Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Audi vs. BMW vs. Mercedes-Benz na českém trhu: Co se prodává a co ne?

116 komentářů

rhcpepik
Moc pekna statistika :yes: diky redakci
salatos
bol by som rad ak by ste si dobre pozreli tabulku predaja strednej triedy a dobre si vsimli, kolko Audi A4 sa skutocne preda s Quattrom. Tretina. :no: (takmer rovnako ako predava BMW 3 s 😁rive)
Kolki z Vas mi v diskusiach (hadkach?) tvrdili, ze 60%-80% A4 si ludia kupuju s Quattrom, ze preto niet co diskutovat o premiovosti/nepremiovosti A4 s prednym nahonom? >😁

Redakcii dakujem za zmysluplne porovnanie znaciek. Aspon ma clovek cierne na bielom ako to skutocne je...
Avatar - CIZEK
CIZEK
Do premiovky se přední náhon opravdu moc nehodí, ze strední třídy bych bral 3er. Ale nečekal bych na příští generaci (podle fotek nic moc, navíc bude mít ještě tříválec- to už vůbec do přémiovky nepatří) Jinak C-klasse po faceliftu je taky klasa :yes:
Xawier
BMW 3 mít tříválec nebude!!! To je jen výmysl některých médií, které si daly dvě a dvě dohromady a vyšlo jim pět! ... Tříválce BMW vyvíjí, ale ne pro 3er!!! 😉 Alespoň prozatím...
salatos
to este uvidime. Cital som aj ja, ze 3V budu primarne pre 1 a novu 2 radu, ale jeden nikdy nevie. Ked ho budu mat hotovy, naco budu drzat dva benzinove motory s 80-100kW? Uvod novej 3ky nestihaju, ale podla mna sa do faceliftovanej F30 bude davat aj trojvalec. 3ku tym posunu nizsie, asi aj cenovo a nova 4-ka bude nahrada starej dobrej trojky so sestvalcami. Aspon tak to vidim ja... ale nechajme sa prekvapit.

Kazdopadne, ani trojvalec nema co v premiovke hladat :no:
Baron de Maxim-Fratzek
No když jsem si kupoval svůj šestiválec 325d coupé, tak mi prodejce říkal, že mám bejt rád za ten motor, že co interně slyšel, tak už možná naftovej šestivál v budoucnu v trojce ani nebude... Takže přeplňovaný čtyřválce určitě a M3 s třema turbama.
lowkick
tabulku si dobře prohlédni především ty...saláte...pak (možná) zjistíš, že Audi má ve střední třídě také model A5 (71% quattro), BMW je dáaaleko vzadu...to je realita střední třídy v ČR... 😄 Ten obrázek k článku je pěkný...Audi tak nějak všeobjímá MB a BMW... :yes:
Cara Binieri
Tak jako tak je A4/A5 s quattrem méně, než polovina.
lowkick
Tak jo...já to tedy spočítal...je to více než polovina! 😄
salatos
preco spocitavas hrusky s jablkami? Nikto sa tu nebavi o porovnani A5 vs 3er. Pisal som o A4, pretoze pred casom sa tu strhla diskusia kde sme porovnavali A4 voci trojkacu. S A5 toto nema nic spolocne... A5 nema v BMW priameho konkurenta (zatial)

a ak ked teda chces presne, tak tu mas😒br />
A4 278ks z toho 37% = 102ks
A5 175ks z toho 71% = 124ks
spolu 226ks aut s 4x4

278+175=453/2 = 226,5

je to presne polovica, mudrlant... ak sa budeme hrat na desatinne cisla, tak o jedno auto nad polovickou 😁D Teraz ale z vypoctu vypusti A5 a potom vidis skutocne cisla....

BMW predalo 61 3er s 😁rive a 123 zadokoliek, kdezto
Audi predalo 102 A4 Quattro a 176 predohrabavych nepremiovych priblizovadiel.
Avatar - white label
white label
A5 je přímá konkurence pro 3er coupé, podobně jako A5 cabrio pro 3er cabrio, stejně jako RS5 pro M3 coupé, viz poměrně časté srovnávací testy A5 vs 3er coupé. A5 by se naprosto klidně mohla jmenovat A4 coupé/cabri👋sportback ("liftback"), je to především marketingové odlišení od A4 jako sedan/kombi a A5 jako coupé/cabri👋sportback. Nebo chceš tvrdit, že A5 je o třídu větší/"vyšší", než A4?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Podobně chce reagovat BMW u nové 3er, kde chce některé modela nyzvat 4er. Evidentně se to u A4/5 povedlo, tak reagují podobně.
Avatar - ryman
ryman
ne některé, ale coupé a cabrio řady 3 budou v budoucnu jako řada 4 a něco podobného se chystá i pro řadu 1 vznikem řady 2.. no bude to solidní guláš >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dokonce myslím, že i 4GT bude odvozenina od 3er a bude to takové to coupé MPV.
salatos
coupe a cabrio tak mozno brat, ale co potom A5 "sportsback" ci ako to volaju? Znacnu cast predaja A5 tvori prave sportsback, preto si myslim ze je tazke ich priamo porovnavat.
Avatar - white label
white label
A5 sportback nemá přímou konkurenci u BMW, protože 3er se jako "sportovní liftback" nenabízí, ale sportback je jen jedna verze z pěti karoserií řady A4/5 a další čtyři karosářské varianty přímou konkurenci u 3er mají. Nikdo ale přece BMW nebrání, aby nabídl podobnou karoserii (v této třídě) taky.
Avatar - praptak
praptak
Ovšem A5 není přímým konkurentem 3er sedan/touring, na rozdíl od A4.
IPace
pokud bere v teto kategorii zakazniky na ukor danych aut, tak je to natuty prima konkurence, je uplne jedno jak se auto jsemnuje 😉
Avatar - ryman
ryman
dlouhé vedení? >😒] 😉
lowkick
Zkus u Vás na základce domluvit exkurzi k nějakému dealerovi Audi nebo BMW a tam se pak zeptej, jestli je pro ně 3er coupe resp. A5 konkurence, ju? 😄 A nechlubil bych se tím, že máš na kapotě svý 120ky přinejtovaný logo BMW. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
😄 :yes:
figurka
Otázka prémiovosti předního pohonu je na zvážení, ale... Tato tabulka především ukazuje, co si myslí trh a trh si očividně myslí, že A4 s předním pohonem je adekvátní náhrada, nebo chceme-li aternativa k BMW3, nebo MB C. Když budeme brát v potaz řazení BMW, nebo MB do prémie, Audi tam nesporně patří také.
Pokud chceš někomu dávat :no: , tak ne Audi, ale jeho zákazníků. Až budeš stát před nějakým zastoupením a bučet na nové majitele odjíždějící v předokolce A4, nezapoměň, že vedle sebe musíš mít BMW3, nebo MB C.
salatos
no ked vidim nejaku novu A4 bez quattra, krutim hlavou, za co ze tito ludia dali tolke peniaze. Aby som bucal pred showroomom, na to cas nemam, ale uspesne som od predohrabavej A4 odhovoril kamarata. Radsej nech si kupi MB C a aj kupil. (je skor na pohodlie ako na sport)

A ta posledna podmienka nie je problem. Modrobielu vrtulu na kapote uz mam 😉
Avatar - positivemind
positivemind
Co furt máte s prémiovostí předního pohonu? Znamená to tedy, že stodvacítky byly prémiový auta?

Prémiovost nehraje hnaná náprava, probůh...
figurka
A píši někde, že by auto s předním pohonem nemohlo být premiové ?
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je místní stanovení premiovosti. Takže tu máme nyní pod premií zahrnuto žigulíky, stodvacítky, zetor a sieru >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu, VŽDY to tak bylo (že hnaná náprava byla /a je/ jedním ze znaků "prémiové" konstrukce/"prémiovosti" vozu 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Fakt? Nikde jsem žádné desatero premiovosti neviděl. To že přední pohon není premiový je jen zdejší výmysl, kterému několik jedinců začíná věřit.
Mig_35
Samozřejmě, že pohon zadní náhody je prémiová záležitost. Umožňuje navyšovat výkon ad absurdum a neprojevuje se to nijak negativně v řízení. Žádné tahání nebo cukání volantu se nekoná. Je to nejlepší možné řešení. Samozřejmě, až na pár zimních měsíců 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže máme premiovou Sieru, žigulík, 105, 120.... ?

To že premie musí mít zadek je jen zdejší dogma.
R-class
Vmísím se😒br /> s vysvětlením pro čtyřbuněčné mozky: je zcela evidentní že diskutéři výše považují zadní náhon za jeden z mnoha znaků prémie.

návo😜 přemýšlej nad rozdílem slovních spojení: jeden z mnoha faktorů vs. jediný faktor.
Avatar - kari.laz
kari.laz
pro trojcípé mozky: popřemýšlej nad tvým slovním spojením "diskutéři výše "
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to tedy NEeee! To je opradu HLUBOKÝ omyl (jestli se domníváte, že to je "zdejší výmysl" - ohne ironie, ZCELA vážně!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebo Lexus IS (F 😉 ), nebo Infiniti G, nebo Cadillac CTS (V 😄 ) ... nebo množství jiných větších dražších sportovních i luxusních automobilů (se zadním pohonem :yes: 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
257 prodaných A1 a (v česku) TOTALní nadvláda ve třídě?!? NEskutečné.. 8-s
To by mne zajímalo kolik se (v česku - jinak už přes 100.000 ks) prodalo lepšího (dle německých i britských testů) a levnějšího (v € i v kč) modelu DS3 😄
jossalito
Ono už to tak bývá, že ty NEJlepší auta se tak nějak NEprodávaj. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEvypadlo vám tam "... v česku ..."? 😉
PS: Ono se totiž vyrobilo VÍCE modelů DS3 (než A1), víte? 😄
Anonym2811
Není to tak trochu tím, že DS3 je o nějaký ten rok starší ? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Spíše NE (letos 60.000 ks) 😄
PS: DS3 se prodává o LOŇSKA (a audi A1 také - byť o pár měsíců později)
PPS: A "šuškanda" že tisíce A1 leží na skladech a u dealerů možná NEjsou jen šuškanda (VELMi "silné" prodeje v česku situaci spíše NE"zachrání"... 😉
Anonym2811
Internet mi našeptává, že DS3 je v produkci už od roku 2009, i když nejspíše od konce.

PPS: To jsem sice neslyšel, ale nedivil bych se tomu, oproti Polu to nenabízí za vyšší cenu skoro nic a ani pěkné to není... :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad PPS: Psalo i diskutovalo se to i zde ...
2009? SORRy! Nějak jsem měla "v hlavě" že až začátkem ... 😄
jossalito
Takže buď vozí Ájedničky z linky rovnou do šrotu, nebo za chvilku začnou u dealerů přepadávat přes plot, až je nebudou mít kam skládat, jest tak? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To asi NE - NEvím jak u audi, ostatní výrobci spíše "sníží výrobu" 😄
(ale jinak na té "šuškandě" /že A1 NEní zrovna "prodejní trhák/ spíše něco bude... 😉
Avatar - Doupik
Doupik
No já bych je hlavně chtěl vidět, zatím jsem potkal v provozu Audi A1 dvakrát. Nevěřím, že jich tu jezdí už tolik 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
257 kusů na celý stát zas není tak mnoho, ale že se jich prodá NÁSOBEK od konkurentů, resp. více než všech konkurentů dohromady (přitom portfolio Mini je "násobně" větší než jeden jediný typ s čtyřmi kroužky na kapotě 😉
PS: A hlavně je "chybné" to pojetí tabulky - "cpát" do ní NEsouvisející Smart (a nazvat jí "NĚMECKÉ prémiové.." je trochu "bubost" - VŠUDE /mimo česk👋 najdete srovnání A1 s Mini, s DS3, případně s MiTo, popř. i s Clio Gordini ... ale NE se SMARTem ... ;-\
Pěkný den (v zemi silně "audifilní" 😄
Anonym2811
Taky mě to zaujalo, především proto, že jsem ještě žádnou nepotkal v provozu... ;-\
ridlley
Naco do tejto tejto diskusie pchas absolutneNEpremioveho citrona??
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože VŠUDE (zcela konkrétně v Německu i Británii) jsou PŘESNĚ tyto vozy srovnávány (o "co hůř", většinu SROVNÁVACÍCH testů DS3 vyhrál.. :yes😒br /> .. tak PROTO 😉
PS: Spíš "JAKTOŽE" to tak vadí vám? 😄
Avatar - boost.
boost.
Jenže tady se řeší Audi, BMW a Mercedes-Benz. Ano, možná jsou srovnávány, ale tady ne. Tady se řeší prodejnost značek Audi, BMW a Mercedes-Benz v jednotlivých segmentech. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ANO, jistě - a v segmentu A1 je konkurentem těchto vozů (prodejně i kvalitativně) model DS3 😉
PS: JEN jsem se "podivila" nad VELMI vysokými (až "drtivými") prodeji audi A1 v česku... (a tím že zde byl "do srovnávací tabulky" použit, narozdíl od zahraničních automagazínů, Smart misto DS3 😄
Avatar - ryman
ryman
[odkaz]%28automobil%… Parent: Daimler AG.. zřejmě proto je tam namísto DS3 😉 ale je možné, že víš něco co my ne a citroën je pod křídly některého z D3 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu ten váš >😒] NEní moc na místě (neb jste NEpochopil o čem je řeč 😄
Já samozřejmě VÍM že smart založil Daimler spolu s (víte? 😉 ) a dnes je 100% "jeho" 😄
To že značka smart patří Daimleru přece NEmá žádnou souvislost s A1, Mini, nebo třeba DS3 (zatímco tato 3 auta jsou srovnávána - neb JSOU "srovnatelná", konstrukcí, motory, velikostí, cenou - jak jsem výše napsala, v různých britských, německých atd. srovnáních najdete tyto tři vozy, občas i MiTo, jednou jsem narazila na srovnání i s Clio RS Gordini - Smart s nimi nemá společné NIC (je to jakoby jste k srovnání audi A6, BMW 5 a MB E přibral Rolls Royce - neb pod křídly některého z D3 také JE 😉
Mne prostě "tlačení" a srovnávání D3 až tak NEbere (neb je MNOHO modelů JINÝCH značek které do takových srovnání patří - občas i více než některé "D3" modely 😉
PS: A jestli si někdo pořídí Smart JEN nebo PROTOŽE "patří" do D3, tak "nechť si to užije" - já raději třeba to DS3 (verzi Racing 😄
Avatar - ryman
ryman
pochopil jsem o čem je řeč 😉 to, že smart není v přímém srovnání porovnatelný s uvedenými vozy je mi celkem jedno, navíc, stačí si přečíst nadpis tabulky, který zní "malé vozy" a smart zcela jistě je malým vozem nebo snad ne? 😉 ta reakce v rovině jak jsem ji napsal se prostě nabízela 😄 zajisté bych si nedovolil o vás pochybovat, že nevíte "čí je" smart, měl to být jen takový šťouchanec k odlehčení 😉 jinak ten rolls má k uvedeným vozům vyšší střední, podle mého názoru, celkovou filosofií, určením a cenou mnohem dál než onen smart k ostatním vozům ve své tabulce 😉 argumentaci déestrojkou pod článkem o statistikách D3 nerozumím, horní článek srovnává prémiové výrobce, není mi známo, že by citroën byl prémiovým výrobcem, ale jak píši výše, možná víte něco co my ne.. takže asi tak 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I ten nadpis tabulky jsem (výše) komentovala a jistěže SMART je malým vozem - a stejně "jistěže" by s vozy jako Mini či A1 srovnáván být NEměl 😉
Ok - ten ROLLS jsem měla "přidat" k porovnávání BMW 7, A8 ... 😄
PS: NEkomentovala jsem ostatní tabulky, neb proti srovnání Q7 a X6 atd. (pochopitelně) NIC NEmám a stejné je to u vozů střední třídy atd. - ale u těch malých vozů ... (jsem to prostě "okomentovala" - neb MiTo nebo DS3 tam prostě "pasují" lépe než onen Smart 😉
PPS: Je to možná trochu "zvláštní", ale v "strarých" zemích EU se "hraje na značky" (NEmyslím jen u aut!) až výrazně MÉNĚ než na (stáleještětrochu) "divokém" 😄 východě 😉
Nu a závěrem: Citroën jistě NEní "prémiovým" výrobcem (i když si nejsem jistá za co "prémiového" bych měla svůj vrstvenými skly skvěle odhlučněný, hydraulikou osazený či famózními masážními sedačkami a šestiválcovým biturbem vybavený Citroën C5 vyměnit? 😄 ) ale řada DS rozhodně je (včetně odvozu auta na servis od domu atd.). Budu-li "ošklivá" je to v praxi spíš o rozhodnutí jestli "chcete BÝT V.I.P." nebo "chcete BÝT VIDĚN jako V.I.P." - a máte třeba audi A4 2.0 TDi s pohonem předních.. 😉
Beekey
Ono, to je asi tym, ze ten "nepremiovy citron" je asi tak isto premiovy ako A1ka... vravim ti, skus tu auto porovnat s miniaudi, a prides na to tiez, na co prisla drtiva vacsina testujucich novinarov. Ten citroen je neskutocne kvalitne poskladane auto, a nie iba porovnatelne, ale aj lepsi ako A1ka. Samozrejme za porovnatelnu cenu, ale kazdy place a toci o slabej kvalite Citroenov, ale za kvalitne auto sa priplaca. Otazne je, ako to bude vypadat po 100-150 tisic najazdenych kilometroch s DSkami, ale to je uz otazka buducnosti.
zino
Teda že diesel bude mať až tak vysokú prevahu som nečakal. Vo vyšších triedach tvorí benzín minimum predajov. Ja by som síce tiež kúpil diesel, ale taký poriadny benzín od BMW, to je páni iné zvezenie... Kto skúsil, dá mi za pravdu. 😉 :yes:
Avatar - boost.
boost.
to jest pravda, ten zvuk 330i.... a stejně máme 320d >😁
Avatar - praptak
praptak
A obíráte se o pravou podstatu BMW. 😉
Avatar - boost.
boost.
já vím, ale ročních benzínových i dieselových šestiválců do 36.000 Euro bylo velmi málo... škoda
Beekey
tak to tvuj tata musi byt bud slepej, nebo spatnej vyjednavac. Fungl nove coupe 320d, i kdyz zakladni vybava, plus cervena kuze a nejake extras, po sleve cca 22% od dealera cca 34 000 ojro.
Avatar - boost.
boost.
Já hledal auto.
Tehdy, v létě 2009, bylo velmi málo šestiválců do 36000. Chtěli jsme touring, facelift model, navi Professional, xenony, vyhřívané sedačky, najeto do 20000. Nakonec se objevil jeden za 33900 i s M paketem. Tak jsme ho vzali. Samozřejmě dneska ty ceny jsou daleko níž.
salatos
no v strednej triede to este nie je take zle... ale u A6, 5er a E, kuuua, cez 95%, to som pravdupovediac necakal.
Inac, nezufaj, nie si jediny. Tiez som chcel 325i/330i a skoncilo to 320d 😒 ked clovek prosto jazdi, musi pozerat aj na spotrebu. Ale zase, netreba tak velmi zufat, je strasny rozdiel medzi BMW dieslom a VW group ci inymi. BMW ma velmi prijemne prekvapil a som spokojny.
Avatar - boost.
boost.
Před dvěma lety ty ceny faceliftových modelů byly vyšší, i tak nás to vyšlo na cca 35k. Jinak toho nelitujeme, možná ten automat by se k tomu hodil o mnoho víc. A nejnižší spotřeba 4,8l, průměr okolo šesti. Takže pohoda 😄
Beekey
Tak ja ti neviem, ja som na zadok neposadil ani z tej BMW nafty, sice cca 185 koni je pekna hodnota, ale aj ked to v nutri pocut nie je, citit o to viec, vybracie prevodovky ma celkom prekvapili, ale trebars po x-tisic kilakoch to bude lepsie. Na druhu stranu, spotreba je prim neuveritelna, a v konecnom dosledku, ked si clovek to auto kupuje hlavne kvoli nizkej spotrebe, ale chce k tomu mat tu pridanu hodnoti BMW image, tak je to dobra volba.
Avatar - boost.
boost.
Tak jasný, když jedeme 4 lidi, tak prostě to tak nejede, jak R6. Co se týče převodovky, vibrace jsou. A při rozjezdu spojka docela cuká, prý docela častá vlastnost těhle motorů...
salatos
no vibracie je citit len na prevodovke, teda na saltpake. Do interieru sa nic neprenasa a sedis v uplnom klidecku.
Iste, ako pises, na zadok z toho nespadnes, prosto nie je to R6 benzin a nemozno cakat rovnaky zvuk a prejav, ale charakter motora je blizsi benzinaku ako mnoha konkurencia. Turbo nabehne tak pri 1700 a tahaaaaaaa...do 4200 uuuplne plynulo a ochotne. Sadni do VW TDI a turbo kape pri 3000, ak vobec az tam. A ten bawas ma pri 4200 celkom pekny "zvuk", reve a ide.
Ono, mne to vysvetlovat netreba, keby som si kupoval auto na 15-20tis km rocne, nevaham a berem benzin. Na vyse dvojnasobok km ale treba diesel a zas 330d bol uz trosku privysoko. (nehovoriac ze 330d si cucne o ten litrik-az-dva viac)
PS- ale neboj, najblizsie to bude nejake auto na zabavu, na vikendy.... E46 330ic, alebo ak sa zadari, mozno aj taka M3 😉
Mig_35
A není lepší koupit si 325i?
Avatar - praptak
praptak
Vy těm statistikám smutně dáváte za pravdu.
bordeaux
to hej, ale ked sme porovnavali 4.2 Q benzin a 4.2 Q TDi tak ti poviem ze to TDi makalo lepsie, mohutny zatah bol neuveritelny. Samozrejme ze benzin bol lahsi na predok a mal predsalen lepsi zvuk. Ale ten diesel zatah bol neuveritelny. Pomaly sa zacina zdieslievat v EU 😄
Avatar - praptak
praptak
Zátah byl lepší jen díky turbu v nižších otáčkách a chyběla mu kultivovanost.
bordeaux
jasne ze kvoli turbu , keby mal ten 4.2 benzin turbo bolo by to samo lepsie ako tdi. A pri tomto osemvalci uz kultivovanost nechyba.
PS: som majitelom 530i, cize viem co je to zvuk a chut R6 😄
cuoresportivo
Dýzly převládají proto, že majitelé utratili poslední peníze za ty auta, a na benzin jim už nezbývá. Dýzly kupují socky.
jossalito
Brilantní úvaha. >😁
Avatar - white label
white label
Jasně socky si kupují nové prémiové diesely, ale kdo si pak kupuje ty laciné olítané benzíny po milionářích...? 😉
Avatar - ryman
ryman
aspoň zbyde víc benzínu pro "milionáře" >😁
Avatar - Emel
Emel
Auto ve vyšší střední je určené k překonávání velkých vzdáleností, primárně po dálnici. Při jízdě konstantní rychlostí nepoznáš rozdíl mezi benzínem a naftou, jen s benzínem budeš častěji u pumpy. Třílitrová nafta sedí vyšší střední jak ulitá, zejména pro běžné uživatele aut.
Beekey
pro bezne uzivatele aut treba v pripade 5er, bohate muze stacit i dvoulitr, ale optimum i s mirnou rezervou pro jeste sviznejsi jizdu je urcite az R6.
Mig_35
na tom se určitě shodneme, ale tady je docela dobře vidět, že ti lidi nechtějí a priori šetřit. Oni rádi jezdí rychle, ale nechtějí za to platit příliš velkou cenu. Někde jsem viděl statistiku, která jasně říkala, že nejvíc nehod zaviňují řidiči s třílitrovým dieselem. Nemám nic proti dieselu, jenom mně prudí ta dvouse***vá pauza mezi zmáčknutím pedálu a kopancem do zad... už doufám nebudu muset nikdy něco takového řídit...
IPace
ja jsem docela rad ze se proda tolik dieselu, pro nas co kupujem ojete a chceme prave vetsi benzin 6+valcu to dava nasledne pekne ceny jetin, ikdys je to paradox, ale tak nejak to prispiva k tomu nesmyslu ze benziny strasne zerou a tak je nikdo nechce >😒]
augustin
Ja zijem v Rakusku a take Audi s benzinom....ani si nepamätam, kedy som take naposledy videl. Ale u BMW ma diesel nejak neprekvapuje. Nie som odbornik na motory ale naftak od BMW bol vzdy povazovany za spicku v triede. Snad sa to nezmenilo.
Mig_35
Když se podívám na jednotlivé třídy, je prakticky jednoduché vysvětlení proč se které auto prodává a které ne - nejvíc se prodávají novinky, modely, které jsou na trhu nejkratší dobu. Když už člověk utratí za něco takové peníze jako za auto, chce, aby sousedi čuměli. Kdyby přišla R8 po SLS, určitě by se jí prodalo víc. A8 je poslední "nový model" po sedmičce a S-klasse, až přijde nová S-kláda, bude vést tabulky prodejnosti ona. Ta statistika vypovídá jenom o tom, že všichni chtějí to nejnovější na trhu.
No a že chtějí všichni diesel, na tom taky není nic překvapivého... Každej by chtěl doma modelku, ale ne každej to finančně utáhne - a hle - tady to jde, koupím si prémiovku a vona (skoro) nežere...
lowkick
Já bych řekl, že automobilky dělají v každé nové generaci (ba i modelovém roce) technické pokroky a kupci prémiovek to vědí...to je celé, o sousedy (snad) většině nejde.
Mig_35
Ale vůbec ne. Když má člověk utratit milión nebo dva, určitě v tom chce být za celebritu, za kterou se každý bude otáčet. Proto se prodalo tolik X6. Rozumný člověk si ale nekoupí auto, které zrovna začalo s výrobou, dá se předpokládat spoustu závad. Rozumný si koupí auto ke konci výrobního cyklu nebo aspoň po faceliftu...
Mig_35
Kdo si třeba dneska jde do salónu pro novou Q7? Skoro nikdo, to auto je okoukané. Spotřebitel musí mít novinku. Kdo dneska kupuje auta podle kvality? Rozhoduje vzhled, ten především. U prémiové značky se jistá kvalita předpokládá, takže pak už se hraje hlavně na vzhled.
Mig_35
Mimochodem mezi těma třema automobilkama už jsou minimální rozdíly, a ať koupíte A6 nebo éčko nebo pětku, asi nikdy neprohloupíte, ty rozdíly už jsou minimální...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(Už ZASE!) se shoduji! 😄
Avatar - Ham.
Ham.
V kvalitě souhlasím, že jsou rozdíly minimální, v technických řešeních rozdíly jsou a dost podstatné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A vždy byly - ale "novější" a novější technikou se rozdíly tak nějak "přismazaly" a VÝSLEDEK je dnes (skoro až PŘEKVAPIVĚ) "docelapodobný" 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(Opět) se shoduji... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(Výjímečně) se SHODUJi ... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
To je syndrom tak z doby Š105, tady je diskuze o prémii. Netvrdím, že prémii nemůže nic postihnout ale to může uprostřed i nakonci životního cyklu, (přijdou ekonomové vypíšou tendr na nového subdodavatele na připomínky technického rozvoje hodí bobek a neštěstí je hotové).
Mig_35
Kdo pořídil minulou generaci Range-roveru z počátku výrobního cyklu, měnil diferenciál klidně třikrát... a to je nesporně prémiová značka.
Avatar - Ham.
Ham.
Když vynechám třídy pro chudé vrstvy tedy mini, nižší střední a střední a vezmu to co dělá prémii prémií tedy vyšší střední, luxusní a SUV třídu tak mi vychází více než 90% podíl nafty a více než 85% podíl 4x4, vypadá to, že do dvou či tří let nebude v prémii nutné nabízet benzín a jedna poháněná náprava bude v nabídkách jen proto aby byly delší ceníky a tabulky výbavy...
IPace
Ceska republika urcite neurcuje smer, Evropa urcite neurcuje smer, takze jak benzin, tak jedna pohanena naprava tam zustane 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Ano směr určuje Čína, bylo by zajímavé stejná čísla o prodeji prémie získat z tohoto trhu...
IPace
ani Cina ne, kazdy vetsi trh ma sve pozadavky a podle toho se to ridi v globalu, navic trh se obraci tam kde ma jakousi iluzi levneho provozu, coz pro Evropany je ted nafta, za 5-10 let to muze bejt ale uplne jinak

od pristiho roku muze klidne vody techto 3 znacek v segmentu stredni a luxusni rozvirit jeste hybrid kombinovany s benzinem
Avatar - Ham.
Ham.
Hybridy v dnešním pojetí ať s benzinem nebo naftou to určitě nebudou, jestli je nějaká alternativa tak jedině vodík ve spojení s palivovými články a elektromotory. Ve světě existuje řada projektů jak pořešit transport vodíku z nichž některé jsou podle mne velmi daleko (např. BMW se tomu věnuje velmi intenzivně=hrnou tam velké love). Dnešní hybridy budou za 20 let v muzeu jako ukázka slepé uličky technického rozvoje. Například karbazol (paradoxně docela podobný ropě) [odkaz] umí vázat velké množství vodíku a jednoduše jej uvolňovat a to opakovaně donekonečna takže se na jeho bázi vyvíjí systém jak jej průmyslově obohacovat tankovat do aut, vyčerpaný z aut ven (uzavřený cyklus).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu KARBAZOL je "hezká myšlenka", ale zatímco hybridy tu již pár let jsou a během příští "5tiletky" se budou šířit a šířit, tak rozšíření KARBAZOLu jako "Nosiče vodíku" nastane (když vše půjde skvěle) MOŽNÁ tak za 20 let (zatím to není zcela hotové ani v teoretické rovině 😉
PS: Vodík jako palivo budoucnosti? (skoro)určitě ANO!
Kdy? Těžko říci, ale bude to za DLOUHO (40 let?)
Avatar - Ham.
Ham.
Hybridy tu jsou dávno ale reálně se neprodávají i přes všemožné dotace nemají ekonomicky "nárok". Kdy se vyvinou na použitelnou úroveň (ekonomicky) za 5, za 10, za 40 let? Pokud to bude v příští pětiletce pak to bude jenom za cenu totálního ekonomického pokřivení a nesmyslných státních intervencí/regulací (věřím a doufám, že současná krize pomůže částečně napravit již tak dost pomatené hlavy politiků v EU ale i za oceánem). Hezký rozbor je zde.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S těmi dotacemi to myslím není až tak hrozné 😉 a velmi brzy jistě SKONČí, neb nějakým způsobem HYBRIDní bude za pár let tolik modelů že ... 😄
(a SOUHLASíM že alternativní "nové" proudy - NEmyslím jen u aut - by MĚLY být podpořeny, ale jen v samém úvodu, dál ... a tak to snad je/bude i u hybridů...
NEchválím každý hybrid, ale líbí se mi třeba myšlenka PSA či Ferrari, kdy hybridy primárně nesměřují (jen) ke snížení spotřeby ale k pohonu všech kol či "pomoci" při předjíždění (a touto energií jsme dosud doslova plýtvali, resp. "ze 100%" jí prostě "vyhazovali" - NEvyužít jí byla prostě "bubost" 😄
PS: Jak jsem řekla, BUDOUCNOST vidím (také) ve VODÍKu, ale myslím že to v praxi bude ještě (dlouho) trvat - zatímco splní-li se jen část očekávání/plánů a představ ohledně kapacit baterií atd., tak hybridní vozy za doslova pár let (5? když za dlouho tak 10 let) budou VELMi výkonné, plněelektrické "okamžitěnabitelné" vozy dynamicky dokonce předstihující současné "běžné" modely budou mít "současný" dojezd 500-600 km a nejen (doslova) nulové emise, ale i OKAMŽITÝ nástup točivého momentu...
PPS: Mimochodem již dnešní "plug-in" Prius má reálnou spotřebu příjemně nízkou (NEzajímají mne hloupé politické aktivity - myslím že OPRAVDU za pár let budou hybridní vozy ZAJÍMAVOU alternativou ... a jak by řekl Voltair, právo používat je.. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
To je ten hlavní problém, "splní-li se jen část očekávání/plánů a představ ohledně kapacit baterií" - na to se čeká už nějakých 40 let protože s prominutím zkuplovat spalovací motor a elektromotor umí technici už 50 let ale stále se čeká na ty "schopné" články. Ne že by nešlo vyrobit použitelné auto (po technické stránce), LiPo technologie je dnes nejdál ale auto s dojezdem 300 km má články v ceně toho auta a to nemluvím o stále přítomném problému váhy a už vůbec ne o zcela katastrofální energetické bilanci dané jejich výrobou. Sám LiPo používám v malých modelech aut již cca 10 let a troufnu si tvrdit, že tudy cesta nevede (jo na deset minut závodního ježdění ježdění paráda ale pro praktické využití katastrofa).
IPace
BMW5 a Audi A6 jsou jako hybridy pripravene na uvedeni do prodeje 😉 a nemyslim si ze Mercedes si necha ujet v tomto vlak a neco taky skuti, a za 20 let budou v muzeu vseobecne spalovaci motory

ostatne tvoje predpovedi zname dobre z doby kdy "krachovali" americke automobilky, a jaksi se nevyplnili
Klaudius
Veď aj to je osobné auto, van v toľkých verziách a s možnosťami, o ktorých sa mnohým ani nesníva. Tri dĺžky, tri výbavy, 4x4, 6-8 miest v interiéri atď...
Naozaj nie je chyba Mercedesu, že jeho najväčší rivali túto triedu áut ignorujú... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
A co tak náklaďáky, ty bys do tohoto srovnání nechtěl? Pokud chceš srovnávat Viano tak to patří asi jinám, VW Transporter etc. BMW ani Audi v této třídě nic nemají (logicky, bavíme se o prémiovém segmentu) tak co chceš srovnávat?
Klaudius
Ty si jasný, VW konkurentom Mercedes, a BMW....
Pokiaľ pochybuješ, že Viano je prémiový segment, bež si ho vyskúšať. Že BMW ani Audi luxusné MPV nemajú, je ich škoda, nie prednosť. Porovnávať nie je čo, predané kusy by sa pripočítať mali, ako som napísal, Mercedes za to nemôže, že konkurencia na túto triedu kašle. 😉
Mimochodom, nerozčuľuj sa, škodí to zdraviu a kráse. >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Vianno je normální dodávka jako řada dalších od neprémiových výrobců.
Klaudius
Zobuď sa. Pletieš si hrušky s kolečkami. 😉
Avatar - white label
white label
Tak tady se obávám, že to si je pleteš spíš ty. Vit👋Viano (vyráběné ve Španělsku) je přímou! konkurencí především pro Transportet/Multivan (prémiové BMW ani Audi logicky nic podobného na užitkovém základu nenabízí). Podívej se na jejich běžné srovnávací testy, porovnej si ceny, možnou výbavu, motorizace atd. Opravdu hodně lidí se rozhoduje právě mezi Vianem a Multivanem, případně mezi Vitem a Transporterem 😄
To, že tu Viano nenajdeš není náhoda a už vůbec ne chyba redakce, hledej ho tady na webu pravidelně v tabulce mezi velkými meinstreamovýmí MPV spolu s Multivanem a spol., tady pod článkem si s podobně zaměřených větších vozů od MB musíš vystačit s eRkem.

P.S Možná je "problém" jen v tom, že si nikdy nejel třeba v podobně "našláplém" Multivanu, jako bylo to "tvoje" vzpomínané Viano...
CenturionCz
Ono když člověk porovnává náklady na provoz benzínu vs. dieselu, tak nemůže hledět jenom na kupní cenu a spotřebu, ale také na prodejní cenu. Většina lidí, kteří si kupují vozy z vyšších cenových kategorií počítají s tím, že je zase třeba za 2 roky vymění něco jiného a taky by za ně pak rádi něco dostali při odkupu. Tady ale vzniká problém, protože o jeté A8 s benzínovými osmiválci nebo A6 s benzínovými šestiválci moc zájem neni a proto jsou výkupní ceny nižší než u srovnatelných verzí s dieselem.
Mig_35
Jenomže ony se ty diesely potom prodávají s najetými 150 tkm, kolem stovky prodává málokdo... a to už jsou km, které moderním dieselům moc nesvědčí...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tak tedy😒br /> k prémii se nehodí náhon na jednu nápravu....
skoroprémie je ds3
do prémie se nehodí ropa
ropa je pohon socek, které nemají na benál
prémii kupují socky, protože nemají na tu správnou krev
kupci prémie už při koupi špekulují nad lukrativním prodejem..............atd.... >😁
Prémii si koupíš, protože máš. Nafta je třešinka - s menšími náklady, větším dojezdem získáváš podobnou dynamiku. A ano, i kupci prémie řeší při autě na každý den náklady - proto si tu prémii můžou kupovat...jedná se o vzorec myšlení než o životní idee. K té ds3 - dal bych ji přednost před a1....
No a pak si kupujeme řádidla pro radost, kde potěší spotřeba v 6válcovém vysokooktanovém benzínu ve výši 6,8 na sto a neřešíme, když si mazlík pošmákne třeba i 40 na sto.... o to větší je radost, že mu chutná.
Prémie je prémie a je to vidět na první pohled, cítit na první posez, znát na přechodu, .......prémie je prémie a byť jsou dnes vozy opravdu kvalitně a pečlivě dělány, použité materíny jsou stejné...... prémie je prémie a za tu si musíš zaplatit..... je to jako s hotely - i v penzionu se vyspíš, ale pocit 5ti* na rivieře je superiore..... premie :yes:
chickenek
dle statistik SDA je Audi č. 1, ale v re-e😜ortech, auta jsou zde zaregistrována na jeden den a poté vyvezena. Kolik potkáváte A1, A3 a A4, v ulicích...
Avatar - Machýrek
Machýrek
Velmi pěkná statistika, prodeje logicky táhnou nové modely, nová 3-ka s prodeji zahýbe stejně jako nová 5-ka, jsem zvědavý na CLS na koci roku... ale proč je tu Audiwagen? Protože je taky německý? Divné... V tomto segmentu má smysl srovnávat BMW - Mercedes - Jaguar. Proč tu Jaguar chybí? To je nějaký omyl asi...
Avatar - white label
white label
Především je to realita, Machýrku, pokus se s tím nějak srovnat..., zdraví je přednější. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A jsou tací, kteří si přejí aby bylo JEŠTĚ "hůř" 😉
Avatar - white label
white label
Nevím jak ty, ale já si osobně přeju úplně jiné, podstatnější věci..., kolik se celkem kde prodá Jagů a kolik Audin mě opravdu nijak moc nebere... 😉