocit, že každý mluví o něčem jiném, tak pro jistotu:
A pokud chceš, tak se podívej na nejmladší kategorie TÜV, i když mi zrovna tahle statistika případá zvrácená, tak i tam nejnovější Renaulty stoupají, narozdíl třeba od VW...
alternator a poloosy se meni vazne co rok.. zkus si na takovem hornim phaetonu vymenit alternator a poloosy ty mudrlante.. urcite to pude jedna radost..
Především ? určitě, ale "jen a pouze", to zase nepřeháněj. Já bych si třeba Clio vybral před Polem, i kdyby stály stejně. O třídu výš bych se vyhnul pro jistotu oběma... >:-[]
Ta tabulka neříká nic, vůbec nic o nějaké statistice. Vzorek je příliš malý na to, aby to cokoli o čemkoli vypovědělo. Zkus vzít jinou tabulku a je jich dost.
Jo, jenže kde ji vzít, když ty ostatní ukazují právě to, co tu od začátku píšu, že? ;-)
Jo, jasně, u všech Meganu II menis zarovku pres podbeh, urcite... >:D
A i kdyby, jak casto se to dela? To neni Fabie, vis...kde i praskla zarovka vyhodi chybu motoru.
Proc bych mel vymenovat poloosu, od toho mam servis, ne? Nebo ty jsi takovy social, ze opravujes svoji Filcku v garazi?
S tebou ta diskuze bude asi fakt obtížná. Relevantní = k tématu, ten odstavec určitě je. Můžeš tvrdit, že je nepravdivý či nepřesný, ale je relevantní... ;-)
Zkus mě urazit ještě víc, zatím je to tak slabučké, jako tvoje inteligence.
PS: A nezapomeň že se tady dohaduješ o kravině, kterou stavíš nad člověka, což vypoví víc o tobě a tvém duševním rozpoložení. ;-)
Hold je pro někoho kus plechu modla, za kterou chce bojovat do posledního dechu a ještě k tomu na internetu... to je zoufalost...
Samozřejmě, každému sedne něco trochu jiného, protože ta auta nemůžou být stejná. Ale nakonec to stejně spadne do roviny osobních sympatií a ceny auta. A v tom druhém teď Renault celkem vede...
Odstavec není relevantní, je zbytečné na něj reagovat.
Tabulek spokojenosti, či spolehlivosti, je plný web. Bohužel ukazují právě tu pravdu, kterou zarytý fanoušek Renaultu nechce slyšet. Já je tady vylepovat nebudu, stejně by to nikam s místními kosočtverečnými fans nevedlo. Ale to už není můj problém. ;-)
Nemusím být konstruktér na to, abych viděl, jak je Renault (ne)schopen řešit konstrukční problémy docela obyčejných celků.
Viz známé video o výměně jedný přední žárovky (s nutnostní odmontovat kolo), to je jen taková malina, ale dalších mraků vyložených debilit, je každý Renault plný. ;-)
Nejsem konstruktér a nejsem ani technik, jsem uživatel a chci, aby mě to auto dovezlo pokud možno za všech okolností do cíle. A nemusím studovat strojařinu nebo něco podobného na to, abych viděl že ta VW s tím měla problém.
Jako nevím, co tady zkoušíš, o statistice víš kulový, o autech očividně taky.
Pravda je jedna, není lichotivá, nehodí se ti do krámu, nelíbí se ti, no a to je tak vše, co s tím ty osobně uděláš. Já jen komentuji všeobecně známý fakt, který potvrdí každý, kdo se orientuje a má nějakou relevantní zkušenost.
Když se ze šesti testovaných aut zeserou totálně čtyři (tyjo to je náhoda že zrovna ty nejrizikovější motorizace a výbavy), statistická chyba s tím nemá co dělat. Další.
Treba sa na to všetko pozerať ,,očami koncernu"..
Phaeton je podla mňa prekrásny a výborný voz, ktorý ale v predajnosti doplatil na koncernového brata - A8..
VW s tým však rátal a pravda je tá, že od začiatku nebol Phaeton cielený ako kladivo na
S-klasse, 7er či A8.. Treba sa pozrieť napr. na priame porovnanie motorizácií Phaetonu a A8, ktoré zámerne zvýhodňujú ,,prémiovku" Audi. (výkonnostne naladenie rovnakých motorov).
Phaeton bol teda stvorený, rovnako ako neskôr napr. Veyron, ako akási pýcha VW aj keď sa od začiatku vedelo, že aj vrámci koncernu bude hrať ,,druhé husle".
Na koniec už len toľko, že podla mňa je merítkom úspechu / neúspechu ochota výrobcu daný (trhom preverený) model ďalej vyrábať (čo sa v tomto prípade deje). V tomto konkrétnom prípade naozaj nemôže byť jediným merítkom úspechu počet predaných kusov na čo možno najširšom spektre automobilových trhov, pretože sú autá, ktoré sú úspechom už len preto, že vznikli.. :-!
Nevím, kolik kupuješ aut ty, ale já naráz tak jedno, takže statistika je mi tak nějak u zádele a dlouhodobé zkušenosti s konkrétním kusem mají řekněme hmatatelnější formu.
Dneska, kdy se stejně všechno vyrábí ve velkých sériích pomocí specializovaných strojů a téměř bez přímého zásahu člověka, má prakticky každá chyba, která se objeví velkou šanci, že se objeví i u jiných vozů systémově. U aut, která jsem viděl v minulosti kolem sebe se v podstatě objevovaly jenom takové chyby... ;-\
A pokud chceš, tak se podívej na nejmladší kategorie TÜV, i když mi zrovna tahle statistika případá zvrácená, tak i tam nejnovější Renaulty stoupají, narozdíl třeba od VW...
Súhlas... vozil som sa na V10 TDI, brutálny motor, brutálny ťah v podstate kedykoľvek si človek zaumieni, komfort jazdy, špičkové odhlučnenie, materiály, audio, sedadlá. Jediná chyba toho auta bol nesprávny znak na grile. ;-) Ešte dnes keď vidím Pheaton má u mňa majiteľ :yes:
>:D Můžeš mi aj tykat. Jinak mi je Renault celkem putna, něco má dobré, něco špatné. Stejně jako Volkswagen. Měl jsem vozy obou značek, je to oboje stejné v bledě modrém. Dělat z jednoho, či druhého něco víc je ztráta času.
Podle mne jde i o to, že Touareg je velikostní (a imageovou) alternativou vozu vyšší střední, nikoliv lux segmentu, a tam se na znak zas až tolik nehledí. Také jeho karoserie je mnohem schůdnější pro lidi, kterým název Volkswagenu nijak nevadí. Nedokážu si představit rodinu, či blondýnu v Phaetonu, S-klasse, či v 7-er. Ve velikém silničním SUV bez problému. Phaeton byl navíc "pouze" bez problému konkurenceschopný, kdežto Touareg je ve své třídě špička, kor ve své 2.generaci. Vybírat dnes velké silniční SUV, nepřemýšlím ani vteřinu.
Zkus se zaměřit na nějakou tabulku, ano? Ne na test jednoho kusu.
Já vím, že pro tebe asi nebude příjemný sledovat, jak Renault jako brand pravidelně okupuje spodní příčky, ale prostě s tím nic neuděláš. ;-)
Takže to teď zkoušíš s pár případy z koncernu, no, je to od tebe takové upocené. Já se tady nebudu snižovat k vypisování problémových kosočtverců, to by ten seznam neměl konce. ;-)
Já vím, že vy byste strášně moc chtěli, aby ten Renault za něco stál, ale osobně ho považuji za nejtragičtější francouzskou značku. Na VW se může dívat z hodně velký dálky.
Zjímavé je, že co se nepovedlo s Phaetonem dokázal VW zůročit s Touaregem. Touareg v prodejích v západní Evropě doslova nahradil většinu Japonců, kde se dřív prodávaly tisíce Pajer, Patrolů a LC tak dnes kraluje Touareg. Ale je to možná tím, že Touareg konkuroval právě těm Pajerům, Patrolům a LC. Zatímco Phaeton si to namířil proti Mercedesu a spol. Ponechme stranou, že vznik tohoto auta je produktem velikášství pana Piëcha, je to skvělé auto. Kdyby mělo jiný design a na kapotě logo třeba Bentley nebo Bugatti mohl to být úspěch. Jenže kdo má peníze na auto za dva miliony, tak se nechce na garančce potkávat s majiteli VW Polo a Golf a to je asi ten největší důvod neúspěchu. Mmch. před 40 lety se to samé odehrálo už jednou a to u Fiatu, představil opravdu dobré auto Fiat 130, šestiválec, automat, 4 nezávisle zavěšená kola, obří kufr, pohodlíčko... Vyčítali mu jen příliš strohý design, kopírující menší typy značky (přesně jako Phaeton). Dokonce v Auto, Motor und Sport tohle auto vyhrálo srovnávací test nad Mercedesem, BMW a Jaguarem (!) ale vysoká cena a žádná image v tomhle segmentu tohle auto zabily. Jen Fiat ještě stačil představit překrásné 130 Coupé od Pininfariny, které bylo milníkem designu, ale jinak taky propadák. Škoda, že VW se v současnosti až k Coupé nedostal, určitě by to byl taky průšvih, ale krásný...
Dlouhodobé testy AutoBildu, kde má VW krásná čtyři poslední místa?
2.0TDI PD? Zavolej si ke Kyslíkům, proč přešli u firemní flotily zpět na 1.9TDI PD...
První DSG?
1.4TSI Twincharger? Počkejte pane, nový polomotor už máme připravený, za týden přijďte pro spojku kompresoru.
Touran všeobecně?
První generace HTP? Aneb olej na 150°C a protočený rozvodový řetěz.
Na to tabulku nepotřebuješ.
Úspěch v podnikání určuje tržní hodnota, takže VW může na Phaetonech získávat, i když je prodává pod cenou. Navíc Čína je trhem s neskutečným potenciálem a brzký start tam koncernu hodně pomáhá...
Úspěch v podnikání určuje pouze konečný zisk, nikoli objem prodejů. Nejsem si jistý, za jakou cenu a s jakým ziskem VW ty Phaetony v Číně prodává, nikde jsem to nevyčetl.
Jenže jako imagemaker Phaeton moc nezafungoval, lidi o něm vůbec nevědí. Drážďanská továrna je super, při exkurzích se mi tam líbilo, Phaetona jsem považoval ve své době za to nej pod exkluzivními vozy, ale to, že nejsou vidět svoje důvody má.
VW spíš pomohl Touareg, to je jediné auto, kterým se dokázali odlišit od masy Paugeotů, Fordů a Renaultů.
Spíš bych to napsal naopak - programový úspěch. VW zřejmě nikdy nešlo o to, prodávat Phaetony jako housky na krámě a strčit ostatní zbytek D3 do kapsy. Kdyby to tak bylo, tak Phaeton zmizel už před několika lety z nabídky a bez náhrady.
Celý ten projekt měl pozvednout image značky a ukázat, že VW na to má a možná, že je i lepší než Mercedes. Stačí se podívat na to, kde se ta auta vyrábí a jak je předávají zákazníkům...
Ano právě ten název značky je největší problém, to je jako by se Dacia rozhodla nabízet luxusní sedan coby konkurenci S-Classe ;-)
Založení nového luxusního brandu smysl nedává, neboť VW už v koncernu takovou značku má a to AUDI. Vlastně by si takové automobily lezly sobě navzájem do "zelí".
Čím více značek bude VW vlastnit, tím bude složitější všechny správně profilovat na trhu a pokud budou v nákupech pokračovat, tak dříve či později to některá z koncernových značek odnese.
Uspech urcuje pouze objem prodanych vozu, VW je jako kazdy jiny nadnarodni korporaci uplne jedno, jestli svoje produkty prodava Nemcum, Cinanum a nebo Somalcum. Idealni je samozrejme prodavat vsem, uz pro vetsi rozlozeni rizika (zajimavej clanek o zavislosti VW na Cine je zde - [odkaz] ), ale hlavni je zkratka dosahnout urcityho objemu prodeje. Nemuzu ovsem rict, jestli se to VW v Cine s Phaetonem opravdu dari, protoze zatim slycham jenom o tom, jaky je tam Phateon hit, pripadne jakej podil na jeho prodejich samotna Cina ma, ale konkretni prodejni vysledky jsem jeste nevidel.
Tak to netuším, ale Audi mělo mnohem delší historii, od 1909 ... Acury, Infiniti, Lexusy vznikly jako zcela nová značka v 1986, 1989, 1989 a prodeje velmi zajímavé.
Proč má člověk vyhazovat peníze za limuzínu od lidovýho výrobce na úrovni Renaultu, když za stejný peníze dostane BMW, Jaguar a pokud je fajnšmekr, tak i Quattroporte. Jen se divím, že se zde zatím nevyjádřil místní spamer ve službách Vlkohradu... ale možná ho rodiče poslali na letní tábor, tak nemá přístup k internetu. >:-[]
Nevyšlo jim to lépe jako VW s Audi, že by se tím snad někdo (v Japonsku) inspiroval? ;-)
VW chtělo zkusit víc, než jen to. Co se nepovedlo u Phaetonu, povedlo se u Touaregu.
Navíc u Phaetonu šlo především o pozvednutí prestige značky VW, a to vědomě, tak trochu "za každou cenu"...
No, ještě před rokem a půl bych s autorem souhlasil, nyní s ním souhlasit nelze - fabrika nestíhá, dodací doby se prodlužují, Phaetony se nestíhají vyrábět. Vše export do Číny.
Ale každej, kdo se s tim svezl, se z toho může posrat, že je to prej moc fajn auto ;-) Taky to má takovej hauch exkluzivity (Fäton nevidíš na každym rohu).
namiesto toho aby tato ludova znacka povysila passat a urobila nejaky vacsi model konkurujuci Ecku, 5ke a povedzme volvu, saabu alebo Lexusu spravila este vacsie rovno luxusne ludove auto s mrtvym sterilnym dizajnom vyzerajuce ako nejaky 20 rokov stary vladny bulharsky voz,
samozrejme ze to nemohlo byt uspesne auto ;-)
keby spravili nieco vo vyssej strednej triede o chlp vacsie ako passat a dizajnovo sa trosku pohrali mohlo to byt krasne auto a nie taka obluda vraj luxusne auto
to je pravda, založit luxusní divizi s jiným jménem. Phaeton chce konkurovat BMW, Audi nebo dokonce Mercedesu, ale VW není zrovna nejlepší název. Nemá image luxusního vozu.