Musím se pozastavit nad parametry nového 3.0 naftového biturba a pogratulovat Audi, ale ne jen Audi, které rozhodně není jediné, kdo produkuje špičkové nafty. Více než 100HP na litr objemu byla do nedávna nedosažitelná hodnota.
A auto ? Vše tak, jak má být. Prostě Audi. Jediné co musím rozseknout až na živo je prolis na zadních dveřích a pod světla. Z toho jsem trochu na rozpacích.
Toto je nekonečné téma. Já zase říkám, že Audi nemělo potřebu tvořit silnější třílitrový diesel, když měli jako alternativu 4,2 TDI. Jediné co je k tomu vede je to, že se 4,2 TDI nenasazuje do A6, takže vytvořili nyní silnější 3,0 TDI. Do A8 je nepopiratelně lepší 4,2 TDI 258KW než 3,0 TDiR 230 KW.
Mne NEtřeba přesvědčovat že 8 je víc (lepší) než 6 :-)
PS: Ale mít v této kategorii (která se až tak masově NEprodává) 2 motory s výkony tak blízko u sebe je, mírně řečeno, NEekonomické = dříve či později (na 99,9%) V8 4,2 TDi (do důchodu) "odejde" ...
PPS: Do A8 je sice možná opravdu "lepší/vhodnější" ale rozhodně NE nutný, naftový V8 dává REÁLný smysl JEN ve vozech typu Q7 či Range Rover = myslím že audi ho opradu dříve či později "vypustí" (a můj tip že "posledním" naftovým V8 na trhu "běžných/osobních" vozů zůstane V8 4,4 v Range Roveru stále "platí" ;-)
Smysl dává dokonale právě v A8. Pokud to shrnu, tak tenhle motor je nasazován do Touaregu, do Q7, do A8 a pokud bude nový Phaeton, tak půjde určitě i tam. (nevím jestli není i v součastném, ale na konfigurátoru v CZ VW jsem ho nenašel)
Takže pokud nebude nějaký enormní Tlak ekologů, tak se ten motor ještě nějaký čas prodávat bude. Toť můj názor.
Dobrá schíza, nejdřív pohaníš audi argumentem, že přišlo se supervýkonným třílitrovým dýzlem až "pětiletku" po bmw (nemluvě o tom, že vyjma těchto dvou značek pořád nikdo jiný podobně výkonný motor nemá, takže audi patří druhé místo) a pak je zamázneš tím, že jsou to joudové, páč teď mají dva podobně výkonné motory a je "jasné", že tedy zruší osmiválec. Tahle argumentační perla to zakončí, všem je nám to jasné, Kylie prostě musí audi vždy zakillit, jedno čím, noticka, že poslední osmiválec bude mít RR, to už je jen třešinka. >:D >:D Ty jsi opravdu případ pro Chocholouška, krasavice. ;-)
Nemáte to nějaké "pomotané"? ;-)
Motor jsem
1) pochválila (neb si to velmi pravděpodobně ZASLOUŽÍ)
2) upozornila že až TAKová "bomba" to není, že podobnou motorizaci tady už roky máme..
CO se vám na tom NEzdá?!?
Ano, lze předpokládat že audi když už má motorizaci podobnou mnichovskému 35d zvolí stejný postup, tedy že postupně podobně výkonný V8 "vypustí" (CO se vám nezdá na tomto?!?
PS: Nu a já jsem si "tipla", že naftové V8 (po BMW) opustí časem i audi (když už má 6ti válcovou náhradu - a takové trendy dnes prostě JSOU) a časem jistě i mercedes. Naopak V8 4.4 pro velké těžké vozy (tipuji že se bude dávat i do příštího RR Sport) Range Rover tu ještě chvíli bude - zdá se mi dost pravděpodobné, že by mohl být "posledním naftovým osmiválcem" na trhu osobních vozů.
Tak teď už "jste to stihl pochopit"? ;-)
ZVLÁDNETE odpovědět (co se vám na tom zdá "špatně"? CO je tam "nelogického"? :-)
V8 TDI je zcela nově přepracovaný, skvělý motor, nechápu co máš pořád s tím tvým stihomanem, že bude za chvíli končit? 8-s
Asi věděli proč do něho investovat i v době, kdy u konkurence podobná motorizace končila a snad si nemyslíš, že vývoj 3.0 TDI BiT začal až po uvedení aktuální verze V8 TDI na trh.
Pro A8, Q7, nebo Touarega to je (a stále bude) ideální motorizace... ;-)
Ano SOUHLASím že pro vozy SUV je V8 "lepší" verzí (u A8 je to "tak napůl", tam to tak "dramatické" NEvidím
PS: Máte pravdu že u vw NEní "až tak výjímečné" když se motory výkonově blíží či dokonce "překrývají" .. (to si jiní výrobci, včetně BMW, dovolit NEmohou.. ;-)
Figurka nahoře chválí audi za ten biturbodýzl a vůbec jejich naftové portfolio, ty hned musíš přijít s poznámkou, že je o pětiletku pozadu. Tak jaká pochvala? Jak jsem ti psal níže, tvá průhlednost si nezadá s lesní studánkou.
Přitom, ať člověk je nebo není fandou audi, musí před jejich aktuální dýzlovou paletou motorů smeknout, co výkonová kategorie, to špička, navíc s výjimečným rozčleněním v top motorizacích, s osmiválcem pro lux a suv segment a šestiválcem pro vyšší střední a za pár měsíců jistě i pro střední třídu. Tomu se dá jen zatleskat, tak tleskej, panenko. ;-)
Tohle už je trochu "na vyšetření" :-)
VELMi jasně jsem vám vše "osvětlila" (v 17:41) a vy "si melete" a opakujete "tu svou" ("..tak jaká pochvala"). :no: ;-\
Takové motory jsou zatím jen 2 (no 2 a 1/2, trochu jim konkuruje 202 kW/600 Nm v JAGu) a s tímhle zatím "teoretickým" od audi prozatím nikdo nejel. Nicméně i tak si pochvalu a ocenění VELMI PRAVDĚPODOBNĚ ZASLOUŽÍ (jak jsem napsala) - a co se týče toho "o pětiletku", navrhujete hrát "že konkurence NEexistuje"? Že tohle je PRVNí motor podobných parametrů? :-) (i dnes je takovýhle nový motor OCENĚNÍHODNÝ, ale ... ono je to přece OPRAVDU "o pětiletku")
Smekám tam kde "si to zaslouží" - jestli jste "celý vedle" třeba z 2.0 TDi, tak "si to (pěkně) užijte" ;-) (když už se vám chce smekat před motorovým portfoliem, co říkáte na BMW?)
A děkuji za "panenku", (a jen tak mezi námi, "na písknutí" spíše NEtleskám :-)
Já bych snad jen doplnil, že nikoli "pětiletku",ale dokonce "sedmiletku" ( motor 3,0 biturbodiesel představilo BMW na začátku roku 2004) a nahradilo jím tehdy nejvýkonější osmiválec 3,9D... V půlce roku 2005 přišlo BMW s novým motorem 4,4 D a výkonem 220kW a 700 Nm, ale záhy si uvědomilo slepou cestu tohoto vývoje a zcela jej nahradilo 3,0 biturbodieselem 210 kW...
Sorry hoši,ale Kylie má pravdu! Audi jen kopíruje BMW o pár let později. Viz třeba novinka u Audi-aktivní řízení... Určitě je jen otázka času,kdy Audi přijde s natáčením kol zadní nápravy....
BMW je v motorech tradičně vynikající a částečně (R6 není V6) jej "kopírovat" není nic špatného a nedělá to zdaleka jen Audi. Na druhou stranu třeba přímý vstřik kombinovaný s přeplňováním prosadilo v praxi Audi/VW, podobně jako dvouspojku, kterou už má BMW taky. Stejně jednosuše můžu tvrdit, že BMW "kopíruje" Audi v široké nabídce verzí se 4x4. Sorry hochu, ale tohle plácání (kdo dál dočůrá) je v podstatě o ničem, nejen v D3 si tyhle věci prostě všichni hlídají navzájem...
Nu, je-li řeč o novém (stále ještě "budoucím") 3.0 TDiR, tak ten level je 7 let (a OPRAVDU si myslím, že audi bude následovat bmw i v tom postupném vyřazení naftového 8mi válce - jen to proběhne "o level" později ;-)
Proč se BMW, Audi i Mercedes vyhýbá v téhle kategorii spojení pohonu všech kol se základní motorizací 2.0 d /potažmo i/? Já bych to ocenil. Je to možné jenom u trojky...
Mě se u Audi líbí, že se nesnaží dělat kroky zpět jako VW, které nejdřív vyprodukuje výborné 4x4 synchro a pak ho nahradí takovým odpadem jako je haldex a zákazníkovi se snaží namluvit, že je to pokrok.
Ty voe to jsou zase kecy...
Sám sice Haldex nemám, ale měl jsem a na základě mnoha dílčích zkušenosti jej tak odsoudit nedokážu...
I Veyron ho má.
Buď máš v garáži starou imprezu a ujel Ti vlak, nebo jen prostě nejsi chytrý... :-!
Zase jeden zpracovanej PR kecama automobilek. Starou imprezu bohužel nemám, ale věz, že její stálej pohon všech kol je lepší než novej haldex. Víš třeba, že první generace haldexu neuměla 4x4 pozpátku? Takže si někam zajel a už nevycouval. To se ti se synchrem nestalo. Prostě stálej pohon všech kol je lepší. Nějaký složitý spínání spojkama je prostě jen ojebávka ne krok dopředu. Kdyby to byla taková výhra tak se to už dávno používá v Rallye.
Ale mezi koncernový haldexem 1.-3. generace a tím současným je propastný rozdíl. V prvních třech generacích byla lamelová spojka ryze! hydraulická, podobně jako třeba v první a druhé generaci Hondy CRV.
Ale Haldex IV už je příkladem špičkové elekrohydraulické spojky, pracující už i "preventivně". Zajímalo by mě tedy, kde vidíš u současného koncernového Haldexu ten "odpad" ve srovnání Syncra s viskózní spojkou? Navíc nevím, proč je místní tradiční pohrdání Haldexem spojeno pouze s koncernem, když ho používá třeba i Volvo/Saab a 4x4 na velmi podobném principu (MAGNA) má třeba i Kia, Nissan, Renault a obdobnou (ale elktromagnetickou) spojku využívá i Hyundai, Mitsubishi, Toyota, Suzuki, Mazda...
Haldex je oblíbený obvykle u automobilek, které nabízejí modely s uložením motoru napříč (Volvo Saab,...). Zásadní výhodou je pro využití nízká cena. Ke schopnostem Haldexu - kamarád má WRX STI (zarputilý fanda, Subaru převálcuje i Ferarri) a zkoušeli v zimě bláznit na okreskách ještě s Passatem R36. Passat si ani nelízl. Nemá cenu dělat nějaké srovnání. Výrobce nepočítá s tím, že se model s Haldexem bude pouštět do rally...Já bych ale volil raději 4Matic ne 4Motion :-)
V praktických srovnácích testech 4-matic nějak neexceluje a končí zpravidla za "podélným" Quattrem i X-drivem. Technicky se jedná podobné řešení jako u X-drivu (Fergusson systém).
To je pravda, že je mezi 1 - 3 generací propastný rozdíl, konstrukčně a je to znát i na jízdním projevu. To že není výsadou je VW je taky pravda. Japonský automobilky ho používaly už před několika 10 letími. Jak tu píše Johnnn výhodou je nízká cena. To je taky důvod proč se nepoužívá v Rallye. Nesposkytuje lepší jízdní vlastnosti, ale je levnější. To je právě ten důvod proč si myslím, že proti stálýmu pohonu všech kol je to prostě jen ojebávka.
Jedná se o reklamu pro celý koncern. Vyrobit auto, které po dlouhá léta nikdo nepřekoná je dokonalá reklama. Tak proč ne? To auto navíc cenu neztratí a cena bude jen stoupat.
Tohle už NEbyla reklama (každý vůz byl "dotovaný", reálná cena je někde v kategorii pořizovací sumy za verzi Gran Sport), to bylo spíš něco jako "poručíme větru dešti")
PS: A jak to tak bývá, až PO skončení výroby se "najednou" začnou objevovat texty jako je ten na nějž je ten ODKAZ (výše) ;-\
PPS: Prostě se poPIËCHovsku snažili (a nutno ocenit že dokázali) dokázat nemožné/předběhnout čas, ale myslím že "normální" Ferrari je "násobně" rozumější vůz (v mnoha ohledech) ;-)
To auto je výkladní skříní celého koncernu a JE TO REKLAMA JAKO BEJK!!!
Nevím, proč máš pořád potřebu vše z koncernu zkritizovat, i když se jedná o auto, které je špička mezi auty. To že to žere jak prokoplý je známá věc a už před lety v TopGearu to říkali. Takže to že na idnesu objevili ameriku a ty společně s nima na tom nic nemění.
TaK(ž§e Se,,Ra!d!š"i" zA"M"ě_ř nA t:e%n sVů D(e)B(i)L(o)P(i)S"""" A nE)r(Oz.e.Bír=E=j %ˇ/! L#é’Ta Z"n"áM/o/U v?Ě*c,,, J/a/Ko , Kd-y-B}y{ T[o] p{ř*eD*tÍ.m tAJIl*i* %
To jste špatně pochopil, že má "absurdní" spotřebu je SAMOZŘEJMĚ známé (všem) od začátku, ale to že i mnoho částí vozu vydrží také "jen pár minut", to už zas TAK "veřejná" info NEbyla... :-)
PS: Takhle NEvypadá "výkladní skříň" - tohle byl jeden z nejnesmyslnějších finančních projektů, odpovídající spíše bývalým sovětským poněkud "megalomanským" projektům (proto jsem napsala to "poručíme větru dešti" ;-)
noo suhlasim s tym čo pišu kolegovia...veyron nebol nikdy realna hrozba pre ine exoticke auta či vykonom,či vlastnostami na ceste atd...vykladna skrina vw group to je to voč tu běží...použita technika a všetko s tym spojene ostava nadalej viacmenej neprekonane a osobne som nikdy veyrona nebral ako auto na okruh či take normalne jazdenie ...par krat za rok sa zviesť ukazať sa na nejakom tom zraze ukazať šejkom že na to dotyčny ma,ale nič viac...tomu odpoveda aj ta spotreba ,vydrž pneu či ostatnych časti ,proste len ukazať a opať dať do garaže pod plachtu :-! lambo,ferrary,maserati,astony a ešte ovela viac exotou su take rakety na denne jazdenie
Myslíš TT, A3, S3, RS3? ;-) >:-[]
Současná generace haldexu je (proti někdejšímu syncru) odpad?
Zkus se o tom víc rozepsat..., moc by mě zajímalo, jestli o tom víš tolik, aby ses k tomu podobně jednoznačně vyjádřil.
Tak nejdřív napiš, o co bylo právě to syncro s (mezinápravovou) viskozní spojkou "stálejším" 4x4, než "koncernový" Haldex IV s (mezinápravovou) elektrohydraulickou spojkou (viz i má včerejší reakce z 20:28)?
Výhoda - stálý pohon všech kol s rozdělením 50:50, který se podle potřeby může měnit. Oproti stálýmu pohonu se Haldex "jen" připojí po prokluzu předních kol, což při připojení zadní nápravy mění dynamickou stabilitu vozidla v zatáčce. Osobně jsem to párkrát v zimě vyzkoušel (Haldex 1 i nový Haldex 4) a je to docela nepříjemný.
Znatelné připojení zadní nápravy až! po prokluzu té přední (možné u Haldexu 1.-3. gen.) už právě u Haldexu IV příliš nehrozí. Např. při rozjezdu přenáší část výkonu i zadní náprava už od samého počátku rozjezdu i při běžných adhezních podmínkách. Problémy s náhlejší změnou přenosu na jednotlivé nápravy (např. v zatáčce, jak sám zmiňuješ) mělo i to syncro (najdeš to na zahraničním netu často ve slabinách syncra v Passatu, Golfu, Corradu). Nějak mi z toho syncra utíkáš k obecnému stálému pohonu 4X4 s rozdělením 50:50, ale s tím konkrétním srovnáním současného Haldex vs. někdejší Syncro jsi přece (původně) přišel ty...
Protože to je "málo prémiové"!
Audi pohon 4x4 "musí" (doslova MUSí) nabízet "ke všemu", u BMW a Mercedes(u) je to jen "varianta/zpestření nabídky"..
PS: A BMW řady 3 je přece jen "masovka", tady jsme už ve vyšší střední třídě určené už doopravdy "prémiovým" nebo alespoň "prémiovějším" zákazníkům (třeba MNĚ osobně v této kategorii příjde motor 2.0 TDi prostě "málo" ... kdyby to byl alespoň 2.2 HDi 150 kW/450 Nm tak snad, ale takhle... :-)
Myslíte že majitele audi A6 (2.0 TDi) "straší" C5 s motorem 2.2 HDi? Chápu (a asi máte pravdu ;-)
PS: Ale těch "+20 kW" a "+70 Nm" by se vozu velikosti/váhy A6 (navíc s 4x4) v reálu myslím docela "hodilo"... :-)
hodilo ja by som osobne tiež nechcel 2.0tdi 130kW a 380Nm v quattre,ale tiež by som nechcel 2.2 hdi aj ked nič proti,C5tka v kombiku je u mna jeden z najkrajšich kombikou ,komplexne krasne auto,či už interier či exterier. 2.0 BiTdi 150-60kw ,450-70Nm by v quattre bolo akurat,moožno sa dočkame niečoho takeho uvidime
Nevím, jak jsi na tom se čtením, ale stačí se podívat na horní tabulku a přečíst si že do A6 je možné objednat motor 3,0 TDI 150 KW a 450 Nm a světe div se, to jsou ty stejné hodnoty jako má 2,2 HDI. Psaná spotřeba je u Peugeotu 508 GT s tímto motorem 5,7 L/100Km a u A6 3,0 TDI 150 KW je to 5,8 L/100Km.
Co z toho plyne? Když bude zájemce o A6 chtít motor 150 KW tak si veme nejslabší 3,0 TDI a když bude chtít ještě slabší Veme si 2,0 TDI.
Takže pokud má někdo pocit, že ho straší C5 s motorem +20KW, tak si koupí jiný motor.
Takže tahat sem 2,2 HDI jako strašáka pro A6 je nesmysl, protože v A6 je v dieselech tato hodnota jako druhá nejnižší a jsou k dispozici dvě další značně výkonnější dieselové alternativy.
PS: S motorem 2,2 HDI 150KW jsem jezdil a je to hodně příjemný motor s dostatečnou silou. Byl jsem moc mile překvapen. Skvělý zátah a přitom dokonale plynulý a skvělá kultivovanost. Ten motor má u mě za 1.
joo pre porovnanie 3,0 a 2,2 ,išlo myslim o porovnanie v zruba rovnakej triede kedže je rozdiel mať 6valec s turbom 3litrami a 2.2ku turbo, 4valec s rovnakym vykonom a Nm...v ramci downsizingu by som povedal,že dvojite turbo zhodny či nepatrne vyžši vykon z menšieho objemu,menšia vaha,tym padom nižššia spotreba...o nejakej prestiži je už zbytočne sa baviť v dobe ked sa mercedes nehanbi za 4valec S-klasse takže tak nejak,aj ked nič proti 3.0 tdi ,radšej mam 2.5 tdi 5valec ten zvuk milujem
Tak ona hlavně porovnává nejslabší motor v A6 s nejsilnějším v C5. Takže smyslem mého příspěvku bylo spíše to, že pokud majitel A6 bude chtít silnější diesel, tak má kam sáhnout.
Tak ona hlavně porovnává nejslabší motor v A6 s nejsilnějším v Citroenu C 5. Takže smyslem mého příspěvku bylo spíše to, že pokud majitel A6 bude chtít silnější diesel, tak má kam sáhnout.
Edit: Zahlásilo to, že nejde odeslat a najednou hups a je to tam dvakrát
jasne došlo mi to časom ;-) ono povedzme si otvorene ak niekto uvažuje o kupe audi a6 nebude uvažovať nad C5kou či naopak...oba tieto modely maju svoje kvality,ale rozdielnu klientelu...a ako pišem vyššie c5 v breaku :yes: ,a vlastne a6 tiež viac zaujal v avante...celkovo som asi vadny,lebo kombi verzie sa mi často,teda viacmenej snad v 80% pačia viac jak sedan,liftback či hatchback daneho modelu...
Já za sebe taky musím přiznat že spoustu kombi se mi líbí víc než sedan (nebo HB a pod)
Třeba Superb, Passat, 508, C5, A6, Octavia.... a je toho mnohem víc. Já teda sám mám sedana, ale bude to tím, že jinou variantu nedělali. Věřm že dělat combi, tak by to mohlo být zajímavé.
jedna vec je ta praktičnost ,ale druha vec je že sa mi kombiky pačia od dôb mladosti hlbokej ,nie žeby som sa citil staro v mojich 25 rokoch,ale sice už niesom sam,sme traja ...
To (porovnání A6 a C5) rozhodně NEmyslela - chtěla jsem říci že "obyč." dvoulitr TDi mi (byť jako základ) příjde pro "prémiový" vůz vyšší střední prostě MÁLO (a že by to chtělo ALESPOŇ něco jako je 250 CDi či 2.2 HDi - TO je, dle mne, "vhodný" ZÁKLADní motor pro prémiový vůz vyšší střední třídy ... a nad ním už jen 6ti válce - tak jak je to třeba u JAGUARu XF :yes ;-)
Rozdíl 20 kW a 70 Nm už spíš JE znát - a ve vyšší střední (pro C6 či pro budoucí DS9) se lidem (myslím i "místním" diskutujícím) zdá(l) 2.2 HDi spíš "málo"..
PS: Prostě MŮJ názor je, že 2.0 TDi je pro "prémiový" vůz vyšší střední třídy "jen tak tak", spíš MÁLO (zrovna tak tu padaly kritiky na 2.2D v JAGu XF - což je jen "převlečený" 2.2 HDi i ten je celkem "jednoznačně" silnější než 2.0 TDi, které v A6 navíc musí pohánět obě nápravy...
s tebou se nemá cenu bavit. Nemyslím, si že by jsi byla tak nechápavá, ale spíš tě to baví. Jestli je 2,0 TDi pro uživatele slabé se zeptej jich. Absurdní je tvé porovníní 2,2 HDI s 2,0 TDI a argument +20KW. Když bude chtít majitel tento výkon sáhne po třílitru. Nebo snad myslíš že je dobrý nápad aby nabízeli 3,0 TDI 150KW a k tomu 2,0 TDI 150 KW ?
Třílitr s výkonem 150 kW je dnes už trochu "out" NEmyslíte? (to i ten Citroën na tento výkon kdysi míval "jen" 2.7 a dnes vystačí 2.2 - tohle fakt NEní "náskok ..."
Ale o to nešlo, má praxe je, že mezi motory 2.0 a 2.2 je zdánlivě malý rozdíl v objemu, ale v praxi VELKÝ rozdíl v chování motoru.
A dle MNE je prostě "obyčejný" dvoulitr pro vyšší střední "nic moc" = prostě už by to chtělo aby u audi nahradili starý 3.0 TDi s "legračním" výkonem 150 kW nahradili novým 2.2 TDi (řekněme 160 kW a 500 Nm - když je to to audi :-)
Porboha proč? Sama se tu věčně biješ do prsou, že šest je více, než čtyři a že čtyři válce ve vyšší střední je málo a najednou bys nahrazovala V6 nějakým R4!?! 8-s
Zvlášť ve vyšší střední budu mít stokrát radši nesrovnatelně kultivovanější V6, než stejně výkonné R4 (2.2 HDI). Myslím, že už "poloha" maxima krouťáku tohoto V6 v rozsahu od 1250! - 3500 ot./min. taky něco napovídá.
Osobně bych raději v této třídě R4 diesely vůbec neviděl a pokryl bych poptávku raději třemi výkonovými verzemi V6/R6.
Jistěže raději V6 TDi! (ale NE s výkonem 4válce od Citroënu ;-)
PS: Tady má prostě "náskok" Mercedes s povedeným 250 CDi a i ten Citroën s 2.2 HDi/resp. JAG XF 2.2D, je jistě jen otázka času než/kdy i audi s něčím podobným příjde..
PPS: Ty otáčky jsou logicky "lepší" - ale viz článek o JAGu XF 2.2 D, osmistuňová ZF si s tím "hravě" poradí (v reálném provozu to NEbude skoro znát...
Co je tedy konkrétně špatného na tom, nabízet ve vyšší střední V6! TDI jen se 150 kW (místo podobně výkonného, ale nekultivovaného R4), když to V6 TDI můžeš mít taky se 180 kW, nebo 230kW?
Tak "o co", že audi bude NÁSLEDOVAT konkurenci a hned jak bude mít "odpovídající" čtyřválec, tak "uměle sníženou" verzi 150 kW stáhne? :-)
PS: Před MNOHA lety jsem čelta "tisíc" argumentů PROTi třílitrovému šestiválci se 152 kW (v minulé C5), jak je to "slabý" výkon a že audi na ten výkon stačí R4 ;-)
Já na jednu stranu také ne (mám ráda "víceválcové" motory), ale myslím že to je "nevyhnutelné" a těch 152 kW se "diskutujícím" zdálo z třílitrového V6 málo už před mnoha lety... (byť já s ním spokojena byla - byl "sametovokultivovaný" - a ten výkon na vůz střední třídy byl "akorát" a ostudu nedělal ani na německé dálnici..
PS: Prostě dnes už jsme jinde (a 150 kW z třílitru je ..) i ten Citroën má ohlášený dvoulitr s 202 kW (a Hyundai ho už dokonce vyrábí.. ;-)
Vím že míchám "benzín s naftou", ale ono je to dnes už (skoro)jedno, ne? :-)
2.0 biTDI už přece má koncern taky (viz Amarok), přesto bych ho za žádný 3,0 TDI nevyměnil (zvlášť v takové A6) ani náhodou, i kdyby měl podstatně lepší výkonové parametry.
Přiznám že o Amaroku vím sotva to že existuje :-)
PS: A jestli u vw/audi mají odpověď na 2.2 od Mercedesu či PSA, je TĚŽKO pochopitelné, proč jí NEpoužívají (v "normálních" autech... ;-)
Jednak by mě zajímalo, proč nesrovnáváš srovnatelný objem, tedy ten základní 2,0 TDI (z aktuální A6) logicky se silnější verzí 2,0 HDI? Zřejmě proto, že tam by to pro Citrón moc lichotivě nevyznělo. Raději srovnáváš druhou nejslinější motorizaci C5 s tou základní z A6.
Základní 2,0 TDI nepohání dvě nápravy A6ky, ale pouze jednu.
2,2 HDI papírově vytěžilo z většího objemu +20kW a 70 Nm s tím, že maximum krouťáku má 2.2 HDI ve 2000 ot./min., zatímco 2.0 TDI má maximum v rozsahu 1750-2500 ot./min. Vzhledem k tomu, že u A6 se jedná o vůz o třídu větší/"vyšší", tak papírový rozdíl v maximálce (8 km/h) a ve zrychlení (0,7s) není (i vzhledem k většímu objemu) nějak dramatický a bude záležet i na srovnání subjektivních pocitů za volantem, případně i objektivního měření v reálu. Navíc základní motorizace je ve vyšší střední spíš jakási povinnost pro výrobce a pro ty, kdo chtějí mít "drahé" auto za "málo" peněz... ;-)
Proč je nesrovnávám? Protože dvoulitr (jedno zda má "papírový výkon" 120 nebo 130 kW) dle mne do vyšší střední třídy NEpatří (nedávno tu byly "pochyby" o aplikaci nového 2.2D do JAGu XF). Takže JÁ považuji za "rozumné minimum" motor "o stupínek" NAD dvoulitrem (prostě audi by NEmělo nabízet třílitr o výkonu 2.2 HDi nebo 250 CDi, ale mělo by "pospíšit" vyvinout nějakého "konkurenta" zmíněným... ;-)
2.2 HDi věru NEní nejsilnější motorizací vozu střední třídy C5 (i když bych jí asi označila za "k vozu optimální"... :-)
... a zdá se mi vhodná jaká ZÁKLADní pro vozy jako je JAG XF, Citroën C6 či A6 (menší motor je pro tak velká auta - dle MNE - už "moc málo" - NEjde o maximálku, tu využijete jen VELMI MÁLOkdy; a nejde ani o zrychlení 0-100 km/h, to také v praxi NEvyužijete - jde o "běžnou" elasticitu kterou člověk využívá DENNĚ, a tam bude v praxi motor typu 2.0 TDi "jen tak tak"
Já přece VÍM že to "dělají" všichni - jen mne trochu překvapilo, že od JAGu se asi očekává "víc" (či co), neb tam je 2.2 HDi (tedy D) málem "málo", a pro A6 "stačí" běžné 2.0
PS: Já mám asi "vyšší" nároky, pro mne je 2.2 HDi "optimum" pro vůz typu C5, pro "prémiovou" vyšší střední třídu SOUHLASím a je to jistě i "správné" aby začínala "normálním" 4 válcem, ale MNĚ by se líbilo kdyby ten "první" motor byl ... spíše typu 250 CDi ;-)
Když u Citroën(u) před 2 lety "vyřazovali" kvůli nízkému výkonu (jinak povedený) V6 2.7 HDi 150 kW určený hlavně pro vozy STŘEDNí třídy jistě NEtušili, že po pár letech bude "stejněvýkonný" 3.0 TDi "chválen" a "schvalován"
NEtušila jsem to ani já, když před 5ti-6ti lety se diskutujícím zdál můj V6 3.0 se 152 kW málo výkonný - a VŠICHNi (fakt skoro BEZ výjímky ;-) ) by tehdy (před těmi 5ti lety) dali přednost dvoulitrovému 4válci vw :-)
On i ten JAG nabízí nad 2.2D nikoli tři silnější diesly (jak píšete), ale tři "jinak nastavené" VERZE ;-) STEJNÉHO motoru :-)
PS: Dle mne tam také spíše NEpatří (a když už tak ne "obyč" dvoulitr, ale spíše něco jako např. 2.2 - jedno zda od Mercedes(u) či Citroën(u) ;-)
A teď trochu VÁŽNĚji - mám vyzkoušený rozdíl mezi 2.0 a 2.2 HDi a je MNOHEM větší, než si asi mnoho lidí myslí (s trochou - ale opravdu jen trochou! - nadsázky se ten rozdíl dá popsat jako "obyč čtyřválec x menší šestiválec"
Ale on třeba ten slabší 3.0 TDI je znatelně příjemnější/povedenější, než bývalý 2,7 TDI s podobným výkonem... A možná to podobně platí i u HDI, ale já jsem zrovna s 2,7 HDI nejel, takže to nemůžu porovnat.
Popravdě u 2.7 HDi to bylo málem naopak :-)
NE - to "přeháním", ale zatímco původní V6 2.7 HDi byl asi opravdu "nejkultivovanější diesl na světě" (jezdila jsem s ním v C6 a byla to opravdu PARÁDA :yes: ), tak jeho "převrtaná verze" 3.0 s více otvory v trysce je díky dále sníženému kompresnímu poměru "kultivovaná" a "pohodová", ale NEJ na světě už asi NEní.. ;-)
PS: Potřeboval by hlavně novou převodovku - ta současná 6ti stupňová od Aisin je sice "fajn" a "pohodička" a "neplete se", ale v roce 2004 (když jí PSA začalo používat) byla SUPER (jako novinku jsem si jí koupila s třílitrovým benzínovým V6), dnes už je "jen ok"
PPS: Kdyby nějakým "nedopatřením" měl ve vašem okolí někdo snad zájem o C5, jako "optimum" mu lze doporučit (třetí evoluci motoru) 2.2 HDi - auto i motor, resp. auto s tímhle motorem, je v česku myslím až velmi, ale opravdu VELMi PODceňované.. ;-)
Dobrou :-)
To mne NEpřekvapuje, já jen upozornila na VELMi dobrý motor (který má konkurenci jen v 250 CDi a 23d/Alpina D3) ve vůbec ne špatném voze (byť "chápu" že snad i VĚTŠINA lidí pojede raději s horším motorem a hůře vybaveném/odhlučněném voze - jen když jeho znáček na kapotě bude "více in" ;-)
heh PSA fanušička ;-) joo vw koncern ma 2.0 bitdi,ja si to predstavujem tak že zaklad 2.0tdi ostane pre jednu napravu,2.0 bitdi by som nechal pre 4x4 155-160kW 420-460Nm a 6valce by som nechal vyššie ,drahšie ...a voec by som sa nehanbil za audi ktore ma cez 200koni a je to len 4valec ,čo sa tyka samotnej vyvaženosti chodu je to už lepšie su to crka tak tam problem nevidim a ako som pisal Sklasse ma 4valec tiež a čo? heh-C6 bolo delo sice nedocenene,ale zaujimave auto.
Na papíře vypadá spousta věcí hezky, v reálu jede např. větší, těžší a o 15kW slabší 520d líp než 508 2,2hdi. (obojí s AT) Kde udělali soudruzi z PSA chybu?
Může být, ve výsledku je to jedno. Ber to jako reakci na tvé "poplakávání" nad nedostatečností základního dýzlu v A6, sama ho můžeš srovnat s vrcholnou motorizací 2,2hdi v menším a lehčím autě od PSA, kterou tady argumentuješ, pak se přijď podělit, hádám, že to pro audi žádná tragedie nebude.
(dokud jste mi to neřekl) NEvěděla jsem že "poplakávám" ;-)
I zde na těchto stránkách padly "kritiky" nad NE"dostatečností" motoru 2.2 HDi jako základní motorizace Citroën(u) C6 - jen jestli STEJNí lidé teď neobhajují 2.0 TDi jako "dostatečné" pro A6 :-)
PS: 2.2 HDi je velmi povedený motůrek, ale pro C5 věru vrcholnou motorizací NEní - ta "správná" C5 je "se 6ti" (válečky) :yes:;-)
neodsuzoval bych majitele premiových značek jako nezodpovědné řidiče. Z českých dálnic mám spíš zkušenost, že nejdivočejší závodníci a totální prasata sedí ve fábbiích HTP nebo Octaviích TDI. Pochopitelně je to i tím, že je to nejrozšířeněnjší značka...
Broučku tady jste VEDLE (jak ta jedle ;-)
Je MNOHEM "bezpečnější" jet vysokou rychlostí, popř. "dravě" autem které JE NA TO STAVĚNÉ (např. Porsche) než např. onou výše zmíněnou Octavií TDi
(váš příspěveček "dost mimo" zdá se mi :-)
Bla, bla všichni víme, že tvůj příspěvek nijak nesouvisí s konstrukčními dannostmi, ale byla to jen příležitost, hloupá jako prakticky pokaždé, napsat slova octavia, superb či cokoliv souvisejícího s koncernem vw v nelichotivém kontextu. Dětinské, bohužel typické. ;-)
Bla bla - NEtrefil jste "stodolu" ;-) - s tou škodovkou jako příkladem přece přišel STEFIČ a NE já!!! :-)
PS: Já jen "odkývla" že mám stejné/podobné zkušenosti (že třeba majitelé minulého SUPERBu s ním /tedy hodně z nich/ jezdili "jak šílení" - jako by to bylo třeba to Porsche ;-)
PPS: Takže "klídek" (a KLIDNĚ vám přiznám, že "můj milášek" C5 V6 má sice "mňamkové" MICHELIN pneu s indexem do 300 km/h a v nějakých takových cestovních 220-230 km/h jede velmi klidně a cítíte se v něm "naprosto v pohodě", ale třeba Ferrari California působí ve 280 km/h ještě DALEKO "jistěji" - spokojen? :-)
Tak takhle NE! :no:
Buď se "bleskem" omluvte za své "bla bla" a "hloupá" atd. a nebo SI zkritizujte STEFIČe za to jeho text o "jak prasata jezdících škodovkách" - buď jedno nebo druhé ... VYBERTE si :-)
Sorry ale "plácáte" - JEN jsem napsala že mám STEJNÉ zkušenosti jako vy (a on "se pustil" do mne - místo do vás :no::-|
PS: Vaše reakce (vás obou) vás věru NEšlechtí... ;-)
Pohled na svět ve stylu, "každý, kdo má na lepší auto než já, je nepřítel... a tedy neumětel, bezohledné hovado atp. atd." je celkem vypovídající... o tom, kdo ho prská kolem sebe. ;-)
U mnoha lidí také funguje jednoduchá psychologie, mám starou obouchanou plechovku, jestli ji odřu nebo ne je mi *, jedu si jak chci, všichni mi můžete políbit...
S různými podobnými "jednoduchými psychologiemi" bychom mohli pokračovat do nekonečna. ;-)
U normálních lidí opravdu funguje, že když jedou v menším autě, v kterém obvykle nejsou tolik odtrženi od okolního světa, mají větší respekt. To s to "plechovkou" nesouvisí až tak s velikostí auta.
Snažím se naznačit, že neblikání, stejně jako jiné silniční ignoranství nesouvisí s velikostí ani premiovostí auta a že různých "psychologických" modelů sice můžeš předvést iks, obecnou platnost ale nemají.
Přímo s blikáním to nesouvisí, také to neplatí obecně. Stejně tak to co tvrdil Stefič. U normálních lidí ta psychologie funguje v tom smyslu, čím máte pocit, že si s autem můžete dovolit více, tak si prostě dovolíte.
s tím souhlasím, psychologie skutečně funguje, ale rozhodne ne obecně. Nemyslím si, že jízdní styl = kvalita auta. Je to o člověku. DE.b.i.l. je D.e.b.i.l. a je uplně jedno, jestli ridi starý škopek nebo novou limuzínu. Jen jsem tvrdil, že nejčasteji vidím závodit Škodovkáře. Ale stejně tak to může být i tím, že jich jezdí nejvíc, tudíž v nich sedí největší % d.e.b.i.l.ů.
Rozumíme si, proto jsem psal o normálních lidech, kteří mají pud sebezáchovy. Ta psychologie je spíše podvědomá. Když je člověk rozumný, tak se snaží kontrolovat, ať jede v jakémkoli autě. "Bezohlednému" je jedno v čem jede a jak jede.
Presne. Ja som minule narazil na prvotriedneho dementa a sedel - v minulej generácii Renaultu Thalia. Nikdy nevieš, či stretneš blba v plechovke alebo nablýskanej káre.
Nějakej mlaďoch v Thalii, co stál za mojí mámou na křižovatce, vystoupil z auta a sprostě na ní křičel, proč nejela. Přitom by to stejně nestihla... vola potkáš všude
Ako mi bavoráky nie sú sympatické a Mercedesy naopak, tak Audina ako zlatý stred mi je úplne ľahostajná. Neviem si pomôcť, tieto autá ma nejak neberú. Nie je nič, čo by ma na nich nadchlo, a rovnako nič na kritiku. Sám dobre nechápem čím to je, proste táto značka nech urobí čo urobí, je to mimo mňa.
Áno, predovšetkým. Inak sa tu dá hovoriť iba ak o papierových vlastnostiach a cenách - čo v prvom prípade rozoberať nejdem, nakoľko už len označenie "prémia" dáva predpoklad na plnenie nemalých očakávaní, a v druhom prípade sa o tom tiež baviť nejdem, pretože ceny nových áut tejto kategórie sú nad moje súčasné možnosti a tiež porovnateľné s menej aj viac sympatickou konkurenciou.
Priznám sa, v predajni Audi som bol za posledné asi dva roky raz - a nie s veľmi príjemnými pocitmi som odišiel. Správanie dámy, prítomnej medzi autami, bolo (zrejme po odhade hrúbky mojej peňaženky) vlažné, s mierne arogantným nádychom.
Takže mi ostáva hodnotiť dizajn - ktorý pre zmenu necháva vlažným mňa. AKo som písal, neviem sa ním nadchnúť, ale zároveň mu ťažko možno vytýkať nejaké zásadné chyby. Len to proste nie je moja šálka kávy.
To je fakt, aj keď ktovie? Dnes je možné všetko.
Napriek tomu si nemyslím, že by ma Audi oslovilo takýmto modelom. Neladí mi jeho celkové poňatie a dizajnoý jazyk, nie portfólio modelov. ;-)
Jó, pánové, Audi válí...nastavuje nová měřítka...světelnou technikou, designem, luxusním interiérem a teď i 230kW dieselovým šestihrnkem :yes:
Než začneš vynášet uhrovaté soudy, pamatuj, že se jí nemáš dívat do očí (tvoje lupy by ten diodový pohled nemusely vydržet), že Ti vždycky bude několik palců velikosti chybět (na ráfcích, na duši...i na ventilku) a že Tvoje kára stála včetně desetiletýho leasingu míň než je DPH u základního modelu A6 (takže až to za devět let splatíš...možná...tak budeš mít na tu základní A6...s rokem výroby 2011).
Na co je v nabídce motor 2.8FSI, když nabízí srovnatelné nebo horší (spotřeba) jízdní parametry, jak 2.0 TFSI a je navíc o 90tuis dražší? To ho někdo koupí?
To je speciální nabídka Audi pro diskuzní kovboje ze zdejšího serveru kteří by v životě nesedli do čtyrhrnku a neustále drmolí o šestihrnku jako jediné důstojné mototrizaci pro vyšší střední (někteří i pro střední). No vážně, zdejší diskutéři jsou švorcáci kteří na tuto třídu nemají takže náš pravdu, že si to nikdo nekoupí (zákazníci nejsou blbci).
V tomto kontextu jsi ovšem zapomněl na jednu (diskusně) mnohem zásadnější věc, a tou je fakt, že se jedná o (benzínovou) atmosféru!, což je pro zdejší "diskusní kovboje" naprosto primární podmínka přípustné motorizace v jejich voze... ;-)
FAKT NEchápu, co mi před 6-7 lety "vyčítali" na třílitrovém V6 od Citroën(u).. :-) .. .. když představitel "náskoku" něco podobného nabízí o v novince L.P. 2011 ;-)
Šestihrnkové benzínové atmosféry, v současné vyšší střední (tedy i taková 528i), jsou dnes spíš pro konzervativní/puritánské staromilce, osobně mi k této poměrně "těžké" (hmotnostně) třídě už příliš nejdou k pleti... ;-)