prepac, ale co je skvele na tom ze na slovensku su najpredavanejsie korejske a rumunske auta? Si majitel ich predajne? Ak nie, tak tomu nerozumiem.
Ovela radsej by som cital tabulky kde by viedli auta zo spicky kvality a hodnoty. Mne ta tabulka pride ako poradie aut podla ceny, vzostupne.... a to je smutne. :no:
Ale neodpustim si este jeden postreh... BMW predalo viac ako Seat? >:D Cielova skupina Seatu je pomerne siroka a oni to takto spackaju...
nic na tom nie je skvele len som fanda tych znaciek a mam radost z nich a dnes si kazdy moze kupit co sa mu paci, predsudky o korejskych a rumunskych autach maju dnes len idioti ;-)
predsudky nie, ale treba na rovinu povedat aj to, ze auta z vrcholu rebricka nepatria k dlhodobym tahunom kvality. O par rokov sa to vymsti, bude tu trh plny dozivajucich priblizovadiel, casto v "soc." vybave, lebo ludia nakupuju podla ceny, nie pomeru cena/zivotnost. Nie som nejaky koncernovy fanusik, ale kazdemu je asi jasne ze kvalita, stav a zivotnost Golfu (alebo obdobneho) bude po 150-200tis km niekde inde ako u Dusteru, Thalie, Fluence a nebojim sa povedat ze aj novej Fabie. Jej "inovacia", to bol krok vzad...
Tak zrovna u Golfu se o kvalitě moc mluvit nedá, té nevěří ani výrobce dle délky záruky. Rozhodně bych dal před ním přednost Ceedu nebo i30. Nehledě na to, že bych s nimi neměl vtěrný pocit, že jsem u nich přispěl na nesmylsné německé platy :-!
niekde som tu v diskusiach cital ze BMW registruje u nas auta a tie idu potom na predaj do zahranicia aby si umelo dvihli predaje.. ale co je na tom pravdy netusim. >:-[]
Pro mne jako laika chybi smysl takoveho pocinani....Kdo z toho tezi, ze je fiktivne v tabulce v prodeji vice prodanych BMW o XY kusu nez podle skutecnosti..? Prodejce nebo marketingove oddeleni?
Protoze, zda si pristi rok nasi pujdou koupit treba Audi, jak o tom porad mluvi, je jim uplne ukradene zda se prodava vice teto ci one znacky. Je takove nejake statistiky vubec nezajimaji a na rozhodnuti nemaji zadny vliv.
Samo, že je to marketingový tah, slovenský nebo český trh je malinkatý ve srovnání s německým, kam jsou skoro ve 100%tech vozy po první registraci reexportovány a proto u nás bodují s úspěchem/vítězstvím ve statistikách a v německu/doma to prakticky nic neznamená. Všechno se dá však dohledat , a tak je známo, že např. pouze VW za prvních 6 měsíců z čech reexportoval s 1. registrací cca 2500 ks, abych nebyl osočován, tak např. Kia cca 450 ks. Dělaj to však všichni a to i Hyundai, který kvůli tomu/na protest vystoupil ze svazu/SDA . Jen někdo víc a někdo .... .
Jenom pár připomínek...
1) Pořadí prodejů podle ceny? A proto jsou na prvních 2 místech Škoda a VW...
2) Nechápu, co ti tak vadí na topperově názoru, každému se přece může líbit něco jiného a třeba mně jsou korejci taky sympatičtí, už jenom kvůli jejich přístupu k trhu...
3) Proč tě překvapuje, že je BMW před Seatem, vždyť tak je tomu v mnoha zemích. Navíc k tomu přispívá (jak už říkal Palokalo) reexport, který je právě u německých značek nejsilnější...
Ještě pár postřehů...
Celkem mě překvapilo, kolik se na Slovensku prodá aut typu Octavia Tour/Astra Classic... Zajímavý je také výsledek Suzuki, kde SX4 tvoří cca 90% prodejů značky, dále až 9 místo Fordu a také celkový zájem o SUV na Slovensku...
preco ma Octavia zapocitanu vo vysledku aj Octaviu Tour a Astra a Astra Classic su dve polozky? ze by preto ze v pripade spocitania by bola pred Golfom??? >:D >:D >:D
No je to trochu zvlastni. Ale zase, ruku na srdce, rozdil mezi novou a starou astrou je mnohem vetsi, nez v pripade octavky.
P.S. Kdo tu predvcirem mudroval, ze skodovku na slovenskych sidlistich nepotkas? >:-[]
V jednom aj druhom prípade šlo pôvodne o odlišné autá, tak by to bolo aj namieste oddeliť ich, ale teraz máš pravdu, sú to skoro totožné autá, takže spočítať to je vpohode. ;-)
Tabuľka potvrdzuje to, čo je na uliciach jasne vidieť: neskutočný boom SUV. Ak v minulosti boli off-roady vyhradené skutočným fanúšikom a ešte donedávna prémiové SUV len tým úspešnejším, dnes sa v SUVčkách nemeckej trojky preháňa skutočne ktokoľvek. A kto veľmi chce, ale nedosiahne na D3, ide do slovensko-českej Kórey (hoci v drvivej väčšine predohrabu).
U mě mají Slováci jedno malé plus, že nejsou takoví Audifilové jako my! BMW tam jasně vede a Audi se krčí v koutě, jen tak dál!
P.S. na reexporty kašlu, až mi někdo předloží SERIÓZNÍ tabulku s počty reexportovaných aut, pak se můžeme bavit.
:yes: >:D No desáté vs. šestnácté místo v SK a tuším nějaká 11. a 12. místa v ČR, to bych nenazýval krčením se v koutě v případě BMW v ČR, no ale budiž ;-)